Kotidoppler

ressaaja

Ostin tollasen kotidopplerin eilen, rv 10 6 enkä ole sillä saanut kuuluviin kuin oman pulssini.

Millä rv:illä te, joilla tuo laite on, olette kuulleet sykkeet itse?

22

12388

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaaditaan...

Mä kuuntelin sydänääniä kotidopplerilla joskus rv 12 , sen jälkeen kun neuvolassa oli saatu kuuluviin. Ja aika vaikeata se etsiminen oli sillonkin, pitkään piti hakea! Mulla ainakin löytyi ihan siitä karvotuksen lähes rajalta, eli tosi alhaalta. Ei kannata siis etsiskellä vielä turhan ylhäältä.
      Älä vielä huolestu, sulla on viikkoja vielä aika vähän, joten kohtu on aika pieni ja jemmassa :)

• Bubona

Mulle jopa neuvolassa sanottiin rv11 että ei todennäköisesti saa vielä kuulumaan, eikä saatukkaan.
      Dobblerin ostin itekkin, mutta sillä aloin kuuntelemaan vasta n. rv13 jolloin sain kuulumaan ihan tuolta mahan alareunasta.
      Elikkä, odotteles rauhassa muutama viikko niin kyllä ne sieltä kuuluu :D

• tämä+++++

sama lässytys noista he......tin kotidoppleeista alkaa? eikö se riitä,että neuvolassa joka reissu kuunnellaan? Rahastusta koko juttu.

• liilaah

Mä oon samaa mieltä. mun mielestä niissä ei oo mitään järkeä. kuunnella nyt jotain suhinaa ja yrittää löytää se oikea sydänääni. kyllä mulle riittää et vauva joka päivä liikkuu. Jotenki turhamaista hommaa niiden kans värkätä, mut jokainen tavallaan.

• vauva ei
        liilaah kirjoitti:

Mä oon samaa mieltä. mun mielestä niissä ei oo mitään järkeä. kuunnella nyt jotain suhinaa ja yrittää löytää se oikea sydänääni. kyllä mulle riittää et vauva joka päivä liikkuu. Jotenki turhamaista hommaa niiden kans värkätä, mut jokainen tavallaan.

liiku vielä rv 12-n.17, joten 2 keskenmenon jälkeen on ihan kiva henkisesti ja psyykkisesti pystyä kuuntelemaan sykettä, ettei aina tarvi juosta neuvolassa niitä kuunnelluttamassa!

Jokainen tavallaan!

• sitten ajattelit
        vauva ei kirjoitti:

liiku vielä rv 12-n.17, joten 2 keskenmenon jälkeen on ihan kiva henkisesti ja psyykkisesti pystyä kuuntelemaan sykettä, ettei aina tarvi juosta neuvolassa niitä kuunnelluttamassa!

Jokainen tavallaan!

tehdä, jos syke sammuu? Miten doppler auttaa tapahtumien kulkuun? Ja miksi neuvolassa pitäisi juosta ylimääräisiä kuunteluttamassa? Mitään ei ole kuitenkaan tehtävissä, jos luonto päättää alkavan elämän sammuttaa.

• tiedän sen
        sitten ajattelit kirjoitti:

tehdä, jos syke sammuu? Miten doppler auttaa tapahtumien kulkuun? Ja miksi neuvolassa pitäisi juosta ylimääräisiä kuunteluttamassa? Mitään ei ole kuitenkaan tehtävissä, jos luonto päättää alkavan elämän sammuttaa.

Mutta jos syke loppuu rv 14, en kyllä haluaisi odotella rv 20 rakenneultraan, jossa todetaan sikiö kuolleeksi, kun sen olisi voinut tehdä aikaisemmin.

Tätä asiaa ei ymmärrä kukaan muu, kuin sellaiset joilla on keskenmenotausta!

• joo..
        tiedän sen kirjoitti:

Mutta jos syke loppuu rv 14, en kyllä haluaisi odotella rv 20 rakenneultraan, jossa todetaan sikiö kuolleeksi, kun sen olisi voinut tehdä aikaisemmin.

Tätä asiaa ei ymmärrä kukaan muu, kuin sellaiset joilla on keskenmenotausta!

itsellä takana myös kaksi epäonnistunutta raskautta, mutta silti koen että saisin suuremman stressin aikaiseksi, jos yrittäisin sydänääniä kuunnella :) Mutta jokainen toki tavallaan ja toista auttaa tuo.. Onnea odotukseesi!

• Nimetön

eipä ole sun rahoistas pois semmosten ihmisten dopplerit jotka niitä haluaa ostaa. Mulla on se myös, ja se on todella todella rauhoittava laite. Ultria on niin vähän, jo liikkeitä ei tunnu vielä, niin on helpottavaa kuulla vauvan syke ja taas saa mielirauhan että pikkuinen on elossa. Ja alkuperäiselle kirjoittajalle, mä sain sillä kuuluun sykkeen 10 5 viikoilla, tosin karvotuksen kohdalta, eli tosi tosi alhaalta ja ekan kerran etin sitä ääntä tosi pitkään, nykyää sen löytää melkein heti, viikkoja nyt 14 3.

• ja mitähän
        Nimetön kirjoitti:

eipä ole sun rahoistas pois semmosten ihmisten dopplerit jotka niitä haluaa ostaa. Mulla on se myös, ja se on todella todella rauhoittava laite. Ultria on niin vähän, jo liikkeitä ei tunnu vielä, niin on helpottavaa kuulla vauvan syke ja taas saa mielirauhan että pikkuinen on elossa. Ja alkuperäiselle kirjoittajalle, mä sain sillä kuuluun sykkeen 10 5 viikoilla, tosin karvotuksen kohdalta, eli tosi tosi alhaalta ja ekan kerran etin sitä ääntä tosi pitkään, nykyää sen löytää melkein heti, viikkoja nyt 14 3.

ääniä/ liikkeitä tunsit???? Pätevä laite täytyy sanoa,kun eivät neuvolankaan laitteet samaan pysty.

• ap.
        ja mitähän kirjoitti:

ääniä/ liikkeitä tunsit???? Pätevä laite täytyy sanoa,kun eivät neuvolankaan laitteet samaan pysty.

Vihdoin sain kuulumaan hennot sykkeet rv 11 1 :) Ihana tunne!!! Laskiessani oli syke n. 160krt/min, mikä siis ihan hyvä!

Kyllä kivi vierähti pois sydämeltä, kun tietää että pikkunen onkin elossa(viimeksi KM ja sikiö kuollut rv 8 4, huomattiin vasta rv 10 4)

• Nimetön
        ja mitähän kirjoitti:

kyllä kuule neuvolassa KUULEVAT sikiön liikkeet, että en tiedä minkälaiset laitteet teidän neuvolassa on mutta meidän neuvolassa sydänäänilaitteella KUULEE sikiön liikkeitä. neuvolantätikin sano että tuo ääni on sitä kun sikiö liikkuu. että kyllä vaan onkin hyvä laite.

• Nimetön
        ja mitähän kirjoitti:

kyllä kuule neuvolassa KUULEVAT sikiön liikkeet, että en tiedä minkälaiset laitteet teidän neuvolassa on mutta meidän neuvolassa sydänäänilaitteella KUULEE sikiön liikkeitä. neuvolantätikin sano että tuo ääni on sitä kun sikiö liikkuu. että kyllä vaan onkin hyvä laite.

• Nimetön
        ja mitähän kirjoitti:

ja missä muuten lukee että mä oon TUNTENUT jotain ääniä tai liikkeitä? puhutaan KUULEMISESTA, ei TUNTEMISESTA jos osaat lukea.

• 123
        sitten ajattelit kirjoitti:

Toivottavasti et saa yhtään lasta. Toivon myös useita keskenmenoja. Ehkä sitten oppisit ymmärtämän muitakin. Jos sulla on lapsia niin niiden on oltava krapulapäivän vahinkoja.

• ......

meillä kuultiin sydämmen syke neuvolassa rv 7 5.. minulle vielä sanottiin että huonoja ovat neuvolan laitteet..et ei kuulu ku vasta rv 12-->
      meilläpäs kuuluikin ajoissa

• Zandra_ Girl

Keskimäärin sykkeet kuuluvat vasta viikolta 12 alkaen, joissain tapauksissa noin pari viikkoa vielä tästäkin. Joten jos omat sykkeet kuuluvat, niin ei vielä kannata aivan hätääntyä. Malleja on toki erilaisia sekä eritehoisia. Esim Angelsounds JPD-100A mallissa on hyvä kuuluvuus. Itselleni on tämä käytössä, jonka hankin nettikaupasta http://www.raskauskeiju.fi/index.php?tr=10

• tammimamma

Mulla kuului rv10 6 Angelsounds dopplerilla ja nimenomaan tosi alhaalta. En ollut aikaisemmin tajunnut niin alhaalta etsiä. Eikä ollut mitenkään keskellä vaan selkeästi enemmän vasemmalla.

• h´äippä

Mä sain kuulumaan rv. 9 1.
      Dopplerin laitoin (makuullani ollessa) tohon juuri karvoituksen yläpuolelle..painoin sitä hiukan ja käänsin pyllynreikää kohti. Sieltä se syke löytyi ja joka kerta on löytynytkin kun olen etsinyt. Nyt viikkoja 19 ja nythän se löytyy heti navan alapuolelta ja potkutkin kuuluu.

Onnea etsimiselle.

ps. ystäväni ei aina löytänyt sykettä vaikka oli jo 30 viikoilla menossa :) taisi jännitys pistää sykkeen haun ihan hukkaan. Älä siis stressaa jos ei vielä onnistu.

Minä hankin dopplerin siksi että saa kuunnella vauvaa aina kun haluan.. olen toista odottava ja neuvolaan pääsee aika harvoin ja aikakin menee töiden parissa pitkälti joten oli helpompi näin. Yksi keskenmeno takana ja nytkin tässä raskaudessa on ollut verenvuotoa niin kyllä se doppleri helpottaa mun elämää ja sitä paitsi mun mielestä 30 e tästä laitteesta ei ole paljon/rahan menoa kun sitähän voisi tuhlata senkin johonkin muuhun turhuuteen esim. tupakkaan..

• 11+1

Minä sain laitteen (angelsound) vasta 11 1 ja heti kuului. ja löytyi melkein samantien oikea kohta :)

• pumpumpum

Heips! Tuollainen kotidopleri olisi aivan ihana, pääsisi mieskin kuulemaan sydänäänet. Paljon tuollaiset suunnillee maksaa, tai paljon sellaisesta kannattaa maksaa?

• enostais

Mä lainasin kaverilta tota doppleria.. Muutaman kerran saanu sydänäänet kuulumaan, ja välillä taas ei kuulu omatkaan sydänäänet.
      Kyllähän se rauhoittaa kun ne äänet saa kuulumaan, mutta sitten kun taas ei kuulu niin onkin toinen juttu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastan sinua

Kohta sanon tämän livenä, älä pelästy.
      Ikävä
      121
      1688
    2. Miksköhän mä oon tuolla

Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup
      Ikävä
      16
      1372
    3. Tiedätkö miten pahalta tuntui

Kun vetäydyit? Ei kuukausiksi vaan vuosiksi.
      Ikävä
      61
      980
    4. Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA

Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR
      Hindulaisuus
      329
      972
    5. Epäiletkö että kaivattusi

On tai on ollut ihastunut sinuun?
      Ikävä
      65
      826
    6. J miehestä oikeaa

Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen
      Ikävä
      75
      798
    7. Onko Lahdessa juhannuskokkoa?

Entä vähän kauempana?
      Lahti
      1
      760
    8. Vanhemmalle naiselle

Juhannussauna on lämpiämässä. 🌿🥵💦
      Ikävä
      46
      731
    9. Kysyit firman bileissä..

.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta
      Ikävä
      9
      671
    10. Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin

Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta
      Maailman menoa
      60
      653
    Aihe