Jos jollain olisi kokemuksia TOYOTA AVENSIS 2,4 VVTi FARM. AUT. MM EDITION (vm.-05). Polttoaineen kulutuksesta, hyvistä- ja huonoista puolista ja kokemuksista. Kilometrejä minulle tulee vuodessa n. 30tkm.
kokemuksia ja mielipiteitä
9
1267
Vastaukset
- P. Alikka
pakko kysyä kun olen niin utelias, miksi ei dieseliä? Meinaan noilla kilometreillä säästäisi jo pitkän centin. Tietysti jos automaagia halajat...
- muaki
Ihmetyttää muaki. Mahtidiesel olis ny paikallaan.
- mikä se poj.
Tällä hetkellä on dieseli voyageri ja kokoajan ollut ongelmia oikeistaan koko auton kanssa. totean ennen kun ehdit haukkua voyagerin syvälle, että toyotan luotettavuus on (kai) eri luokkaa kun ed. mainitussa. Toisaalta haluaisin hieman tehokkaampaa konetta välillä. ilmeisestikin toyota avensiksen 2.0l diesilissä on tehoja vai minkälainen olisi 2.2l? en tunne juuri yhtään avensista mutta se kiinnostaisi. olisiko joku yst. ja kertoisi mitä tyypit
- sol- technical, - eligant
- linea terra
- linea sol tecnical
tarkoittaa, ilmeisesti varusteluun liittyvää?
onko kaikissa dieseli malleissa turbo vai missä malleissa? - P. Alikka
mikä se poj. kirjoitti:
Tällä hetkellä on dieseli voyageri ja kokoajan ollut ongelmia oikeistaan koko auton kanssa. totean ennen kun ehdit haukkua voyagerin syvälle, että toyotan luotettavuus on (kai) eri luokkaa kun ed. mainitussa. Toisaalta haluaisin hieman tehokkaampaa konetta välillä. ilmeisestikin toyota avensiksen 2.0l diesilissä on tehoja vai minkälainen olisi 2.2l? en tunne juuri yhtään avensista mutta se kiinnostaisi. olisiko joku yst. ja kertoisi mitä tyypit
- sol- technical, - eligant
- linea terra
- linea sol tecnical
tarkoittaa, ilmeisesti varusteluun liittyvää?
onko kaikissa dieseli malleissa turbo vai missä malleissa?minä Voyageria haukkumaan? vioista en tiedä, mutta varmasti ihan hyvä auto luokassaan.
Mutta mitä Aveen tulee, niin jos ei manuaalivaihteisto haittaa niin käy ihmeessä testaamassa dieselinä. Uusi koppa liikkuu ihan mukavasti jo "vanhalla" 116 hp dieselinä, saati sitten nuo uudet 2,2 litraiset mallit. Niin, ja noissa 2,2 on ollut joitain ongelmia, muttta suvussa olevan 150 hp mallin käytyä viime keväänä ECU:n päivityksessä ( jotain muuta?) ei ole enää temppuillut. Ennen päivitystä teki tämän kuuluisan tehot häviää tempun kaksi kertaa 60 tkm matkalla...
Kaikissa dieseleissä on turbo ja tehot menee seuraavasti:
2,0 = 116 hp ja 320 Nm
2,2 = 150 hp ja 350 Nm
2,2 D-CAT = 177 hp ja 400 Nm
Varustetasoissa Linea Terra on "karvalakki", eli manuaali ilmastoinnilla ja muutamat sähköjipot uupuvat verrattuna Linea Sol techincaliin/eleganttiin, kuten automaattisesti tummuva taustapeili ja tuulilasinpyyhkimien automaattitoiminto. Sol technicalin ja elegantin ero on koristelistojen värityksissä, Elegantissa "puuta" ja Technicalissa "alumiinia", liekkö muuta?
2,0 litrainen bensakone on uudessa Avessa kutakuinkin sama mitä tässä vanhemmassakin, eli kohtuu taloudellinen ja hyvin vääntävä luokassaan. Itselläni on 143 tkm mennyt yhdellä ECU:n päivityksellä. Hyvin toimiva moottori siis kaikinpuolin. Bensaa palaa aika tarkalleen se mitä valmistaja lupaakin, n. 7,8 l/100 km. Uudessa mallissa muistaakseni pari desiä enemmän?
Mutta siihen mitä ensimmäiseksi kysyit, eli kokemuksiin 2,4 litraisesta mallista en osaa vastata, koska en moista ole koskaan ajanut! Uutta mallia olen vain ajanut dieselinä ja sen perusteella kelpo auto. Toivon mukaan vastasin edes noihin muihin kysymyksiin ymmärrettävästi. - mikäpä...
P. Alikka kirjoitti:
minä Voyageria haukkumaan? vioista en tiedä, mutta varmasti ihan hyvä auto luokassaan.
Mutta mitä Aveen tulee, niin jos ei manuaalivaihteisto haittaa niin käy ihmeessä testaamassa dieselinä. Uusi koppa liikkuu ihan mukavasti jo "vanhalla" 116 hp dieselinä, saati sitten nuo uudet 2,2 litraiset mallit. Niin, ja noissa 2,2 on ollut joitain ongelmia, muttta suvussa olevan 150 hp mallin käytyä viime keväänä ECU:n päivityksessä ( jotain muuta?) ei ole enää temppuillut. Ennen päivitystä teki tämän kuuluisan tehot häviää tempun kaksi kertaa 60 tkm matkalla...
Kaikissa dieseleissä on turbo ja tehot menee seuraavasti:
2,0 = 116 hp ja 320 Nm
2,2 = 150 hp ja 350 Nm
2,2 D-CAT = 177 hp ja 400 Nm
Varustetasoissa Linea Terra on "karvalakki", eli manuaali ilmastoinnilla ja muutamat sähköjipot uupuvat verrattuna Linea Sol techincaliin/eleganttiin, kuten automaattisesti tummuva taustapeili ja tuulilasinpyyhkimien automaattitoiminto. Sol technicalin ja elegantin ero on koristelistojen värityksissä, Elegantissa "puuta" ja Technicalissa "alumiinia", liekkö muuta?
2,0 litrainen bensakone on uudessa Avessa kutakuinkin sama mitä tässä vanhemmassakin, eli kohtuu taloudellinen ja hyvin vääntävä luokassaan. Itselläni on 143 tkm mennyt yhdellä ECU:n päivityksellä. Hyvin toimiva moottori siis kaikinpuolin. Bensaa palaa aika tarkalleen se mitä valmistaja lupaakin, n. 7,8 l/100 km. Uudessa mallissa muistaakseni pari desiä enemmän?
Mutta siihen mitä ensimmäiseksi kysyit, eli kokemuksiin 2,4 litraisesta mallista en osaa vastata, koska en moista ole koskaan ajanut! Uutta mallia olen vain ajanut dieselinä ja sen perusteella kelpo auto. Toivon mukaan vastasin edes noihin muihin kysymyksiin ymmärrettävästi.Otin vkonlopuksi avensis 2.0 dieselin sol elegant varusteilla wagon(vm.-05)koeajoon ja tykästyin täysillä. Erittäin vakaa ajettava joka kelillä tiellä kuin tiellä. Vetoja olisi voinut ehkä olla enemmän, mutta jos dieseli meinaa niin... jos ei sitten 2.2litrasta!
Kehtaatko vielä kertoa mitä eroa on technicalilla ja elegantilla?
Kiitän vastauksista!! - nakkiseta
mikäpä... kirjoitti:
Otin vkonlopuksi avensis 2.0 dieselin sol elegant varusteilla wagon(vm.-05)koeajoon ja tykästyin täysillä. Erittäin vakaa ajettava joka kelillä tiellä kuin tiellä. Vetoja olisi voinut ehkä olla enemmän, mutta jos dieseli meinaa niin... jos ei sitten 2.2litrasta!
Kehtaatko vielä kertoa mitä eroa on technicalilla ja elegantilla?
Kiitän vastauksista!!Elegant on mielestäni jalopuuvarustelusarja joka omassa farkussa on. Sit löytyy himmenevä taustapeili sekä kyynärnoja
Itselläni 2,4 sedan syö maantiellä n. 7,5 - 8l/100km.
Seka-ajossa 8,5 - 9,5l/100km. Kaupunkiajo lisää rutkasti kulutusta.
Suorituskyky kohtalaisen rivakka ja miellyttävä automaatin toiminta tuovat plussaa.- tästä_
V70 on monen suomalaisen unelma, käytännöllinen, tilava, mukava ja turvallinen perheauto.
Valioluokassa V70:n hinta on kohtuullinen, mutta tavallisiin merkkeihin verrattuna V70 on kallis.
Unelmoi tästä.
-HS- unelma
Volvo, maanteiden resiina joka syö bensaa siihen malliin, että kun vähän polkasee, niin jo on pyörre bensatankissa ja maailma pelastuu. Miksi kukaaan haluaa omistaa muuttolaatikon näköisen auton? Jopa 4-vuotiaat osaavat piirtää volvoja, on ne sellaisia muotoilun kukkasia.
Osta Volvo voimapesä, korjaa sitä koko kesä http://www2.hs.fi/extrat/autojaliikenne/vikasarja/viat.jsp?id=1168
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894170
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032343Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312258Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell962074Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281877- 311850
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91557- 281521
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881340- 741158