Paino ei nouse, koska ruoka ei imeydy ohutsuolessa silloin, kun suolinukka puuttuu. Ja kun ruoka ei imeydy ohutsuolessa, vaikuttaa se esim. Hb:iin, joka pysyy alhaisena, vaikka kuinka söisit rautaa ja sitten jossain vaiheessa alkaa huomaamattomasti laskea vaarallisen alas ilman oireen oiretta, koska elimistö on hyvä sopeutumaan pikkuhiljaa tapahtuvaan anemisoitumiseen. Näin oli minun kohdallani. Alhainen hemoglobiinini todettiin vahingossa ja syyksi löytyi positiivisten verikokeiden ja tähystyksen jälkeen takuuvarma keliakia. Ruokavalion ja muutaman rautapurkin jälkeen hemoglobiinini oli noussut 82:sta 147:ään. Siis minulla 147, jolla Hb ei koskaan ole ollut 125. korkeampi, vaikka olisin syönyt rautaa purkkikaupalla. Mitään oireita minulla ei siis ollut. Painoindeksini on aina ollut alipainon puolella, vaikka mitä olisin syönyt - ei ole normaalia. Raskaana ollessani painoni on jokaisen kohdalla noussut vain lasten painon verran - ei sekään ole ihan normaalia. Näin jälkikäteen asiat loksahtavat kohdalleen. Uskon, että myös minulla on ollut keliakia jo lapsesta / nuoruudesta lähtien, kuten tytölläni, jolla se todettiin myös viime vuonna jo vähän yli parikymppisenä.
Paino ei nouse
koska
1
1894
Vastaukset
- luuranko____
Hei,minulla on sama ongelma,syön niin paljon,mutta paino ei nouse ollenkaan,miten saan sen nousemaan,voitko neuvoo yhtään? mihin testeihin pitää mennä yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa933631Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.292393Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1422039Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.34891- 44831
En unohda sua
En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on30810Mahdatko ymmärtää sitä
Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen61795Jorma Lind kuollut
Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet5779- 40707
Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä
Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies87686