Mitä rotuja on bolonkassa? Onko se rotu vai ei?
Bolonka?
17
2538
Vastaukset
- pitkällä tikullakaan
Joissain maissa, esim Saksassa bolonkaa kasvatetaan rotuna. Sitä ei FCI ole kuitenkaan hyväksynyt.
Suomessa blonka-nimitystä käyttää useimmiten trokari joka on raahannut kirpunsyömiä pentuja jostain tehtaasta ja tahtoo myydä ne eteenpäin Suomessa. Sekotuksessa voi olla ihan mitä vaan.- webela
tarjosiko joku sinullekkin tätä "rotua".
Itse en ole koskaan vastaavasta aikaisemmin kuullutkaan eikä taida olla virallinen rotu vaan ns. sekarotuinen
on venäläinen rotu jota on jalostettu monia vuosia. se ei ole sekarotuinen. mutta rotua ei vielä ole virallisesti hyväksytty kaikissa maissa.
Bolonka- tarkoittaa sylikoira. Bolonkasta on joitakin eri muunnoksia. se on sukua Bichonperheelle.se on ruotsiksi mutta jos haluat enemmän suomennusta niin yritän....
aivan ihania ;-)))http://web.telia.com/~u52509925/bolonkaindex.htm- KANSSASI MAJORICA
Etsin itselleni parhaillaan bolonkaa.Olisiko sinulla majorica tietoa mistä saisi kyseistä rotua?(mulle ihan sama onko seka vai rotu koira)Rakastan eläimiä olkoot ne rotu tai ei..ja minulla on jo rotukoira mutta haluaisin toisen koiran hänen lisäkseen.Nyt olen tutkinut ja hakenut tietoa bolonkasta muutamia päiviä ja uskon että kyseessä on aivan ihana rotu.
KANSSASI MAJORICA kirjoitti:
Etsin itselleni parhaillaan bolonkaa.Olisiko sinulla majorica tietoa mistä saisi kyseistä rotua?(mulle ihan sama onko seka vai rotu koira)Rakastan eläimiä olkoot ne rotu tai ei..ja minulla on jo rotukoira mutta haluaisin toisen koiran hänen lisäkseen.Nyt olen tutkinut ja hakenut tietoa bolonkasta muutamia päiviä ja uskon että kyseessä on aivan ihana rotu.
kannattaa etsiä venäjältäpäin. ruotsissa on jokunen kasvattaja mutta taitaa olla jonoja.
koska rotu on ihan hyväksytty kenneliin venäjällä ja myös joissakin muissa maissa niin
kannattaa laittaa kyselyjä kennel-liittoon.
meidän "kylällä" on yksi tällainen Bolonka. se on aivan mahtava tapaus. ei hauku ikinä. ei kyllä ikinä ole hihnassakaan. joskus istuu isäntänsä olkapäillä ja joskus saa kyytiä lastenrattaissa. (heillä on siis lapsi rattaissa).
aivan , aivan ihana koira!!!!- bolonkan pennusta
Mä oisin kanssa kiinnostunut hankkimaan bolonkan. Ootteko kysyneet tolta kasvattajalta jolle jossa on linkki? Ja tiedättekö missäpäin Ruotsia toi on?
Tuli mieleen että oisko kiinnostusta tehdä kimpppahankintaa tolta kasvattajalta? majorica kirjoitti:
kannattaa etsiä venäjältäpäin. ruotsissa on jokunen kasvattaja mutta taitaa olla jonoja.
koska rotu on ihan hyväksytty kenneliin venäjällä ja myös joissakin muissa maissa niin
kannattaa laittaa kyselyjä kennel-liittoon.
meidän "kylällä" on yksi tällainen Bolonka. se on aivan mahtava tapaus. ei hauku ikinä. ei kyllä ikinä ole hihnassakaan. joskus istuu isäntänsä olkapäillä ja joskus saa kyytiä lastenrattaissa. (heillä on siis lapsi rattaissa).
aivan , aivan ihana koira!!!!Siis mitä tarkoittaa "hyväksytty" kenneliin?
Tietääkseni ei ole ainakaan virallisen kattojärjestön hyväksymä rotu,ellei ole sitten muutosta tehty.
Myöskään muutamissa muissakaan ei pitäisi olla
virallisen maan kattojärjestön hyväksymä.
