Bolonka?

??????????

Mitä rotuja on bolonkassa? Onko se rotu vai ei?

17

2741

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkällä tikullakaan

      Joissain maissa, esim Saksassa bolonkaa kasvatetaan rotuna. Sitä ei FCI ole kuitenkaan hyväksynyt.
      Suomessa blonka-nimitystä käyttää useimmiten trokari joka on raahannut kirpunsyömiä pentuja jostain tehtaasta ja tahtoo myydä ne eteenpäin Suomessa. Sekotuksessa voi olla ihan mitä vaan.

      • webela

        tarjosiko joku sinullekkin tätä "rotua".
        Itse en ole koskaan vastaavasta aikaisemmin kuullutkaan eikä taida olla virallinen rotu vaan ns. sekarotuinen


    • on venäläinen rotu jota on jalostettu monia vuosia. se ei ole sekarotuinen. mutta rotua ei vielä ole virallisesti hyväksytty kaikissa maissa.
      Bolonka- tarkoittaa sylikoira. Bolonkasta on joitakin eri muunnoksia. se on sukua Bichonperheelle.

      • KANSSASI MAJORICA

        Etsin itselleni parhaillaan bolonkaa.Olisiko sinulla majorica tietoa mistä saisi kyseistä rotua?(mulle ihan sama onko seka vai rotu koira)Rakastan eläimiä olkoot ne rotu tai ei..ja minulla on jo rotukoira mutta haluaisin toisen koiran hänen lisäkseen.Nyt olen tutkinut ja hakenut tietoa bolonkasta muutamia päiviä ja uskon että kyseessä on aivan ihana rotu.


      • KANSSASI MAJORICA kirjoitti:

        Etsin itselleni parhaillaan bolonkaa.Olisiko sinulla majorica tietoa mistä saisi kyseistä rotua?(mulle ihan sama onko seka vai rotu koira)Rakastan eläimiä olkoot ne rotu tai ei..ja minulla on jo rotukoira mutta haluaisin toisen koiran hänen lisäkseen.Nyt olen tutkinut ja hakenut tietoa bolonkasta muutamia päiviä ja uskon että kyseessä on aivan ihana rotu.

        kannattaa etsiä venäjältäpäin. ruotsissa on jokunen kasvattaja mutta taitaa olla jonoja.
        koska rotu on ihan hyväksytty kenneliin venäjällä ja myös joissakin muissa maissa niin
        kannattaa laittaa kyselyjä kennel-liittoon.

        meidän "kylällä" on yksi tällainen Bolonka. se on aivan mahtava tapaus. ei hauku ikinä. ei kyllä ikinä ole hihnassakaan. joskus istuu isäntänsä olkapäillä ja joskus saa kyytiä lastenrattaissa. (heillä on siis lapsi rattaissa).
        aivan , aivan ihana koira!!!!


      • bolonkan pennusta

        Mä oisin kanssa kiinnostunut hankkimaan bolonkan. Ootteko kysyneet tolta kasvattajalta jolle jossa on linkki? Ja tiedättekö missäpäin Ruotsia toi on?

        Tuli mieleen että oisko kiinnostusta tehdä kimpppahankintaa tolta kasvattajalta?


      • majorica kirjoitti:

        kannattaa etsiä venäjältäpäin. ruotsissa on jokunen kasvattaja mutta taitaa olla jonoja.
        koska rotu on ihan hyväksytty kenneliin venäjällä ja myös joissakin muissa maissa niin
        kannattaa laittaa kyselyjä kennel-liittoon.

        meidän "kylällä" on yksi tällainen Bolonka. se on aivan mahtava tapaus. ei hauku ikinä. ei kyllä ikinä ole hihnassakaan. joskus istuu isäntänsä olkapäillä ja joskus saa kyytiä lastenrattaissa. (heillä on siis lapsi rattaissa).
        aivan , aivan ihana koira!!!!

        Siis mitä tarkoittaa "hyväksytty" kenneliin?

        Tietääkseni ei ole ainakaan virallisen kattojärjestön hyväksymä rotu,ellei ole sitten muutosta tehty.

        Myöskään muutamissa muissakaan ei pitäisi olla
        virallisen maan kattojärjestön hyväksymä.
        Venäjällä varsinkin tiedän olevan selkeesti tapauksia,jossa on kkaikennäköistä samantyylistä vaan pantu yhteen reilustikin.


      • ???
        bolonkan pennusta kirjoitti:

        Mä oisin kanssa kiinnostunut hankkimaan bolonkan. Ootteko kysyneet tolta kasvattajalta jolle jossa on linkki? Ja tiedättekö missäpäin Ruotsia toi on?

        Tuli mieleen että oisko kiinnostusta tehdä kimpppahankintaa tolta kasvattajalta?

        Eikö bolonka-rodulla ole jotain sairauksia tai jotain sen tyyppistä? Olen kuullut eräältä henkilöltä jotain tuollaista.


      • molossi kirjoitti:

        Siis mitä tarkoittaa "hyväksytty" kenneliin?

        Tietääkseni ei ole ainakaan virallisen kattojärjestön hyväksymä rotu,ellei ole sitten muutosta tehty.

        Myöskään muutamissa muissakaan ei pitäisi olla
        virallisen maan kattojärjestön hyväksymä.
        Venäjällä varsinkin tiedän olevan selkeesti tapauksia,jossa on kkaikennäköistä samantyylistä vaan pantu yhteen reilustikin.

        rotu on hyväskytty esim. ruotsissa virallisena rotuna ja rekisteröity kennelliittoon. sekä joisskin muissa maissa. mutta ei kaikissa maissa.(siis mielestäni ei suomessa). se ei kuitenkaan tarkoita että rotu olisi sekarotuinen kuitenkaan.
        meneillä on kuitenkin anomus siitä että se hyväksyttäisiin seuraavassa kennelliittokokouksessa virallisesti siihen "kattojärjestykseen". (?)
        nämä termit on minulle vieraita ;-)))

        ainakin tämä bolonka jota nyt olen tässä "tutkinut" on aika epäselvä rotu sillä näyttää olevan niin monia muunnoksia.
        jotkut luulea rotua eestiläiseksi- jossa se on ajokoiran näköinen, jotkus taas joksikin mäyräkoiran näköiseksi mitä ilmeisesti myydän suomessa bolonkana. jostkut taas uskoo että se on sama rotu kuin bolognes- mitä se ei ole.

        bolonkasta on siis hieman eri muunnoksia.
        alkuperäisin ja se hyväksytty (jos nyt olen oikein lukenut/ymmärtänyt)
        on Russkaya Tsvetnaya Bolonka. ainakin se rotu on virallisesti merkitty ruotsin kennelliittoon.


      • bolonkan pennusta kirjoitti:

        Mä oisin kanssa kiinnostunut hankkimaan bolonkan. Ootteko kysyneet tolta kasvattajalta jolle jossa on linkki? Ja tiedättekö missäpäin Ruotsia toi on?

        Tuli mieleen että oisko kiinnostusta tehdä kimpppahankintaa tolta kasvattajalta?

        kasvattajalta ja nyt on jokunen urospentu jäljellä. hintaa en ole kysynyt mutta arvattavasti aika korkea koska kysyntä pienillä roduilla on valtava.
        yksi perhe on kiinnostunut hankkimaan . olen jo välitellyt kontaktia alustavasti.


      • molossi kirjoitti:

        Siis mitä tarkoittaa "hyväksytty" kenneliin?

        Tietääkseni ei ole ainakaan virallisen kattojärjestön hyväksymä rotu,ellei ole sitten muutosta tehty.

        Myöskään muutamissa muissakaan ei pitäisi olla
        virallisen maan kattojärjestön hyväksymä.
        Venäjällä varsinkin tiedän olevan selkeesti tapauksia,jossa on kkaikennäköistä samantyylistä vaan pantu yhteen reilustikin.

        eihän nämä kaikki "kummalliset" bolonkat ole hyväksytty kenneliin. ainakin täällä ruotsissa vaan se yksi ainua rotu bolonka. jonka täydellisen nimen jo tuossa ylempänä kirjoitin.


      • ruotsin kennelliitto?!?
        majorica kirjoitti:

        rotu on hyväskytty esim. ruotsissa virallisena rotuna ja rekisteröity kennelliittoon. sekä joisskin muissa maissa. mutta ei kaikissa maissa.(siis mielestäni ei suomessa). se ei kuitenkaan tarkoita että rotu olisi sekarotuinen kuitenkaan.
        meneillä on kuitenkin anomus siitä että se hyväksyttäisiin seuraavassa kennelliittokokouksessa virallisesti siihen "kattojärjestykseen". (?)
        nämä termit on minulle vieraita ;-)))

        ainakin tämä bolonka jota nyt olen tässä "tutkinut" on aika epäselvä rotu sillä näyttää olevan niin monia muunnoksia.
        jotkut luulea rotua eestiläiseksi- jossa se on ajokoiran näköinen, jotkus taas joksikin mäyräkoiran näköiseksi mitä ilmeisesti myydän suomessa bolonkana. jostkut taas uskoo että se on sama rotu kuin bolognes- mitä se ei ole.

        bolonkasta on siis hieman eri muunnoksia.
        alkuperäisin ja se hyväksytty (jos nyt olen oikein lukenut/ymmärtänyt)
        on Russkaya Tsvetnaya Bolonka. ainakin se rotu on virallisesti merkitty ruotsin kennelliittoon.

