Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vaihdoin Jaggen pois

Tosin ei se huono ollut

Ei, ei Jagge huono ole, mutta halusin vaihtaa ja uusi XF ei saanut syttymään (=liian tavallinen ollakseen Jaguar). Mutta viis siinä, enemmän ihmettelen noita vaihtohintoja. Siitähän täällä tojotakuskit ovat tuulettaneet.

Jaggen vaihtohyvityn on nimittäin melko huono siihen nähden kuinka paljon siinä saa autoa. Siten se on erittäin hyvä ostos käytettynä. Tosin kuin Tojota. Siksi sen käytettynä ostinkin. Vaan eipä se pointti Jaguarissa tässä olekaan, eikä edes syy miksi kirjoitin.

Eniten ihmetyttää se, että Jaguar Kaivoksela lupasi vaihdossa 20000e, kun taas toinen kauppias 25000e. Kohdeautot olivat kovin samanlaisia ja paljon kalliimpia, mutta uskallan veikata Jaguarilla olleen sisällä jo valmiiksi paremman katteen (pyyntöjä verraten esim. netissä muista vastaavista).

Kun merkkiliike ei omaansa arvosta EDES sille tasolle kuin muut (joka oli muutenkin oikeampi hintataso (Nettiautossa vastaavan pyynnit pyörivät lähempänä 30te)) niin varmasti kauppa meni muualle jo psykologisistakin syistä. Lisäksi se mihin vaihdoin ei ollut Jagge, joten merkkiliikkeen pitäisi arvostaa sitä vähemmän. Mutta just toisin kävi. Myyvät kai väärää merkkiä.

Tämä ei tietenkään autoa huononna, mutta osaltaan vaikuttaa mielenkiintoon ostaa sellainen tulevaisuudessa. Jaguar ei ole sellainen auto jota ajatellaan sijoituksena kuten Tojotaa ja vaihtoarvolla ei sinänsä ole väliä. Mutta kuitenkin.

41

5713

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sen tietää

      minkä arvoinen kisuli on käytettynä. Nettiautopyynnit perustuvat lähinnä hulluuteen. (ei pyytäjän vaan ostajan). Aina löytyy liikkeistä myymättömiä ylihintaisia autoja joihin otetaan vaihdossa vaikka jagge ja maksetaan siitä "hyvin".

      • Se sama taas

        Nettiautoa seuranneena ja omaani muutamalle vakavalle ostajalle näyttäneenä olen kyllä hyvin perillä siitä mikä oli omani oikea hintataso. Mutta kun ostajana on liike heillä on oma katevaatimuksensa ja toisaalta myös vastuunsa kuluttajakaupassa. Siten hyvitys on pakko olla pienempi. Se kaveri, jonka kanssa kaupat tein oli omien sanojensa mukaan erittäin hyvin perillä Jaguarista ja oli myynyt niitä paljon. Ammattitaitoa kuvasti sekin, että hän arvosti Saksasta tuodun paremmaksi kuin suomiauton.

        Kuten tuossa jo aiemmin kirjoitin Jaguarin hinta putoaa monien mielestä nopeasti, mutta kun sitä verrataan keksimääräiseen putoamiseen ollaan ihan samassa luokassa (esim. BMW). Juuri siksi se onkin erinomainen ostos hintaluokassaan enkä pysty mitenkään nimeämään mitään vastaavaa autoa samalla hinnalla. Koitapa sinä.

        ps, nimenomaan tässä tapauksessa kohteena oli alihintainen vaihdokki ja juuri se minut saikin liikkeelle. Tiedän tehneeni hyvä kaupan varsinkin välirahan osalta.


      • joopajoo,
        Se sama taas kirjoitti:

        Nettiautoa seuranneena ja omaani muutamalle vakavalle ostajalle näyttäneenä olen kyllä hyvin perillä siitä mikä oli omani oikea hintataso. Mutta kun ostajana on liike heillä on oma katevaatimuksensa ja toisaalta myös vastuunsa kuluttajakaupassa. Siten hyvitys on pakko olla pienempi. Se kaveri, jonka kanssa kaupat tein oli omien sanojensa mukaan erittäin hyvin perillä Jaguarista ja oli myynyt niitä paljon. Ammattitaitoa kuvasti sekin, että hän arvosti Saksasta tuodun paremmaksi kuin suomiauton.

        Kuten tuossa jo aiemmin kirjoitin Jaguarin hinta putoaa monien mielestä nopeasti, mutta kun sitä verrataan keksimääräiseen putoamiseen ollaan ihan samassa luokassa (esim. BMW). Juuri siksi se onkin erinomainen ostos hintaluokassaan enkä pysty mitenkään nimeämään mitään vastaavaa autoa samalla hinnalla. Koitapa sinä.

        ps, nimenomaan tässä tapauksessa kohteena oli alihintainen vaihdokki ja juuri se minut saikin liikkeelle. Tiedän tehneeni hyvä kaupan varsinkin välirahan osalta.

        itsellesihän perustelet.


    • pelisäännöt..

      Vaihtokauppa XF:ään on juuri nyt huono juttu, sillä kauppa tulee käymään muutenkin, ja johan merkkiliike sen tajuaa, että tässä on hyvä tilaisuus rahastaa.
      Mihin autoon vaihdoit? Kiinnostaa lähinnä siksi, koska XF olisi ollut sinulle liian tavallinen :)

      • Se sama taas

        Joo, just noin ajattelin itsekin, ensin. XF oli pettymys tavallisuudessaan ja teinimäisten aukeavien läppien kanssa, peltiä, ja ties mitä, puhumattakaan Seatin maskista. Kun vaihtoehdot ovat nollassa rupeaa tulemaan epätoivo. On se S-Type vaan aika hyvä auto edelleen!

        Ratkaisuna oli kaksi asiaa: E-sarjainen on sisältä erittäin onnistunut ja klassinen, josta minä(!) pidän. Toinen asia on se, että tämä "iso" E on aivan tajuttoman hyvä ajaa. Ilmajousineen se menee vielä tasaisemmin kuin Jaggen CATS mikä oli alla ennen. Täydellinen tappio tulee fiiliksessä (taksi) ja ulkoisessa olemuksessa (tavallinen), mutta lähes 400hv helpottaa nopeasti pahimpia oireita.

        Silti, jos hinnat huomioidaan (hinta/laatu, tämä on nyt 4x) S-Type on edelleen kaukana edellä. Hyvitys oli siis 25ke ja MB (2007, 13tkm) maksoi 90ke (Vehossa 110ke, uutena 130ke).


      • aakuus
        Se sama taas kirjoitti:

        Joo, just noin ajattelin itsekin, ensin. XF oli pettymys tavallisuudessaan ja teinimäisten aukeavien läppien kanssa, peltiä, ja ties mitä, puhumattakaan Seatin maskista. Kun vaihtoehdot ovat nollassa rupeaa tulemaan epätoivo. On se S-Type vaan aika hyvä auto edelleen!

        Ratkaisuna oli kaksi asiaa: E-sarjainen on sisältä erittäin onnistunut ja klassinen, josta minä(!) pidän. Toinen asia on se, että tämä "iso" E on aivan tajuttoman hyvä ajaa. Ilmajousineen se menee vielä tasaisemmin kuin Jaggen CATS mikä oli alla ennen. Täydellinen tappio tulee fiiliksessä (taksi) ja ulkoisessa olemuksessa (tavallinen), mutta lähes 400hv helpottaa nopeasti pahimpia oireita.

        Silti, jos hinnat huomioidaan (hinta/laatu, tämä on nyt 4x) S-Type on edelleen kaukana edellä. Hyvitys oli siis 25ke ja MB (2007, 13tkm) maksoi 90ke (Vehossa 110ke, uutena 130ke).

        Mikset sitten ostanut uutta S-typeä? Niitä vielä varastosta saattaa jokunen löytyä.. tai sitten vähän ajettu S-type? Nythän sulla on alla vanha auto, joka myös korimalliltaan näyttää vanhalta.
        Oletko muuten koskaan nähnyt XF:ää luonnossa? Jos olet, niin missä?


      • Se sama vieläkin
        aakuus kirjoitti:

        Mikset sitten ostanut uutta S-typeä? Niitä vielä varastosta saattaa jokunen löytyä.. tai sitten vähän ajettu S-type? Nythän sulla on alla vanha auto, joka myös korimalliltaan näyttää vanhalta.
        Oletko muuten koskaan nähnyt XF:ää luonnossa? Jos olet, niin missä?

        Olin messukeskuksessa autonäyttelyssä kutsuvieraana Jaguarin (XF) ensiesittelyssä. Hyvät oli leivät ja shampanjat, mutta auto ei kamalasti sykäyttänyt. Seon ihan tavallisen näköinen sekin, sori vaan. Kylmät tyypit ja siinä kaikki. Koeajo varattu jonnekin huhtikuulle.

        Uuden (tai lähes) S-Typen ostaminen kävi kyllä sekin mielessä. Viimeisten vuosien aikana siitä oppineena pidän kyllä Mersua parempana autona. Vaakakupissa se, ja toisessa Jaggen fiilis ja ulkonäkö (erilaisuus). Kallistui ainakin nyt Mersulle. Vaihtelukin virkistää.


    • kiinnostaa...

      Mihin vaihdoit Jaggesi? Oliko uusi vaunu tuliterä?

      • Se sama taas

        Inchcapessa (Kaivoksela) on A8 Audi, tosin 3.0 TDi, mutta olisi sekin ehkä ollut yksi vaihtoehto. Kävi kuitenkin niin, että Nettiauton robotti hälytti sunnuntaina ja niin harvinaista kun se onkin auto oli sellainen mitä halusin, Sports Car Centerissä. 2007 MB E550 4Matic (13tkm ajettu). Pyynti oli 20000e alle Vehon vastaavan pyynnin ja kun omasta vielä luvattiin kohtuullisesti tein kaupat saman tien.

        Kirjoitin tuossa joku aika sitten pettymyksestäni S-sarjaisen (uuden) kanssa. Nyt huomasin, että tämä E-sopii jostain syystä minulle paremmin ja olen enemmän kuin tyytyväinen ostokseeni, vaikkakin sivustakatsojasta se on ihan pappamalli ja kaukana Jaguarin glamourista. Tämähän on taksi. Mutta kun ajat sillä tiedät. Ihmettelen itsekin valintaani. Tosin yksi hyvä selitys on se, että sekä Jaguar että nykyinen E-sarjainen ovat sisältä ylivoimaisesti parhaimman näköiset autot mitä tiedän. Muissa on halpaa muovia ja ohutta peltiä, joita ennen näki vain ladoissa ja tojotoissa.

        Se pitää kyllä sanoa, että vaihtoehdon löytäminen S-Typelle oli erittäin vaikeata. Se on loistava auto ja erittäin sääli että malli loppuu. Vikoja lähes nolla, mutta nykyinen 140tkm oli jo melkoisesti ja halusin uudempaan. Kyseisellä hinnalla vaihtoehtona olivat lähes kaikki autot, mutta eipä löytynyt (minulle) sopivaa ennen tätä.

        Ostin 2003 E320:n uutena ja olin siten vähän perillä mitä tulee, mutta 500:ssa on ilmajouset jne joista tuli melkoisesti plussaa.


      • aakuus
        Se sama taas kirjoitti:

        Inchcapessa (Kaivoksela) on A8 Audi, tosin 3.0 TDi, mutta olisi sekin ehkä ollut yksi vaihtoehto. Kävi kuitenkin niin, että Nettiauton robotti hälytti sunnuntaina ja niin harvinaista kun se onkin auto oli sellainen mitä halusin, Sports Car Centerissä. 2007 MB E550 4Matic (13tkm ajettu). Pyynti oli 20000e alle Vehon vastaavan pyynnin ja kun omasta vielä luvattiin kohtuullisesti tein kaupat saman tien.

        Kirjoitin tuossa joku aika sitten pettymyksestäni S-sarjaisen (uuden) kanssa. Nyt huomasin, että tämä E-sopii jostain syystä minulle paremmin ja olen enemmän kuin tyytyväinen ostokseeni, vaikkakin sivustakatsojasta se on ihan pappamalli ja kaukana Jaguarin glamourista. Tämähän on taksi. Mutta kun ajat sillä tiedät. Ihmettelen itsekin valintaani. Tosin yksi hyvä selitys on se, että sekä Jaguar että nykyinen E-sarjainen ovat sisältä ylivoimaisesti parhaimman näköiset autot mitä tiedän. Muissa on halpaa muovia ja ohutta peltiä, joita ennen näki vain ladoissa ja tojotoissa.

        Se pitää kyllä sanoa, että vaihtoehdon löytäminen S-Typelle oli erittäin vaikeata. Se on loistava auto ja erittäin sääli että malli loppuu. Vikoja lähes nolla, mutta nykyinen 140tkm oli jo melkoisesti ja halusin uudempaan. Kyseisellä hinnalla vaihtoehtona olivat lähes kaikki autot, mutta eipä löytynyt (minulle) sopivaa ennen tätä.

        Ostin 2003 E320:n uutena ja olin siten vähän perillä mitä tulee, mutta 500:ssa on ilmajouset jne joista tuli melkoisesti plussaa.

        Kylläpä ostit persoonallisen auton :)
        Eikö siinä XF:ssä kuitenkin olisi ollut reippaasti enemmän särmää? ...olkoonkin että S-typen retrohenkeä siinä ei ole tippaakaan.
        Sehän on kuin paluu takaisin arkeen, kun Jaggen puikoista siirtyy taksi-Mersuun.

        Jos oikeasti tuollaisen auton ostit, ymmärrän hyvin myös sen, miksi vaihtohyvitys olisi hyvä. Ilmaa Mersun hinnassa on valtavasti, ja siksi myös vaihtoautolle voidaan tarjota kunnon hyvitys.

        Jos autoa ajattelee sijoituksena, niin kallis auto on aina huonompi sijoitus kuin halpa.
        Kokeileppa mennä kysymään millä välirahalla alkaisivat vaihtamaan Mersusi nyt uuteen samanlaiseen? Arvonalennus yhdessä päivässä (kun ajoit auton kaupasta ulos) on kymppitonneja.
        Mutta toisaalta 30 vuotiaat Jaget ovat edelleen liikenteessä, saman ikäiset Golfit ja Corollat ovat olleet paalina jo vuosikausia. Tässä mielessä Jagge on jopa hyvä sijoitus autoksi.

        P.S. Olisko kuitenkin keskustelun aloittaja pistänyt mielikuvituksen laukkaamaan? pikkupoikako?? ;)


      • Se sama taas
        aakuus kirjoitti:

        Kylläpä ostit persoonallisen auton :)
        Eikö siinä XF:ssä kuitenkin olisi ollut reippaasti enemmän särmää? ...olkoonkin että S-typen retrohenkeä siinä ei ole tippaakaan.
        Sehän on kuin paluu takaisin arkeen, kun Jaggen puikoista siirtyy taksi-Mersuun.

        Jos oikeasti tuollaisen auton ostit, ymmärrän hyvin myös sen, miksi vaihtohyvitys olisi hyvä. Ilmaa Mersun hinnassa on valtavasti, ja siksi myös vaihtoautolle voidaan tarjota kunnon hyvitys.

        Jos autoa ajattelee sijoituksena, niin kallis auto on aina huonompi sijoitus kuin halpa.
        Kokeileppa mennä kysymään millä välirahalla alkaisivat vaihtamaan Mersusi nyt uuteen samanlaiseen? Arvonalennus yhdessä päivässä (kun ajoit auton kaupasta ulos) on kymppitonneja.
        Mutta toisaalta 30 vuotiaat Jaget ovat edelleen liikenteessä, saman ikäiset Golfit ja Corollat ovat olleet paalina jo vuosikausia. Tässä mielessä Jagge on jopa hyvä sijoitus autoksi.

        P.S. Olisko kuitenkin keskustelun aloittaja pistänyt mielikuvituksen laukkaamaan? pikkupoikako?? ;)

        Heh, arvasin, että kun kyseessä on Jaguar-palsta, niin aina löytyy joku pojuksi osoitteleva ja varmaan kohta sellainenkin, jolla on aina ollut enemmän rahaa. Tosin jos marssit sinne kauppaan katsomaan Jaggea ja kyselet mihin se vaihdettiin pääset jyvälle totuudesta. Siksi kerroinkin paikat, että jos epäilyttää niin sinne vaan. Tähän saakka kuitenkin asiallista kekustelua, joten kiitos siitä, kerrankin. Jos tarjoat kaljat niin laita sähköposti ja sovitaan koeajosta. :-)

        Mutta, olet juuri oikeassa. Suuri tappio tuli persoonallisuudessa. Ja siinä olit väärässä, että SE persoonallisuus mitä XF:ssä oli conseptissa oli valmiissa tuotteessa täysin kadoksissa. Se muistuttaa nyt Mondeota enemmän kuin koskaan. Ja juuri siksi oli helppo katsoa valintaa muualta. Tosin kyllä olikin vaikeata.

        En tiedä millä hinnalla olivat Mersun sisään ottaneet, sillä se oli kuitenkin aika paljon alle Vehon pyynnin vastaavasta. Sen kuitenkin tein jo eilen mitä ehdotit, eli kysyin vaihtoa uuteen vastaavaan (korimalli vaihtuu 2009). Se oli enemmän kuin mitä maksoin. Olin nääs hieronut kauppaa siitä S-sarjaisesta, johon Veho lupasi muuten 24000e, joten asiakassuhde oli vielä lämmin.

        Ja oikeassa olet siinäkin, että vanha auto on aina "parempi sijoitus". 25000e auton hinta ei voi enää mitenkään alentua sitä, mitä Mersun hinta alenee seuraavan 5 vuoden aikana. Jos sillä olisi ratkaiseva merkitys valinta olisi varmasti ollut täysin toinen.


      • mieltä!
        Se sama taas kirjoitti:

        Heh, arvasin, että kun kyseessä on Jaguar-palsta, niin aina löytyy joku pojuksi osoitteleva ja varmaan kohta sellainenkin, jolla on aina ollut enemmän rahaa. Tosin jos marssit sinne kauppaan katsomaan Jaggea ja kyselet mihin se vaihdettiin pääset jyvälle totuudesta. Siksi kerroinkin paikat, että jos epäilyttää niin sinne vaan. Tähän saakka kuitenkin asiallista kekustelua, joten kiitos siitä, kerrankin. Jos tarjoat kaljat niin laita sähköposti ja sovitaan koeajosta. :-)

        Mutta, olet juuri oikeassa. Suuri tappio tuli persoonallisuudessa. Ja siinä olit väärässä, että SE persoonallisuus mitä XF:ssä oli conseptissa oli valmiissa tuotteessa täysin kadoksissa. Se muistuttaa nyt Mondeota enemmän kuin koskaan. Ja juuri siksi oli helppo katsoa valintaa muualta. Tosin kyllä olikin vaikeata.

        En tiedä millä hinnalla olivat Mersun sisään ottaneet, sillä se oli kuitenkin aika paljon alle Vehon pyynnin vastaavasta. Sen kuitenkin tein jo eilen mitä ehdotit, eli kysyin vaihtoa uuteen vastaavaan (korimalli vaihtuu 2009). Se oli enemmän kuin mitä maksoin. Olin nääs hieronut kauppaa siitä S-sarjaisesta, johon Veho lupasi muuten 24000e, joten asiakassuhde oli vielä lämmin.

        Ja oikeassa olet siinäkin, että vanha auto on aina "parempi sijoitus". 25000e auton hinta ei voi enää mitenkään alentua sitä, mitä Mersun hinta alenee seuraavan 5 vuoden aikana. Jos sillä olisi ratkaiseva merkitys valinta olisi varmasti ollut täysin toinen.

        Seuraavaksi tänne varmaan ilmaantuu joku, joka kuittaa sadunomaisen, mutta kiistattomien todisteittesi valossa täyttä totta olevan tarinasi nimittelemällä sinua aivan perusteetta vaikkapa köyhäksi tojokuskiksi, luusereiksi ja pojanklopiksi ja kehottaa ylimielisesti sinua menemään töihin! Ja sitten se vielä varmaan tietoisesti oikein jankkaamalla vääristelee aikaisemmissa ketjuissa kirjoitettua!
        No, sellainen törkeys on helppoa nimettömyyden suojassa, kun kukaan ei tiedä, kuka sekin ääliö on. :)


      • todisteet
        mieltä! kirjoitti:

        Seuraavaksi tänne varmaan ilmaantuu joku, joka kuittaa sadunomaisen, mutta kiistattomien todisteittesi valossa täyttä totta olevan tarinasi nimittelemällä sinua aivan perusteetta vaikkapa köyhäksi tojokuskiksi, luusereiksi ja pojanklopiksi ja kehottaa ylimielisesti sinua menemään töihin! Ja sitten se vielä varmaan tietoisesti oikein jankkaamalla vääristelee aikaisemmissa ketjuissa kirjoitettua!
        No, sellainen törkeys on helppoa nimettömyyden suojassa, kun kukaan ei tiedä, kuka sekin ääliö on. :)

        Itse itselle vastaten :)


      • yksi syy
        Se sama taas kirjoitti:

        Inchcapessa (Kaivoksela) on A8 Audi, tosin 3.0 TDi, mutta olisi sekin ehkä ollut yksi vaihtoehto. Kävi kuitenkin niin, että Nettiauton robotti hälytti sunnuntaina ja niin harvinaista kun se onkin auto oli sellainen mitä halusin, Sports Car Centerissä. 2007 MB E550 4Matic (13tkm ajettu). Pyynti oli 20000e alle Vehon vastaavan pyynnin ja kun omasta vielä luvattiin kohtuullisesti tein kaupat saman tien.

        Kirjoitin tuossa joku aika sitten pettymyksestäni S-sarjaisen (uuden) kanssa. Nyt huomasin, että tämä E-sopii jostain syystä minulle paremmin ja olen enemmän kuin tyytyväinen ostokseeni, vaikkakin sivustakatsojasta se on ihan pappamalli ja kaukana Jaguarin glamourista. Tämähän on taksi. Mutta kun ajat sillä tiedät. Ihmettelen itsekin valintaani. Tosin yksi hyvä selitys on se, että sekä Jaguar että nykyinen E-sarjainen ovat sisältä ylivoimaisesti parhaimman näköiset autot mitä tiedän. Muissa on halpaa muovia ja ohutta peltiä, joita ennen näki vain ladoissa ja tojotoissa.

        Se pitää kyllä sanoa, että vaihtoehdon löytäminen S-Typelle oli erittäin vaikeata. Se on loistava auto ja erittäin sääli että malli loppuu. Vikoja lähes nolla, mutta nykyinen 140tkm oli jo melkoisesti ja halusin uudempaan. Kyseisellä hinnalla vaihtoehtona olivat lähes kaikki autot, mutta eipä löytynyt (minulle) sopivaa ennen tätä.

        Ostin 2003 E320:n uutena ja olin siten vähän perillä mitä tulee, mutta 500:ssa on ilmajouset jne joista tuli melkoisesti plussaa.

        miksi sekin mersu on vaihdettu.


      • Varmaan syystä
        mieltä! kirjoitti:

        Seuraavaksi tänne varmaan ilmaantuu joku, joka kuittaa sadunomaisen, mutta kiistattomien todisteittesi valossa täyttä totta olevan tarinasi nimittelemällä sinua aivan perusteetta vaikkapa köyhäksi tojokuskiksi, luusereiksi ja pojanklopiksi ja kehottaa ylimielisesti sinua menemään töihin! Ja sitten se vielä varmaan tietoisesti oikein jankkaamalla vääristelee aikaisemmissa ketjuissa kirjoitettua!
        No, sellainen törkeys on helppoa nimettömyyden suojassa, kun kukaan ei tiedä, kuka sekin ääliö on. :)

        En kyllä ainakaan itse päässyt perille sinun tarkoitusperistäsi. Mutta oikeassa kuitenkin olet. Toisaalta onnistuit jo horjuttamaan sinänsä kerrankin asiallista viestiketjua. Eli miksi, ja mikä oli sanomasi?

        Ellet itse ollut juuri se tojotakuski.


    • Se sama vieläkin

      Siellähän se Jagge on jo niiden sivuilla ja alle sen hinnan mitä hyvittivät! Hauska ilmiö! Eli Mersussa oli katetta. Myyjät kertoman mukaan sen edellinen omistaja joutui äkisti muuttamaan ulkomaille ja siksi luopui uudesta autostaan pakosta ja edullisesti. Ilmeisesti todella edullisesti. Kiitos. :-)

    • kissakulma

      Eikö tämän jutun pitäsi olla MB-osastossa?
      Oikeat jaguaristit ovat kissakulmassa, joten jos haluat näyttää muulta kuin pikkupojalta, kirjoita sinne.

      • Ääni takarivistä

        Jos minä töksäytyksesi oikein ymmärsin mielestäsi kaikki tänne kirjoittelevat ovat pikkupoikia? Kiitos avautumisestasi. Mitenhän se kuului Jaguar-foorumille?


    • Tojomiehen poika

      Jaa nyt vaihtaessa se jagge ei sitten olekaan sijoitus ja tojo on. Veikkaan että ostaessa se nimenomaan oli sijoitus, toisin kuin bulkki käyttöesine tojo. Näin ne asiat muuttuu buhahahaa!

      • pojalle

        Raskast nauraa, kun ei ole kumpaakaan?


      • Niin oli

        Jagge oli sijoitus elämään.
        Tojotassa jokainen euro on tappiota.


    • Nimetön

      Mikään auto ei koskaan ole sijoitus. Ei jagge, ei toyota eikä edes ferrari. Autoa ostaessa AINA häviää jos rahassa katsotaan.

      • kvkj

        Vaan häviää mutkan taakse nopeammin. Heh Heh


      • haparointia

        Esim. autokauppiaalle auto on sijoitus ja tuottavakin sellainen. Vanhat autot ovat usein sijoitus ja jotkut jopa erittäin kalliita sellaisia.

        Mitä taas jaggeen tuleen olen samaa mieltä... se tosiaankin on sijoitus elämään toisin kuin tojota.


    • ja kauppa käy

      Jagge on jo myyty eteenpäin. Hyvinhän ne menevät kaupaksi. Eikä ole ihme. Kyseisellä rahasummalla tuskin parempaa autoa saa - riippuen tietenkin siitä mitä hakee. Saisihan sillä pari uuttakin.

      Mutta olipa elämys liikkua täällä Jaguar-palstalla. Nimittelyä, syytöksiä, halvennusta ja vaikka mitä. Tiesin, että kateellisia on kun Jaguarista puhutaan, mutta en olisi uskonut että se kerää ympärilleet kaikki sairaatkin.

      Ihminen, jolla on aina ollut rahaa ei ymmärrä sen arvoa.
      Ihminen, jolla ei koskaan ole ollut rahaa ei ymmärrä, kuinka merkityksetöntä se oikeastaan on.

      Sillä taas on merkitystä kuinka käyttäydyt, koska ympäristösi muokkautuu sen mukaiseksi.

      Matkani jatkuu pihalta Mersulla ja täältä muualle. Soooon moro!

      • merkitys?

        Syvällinen yhteenvetosi oli varmaan epävirallinen tekopyhyyden Vantaan ennätys.

        Tässä muutamia lainauksia kommenteistasi, rasistisimmat moderaattori viisaasti poisti heti alkuunsa:
        "Sori, mä en ole töissä.
        Taisit itse olla vain katkera vanhalla savuttavalla Mersulla kurvaileva luuseri. Otapa pari olutta lisää niin tekstisi muuttuu ihmeteltävän sijasta naurettavaksi. Isot tulot ja pienet menot... vituttaako? Menisit itse perkele töihin etkä makaisi kaiken aikaa turhan panttina. Siihen olen syytön jos joku työtön pojankloppi ilmestyy takavasemmalta pillittämään omaa tyhjyyttään tai tojotaansa. Eikö moderaattori voisi ohjata noiden viestit vaikka homo-palstalle?"

        Moro.


      • pikkupoikakin
        merkitys? kirjoitti:

        Syvällinen yhteenvetosi oli varmaan epävirallinen tekopyhyyden Vantaan ennätys.

        Tässä muutamia lainauksia kommenteistasi, rasistisimmat moderaattori viisaasti poisti heti alkuunsa:
        "Sori, mä en ole töissä.
        Taisit itse olla vain katkera vanhalla savuttavalla Mersulla kurvaileva luuseri. Otapa pari olutta lisää niin tekstisi muuttuu ihmeteltävän sijasta naurettavaksi. Isot tulot ja pienet menot... vituttaako? Menisit itse perkele töihin etkä makaisi kaiken aikaa turhan panttina. Siihen olen syytön jos joku työtön pojankloppi ilmestyy takavasemmalta pillittämään omaa tyhjyyttään tai tojotaansa. Eikö moderaattori voisi ohjata noiden viestit vaikka homo-palstalle?"

        Moro.

        Lyödäänkö vetoa, vai imaisetko vaahdot takaisin suuhusi?
        - en ole töissä
        - yhtään kirjoitustani ei koskaan poistettu
        - kaikki mitä kirjoitin oli totta
        - myin Jaggen
        - ostin Mersun
        - asun Stadissa
        - ei ole koskaan ollut tojataa
        - en ole homo

        Samaa ei ilmeisesti voi sanoa sinusta - miltään osin. Siellä näppisen takana on helppo leikkiä lottovoittajaa ja tosimiestä, mutta kunhan parta alkaa kosvamaan ja koulu loppuu tulee muutenkin tekemistä kuin talloa toisia ja vuodatella omaa olemattomuutta palstoille.

        Laitetaanko vaikka tonni? Sinä kun tiedät ja osaat kaiken niin tuskin olet koskaan näin helposti rahaa tienannut. Vai oliko se sittenkin pelkkää kuumaa ilmaa pippelin päästä?


      • käytöksestä vielä.
        pikkupoikakin kirjoitti:

        Lyödäänkö vetoa, vai imaisetko vaahdot takaisin suuhusi?
        - en ole töissä
        - yhtään kirjoitustani ei koskaan poistettu
        - kaikki mitä kirjoitin oli totta
        - myin Jaggen
        - ostin Mersun
        - asun Stadissa
        - ei ole koskaan ollut tojataa
        - en ole homo

        Samaa ei ilmeisesti voi sanoa sinusta - miltään osin. Siellä näppisen takana on helppo leikkiä lottovoittajaa ja tosimiestä, mutta kunhan parta alkaa kosvamaan ja koulu loppuu tulee muutenkin tekemistä kuin talloa toisia ja vuodatella omaa olemattomuutta palstoille.

        Laitetaanko vaikka tonni? Sinä kun tiedät ja osaat kaiken niin tuskin olet koskaan näin helposti rahaa tienannut. Vai oliko se sittenkin pelkkää kuumaa ilmaa pippelin päästä?

        Olet näemmä edelleen ylimieliselle ja pippeliretoriikka vilisevälle tyylillesi uskollinen.

        Haluat lyödä vetoa siitä, että kaikki oli totta, mitä kirjoit? Sekin, mitä kirjoitit umpimähkään roiskien toisista keskustelijoista? Esimerkiksi "työtön luuseri", muistatko?
        Oikeassa elämässä herjaamisen tunnusmerkit täyttyvät tässä tapauksessa kevyesti. Jos kohteena on työtä vailla oleva ihminen, lähestytään kunnianloukkausta.
        Oletko edelleen aivan varma vedonlyönnistä? :)

        Aikaisemmassa postauksessa oli vain lainauksia teksteistäsi.
        Ne siis liittyivät, jos et ymmärtänyt, tähän hämmentävään havaintoosi:
        "Sillä taas on merkitystä kuinka käyttäydyt, koska ympäristösi muokkautuu sen mukaiseksi."

        Sopivan käytöksen tulkinta riippuu tietysti siitä, millaista käytöstä kullekin on opetettu.

        Moro?


      • Se sema edelleen
        käytöksestä vielä. kirjoitti:

        Olet näemmä edelleen ylimieliselle ja pippeliretoriikka vilisevälle tyylillesi uskollinen.

        Haluat lyödä vetoa siitä, että kaikki oli totta, mitä kirjoit? Sekin, mitä kirjoitit umpimähkään roiskien toisista keskustelijoista? Esimerkiksi "työtön luuseri", muistatko?
        Oikeassa elämässä herjaamisen tunnusmerkit täyttyvät tässä tapauksessa kevyesti. Jos kohteena on työtä vailla oleva ihminen, lähestytään kunnianloukkausta.
        Oletko edelleen aivan varma vedonlyönnistä? :)

        Aikaisemmassa postauksessa oli vain lainauksia teksteistäsi.
        Ne siis liittyivät, jos et ymmärtänyt, tähän hämmentävään havaintoosi:
        "Sillä taas on merkitystä kuinka käyttäydyt, koska ympäristösi muokkautuu sen mukaiseksi."

        Sopivan käytöksen tulkinta riippuu tietysti siitä, millaista käytöstä kullekin on opetettu.

        Moro?

        Veto voimassa vai selitteletkö vaan? Vaahdon määrä ei ainakaan Jaguar-kommenttejasi paranna. En muutenkaan ymmärrä mitä sivusta tulevat alueen ulkopuoliset kommentit kuuluvat tänne, mutta ehkäpä sekin selviää jos pystyt pysymään kirjoitustesi takana, edes kerran.


      • kuitenkin...
        Se sema edelleen kirjoitti:

        Veto voimassa vai selitteletkö vaan? Vaahdon määrä ei ainakaan Jaguar-kommenttejasi paranna. En muutenkaan ymmärrä mitä sivusta tulevat alueen ulkopuoliset kommentit kuuluvat tänne, mutta ehkäpä sekin selviää jos pystyt pysymään kirjoitustesi takana, edes kerran.

        Ei tästä tule mitään, torjut kaikki älyllisiksi ja todistetuiksi kuvittelemani argumentit aivan ällistyttävän helposti!
        Luovutan, sillä tunnistan logiikaltaan ylivoimaisen vastustajan.
        T: Työtön luuseri homo pikkupoika ulkopuolelta, joka ei ollut kertaakaan kirjoitustensa takana.


      • ollakseen älykkäämpi
        kuitenkin... kirjoitti:

        Ei tästä tule mitään, torjut kaikki älyllisiksi ja todistetuiksi kuvittelemani argumentit aivan ällistyttävän helposti!
        Luovutan, sillä tunnistan logiikaltaan ylivoimaisen vastustajan.
        T: Työtön luuseri homo pikkupoika ulkopuolelta, joka ei ollut kertaakaan kirjoitustensa takana.

        Eikä sulla ole edes Jaguaria. Ollutkaan.

        Voisin sen verran olla samaa mieltä aiemman kanssa että jompi kumpi on väärällä palstalla, enkä tosiaankaan olisi niin varma kumman pitäisi mennä sinne homo-palstalle... sen joka kirjoittaa Jaguarista vai sen joka ei kirjoita mistään? Ei, EI, älä vastaa.


      • tappoisku?
        ollakseen älykkäämpi kirjoitti:

        Eikä sulla ole edes Jaguaria. Ollutkaan.

        Voisin sen verran olla samaa mieltä aiemman kanssa että jompi kumpi on väärällä palstalla, enkä tosiaankaan olisi niin varma kumman pitäisi mennä sinne homo-palstalle... sen joka kirjoittaa Jaguarista vai sen joka ei kirjoita mistään? Ei, EI, älä vastaa.

        Vielä julma verbaalinen tappoisku, vaikka olin jo älyllisen tappioni myöntänyt?! :D

        Loogisesti ottaen et jätä minulle kuin mahdollisuuden valehdella (koska sinä kirjoitat totuuden), että minulla olisi ollut Jaguar aikoinaan vajaat kolme vuotta.
        Siksi valehtelen joskus täälläkin, vaikka kuulun homopalstalle.
        Mutta muita kirjoittajia en nimittele, solvaa enkä herjaa. Myönnän, että perusteltuun ylenkatseeseen syyllistyn kyllä tässä hämmästyttävän sinnikkäässä ja viihdyttävässä erikoistapauksessasi.
        Mutta tässä vaiheessa toki jo ns. tutkimusmielessä. :)

        T: Toyota-kuski homo luuseri pikkupoika jne (Kuten olet jo kaikille palstaa lukeville kertonutkin.):)


      • tai nakkenalkuttajaksi
        tappoisku? kirjoitti:

        Vielä julma verbaalinen tappoisku, vaikka olin jo älyllisen tappioni myöntänyt?! :D

        Loogisesti ottaen et jätä minulle kuin mahdollisuuden valehdella (koska sinä kirjoitat totuuden), että minulla olisi ollut Jaguar aikoinaan vajaat kolme vuotta.
        Siksi valehtelen joskus täälläkin, vaikka kuulun homopalstalle.
        Mutta muita kirjoittajia en nimittele, solvaa enkä herjaa. Myönnän, että perusteltuun ylenkatseeseen syyllistyn kyllä tässä hämmästyttävän sinnikkäässä ja viihdyttävässä erikoistapauksessasi.
        Mutta tässä vaiheessa toki jo ns. tutkimusmielessä. :)

        T: Toyota-kuski homo luuseri pikkupoika jne (Kuten olet jo kaikille palstaa lukeville kertonutkin.):)

        Kun ei ole mitään sanottavaa solvaat muita.
        Kun äly loppuu solvaat itseäsi.
        Kun ei oo, ei voi.

        Minä yritin kirjoittaa vain Jaguareista, mutta jostain tarttui paska lahkeeseen. Aika tiukassa on, kun ei lähtenyt edes rahalla. Heh.


      • vain?
        tai nakkenalkuttajaksi kirjoitti:

        Kun ei ole mitään sanottavaa solvaat muita.
        Kun äly loppuu solvaat itseäsi.
        Kun ei oo, ei voi.

        Minä yritin kirjoittaa vain Jaguareista, mutta jostain tarttui paska lahkeeseen. Aika tiukassa on, kun ei lähtenyt edes rahalla. Heh.

        Älystä puheenollen, yhteenvedostasi päätellen semantiikan kurssillanne ei käsitelty sarkasmia tai ironiaa lainkaan.

        Jaguareista vain halusit kirjoitella? Monelle syntyi vaikutelma, että halusit kuuluttaa satumaista autonvaihtotarinaasi, jossa uusi XF oli sinulle liian tavallinen ja päädyit käytettyyn, mutta näyttävään, neljällä pakoputkella varustettuun E-Mersuun.

        Kirjoittamasi "Heh" lienee ymmärrettävä nauruntirskunnaksi itse laatimallesi paska- ja raha-aiheiselle kielikuvallesi.

        T: pikkupoika, homo, luuseri jne


      • ja kateus päässä
        vain? kirjoitti:

        Älystä puheenollen, yhteenvedostasi päätellen semantiikan kurssillanne ei käsitelty sarkasmia tai ironiaa lainkaan.

        Jaguareista vain halusit kirjoitella? Monelle syntyi vaikutelma, että halusit kuuluttaa satumaista autonvaihtotarinaasi, jossa uusi XF oli sinulle liian tavallinen ja päädyit käytettyyn, mutta näyttävään, neljällä pakoputkella varustettuun E-Mersuun.

        Kirjoittamasi "Heh" lienee ymmärrettävä nauruntirskunnaksi itse laatimallesi paska- ja raha-aiheiselle kielikuvallesi.

        T: pikkupoika, homo, luuseri jne

        Sinuna en päättelisi yhtään mitään.

        Toki asiaa voi tulkita kuka mitenkin haluaa ja mistä kenkä sattuu puristamaan. Se lienee kaikille selvää mistä sinulla puristi. Minulla se puristi vaikeudesta löytää Jaguarille vaihtoehto, sillä se ON erittäin hyvä auto käytettynäkin. Kirjoitin, koska itsekin hämmästelin tilannetta ja asia koski Jaguaria. Sinun "asiasi" on alusta saakka koskenut jotain ihan muuta, joka tosiaankin kuuluisi jollekin toiselle palstalle. Jotain toki kertoo jo sekin, että pidät Jaguarin vaihtamista "satumaisena". Monille täällä oleville se on perin tuttua - ja tosiaankin - toisille pelkkä unelma.

        Lienee jälleen kerran myös syytä palata takaisin oikeaan aiheeseen korjaten ivallisia virheitäsi ja liitoitteluasi hieman todellisemmalle pohjalle... se, onko 13000 ajettu Mersu uusi vai vanha on makuasia (Tullin viralliselta kannalta uusi), mutta varmasti se ei ole näyttävä (vrt.taksi), eikä siinä ole neljää pakoputkea (kaksi, piilossa). Voisin toki kommentoida myös niitä tekstejä joita olet väittänyt minun kirjoittamikseni, mutta se (sen enempää kuin tämäkään) ei kuulu Jaguar-palstalle.

        Mitä taas tulee nimimerkkiisi niin se olin kyllä minä jota ensimmäiseksi kommentoitiin kateeliseksi pikkupojaksi. Luuseriksi ei ole kutsuttu ketään, paitsi sinä itseäsi. Kukapa sen paremmin tietäisikään.


      • lisäpointti...
        ja kateus päässä kirjoitti:

        Sinuna en päättelisi yhtään mitään.

        Toki asiaa voi tulkita kuka mitenkin haluaa ja mistä kenkä sattuu puristamaan. Se lienee kaikille selvää mistä sinulla puristi. Minulla se puristi vaikeudesta löytää Jaguarille vaihtoehto, sillä se ON erittäin hyvä auto käytettynäkin. Kirjoitin, koska itsekin hämmästelin tilannetta ja asia koski Jaguaria. Sinun "asiasi" on alusta saakka koskenut jotain ihan muuta, joka tosiaankin kuuluisi jollekin toiselle palstalle. Jotain toki kertoo jo sekin, että pidät Jaguarin vaihtamista "satumaisena". Monille täällä oleville se on perin tuttua - ja tosiaankin - toisille pelkkä unelma.

        Lienee jälleen kerran myös syytä palata takaisin oikeaan aiheeseen korjaten ivallisia virheitäsi ja liitoitteluasi hieman todellisemmalle pohjalle... se, onko 13000 ajettu Mersu uusi vai vanha on makuasia (Tullin viralliselta kannalta uusi), mutta varmasti se ei ole näyttävä (vrt.taksi), eikä siinä ole neljää pakoputkea (kaksi, piilossa). Voisin toki kommentoida myös niitä tekstejä joita olet väittänyt minun kirjoittamikseni, mutta se (sen enempää kuin tämäkään) ei kuulu Jaguar-palstalle.

        Mitä taas tulee nimimerkkiisi niin se olin kyllä minä jota ensimmäiseksi kommentoitiin kateeliseksi pikkupojaksi. Luuseriksi ei ole kutsuttu ketään, paitsi sinä itseäsi. Kukapa sen paremmin tietäisikään.

        Omien, ketjuissa edelleen näkyvien kommenttiesi kiistaminen on aika yllättävää.
        Yksi esimerkki: "Taisit itse olla vain katkera vanhalla savuttavalla Mersulla kurvaileva luuseri." Tuo kommentti alkoi siis näillä sanoilla: "Sori mä en käy töissä".
        Eikö se ollutkaan sinun tekstiäsi?

        Eivät selvinneet ironia ja sarkasmi? En toki tarkoittanut, että autonvaihtovuodatuksesi oli satumainen minusta, vaan sinusta.

        Olen vaihtanut Jaguariin (uutena) ja siitä pois, mutten toki pitänyt vaihtoprosesseista täällä päiväkirjaa.
        Kateusviittauksesi istuukin tähän keskusteluun loistavasti. Se kertoo paljon sinusta eikä mitään minusta. Olet niin sanotusti oman asiasi ytimessä.

        Myönnän kiistattoman virheeni, mersussasi on kaksi pakoputkea eikä neljä.
        Mutta jos uusi XF on liian tavallinen mutta E-mersu ei, puhutaan, ja nyt tulee tuttu ilmaus; paskaa.
        Ja 13 000 kilometriä ajettu auto on yksiselitteisesti käytetty eikä uusi. Tosiasia ei makuasiaksi muutu, vaikka kuinka kirkuisi ja polkisi jalkaa. Mutta olihan hintakin pudonnut uudesta vaikka kuinka paljon!

        Jos joku nimitteli sinua, se oli moukkamaista ja kirjoittaja toimi nimettömyyden suojassa raukkamaisesti. Eikö niin?
        Mutta logiikkasi ontuu pahasti jos olet sitä mieltä, että kun joku typerys kerran nimitteli sinua, voit sen jälkeen silmittömästi nimitellä kaikkia muita, minua mukaanlukien.

        Asiani koskee keskustelun tässä vaiheessa lähinnä sitä.


      • Se sama taas
        lisäpointti... kirjoitti:

        Omien, ketjuissa edelleen näkyvien kommenttiesi kiistaminen on aika yllättävää.
        Yksi esimerkki: "Taisit itse olla vain katkera vanhalla savuttavalla Mersulla kurvaileva luuseri." Tuo kommentti alkoi siis näillä sanoilla: "Sori mä en käy töissä".
        Eikö se ollutkaan sinun tekstiäsi?

        Eivät selvinneet ironia ja sarkasmi? En toki tarkoittanut, että autonvaihtovuodatuksesi oli satumainen minusta, vaan sinusta.

        Olen vaihtanut Jaguariin (uutena) ja siitä pois, mutten toki pitänyt vaihtoprosesseista täällä päiväkirjaa.
        Kateusviittauksesi istuukin tähän keskusteluun loistavasti. Se kertoo paljon sinusta eikä mitään minusta. Olet niin sanotusti oman asiasi ytimessä.

        Myönnän kiistattoman virheeni, mersussasi on kaksi pakoputkea eikä neljä.
        Mutta jos uusi XF on liian tavallinen mutta E-mersu ei, puhutaan, ja nyt tulee tuttu ilmaus; paskaa.
        Ja 13 000 kilometriä ajettu auto on yksiselitteisesti käytetty eikä uusi. Tosiasia ei makuasiaksi muutu, vaikka kuinka kirkuisi ja polkisi jalkaa. Mutta olihan hintakin pudonnut uudesta vaikka kuinka paljon!

        Jos joku nimitteli sinua, se oli moukkamaista ja kirjoittaja toimi nimettömyyden suojassa raukkamaisesti. Eikö niin?
        Mutta logiikkasi ontuu pahasti jos olet sitä mieltä, että kun joku typerys kerran nimitteli sinua, voit sen jälkeen silmittömästi nimitellä kaikkia muita, minua mukaanlukien.

        Asiani koskee keskustelun tässä vaiheessa lähinnä sitä.

        Ei, kuvailemasi teksti ei ollut minun kirjoittamani.

        Ei, auton vaihto ei ollut mielestäni satumaista, enkä tosiaankaan keksi monia selityksiä miksi se sinusta oli. Se siis siitä kateudesta.

        Ei, XF on aivan liian tavallinen voidakseen astua S-Typen tilalle ja sitä mielipidettä(NI!) sinun on paha kiistää. Se on omani ja pitää varmasti paikkansa.

        Ei, en ole koskaan väittänyt Mersua erikoiseksi, vaan taksiksi. Moneskohan väärä väittämäsi tämäkin täällä on...

        Ei, Tullin mielestä auto on uusi vaikka polkisit kuinka paljon jalkaa. Se, että se oikeasti on käytetty on vain hyvä, sillä hinta tosiaankin oli laskenut merkittävästi (40.000e) ja osin siksi sen ostinkin.

        Ei, pointti ei ole nimitteleminen vaan se, että kirjoitat paskaa. Olisit ottanut rahat mitä tarjosin ja todistanut toisin.

        Ei, vielä lopuksi, ei auton vaihtamisesta yleensä pidetä päiväkirjaa, eikä nytkään, mutta tämä kun on keskustelualue (jonka olet muuttanut vittuilualueeksi), niin ajattelin kirjoittaa itseäni hämmästyttävistä kokemuksista niille, joita se sattuu kiinnostamaan.


      • itseäni
        Se sama taas kirjoitti:

        Ei, kuvailemasi teksti ei ollut minun kirjoittamani.

        Ei, auton vaihto ei ollut mielestäni satumaista, enkä tosiaankaan keksi monia selityksiä miksi se sinusta oli. Se siis siitä kateudesta.

        Ei, XF on aivan liian tavallinen voidakseen astua S-Typen tilalle ja sitä mielipidettä(NI!) sinun on paha kiistää. Se on omani ja pitää varmasti paikkansa.

        Ei, en ole koskaan väittänyt Mersua erikoiseksi, vaan taksiksi. Moneskohan väärä väittämäsi tämäkin täällä on...

        Ei, Tullin mielestä auto on uusi vaikka polkisit kuinka paljon jalkaa. Se, että se oikeasti on käytetty on vain hyvä, sillä hinta tosiaankin oli laskenut merkittävästi (40.000e) ja osin siksi sen ostinkin.

        Ei, pointti ei ole nimitteleminen vaan se, että kirjoitat paskaa. Olisit ottanut rahat mitä tarjosin ja todistanut toisin.

        Ei, vielä lopuksi, ei auton vaihtamisesta yleensä pidetä päiväkirjaa, eikä nytkään, mutta tämä kun on keskustelualue (jonka olet muuttanut vittuilualueeksi), niin ajattelin kirjoittaa itseäni hämmästyttävistä kokemuksista niille, joita se sattuu kiinnostamaan.

        Tuo viimeisin, sykähdyttävän ei-teeman varaan rakentuva teoksesi oli sanalla sanoen mykistävä.

        Toivon vilpittömästi, että valehtelet silmää räpäyttämättä ja vääristelet häpeämättömästi kommenttejani tietoisesti, ja lapsekkaasti vaan toivot, ettei kukaan huomaa.
        Muuten laatimistasi vimmaisista teksteistä syntyy vaikutelma, että kirjoittaja on harhainen.

        Vinkkinä vaan; nämä tekstisi jäävät kaikki tänne näkyviin. Kaikille, eikä vain sinulle.

        Nyt tähän kinaan antautuminen kaduttaa ja vähän hävettääkin minua. Onneksi meistä minua ei voi tunnistaa.


      • kun kukaan ei tunnista
        itseäni kirjoitti:

        Tuo viimeisin, sykähdyttävän ei-teeman varaan rakentuva teoksesi oli sanalla sanoen mykistävä.

        Toivon vilpittömästi, että valehtelet silmää räpäyttämättä ja vääristelet häpeämättömästi kommenttejani tietoisesti, ja lapsekkaasti vaan toivot, ettei kukaan huomaa.
        Muuten laatimistasi vimmaisista teksteistä syntyy vaikutelma, että kirjoittaja on harhainen.

        Vinkkinä vaan; nämä tekstisi jäävät kaikki tänne näkyviin. Kaikille, eikä vain sinulle.

        Nyt tähän kinaan antautuminen kaduttaa ja vähän hävettääkin minua. Onneksi meistä minua ei voi tunnistaa.

        Ruoskinta jatkuu näppiksen takaa.
        Onneksi minun ei tarvitse piiloutua.


      • Mersu ei koskaan
        kun kukaan ei tunnista kirjoitti:

        Ruoskinta jatkuu näppiksen takaa.
        Onneksi minun ei tarvitse piiloutua.

        automerkki, verrattain lyhytkin käyttöaika näemmä sairastuttaa mielen.


      • voi ei
        Mersu ei koskaan kirjoitti:

        automerkki, verrattain lyhytkin käyttöaika näemmä sairastuttaa mielen.

        Nyyh-yyy-yyy...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2474
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1818
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1611
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1555
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1508
    8. 54
      1370
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1244
    Aihe