Oletko koskaan onnistunut välttämään sakkoja flirttailemalla sakottavalle viranomaiselle, tai puhumalla sille ympäripyöreitä selityksiä? :)
Puhumalla vältetty sakko
35
1135
Vastaukset
- rajaa.
-en flirttailulla ole välttynyt,mut lappuliisan kirj. parkkisakon sain pois,kun menin hänen esimiehelleen selittämään asian suuren vääryyden,ja epäoikeudenmukaisuuden.10-15 min. sai väitellä,mut kyl se repi sit sen lapun.. :)
- Goldie-.65
selvitin parkkisakon soittamalla siinä sakossa olevaan puhelinnumeroon. Kävi niin että nousin autosta, ja ehdin kävellä noin parikymmentä metriä, kun muistin että se kiekko jäi laittamatta. Palasin takaisin laittamaan sitä ja siellä olikin jo lappuliisa (mies) sitä sakkoa kirjoittamassa. Sanoin sille, että etkö muka nähnyt että en ehtinyt kauaksi autosta, että palasin laittamaan sen kiekon heti? Mies ei vastannut mitään, vaan nousi autoonsa (laiskoja lappuliisoja) ja jatkoi matkaansa sakon tuulilasiini jättäen. Lopputulos, minun ei tarvinnut maksaa sakkoa.
- Anskuliini
kerran parikymppisenä parkkisakon, silloin ei ollut lappuliisoja, vaan poliisit antoi sakkolappuja.
En flirttaillut, enkä puhunut pyöreitä, näytin sitä lappua poliisille ja hän sanoi mulle, että revi vaan se.
Mulla oli tosi nätti punainen minimekko yllä.- Goldie-.65
poliisille, ja hän sano tost noin vaan, että revi se? Anteeksi, mutta jos et ees flirttaillut, etkä sanonut mitään, niin en usko että pelkän lapun näyttämisellä käsketään sakot repimään.
- HTZA
että laittaisit siitä kuvan saitillesi?
Voisit varmaan sitten kirjoittaa tänne mitä vain!
:) :) - Anskuliini
Goldie-.65 kirjoitti:
poliisille, ja hän sano tost noin vaan, että revi se? Anteeksi, mutta jos et ees flirttaillut, etkä sanonut mitään, niin en usko että pelkän lapun näyttämisellä käsketään sakot repimään.
niin hirveän kauan aikaa, mutta muistelen että siinä lapussa luki jotain että pitää mennä ajokortin kanssa poliisilaitokselle, olin vieraassa kaupungissa ja ujona kysyin torilla olevalta poliisilta että mitä mä teen, ojensin lappua ja hän sanoi että revi se.
Olin silloin niin ujo ja lapsellinen etten edes osannut flirttailla. - Anskuliini
HTZA kirjoitti:
että laittaisit siitä kuvan saitillesi?
Voisit varmaan sitten kirjoittaa tänne mitä vain!
:) :)ajatelleeksi, kirjoittaa voisin vaikka mitä koska siitä on aikaa 35 kilua, niin ei takuulla kukaan tuntis.
- HTZA
Anskuliini kirjoitti:
ajatelleeksi, kirjoittaa voisin vaikka mitä koska siitä on aikaa 35 kilua, niin ei takuulla kukaan tuntis.
saat minulta anteeksi mitä vaan!
Kunhan se on levittäytynyt tasaisesti.
Eikä kaikkea ihan keskelle. - Anskuliini
HTZA kirjoitti:
saat minulta anteeksi mitä vaan!
Kunhan se on levittäytynyt tasaisesti.
Eikä kaikkea ihan keskelle.tasasesti on levinny, kurvatki on jääny.
- HTZA
Anskuliini kirjoitti:
tasasesti on levinny, kurvatki on jääny.
laita se puhelinnumero, niin kuin nuorempanakin tehtiin.
Täytyy sinullekin onnea suoda.
Ei elämäsi saa sentään olla aina vaan odotusta.
H. - Anskuliini
HTZA kirjoitti:
laita se puhelinnumero, niin kuin nuorempanakin tehtiin.
Täytyy sinullekin onnea suoda.
Ei elämäsi saa sentään olla aina vaan odotusta.
H.eilen sulkea liittymä, kun vahingossa vastasin erääseen kilpailuun tekstiviestillä, ja alko lappaan tekstiviestiä niinku talvisodassa konekivääritulta, 1,50 kpl/per vastaanotettu viesti.
Ku yritin peruuttaa, tuli viesti että palvelu on suljettu, yritä myöhemmin ja taas pukkas tulta.
Omaiset jo uhkas holhoustoimilla ;-).
ollessani isäni (vei raskaita materiaaleja työmaille keskustaan)joutui alituiseen "vääntämään" yli-innokkaiden katupoliisien kanssa työnsä oikeellisuudesta.
Hänen lempivitsinsä olikin siitä poliisikaksikosta, joista toinen osasi lukea ja toinen kirjoittaa...
Itse työni kautta annan poliisille kymppi miikan - miikka tulee niille tahoille, jotka miesvahvuutta säätelevät ja eräälle raivohullulle "yksilölle", jonka paria sääliksi käy!- HTZA
enka uskalla.
Saattaisi tulla kyllä pamppua, ja moneen paikkaan mutta minusta se ei sovi miehille.
Naiset kyllä saavat flirttailla ihan rauhassa, lisätkää vaan toimintaa.
Eikä sen aina tarvitse olla poliisi.- Goldie-.65
selittää rikoksensa syyn, siis jotenkin hälventää sen vahvuutta, selittämällä, ei välttämättä tarvitse flirttailla?
- poliiseissakin jo nykyään
homoja.. niin no ehkä eivät pidä vanhoista äijistä,OK...
- HTZA
Goldie-.65 kirjoitti:
selittää rikoksensa syyn, siis jotenkin hälventää sen vahvuutta, selittämällä, ei välttämättä tarvitse flirttailla?
aina riitä että joku sanoo olevansa nainen.
Tuskin Poliisillekaan.
Nykyään kun on, kaiken maailman "hanttoja".
Kyllä se on ihan hyvä todistaa se. - HTZA
poliiseissakin jo nykyään kirjoitti:
homoja.. niin no ehkä eivät pidä vanhoista äijistä,OK...
Lukea viestini uudelleen.
- Näin se menee
HTZA kirjoitti:
Lukea viestini uudelleen.
kerrankin rentoutua:)
- HTZA
Näin se menee kirjoitti:
kerrankin rentoutua:)
rentoutunut hetero.
Siksi pamputtelen itse, en ota sitä vastaan. - Goldie-.65
HTZA kirjoitti:
aina riitä että joku sanoo olevansa nainen.
Tuskin Poliisillekaan.
Nykyään kun on, kaiken maailman "hanttoja".
Kyllä se on ihan hyvä todistaa se.että poliisilla on itelläänkin silmät päässä erottaakseen kuka on nainen ja kuka ei, eikä sen pitäs niihin sakkoihin kyl vaikuttaa, eikä varmaan useimmiten vaikutakkaan.
Vastailen loppuihin myöhemmin, nyt lähen synttäri-illastamaan ystävättäreni kanssa, eli juhlimaan omiani. :))
Ensimmäistä sakkolappuani kirjoittaessaan ja asiasta jutellessamme poliisi pienensi ilmoittamani tulot (melkein) oma-aloitteisesti. Häntä kai säälitti typeryyteni, kun en tiennyt, että siihen aikaan tulonsa sai vapaasti valehdella, ja ilmoitin todelliset. Kun juttelimme asiasta töissä, esimieheni kertoi ilmoittaneensa omat tulonsa vielä pienemmiksi. Muistan lämmöllä niitä mukavia poliiseja.
Toisen kerran onnistuin vajaat kymmenkunta vuotta sitten äkkiliukkailla ja uraisella Kehä I:llä vetäisemään autoni kyljelleen keskiväliin niin, että lumi pöllysi. Ymmärsin, että poliisit piti kutsua paikalle puhalluttamaan yms. sekä ohjaamaan vielä varsin vilkasta liikennettä.
Poliisit olivat sitä mieltä, että hinausauto piti kutsua paikalle, vaikka miehet tarjoutuivat työntämään sen. Hinausautoa odotellessamme juteltiin, ja minä manailin tapahtunutta. Totesin, että kaiken lisäksi saan tietysti vielä isot sakotkin, ja luulin auton olevan epäkunnossa.
Poliisit olivat jo kysyneet, mitä tein, kun tapahtumasarja alkoi. Totesin, että yritin vaan pitää heittelehtimään lähtenyttä autoa omalla kaistallani, ettei syntyisi suurempaa vahinkoa, mutten ollut kyllin hyvin onnistunut. Sitä en sanonut, että omastakin mielestäni nopeutta oli liikaa, koska en ollut hallinnut autoa.
Poliisit totesivat, että koska olin kuitenkin onnistunut pitämään auton omalla kaistalla, eikä muille aiheutunut mitään vahinkoa, he eivät nähneet mitään syytä kirjoittaa minulle sakkoa.(!) Sitten uskalsin jo naureskellakin, kun poliisit suosittelivat liukkaankelinkurssia. Hieman nolona tunnustin, että olin viimeksi edellisenä viikonloppuna käynyt radalla. Osallistun kursseille mielelläni aina sopivan tilaisuuden tullen. Sanoin, että en käy siellä voidakseni hurjastella, vaan hallitakseni auton paremmin, jos jotain yllättävää sattuisi. Lopuksi he kysyivät, että pitäisikö kutsua joku muu ajamaan auto kotiin. Ihmettelin, että onko se ajokunnossa ja totesin, että voin ihan hyvin itse ajaa sen. Auto oli selvinnyt naarmuitta ja minä säikähdyksellä. Koin itseni monella tapaa onnekkaaksi ja otin opikseni.
Luultavasti tapahtuma saattoi pelastaa ihmishenkiäkin, koska en ollut ymmärtänyt, kuinka pienestä auto voi lähteä käsistä ja olin ajanut useita kertoja olosuhteisiin nähden liian kovaa. En tarvinnut sakkoja opiksi ottaakseni, joten poliisit tekivät mielestäni oikean ratkaisun.- Anskuliini
myös sakoitta, edellä ajanut auto pysähtyi yllättäen edessäni, ajotien keskellä oli koroke ja toisella puolen jalkakäytävä, tie oli jäinen joten ABS:t paukkuen perään.
Mulla oli uusi (800 km) auto ja poliisi jopa lohdutti ja antoi mun itkeä olkaansa vasten.
Onneksi vakuutusyhtiö osti mulle toisen uuden auton. Anskuliini kirjoitti:
myös sakoitta, edellä ajanut auto pysähtyi yllättäen edessäni, ajotien keskellä oli koroke ja toisella puolen jalkakäytävä, tie oli jäinen joten ABS:t paukkuen perään.
Mulla oli uusi (800 km) auto ja poliisi jopa lohdutti ja antoi mun itkeä olkaansa vasten.
Onneksi vakuutusyhtiö osti mulle toisen uuden auton.kenellekään käynyt pahasti ja auto oli kyllin uusi kokonaan korvatuksi. - On kolari aina järkytys, vaikkei pahempaa sattuisikaan. Kiva, että osui ymmärtäväinen poliisi paikalle.
Mieleeni tulee yksi tapaus vuosien takaa, kun syyttömän osapuolen korvattavalla uudella autolla oli ehditty ajaa "liikaa" kilometrejä (ikänsä puolesta se olisi vaihdettu), eikä omistaja halunnut maksaa lisää, vaan antoi korjata auton luottaen saavansa sen hyvään kuntoon. Auto ei kuulemma todellakaan ollut uuden veroinen, sen runko oli vääntynyt eikä sitä saatu oikaistuksi. Omistaja harmitteli asiaa niin kauan kuin autoa käytti.
on käytetty.
Kauimmin kestänyt ""flirtti"" kesti nelisen tuntia ja sain vielä kortin takaisin ja 50 päiväsakkoa!:))
Toissa syksynä en malttanut olla sanomatta nuorelle poliisille, kun hän ei osannut ratkaista "asiaa", vaan sanoi menevänsä kysymään viisaanmilta neuvoa!
Minä siihen:" Ei sinun tarvitse mihinkään mennä, kysy pois vaan, kyllä minä voin vastata!"
jk. Niin, voisin jollain kirjotuttaa vaikka jonkinlaisen dekkarin, mitä kaikkea poliisien kanssa tuli nuorempana "flirttailtua"!
Nyt on sentään viimeisestä liikennerikkomuksesta parisen kuukautta, joten eihän sitä enää näillä vuosin tule törttöiltyä tienpäällä!:))
Senverran pyysin 'armoa', että sanoin; jos ei kirjallinen huomautus 'riitä', niin ihan nimellinen sakko sitten, sillä kotona odottaa minua se kovin tuomio.
Oli sakon kirjoittajalla kyllä vastaus valmiina. Hän sanoi, että laki kieltää samasta rikoksesta kahden tuomion määräämisen, että vaimolle sellaiset terveiset! Tietysti terveiset vein kotiin.;)
Ps. Mulla oli nuorena se tyypillinen elämäntarina: omistin nopeita autoja ja hitaita hevosia!
Sillä yhtälöllä ei raha pesää tehnyt, mutta muutoin oli(yleensä) mukavaa. Niin se mukava liittyi siihen kolmanteen harrastukseen,'monenhintaisiin naisiin/naisen alkuihin.:)))muuttuneet halvemmiksi vai joudutko maksamaan niistä vanhemmiten entistä enemmän? ;))
- Goldie-.65
ylinopeuden kanssa samalla lailla. Piti vähän lirttailla, että sain korttini pitää. Tosin sain pitää sen kuitenkin ilmeisesti siksi, että tarvitsen sitä ammattini takia, mut kuitenkin ne mun selitykseni ois saaneet varmaan aapiskukonkin nauramaan, sillee ne polliisit mulle virnuili kun selitin ylinopeuteni syitä. :)
Mitähän se vaimosi tuumas siihen poliisin ukaasiin että rikoksesta saa vain kerran rangaista? optimisti-orvokki kirjoitti:
muuttuneet halvemmiksi vai joudutko maksamaan niistä vanhemmiten entistä enemmän? ;))
Ei taida tämäkään seepra raidoistaan päästä vaikka värit iän myötä 'tasoittuu'.
taihan olla meidän perheen tuhlaajapoika edelleen, mutta olen valmis laittamaan tavaran kiertoon, jos talous vaatii tai lakkaa huvittamasta.
Tänäänkin kävin kaupungissa ja vaimo oli kortinpeluulla ystäviensä luona. Kyyti ja työasioista oli puhetta.
Kerroin hänelle ajatukseni, hinnaltaan 400€, hieman kyseeenalaisti, onko oikea aika, kun on tähän kuuhun silmälasien hankinta ym samanhintaista menoja muitakkin.
Kerroin, että voishan sen herätysoston antaa olla, koska olin myös alkanut miettimään reilun 4000€ hankintaa asuntoauto-projektiini.
Se minun kalliimpi herätysosto-ai´e tarkoittanee samaa, kun vaimo kertoo:" Voi olla" että lähden sen ja sen kanssa johonkin juttuun.
Se on aina tarkoittanut samaa, kuin lähden sen ja sen kanssa jne..:))Goldie-.65 kirjoitti:
ylinopeuden kanssa samalla lailla. Piti vähän lirttailla, että sain korttini pitää. Tosin sain pitää sen kuitenkin ilmeisesti siksi, että tarvitsen sitä ammattini takia, mut kuitenkin ne mun selitykseni ois saaneet varmaan aapiskukonkin nauramaan, sillee ne polliisit mulle virnuili kun selitin ylinopeuteni syitä. :)
Mitähän se vaimosi tuumas siihen poliisin ukaasiin että rikoksesta saa vain kerran rangaista?riittää huumori monenmoiseen kommenttiin, joten kevennyksenä se meni kuin kympin uutisten loppu!:))
Tänään juuri O-Orvokille tuossa ylempänä vastasin asiaan liittyvää.
Siitä jäi pois se vaimon kommentti, kun hän ensin siunaili 400€.n ostosta. Kun sitten heti perään kerroin, että ei sen niin väliä, vaikka jätän ostamatta sen, kun olin myös ajatellut hankkia 4000€.n 'ostoksen' as-autoa varten.
Siihen hän vain sanoi, tee mites teet, minun ei kantsi puhua enempää, ettei tule vielä 'jotain' muuta!!;))- Goldie-.65
emw34 kirjoitti:
riittää huumori monenmoiseen kommenttiin, joten kevennyksenä se meni kuin kympin uutisten loppu!:))
Siitä jäi pois se vaimon kommentti, kun hän ensin siunaili 400€.n ostosta. Kun sitten heti perään kerroin, että ei sen niin väliä, vaikka jätän ostamatta sen, kun olin myös ajatellut hankkia 4000€.n 'ostoksen' as-autoa varten.
Siihen hän vain sanoi, tee mites teet, minun ei kantsi puhua enempää, ettei tule vielä 'jotain' muuta!!;))Voin hyvin kuvitella, että se asuntoauto ois saattanut vaihtua vaikka loma-asunnoks rhodokselle tms, jos hän ois jatkanut puhettaan? :))
emw34 kirjoitti:
riittää huumori monenmoiseen kommenttiin, joten kevennyksenä se meni kuin kympin uutisten loppu!:))
Siihen hän vain sanoi, tee mites teet, minun ei kantsi puhua enempää, ettei tule vielä 'jotain' muuta!!;))Sinulla on ilmiselvästi viisas vaimo, olette nähtävästi oppineet tuntemaan toisenne ja antamaan sopivasti tilaakin. - Joskus perheen sisäisen päätösvallan jakautuminen toimii käytännössä eri tavoin kuin puheissa.;))
Omana esimerkkinä tulee mieleen, että mieheni julisti aina, että perheen sisäisen työjaon mukaan vaimonsa tekee aina kotia koskevat päätökset... ja ensimmäisten viiden vuoden jälkeen se koti muutti sinne, minne mies halusi.;))
Samoin ensimmäisen astianpesukoneen hankinnasta keskusteltaessa mies totesi itse olevansa perheen tiskikone. Kun kysyin, koska hän oli viimeksi pessyt astioita, hän joutui toteamaan koneen olleen varsin pitkään epäkunnossa (ja kallistui kannattamaan koneen hankkimista).
- Otto-Vaan
Kohdalle sattunut nais konstaapelia jolle olisi
voinut vähäiset taitonsa testata.klik- Wenla-G
ne harvat pysäköintivirhemaksuni olen saanut naispuolisilta Lappu-Liisoilta, joten aika pieni mahdollisuus, että flirtti olisi purrut. ;))
- Otto-Vaan
Wenla-G kirjoitti:
ne harvat pysäköintivirhemaksuni olen saanut naispuolisilta Lappu-Liisoilta, joten aika pieni mahdollisuus, että flirtti olisi purrut. ;))
Mitä minä olen nähnyt on robotteja, täysin
ilmeettömiä kivikasvoja.Hukkaan heitettyä aikaa
alkaa kauniisti puhumaan.Vaahteralle kaupungin
puistossa voi puhua saman se edes kuuntelee eikä lähde karkuun. - Wenla-G
Otto-Vaan kirjoitti:
Mitä minä olen nähnyt on robotteja, täysin
ilmeettömiä kivikasvoja.Hukkaan heitettyä aikaa
alkaa kauniisti puhumaan.Vaahteralle kaupungin
puistossa voi puhua saman se edes kuuntelee eikä lähde karkuun.samassa kaapunnissa?
Minä kai olen lievän mustasukkainen eräälle meidän kaupungin Parkki-Pirkolle?! ☻ - Otto-Vaan
Wenla-G kirjoitti:
samassa kaapunnissa?
Minä kai olen lievän mustasukkainen eräälle meidän kaupungin Parkki-Pirkolle?! ☻Jottei asuta samalla aukealla.En ole nähnyt täällä
ainuttakaan Parkki-Pirkkoa.Naapurin puolella (Helsinki) kyllä.
Sinähän löit minut ihan ällikällä, musta sukkanen
Parkki-Pirkolle.Mieheskö muka lirkutellut?..:)))
Mittaa kuume häneltä.:)
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082575
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo411741Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1431345Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3211221Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3361194Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen241111Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571083- 55956
Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H13932Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21863