ruokavalio ja koivuvaseliini

maria.24v

Onkohan täällä sellaisia ihmisiä, jotka ovat kokeilleet esim. Paganon ruokavaliolla elämistä, eivätkä ole huomanneet parantumisen merkkejä?

Ja tarkoitan oikeasti sellaisella ruokavaliolla pidempään eläneitä, ei vain muutaman viikon kokeiluita?

Olisi kiva kuulla muiden mietteitä ruokavalion muutoksesta ja psorin paranemisesta, jos ruokavalio siihen auttaisi!

Oon niin kyllästynyt tähän ja päätin muutama viikko sitten että parannan tämän yökötyksen millä keinolla tahansa. Ja onneksi nuvisal-koivuvaseliini on jo auttanut selvästi ja näkyvästi. Olen kokeillut sitä ainoastaan toiseen jalkaan, sen hirvittävän hajun takia. Ajattelin etten turhaan sillä sotke jos se ei tehoa.
Olen laittanut sitä joka ilta noin kahden viikon ajan siis vain toiseen jalkaan ja mustan sukan päälle yön ajaksi. Aluksi jalassa ollut isoin noin 3cmx3cm:n kokoinen laikku on pienentynyt selvästi joka puolelta.
Se hetki kun huomasin tervettä ihoa siinä kohdalla ekan kerren tuntui niin ihanalta. Sen jälkeen olen jopa ihan ihan vähän alkanut pitää siitä hajusta ihan vain sen tehon takia.

Nyt siis seuraavaksi lisään hoito-ohjelmaani terveyttä edistävän ruokavalion Paganon oppien mukaan. Kesällä käytin huomattavasti enemmän alkoholia ja olin lisäksi keväällä hyvin stressaantunut joten loppukesällä käsiini ilmestyi monia pisteitä jotka nyt ovat laajentuneet koko ajan. VIHAAN TÄTÄ!!
Ja olen alkanut puhua laikuilleni iltaisin ja käsken niitä tarmokkaasti häipymään iholtani. Tiedän että ne tottelevat minua jossain vaiheessa!! =)

Ruokavaliosta siis vielä. Tuntuu todella rankalta aloittaa vielä terveempi elämä jota olen jo mielestäni elänyt, lukuunottamatta siis alkoholia kesällä. Sehän tämän varmasti nosti iholle sen stressin kanssa. Mutta kai on pakko jättää kaikki sokerikarkitkin ja muut ainakin enimmäkseen.

Kiitos muuten ipsorille blogista. Ajattelin juuri tänään itsekin tehdä itselleni blogin jossa käsittelen juuri tätä aihetta ja sitä kautta löysinkin ipsori-blogin!!
Tieto teistä muista auttaa, vaikkei tätä tautia kenellekään muulle haluaisikaan.

9

1655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maria.24v

Olen siis kärsinyt jossain määrin tästä koko elämäni, noin 6 vuotiaasta lähtien. Ollessani noin 8-10v kävin äitini kanssa vanhalla mieslääkärillä jolla tuntui olevan tarkkaa tietoa mistä tahansa ongelmasta.
      Silloin sain kuulla ensimmäisen kerran, että ihottumani voisi parantua jos en käyttäisi tiettyjä ruoka-aineita. En muista niitä kaikkia mutta mukana oli ainakin tomaatti, suklaa, paprika, jäätelö, sitrushedelmät, karkit...veden tärkeyttä hän painotti ja kaikki vihreä (kuten salaatti, kurkku) oli sallittua.

Koska olin kai jo silloin aika voimakastahtoinen ilmoitin äidilleni etten todellakaan aio luopua tomaatista, jota olen aina rakastanut, tai karkista, suklaasta. Kai tiesin että pystyisin elämään jaloissa, selässä ja kyynärpäissä olevien ihottumalaikkujen kanss jos vain saisin syödä niitä kiellettyjäkin ruoka-aineita.

Olen kadottanut sen paperin, jossa ruoka-aineet mainittiin ja tämä vanha lääkärikin on jo tainnut kuolla. Mutta tuntuu jotenkin helpottavalta, että ainakin yksi lääkäri minulle on myöntänyt ruokavalion helpottavan tälläistä ihottumaa.

JA VIELÄ YKSI ASIA..
      noin kymmenen vuotta sitten minulta otettiin koepala, jonka mukaan tämä ihottumani ei ole psoriasista. Koska silloinkin elämässäni oli niin paljon muita menoja, jatkotutkimukset jäivät vähemmälle.

Nyt viime viikolla minulta otettiin uusi koepala, vaikka lääkäri oli 99% varma, että tämä olisi psoriasista. Halusin kuitenkin varmuuden ja tällä kertaa aion vaatia kaikki mahdolliset testit ja tutkimukset, jotta tietäisin mikä minulla on jos psori ei tälläkään kertaa ole vastaus. Tulokset saan noin kahden viikon päästä.

Onkohan teiltä muilta otettu koepaloja, vai miten tämä muuten yleensä todetaan?

Onko teille lääkärit kertoneet ruokavalion vaikutuksesta vai tarjotaanko aina vain muita hoitoja??

Kiva jos olette päässeet tähän asti. =)

• näkee kyllä

heti, onko psoria vai ei.
        Ei siinä mitään koepaloja tarvita.
        Ravitsemuksen vaikutus lienee yksilöllistä.
        Olen kokeillut vuoden päivät ns. elävää ravintoa, ja vaivannäköön nähden tulokset eivät olleet kaksisia.
        Psoria on tutkittu vuosikymmenet, ja jos jotain todella dramaattista olisi ilmennyt, olisi tämä varmasti päässyt maailmanlaajuiseen tietoon.
        Minulle on kyllä sanottu, että mitä nuorempana tämän ihotaudin saa, sitä todennäköisemmin psori on loppuelämän ajan seuranasi.

• maria.24
        näkee kyllä kirjoitti:

heti, onko psoria vai ei.
        Ei siinä mitään koepaloja tarvita.
        Ravitsemuksen vaikutus lienee yksilöllistä.
        Olen kokeillut vuoden päivät ns. elävää ravintoa, ja vaivannäköön nähden tulokset eivät olleet kaksisia.
        Psoria on tutkittu vuosikymmenet, ja jos jotain todella dramaattista olisi ilmennyt, olisi tämä varmasti päässyt maailmanlaajuiseen tietoon.
        Minulle on kyllä sanottu, että mitä nuorempana tämän ihotaudin saa, sitä todennäköisemmin psori on loppuelämän ajan seuranasi.

miten sitten on mahdollista että lääkärit sanoo että näyttää kyllä ihan psoriasikselta, mutta ekasta koepalasta saatujen tulosten mukaan tämä mun ihottuma ei olisi proriasista. siinä sitten hyvä luottaa lääkärin silmään, että miltä se nyt sit näyttäisi..

• Hilseilevä Hemmo

Olen 39-v mies ja ensi oireet huomasin jo v.1985.Lääkäri ei osannut sanoa juuta eikä jaata.Punaiset laikut meni ohi ja uusiutui vuonna 2003 ollessani eri kemikalien kanssa tekemisissä paperikoneella ja tehtaan lääkäri kehui,että se on vain jotain kotieläinallergiaa.Tällä hetkel en kehtaa osallistua edes työpaikan saunailtoihin,ku häpeän itseäni.Olen sitä onnellinen,että lähimmät kaverit tietää ja osaa ottaa siltä kannalta,ettei jatkuvasti huomauttele et "mikä sun ihossas on"?

• 48v

Yksi johtavista ihotautilääkäreistä sanoi vastaanotolla, kun kysyin diettien auttamisesta, että juu. Kyllä ne auttaa, koska uusiutuvat solut eivät saa energiaa. Tilanne palaa ennalleen, kun palaa normaaliin ruokailuun. Taitaa olla sama alkoholin kanssa. Ja kun korrelaatiota miettii, niin onko jollakin psori viinan juonnin vuoksi vai juoko se viinaa psorin vuoksi. Psoria näyttää olevan kyllä melkein raittiillakin.

Ympäristömyrkyistä hän sanoi, että psorista on tilastoja jo ennen teollistumista ja sairastuneiden määrä on pysynyt koko lailla vakiona eli myös toksisuus on sen puolesta pois suljettu.

Minä sain psorin eron aikoihin ja se alkoi kynsimuutoksista. Ei ole oikein mikään auttanut ja viimeksi daivonexista sain pahan allergiareaktion. Nyt kokeillaa diprosalicia. Pyysin daivobetiä, mutta jostakin syystä lääkärit tuntuvat olevan nihkeitä sitä kirjoittamaan. Miksikähän? Siitä ollut eniten hyötyä.

Eiköhän tämän kanssa pärjää.

• Micukka
        48v kirjoitti:

Yksi johtavista ihotautilääkäreistä sanoi vastaanotolla, kun kysyin diettien auttamisesta, että juu. Kyllä ne auttaa, koska uusiutuvat solut eivät saa energiaa. Tilanne palaa ennalleen, kun palaa normaaliin ruokailuun. Taitaa olla sama alkoholin kanssa. Ja kun korrelaatiota miettii, niin onko jollakin psori viinan juonnin vuoksi vai juoko se viinaa psorin vuoksi. Psoria näyttää olevan kyllä melkein raittiillakin.

Ympäristömyrkyistä hän sanoi, että psorista on tilastoja jo ennen teollistumista ja sairastuneiden määrä on pysynyt koko lailla vakiona eli myös toksisuus on sen puolesta pois suljettu.

Minä sain psorin eron aikoihin ja se alkoi kynsimuutoksista. Ei ole oikein mikään auttanut ja viimeksi daivonexista sain pahan allergiareaktion. Nyt kokeillaa diprosalicia. Pyysin daivobetiä, mutta jostakin syystä lääkärit tuntuvat olevan nihkeitä sitä kirjoittamaan. Miksikähän? Siitä ollut eniten hyötyä.

Eiköhän tämän kanssa pärjää.

Daivobetin toinen vaikuttava aine ole sama kuin Daivoonexin. Ehkä juuri siksi eivät kirjoita koska olet allerginen sille. Kuten huomaat kalsipotrioli molemmissa voiteissa. Lääkelaitoksen sivulla oli että UVB-hoidon yhteydessä Daivonex voi aiheuttaa yliherkkysreaktion. Olitko silloin auringossa tai saitko valohoitoa?

Kopioitu Lääkelaitoksen sivulta:

Daivonexin sisältämä kalsipotrioli normalisoi solujen epänormaalia kasvua psoriaasi-ihossa sitoutumalla ihon D-vitamiinireseptoreihin, jolloin se hillitsee keratinosyyttien liiallista solujakautumista ja stimuloi niiden erilaistumista. Terapeuttisina annoksina Daivonex ei vaikuta elimistön kalsiumaineenvaihduntaan.

PAKKAUSSELOSTE

Daivobet® 50/500 mikrog/g voide
        kalsipotrioli, beetametasoni

Lue tämä seloste huolellisesti, ennen kuin aloitat lääkkeen käyttämisen.
        - Säilytä tämä seloste. Voit tarvita sitä myöhemmin.
        - Jos Sinulla on lisäkysymyksiä, käänny lääkärisi tai apteekin puoleen.
        - Tämä lääke on määrätty vain Sinulle eikä sitä tule antaa muiden käyttöön. Se voi aiheuttaa haittaa muille, vaikka heidän oireensa olisivat samat kuin Sinun.
        - Jos havaitset sellaisia haittavaikutuksia, joita ei ole tässä selosteessa mainittu, tai kokemasi haittavaikutus (ks. kohta 4) on vakava, kerro niistä lääkärillesi tai apteekkiin.

• leppis

Oletko kokeillut Kuolleenmeren ihonhoitotuotteita?

• ruokavaliolla

Psorini parani tosi nopeasti.

• don pappa

viinahan ei auta ketään missään eikä milloinkaan nubisol-koivuvaseliini auttaa takuu varmasti kun käyttää sitä vähintään 4vko ja tulos n. 5-6kk ei psoria ja taas sama pyjamaleikki ja haju , mutta psori häviää n. 6kk;si joskus kokonaan..yöksi voiteisiin pyjamassa nukut ja aamulla peset suihkussa ..ainoo joka toimii..ruokavalio ehkä auttaa, mutta tosi harvoin..stressi ja viina pahentaa psoria ja vain idiootit niitä käyttää!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      79
      4468
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3105
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      135
      3091
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      400
      2179
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      219
      1296
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      76
      1197
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1064
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1056
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      983
    Aihe