Paino ei nouse

koska

Paino ei nouse, koska ruoka ei imeydy ohutsuolessa silloin, kun suolinukka puuttuu. Ja kun ruoka ei imeydy ohutsuolessa, vaikuttaa se esim. Hb:iin, joka pysyy alhaisena, vaikka kuinka söisit rautaa ja sitten jossain vaiheessa alkaa huomaamattomasti laskea vaarallisen alas ilman oireen oiretta, koska elimistö on hyvä sopeutumaan pikkuhiljaa tapahtuvaan anemisoitumiseen. Näin oli minun kohdallani. Alhainen hemoglobiinini todettiin vahingossa ja syyksi löytyi positiivisten verikokeiden ja tähystyksen jälkeen takuuvarma keliakia. Ruokavalion ja muutaman rautapurkin jälkeen hemoglobiinini oli noussut 82:sta 147:ään. Siis minulla 147, jolla Hb ei koskaan ole ollut 125. korkeampi, vaikka olisin syönyt rautaa purkkikaupalla. Mitään oireita minulla ei siis ollut. Painoindeksini on aina ollut alipainon puolella, vaikka mitä olisin syönyt - ei ole normaalia. Raskaana ollessani painoni on jokaisen kohdalla noussut vain lasten painon verran - ei sekään ole ihan normaalia. Näin jälkikäteen asiat loksahtavat kohdalleen. Uskon, että myös minulla on ollut keliakia jo lapsesta / nuoruudesta lähtien, kuten tytölläni, jolla se todettiin myös viime vuonna jo vähän yli parikymppisenä.

1

1815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luuranko____

Hei,minulla on sama ongelma,syön niin paljon,mutta paino ei nouse ollenkaan,miten saan sen nousemaan,voitko neuvoo yhtään? mihin testeihin pitää mennä yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      164
      3014
    2. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      33
      2834
    3. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      39
      1846
    4. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      28
      1829
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      190
      1731
    6. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      206
      1536
    7. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      325
      1493
    8. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      103
      1466
    9. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      17
      1279
    10. Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa

Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,
      Perussuomalaiset
      71
      1235
    Aihe