Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

allerginen poikaystävälle

mie vaa

eli siis poikaystäväni vaatteet pestään vahvalla pesu aineella jolle olen allerginen. :/ ihoni kutisee ja kirvelee kun olen ollut pojan lähellä.
miten voisin saada oireet kuriin ja olla pojan lähellä. en kehtaa kertoa ongelmastani

9

1709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoppa suoraan

      No joko sanot sille suoraan tai kärsit. Ei oo paljoo vaihtoehtoja.

    • vaan...

      Sanot sille vaan, että oot allerginen hajusteille, ja että sen vaatteet varmaan on pesty jollain sellasella mikä saa sut reagoimaan, mitäs noloa tuossa nyt on.

    • nuorena tyttönä

      oli ongelmaa poikaystävän kanssa, koska olin pahasti allerginen kissoille. Poikaystävän kotona oli kissa, eikä vaikuttanut mitään, vaikka se ei poikaystävän huoneessakaan ollut.

      Meidän juttu loppui, mutta siinä ei ollut sen enempää suremista.

      Pakko sinun varmaan on poikakaverille sanoa, vaikka ei mitenkään helppoa olisi. Et sitä kuitenkaan salatakaan voi. Ja tuollaiset asiat todellakin mutkistuu, kun pitkittyy.

    • anskutin_89

      Mikäli suunnittelet vakavampaakin suhdetta poikaystäväsi kanssa, olisi hänen hyvä tietää tästä asiasta. Olisi hyvä, että kertoisit hänelle muutenkin allergioistasi koko laajuudessaan. Yhteisen elämän suunittelussa poikaystäväsi pitää olla tietoinen siitä, miten allergiasi rajoittavat elämääsi. Jos hän todella rakastaa sinua, hän muuttaa tapansa sellaisiksi, että pystyt olemaan hänen lähellään ja tulevaisuudessa yhteisessä kodissa. Jos hän ei nyt vaihda pesuainettaan, hän ei ole arvoisesi. Jos hän ei itse pese vaatteitaan, hän yrittää ympäripuhua äidin tai kuka vaatteet peseekin.

      Mutta mikset kehtaa? Miksi olet yhdessä pojan kanssa, jolle et kehtaa sanoa asiallista asiaa? Vai onko teidän suhteenne ihan alussa? Joka tapauksessa ainoa tie on sanoa asia suoraan.

      • minä80

        Kyllä se puhuminen on suhteen jatkon kannalta paras ratkaisu! Käytännön järjestelyt on sitten se helpompi juttu: voisiko hän esimerkiksi jättää jonkun vaatekerran sinun pestäväksesi, jolloin siinä ei ainakaan ole mitään allergeeneja?


    • valitettavasti

      Minulla sama ongelma, eli pahasti allerginen poikaystävän pesuaineelle. Se on tullut hiljalleen ja kehittynyt vain pahemmaksi, kunnes ymmäsin, mistä on kyse.

      Saan hänen vaatteistaan (nyt pesty hajusteettomalla pariin kertaan) niin pahat kutinat ja näpyt, että olen ylävartalosta ja käsistä verillä alta aikayksikön. Olen muutenkin atoopikko, joten parantelu kestää kauan. Puolitoista viikkoa sitten yritimme olla lähekkäin ja edelleen on nahka kipeä, vuotaa nestettä, hilseilee ja on niin kipeä, ettei voi mitään tehdä. Tiistaina alkaa koulu...

      Rankkaa on ollut ja puhelumme poikaystävän kanssa on puoliksi itkua ja puoliksi ikävää. Poikaystävä sentään on kultainen ja jaksaa erossakin. Sanoi, että ollaan vielä nuoria ja meillä on kyllä aikaa, kunhan saan ihoni kuntoon.

      Poikaystävän äidin käyttämät pesuaineet ovat siis todella hajustettuja, kun meidän koko talo lemuaa siltä hänen meillä vieraillessaan. Olen yrittänyt pestä yhtä vaatekertaa meillä, mutta vielä viidenkin pesun jälkeen tunnen tuoksun. Onneksi se kuitenkin laimenee pikku hiljaa.

      Viimeksi pari päivää sitten näimme yhteisen kaverin luona ja sain hieman reaktiota liian läheisestä oleskelusta. Seisoimme siis vierekkäin... Olen siis todella herkkä pesuaineelle ja lisäksi ihoni on edelleen hyvin repaleinen, joten se ei kestä paljoa.

      Tällä hetkellä ainoa ratkaisu on saada ihoni kuntoon, jotta pääsen edes kouluun, ja sitten vaatteiden ahkera pesu. Sitä ennen emme voi kuin soitella, lähetellä viestejä ja kohta tietenkin nähdä koulussa. Onneksi meillä on rakkautta sen verran, että kestetään, vaikka välillä pitääkin sitä itkua tuhertaa.

      Kun nyt iho paranisi, että saisi pitkähihaisen päälle. Täällä on kylmä...

      • Ajattele itseäsi

        Heti vaan keskusteluun ettei käy kuin minulle joka parinkymmenen avioliittovuoden jälkeen huomaa olevansa naimisissa miehen kanssa joka ei kerta kaikkiaan ymmärrä allergiaani. Yritän välttää mattoja ja muuta pölyä keräävää, mies aina huitaisee matot takaisin kun olen ne piilottanut johonkin ja pessyt lattian. Sama pätee kirjahyllyyn, meille ei voida hankkia lasillista versiota koska miehen mielestä se on ruma ja vanhanaikainen. Kirjoja on paljon ja pölyä on mahdoton välttää. Kutina on ainainen kiusani! Joskus epäilen omaa järkeäni kun suostun tällaiseen.


      • sano suoraan!
        Ajattele itseäsi kirjoitti:

        Heti vaan keskusteluun ettei käy kuin minulle joka parinkymmenen avioliittovuoden jälkeen huomaa olevansa naimisissa miehen kanssa joka ei kerta kaikkiaan ymmärrä allergiaani. Yritän välttää mattoja ja muuta pölyä keräävää, mies aina huitaisee matot takaisin kun olen ne piilottanut johonkin ja pessyt lattian. Sama pätee kirjahyllyyn, meille ei voida hankkia lasillista versiota koska miehen mielestä se on ruma ja vanhanaikainen. Kirjoja on paljon ja pölyä on mahdoton välttää. Kutina on ainainen kiusani! Joskus epäilen omaa järkeäni kun suostun tällaiseen.

        Minä kyllä sanoin exälleni että olen allerginen hänen partavedelleen ja sitten yhdessä kävimme tuoksuttelemassa joitain mietoja tuoksuja ja löytyihän sieltä pari jolle en ollut allerginen ja hyvin hän suhtautui siihen että joutui ostamaan tuoksunsa minun allergiani mukaan. Kyllä luulisi pojan ymmärtävän sinun allergiasia. Ethän sinäkään pakottaisi pähkinäallergiasta kärsivää vetämääm pussillista pähkinöitä?


    • Peccan

      Esittele ongelmasi ilman draamaa, lyhyesti ja syyttämättä, ja esittele helppo ratkaisu (esim. "kuule, mulla taitaa olla hajusteallergia koska saan [oireita] hajuvesistä ja vahvoista saippuoista yms. Teillä taidetaan käyttää aika hajustettuja pyykinpesuaineita, kun oon huomannut että sun vaatteet tuppaa [oireita] mua. Olisiko mahdollista että alkaisitte käyttää [hajustamaton pesuaine ja/tai huuhteluaine], sitä sais vaikka tosta [perheen suosima kauppa tai vastaava]". Menestys on melkeinpä taattu.

      Noin yleisluontoisena neuvona haluaisin sanoa, että jos ei "kehtaa" puhua ongelmista muiden kanssa, joutuu elämässään helposti kynnysmatoksi. Pidä huolta itsestäsi ja elämästäsi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1975
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      50
      1253
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe