Mikä murtohälytin

omakotitaloon.

Minkä merkkisiä laitteita olette ostaneet ja paljonko on tullut maksamaan, entä toimivuus. Tarvitsen sellaisen laitteen, johon saa sekä langallisia, että langattomia tunnistimia. Lisäksi meillä on erillinen autotalli, joka pitäisi saada myös mukaan. Entä liittymä, onko gsm parempi kuin lankaliittymä. Mikö käytännön ero näillä on. Kiitos asiallisista vastauksista. Ps. En halua vartiointiliikkeen palveluja, koska asun pienellä paikkakunnalla ja lähin turva-alan liike on 25km päässä.

8

2379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järkevä kansalainen

      Vakuutusyhtiöt neuvovat mielellään ja eiköhän saa jotain alennustakin vakuutuksesta kun sellaisen hankit.
      Mahdollisimman iso akku tietysti on aina etu.
      Hälyttää ja pitää edes jotain varausta vaikka olisi pidempikin sähkökatko.
      Itse niitä jokin aika sitten liikkeissä vertailin, kova sana oli ainakin israililainen hälytin. Merkkiä en muista.
      Minne hälytyksesi menee? Vaiko pilli katolle?
      Jos tuo jälkimmäinen, niin pieni vinkki sinulle, minkä itse aion tehdä.
      Tee jostain ilmastointiritilöistä "laatikko" räystään alle ja siihen isolla asiallinen teksi:
      hälyttimen sireeni.
      Varas, tyhmä, mitä suomalaiset varkaan ainakin on, niin nauraa sinulle paskaista naurua ja meinaa, että ompas tyhmä asukki, kun sireenin saa tuosta vaan ensin hajoitettua.
      Sinä viisaana laitatkin sinne "laatikkoon" tärinätunnistimen.
      Varas kun nuijii tuon laatikon ensimmäisenä rikki ja pilli alkaa huutamaan. Niin ei varmaan jää rikkomaan ikkunia tai ovia enää.
      Noin paikat säilyy ehjänä. Laatikko on halpa uusia.

    • -hyvä-

      DSC, tai joku muu hyvä ja tunnettu merkki.

      - itse laite näppiksineen maksaa luokkaa 500,- mutta lisäksi tietysti tunnistimet ja asennus mahdollinen Gsm-modeemi. Hintaa tulee helposti >1500,- riippuen tunnistimien määrästä ja työn laajuudesta. Ja tietysti itse laitteesta.

      - langattomia tunnistimia en laittaisi, jos vaan langalliset on mahdollisia. Langalliset on huomattavasti halvempia ja pitemmän päälle toimintavarmempia.

      - autotallin voi laittaa liiketunnistimen, tai yksinkertaisemmin magneettikytkimen oveen.

      - lankaliittymä on varmempi ja toimii todennäköisesti pitempään kuin gsm-modeemi. Jos talossa ei ole puhelinliittymää (mutta on langallinen nettiyhteys) niin laajakaistayhteys puhelinsovittimella on mahdollinen - kuten tietysti laajakaistapuhelinkin.

      - ja ne honkkarin yms. tarjoustalojen halpisvehkeet ei anna suojaa kuin pikkupoikia vastaan. Ne on lisäksi kertakäyttökamaa, joita kukaan ei korjaa.

    • sijoitettu

      Itse ainakin harkitsen vakavasti Kotihälytin.fi hälyttimen ostoa. Peruspaketti maksaa alle 400 ja langattomat ilmaisimet on helppo asentaa itse. Kaikki ilmaisimet langattomia ja itse hälytinkin gsm-verkossa, joten kaapelointeja ei tarvita. Kunhan kesälomarahat tulee, niin taitavat mennä yhteen paikkaan.

      http://www.kotihalytin.fi/fi/index.php?page=kotihalytinpaketit

      • SÄH-AJA

        http://www.kolumbus.fi/eelis.k/index4.html
        http://www.elisanet.fi/antiikkitv/kau hal lam.htm

        Tämä kuvassa näkyvä setti käsittää GSM-kauko-ohjaimen, hälytyslaitteen ja lämpömittärin, joka ilmoittaa lämpötilan selvällä suomen kielellä! Digiääni tulee pakatulta PIC18F258ip -mikropiiriltä. Se osaa myös hälyttää, mikäli lämpötila laskee asettamasi arvon alle - rajoiksi voin säätää 5, 10, 15 tai 20° C. (Kuvan releet ja liikeilmaisin eivät kuulu hintaan.)


        Erinomainen toimintavarmuus! Laitteen nerokkaan rakenteen ansiosta se resetoi itsensä kerran vuorokaudessa varmistaen näin yhteyden tukiasemaan. Tällöin säilyy hälytysvalmius pitkiä aikoja ilman huoltohenkilön ylläpitoa!

        Säästää sinulta satojenkin kilometrien turhan reissun, mikali kännykkälasku on jäänyt maksamatta ja operaatori on sulkenut liittymän. GSM-modeemeissa ei ole tätä ominaisuutta!

        Hälyttimessä on vakiona kaksi inputtia, N.C. ja N.O. jotka toimivat yhtäaikaisesti
        N.C.:hen voidaan kytkeä esim. kesämökin liikeilmaisimia, ja N.O.:hon esim. saunan ja ulkovaraston tms. hälytysantureita. Voidaan lisätä myös kolmas, merkkiäänellä varustettu N.O.-input.
        Ohjelmoit hälyttimeen numerosi, johon se soittaa hälytyksen sattuessa. Laite hälyttää soittokierroksen (vakiona 2 min) ajan, jonka jälkeen se siirtyy valmiustilaan ja katkaisee puhelun jääden odottamaan uutta komentoa. Mikäli vastaat hälytykseen, voit mikrofonin kautta kuunnella valvottavan kohteen ääniä soittokierroksen loppuun asti ja päätellä, onko aihetta ryhtyä toimenpiteisiin. Voit lisäksi varmistua asiasta milloin vain soittamalla hälyttimeen, jolloin kuuntelet ilman aikarajaa.
        Käyttöjännite 9 - 16 V (DC). Palautuu automaattisesti toimintakuntoon muutamassa sekunnissa esimerkiksi sähkökatkoksen jälkeen. Myös kaikki toiminta-asetukset säilyvät muuttumattomina!
        Varmistaaksesi toiminnan pitkän sähkökatkoksen (jopa
        Voit soittaa laitteeseen kuunnellaksesi kohdepaikan ääniä - sopii mm. potilaan seurantaan.
        Sopii myös jatkohälytykseen. Tässä kuvia.
        Laitteeseen voi suoraan kytkeä rajattomasti liikeilmaisimia tai muita hälytysantureita, esimerkiksi jonkin näistä
        Vuoden takuu


      • Ajan hermoilla

        Murtomiehillä on nykyään gsm häirintälaitteet käytössä. Niillä pystyy sulkemaan ulkoa käsin gsm laitteiden toiminnan 20 metrin säteellä.
        Joten langaton gsm hälytin ei tuo parasta murtosuojaa.
        Itse valitsin laitteen joka netin kautta välittää hälytyksen.
        Lankaliittymän kautta välittyvä on kai myös melko varma järjestelmä.


      • keksijäkalle
        Ajan hermoilla kirjoitti:

        Murtomiehillä on nykyään gsm häirintälaitteet käytössä. Niillä pystyy sulkemaan ulkoa käsin gsm laitteiden toiminnan 20 metrin säteellä.
        Joten langaton gsm hälytin ei tuo parasta murtosuojaa.
        Itse valitsin laitteen joka netin kautta välittää hälytyksen.
        Lankaliittymän kautta välittyvä on kai myös melko varma järjestelmä.

        Nykyajan murtomies poikkasee huoneistoon menevän netti sekä puhelinyhteyden.


      • Probyte
        keksijäkalle kirjoitti:

        Nykyajan murtomies poikkasee huoneistoon menevän netti sekä puhelinyhteyden.

        GSM-hälytysten lisänä pitää käyttää ulkosireeniä ja/tai hälyvaloa. Itselläni tuo hälyvalo sykkii 5 s välein suojauksen päälläollessa himmeämpänä ja aktivoituu tarvittaessa 10-kertaiselle nopeudelle. Näkyy pimeällä järven yli ainakin kilometrin päähän.

        Linkistä löytyy video joka valaissee muutaman perussovelluksen toteuttamisen: http://www.provendor.fi/index.php?page=arrayapb

        Rekkuloita on aina 2*DI 2*DO:n GSM-yksiköstä yli sadan I/O:n laajuuteen asti, tarvitset lisäksi vain SIM-kortin. Mukana eri tyyppiset analogiaviestit, myös 4-20 mA sekä 10 kHz:n pulssitulot / -lähdöt. Hinnat ei hirvitä.

        Myyvät myös jotain halpaa PT-100 lutikkaa skaalattuna 0-10 voltiksi. Tarkkuus riittää huone- tai ulkolämpötilan mittaukseen


    • Anonyymi

      Wanha juttu, mutta ajankohtainen.
      Syrjäisille kesämökeille näppärä Suomalainen rakentaa tällaisen helposti. Toimii, vaikka olisi mitkä jammerit käytössä.
      https://youtu.be/_SSdLQcGEio?t=37

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe