Eli minulla on tilanne missä eri valintaruudut tulostaa soluihin C10-C20 joko TOSI tai EPÄTOSI. Nyt tartteisin makron mikä poistaisi rivit missä lukee EPÄTOSI kokonaan.
Tietty tätä ennen makro kopioi tiedot toiseen taulukkoon ettei mitään alkuperäistä menetetä, mutta tämän olen jo tehnyt. Nyt pitäisi saada vielä tuo lista siistittyä ylimääräisistä riveistä.
Rivin poisto makrolla
7
1065
Vastaukset
- juminki
Sub CommandButton1_Click()
Range("C1:C20000").Select
For Each cell In Selection
If cell.Value = "*EPÄTOSI*" Then
cell.EntireRow.Delete
End If
Next cell
Range("a1").Select
End Sub
mutta jostain syystä tuo ei toiminut, mikähän siinä meni väärin?- juhakorkeapudas
Excel 2007:lla testattuna koodi toimii.
Huomaa, että kirjainkokoa ei vertailla.
haetko tekstiä EPÄTOSI vai *EPÄTOSI*?
Tuliko virheilmoitusta? - ...
For i=20000 to 1 step -1
if Cells(i,3) = "*EPÄTOSI*" Then Cells(i,3).Entirerow.Delete
Next
End Sub - juminki
juhakorkeapudas kirjoitti:
Excel 2007:lla testattuna koodi toimii.
Huomaa, että kirjainkokoa ei vertailla.
haetko tekstiä EPÄTOSI vai *EPÄTOSI*?
Tuliko virheilmoitusta?Eli tarkoitus oli hakea tekstiä EPÄTOSI, mutta vaikka otinkin tähdet pois niin rivit ei silti poistuneet. Mitään virheilmoitusta ei tule.
- ...
juminki kirjoitti:
Eli tarkoitus oli hakea tekstiä EPÄTOSI, mutta vaikka otinkin tähdet pois niin rivit ei silti poistuneet. Mitään virheilmoitusta ei tule.
If cell.Value = false Then cell.EntireRow.Delete
vika on siinä kun rivejä poistetaan ne pitää poistaa alkaen lopustapäin.
Olen aikaisemmin postannut FIND funktion joka palauttaa alueen ja on tässäkin tapauksessa parhain ja nopein vaihtoehto. Yleensä pitäisi pyrkiä käyttämään excelin omia funktioita. For next loopit ovat niitä "tehottomimpia", mutta toimivia kuitenkin. Kysyjän tapauksessa nopeus ei varmaankaan nöyttele suurtakaan osuutta. Tossa nyt kuitenkin FIND makro ja sillähän voit tehdä sen tallennuksenkin yhdellä koodirillä toiseen taulukkoon...
EtsiAlue("EPÄTOSI", Columns("C"), xlFormulas, xlWhole).EntireRow.Copy Range("Sheet2!C65536").End(xlUp).Offset(1, 0).EntireRow
EtsiAlue("EPÄTOSI", Columns("C"), MatchCase:=True).EntireRow.Delete
End Sub
Function EtsiAlue(Haettava As Variant, _
Hakualue As Range, _
Optional LookIn As Variant, _
Optional LookAt As Variant, _
Optional MatchCase As Boolean) As Range
Dim Alue As Range
Dim Ekaosoite As String
If IsMissing(LookIn) Then LookIn = xlValues
If IsMissing(LookAt) Then LookAt = xlPart
If IsMissing(MatchCase) Then MatchCase = False
With Hakualue
Set Alue = .Find( _
What:=Haettava, _
LookIn:=LookIn, _
LookAt:=LookAt, _
SearchOrder:=xlByRows, _
SearchDirection:=xlNext, _
MatchCase:=MatchCase, _
SearchFormat:=False)
If Not Alue Is Nothing Then
Set EtsiAlue = Alue
Ekaosoite = Alue.Address
Do
Set EtsiAlue = Union(EtsiAlue, Alue)
Set Alue = .FindNext(Alue)
Loop While Not Alue Is Nothing And Alue.Address Ekaosoite
End If
End With
End Function
Keep Excelling @Kunde- yypp
kunde kirjoitti:
vika on siinä kun rivejä poistetaan ne pitää poistaa alkaen lopustapäin.
Olen aikaisemmin postannut FIND funktion joka palauttaa alueen ja on tässäkin tapauksessa parhain ja nopein vaihtoehto. Yleensä pitäisi pyrkiä käyttämään excelin omia funktioita. For next loopit ovat niitä "tehottomimpia", mutta toimivia kuitenkin. Kysyjän tapauksessa nopeus ei varmaankaan nöyttele suurtakaan osuutta. Tossa nyt kuitenkin FIND makro ja sillähän voit tehdä sen tallennuksenkin yhdellä koodirillä toiseen taulukkoon...
EtsiAlue("EPÄTOSI", Columns("C"), xlFormulas, xlWhole).EntireRow.Copy Range("Sheet2!C65536").End(xlUp).Offset(1, 0).EntireRow
EtsiAlue("EPÄTOSI", Columns("C"), MatchCase:=True).EntireRow.Delete
End Sub
Function EtsiAlue(Haettava As Variant, _
Hakualue As Range, _
Optional LookIn As Variant, _
Optional LookAt As Variant, _
Optional MatchCase As Boolean) As Range
Dim Alue As Range
Dim Ekaosoite As String
If IsMissing(LookIn) Then LookIn = xlValues
If IsMissing(LookAt) Then LookAt = xlPart
If IsMissing(MatchCase) Then MatchCase = False
With Hakualue
Set Alue = .Find( _
What:=Haettava, _
LookIn:=LookIn, _
LookAt:=LookAt, _
SearchOrder:=xlByRows, _
SearchDirection:=xlNext, _
MatchCase:=MatchCase, _
SearchFormat:=False)
If Not Alue Is Nothing Then
Set EtsiAlue = Alue
Ekaosoite = Alue.Address
Do
Set EtsiAlue = Union(EtsiAlue, Alue)
Set Alue = .FindNext(Alue)
Loop While Not Alue Is Nothing And Alue.Address Ekaosoite
End If
End With
End Function
Keep Excelling @KundeMinulla on vastaavanlainen kysymys, mutta nyt olisi tarkoitus lisätä uusi rivi. Eli minulla on lista nimiä aakkosjärjestyksessä, ja kukin nimi voi olla allekkain monta kertaa. Haluaisin tyhjän rivin aina niille kohdille, joissa nimi vaihtuu. Tyyliin:
Matti
Matti
Matti
Pekka
Pekka
muuttuisi muotoon:
Matti
Matti
Matti
Pekka
Pekka
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357031JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t256077Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1003205Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5562948V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!602797- 572373
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳342236- 332104
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321873Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv71441