keliakiasta parantuminen?

perttu

olen ollut 10vuotta todella huonossa kunnossa ja mikään ei ole auttanut?nyt aloitin kielloista huolimatta vilja ruokien syömisen noin 3viikkoa sitten ja olo vaan kohenee koko ajan..eli syy on löytynyt.nyt vaan haluaisin tietää onko ketään kohtalotovereita?ja kuinka kauan kesti ennen kuin olo niinsanotusti"normalisoitui"?kuukausi?kaksi?puolivuotta?
tiedän että täydelliseen paranemiseen menee noin 2vuotta ennen kuin suolinukka on kasvanut takaisin,mutta koska on odotettavissa huomattava normalisoituminen?
lisäksi ihmettelen tuota lääkärien idioottimaista kieltoa että ei sais jättää jotain pois omasta ruokavaliosta?jos olo on niin paska kun esim mulla noin kauan niin sitä vaikka syö kaarnaa aamusta iltaan jos olo paranee..
kaikista hienoin juttu on että mulla on nälkä!mulla ei ole ollut nälkä 10vuoteen silti on ollut pakko syödä että tulis"kuntoon"mutta kun ei..
no tosin en saa nyt kelasta korvausta kun mitään ei ole todettu?mutta mulle se on ihan se ja sama.
mä kun jo viittin vähä vihellellä mennessäni...

viekää vaikka kaikki mutta kun on terve niin se on pääasia!

17

6768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Möhkö

      Keliakiasta ei tietääkseni voi parantua. Se ei ole allergia, joka voi lieventyä/lähteä pois, vaan sairaus. Keliakia on siinä mielessä hassu sairaus, että sitä monet lääkärit eivät osaa/halua epäillä kovin pian, itselläni meni muutama vuosi, ennen kuin se otettiin edes puheeksi. Nyt olen ollut 14 vuotta gluteenittomalla ruokavaliolla, hyvin toimii!

      Lääkärit eivät halua, että potilas jättää itse pois viljatuotteet ravinnostaan, koska JOS kyseessä ei olekaan keliakia, tämä aiheuttaa vakavia puutostiloja, et saa tarpeeksi kuitua yms. Keliakia todetaan verikokeella ja koepalalla vatsasta.

      Keliakian kanssa ei kannata leikkiä: jos sinulla on keliakia, et saa missään nimessä syödä ruista, ohraa tai vehnää, koska suolinukka tuhoutuu, tästä seuraa ikäviä mahakipuja, pahoinvointia, päänsärkyä, ihottumaa tms., mutta pitkällä aikavälillä on havaittu, että keliakikoiden, jotka eivät noudata ruokavaliota, riski sairastua erilaisiin suolistosyöpiin on kohonnut. Jos sinulla taas ei ole keliakiaa, sinun TÄYTYY syödä ko. viljoja.

      • perttu

        Enhän mä nyt mikään tyhmä ole,kysymys koskikin suolinukkaa mikä kasvaa takaisin?suolen pintaala on noin 200neliötä tämän suolinukan ansiosta jos se tuhoutuu niin eihän ravinto enää imeydy,jos sitä ei oo nii ei jää kun neliön verran..eli koska ja missä ajassa nukka kasvaa takaisin?vai meinaako joku että se ei kasva ja keliaakikot joutuu syömään 20kertaa enempi kun muut kun nukkaa ei ole?no tuskimpa..et kyl parantuu voi mut sairastuu jos taas alkaa viljaa syömään,että näin.
        Ja puutostiloista viis kun on 10 vuotta siinä kunnossa että tuntuu et henki voi lähtee milloin vaan heiveroisen kunnon takia.kyllä siinä voi jättää viljat huoletta pois kun kuolee kuitenkin jos ei kohta alakais parantumista tapahtumaan.
        Mulla oli huono säkä ja lääketiedekkin saattaa olla väärässä niinkuin olen huomannut ja varsinkin ne kaikkitietävät "jeesus"lääkärit.
        Mun vasta aineet verestä ja koepala ei näyttäny et mul olis ollu keliaakkiaa mutta yllätys yllätys kyl vaan kummasti alkoi parantuminen vaikka ei ollutkaan? selittäisin asiaa sillä että mistä sitä koskaan tietää vaikka patologilla olis ollu älytön stressi ja kiire vaikka omiin häihinsä?tai johonkin muuhun?sitten kun mun koepalaa pitäisi tutkia niin tulkitsee sen väärin kun "pitäisolla jo jossain" tai ottaa väärän palan ja jossain kulkee joku hölmö joka luulee olevansa keliaakikko vaikka ei sitä ookkaan:)
        No tuskin ehkä näin on tapahtunut?mutta mistä sitä koskaan voi tietää..inhimillisiä erehdyksiä kun sattuu jatkuvasti.
        Eli ei kaikkee kannata uskoa mitä joku"lääkäri"sanoo ne kun tuntuu olevan kaikki mun mielipiteen mukaan idiotteja!
        meinashan ne mut pakkohoitoonkin jo määrätä kerran kun olin ni huonossa kunnossa et ne epäili et teen tahalla itselleni jotain? no huh huh..siinä sitä oltais oltu hullujenhuoneella täynnä lääkkeitä eikä toivoakaan parantumisesta!henkihän sielä olis lopuks menny ja kaikille niille"lääkäreille"se olis ollu ihan se ja sama,pääasia et päästiin tosta epämääräisestä tapauksesta..seuraava potilas!


      • Tri
        perttu kirjoitti:

        Enhän mä nyt mikään tyhmä ole,kysymys koskikin suolinukkaa mikä kasvaa takaisin?suolen pintaala on noin 200neliötä tämän suolinukan ansiosta jos se tuhoutuu niin eihän ravinto enää imeydy,jos sitä ei oo nii ei jää kun neliön verran..eli koska ja missä ajassa nukka kasvaa takaisin?vai meinaako joku että se ei kasva ja keliaakikot joutuu syömään 20kertaa enempi kun muut kun nukkaa ei ole?no tuskimpa..et kyl parantuu voi mut sairastuu jos taas alkaa viljaa syömään,että näin.
        Ja puutostiloista viis kun on 10 vuotta siinä kunnossa että tuntuu et henki voi lähtee milloin vaan heiveroisen kunnon takia.kyllä siinä voi jättää viljat huoletta pois kun kuolee kuitenkin jos ei kohta alakais parantumista tapahtumaan.
        Mulla oli huono säkä ja lääketiedekkin saattaa olla väärässä niinkuin olen huomannut ja varsinkin ne kaikkitietävät "jeesus"lääkärit.
        Mun vasta aineet verestä ja koepala ei näyttäny et mul olis ollu keliaakkiaa mutta yllätys yllätys kyl vaan kummasti alkoi parantuminen vaikka ei ollutkaan? selittäisin asiaa sillä että mistä sitä koskaan tietää vaikka patologilla olis ollu älytön stressi ja kiire vaikka omiin häihinsä?tai johonkin muuhun?sitten kun mun koepalaa pitäisi tutkia niin tulkitsee sen väärin kun "pitäisolla jo jossain" tai ottaa väärän palan ja jossain kulkee joku hölmö joka luulee olevansa keliaakikko vaikka ei sitä ookkaan:)
        No tuskin ehkä näin on tapahtunut?mutta mistä sitä koskaan voi tietää..inhimillisiä erehdyksiä kun sattuu jatkuvasti.
        Eli ei kaikkee kannata uskoa mitä joku"lääkäri"sanoo ne kun tuntuu olevan kaikki mun mielipiteen mukaan idiotteja!
        meinashan ne mut pakkohoitoonkin jo määrätä kerran kun olin ni huonossa kunnossa et ne epäili et teen tahalla itselleni jotain? no huh huh..siinä sitä oltais oltu hullujenhuoneella täynnä lääkkeitä eikä toivoakaan parantumisesta!henkihän sielä olis lopuks menny ja kaikille niille"lääkäreille"se olis ollu ihan se ja sama,pääasia et päästiin tosta epämääräisestä tapauksesta..seuraava potilas!

        Olet huomannut ettei lääketiede ole aina tiedettä vaan välillä myös jotain muuta. Siis asiat eivät ole yksioikoisia mutta ainakin suurin osa lääkäreistä pyrkii tekemään parhaimapansa. Jos yksi patologi ei saa selvyyttä koepaloista niin usein kysytään neuvoa joltain kokeneemmalta ja näytteille voidaan tehdä lisäkokeita.

        Jos olet järjissäsi niin sinä päätät viime kädessä hoidostasi eli voit kieltäytyä kaikista tutkimuksista ja lääkkeistä sekä lähteä kotiin. Pakolla ei pidä hoitaa kuin sellaisia joilla on psykoosi. Jos sinua pakkohoidetaan ja koet ettet sitä halua niin aina voit tehdä kantelun Terveydenhuollon oikeusturvakeskukselle.


      • Hanna
        perttu kirjoitti:

        Enhän mä nyt mikään tyhmä ole,kysymys koskikin suolinukkaa mikä kasvaa takaisin?suolen pintaala on noin 200neliötä tämän suolinukan ansiosta jos se tuhoutuu niin eihän ravinto enää imeydy,jos sitä ei oo nii ei jää kun neliön verran..eli koska ja missä ajassa nukka kasvaa takaisin?vai meinaako joku että se ei kasva ja keliaakikot joutuu syömään 20kertaa enempi kun muut kun nukkaa ei ole?no tuskimpa..et kyl parantuu voi mut sairastuu jos taas alkaa viljaa syömään,että näin.
        Ja puutostiloista viis kun on 10 vuotta siinä kunnossa että tuntuu et henki voi lähtee milloin vaan heiveroisen kunnon takia.kyllä siinä voi jättää viljat huoletta pois kun kuolee kuitenkin jos ei kohta alakais parantumista tapahtumaan.
        Mulla oli huono säkä ja lääketiedekkin saattaa olla väärässä niinkuin olen huomannut ja varsinkin ne kaikkitietävät "jeesus"lääkärit.
        Mun vasta aineet verestä ja koepala ei näyttäny et mul olis ollu keliaakkiaa mutta yllätys yllätys kyl vaan kummasti alkoi parantuminen vaikka ei ollutkaan? selittäisin asiaa sillä että mistä sitä koskaan tietää vaikka patologilla olis ollu älytön stressi ja kiire vaikka omiin häihinsä?tai johonkin muuhun?sitten kun mun koepalaa pitäisi tutkia niin tulkitsee sen väärin kun "pitäisolla jo jossain" tai ottaa väärän palan ja jossain kulkee joku hölmö joka luulee olevansa keliaakikko vaikka ei sitä ookkaan:)
        No tuskin ehkä näin on tapahtunut?mutta mistä sitä koskaan voi tietää..inhimillisiä erehdyksiä kun sattuu jatkuvasti.
        Eli ei kaikkee kannata uskoa mitä joku"lääkäri"sanoo ne kun tuntuu olevan kaikki mun mielipiteen mukaan idiotteja!
        meinashan ne mut pakkohoitoonkin jo määrätä kerran kun olin ni huonossa kunnossa et ne epäili et teen tahalla itselleni jotain? no huh huh..siinä sitä oltais oltu hullujenhuoneella täynnä lääkkeitä eikä toivoakaan parantumisesta!henkihän sielä olis lopuks menny ja kaikille niille"lääkäreille"se olis ollu ihan se ja sama,pääasia et päästiin tosta epämääräisestä tapauksesta..seuraava potilas!

        Voisko se sitte olla vilja-allergiaa (joka ei oo sama asia ku keliakia)? Kannattaa aina vaatia tutkimuksia, niin kauan, että ongelma selviää! Seuraava lääkäri!

        Keliakiasta ei voi parantua = keliakia ei lähde pois, oireeton se on, jos potilas noudattaa gluteenitonta ruokavaliota.

        Vilja-allergia ei käsittääkseni näy koepalassa, oireet saattaa olla samanlaisia kuin keliakiassa. Keliaakikko voi syödä vähäproteiinisia tuotteita, vilja-allergikko (käsittääkseni) ei. Siis, syötkö luontaisesti gluteenittomia tuotteita vai vähäproteiinisia tuotteita?


      • perttu
        Hanna kirjoitti:

        Voisko se sitte olla vilja-allergiaa (joka ei oo sama asia ku keliakia)? Kannattaa aina vaatia tutkimuksia, niin kauan, että ongelma selviää! Seuraava lääkäri!

        Keliakiasta ei voi parantua = keliakia ei lähde pois, oireeton se on, jos potilas noudattaa gluteenitonta ruokavaliota.

        Vilja-allergia ei käsittääkseni näy koepalassa, oireet saattaa olla samanlaisia kuin keliakiassa. Keliaakikko voi syödä vähäproteiinisia tuotteita, vilja-allergikko (käsittääkseni) ei. Siis, syötkö luontaisesti gluteenittomia tuotteita vai vähäproteiinisia tuotteita?

        Eihän täälä kannata kysellä mitään kun ei täälä kukaan vastanneista ei osaa edes lukea?onko se nyt noin vaikeeta?ensinnäkin tiedän että keliakiasta ei voi koskaan"parantua"kysymys oli suolinukasta!mutta kun ei näköjään osata lukee niin ei?sitten toiseks mua ei kukaan pakkohoida missään ja toi yks välkky tohtori kun meinas että"lähde kotiin"tai tee valitus"?HALOO!pakkohoidosta kun ei lähetä kotiin tai tehdä valitusta kun oot jossai sängys remmeillä kiinni.
        jos meinaat lähtee kotiin ja alat vaatimaan jotain kovaan ääneen niin oot varmasti hullu!kun pitäis olla hiljaa ja nöyrä,kiltisti vaan odotella kun ja jos jotain kiinnostaa?ja ketäänhän ei kiinnosta kun en ole"tarpeeksi arvokas ihminen"eli julkkis tai rikas!kato kun jos rahaa olis niin olisin ollu jo mooooooonta vuotta terve!mullekkin yleislääkärit on nauranu päin naamaa kun olen oireitani selvitellyt!ei kuule"poika"tollasta voi ollakkaan?jaa no VITTU kun mulla nyt sattuu olemaan mutta sanoppa niin lääkärille niin oot jotenkin hankala"potilas"tai muuten häiriintyny kun et osaa käyttäytyä?justjoo! käyttäydy siinä sitten kun ei kukaan välitä vuosikausiin tehdä mitään sun hyväks muuta kun antaa neuvoja mielenterveys hoitajalle menosta?no nyt oon jo "melkeen"terve ja mulle on aivan se ja sama mikä helvetti keliaakkia iho tai muu oli kyseessä mutta viljaa en suuhuni pistä niin kuntoon ollaan tultu!eli ei sitä mennä mihinkään"seuraavalle lääkärille"se on varmaa kun on KÖYHÄ!mitä ehkä ei hannan päähän edes pälkähtänyt?ja hanna voi mennä"vaatimaan"mitä huvittaa,täälä siitä voi joutua pehmustettuun huoneeseen.jos te osaatte lukea tämän niin vastatkaa!tähän ja vaan tähän kysymykseen!kaikki muut hölynpölyt siitä ja tästä ja mitä mun pitäis tehdä voi unohtaa!kauanko kestää kun suolinukka kasvaa takaisin jos se on keliaakian takia palanut pois?jos ette tiedä niin älkää vastakko mitään.


      • Rauhotu
        perttu kirjoitti:

        Eihän täälä kannata kysellä mitään kun ei täälä kukaan vastanneista ei osaa edes lukea?onko se nyt noin vaikeeta?ensinnäkin tiedän että keliakiasta ei voi koskaan"parantua"kysymys oli suolinukasta!mutta kun ei näköjään osata lukee niin ei?sitten toiseks mua ei kukaan pakkohoida missään ja toi yks välkky tohtori kun meinas että"lähde kotiin"tai tee valitus"?HALOO!pakkohoidosta kun ei lähetä kotiin tai tehdä valitusta kun oot jossai sängys remmeillä kiinni.
        jos meinaat lähtee kotiin ja alat vaatimaan jotain kovaan ääneen niin oot varmasti hullu!kun pitäis olla hiljaa ja nöyrä,kiltisti vaan odotella kun ja jos jotain kiinnostaa?ja ketäänhän ei kiinnosta kun en ole"tarpeeksi arvokas ihminen"eli julkkis tai rikas!kato kun jos rahaa olis niin olisin ollu jo mooooooonta vuotta terve!mullekkin yleislääkärit on nauranu päin naamaa kun olen oireitani selvitellyt!ei kuule"poika"tollasta voi ollakkaan?jaa no VITTU kun mulla nyt sattuu olemaan mutta sanoppa niin lääkärille niin oot jotenkin hankala"potilas"tai muuten häiriintyny kun et osaa käyttäytyä?justjoo! käyttäydy siinä sitten kun ei kukaan välitä vuosikausiin tehdä mitään sun hyväks muuta kun antaa neuvoja mielenterveys hoitajalle menosta?no nyt oon jo "melkeen"terve ja mulle on aivan se ja sama mikä helvetti keliaakkia iho tai muu oli kyseessä mutta viljaa en suuhuni pistä niin kuntoon ollaan tultu!eli ei sitä mennä mihinkään"seuraavalle lääkärille"se on varmaa kun on KÖYHÄ!mitä ehkä ei hannan päähän edes pälkähtänyt?ja hanna voi mennä"vaatimaan"mitä huvittaa,täälä siitä voi joutua pehmustettuun huoneeseen.jos te osaatte lukea tämän niin vastatkaa!tähän ja vaan tähän kysymykseen!kaikki muut hölynpölyt siitä ja tästä ja mitä mun pitäis tehdä voi unohtaa!kauanko kestää kun suolinukka kasvaa takaisin jos se on keliaakian takia palanut pois?jos ette tiedä niin älkää vastakko mitään.

        Keliakiasta ei voi parantua-> suolinukka ei koskaan kasva takaisin. Vain jäljelle jääneistä on kysymys ja oireet pysyvät poissa oikealla ruokavaliolla.


      • Hanna
        Rauhotu kirjoitti:

        Keliakiasta ei voi parantua-> suolinukka ei koskaan kasva takaisin. Vain jäljelle jääneistä on kysymys ja oireet pysyvät poissa oikealla ruokavaliolla.

        "Keliakiaa sairastava henkilö on pysyvästi yliherkkä kotimaisissa viljalajeissa esiintyvälle valkuaisaineelle eli gluteenille. Syödessään gluteenia, ohutsuolen limakalvon pinnalliset solut vahingoittuvat ja häviävät. Tämä johtaa vähitellen limakalvon sormimaisten ulokkeiden eli villusten häviämiseen. Pysyvä viljojen poisto ruokavaliosta auttaa suolivaurioita paranemaan."

        Toi oli siis www.keliakia.com, toinen osote on www.keliakia.org, niistä saa tietoa.

        Kyllä mäkin loppujen lopuksi diagnoosin sain, vaikka monta vuotta piti eri lääkäreillä ravata. Enkä tosiaan oo mikään rikas, mutta pakkohan ne rahat oli jostain repiä, jotta sais tietää, mikä vaivaa. Tsemppiä sulle perttu, toivottavasti pysyt kunnossa!!!


      • perttu
        Hanna kirjoitti:

        "Keliakiaa sairastava henkilö on pysyvästi yliherkkä kotimaisissa viljalajeissa esiintyvälle valkuaisaineelle eli gluteenille. Syödessään gluteenia, ohutsuolen limakalvon pinnalliset solut vahingoittuvat ja häviävät. Tämä johtaa vähitellen limakalvon sormimaisten ulokkeiden eli villusten häviämiseen. Pysyvä viljojen poisto ruokavaliosta auttaa suolivaurioita paranemaan."

        Toi oli siis www.keliakia.com, toinen osote on www.keliakia.org, niistä saa tietoa.

        Kyllä mäkin loppujen lopuksi diagnoosin sain, vaikka monta vuotta piti eri lääkäreillä ravata. Enkä tosiaan oo mikään rikas, mutta pakkohan ne rahat oli jostain repiä, jotta sais tietää, mikä vaivaa. Tsemppiä sulle perttu, toivottavasti pysyt kunnossa!!!

        ..no rauhotun:=) joo kiitos vastauksista..hanna ja muut.ja toi edellinen hemmo on vielä väärässäkin,vai ei kasva takaisin.mieti nyt vähä?pintaala mistä suoli ravinnon imee on se noin200 neliötä levitettynä just sen nukan takia ja jos sitä ei ole niin muutaman korkeintaan,eli siis keliaakikot joutuis lopun ikäänsä syömään 20kertaa enempi kun muut siksi kun niitten suoli ei pysty ottamaan ravintoa vastaan?eli kyl varmaan kasvaa takaisin ja kysymys vaan oli missä ajassa!?jos mä oon vetäny viljaa viimeset 10vuotta koko ajan tauti päällä niin mulla ei varmaan ole nukan nukkaa jäljellä.no mä otan jostain selvää.hei kaikille.


      • Äly hoi
        perttu kirjoitti:

        ..no rauhotun:=) joo kiitos vastauksista..hanna ja muut.ja toi edellinen hemmo on vielä väärässäkin,vai ei kasva takaisin.mieti nyt vähä?pintaala mistä suoli ravinnon imee on se noin200 neliötä levitettynä just sen nukan takia ja jos sitä ei ole niin muutaman korkeintaan,eli siis keliaakikot joutuis lopun ikäänsä syömään 20kertaa enempi kun muut siksi kun niitten suoli ei pysty ottamaan ravintoa vastaan?eli kyl varmaan kasvaa takaisin ja kysymys vaan oli missä ajassa!?jos mä oon vetäny viljaa viimeset 10vuotta koko ajan tauti päällä niin mulla ei varmaan ole nukan nukkaa jäljellä.no mä otan jostain selvää.hei kaikille.

        jos sulla on keliakia niin se on ja pysyy, eikä suolinukka tule takasin !!
        Kasoppa tämä !

        http://www.finfood.fi/finfood/ffom.nsf/0/375BA0FFEB9DA35DC225653A001AD012?opendocument&a=3$Ihminen_ja_ravinto


      • Hanna
        Äly hoi kirjoitti:

        jos sulla on keliakia niin se on ja pysyy, eikä suolinukka tule takasin !!
        Kasoppa tämä !

        http://www.finfood.fi/finfood/ffom.nsf/0/375BA0FFEB9DA35DC225653A001AD012?opendocument&a=3$Ihminen_ja_ravinto

        Kyllä se keliakia pysyy joo. Mutta just tosta sun linkistä löytyy tämä:

        "Ruokavaliohoidon tavoitteena on poistaa oireet, uudistaa suolinukka sekä palauttaa ravintoaineiden imeytyminen ja ravitsemustila normaaleiksi."

        Siis uudistaa suolinukka.


      • perttu
        Äly hoi kirjoitti:

        jos sulla on keliakia niin se on ja pysyy, eikä suolinukka tule takasin !!
        Kasoppa tämä !

        http://www.finfood.fi/finfood/ffom.nsf/0/375BA0FFEB9DA35DC225653A001AD012?opendocument&a=3$Ihminen_ja_ravinto

        äly hoi?mitähän täs pitäis uskoo? no jos joku on lääkäri täälä niin sä voit häipyy samantien tästä keskustelusta,te ja sä kun et tiedä mistään mitään.ja kyllä mä katsoin tuon jutun ja mikäli minä osaan lukea mitä monet täälä ei näköjään osaa niin siinä aivan selvästi sanotaan,ruokavaliohoidon tavoitteena on poistaa oireet,UUDISTAA SUOLINUKKA!!!jne jne..jos jätetään nyt koko juttu ja sovitaan niin että ainoastaan lukutaitoiset ja jotain todella tietävät vain vastaavat?ja älkää kukaan käyttäkö täälä itsestään nimitystä"lääkäri"kun sen ammattikunnan sais suurilta osin vetää narunjatkoksi.hei ja hyvääpäivänjatkoo.


      • perttu
        Hanna kirjoitti:

        Kyllä se keliakia pysyy joo. Mutta just tosta sun linkistä löytyy tämä:

        "Ruokavaliohoidon tavoitteena on poistaa oireet, uudistaa suolinukka sekä palauttaa ravintoaineiden imeytyminen ja ravitsemustila normaaleiksi."

        Siis uudistaa suolinukka.

        huomasit jotain olennaista,hyvä hanna saisko sua...


      • keliakia mullakin

        Hei.

        Gluteenitonta ruokavaliota ei saa aloittaa itsekseen ennen kuin keliakia on todettu, koska se parantaa suolinukan, joka keliakiassa vaurioituu. Jos suolinukka on parantunut ei keliakiaa enää pysty diagnosoimaan ja tällöin jää ilman Kelan ruokavaliokorvausta, joka on 20e/kuussa loppuelämän ajan. Ensin siis lääkäriin verikokeeseen ja mahatähystykseen ja sitten ruokavaliolle vasta. Kuitua tarvitsee myös keliakain toteamisen jälkeen yhtäpaljon kuin ennenkin. Edelleen saa syödä tattaria, ginoaa, maissia, riisiä, perunaa etc.


      • jerik
        Rauhotu kirjoitti:

        Keliakiasta ei voi parantua-> suolinukka ei koskaan kasva takaisin. Vain jäljelle jääneistä on kysymys ja oireet pysyvät poissa oikealla ruokavaliolla.

        No tuohan nyt on ihan puppua. Suolinukka kasvaa nopeasti terveellisellä ravitsmuksella 21-vuotta keliakiaa "sairastaneena" mutta täysin terveenä. Dermatitis Herpetiformis... eli ihokeliaki on minulla.

        kysy lisää, jos haluat
        www.elinvoimakeidas.net


    • Lääkäri

      No, ekaksi se suolinukka ei voi parantua (normalisoitua) ollenkaan jos sairastat keliakiaa, muuta kun välttämällä niitä ruoka-aineita jotka sulle ei sovi.Suolinukka on saattanut normalisotua nyt, mutta kun altistat taaas itsesi gluteenille, niin pian taas saat oireita. mutta sitten jos sulla on vilja-allergia niin siitä voi parantua, jos välttää täydellisesti ruoka-valiota, mutta aikuisena tämä vilja-allergia ei parannu todennäköisesti ollenkaan.

      Tsemppiä !

      • sb

        Olen 25v sairastanut keliakiaa ja olen nyt 27, ja olen juuri tehnyt negatiivisen keliakiatestin


      • Anonyymi
        sb kirjoitti:

        Olen 25v sairastanut keliakiaa ja olen nyt 27, ja olen juuri tehnyt negatiivisen keliakiatestin

        Tiedän yhden joka voi parantaa sinulta minkä tahansa sairauden. Tosin sitten pitää olla sydämen halu tehdä parannusta synneistä jotta pysyy terveenä. Jeesus voi parantaa, mikäli käännyt hänen puoleensa kaikesta sydämestä. Mistä tehdä parannusta? Kaikki on sallittua mutta mikää ei saa sinua hallita. Eli esim himot porno, suklaa, sokeri, viina, huumeet, viha, katkeruus, rahanhimo, vallanhimo, ahneus, mässäily. Pelihimo, kateus, lääkkeet, yms asiassa on se hyvä puoli jos haluat parantua ja lähteä seuraamaan Jeesusta niin hän antaa sinulle voiman voittaa kiusaukset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1442
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1285
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      980
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      238
      775
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe