Haluaisin kopioida omasta kuvatiedostosta kuvat muistitikulle.Valitaanko siinä tiedosto ja kansiotehtävästä ensin luo uusi kansio ja siittä kopioi tämä kansio tai siirrä tämä kansio. Olisin kiitollinen jos joku vastaisi ja mitä sen jälkeen. Olen asentanut muistitikun koneelle. Minulla on windows XP.
Kuvien siirto muistitikulle
22
22693
Vastaukset
- joko kuvaa,
tai jos haluat myös kansion kopioitavaksi, niin sitten kansiota, hiiren kakkosnapilla eli sillä oikeanpuoleisella. Esiin tulevasta valikosta valitse Lähetä.. ja edelleen seuraavasta valikosta löydät sen tikkusi nimen. Klikkaa sitä hiiren vasemmalla, niin kuvat kopioituu tikulle.
Tuohon käy useampikin tapa, voit myös valita kuvan tai kansion, painaa CTRL c, jolloin ne tulevat kopioitaviksi ja menet vaikka Oma tietokone- kuvakkeen kautta sinne tikullesi ja klikkaat hiiren oikealla , valikosta valitset Liitä.
Tuo on siis ihan sama minne kopioit, toimet ovat samat.
Perustaitoja ovat kopioi, siirrä, poista, muokkaa, tallenna. Nuo voi kohdistaa joko kansioon tai tiedostoon koskevaksi.
Hiirellä vetäminenkin on yksi keino, siinä pitää vaan ola tarkkana, mihin ne vedetyt lopuksi päätyy.
Tuossa joitain toimintoja:
http://www.nicehouse.fi/tyohuone/atk/windows/tied.htm- haluaisin tietää
Kiitos vastauksesta. Vielä haluaisin tietää miten saadaan tikulta katseltua kuvia. Pidetäänkö tikku edelleen siellä USB portissa, kun katsellaan kuvia?
- Kiitoksett
Homma pelaa. Tuli tämäkin homma harjoiteltua. Vielä suuret kiitokset vastaajalle!!!!
- tikulta näytettäväksi
haluaisin tietää kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Vielä haluaisin tietää miten saadaan tikulta katseltua kuvia. Pidetäänkö tikku edelleen siellä USB portissa, kun katsellaan kuvia?
Tiedostohan täytyy olla olemassa ja pitää voida käydä lukemassa käyttömuistiin, muuntaa näytölle näkyväksi asianomaisella ohjelmalla. Tuo kaikki hoituu käyttöjärjestelmän operoimana. Käyttäjä tosin joutuu kertomaan mistä haluaa kuviansa katsella; so. valitsee kansion kiintolevyltä tai ulkoiselta tallennusmedialta - kuten muistitikku.
Tallennuslaite pitää olla tietokoneen ja käyttöjärjestelmän saavutettavissa, olkoon se sitten cd, dvd, muistikortti, muistitikku tai kiintolevy.
Pienempiä asoita tietokone pystyy, käyttöjärjestelmästä riippuen, säilyttämään keskusmuistissakin, kunnes kone sammutetaan. Esimerkkinä linux-käyttöjärjestelmät, jotka voidaan käynnistää ilman kiintolevyäkin, cd:ltä ja kone toimii lähes normaalisti, kunnes sammutetaan.
Kuvien katselu muistitikulta esimerkiksi onnistuu ja voi ne myös tallentaa kirjoittavalla asemalla cd:lle/dvd:lle. Windowsissa tuo ei onnistu.
Mentiin sivuraiteelle, mutta menköön.
- kissaperhe101
pitääkö ne kuvat laittaa ensin tietokoneelle ennen ku ne siirtää muistitikulle?
- kissaperhe101
VOISKO JOKU VASTATA MULLE NOPEESTI TOHON? kiitos etukäteen
- iso kakka
kissaperhe101 kirjoitti:
Tottakai, eikä kuvia tai mitään tiedostoja missään tapauksessa eikä ikinä siirretä muistitikulle vaan ne kopioidaan, nää on ihan eri asiat.
- kissaperhe101
iso kakka kirjoitti:
Tottakai, eikä kuvia tai mitään tiedostoja missään tapauksessa eikä ikinä siirretä muistitikulle vaan ne kopioidaan, nää on ihan eri asiat.
kiitti, tämmöset toopet ei kato tiiä (:
- Joku..
kissaperhe101 kirjoitti:
Mikäs kiire nyt on , kun kysymys on tehty jo v 2008
- Joku..
Kyllä ne voi lähettää lentopostina tikulle, jos ei viitti niitä tietokoneelle siirtää.
- 9
Kopioi ja liitä riittää hommaan. Älä missään nimessä siirrä niitä kuvia tikulle, vaan kopioi ne tikulle.
Klikkaa kuvat kansiota hiiren oikealla ja avaa tikku ja hiiren oikeall liitä.- 9
Niin siis klikkaa hiiren oikealla kuvat kansiota ja valitse kopioi ja avaa tikku ja hiiren oikealla liitä.
- tämän ketjun
9 kirjoitti:
Niin siis klikkaa hiiren oikealla kuvat kansiota ja valitse kopioi ja avaa tikku ja hiiren oikealla liitä.
toimivin ohje siis kopioi ja liitä ja se on siellä ja alkuperinenkin on vielä paikallaan
- Mummeli!
Hankin kannettavan koneen. Haluaisin nimenomaan siirtää kuvat vanhalta koneelta uuteen. Eikö se onnistu muistitikun avulla?
En halua että kuvia jää mihinkään.Parhaiten onnistuu, kun kytket varmuuskopiokiintolevysi suoraan uuteen koneeseen ja kopsaat siitä kuvat ynnä muun tarpeellisen.
Vanhan koneen levyn voit vetää sileäksi vaikka useampaan kertaan.
Onnistuu se. Jos myyt vanhan koneen niin asenna siihen käyttis uudestaan.
- Mistrator
Aluksi kiinnitä tikku koneeseen ja luo tikulle uusi kansio painamalla oikeaa hiirennappia ja valitsemalla Uusi -> Kansio ja nimeä kansio nimellä Kuvat. Sitten valitse kaikki kuvat koneeltasi ja vedä ne hiirellä luomaasi Kuvat -kansioon. Jos kuvat katosivat alkuperäisestä lähteestä ja haluat ne sinnekin, niin valitse siirtämäsi kuvat uudestaan ja paina Ctrl-C. Sitten klikkaa alkuperäistä kansiota ja paina Ctrl-V. Nyt kuvat ovat kummassakin kansiossa.
- avuton2
Miten saan esim siirrettyä kuvat kameralta vaikka fasebookkiin. Antakaa yksinkertainen neuvo että tavallinen ihminen ymmärtää.
- !!!???
Siirrä ne kuvat ensin kameralta tietokoneelle ja siltä sitten sinne facebookkiin - miten se siellä tapahtuneekaan. Ite en ole facebookissa, niin en tiedä.
- eivälkky
Kun skannaan kuvia, seuraavaksi siirrän ne luomaani kansioon. Halutessani tallentaa eri vuoden tapahtumia ja luoda uuden kansion niille, kansiosta tulee alikansio. Miten eri tapahtumille saa oman pääkansion, jolle voisi sitten tarvittaessa klikata alikansioita.
- hallitse resurssi
Voi hyvä tavaton! Kun ihmisellä on tietokone, vähintä mitä voii tehdä, on opiskella resurssienhallinta. Ilman sen osaamista ei automaattisesti osaa. Kun minä sain tietokoineen, menin ensimmäisenä Windows-kurssille. Siellä resurssienhallinnassa opetettiin kansioita ja kaikkia muuta tarpeellista. Kerran olin kuvankäsittelykurssilla ja opettaja ihan hermostui, kun porukka ei osannut resurssienhallintaa. Opettaja sanoi, että on tarkoitus opettaa kuvien käsittelyä eikä resursienhallintaa. Sen jälkeen kurssin vaatimuksena olikin, että resurssienhallinta osattava.
Kun laitat sen muistitikun koneeseen, sinne tulee jokin kirjain (riippuu koneesta G, tai H esim. Minulla siinä lukee Kingston (koska muistitikku on Kingston.) Sitten itse tietokoneesta valitsen kuvan (kuvat) ja joko vedän tai muuten kopion ja liitän muistitikulle. Pitää tarkistaa, että valitsee sen muistitikun. Miten niin asentanut muistitikun? Sehän tulee automaattisesti kun sen laittaa koneeseen. - Maalaisjärkimukaan
"Hallitse resurssi"kirjoitti; ..kun ihmisellä on tietokone,vähintä mitä voi tehdä on opiskella resussienhallinta.Kun minä sain t-koneen menin Windows kurssille. ... valitsen kuvat,joko vedän tai muuten kopioi ja liitän muistitikulle.Pitää tarkistaa,että valitsee sen muisti-
tikun.
Voi sentään, että oikein hallitset resussienhallinnan?
Mutta et joko ymmärä,tai pädet vain itseäsi,etkä huomaa,että kysyjä
on vastaaloittelija jolle tulisi vääntää neuvo niinkuin rautalangasta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64165Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va952293Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J61989Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38861- 47854
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186850- 34821
- 36776
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119775Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35772