Venäjällä varsinkin tiedän olevan selkeesti tapauksia,jossa on kkaikennäköistä samantyylistä vaan pantu yhteen reilustikin.- ???
bolonkan pennusta kirjoitti:
Mä oisin kanssa kiinnostunut hankkimaan bolonkan. Ootteko kysyneet tolta kasvattajalta jolle jossa on linkki? Ja tiedättekö missäpäin Ruotsia toi on?
Tuli mieleen että oisko kiinnostusta tehdä kimpppahankintaa tolta kasvattajalta?Eikö bolonka-rodulla ole jotain sairauksia tai jotain sen tyyppistä? Olen kuullut eräältä henkilöltä jotain tuollaista.
molossi kirjoitti:
Siis mitä tarkoittaa "hyväksytty" kenneliin?
Tietääkseni ei ole ainakaan virallisen kattojärjestön hyväksymä rotu,ellei ole sitten muutosta tehty.
Venäjällä varsinkin tiedän olevan selkeesti tapauksia,jossa on kkaikennäköistä samantyylistä vaan pantu yhteen reilustikin.rotu on hyväskytty esim. ruotsissa virallisena rotuna ja rekisteröity kennelliittoon. sekä joisskin muissa maissa. mutta ei kaikissa maissa.(siis mielestäni ei suomessa). se ei kuitenkaan tarkoita että rotu olisi sekarotuinen kuitenkaan.
meneillä on kuitenkin anomus siitä että se hyväksyttäisiin seuraavassa kennelliittokokouksessa virallisesti siihen "kattojärjestykseen". (?)
nämä termit on minulle vieraita ;-)))
ainakin tämä bolonka jota nyt olen tässä "tutkinut" on aika epäselvä rotu sillä näyttää olevan niin monia muunnoksia.
jotkut luulea rotua eestiläiseksi- jossa se on ajokoiran näköinen, jotkus taas joksikin mäyräkoiran näköiseksi mitä ilmeisesti myydän suomessa bolonkana. jostkut taas uskoo että se on sama rotu kuin bolognes- mitä se ei ole.
bolonkasta on siis hieman eri muunnoksia.
alkuperäisin ja se hyväksytty (jos nyt olen oikein lukenut/ymmärtänyt)
on Russkaya Tsvetnaya Bolonka. ainakin se rotu on virallisesti merkitty ruotsin kennelliittoon.bolonkan pennusta kirjoitti:
Tuli mieleen että oisko kiinnostusta tehdä kimpppahankintaa tolta kasvattajalta?kasvattajalta ja nyt on jokunen urospentu jäljellä. hintaa en ole kysynyt mutta arvattavasti aika korkea koska kysyntä pienillä roduilla on valtava.
yksi perhe on kiinnostunut hankkimaan . olen jo välitellyt kontaktia alustavasti.molossi kirjoitti:
Siis mitä tarkoittaa "hyväksytty" kenneliin?
Venäjällä varsinkin tiedän olevan selkeesti tapauksia,jossa on kkaikennäköistä samantyylistä vaan pantu yhteen reilustikin.eihän nämä kaikki "kummalliset" bolonkat ole hyväksytty kenneliin. ainakin täällä ruotsissa vaan se yksi ainua rotu bolonka. jonka täydellisen nimen jo tuossa ylempänä kirjoitin.
- ruotsin kennelliitto?!?
majorica kirjoitti:
rotu on hyväskytty esim. ruotsissa virallisena rotuna ja rekisteröity kennelliittoon. sekä joisskin muissa maissa. mutta ei kaikissa maissa.(siis mielestäni ei suomessa). se ei kuitenkaan tarkoita että rotu olisi sekarotuinen kuitenkaan.
meneillä on kuitenkin anomus siitä että se hyväksyttäisiin seuraavassa kennelliittokokouksessa virallisesti siihen "kattojärjestykseen". (?)
ainakin tämä bolonka jota nyt olen tässä "tutkinut" on aika epäselvä rotu sillä näyttää olevan niin monia muunnoksia.
jotkut luulea rotua eestiläiseksi- jossa se on ajokoiran näköinen, jotkus taas joksikin mäyräkoiran näköiseksi mitä ilmeisesti myydän suomessa bolonkana. jostkut taas uskoo että se on sama rotu kuin bolognes- mitä se ei ole.
on Russkaya Tsvetnaya Bolonka. ainakin se rotu on virallisesti merkitty ruotsin kennelliittoon.Balkanski gonic ( Nytt namn: Serbski gonic )
Barbet
Basenji
Basset artésien normand
Basset bleu de gascogne
Basset fauve de bretagne
Basset hound
Bayersk viltspårhund
Beagle
Beagle harrier
Bearded collie
Beauceron
Bedlingtonterrier
Belgisk vallhund/ groenendael
Belgisk vallhund/ laekenois
Belgisk vallhund/ malinois
Belgisk vallhund/ tervueren
Bergamasco
Berger des pyrénées à face rase
Berger des pyrénées à poil long
Berger picard
Berner sennenhund
Bernerstövare ( Se: Schweiziska stövare/ berner )
Bichon frisé
Bichon havanais
Billy Black and tan coonhound
Blodhund
Bolognese
Border collie
Borderterrier
Borzoi
Bosanski ostrodlaki gonic-barak
Bostonterrier
Bouvier des ardennes
Bouvier des flandres
Boxer
Bracco italiano
Brandlbracke ( Se: Brandlbracke - (vieräugl) )
Brandlbracke - (vieräugl)
Braque d'auvergne
Braque de l'ariége
Braque du bourbonnais
Braque francais, type gascogne
Braque francais, type pyrénées
Braque saint-germain
Breton
Briard
Briquet griffon vendéen
Broholmer
Bullmastiff
Bullterrier
Tässä kennelliiton sivustolta otetussa listassa EI kyllä ole bolonkaa van bolognese. Kaksi täysin eri asiaa. Yhä korostan että bolonka on Suomessa lähestulkoon aina joko trokarin tuoma sekarotuinen pentu tai niiden Suomessa syntynyt "rotukoira". majorica kirjoitti:
rotu on hyväskytty esim. ruotsissa virallisena rotuna ja rekisteröity kennelliittoon. sekä joisskin muissa maissa. mutta ei kaikissa maissa.(siis mielestäni ei suomessa). se ei kuitenkaan tarkoita että rotu olisi sekarotuinen kuitenkaan.
on Russkaya Tsvetnaya Bolonka. ainakin se rotu on virallisesti merkitty ruotsin kennelliittoon.Voitko laittaa jotain linkkiä siitä,että on Ruotsin kennelliiton alainen rotu.
En löytänyt rotuklubeista.
Käsittääkseni jos on hyväksytty rotu,niin silloin sen pitäisi omata myös sertti oikeudet.
Onko missään sivuilta nähtävillä valiot?
Kiinnostaa siis tietää,koska tietääkseni tuo ei ole FCI:n hyväksymä rotu ainakaan,joten tuntuu oudolta jos on siis Ruotsin kennelliiton.
Joissain maissa on tietääkseni jotain klubeja,mihin kuuluu,mutta ei silti ole hyväksytty maan kattojärjestöön eli kennelliittoon.- bolonka zwetna
majorica kirjoitti:
kasvattajalta ja nyt on jokunen urospentu jäljellä. hintaa en ole kysynyt mutta arvattavasti aika korkea koska kysyntä pienillä roduilla on valtava.
yksi perhe on kiinnostunut hankkimaan . olen jo välitellyt kontaktia alustavasti.Bolonka zwetna on Saksassa hyväksytty ja hyvin arvostettu rotu. Alkujaan lähtenyt Venäjältä stvetnaya bolonka rodusta. Eli nämä rodut ovat omassa maassa hyväksytty rotukoiriksi. Ruotsista löysin yhden bolonkan kasvattajan, mutta ei taida olla kovin aktiivinen. Koiria löytyy myös Norjasta, Tsekistä ja USA:sta. Itse olen jutellut saksalaisen kasvattajan kanssa ja odotan saavani ostaa häneltä pennun seuraavasta pentueesta. Tutki ihan samalla lailla kasvattajat kuin etsiskelisit Suomesta koiraa.
- Zwetna
Nyt on hyväksytty myös Suomessa viralliseksi koiraksi
- hurmaantunut
Hienoa!
Tämähän on jo kauan ollut Saksassa ja Venäjällä ihan oma rotunsa. Eikä pidä sekoittaa näihin virolaisiin sekamixeihin!
Haluaisin tuollaisen! Luonne kuulostaa ihanalta ja melkoisen kivoilta karvakasoilta näyttävät kuvissa! ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti35537262Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s896105Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos295064Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös213648Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta652880Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi512432En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122104Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D581939Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.4871898Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul181891