Itkeminen

MT-potilas

Olen kokenut sen, että jos itken vaikka psykiatrin edessä tai terapiassa, se tekee voimakkaan vaikutuksen lääkäriin/hoitajaan.
Heti ollaan lääkitystä lisäämässä tai sairaslomaa antamassa lisää.
Niin...itkeminenhän helpottaa. Miksi pitäisi heti turruttaa aitoa surua lääkkeillä?

2

777

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • päävika

Mulla on nyt syksystä asti kokemusta psykiatrin luona käynnistä. Olen siellä itkenyt melkein joka kerta ja en ole kokenut että siksi lisättäisiin lääkitystä tai annettaisiin sairaslomaa. Päinvastoin psykiatri sanoi, että on parempi että itken kuin se että saan vaikka paniikkioireita. Tuntuu että siellä on lupa itkeä. Olen aina yrittänyt selittää miksi itken. Vaikka aina ensin vastaankin että en tiedä, niin kuitenkin yleensä on joku "syy". Kävin muissa asioissa terkkarin luona ja sielläkin itkin kun tuli puhetta masennuksesta. Hän suhtautui aivan eri tavalla. Oli jotenkin hädissään. Tästä seurasi se etten vastannut hänelle oikein mitään. Ei varmaan tullut oikein tasapainoinen kuva kun vaan itkin ja sanoin samalla että mulla menee ihan hyvin :) Oli puhetta saikusta jne. Eli näin eri tulkintoja 2 eri ihnmistä voi tehdä. Psykiatrilla on tietysti enemmän kokemusta ja taitoakin mielenterveysasioissa. Tietysti vaikuttaa myös se että psykiatrin luona olen käynyt monta kertaa ja tämän hoitajan luona vain kerran.

• 000

En koskaan saanut itkeä enkä nauraa lapsena. Piti näyttää kovanaamaa niinkuin isäni, sairas psykopaatti, väkivaltainen huoripukki. Alisti äitiäni ja meitä lapsia. Olen vanhin lapsista ja olen joutunut kärsimään eniten.
      Olen nyt 46v. (poikamies). Viimeksi itkin lapsena. Sen jälkeen en ole itkenyt selvin päin. Joskus pari kyyneltä yksin - salaa.
      Terapiaa olen saanut 10 vuotta. Naisterapeutin luona on tehnyt mieli itkeä. Miesterapeutin kanssa en vaan pysty kun on tämä miesviha. En vaan osaa näyttää hänelle että olen hento, heikko,epävarma, pelokas jne. En vaan pysty.
      Saisin varmaan paljon lääkettä jos itkisin elämäntuskaani psyk. polilla mutta aiheutan heissä vain vihaa minua kohtaan kun puhun niin aggressiivisella tavalla. En osaa muuta. Nyt sain sieltäkin kenkää. En tiedä paikkaa missä uskaltaisin avutua. Muuten olen naisten kanssa hellä, rakastun liiankin helposti.
      Minulla on kädet nyrkissä ulkona, rautanaamio kasvojen edessä - mutta mitä sen takana..apua!.. tuskaa..
      Tuntuu että jos itken jonkun edessä niin romahdan täysin. En uskalla rikkoa itseäni.
      Ehkä.. joskus..niin..ehkä..helpottaisi..tai..sitten..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Turussa Varissuolla bussikuski ajoi lapsen yli lapsi kuoli

Poliisi " Epäilee " kuskia törkeästä liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja törkeästä kuolemantuottamuksesta.
      Maailman menoa
      325
      1896
    2. IS: Väitöstutkimus - Pyöräilybuumi oli pelkkä kupla!

Pyöräilybuumista paljastui karu totuus Väitöstutkimuksen mukaan suuri suomalainen pyöräilyrenessanssi olikin vain pelkk
      Maailman menoa
      47
      1599
    3. Milloin bikineistä

Tuli juhla tai esiintymis asu? Pikkasen harkintaa vois käyttää. Bikinit kuuluvat uimarannalle. No, mitä maailman tähdet
      Maailman menoa
      154
      1301
    4. Apostolit kastoivat eri tavalla kuin kirkko

Raamatussa on kaksi ristiriitaista kastekaavaa. Toinen ei voi olla oikea. Kumpi on alkuperäinen? "Menkää siis ja tehkää
      Kaste
      502
      1141
    5. 143
      1138
    6. Johanna Tukiainen ei suostu muuttamaan pois vuokra-asunnosta!

Seiska kertoi tänään, että Johanna Tukiainen ei ole suostunut poistumaan Helsingin Munkkisaarenkadun vuokra-asunnostaan.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1090
    7. Mene perheinesi arkkiin - kasteelle !

Juutalaiset oli hyvin lapsirakkaita, mitään ehkäisyä ei käytetty. Perheissä oli paljon lapsia. Viiden koko perheen kast
      Kaste
      470
      1047
    8. Olimmeko molemmat

ujoja ja hankalia, vai minä vain? Mietin, oliko se silloin epävarmuutta vai kiinnostuksen puutetta.
      Ikävä
      73
      973
    9. Mun on ikävä sua J ,

Mun on ikävä sua J, haluaisin tutustua paremmin (vaikka tämä aivan älytöntä onkin). Voitaisiinko nähdä ja jutella ihan
      Ikävä
      48
      942
    10. Kesä ja nuorison mopoilu

Tänään neljä mopoa ajelivat yöllä ihan miten sattuu pitkin kyliä liikenteenjakajan väärältä puolelta hirveää ylinopeutta
      Suomussalmi
      155
      899
    Aihe