niiralan

rajan ylitys

Olen lähdössä likkakaverini mukana käymään rajalla, tupakan ostossa.
Lähden siis hänen kyydissään. Onko siellä tullissa asioiminen monimutkaista?Voi kuulostaa joltain tyhmältä kysymykseltä, mutta kun kaikenlaisia juttuja olen kuullut.
Onko se nykypäivänä turvallista?

Saako esim. särkylääkettä olla käsilaukussa, vaan ottaako ne sen pois vai mikä on käytäntö?

Asiallisista vastauksista jo etukäteen kiittäen.

26

7750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asiallista

      Ei siellä ole sen kummempaa kuin muuallakaan. Yleensä kovinkin hiljaista, ei tarvitse juuri jonottaa.
      Tullissa asioiminen on ihan tavanomaista, ei sen monimutkaisempaa. Kuka tahansa osaa mennä tullista. Jos tekee jotain vastoin ohjeita, virkailijat kyllä sanovat, miten menetellä.

      Eihän sielläkään tarkasteta käsilaukkuja tai vastaavia. Saahan reseptittömiä lääkkeitä olla vapaasti mukana henkilökohtaiseen käyttöön.
      Reseptillisistä lääkkeistä pitäisi sääntöjen mukaan olla resepti mukana. Tosin eihän sellaista juuri tarkasteta. Ei minulta ole koskaan tarkastettu.

      Wärtsilässä on turvallista aivan samaan tapaan kuin muuallakin maailmassa. Riittävän hyviä ostospaikkoja on aivan rajan läheisyydessä. Jänismäeltä voi ostaa kaiken tarvitsemansa, eikä rajalta ole matkaa kuin reilu kilometri.
      Bensat, tupakat, viinat, limukat, karkit, leivät ja mitä nyt kukin haluaa. Siellä on myöskin hyvä ja siisti kahvio, jossa saa hyvät kahvit ja kahvileivät kohtuulliseen hintaan. Mäellä on myös matkamuistomyymälöitä.

      Reippaasti matkaan vain! Laita palstalle kuulumisia.

      • nähtyä ja kuultua

        .. vaimoltani tullimies varasti 100 evroo matkalukusta kun hän oli pienen tyttönsä kanssa vessassa. Tullmies oli ottanut hänen matkalaukkunsa "tarkastukseen" hänen tietämättään ja ilman lupaa. Eikös se niin ole että jos tullissa halutaan lähemmin tarkastaa jotakin niin asianomaisen henkilön pitää olla läsnä !! Paljon muutakin naurettavaa juttua on nähty ja kuultu värtsilän venäjän tullin virkailijoista.


      • kuullut ...
        nähtyä ja kuultua kirjoitti:

        .. vaimoltani tullimies varasti 100 evroo matkalukusta kun hän oli pienen tyttönsä kanssa vessassa. Tullmies oli ottanut hänen matkalaukkunsa "tarkastukseen" hänen tietämättään ja ilman lupaa. Eikös se niin ole että jos tullissa halutaan lähemmin tarkastaa jotakin niin asianomaisen henkilön pitää olla läsnä !! Paljon muutakin naurettavaa juttua on nähty ja kuultu värtsilän venäjän tullin virkailijoista.

        Yksittäinen tapaus monien vuosien kokemusta vastaan. Kaikkea voi sattua, hävisikö satanen, vai tuntuiko vain siltä...


      • Varastettiin
        kuullut ... kirjoitti:

        Yksittäinen tapaus monien vuosien kokemusta vastaan. Kaikkea voi sattua, hävisikö satanen, vai tuntuiko vain siltä...

        Niin , kyllä 100 evroo todellakin varastettiin tullimiehen toimesta. Sivutasku oli avattu ja kaikki muut tallella .. kauppojen etukortit ja kela kortti.
        tämä vai yksittäistapaus meidän kohdalla mutta kertoo kuitenkin tullimvirkailijoiden moraalista ja tilaisuuus tekee varkaan..
        Muittenkin kohdalla on vastaavaa sattunut , että jospa ne rahat sitten sinne rintaliivin taskuun kun tulliin saapuu..


      • voikkonäket
        Varastettiin kirjoitti:

        Niin , kyllä 100 evroo todellakin varastettiin tullimiehen toimesta. Sivutasku oli avattu ja kaikki muut tallella .. kauppojen etukortit ja kela kortti.
        tämä vai yksittäistapaus meidän kohdalla mutta kertoo kuitenkin tullimvirkailijoiden moraalista ja tilaisuuus tekee varkaan..
        Muittenkin kohdalla on vastaavaa sattunut , että jospa ne rahat sitten sinne rintaliivin taskuun kun tulliin saapuu..

        Älä viiti jauhaa paskaa asiallisessa keskustelussa.
        Siis mamma meni vessaan ja jätti laukkunsa - mihin ! Näitä legendoja kyllä riittää.


      • KarPr
        Varastettiin kirjoitti:

        Niin , kyllä 100 evroo todellakin varastettiin tullimiehen toimesta. Sivutasku oli avattu ja kaikki muut tallella .. kauppojen etukortit ja kela kortti.
        tämä vai yksittäistapaus meidän kohdalla mutta kertoo kuitenkin tullimvirkailijoiden moraalista ja tilaisuuus tekee varkaan..
        Muittenkin kohdalla on vastaavaa sattunut , että jospa ne rahat sitten sinne rintaliivin taskuun kun tulliin saapuu..

        sakotetaan . Ei tietenkään tullivirkailijalla
        ole oikeutta viedä matkalaisen rahoja, jos näin on tapahtunut,mutta on todella tyhmää säilyttää rahoja matkalaukussa. Olen käynyt Venäjällä useamman kymmenen kertaa ja käyttänyt kolmea ylityspaikkaa, Vartius,Niirala,Nuijamaa. Näistä kolmesta kaikkein joustavin on ollut Niiralan tulli, ei koskaan mitään hankaluuksia eikä ylimääräisiä tarkastuksia.Vaalimaasta on kokemuksia ihan 80-luvun alussa, muta se oli silloin N-Liiton aikana eikä siitä enempää.
        Niin että ne rahat todellakin vaikka sinne rintaliivin taskuun.


      • kirjoittaja

        Kiitos asiallisista vastauksista.
        Laitan kuulumisia.


      • Nuija ja tosi nuija
        voikkonäket kirjoitti:

        Älä viiti jauhaa paskaa asiallisessa keskustelussa.
        Siis mamma meni vessaan ja jätti laukkunsa - mihin ! Näitä legendoja kyllä riittää.

        Mulle kävi melkein vastaavalla tavalla Värtsilässä. Oltiin matkalla marsrutkalla ja kun itse menin vessaan ja rahanvaihtoon niin tullimies olikin pyytänyt kuskia avaamaan matkatavaratilan oven ja oli ottanut sieltä pistokokeena yhden matkalaukun läpivalaisuun mukamas,,sattui olemaan minun! tuloksena oli että 50 evroo katosi sillä läpivalaisu keikalla , jonka huomasin Petroskoissa ... kuskilta kyselin ja hän sanoi että ilmeisesti tullivirkailija löysi mitä etsikin .. heheheee.. ja että tää oli ihan tosi juttu noin pari kuukautta sitten !!!


      • myöskin
        kirjoittaja kirjoitti:

        Kiitos asiallisista vastauksista.
        Laitan kuulumisia.

        Värtsilän kylällä ja aika kiva kauppa siinä tien varressakin.
        Ulkoseiniä ja ovia ei kannata säikähtää, sisällä on yllättävän asiallisia tiloja.
        Joskus vähän murjottava asenne myyjien puolelta johtuu vierauden pelosta.
        Nekin pelkää, niinkuin me.
        Että jos vaikka toi ulkomaalainen alkaa kirkua tai varastaa jotain ja kun ei kieltäkään osata, voi tulla käsitys väärin.
        Rauhallinen asiallisuus on helpoin asenne kaikille.


      • tykkijulli
        KarPr kirjoitti:

        sakotetaan . Ei tietenkään tullivirkailijalla
        ole oikeutta viedä matkalaisen rahoja, jos näin on tapahtunut,mutta on todella tyhmää säilyttää rahoja matkalaukussa. Olen käynyt Venäjällä useamman kymmenen kertaa ja käyttänyt kolmea ylityspaikkaa, Vartius,Niirala,Nuijamaa. Näistä kolmesta kaikkein joustavin on ollut Niiralan tulli, ei koskaan mitään hankaluuksia eikä ylimääräisiä tarkastuksia.Vaalimaasta on kokemuksia ihan 80-luvun alussa, muta se oli silloin N-Liiton aikana eikä siitä enempää.
        Niin että ne rahat todellakin vaikka sinne rintaliivin taskuun.

        Just noin se on. Meitä on moneksi - toiset joutuu junttiuttaan kuseen ja toiset levittävät legendoja.


      • tapahtuma!
        nähtyä ja kuultua kirjoitti:

        .. vaimoltani tullimies varasti 100 evroo matkalukusta kun hän oli pienen tyttönsä kanssa vessassa. Tullmies oli ottanut hänen matkalaukkunsa "tarkastukseen" hänen tietämättään ja ilman lupaa. Eikös se niin ole että jos tullissa halutaan lähemmin tarkastaa jotakin niin asianomaisen henkilön pitää olla läsnä !! Paljon muutakin naurettavaa juttua on nähty ja kuultu värtsilän venäjän tullin virkailijoista.

        Olen matkannut Wärtsilän kautta kymmeniä kertoja, eikä koskaan ole ollut mitään ongelmia. Paitsi kerran Suomen tullissa. Koskaan ei ole hävinnyt mitään, päin vastoin on tullut lisää porukkaa kyytiin. Tullivirkailijat kyselevät joskus kyytiä kotiinsa tai jatkokuljetukseen.

        Ei rahoja pidä koskaan kuljettaa matkalaukussa, eikä matkatavaroita pyydetä koskaan näytettäväksi ilman matkustajan mukanaoloa.

        Wärtsilä on tosi hyvä rajanylityspaikka. Asiallinen kohtelu, siistit tilat ja ennen kaikkea nopea ylitys.


      • "keskustassa"
        myöskin kirjoitti:

        Värtsilän kylällä ja aika kiva kauppa siinä tien varressakin.
        Ulkoseiniä ja ovia ei kannata säikähtää, sisällä on yllättävän asiallisia tiloja.
        Joskus vähän murjottava asenne myyjien puolelta johtuu vierauden pelosta.
        Nekin pelkää, niinkuin me.
        Että jos vaikka toi ulkomaalainen alkaa kirkua tai varastaa jotain ja kun ei kieltäkään osata, voi tulla käsitys väärin.
        Rauhallinen asiallisuus on helpoin asenne kaikille.

        Millaisia kliikkeitä Wärtsilän kylän (?) keskustassa nykyään on? Olen käynyt siellä kovin kauan sitten ja varmaan kauppaliikkeet ovat muuttuneet niistä ajoista.
        Onko kylässä hotellia?


      • ööppätip
        Nuija ja tosi nuija kirjoitti:

        Mulle kävi melkein vastaavalla tavalla Värtsilässä. Oltiin matkalla marsrutkalla ja kun itse menin vessaan ja rahanvaihtoon niin tullimies olikin pyytänyt kuskia avaamaan matkatavaratilan oven ja oli ottanut sieltä pistokokeena yhden matkalaukun läpivalaisuun mukamas,,sattui olemaan minun! tuloksena oli että 50 evroo katosi sillä läpivalaisu keikalla , jonka huomasin Petroskoissa ... kuskilta kyselin ja hän sanoi että ilmeisesti tullivirkailija löysi mitä etsikin .. heheheee.. ja että tää oli ihan tosi juttu noin pari kuukautta sitten !!!

        Onko kaikki öötintöötit aina kulkemassa Värtsilän kautta Venäjälle. Siltä vaikuttaa kun näitä "varmoja" tapauksia on jo ainakin kaksi. Eipä nuo jutut mitään huikeita hengenlahjoja tarvi kun niitä sepustelee.


      • elintarvikkeita
        "keskustassa" kirjoitti:

        Millaisia kliikkeitä Wärtsilän kylän (?) keskustassa nykyään on? Olen käynyt siellä kovin kauan sitten ja varmaan kauppaliikkeet ovat muuttuneet niistä ajoista.
        Onko kylässä hotellia?

        ja majoitus löytyy myös, ainakin kysynällä Kolmas Plus-kahvilasta. Jänistuvat niminen yritys jossa siistejä mökkejä vartioituja, joen rannalla.

        Vaatekauppa on kans, mutta kuulemma remontissa.


      • Wärtsilässä
        elintarvikkeita kirjoitti:

        ja majoitus löytyy myös, ainakin kysynällä Kolmas Plus-kahvilasta. Jänistuvat niminen yritys jossa siistejä mökkejä vartioituja, joen rannalla.

        Vaatekauppa on kans, mutta kuulemma remontissa.

        Kiitokset tiedosta! Pitää käydä Wärtsilässä, tulee aina ajeltua ohi Sortavalaan tai Petroskoihin. Aikaa on ainakin viisi vuotta, kun olen käynyt Wärtsilässä.
        Joskus on kesällä Sortavalassa sellainen tilanne, ettei saa majoitusta hotellista. Voisihan ajatella myös toisin puolin, majoittuisi Wärtsilässä ja kävisi asioimassa Sortavalassa päiväseltään. Välimatkaahan ei ole kovin paljon.
        Huomasin joskus mökkejä päätien läheisyydessä Lähellä Jänismäkeä vasemmalla puolella rajalta mentäessä kauempana tiestä. Joki taitaa olla päätien ja mökkien välissä. Ovatkohan ne mökit "Jänistuvat" ? Liittymää ei ole päätieltä, vaan tie mökeille lähtee läheltä Wärtsilän kylää joen itäpuolella. Muistelen, että siellä olisi joku opaskilpi.

        Kävin joskus tankkaamassa Wärtsilän kylän takana olevalla teollisuusalueella. Jänismäellä ei ollut sähköjä ja huoltoasemat olivat kiinni. Onko siellä kylällä vielä tankkauspaikkaa?


      • tankkausta
        Wärtsilässä kirjoitti:

        Kiitokset tiedosta! Pitää käydä Wärtsilässä, tulee aina ajeltua ohi Sortavalaan tai Petroskoihin. Aikaa on ainakin viisi vuotta, kun olen käynyt Wärtsilässä.
        Joskus on kesällä Sortavalassa sellainen tilanne, ettei saa majoitusta hotellista. Voisihan ajatella myös toisin puolin, majoittuisi Wärtsilässä ja kävisi asioimassa Sortavalassa päiväseltään. Välimatkaahan ei ole kovin paljon.
        Huomasin joskus mökkejä päätien läheisyydessä Lähellä Jänismäkeä vasemmalla puolella rajalta mentäessä kauempana tiestä. Joki taitaa olla päätien ja mökkien välissä. Ovatkohan ne mökit "Jänistuvat" ? Liittymää ei ole päätieltä, vaan tie mökeille lähtee läheltä Wärtsilän kylää joen itäpuolella. Muistelen, että siellä olisi joku opaskilpi.

        Kävin joskus tankkaamassa Wärtsilän kylän takana olevalla teollisuusalueella. Jänismäellä ei ollut sähköjä ja huoltoasemat olivat kiinni. Onko siellä kylällä vielä tankkauspaikkaa?

        mutta se bensa haisee karsealle. Toimii se kai, monet käyttää sitä, siellä se on kylän perällä montussa...

        Muuten Ruskealan pappila on kätevä majoituspaikka sikäli, että yö maksaa 20 ekeä, sis sauna ja yömyssy sekä aamupala, aika tuhti.
        Siellä isännöi suomalaispariskunta, ja majoitustiloja on reilusti, lämmintä mutta retkeilymajatasoa. Kodikasta kutenkin. Sinne kun aamulla heittää kamat ja lähtee päiväksi Sortavalaan, niin voi illalla saapua yöksi ja aamulla painua kotiin.
        Mie olen mennyt usein illalla yöksi, aamulla laivalaiturille ja Valamoon tms.
        Myös Puikkolassa on majoitustiloja, heti Lukoilin naapurissa siisti iso tiilitalo kuulemma tajoaa asiallisen majoituksen muutamalle hengelle.


      • haise aina?
        tankkausta kirjoitti:

        mutta se bensa haisee karsealle. Toimii se kai, monet käyttää sitä, siellä se on kylän perällä montussa...

        Muuten Ruskealan pappila on kätevä majoituspaikka sikäli, että yö maksaa 20 ekeä, sis sauna ja yömyssy sekä aamupala, aika tuhti.
        Siellä isännöi suomalaispariskunta, ja majoitustiloja on reilusti, lämmintä mutta retkeilymajatasoa. Kodikasta kutenkin. Sinne kun aamulla heittää kamat ja lähtee päiväksi Sortavalaan, niin voi illalla saapua yöksi ja aamulla painua kotiin.
        Mie olen mennyt usein illalla yöksi, aamulla laivalaiturille ja Valamoon tms.
        Myös Puikkolassa on majoitustiloja, heti Lukoilin naapurissa siisti iso tiilitalo kuulemma tajoaa asiallisen majoituksen muutamalle hengelle.

        Hiukkasen minua alkaa jo naurattaa.
        Olemme tallanneet samoja polkuja.

        Ruskealan pappila on aivan tuttu paikka, myös vanhoilta ajoilta. Sehän oli aiemmin kauempana kauniissa maisemassa. Keinosten pariskunta pitää yllä sitä paikkaa ja yrittää rakentaa uutta pappilaa ja kirkkoa.
        Kävin siinä paikassa viime kesänä porukan kanssa kahveella, mutta en käynyt saunassa. Millainen sauna siellä on? Kävin myös Ruskealan vanhassa marmorilouhimossa. Tie alkaa oikealle siinä jyrkässä mutkassa Ruskealaan tultaessa.

        Puikkolassa olen tankannut Lukoililla, mutta en tiedä sitä majoituspaikkaa.

        Olen majaillut Sortavalassa useaan kertaan. Monissa hotelleissa. Tapasimmeko aamupalalla hotelli Sortavalassa lokakuussa?

        Tehdäänkö nyt silleen, että vallataan koko matkailupalsta. Täällähän on ollut kovin hiljaista. Laatokan-Karjalan ja Karjalan Tasavallan matkailu on ollut alamaissa palstalla.

        Sinullahan on kokemuksia ja tietämystä Värtsilästä ja sen lähialueista.
        Palstan "vakkarit" ovat talvihorroksessa ja osa ulkomailla Venäjällä. Tehdään yllätyshyökäys ja vallataan palsta!

        Voitaisiin vaihtaa sähköpostiosoitteita. Sopiiko?
        [email protected]


      • uskottehantyöjo
        haise aina? kirjoitti:

        Hiukkasen minua alkaa jo naurattaa.
        Olemme tallanneet samoja polkuja.

        Ruskealan pappila on aivan tuttu paikka, myös vanhoilta ajoilta. Sehän oli aiemmin kauempana kauniissa maisemassa. Keinosten pariskunta pitää yllä sitä paikkaa ja yrittää rakentaa uutta pappilaa ja kirkkoa.
        Kävin siinä paikassa viime kesänä porukan kanssa kahveella, mutta en käynyt saunassa. Millainen sauna siellä on? Kävin myös Ruskealan vanhassa marmorilouhimossa. Tie alkaa oikealle siinä jyrkässä mutkassa Ruskealaan tultaessa.

        Puikkolassa olen tankannut Lukoililla, mutta en tiedä sitä majoituspaikkaa.

        Olen majaillut Sortavalassa useaan kertaan. Monissa hotelleissa. Tapasimmeko aamupalalla hotelli Sortavalassa lokakuussa?

        Tehdäänkö nyt silleen, että vallataan koko matkailupalsta. Täällähän on ollut kovin hiljaista. Laatokan-Karjalan ja Karjalan Tasavallan matkailu on ollut alamaissa palstalla.

        Sinullahan on kokemuksia ja tietämystä Värtsilästä ja sen lähialueista.
        Palstan "vakkarit" ovat talvihorroksessa ja osa ulkomailla Venäjällä. Tehdään yllätyshyökäys ja vallataan palsta!

        Voitaisiin vaihtaa sähköpostiosoitteita. Sopiiko?
        [email protected]

        Niin mutta mites niitten kasseista varastelevien tullimiesten kanssa tehhään. Ei me voida Laatokan Karjalaa eikä tätä palstaa valloittaa. Olethan varmaankin senkin opetuksen lukenut. Kannattaa uskoa kun kerran oikein netissä näin sanotaan.


      • uskoa
        uskottehantyöjo kirjoitti:

        Niin mutta mites niitten kasseista varastelevien tullimiesten kanssa tehhään. Ei me voida Laatokan Karjalaa eikä tätä palstaa valloittaa. Olethan varmaankin senkin opetuksen lukenut. Kannattaa uskoa kun kerran oikein netissä näin sanotaan.

        varastelevat tullimiehet-legendaan, kun ei ole kielteistä kokemusta.
        Jos joku on ottanut kaaliin joskus, niin jonossa odottaminen silloin kun suomalaisia ei oteta yhtä paljon kuin venäläisiä.
        Mutta tullissa on ollut aina kohtelu neutraalia.
        Kerran oli yksi tullimies oikein kiva, heitti huulta ja otti huumorilla kun mie hieman sekoilin luukuilla.
        Sortavala-hotellissa en ole yöpynyt pariin vuoteen, usein olen kämpännyt Piipussa.
        Mukava on lukea reilujen tutkimusmatkailijoiden juttuja, vihatarinat vaan tympäisee.


      • Anonyymi
        Varastettiin kirjoitti:

        Niin , kyllä 100 evroo todellakin varastettiin tullimiehen toimesta. Sivutasku oli avattu ja kaikki muut tallella .. kauppojen etukortit ja kela kortti.
        tämä vai yksittäistapaus meidän kohdalla mutta kertoo kuitenkin tullimvirkailijoiden moraalista ja tilaisuuus tekee varkaan..
        Muittenkin kohdalla on vastaavaa sattunut , että jospa ne rahat sitten sinne rintaliivin taskuun kun tulliin saapuu..

        EUROA!!!!


      • Anonyymi
        Varastettiin kirjoitti:

        Niin , kyllä 100 evroo todellakin varastettiin tullimiehen toimesta. Sivutasku oli avattu ja kaikki muut tallella .. kauppojen etukortit ja kela kortti.
        tämä vai yksittäistapaus meidän kohdalla mutta kertoo kuitenkin tullimvirkailijoiden moraalista ja tilaisuuus tekee varkaan..
        Muittenkin kohdalla on vastaavaa sattunut , että jospa ne rahat sitten sinne rintaliivin taskuun kun tulliin saapuu..

        EUROA!!! Opettele kirjoittamaan!!!!


    • TKS

      Tuttavan tuttavalle tuli kesällä muutamia ylimääräisiä reissuja Sortavalaan syyttäjän/vast. pakeille, kun tankkausreissulla Värtsilän tulli löyti henkilökohtaiseen lääkitykseen kuuluvia voimakkaita sydän/tms. -lääkkeitä. Oli reseptit unohtuneet Suomeen. Huumavien aineiden luvaton kuljetus rajan yli /vast. ja pitkähköt prosessit.

      Joskus voi narahtaakin.

      Kultainen vinkki: Jos vie Venäjälle tuliaisiksi vaikka kanankoipipaketteja, kannattaa piilottaa ne jonnekin. Pääsee helpommalla. Kokemusta on.

      • Anonyymi

        Jos lihan tuonti on kielletty niin ei kannata yrittää tuoda. Kaupoissa on muutamia ylimääräisiä silmäpareja. Kalaa voi tuoda... ellei pakotteet kohta niitäkin koske.


    • jos rahat viedään

      olen kulkenut jo n. 5v Venäjälle Värtsilästä ja pari kertaa myös Vartiuksesta. Olen muutenkin matkannut paljon eri maanosissa, aina omatoimisena matkaajana ja asunut myös pitkän aikaa Keski-Euroopassa. Voin vain sanoa, että rahat pitää aina, olit missä tahansa, pitää taskuissa tai laukuissa, jotka kulkee aina mukana, vaikka niistäkin vorot ennen kaikkea esim. Espanjassa voi viedä huomaamattasi. Matkalaukkuun ei koskaan saa jättää rahaa eikä arvoesineitä. Värtsilässä tulli on aina sujunut ongelmitta, vaikka meillä onkin ollut useampi kamera, kiikarit ja kaukoputki ym. Eikä venäläisten kanssa ole ollut koskaan ongelmia syrjäseuduillakaan. Ja jos sinulla ei ole mitään tullattavaa, niin voit mennä vihreätä linjaa, eikä tarvitse tehdä mitään selvitystä. Hyvää matkaa sinulle!

    • pkeppura

      Olen kulkenut venäjällä värtsilän kautta vuodesta -99 lähtien, yli 1000 kertaa, mulle ei ole sattunut ikinä mitään ihmeellistä tai vittumaista, kaikki menny ok aina,ei kannata uskoo noita paskan jauhajia;))

    • 1000 krtaa

      Osa noista jutuyista on totta , sillä venäjän tullihenkilöstö on vaihdettu muutaman viime vuoden aikana uusiin puihin erinäisten syiden vuoksi.. mm tahallisen hidastelun ja epäasiallisen kohtelun vuoksi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      4702
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2508
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2181
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2176
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      129
      1817
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1472
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1452
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      344
      1430
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1367
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1257
    Aihe