KIITOS HOMELOUKKUOHJELMALLE

Homerajotteinen

ja TV2:lle!

Surullista katsottavaa oli perheiden tilanteet ja ihmisten hätä. Järkyttävää on taas kerran mihinkä moraalin ja etiikan häviäminen on johtanut: venkulat myyvät hometaloja, terveystarkastaja vähättelee ja kaikenlaisten palveluntarjoajien rahastettua aikansa perheet jätetään yksin selviämään kohtalostaan. Mukavaa olisi kuulla mitä perheille tapahtui kun kameran lamput sammuivat....? Toivottavasti edes joku pääsee helvetistään - se selviää ilmeisesti vasta kun ohjelmasarja on päätöksessä...?

Epäilyni kohdistuu myös "Silkkisukka"-Salmiseen, kuntotarkastajaan. Olemme kokeneet saman tasoisen kuntotarkastuksen hänen taholtaan. Onneksi tajusimme itse tilanteen, varsinkin konsultoituamme kolmea pätevää kuntotarkastajaa. Oppirahoina meni sadat eurot.

Epäillyttävien kuntotarkastajien vuoksi ihmisten elämä menee raiteiltaan. Tuntuu että kuka tahansa voisi laittaa puvun päällensä ja tulla tarkistamaan digikamera mukanansa talonne, saisitte tarkastuskertomuksen: aistinvaraisesti, rakenteita avaamatta, katolle kiipeämättä ja digikameran objektiivin läpi tutkien! Ostajille en suosittele epäillyttävien kuntotarkastajien tarkistamia taloja. Kuten saimme todeta ohjelmasta.

Kuntotarkastajiinsa tyytymättömiä asiakkaita kannustan ilmoittamaan esim. paikalliseen Kauppakamariin jos tarkastaja on Kauppakamarin hyväksymä HTT-tarkastaja.

Kaikkia palvelisi saada markkinoilta pois epäillyttävät kuntotarkastajat: viimeviikon MOT-ohjelman mukaan se oli Raksystems ja nyt Homeloukkuohjelman mukaan Kari Salminen. Vai olenko tulkinnut väärin? Kukahan seuraavaksi?

Tärkeintä on kuitenkin ESTÄÄ tallaisten inhimillisten tragedioiden, kuten näiden homeloukkulaisten helvetin, toistuminen. Sillä näitä riittää niin kauan kuin rahaa liikkuu tarkastuksissa niinkin paljon kuin nyt. Jos tarkastajat olisivat oikeasti puolueettomia ja kuntotarkastukset olisivat jonkun instanssin tai tahon kalibroima yleiskäytäntö, eikä rahastuskeino, tilanne olisi aivan eri.

Katso siis kenen laatimia kuntotarkastuksia luet. Pyydä jotakin todella pätevää (esim. Helin korjausneuvojia) vaikka selventämään kuntotarkastuksesi jos et osaa lukea rivien välejä itse. Etkä voi osatakaan ennenkuin pahin on jo tapahtunut. Vasta sen jälkeen olet asiaan vihkiytynyt.

ÄLÄKÄ KOSKAAN OSTA ASUNTOA JOS MIELEESI HÄIVÄHTÄÄKIN EPÄILY - SITÄ KUUNNELLEN MONI OLISI SÄÄSTYNYT HOMEHELVETISTÄÄN!!! VAISTOSI ON USEIMMITEN OIKEASSA!

27

11201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunteva

Välillä rankkaakin tekstiä tiettyjä tahoja kohtaan sai säpsähtämään, esim. terveystarkastajien suhtautumisesta. En halua mitenkään puollustella ko. ammatinharjoittajia, mutta leimata ei tietysti kannata, että kaikki olisivat samanlaisia. Valitettava totuus on kuitenkin se, että kun itsekin on törmännyt vain näihin tarkastajiin, jotka yrittävät kaikin tavoin vesittää home-epäilyn, mitä kummallisimmilla perusteilla, niin olisi hyvä, jos tämänkin puoli otettaisiin keskustelun alle. Sitä vain mietin, koska viranomainen pääsee eroon siitä ajatuksesta, että vika olisi aina korvienvälinen tai siitä, että joku yrittää nyt kusettaa joltain toiselta esim. rahaa tämän perusteella (kaupanpurku). Suomessa ilmeisesti kaikki viranomaiset käyvät läpi saman asiakkaan teilaamiskoulutuksen, sillä niin yleistä tämä suhtautuminen on kaikkialla, eikä koskettaen vain näitä homeasioita, vaan ihan muissakin jutuissa. Ei kukaan huvikseen homeista sairastu tai allergisoidu tai vammaudu tässä maassa saadakseen jotain olemattomia korvauksia.

Toivon minäkin, että perheet ovat löytäneet asunnot, joissa heidän terveytensä ei ole uhattuna. Homeista sairastuneena oli helppo samaistua perheiden kokemaan tuskaan ja ahdistukseen - ilman kyyneleitä en pystynyt sitä katsomaan.

• varma keino

pyytää homekoira tarkistamaan asunto,se haistaa jo pienetkin homepitoisuudet,eikä ole kenenkään puolella.Onhan se tyhmää jos maksaa asunnosta satoja tuhansia euroja ja sitten pihtaa jostain muutamamien satasien tarkastuksesta.

• kokenut

Tarkoitit varmaan KUNTOTARKASTAJIA, et terveystarkastajia. Ne ovat 2 aivan eri asiaa.

• näinpä juuri
        varma keino kirjoitti:

pyytää homekoira tarkistamaan asunto,se haistaa jo pienetkin homepitoisuudet,eikä ole kenenkään puolella.Onhan se tyhmää jos maksaa asunnosta satoja tuhansia euroja ja sitten pihtaa jostain muutamamien satasien tarkastuksesta.

Ai että koira? Kertokaas tyhmälle, mistä löydätte sellaisen alapohjarakenteen jossa ei näitä koiran aistimia pieniä mikrobi-pitoisuuksia olisi? :D

• v.p.

rintamamies yms talot rakennettiin aikana jolloin TALVET OLIVAT KYLMÄT JA KUIVAT.
      -tulossa on enemmänkin ongelmia, jatkossa,heh!

• Homepää

hyvä kuitenkin, että tällaisia ohjelmia näytetään. Tietoa tarvitaan, ja hometaloista pitää puhua julkisesti. Kiitos vain perheille, jotka ohjelmaan tulivat. Toivottavasti myöhemmissä jaksoissa kerrotaan vielä enemmän sairastelusta ja oireista.

• homepeikko

Miten voin olla varma ettei mahdollisessa uudessa asunnossa, johon ehkä ostotilanteessa päädyn, ole huolimattomasti tehtyjä kosteuseristyksiä tms. joka aiheuttaa myöhemmin home ym. kosteusvaurioita? apua...

• homeitiö
        homepeikko kirjoitti:

Miten voin olla varma ettei mahdollisessa uudessa asunnossa, johon ehkä ostotilanteessa päädyn, ole huolimattomasti tehtyjä kosteuseristyksiä tms. joka aiheuttaa myöhemmin home ym. kosteusvaurioita? apua...

tuommoset "kuntotarkastajat"vastuuseen tekosistaan jotka muka silmällä näkee että talo on hyväkuntoinen.mistä ne osaa sen todeta ilman kunnon tutkimuksia, mittamalla ja koereikiä poraamatta,ei muuta kuin jätkä käräjille!!!!!!talon omistajille toivon vain jaksamista pitkän prosessin aikana.

• kokenut

hei,

lisätietoa homeen aiheuttamista sairauksista ja oireista löydät ihan netistä.

• Kaksi homekämppää ostanut
        homepeikko kirjoitti:

Et voikaan olla. Tällä hetkellä rakennetaan paljon ja huonosti. ÄLKÄÄ syyttäkö kuntotarkastajia vaan rakentajia ja rakennusvalvontaa. Kuntotarkastuksessa ei voi löytää kaikkia vikoja purkamatta rakenteita.

• rakmestaaja
        Kaksi homekämppää ostanut kirjoitti:

Et voikaan olla. Tällä hetkellä rakennetaan paljon ja huonosti. ÄLKÄÄ syyttäkö kuntotarkastajia vaan rakentajia ja rakennusvalvontaa. Kuntotarkastuksessa ei voi löytää kaikkia vikoja purkamatta rakenteita.

Nykyinen rakentaminen ei ole muuttunut sitten siitä milloin itse alalle tulin. Varsinkaan se ei ole muuttunut pientalojen ja rivareiden osalta. Julkiset hankkeet mm. koulut, sairaalat yms ovat taasen jo kohtuullisia. Mutta pienrakentamisen virheet jatkuvat edelleen. Perusvirhe mikä tehdään ja jonka jokainen voi tunnistaa helposti on sokkelin korkeus. Yleensä ne ovat vain minimin 30 cm luokkaa. Mutta virhe piileekin siinä että sisäpulen lattian alapinta ei täytä nykyisiäkään määräyksiä lattianpinta on oltava vähintään 30 cm ympäröivää maanpintaa korkeammalla. Mutta mutta, ne ovat useimmiten kymmenen sentin sisällä.

Tälläinen välinpitämättömyys johtuu vain ja ainoastaan rak.valvonnasta. Jos noudatettaisiin pelkästään sitä 30 cm:n sääntöä puolet viime vuonna 2007 rakennetuista taloista ovat määräysten vastaisia.

Mihinkä tämä sitten perustuu tämä minun mutu tieto. No siihen että olen joka kerta kun olen pientalon vastaavaksi ryhtynyt vaatinut että sokkeli nostetaan suunnittelutasoa ylemmäksi. Ja joka kerta näin on tehty. Viimeisimmässä jouduin nostamaan 0,5 metriä, ja kovan käden väännön jälkeen rakentajakin lopulta suostui siihen ja kiitti talon valmistuttua.

Suurin virhe rakentamiskulttuurissamme on että sokkeli mitoitetaan edelleen kesäajaksi. Tämä sokkelikorkeus on täysin keskiaikainen perinne, ennen ei ollut kuin maapenkat ja lämmöneristeitä ei laisinkaan joten talo oli maata myöten. Tästä tulee se vanhakantainen tapa hirsitalojen "kengittäminen". Maa oli maata myöten koska talvella lumipenkat estivät vedon lattian rajasta ja lumi eristi muutenkin. Nykyisellään tekniikkaa voidaan pitää vanhentuneena, eikö?

• Nimetön
        rakmestaaja kirjoitti:

Nykyinen rakentaminen ei ole muuttunut sitten siitä milloin itse alalle tulin. Varsinkaan se ei ole muuttunut pientalojen ja rivareiden osalta. Julkiset hankkeet mm. koulut, sairaalat yms ovat taasen jo kohtuullisia. Mutta pienrakentamisen virheet jatkuvat edelleen. Perusvirhe mikä tehdään ja jonka jokainen voi tunnistaa helposti on sokkelin korkeus. Yleensä ne ovat vain minimin 30 cm luokkaa. Mutta virhe piileekin siinä että sisäpulen lattian alapinta ei täytä nykyisiäkään määräyksiä lattianpinta on oltava vähintään 30 cm ympäröivää maanpintaa korkeammalla. Mutta mutta, ne ovat useimmiten kymmenen sentin sisällä.

Tälläinen välinpitämättömyys johtuu vain ja ainoastaan rak.valvonnasta. Jos noudatettaisiin pelkästään sitä 30 cm:n sääntöä puolet viime vuonna 2007 rakennetuista taloista ovat määräysten vastaisia.

Mihinkä tämä sitten perustuu tämä minun mutu tieto. No siihen että olen joka kerta kun olen pientalon vastaavaksi ryhtynyt vaatinut että sokkeli nostetaan suunnittelutasoa ylemmäksi. Ja joka kerta näin on tehty. Viimeisimmässä jouduin nostamaan 0,5 metriä, ja kovan käden väännön jälkeen rakentajakin lopulta suostui siihen ja kiitti talon valmistuttua.

Suurin virhe rakentamiskulttuurissamme on että sokkeli mitoitetaan edelleen kesäajaksi. Tämä sokkelikorkeus on täysin keskiaikainen perinne, ennen ei ollut kuin maapenkat ja lämmöneristeitä ei laisinkaan joten talo oli maata myöten. Tästä tulee se vanhakantainen tapa hirsitalojen "kengittäminen". Maa oli maata myöten koska talvella lumipenkat estivät vedon lattian rajasta ja lumi eristi muutenkin. Nykyisellään tekniikkaa voidaan pitää vanhentuneena, eikö?

Minäkin olen ollut pientalo vastaavana kymmenissä kohteissa ja kaikissa on ollut suuri halu rakentaa talo maanpinnan tasalle. Kaikissa kohteissa olen nostattanut rakennusta ylöspäin, mutta tosin hurjan väännön jälkeen ja kyllä pitää olla voimakas tahto, että näiden rakentajien kanssa pärjää välillä on täytynyt vetää viimeiseen tappiin asti eli, jos ei käy niin etsikää toinen mestari. Sen verran sinulle lisätietoa, että kyllä sen lattianpinnan voi rakentaa laillisesti alle 300 mm maanpinnasta, mutta silloin perustus pitää vesieristää ulkopuolelta.

• Rakmestaaja
        Nimetön kirjoitti:

Minäkin olen ollut pientalo vastaavana kymmenissä kohteissa ja kaikissa on ollut suuri halu rakentaa talo maanpinnan tasalle. Kaikissa kohteissa olen nostattanut rakennusta ylöspäin, mutta tosin hurjan väännön jälkeen ja kyllä pitää olla voimakas tahto, että näiden rakentajien kanssa pärjää välillä on täytynyt vetää viimeiseen tappiin asti eli, jos ei käy niin etsikää toinen mestari. Sen verran sinulle lisätietoa, että kyllä sen lattianpinnan voi rakentaa laillisesti alle 300 mm maanpinnasta, mutta silloin perustus pitää vesieristää ulkopuolelta.

Laillisesti voi. Mutta itse olen pitänyt linjana että viranomaismääräykset ovat vain minimivaatimuksia. Ja olen hieman hankala tapaus joten haluan pistää aina paremmaksi.

• Nimetön

no niin no porukka sentään ostaa noi asunnot vapaa ehtoisesti, entä varusmiehet. pistetään asumaan valtion rakentamiin homeisiin tupiin. siinä vasta järki laulaa... itselläni ollut nuhaa ja yskää 9.7.07 asti kun aloitin palveluksen...

• homeahdistus1

pistää miettimään, kun nyt on ollut näitä cooperin testissä kuolleita. Kaikilla on ollut "flunssa" palvelusaikana. "Flunssa" tuntuu kestäneen siitä asti, kun palvelukseen astuttiin.

Santahaminassa on kuulemma hirvittävästi hometta.

• Santahaminasta
        homeahdistus1 kirjoitti:

pistää miettimään, kun nyt on ollut näitä cooperin testissä kuolleita. Kaikilla on ollut "flunssa" palvelusaikana. "Flunssa" tuntuu kestäneen siitä asti, kun palvelukseen astuttiin.

Santahaminassa on kuulemma hirvittävästi hometta.

itään päinkin olevassa varuskunnassa, mutta hyssytellään nyt vain, vai mitä?

• Kokenut

Minulla on kokemusta home-helvetistä, rahojen menetyksestä, kierosta kuntotarkastajasta ja kiinteistönvälittäjästä. Unohtamatta mainita myyjää, joka oli ominpäin laajentanut taloa ilman rakennuslupia. Siten tyrinyt prosessissa ja aiheuttanut lisävaurioita. Talo oli todella kivasti "meikattu" ja piti olla sitä ja tätä ja etenkin kunnossa. Niinhän ei tietenkään ollut.

Kaupanpurku yms.rahan takaisin saantiyritykset eivät onnistuneet, päinvastoin kartuttivat asianajanlaskua peräti 11000euroa ym.kulut.
      Äijä kun nosti rahat tilitään ja suihkaisi koneella, setelitukot taskussa, Thaimaaseen palmun alle juomaan pinacoladaa, jossa edelleen oleilee pakosalla jo 4jättä vuotta.Velat jäivät tietenkin minun maksettavaksi, sekä talo jossa ei voi asua.

Tontin möin maapaikkana ja tappiolla, koska päällä olivat purettavat rakennukset. Kuulinpa sittemmin, että paikan ostanut nainen laittoi talon vuokralle, jopa 1000e/kk hinnalla ja samaisena meikattuna homepaiseena. Että näitä rahanahneita kylmyreitä riittää.

Minä en olisi ikinä selvinnyt tästä sotkusta, jollen olisi saanut apua ja neuvoja Hannele Rämöltä, Asumisterveysliitosta. Ja se henkinen tuki, erityisesti, oli tärkeä ja tunne etten ollut asian kanssa ihan yksin, sekä että tulisin selviämään. Sinut otetaan tosissaan, eikä aleta arvostelemaan miksi ostit yms.vaan ongelmaa otetaan sarvista kiinni, faktat esille ja aletaan hommiin.

Asumisterveysliitto tekee todella arvokasta työtä ahdinkotilanteisiin joutuneiden ihmisten hyväksi. Heidän tyylinsä hoitaa asioita on napakka ja sillä he saavat asioihin vauhtia ja tuloksia aikaiseksi. Ei ne asiat päänsilittelyllä parane, siihen on hyvät ystävät ja oman perheenjäsenet tarpeen.

Minä en voi uskoa, että Suomessa( tässä niin edistyksellisessä hyvinvointivaltiossa) edelleen sallitaan ammatinharjoittajia joilla ei ole minkäänlaista velvollisuutta, lainmukaan, olla vastuussa antamastaan raportista.

Luottakaa ihmiset mieluummin homekoiriin, jollei joku perheenjäsenistänne ole kuntotarkastaja.

Kaikki kuntotarkastajat eivät suinkaan ole kieroja, rahanahneita haikaloja, mutta harmillisen paljon mätiä munia on heidänkin joukossaan.

Ei muuta kuin kuntotarkastajille vastuuvelvollisuus kuten on muillakin ammatinharjoittajilla.

Pikkuvinkki: Kun ostelet taloa, valitse aina itse kuntotarkastaja (jollet käytä koiraa) älä koskaan hyväksy kiinteistönvälittäjän suosittelemaa, olipa "merkki" sitten mikä hyvänsä. Ja ehdota koeporauksia. Älä ihmeessä nuukaile tässä asiassa, säästät varmasti rahaa.
      Tee kaupat vasta kun olet saanut kuntotarkastusraportin käteen ja näyttänyt sen jollekin asiantuntijalle.

Kaikkia näitä Homeloukku tyyppisiä ohjelmia ja lehtiartikkeleita on kiva kauhistella omassa kotona lämpimässä, mutta kun se sattuu kohdalle, niin eipä kerkeä persaus kiikkustuolissa lämpenee.

• Blondi minäkin

Kuinka voi sattua että sisarukset ostaa samanlaiset hometalot!!!Ok. On ikävää että talot on mitä on, mutta olen kuullut että myyjät olisivat halunneet purkaa kaupat mutta ostajat ei.Vaan he haluavat rahaa melkein samanverran kun ovat taloista maksaneet ja jos rahat saavat niin luulen että talot menee purkuun ja tonttimyyntiin. Sitten ostetaan mersu ja mennään vuokralle. Haloo ihmiset!! Kyllä tässä tehdään viihdeohjelmaa!!

• sillä sinä olet

ihan varmasti BLONDI sanan varsinaisessa merkityksessä!!
        Muuta ei sinulle voi sanoa kuin,että lue netistä ja katso ne ohjelmat loppuun saakka,jos yleensä jaksat,tai osaat katsoa niitä homeloukkuja netistä.
        Hommaa oma mersusi sillä vehkeellä,millä ajattelit kun kirjoitit moista moskaa tänne.

• kuullut

Mistähän tälläista olet kuullut? Sarjan jaksossa toinen talon myyjistä tarjosi 4000 e korvausta. Ei ihan tainnut tulla kauppoja. Katsotaanpa rauhassa jaksot loppuun ennen kuin hätistellään. Perheet ovat todella ahdingossa. Huomasitkos kun viime jaksossa oli talvi, niin se oli viime vuoden talvi katsos.

• kokenut kovia

Olet täysin oikeassa kokemus puhuu.Yks tyyppi osti 30v vanhan talon ja asumatta päivääkään alkoi etsiä homeita, sieniä ja mikrobeita talosta. Pikkaisen löytyi mikrobeja niinkuin jokaisesta vanhasta talosta ja alkoi vaatia kaupan purkua.Kukaan ei ollut talossa entisistäkään asukkaista sairastunut mihinkään.Kauppaa ei ole vieläkään purettu eikä pureta rahaa ostaja vailla ja paljon. Tälläinen malli eräällä ollut.

• Nimetön

Kuntotarkastus on aina silmämääräinen ja aistinvarainen. Pitää tilata kuntotutkimus, jossa mennään jo rakenteiden sisälle, mutta se maksaakin jo paljon enemmän kuka maksaa. Kyllä tosiasia on että ostettaessa 50 vuotta vanhoja taloja niin jokaisesta löytyy home ja lahovaurioita. Pientalon laskennallinen ikä on 50 vuotta. Jos ostat esim. 20 vuotta vanhan auton niin kaikki tietää, että ruostetta ja vikaa löytyy em. ikäisen auton saa alle 500 eurolla vaikka vastaavanlainen uusi maksaa 30000. Eihän 50 vuotta vanhan talon arvo voi mitenkään olla puolia uudesta vastaavan kokoisesta. Olen ollut rak.alalla 34 vuotta ja saanut alan teknisen koulutuksen. Mielestäni 50 vuotta vanhan talon arvo ilman tonttia on max. 20000 euroa. Ihmettelen vaan, kun ostetaan ylihintainen laho talo ja sen jälkeen etsitään syyllisiä niin eikö se syyllinen löydy helpoiten katsomalla peiliin.

• Tontin ostanut

Jep! En tiedä mitä ostajan päässä liikkuu Jos talo tontteineen Maksaa 100000 euroo, sehän on melkein tontin hinta! Eli talolle jää 10-20 tuhatta euroo .Täytys raksuttaa jossainpäin että onkohan tässä jotain VIKAA!! Ei sillä Rahalla kummosta telttaa saa päänsä päälle.Järkevintä olis purkaa talo ja rakentaa uus tilalle. en lähtis tommosta hometaloa korjaamaan kun kaikki menee uusiksi.
        Joo Joo.Joku sanoo että uus maksaa maltaita mutta nää on niitä asioita joita kukaan ei pakota tekemään .Ilmaiseksi Kukaan ei asu,ja se on totta että köyhän ei kannata ostaa halpaa

• rakmestaaja

Puhunet varmaankin puutalosta etkä täyskivitalosta.
        Ero on kuin yöllä ja päivällä kun ostat tiilitalon jossa on puolimetriä vankat seinät kuin jos ostaisit rintamiestalon joka makaa maata myöten.

Tiedät varmaankin että näissäkin on hyväkuntoisia ja ja paskakuntoisia. Paskakuntoiset ovat yleensä amatöörien korjaamia. Tarkoitan siis amatöörejä titteli ja opiskelun kautta saatu nimike ei takaa ammattilaisuutta. Ammattilaisuuden nimissä tehdään nykypäivän suomessa yhtäpaljon p..aa kuin ennekin.

Kun on kuuma aika alan valtaa vaikka minkälainen "leipurimestari". Mitä suurempi kaupunki sen helpompi on höynäyttää. Älä esitä hinta-arvioita joissa talon arvo muodostuu pelkästään rungosta ja rakenteista. Liittymillekin määritellään arvo juu nou. Tarkoitatko myös korjattuja taloja vai alkuperäisessä kunnossa olevia. Vaiko taloja joihin ei ole tehty remontteja ja jotka ovat päässeet rapistumaan. Vai tarkoitatko taloja joihin on tehty amatöörien toimesta surkea remontti joka on pilannut talon hyvän kunnon. Vai tarkoitatko hyvin tehtyä remonttia mutta käytön takia rapistunutta taloa. Vai tarkoitatko taloa jossa on tehty remontti hyvin mutta perustalon kunto on ollut remonttia tehdessä paskakuntoinen.

Mahdollisuuksia on monia mutta kivi on ikuista.

• Nimetön
        rakmestaaja kirjoitti:

Puhunet varmaankin puutalosta etkä täyskivitalosta.
        Ero on kuin yöllä ja päivällä kun ostat tiilitalon jossa on puolimetriä vankat seinät kuin jos ostaisit rintamiestalon joka makaa maata myöten.

Tiedät varmaankin että näissäkin on hyväkuntoisia ja ja paskakuntoisia. Paskakuntoiset ovat yleensä amatöörien korjaamia. Tarkoitan siis amatöörejä titteli ja opiskelun kautta saatu nimike ei takaa ammattilaisuutta. Ammattilaisuuden nimissä tehdään nykypäivän suomessa yhtäpaljon p..aa kuin ennekin.

Kun on kuuma aika alan valtaa vaikka minkälainen "leipurimestari". Mitä suurempi kaupunki sen helpompi on höynäyttää. Älä esitä hinta-arvioita joissa talon arvo muodostuu pelkästään rungosta ja rakenteista. Liittymillekin määritellään arvo juu nou. Tarkoitatko myös korjattuja taloja vai alkuperäisessä kunnossa olevia. Vaiko taloja joihin ei ole tehty remontteja ja jotka ovat päässeet rapistumaan. Vai tarkoitatko taloja joihin on tehty amatöörien toimesta surkea remontti joka on pilannut talon hyvän kunnon. Vai tarkoitatko hyvin tehtyä remonttia mutta käytön takia rapistunutta taloa. Vai tarkoitatko taloa jossa on tehty remontti hyvin mutta perustalon kunto on ollut remonttia tehdessä paskakuntoinen.

Mahdollisuuksia on monia mutta kivi on ikuista.

Olen tehnyt kirves ja muuraustöitä useitakymmeniä vuosia. Olen käynyt ammattikoulun rakennuslinjan, opiskellut rak,mestariksi työn ohessa ja tällä hetkellä myös työn ohessa viittävaille suunnittelu insinööri, että tasan tarkkaan tiedän mistä kirjoitan.
        Pientalot kyllä ovat 98 prosenttisesti puutaloja ja remontit on tehty 95 prosenttisesti täysin amatöörimäisesti sen puoleen olen sitä mieltä, että 50 vuotta vanha talo on max. 20000 ja henk. kohtaisesti olen mieltä, jos olisi pakko ostaa 50 v talo ostaisin sellaisen mihin ei ole tehty mitään remonttia silloin olisi helposti todettavissa mahdolliset viat on tosiasia, että vanhoista taloista löytyy kaikista esim. lahoa toisista vahemmän ja toisista enemmän. Amatöörien tekemät remontit ovat ns. pintapuolista siloittelua, puolipanelia ja gyproc päälle et silleen. Viisikymmentävuotta vanhan talon arvo on todella hyvin lähellä nollaa, mutta jos talo on hyvällä tonttilla hyvällä paikalla asia on aivan toinen.
        LEIPURI MESTARIT todellakin on paljon näitä kylä timpureita, jotka ovat tietävinään rakentamisesta kaiken, mutta eivät todellisuudessa tiedä mitään puhumattakaan siitä, että appiukko on ollut 70 luvulla parina kesänä raksalla töissä.

• Dreams
        Nimetön kirjoitti:

Olen tehnyt kirves ja muuraustöitä useitakymmeniä vuosia. Olen käynyt ammattikoulun rakennuslinjan, opiskellut rak,mestariksi työn ohessa ja tällä hetkellä myös työn ohessa viittävaille suunnittelu insinööri, että tasan tarkkaan tiedän mistä kirjoitan.
        Pientalot kyllä ovat 98 prosenttisesti puutaloja ja remontit on tehty 95 prosenttisesti täysin amatöörimäisesti sen puoleen olen sitä mieltä, että 50 vuotta vanha talo on max. 20000 ja henk. kohtaisesti olen mieltä, jos olisi pakko ostaa 50 v talo ostaisin sellaisen mihin ei ole tehty mitään remonttia silloin olisi helposti todettavissa mahdolliset viat on tosiasia, että vanhoista taloista löytyy kaikista esim. lahoa toisista vahemmän ja toisista enemmän. Amatöörien tekemät remontit ovat ns. pintapuolista siloittelua, puolipanelia ja gyproc päälle et silleen. Viisikymmentävuotta vanhan talon arvo on todella hyvin lähellä nollaa, mutta jos talo on hyvällä tonttilla hyvällä paikalla asia on aivan toinen.
        LEIPURI MESTARIT todellakin on paljon näitä kylä timpureita, jotka ovat tietävinään rakentamisesta kaiken, mutta eivät todellisuudessa tiedä mitään puhumattakaan siitä, että appiukko on ollut 70 luvulla parina kesänä raksalla töissä.

Opiskelen itse tällä hetkellä rakennuspuolella, ja asia on todellakin niin, että nykyajan talot suunnitellaan ja rakennetaan kestämään sen 50 vuotta maksimissaan. Se on vain karu todellisuus, että ennen ei taloihin tullut vettä sisälle, ei ollut suihkuja ja saunoja asuinrakennuksessa, rakenteet hengittivät (ei siis mitään energiansäästötaloja) ja siksi siis ei ollut myöskään homeongelmia.

• Raitala

Älkää ikinä luottako tähän kaveriin!! Teki kosteusmittauksen kylpyhuoneeseen ja kaikki oli ok. Tästä 4vk kuluttua toinen firma mittasi pesuhuoneen ja aivan läpimätä, samoin koko asunto. Siitä alkoi 4 vuoden homehelvetti. Soitin hänelle asiasta, että miten tämä voi olla mahdollista ja kaveri haistatteli puhelimessa. Uskomatonta, että toiminta vaan jatkuu.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      2900
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      33
      2545
    3. 148
      2274
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2249
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1870
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      391
      1706
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      104
      1652
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      311
      1561
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1459
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1446
    Aihe