Olin vuonna 1972-73 Kibbutz Yifatissa Israelissa puoli vuotta. Kibbutzi sijaitsi pohjois-Israelissa lähelä Nasaretin kaupunkia, eikä Haifan satamakaupunkikaan ollut kaukana. Kibbutzilla oli nuorisoa 24 maasta. Työpäivät alkoivat aamuvarhaisella noin klo 06.00, mutta päättyivät kohta puolen päivän jälkeen.
Hauskaa pidettiin melkeinpä joka ilta jossakin kämpässä. Kävimme myös retkille eri nähtävyyspaikoilla.
Surukseni kuulin, ettei näitä todella antoisia Kibbutzimatkoja enää järjestetä. Tämä on nimittäin erittäin hieno ja halpa tapa tutustua maahan.
Kibbutzille voluntaarina
5
1161
Vastaukset
- Kibbutzilla minäkin
Ei siis enää järjestetä, miksei? Kokemus oli aivan upea, töitä toki piti tehdä tosissaan, mutta paljon oli vapaa-aikaakin ja retkiä järjestettiin runsaasti - ja sai elinikäisiä ystäviä, viimeksi kesällä tapasin vanhoja tuttuja. Yakumin lähellä vietin 4 kk kesällä 1980 kirjoitusten jälkeen - ei sen parempaa kielikurssia kaivattu, eikä maksanut "mitään".
- muistoja ja hyviä ystäviä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kibbutz
http://www.uranus.fi/tyonhaku/artikkelit/open.php?id=11948 - MARIAH19
sieltä jäi niin paljon muistoja kaikki hyviä. 2 kaveriani löysi miehensä sieltä,englantilaisia kundeja, ja ovat aviossa vieläkin molemmat parit!!!voi sitä ilta ja yöjuhlintaa. ihanaa muistella!!
- kurasuu
siinä tienasivat israelilaiset.
Siten heillä on aina ollut varaa pommittaa toisia. - haifakaifajaffajuu
on enempi kuin 10 kertaa tarpeeksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882