        Balkanski gonic ( Nytt namn: Serbski gonic )
        Barbet
        Basenji
        Basset artésien normand
        Basset bleu de gascogne
        Basset fauve de bretagne
        Basset hound
        Bayersk viltspårhund
        Beagle
        Beagle harrier
        Bearded collie
        Beauceron
        Bedlingtonterrier
        Belgisk vallhund/ groenendael
        Belgisk vallhund/ laekenois
        Belgisk vallhund/ malinois
        Belgisk vallhund/ tervueren
        Bergamasco
        Berger des pyrénées à face rase
        Berger des pyrénées à poil long
        Berger picard
        Berner sennenhund
        Bernerstövare ( Se: Schweiziska stövare/ berner )
        Bichon frisé
        Bichon havanais
        Billy Black and tan coonhound
        Blodhund
        Bolognese
        Border collie
        Borderterrier
        Borzoi
        Bosanski ostrodlaki gonic-barak
        Bostonterrier
        Bouvier des ardennes
        Bouvier des flandres
        Boxer
        Bracco italiano
        Brandlbracke ( Se: Brandlbracke - (vieräugl) )
        Brandlbracke - (vieräugl)
        Braque d'auvergne
        Braque de l'ariége
        Braque du bourbonnais
        Braque francais, type gascogne
        Braque francais, type pyrénées
        Braque saint-germain
        Breton
        Briard
        Briquet griffon vendéen
        Broholmer
        Bullmastiff
        Bullterrier


        Tässä kennelliiton sivustolta otetussa listassa EI kyllä ole bolonkaa van bolognese. Kaksi täysin eri asiaa. Yhä korostan että bolonka on Suomessa lähestulkoon aina joko trokarin tuoma sekarotuinen pentu tai niiden Suomessa syntynyt "rotukoira".


      • majorica kirjoitti:

        rotu on hyväskytty esim. ruotsissa virallisena rotuna ja rekisteröity kennelliittoon. sekä joisskin muissa maissa. mutta ei kaikissa maissa.(siis mielestäni ei suomessa). se ei kuitenkaan tarkoita että rotu olisi sekarotuinen kuitenkaan.
        meneillä on kuitenkin anomus siitä että se hyväksyttäisiin seuraavassa kennelliittokokouksessa virallisesti siihen "kattojärjestykseen". (?)
        nämä termit on minulle vieraita ;-)))

        ainakin tämä bolonka jota nyt olen tässä "tutkinut" on aika epäselvä rotu sillä näyttää olevan niin monia muunnoksia.
        jotkut luulea rotua eestiläiseksi- jossa se on ajokoiran näköinen, jotkus taas joksikin mäyräkoiran näköiseksi mitä ilmeisesti myydän suomessa bolonkana. jostkut taas uskoo että se on sama rotu kuin bolognes- mitä se ei ole.

        bolonkasta on siis hieman eri muunnoksia.
        alkuperäisin ja se hyväksytty (jos nyt olen oikein lukenut/ymmärtänyt)
        on Russkaya Tsvetnaya Bolonka. ainakin se rotu on virallisesti merkitty ruotsin kennelliittoon.

        Voitko laittaa jotain linkkiä siitä,että on Ruotsin kennelliiton alainen rotu.
        En löytänyt rotuklubeista.

        Käsittääkseni jos on hyväksytty rotu,niin silloin sen pitäisi omata myös sertti oikeudet.
        Onko missään sivuilta nähtävillä valiot?

        Kiinnostaa siis tietää,koska tietääkseni tuo ei ole FCI:n hyväksymä rotu ainakaan,joten tuntuu oudolta jos on siis Ruotsin kennelliiton.

        Joissain maissa on tietääkseni jotain klubeja,mihin kuuluu,mutta ei silti ole hyväksytty maan kattojärjestöön eli kennelliittoon.


      • bolonka zwetna
        majorica kirjoitti:

        kasvattajalta ja nyt on jokunen urospentu jäljellä. hintaa en ole kysynyt mutta arvattavasti aika korkea koska kysyntä pienillä roduilla on valtava.
        yksi perhe on kiinnostunut hankkimaan . olen jo välitellyt kontaktia alustavasti.

        Bolonka zwetna on Saksassa hyväksytty ja hyvin arvostettu rotu. Alkujaan lähtenyt Venäjältä stvetnaya bolonka rodusta. Eli nämä rodut ovat omassa maassa hyväksytty rotukoiriksi. Ruotsista löysin yhden bolonkan kasvattajan, mutta ei taida olla kovin aktiivinen. Koiria löytyy myös Norjasta, Tsekistä ja USA:sta. Itse olen jutellut saksalaisen kasvattajan kanssa ja odotan saavani ostaa häneltä pennun seuraavasta pentueesta. Tutki ihan samalla lailla kasvattajat kuin etsiskelisit Suomesta koiraa.


    • Zwetna

      Nyt on hyväksytty myös Suomessa viralliseksi koiraksi

      • hurmaantunut

        Hienoa!
        Tämähän on jo kauan ollut Saksassa ja Venäjällä ihan oma rotunsa. Eikä pidä sekoittaa näihin virolaisiin sekamixeihin!

        Haluaisin tuollaisen! Luonne kuulostaa ihanalta ja melkoisen kivoilta karvakasoilta näyttävät kuvissa! ;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1469
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      155
      471
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      37
      453
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe