Audi RS6

9-5 2,0t W

moi,

meikälainen joutui ohitetuksi tänään Pori-Tre välillä kyseisen auton toimesta. RS6 roikkui pitkään perässä (etenimme täysin nopeusrajoitusten mukaisesti). Eteen tuli useamman auton jono, jonka itse ohitin muutamalla vedolla. RS6 jäi jonon hännille kunnes aukeni kunnon suora. Veti varmaan 15 auton ohi (minä etummaisena) silmänräpäyksessä. Kiihtyvyys oli aivan käsittämätön. Ehkä reippaasti viritetty Aero olisi voinut antaa jotain vastusta. Tsekkasin akesta, että mikä helvetin peli toi oli eli siis aito uudehko RS6. Siinähän on 450 hv ja 560 nm sekä hintaa 147.000 €. Hieno auto kertakaikkiaan, se on rankkana saabistinakin tunnustettava.

9-5 2,0t W

59

30015

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 9-5 AW

      Sain keväällä Audin maahantuojalta postia jossa oli koko mallikirjo ja täytyy myöntää että ihmetellä piti sitä että lähes jokaisen mallin huipulla oli vehje jossa on jo vakiona käsittämättömät tehot. Taisi olla juuri tuo RS6 huippuna. No hinnatkin on niissä kyllä kohdillaan.
      Pitää olla jo rankasti viritetty Aero että olisi yhtään vastusta sellaiselle.

    • saabracing

      Ja niihin saa lastulla vielä lisää poweria !

      Olikohan se RS6 kun kiihtyi ja pysähtyi 8 sekunnin ajassa 0-160-0... ?

      Kova on menemään joo...

      • Haza

        Dodge viper, 0-160-0: 13,8s, joten ei taida rs6 "ihan" 8s ehtiä..


      • Saba

        tarkoitit 0-100-0 kiskaisua? Voisi olla lähempänä totuutta.


      • saabracing
        Saba kirjoitti:

        tarkoitit 0-100-0 kiskaisua? Voisi olla lähempänä totuutta.

        Joku tollanen arvo siellä oli, täytyy tarkistaa se kun kerkiää.

        Vai oliko se RS8 ???

        V8 oli kuitenkin koneena ja bi-turbo.

        (etsimässä lehteä)


      • ent.alfisti
        saabracing kirjoitti:

        Joku tollanen arvo siellä oli, täytyy tarkistaa se kun kerkiää.

        Vai oliko se RS8 ???

        V8 oli kuitenkin koneena ja bi-turbo.

        (etsimässä lehteä)

        0-100-0 km/h 7.3s

        0-160-0 km/h ei voi olla alle kympin, koska laitos ei edes kiihdy tuohon vauhtiin alle kympin.

        Jarrut on kyllä erittäin hyvät! 100-0 2.6s, joten pysähtymismatka on varmaan alle 35m.


        http://members.lycos.nl/audi4u/Models/a6/audirs6.html


      • röyhkä
        ent.alfisti kirjoitti:

        0-100-0 km/h 7.3s

        0-160-0 km/h ei voi olla alle kympin, koska laitos ei edes kiihdy tuohon vauhtiin alle kympin.

        Jarrut on kyllä erittäin hyvät! 100-0 2.6s, joten pysähtymismatka on varmaan alle 35m.


        http://members.lycos.nl/audi4u/Models/a6/audirs6.html

        auto motor und sport-lehdessä oli testissä rs6 sekä m5 bemu. Molemmat kiihtyivät 0-160 11,2 sekuntia. Eli ei toi audi hirvee tykki oo verrattuna heppoihin. 0-200 audi menee 18,9 ja bemu 17,1. Amg SL mese kiihtyy 9,4 ja 14,1. Hepoissa mesellä ja audilla ei ole eroa kuin 26 heppaa ja mese on 36 kg painavampi. Nähtävästi nelivero syö pikkasen arvoja.


      • 4-veto...
        röyhkä kirjoitti:

        auto motor und sport-lehdessä oli testissä rs6 sekä m5 bemu. Molemmat kiihtyivät 0-160 11,2 sekuntia. Eli ei toi audi hirvee tykki oo verrattuna heppoihin. 0-200 audi menee 18,9 ja bemu 17,1. Amg SL mese kiihtyy 9,4 ja 14,1. Hepoissa mesellä ja audilla ei ole eroa kuin 26 heppaa ja mese on 36 kg painavampi. Nähtävästi nelivero syö pikkasen arvoja.

        No syöhän se neliveto tehoja mut kannattais bemunkin kokeilla talvella kuinka pysyy sillon mukana...=)))


      • 4-veto
        4-veto... kirjoitti:

        No syöhän se neliveto tehoja mut kannattais bemunkin kokeilla talvella kuinka pysyy sillon mukana...=)))

        Niin ja se mersukin samalle viivalle talvella....rupee jyvät erottuun akanoista..


      • audisti
        röyhkä kirjoitti:

        auto motor und sport-lehdessä oli testissä rs6 sekä m5 bemu. Molemmat kiihtyivät 0-160 11,2 sekuntia. Eli ei toi audi hirvee tykki oo verrattuna heppoihin. 0-200 audi menee 18,9 ja bemu 17,1. Amg SL mese kiihtyy 9,4 ja 14,1. Hepoissa mesellä ja audilla ei ole eroa kuin 26 heppaa ja mese on 36 kg painavampi. Nähtävästi nelivero syö pikkasen arvoja.

        Audi ilmoittaa kiihtyvyydet:
        0-100 kmh: 4,7 s
        0-200 kmh: 17,6
        Hurja vääntö on käytössä alhaalta ylös asti, joten se jaksaa kyllä liikkua:-) Kun vaan joskus sais RS6 Avantin taivaasta lahjana, heh.


      • M-Power
        4-veto kirjoitti:

        Niin ja se mersukin samalle viivalle talvella....rupee jyvät erottuun akanoista..

        niin.. urheiluautothan onkin suuniteltu talvella etenemiseen. Just.


      • jutun kukenut
        saabracing kirjoitti:

        Joku tollanen arvo siellä oli, täytyy tarkistaa se kun kerkiää.

        Vai oliko se RS8 ???

        V8 oli kuitenkin koneena ja bi-turbo.

        (etsimässä lehteä)

        Audi-malli oli RS6, tuulilasi oli tehnyt jutun ja muistaakseni pikku koeajonkin ko. autolla. Suu vaahdossa luin sitä ja olisihan sen kiva lelu...:D. Moottori oli tosiaan bi-turbo V8, ja ilmeisesti oli sitten jarruihiin ja muuhun alustaankin pikkuisen panostettu enempi että tuollainen hirmu pysyy edes jotenkuten tiessä.
        Kyllä se varmasti on hieno auto... ei tommoisesta kuitenkaan tavallinen duunari näe kuin unta, tai sitten perävalot..:).


      • Eiku
        Saba kirjoitti:

        tarkoitit 0-100-0 kiskaisua? Voisi olla lähempänä totuutta.

        Kyllä arvot olivat 0-160-0 km/h, eli perustuen jenkkien nollasta sataan mailiin tunnissa ja takaisin nollaan.

        Viper (GTS) on nykypäivinä kärkipäässä ja tuo arvo 13,8 pitää paikkansa. Tämä tosin vaatii kuskilta hieman enemmän kuin nelivetoisen Audin ajaminen (joka on lisäksi automaattivaihteinen).

        Viper on melkoinen pideltävä, olkoonkin, että takarenkaat ovat sarjaa 335/45/17... (T:nimim sellaisen v. 2000 Las Vegasissa vuokrannut...)

        Tosin Viperikin on kukistettu tässä suhteessa jo 60-luvulla Shelby Cobra 427 S/C :n toimesta. Arvo oli muistaakseni karvan alta 13 (ja huima siihen aikaan parasta aikaa 25 sek. hallinneen Jaguarin aikaan verrattuna). Varttimaili alta 12 sekunnin. Shelby Cobralle oli mitattu myös slickseillä takarenkailla 0-60 MPH (0-100 km/h) kiihtyvyydeksi 3,6 sek parhaimmillaan... Arvoja koneesta ilmoitettiin 60-luvun tapaan hieman alakanttiin 385 bhp jne... Todellista tehoa asiantuntijat arvelevat 7,4 litran sideoilerista otetun yli 500 kaakkia. Ja kun auto painoi alta 1 000 kg niin... V8-magazinessa kertoili eräs 60-luvulla auton (aidon sellaisen) hankkimiseksi melkein mummonsa myynyt jenkki, että kahdensadan nopeudesta voi vielä pyörähtää selkä menosuuntaan, jos ei ole tarkkana kaasun kanssa...

        Audi RS6 on vielä ostettavissa kaupasta, mutta näitä ei saa muuta kuin ampumalla omistajan... Tai jos joku suostuu myymään aidon (joita on VÄHÄN) hinta on vähintään useita satoja tuhansia nykyrahassa.


      • audisti
        Eiku kirjoitti:

        Kyllä arvot olivat 0-160-0 km/h, eli perustuen jenkkien nollasta sataan mailiin tunnissa ja takaisin nollaan.

        Viper (GTS) on nykypäivinä kärkipäässä ja tuo arvo 13,8 pitää paikkansa. Tämä tosin vaatii kuskilta hieman enemmän kuin nelivetoisen Audin ajaminen (joka on lisäksi automaattivaihteinen).

        Viper on melkoinen pideltävä, olkoonkin, että takarenkaat ovat sarjaa 335/45/17... (T:nimim sellaisen v. 2000 Las Vegasissa vuokrannut...)

        Tosin Viperikin on kukistettu tässä suhteessa jo 60-luvulla Shelby Cobra 427 S/C :n toimesta. Arvo oli muistaakseni karvan alta 13 (ja huima siihen aikaan parasta aikaa 25 sek. hallinneen Jaguarin aikaan verrattuna). Varttimaili alta 12 sekunnin. Shelby Cobralle oli mitattu myös slickseillä takarenkailla 0-60 MPH (0-100 km/h) kiihtyvyydeksi 3,6 sek parhaimmillaan... Arvoja koneesta ilmoitettiin 60-luvun tapaan hieman alakanttiin 385 bhp jne... Todellista tehoa asiantuntijat arvelevat 7,4 litran sideoilerista otetun yli 500 kaakkia. Ja kun auto painoi alta 1 000 kg niin... V8-magazinessa kertoili eräs 60-luvulla auton (aidon sellaisen) hankkimiseksi melkein mummonsa myynyt jenkki, että kahdensadan nopeudesta voi vielä pyörähtää selkä menosuuntaan, jos ei ole tarkkana kaasun kanssa...

        Audi RS6 on vielä ostettavissa kaupasta, mutta näitä ei saa muuta kuin ampumalla omistajan... Tai jos joku suostuu myymään aidon (joita on VÄHÄN) hinta on vähintään useita satoja tuhansia nykyrahassa.

        Näistähän saa vääntää loputtomiin kun autot on erilaisia ja eri käyttöön, mutta pitää hieman puolustaa RS6:sta vielä. Audilla on massaa yli 1840kg, joten hankala verrata "alta 1000 kg" painoiseen 2-paikkaiseen muskeliin.
        Automaatilla ei ole pakko ajaa, vaihteet voi vaihtaa myös ratista formulatyyliin.

        Audi tuskin suuresti valehtelee, jos se mainostaa autoaan maailman tehokkaimpana farmarina... mukaan vaan lapset ja koira ja sitten radalle:-)


      • Kirjastoon....
        jutun kukenut kirjoitti:

        Audi-malli oli RS6, tuulilasi oli tehnyt jutun ja muistaakseni pikku koeajonkin ko. autolla. Suu vaahdossa luin sitä ja olisihan sen kiva lelu...:D. Moottori oli tosiaan bi-turbo V8, ja ilmeisesti oli sitten jarruihiin ja muuhun alustaankin pikkuisen panostettu enempi että tuollainen hirmu pysyy edes jotenkuten tiessä.
        Kyllä se varmasti on hieno auto... ei tommoisesta kuitenkaan tavallinen duunari näe kuin unta, tai sitten perävalot..:).

        Onkos kellään tietoo, että missä Tuulilasis oli juttua kyseisestä bilikasta? Tai esim. Tekniikan Maailmas?


      • M5power
        M-Power kirjoitti:

        niin.. urheiluautothan onkin suuniteltu talvella etenemiseen. Just.

        Englantilaisen EVO lehden tämän vuoden ensimmäisessä numerossa oli vertailussa Audi RS6, MB E55 AMG Kompressor sekä jo ikää saanut BMW M5.

        Lehdessä kyllä todettiin, että Audilla ja mersulla on teho ylivoimaa, mutta silti valinnaksi tuli kokonaisuutena parempi BMW!!!


      • racingflix.com
        Kirjastoon.... kirjoitti:

        Onkos kellään tietoo, että missä Tuulilasis oli juttua kyseisestä bilikasta? Tai esim. Tekniikan Maailmas?

        Valitettavasti RS6 ei löydy tuolta sivulta, mutta pikkuveli RS4 ja hieman tehottomampi S6 Avant löytyvät Top Gear -testeinä. Löytyy myös paaaljon muita videoita, esim M5.


      • Poikalainen
        Eiku kirjoitti:

        Kyllä arvot olivat 0-160-0 km/h, eli perustuen jenkkien nollasta sataan mailiin tunnissa ja takaisin nollaan.

        Viper (GTS) on nykypäivinä kärkipäässä ja tuo arvo 13,8 pitää paikkansa. Tämä tosin vaatii kuskilta hieman enemmän kuin nelivetoisen Audin ajaminen (joka on lisäksi automaattivaihteinen).

        Viper on melkoinen pideltävä, olkoonkin, että takarenkaat ovat sarjaa 335/45/17... (T:nimim sellaisen v. 2000 Las Vegasissa vuokrannut...)

        Tosin Viperikin on kukistettu tässä suhteessa jo 60-luvulla Shelby Cobra 427 S/C :n toimesta. Arvo oli muistaakseni karvan alta 13 (ja huima siihen aikaan parasta aikaa 25 sek. hallinneen Jaguarin aikaan verrattuna). Varttimaili alta 12 sekunnin. Shelby Cobralle oli mitattu myös slickseillä takarenkailla 0-60 MPH (0-100 km/h) kiihtyvyydeksi 3,6 sek parhaimmillaan... Arvoja koneesta ilmoitettiin 60-luvun tapaan hieman alakanttiin 385 bhp jne... Todellista tehoa asiantuntijat arvelevat 7,4 litran sideoilerista otetun yli 500 kaakkia. Ja kun auto painoi alta 1 000 kg niin... V8-magazinessa kertoili eräs 60-luvulla auton (aidon sellaisen) hankkimiseksi melkein mummonsa myynyt jenkki, että kahdensadan nopeudesta voi vielä pyörähtää selkä menosuuntaan, jos ei ole tarkkana kaasun kanssa...

        Audi RS6 on vielä ostettavissa kaupasta, mutta näitä ei saa muuta kuin ampumalla omistajan... Tai jos joku suostuu myymään aidon (joita on VÄHÄN) hinta on vähintään useita satoja tuhansia nykyrahassa.

        Ei tuo viper mikään nopein ole... Jos älyttömiin pirsseihin mennään, niin pukatin veryon kiihtyy alle 14 sekunnissa o-300 kmh... Joten siitä voit miettiä mitä se voima on. Neliveto on pakollinen. On kuule sekin cobra kuski ihmeissään, kun siinä loppuu menot, niin pukatti vielä kiihtyy vaan ja kovaa... varmaan jauhaa vielä 200 vauhdissa! Huiput yli 400 kmh. Ja jarrut on aivan varmasti paremmat kuin jossain dodgessa. Ja sokerina pohjalla 1250 nm vääntöä. Siis jos tässä niistä kovimmista vehkeistä puhutaan.


      • Kruuse
        röyhkä kirjoitti:

        auto motor und sport-lehdessä oli testissä rs6 sekä m5 bemu. Molemmat kiihtyivät 0-160 11,2 sekuntia. Eli ei toi audi hirvee tykki oo verrattuna heppoihin. 0-200 audi menee 18,9 ja bemu 17,1. Amg SL mese kiihtyy 9,4 ja 14,1. Hepoissa mesellä ja audilla ei ole eroa kuin 26 heppaa ja mese on 36 kg painavampi. Nähtävästi nelivero syö pikkasen arvoja.

        Muistaakseni ainakin RS4-mallissa täydet ahtopaineet saatiin vasta kolmosella kiihdytettäessä, koska suurimpia mahdollisia tehoja ei nähty tarpeelliseksi 1 ja 2 vaihteilla. Jos RS kutosessa on noudatettu samaa ideologiaa, voisi kiihtyvyyttä vielä hieman parantaa antamalla happea ahtimen täydeltä alusta lähtien... varma en siis ole tosta kutosmallista mutta RS4:ssä näin on (Joku Tuulilasin artikkeli).


      • hiras
        audisti kirjoitti:

        Audi ilmoittaa kiihtyvyydet:
        0-100 kmh: 4,7 s
        0-200 kmh: 17,6
        Hurja vääntö on käytössä alhaalta ylös asti, joten se jaksaa kyllä liikkua:-) Kun vaan joskus sais RS6 Avantin taivaasta lahjana, heh.

        Mun bläkkäri kiihtyy 2,5 s. o-100
        ja 0-200 7,8 s. notta hitaita on nuo saksanseisojat.....


      • Eiku
        Poikalainen kirjoitti:

        Ei tuo viper mikään nopein ole... Jos älyttömiin pirsseihin mennään, niin pukatin veryon kiihtyy alle 14 sekunnissa o-300 kmh... Joten siitä voit miettiä mitä se voima on. Neliveto on pakollinen. On kuule sekin cobra kuski ihmeissään, kun siinä loppuu menot, niin pukatti vielä kiihtyy vaan ja kovaa... varmaan jauhaa vielä 200 vauhdissa! Huiput yli 400 kmh. Ja jarrut on aivan varmasti paremmat kuin jossain dodgessa. Ja sokerina pohjalla 1250 nm vääntöä. Siis jos tässä niistä kovimmista vehkeistä puhutaan.

        Olet varmasti oikeassa, mutta mainitsemasi auto (josta en kyllä ole kuullutkaan) tuskin tulee sarjatuotantoon, joka näitä edellämainittuja vehkeitä yhdistää...

        Kyllähän suomikin on pullollaan kilvissä olevia kiihdytysautoja ym. mutta se on eri asia.


      • pukatti
        Eiku kirjoitti:

        Olet varmasti oikeassa, mutta mainitsemasi auto (josta en kyllä ole kuullutkaan) tuskin tulee sarjatuotantoon, joka näitä edellämainittuja vehkeitä yhdistää...

        Kyllähän suomikin on pullollaan kilvissä olevia kiihdytysautoja ym. mutta se on eri asia.

        Eikös se ole sarjatuotannossa tai ainakin tulossa
        sarjatuotantoon.. Hinta-arvio Suomessa 2 miljoonaa euroa, jos oikein muistan :)
        Eli tuosta pelistä tuskin kannattaa enempää tällä
        palstalla jauhaa ;)


        t. riittävän köyhä


      • Errtu
        audisti kirjoitti:

        Näistähän saa vääntää loputtomiin kun autot on erilaisia ja eri käyttöön, mutta pitää hieman puolustaa RS6:sta vielä. Audilla on massaa yli 1840kg, joten hankala verrata "alta 1000 kg" painoiseen 2-paikkaiseen muskeliin.
        Automaatilla ei ole pakko ajaa, vaihteet voi vaihtaa myös ratista formulatyyliin.

        Audi tuskin suuresti valehtelee, jos se mainostaa autoaan maailman tehokkaimpana farmarina... mukaan vaan lapset ja koira ja sitten radalle:-)

        Onhan nämä kaikki hienoja autoja, mistä puhe on ollut. Mutta eihän ne kaakit siihen kiihtyvyyteen niin paljon vaikuta kuin se norsumainen vääntö. Tolla väännöllähän auto kiipeää puuhun. Mielestäni tämä audi ei ole oikea urheiluauto, vaan urheilullinen perheauto. Tästä kertoo liian suuri paino. Enkä itse missään nimessä huolisi itselleni urheiluautoa, johon on nivottu automaattilaatikko, vaikka siinä onkin tiptronik mahdollisuus. Toivottavasti se audissa toimiin. Muistaakseni sitikan c5 on myös samanmoinen loota, mutta tronikilla vedätettäessä vaihtaa laatikko kuitenkin isompaa punaselle siirryttäessä. Se siitä manuaalista.


      • Poikalainen
        Eiku kirjoitti:

        Olet varmasti oikeassa, mutta mainitsemasi auto (josta en kyllä ole kuullutkaan) tuskin tulee sarjatuotantoon, joka näitä edellämainittuja vehkeitä yhdistää...

        Kyllähän suomikin on pullollaan kilvissä olevia kiihdytysautoja ym. mutta se on eri asia.

        Se on ihan tilattava auto ja siitä on ollut TM:sä esim monet kerrat. Tarkka nimi bugatti veryon 16.4. 16 sylinteriä, 4 turboa ja neliveto. Viimeisintä tekniikkaa ja hinta jotain 3-4 miljoonaa. Etsi joltain hakusivulta. On sillä pukatilla virallisetkin sivut. En tajua, miten joku automies ei ole kuullut siitä, mutta käy ihmeessä kattomassta. Aika villin näköinen.


    • Saabisti

      Saabismista huolimatta valinta olisi uusi RS6 Avanti jos lottovoitto sattuisi osumaan kohdalle. Ei edes mersua tai bemaria. Kyseessähän on maailman tehokkain farmari.

      • Frost Grey

        Minä taas ostaisin lottovoiton osuessa 9-5 aero farkun ja tekisin siitä maailman nopeimman/tehoikkaman farkun ;)

        Saabismi on tiukassa!!!


      • 93 sport
        Frost Grey kirjoitti:

        Minä taas ostaisin lottovoiton osuessa 9-5 aero farkun ja tekisin siitä maailman nopeimman/tehoikkaman farkun ;)

        Saabismi on tiukassa!!!

        Se oli saabistin "sairasta jorinaa" :)


      • Saabisti
        Frost Grey kirjoitti:

        Minä taas ostaisin lottovoiton osuessa 9-5 aero farkun ja tekisin siitä maailman nopeimman/tehoikkaman farkun ;)

        Saabismi on tiukassa!!!

        Paljonpa saisi tehdä 9-5 aeroon muutoksia jotta siinä olisi yhtä lailla munaa kuin RS6:ssa.

        Tietysti, rahallahan saa sen nelivedonkin ;)


      • Läski

        Eikö mersun E55 AMG farkku ole nopeampi? 5,5 litrainen kompressori... mm. vääntöä löytyy vakiona 700nm ja heppojakin on enemmän.
        Se audi on muuten aivan helvetillinen ääriesimerkki audin urheilu malleista. Ylivoimaisesti nopein ja siinä on ihan käsittämättömiä ratkaisuja... mm. ne Jarrut on ihan uskomattomat. Ei edes kilpa-autoissa ole vastaavia.


      • Läski

        Ja sitten vielä kaikkein nopein on tuo brabus Ev12 mersu. hepoja vajaa 800 ja vääntöä yli 1000 nm. Se on periaatteessa ihan mersu koska se on mersun tytäryhtiöstä aivan kuin bemarin alpinat ja audin RS:sät... Suomessa vain ei ole listoilla, mutta ei voi sanoa, että brabus on vain viritys paja. Onhan AMG:kin ihan tavallinen mersu, periaatteessa.
        Ev12 on vain hivenen piristetty mersun omasta tuplaturbo v12 koneesta ja isommat renkaat ja päläpälä. Huippunopeus on rajoitettu(huom!) 340 km/h... Eli siinä on lamborghini miehet ihmeissään. Saman koneen saa E S SL ja CL mersuun. Tekniikan maailmasta löytyy ja netistä tietty... näin.


      • Saabisti
        Läski kirjoitti:

        Ja sitten vielä kaikkein nopein on tuo brabus Ev12 mersu. hepoja vajaa 800 ja vääntöä yli 1000 nm. Se on periaatteessa ihan mersu koska se on mersun tytäryhtiöstä aivan kuin bemarin alpinat ja audin RS:sät... Suomessa vain ei ole listoilla, mutta ei voi sanoa, että brabus on vain viritys paja. Onhan AMG:kin ihan tavallinen mersu, periaatteessa.
        Ev12 on vain hivenen piristetty mersun omasta tuplaturbo v12 koneesta ja isommat renkaat ja päläpälä. Huippunopeus on rajoitettu(huom!) 340 km/h... Eli siinä on lamborghini miehet ihmeissään. Saman koneen saa E S SL ja CL mersuun. Tekniikan maailmasta löytyy ja netistä tietty... näin.

        Nojoo, nuo AMG:t sun muut alpinathan "tulee?" virityspajan kautta. Kun ko. audi on niinsanotusti ihan vakio. Eikös nämä ole vertailukelpoisia vasta kun yhdistetään RS6 ja ABT? MB C 55 & AMG, BMC 540 & ALPINA


      • Saabisti
        Saabisti kirjoitti:

        Nojoo, nuo AMG:t sun muut alpinathan "tulee?" virityspajan kautta. Kun ko. audi on niinsanotusti ihan vakio. Eikös nämä ole vertailukelpoisia vasta kun yhdistetään RS6 ja ABT? MB C 55 & AMG, BMC 540 & ALPINA

        Siis MB E 55 ja BMW 540


      • 9-5 AW
        Saabisti kirjoitti:

        Paljonpa saisi tehdä 9-5 aeroon muutoksia jotta siinä olisi yhtä lailla munaa kuin RS6:ssa.

        Tietysti, rahallahan saa sen nelivedonkin ;)

        Eikös Maptunilla ole myynnissäkin jokin paketti jolla Saabiin saa 500 hv. Ellen väärin muista niin hintakaan ei ollut kuin n. 8000 erkkiä.


      • Läski
        Saabisti kirjoitti:

        Nojoo, nuo AMG:t sun muut alpinathan "tulee?" virityspajan kautta. Kun ko. audi on niinsanotusti ihan vakio. Eikös nämä ole vertailukelpoisia vasta kun yhdistetään RS6 ja ABT? MB C 55 & AMG, BMC 540 & ALPINA

        Ei se niin ole. Bemun ämmä tulee eritehtaalta ja ovat ihan täysiverisiä bemareita silti. Audin ässistä en ole varma, mutta ärässät ainakin tulee eri tehtaista, mutta audi omistaa ne tehtaat ja ne on hinnastossa ihan normaalisti. Mersun AMG:t on myös eri tehtaalta, mutta aivan virallisia mersuja. Ihan samalla tavalla kun bemun ämmät ja audin Ässät. Ärässää vertaisin bemun alpinaan ja mesen brabukseen...


      • 9-5 AW
        9-5 AW kirjoitti:

        Eikös Maptunilla ole myynnissäkin jokin paketti jolla Saabiin saa 500 hv. Ellen väärin muista niin hintakaan ei ollut kuin n. 8000 erkkiä.

        Tarkistin ja 9-5 aeroon sai steg 5:n jossa on 350 hv /480 Nm ja sen hinta on hieman alle 8000 €.
        Maptunin sivuilla kyllä oli joku tonnari jossa tehoa on 500 hv.


      • VGBad
        Saabisti kirjoitti:

        Nojoo, nuo AMG:t sun muut alpinathan "tulee?" virityspajan kautta. Kun ko. audi on niinsanotusti ihan vakio. Eikös nämä ole vertailukelpoisia vasta kun yhdistetään RS6 ja ABT? MB C 55 & AMG, BMC 540 & ALPINA

        Audin RS-mallit (kuin myös muut VAG:n mallit) viritetään huippuunsa MTM:llä! Oma kokemukseni on MTM:ltä tulleesta RS4:sta - kyllä oli sitten kiva!

        http://www.mtm-online.de/


      • nakki
        VGBad kirjoitti:

        Audin RS-mallit (kuin myös muut VAG:n mallit) viritetään huippuunsa MTM:llä! Oma kokemukseni on MTM:ltä tulleesta RS4:sta - kyllä oli sitten kiva!

        http://www.mtm-online.de/

        Itsestäni meni aivan uuden näköinen A6 Avant jossa perässä luki MTM Quatro, mutta ei mitään RS:ää..onko kuitenkin sama kuin RS6???
        Eihän tämä kysymys tavallaan tänne kuulu, mutta kun itsellä saabi on ja puheeksi nämä tulleet..


      • audisti
        VGBad kirjoitti:

        Audin RS-mallit (kuin myös muut VAG:n mallit) viritetään huippuunsa MTM:llä! Oma kokemukseni on MTM:ltä tulleesta RS4:sta - kyllä oli sitten kiva!

        http://www.mtm-online.de/

        MTM kyllä virittää Audeja, mutta RS6 tulee kuitenkin vakiona Quattro GmbH:n, joka on Audin tytäryhtiö, virittämänä tehtaalta, eli ei voi verrata Brabusiin tai Alpinaan.
        MTM:ltä löytyy kyllä mielenkiintoisia viritelmiä, kuten kaksimoottorinen Bimoto TT.
        MTM tai joku muu paja kyllä lypsää RS6:sta 600 hevosta.


    • Kalle

      RS6:n sitkeysarvoja: 80-120 km/h
      4. vaihde 4,9 s ja 5. vaihde 6,7 s.
      http://www.track-challenge.com

      RS6:ssa on vakiona Tiptronic, olisiko nuo sitkeysarvot mitattu sen käsivalintamahdollisuutta käyttäen..?

      Vakio-Aero: 60-100 km/h
      4. vaihde 5,5 s ja 5. vaihde 9,3 s (TM 2/2000, s. 98).
      Itsellä on Aero, jossa 280 hv ja 410 nm:
      80-120 km/h: 3. vaihde 3,9, 4. vaihde 5,1 s ja 5. vaihde 8,0.
      50-100 km/h 2. vaihteella 3,4 s.

      Ei Aero ole nuhapumppu, mutta RS6:lle jää tietysti. Lisäksi, jos mitattaisiin sitkeysarvoja jostain väliltä 100-200 km/h, erot olisivat luultavasti suurempia.

      Uusi Aero 9-5 kunnon virityspaketti maksaa alle 60 000 euroa. Kallishan Aerokin on, mutta kun sen hintaan suhteutetaan käyttövarmuus mukaanlukien talviajo, ajo-ominaisuudet, suorituskyky ja tyyli, on hinta-laatusuhde RS6:n 150 000 euron hintaan verrattuna hyvä. Toki nämä seikat ovat varmasti kunnossa myös RS6:ssa.

      Toisaalta raha on paras näissä yhteyksissä unohtaa kokonaan. Vaimo on esittänyt, että jos auto maksaa kohtalaisen omakotitalopaketin verran, kyseessä on tietynlainen suhteettomuus. Onhan se niinkin...

      • Hmmmm...

        Lottovoitolla voisin laittaa saab ysiysiini ysisatkun kahenlitran turbon....nuissa uutukaisissa ei ole minkäänsortin tunnelmaa!!!!
        Tuollaiset uutukais autot ovat tarkoitettu sellaisille ihmisille joilla ei ole omassa elämässä minkään sortin sisältöä. Tämä on vain mielipiteeni.


      • 900t
        Hmmmm... kirjoitti:

        Lottovoitolla voisin laittaa saab ysiysiini ysisatkun kahenlitran turbon....nuissa uutukaisissa ei ole minkäänsortin tunnelmaa!!!!
        Tuollaiset uutukais autot ovat tarkoitettu sellaisille ihmisille joilla ei ole omassa elämässä minkään sortin sisältöä. Tämä on vain mielipiteeni.

        kyllä vanhemmissa saabeissa on sitä jotain.. en kyllä tietenkään voisi väittää ettenkö "rakastaisi" uusia saabeja.. :)


      • heluo

        saahan mistä vaan turbovehkeestä rahalla kulkevan laitteen, mutta ei noita kahta voi verrata samana päivänä ajo-ominaisuuksissa!!!! Audi ajaa kahdeksikkoa saabin ympäri kun ruvetaan ajamaan kovaa!!!!
        P.S. En aja audilla....


    • Tom

      Oiskohan ollu Määäkiiiseeen Tooommiii mooorooo? Ei noita taida vielä muilla suomessa olla, ainakaan kauhean montaa! Tommi osti auto express motor showsta itselle ko. menopelin ja vaimolla volkkarin jeepin... Ja nyt minä menen kyykkyyn....

      • 9-5: 170@240 & Aero 250

        noita muutama muukin jo Suomessa, itsekin käyny ihmettelemässä yhtä, joka juuri oli tuo Speedpartyssa ajanut auto.


    • Jubilee
      • J.R.

        Mehukkaita autoja lista täynnä. Silmiinpistävää on sijalla 13. komeileva E 270 CDi Mersu. Vähän yllätys, että sen taakse jäi muutama kovanakin pidetty rassi. Liekö sitten kuinka paljon chipattu yksilö.....


      • hiu
        J.R. kirjoitti:

        Mehukkaita autoja lista täynnä. Silmiinpistävää on sijalla 13. komeileva E 270 CDi Mersu. Vähän yllätys, että sen taakse jäi muutama kovanakin pidetty rassi. Liekö sitten kuinka paljon chipattu yksilö.....

        Hiu vaan! Oli puhetta että ainakin yksi noista dieselmeseistä onkin bensakoneinen johon vain dieselin merkit vaihdettu perään. Tosin tuollainen 270 dieseli 197hv ja siihen chippi päälle niin toki kulkeehan se...


      • 9-5: 170@240 & Aero 250

        Aero kärsi ahto-ongelmista, tosin vain 5-vaihteella ja ei se tulosta mitenkään poskettomasti heikentänyt.

        En siis yritä väittää, että siitä RS:lle vastusta olisi :)


      • Jussi

    • Audisti

      On tosi hienoa nähdä, että saabimiehillä on näin hienosti itsetuntoa ja tervettä ylpeyttä myös omista autoistaan, että voivat antaa reilusti tunnustusta muillekin merkeille!
      Muilla foorumeilla täällä on kovin yleistä se perinteinen "meidän merkki on kurko, muut sucks!" -mentaliteetti. Mainittakoon, että itse ajan Audia, ja lähinnä olen saksalaisten laatumerkkien fani, mutta rankkaan myös Saabin tosi korkealle (sporttisia, tyylikkäitä, persoonallisia laatuautoja).

      Toivotan kaikille Saabisteille hyvää kesänjatkoa!

      • 900t

        on täällä vähän erilainen ilmapiiri kuin muilla palstoilla.. kieltämättä. Samaa perhettähän me ollaan.. :)


      • tnt

        myös ihmettelin. Luin koko ketjun läpi, ja todella asiallista keskustelua. Itse ajan tällä hetkellä japsilla (Mazdalla) ja seuraava auto on todennäköisesti audi a6 avant Tdi. Kiva huomata tosiaan että kaikki keskustelut ei oo tosiaan sitä kyllä "PIIP" ton audin hakkais! Hyvää kesän jatkoa kaikille autolijoille merkistä riippumatta!


      • 900S

        Oikein odotin kun rupesin lukemaan alusta alkaen, että koska jutut kääntyy "mun saappi on maailman paras ja audit on ihan pa.koja"-juttuihin.
        ONNEKS ei tullut moisia vastaan, päinvastoin todella asiallista keskustelua.
        joskus paikallisessa audi-liikkeessä oli RS4 farkku myynnissä. 20" vanteet ja niin matala kuin matala voi olla. varusteiden kohdalla luki "kaikki varusteet ja 400hv "
        Sekin oli aikas hieno peli... mustana tietty : )


      • Saabel

        saappimiesten ei tartte hakata päätä seinään sen asian kanssa, että jossain on kovenpi "raaseri"
        ; ) Noo, tervettä kateuttahan saa olla, mutta turha sitä on palstoilla todellakin uikuttaa, jos jollain on parempi/nopeampi peli alla. Ai niin, nää autot alkaa jo näyttää aika samanlaisilta, kun yksi kaveri ilmoitti mun uudesta 9-3 sport sedanista, että se näyttää aika paljon Audilta, ehkäpä näyttääkin, en tiedä.


      • Baasel
        Saabel kirjoitti:

        saappimiesten ei tartte hakata päätä seinään sen asian kanssa, että jossain on kovenpi "raaseri"
        ; ) Noo, tervettä kateuttahan saa olla, mutta turha sitä on palstoilla todellakin uikuttaa, jos jollain on parempi/nopeampi peli alla. Ai niin, nää autot alkaa jo näyttää aika samanlaisilta, kun yksi kaveri ilmoitti mun uudesta 9-3 sport sedanista, että se näyttää aika paljon Audilta, ehkäpä näyttääkin, en tiedä.

        Varsinkin takalamput on aika lailla samannäköiset kuin uudessa A3:ssa.


    • ............

      .........

    • Niin,,,

      Oliko rekkaritunnus RS-6?

    • RS6 paras

      Tyhmät RS 6 on 579hv vakion ainaki mun rs6 ( on vuosimalli 2009) jos se oli se vanha ni siin jtn 400hv Kerran lähettäny koneen viritettäväks sveitsii ni ny täsä o 710hv ja kiihtyvys 3.9s on aika hurja peli huiput on rajotettu 314 km/h eli yhtä paljon kuin vakiona R8 Maksoin itse autosta 129.000€
      Dodge viper vanha mut viritettynä vois suht hyvä peli, mut se o semmone paska takaveto ni eihä semmone jaks kiihtyy yhtää minnekkää ni 0-160-0 voi iha hyvi ol 13s ja rs6 ni 8s
      QUATTROon paras

    • newton1

      Automaattilaatiikkosi ei tule kestämään noita tehoja kovin pitkään vaikka onkin vahvistettu laatikko. Käyttää samaa laatikkoa kuin A8:n ja on rakennettu kestämään n. 500-600nm vääntölukemat. Sinulla on (mikäli moisen omistat) niin 700-800 nm lukemat jo edellämainituilla tehoilla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe