Maksuhäiriö ja autovakuutus

kyselijä.

Hei, saako autovakuutuksen, jos on maksuhäiriömerkintä luottotiedoissa?

14

7528

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juujuujuujaa

Mut voi olla että joudut iskee rahat tiskiin eli et saa sitä esim 4 osaan. Itse olen kyllä saanut ihan normaalisti pakollisen vakuutuksen vaikka ei ole ollut nimeä vuosikausiin.

• Että ei se pakollinen

Mistä lähtien autovakuutus on ollut pakollinen? Liikennevakuutus toki on, mutta siitähän ei ollut kyse.

• Mietinpä vain

Mulla on täydet bonukset, mutta tällä hetkellä mulla ei ole autoa. Uusi auto tulisi hommata parin vuoden sisään, mikäli meinaan bonukset vielä saada pitää.

Luottotietoni ovat menneet tänä aikana kun olen ollut autotta.

Mietinkin saankohan enää maksaa vakuutuksen neljässä erässä jos ostan auton? Vakuutushan minulle jo on myönnetty.

• liikennevakuutuksen
        Mietinpä vain kirjoitti:

Mulla on täydet bonukset, mutta tällä hetkellä mulla ei ole autoa. Uusi auto tulisi hommata parin vuoden sisään, mikäli meinaan bonukset vielä saada pitää.

Mietinkin saankohan enää maksaa vakuutuksen neljässä erässä jos ostan auton? Vakuutushan minulle jo on myönnetty.

jos sinn emaksut kunnossa ne saa päättää siitä itse eli liikenne vakuutus on pakko myydä,mutta hinta etukäteen voidaan ottaa j ajos ei maksa niin ei pakko myydä edes vakuutusta.Toinen juttu on se jotta kaskoa ei vakuutusyhtiöt myönnä luottotiedottomille ja jos auton ostaa osamaksulla se vaasitaan eli ei saa ostettua osamaksulla autoa.Pitäs miettiä yleensäkkin mihin toi vaikuttaa kun luottotiedot menee.Itse pidin sitä vain pikku pahana,mutta huomasin miten kaikki menee oikeastaa, niin vakuutuksissa,vuokranotossa ja työmarkkinoilla se vaikuttaa kaikkiin ei vain "luotto"kelpoisuuteen jossakin pankki laina asiassa.

• fenn...
        liikennevakuutuksen kirjoitti:

jos sinn emaksut kunnossa ne saa päättää siitä itse eli liikenne vakuutus on pakko myydä,mutta hinta etukäteen voidaan ottaa j ajos ei maksa niin ei pakko myydä edes vakuutusta.Toinen juttu on se jotta kaskoa ei vakuutusyhtiöt myönnä luottotiedottomille ja jos auton ostaa osamaksulla se vaasitaan eli ei saa ostettua osamaksulla autoa.Pitäs miettiä yleensäkkin mihin toi vaikuttaa kun luottotiedot menee.Itse pidin sitä vain pikku pahana,mutta huomasin miten kaikki menee oikeastaa, niin vakuutuksissa,vuokranotossa ja työmarkkinoilla se vaikuttaa kaikkiin ei vain "luotto"kelpoisuuteen jossakin pankki laina asiassa.

Nimisestä vakuutusyhtiöstä on mulla liikenne vakuutus ollut aina vaikka kokoajan on ollut luottotiedot "kuralla".
        Ostin vuosi sitten uudemman auton ja sain siihen sen puolikaskon (hirvi, palo ,ilkivalta, varkaus..)
        Olen aina saanut maksaa 4 erässä eikä siinä ole ikään tullut vastaan etteikö se kävisi.

Jos tätä siis tarkoitettiin.

• pokkeri
        fenn... kirjoitti:

Nimisestä vakuutusyhtiöstä on mulla liikenne vakuutus ollut aina vaikka kokoajan on ollut luottotiedot "kuralla".
        Ostin vuosi sitten uudemman auton ja sain siihen sen puolikaskon (hirvi, palo ,ilkivalta, varkaus..)
        Olen aina saanut maksaa 4 erässä eikä siinä ole ikään tullut vastaan etteikö se kävisi.

suomessa tällähetkellä 900000 luottomerkintää, niin olisi aika vaje vakuutusyhtiöille jos kaikki hanat laitettais kiinni.

• jkdhfdhsifjg
        pokkeri kirjoitti:

suomessa tällähetkellä 900000 luottomerkintää, niin olisi aika vaje vakuutusyhtiöille jos kaikki hanat laitettais kiinni.

niin siis mistä sen autovakuutuksen saa?
        kukaan ei ikinä sano, nordea??
        tarvisen sellaisen aika kipeesti jos meinaan auton hankkia..

• pöljäkö
        fenn... kirjoitti:

oletko niin siis fennian vanha vai uusi asiakas vai miten sä sen sait .mä en saanut kun ero tuli ukon nimissä vakuutus siis haltijana ukko .nyt pitää saada mun nimiin koko kosla et miten toimin kertokaa auttakaa.saako nordeasta vakuutuksen.

• fghjkluf.
        Mietinpä vain kirjoitti:

Täydet bonukset on vakuutusmaksu niin pieni,että miset maksa vaikka heti.

• Ei vakuutusta

Maksaa sitä erissä niin ajele ilman vakuutusta.(pakollinen liikennevakuutus on pakko myöntää sanoo laki.Tosin kerta korvauksena vuoden etukäteen.

• u.o velallisella

että siihen kannattaa ottaa autovakuutus? eikö vouti hae poies semmoset autot ja pistä myyntiin.

• devoska
        u.o velallisella kirjoitti:

että siihen kannattaa ottaa autovakuutus? eikö vouti hae poies semmoset autot ja pistä myyntiin.

jo pelkkä liikennevakuutus on n. 500e / vuosi. ELI miten ees siihen on ulosotossa olevalla varaa, kun pitää kerralla maksaa? ajoneuvovero katsastus... jne jne... Paljon pakollisia menoja ilman mitään lisävakuutustakin. Ilmeisesti joillakin UO:n asiakkailla menee liian hyvin, kun tuollasia ees miettivät. Itellä just ja just varaa polkupyörällä liikkumiseen.

• höhhööööhtä
        devoska kirjoitti:

jo pelkkä liikennevakuutus on n. 500e / vuosi. ELI miten ees siihen on ulosotossa olevalla varaa, kun pitää kerralla maksaa? ajoneuvovero katsastus... jne jne... Paljon pakollisia menoja ilman mitään lisävakuutustakin. Ilmeisesti joillakin UO:n asiakkailla menee liian hyvin, kun tuollasia ees miettivät. Itellä just ja just varaa polkupyörällä liikkumiseen.

Ei se merkintä luottotiedoissa tarkoita automaattisesti ulosottoa. Itelläkin merkintä vielä vuoden verran eikä pennin jeniä velkaa.

• jepuIis
        devoska kirjoitti:

> jo pelkkä liikennevakuutus on n. 500e / vuosi. ELI miten ees siihen on ulosotossa olevalla varaa,
        > kun pitää kerralla maksaa? ajoneuvovero katsastus... jne jne... Paljon pakollisia menoja
        > ilman mitään lisävakuutustakin.

Voihan se olla että auto on pakollinen kyseiselle ulosoton asiakkaalle. Esimerkiksi asunto voi sijaita niin kaukana palveluista ja julkisesta liikenteestä, että auto on pakko olla jos aikoo hengissä pysyä kotonaan. Voihan se auto olla myös pakollinen esimerkiksi työn vuoksi. Monessa ammatissa oma auto on täysin välttämätön ja työt loppuvat samana päivänä jos työntekijällä menee auto tai ajokortti. Kasko voi olla välttämätön autoa osamaksulla ostettaessa.

Kaikki ulosoton asiakkaat eivät ole myöskään mitään persaukista porukkaa. Tunnen esimerkiksi yhden yli 10 k€ kuussa ansaitsevan, jolta ulosotto oli mennyt ulosmittaamaan laittomasti kiistanalaisia verosaatavia vaikka asiasta oli annettu veroja karhunneelle taholle hallinto-oikeudesta toimenpanokielto. Vouti palautti kyllä kiltisti parissa päivässä laittomasti ulosmitatat verot ja myöhemmin kyseinen veropäätöskin osoittautui täysin virheelliseksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      77
      3174
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      49
      2400
    3. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      32
      2107
    4. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      481
      2102
    5. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1869
    6. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1735
    7. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      29
      1691
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      9
      1536
    9. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      5
      1240
    10. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      1234
    Aihe