Paino ei nouse

koska

Paino ei nouse, koska ruoka ei imeydy ohutsuolessa silloin, kun suolinukka puuttuu. Ja kun ruoka ei imeydy ohutsuolessa, vaikuttaa se esim. Hb:iin, joka pysyy alhaisena, vaikka kuinka söisit rautaa ja sitten jossain vaiheessa alkaa huomaamattomasti laskea vaarallisen alas ilman oireen oiretta, koska elimistö on hyvä sopeutumaan pikkuhiljaa tapahtuvaan anemisoitumiseen. Näin oli minun kohdallani. Alhainen hemoglobiinini todettiin vahingossa ja syyksi löytyi positiivisten verikokeiden ja tähystyksen jälkeen takuuvarma keliakia. Ruokavalion ja muutaman rautapurkin jälkeen hemoglobiinini oli noussut 82:sta 147:ään. Siis minulla 147, jolla Hb ei koskaan ole ollut 125. korkeampi, vaikka olisin syönyt rautaa purkkikaupalla. Mitään oireita minulla ei siis ollut. Painoindeksini on aina ollut alipainon puolella, vaikka mitä olisin syönyt - ei ole normaalia. Raskaana ollessani painoni on jokaisen kohdalla noussut vain lasten painon verran - ei sekään ole ihan normaalia. Näin jälkikäteen asiat loksahtavat kohdalleen. Uskon, että myös minulla on ollut keliakia jo lapsesta / nuoruudesta lähtien, kuten tytölläni, jolla se todettiin myös viime vuonna jo vähän yli parikymppisenä.

1

1787

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luuranko____

Hei,minulla on sama ongelma,syön niin paljon,mutta paino ei nouse ollenkaan,miten saan sen nousemaan,voitko neuvoo yhtään? mihin testeihin pitää mennä yms.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois

Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja
      Maailman menoa
      258
      5701
    2. NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu

narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun
      Maailman menoa
      137
      5185
    3. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      28
      4938
    4. Mikä piirre kaivatussa on sinulle se juttu?

Tunnetko kaivattuasi vai onko hän haavekuva, jota et edes tunne? Joskus tää asia ei ole niin selvää.
      Ikävä
      130
      2235
    5. Tylsille treffeille

Hiljaisen ukon kans nuotiolle?
      Tunteet
      408
      1896
    6. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      61
      1819
    7. Ensitreffit Matti ei vaikene enää - Rehellinen tilitys epäonnistuneesta suhteesta Elisaan

Häntä pystyyn, Matti! Olet mahtava tyyppi ja varmasti “se oikea” löytyy vielä! Elisan kanssa ei nyt vaan sitten natsann
      Ensitreffit alttarilla
      18
      1762
    8. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      95
      1725
    9. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      103
      1538
    10. Upeeta! Rauha tulee pian!

Hieno suunnitelma ja se on toteutumassa alle kahdessa viikossa. Jihuu! Tätä on odotettukin, nyt se tulee! https://www.is
      Maailman menoa
      403
      1432
    Aihe