Sisärenkaat kielletty!!

Tubeless renkaaseen

Pyysin rengasliikettä laittamaan sisärenkaan kun muuten ei saatu pysymään ilmoja sisällä ja sanoivat että laki kieltää laittamasta sisärengasta kun on tubeless. Syytä en muista miksi ei ilmat pysynyt vaikka oli lähes uusi rengas. Sisärengas laitettiin kuitenkin omalla vastuulla ja rengassarja on nyt ajettu loppuun...

13

11467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minulle kukaan tuollaisesta laista kertonut, kun epämääräisiä tubelessrenkaita olen sisärenkaitten kanssa vanteille laitattanut. Hyvin ovat aina toimineet.
      Muuten tuosta omasta vastuusta: Oletkos joskus saanut tehtyä jotakin jonkin muun vastuulla kuin omallasi? Minä en ole edes kuullut sellaisesta...

      • tuo ei paikkaansa pidä että sisä renkaan käyttö olisi kielletty tupeles tyypin rengkaissa!!!


      • Anonyymi

        Joo rengaskauppiaan omia määräyksiä. Vaiha äkkiä tuommonen rengasliike.
        Pitää muistaa laittaa talkkia väliin sisärenkaitten kanssa.
        Varsinkin jos tupelessiin laittaa siärenkaan


    • juttuki

      ollunna joskussa mutta miepä ooon laittanna ite sisäkumin ei miun autossa pyörimisnopeudet kasva niin isoksi etteikö voi sisäkummia laittoo

    • Bladder

      Jos ilmat ei pysy sisällä, niin uusi vanne kehiin. Varmasti parempi vaihtoehto kuin käyttää sisärengasta.

      • olla vannekauppias?


      • silläpä
        sitroen kirjoitti:

        olla vannekauppias?

        vanteenvaihto ei auta jos rengas on käytetty tahi pinnoitettu jolloin renkaan runko on venynyt ja kovettunut pilalle


      • Bladder
        sitroen kirjoitti:

        olla vannekauppias?

        Sama kuin sinulla olisi ongelma, että paskat housuissa, ja minä neuvoisin pyyhkimään.. Voi tietty olla, että myyn vessapaperia, mutta todennäköisyys, että saisin juuri sinut asiakkaaksi..

        Eli en ole vannekauppias, mutta kuinkas paljon uusi vanne maksoikaan.. Ja niin kuin tossa myöhemmässä sanotaan, niin vika voi toki olla myös renkaassa. Se nyt ei ensimmäisenä juolahtanut mieleen, mutta joko uusi rengas tai vanne. Minun puolestani vaikka molemmat, ei ole minulta pois, eikä minulle hyödyksi.

        Sinänsä hauska neuvo vaan tuo sisärengas. Mielenkiinnolla odottelen tietoa sisärenkaan kestävyydestä. Turvallisia kilometrejä sinnekin päin =P


      • Mr. Tubetype
        Bladder kirjoitti:

        Sama kuin sinulla olisi ongelma, että paskat housuissa, ja minä neuvoisin pyyhkimään.. Voi tietty olla, että myyn vessapaperia, mutta todennäköisyys, että saisin juuri sinut asiakkaaksi..

        Eli en ole vannekauppias, mutta kuinkas paljon uusi vanne maksoikaan.. Ja niin kuin tossa myöhemmässä sanotaan, niin vika voi toki olla myös renkaassa. Se nyt ei ensimmäisenä juolahtanut mieleen, mutta joko uusi rengas tai vanne. Minun puolestani vaikka molemmat, ei ole minulta pois, eikä minulle hyödyksi.

        Sinänsä hauska neuvo vaan tuo sisärengas. Mielenkiinnolla odottelen tietoa sisärenkaan kestävyydestä. Turvallisia kilometrejä sinnekin päin =P

        Minkä vuoksi sisärengas ei kestäisi?

        "Eli en ole vannekauppias, mutta kuinkas paljon uusi vanne maksoikaan.."

        Ja kuinka paljon sisärengas maksaa?


      • Mr. Tubetype kirjoitti:

        Minkä vuoksi sisärengas ei kestäisi?

        "Eli en ole vannekauppias, mutta kuinkas paljon uusi vanne maksoikaan.."

        Ja kuinka paljon sisärengas maksaa?

        löytyy sisärenkaista tubelesseissa. Käytetty tarvittaessa silloin tällöin yli 30 vuoden aikana. Yhtään ei ole puhjennut ja ulkorengas on ajettu aina loppuun. Tälläkin hetkellä on ainakin 2 tällaista viritystä autossa ja hyvin menee. Samat sisärenkaatkin jo ainakin toisissa ellei kolmansissa ulkorenkaissa...


    • Anonyymi

      Niitä laitettiin mitä oli varaa ostaa, joskus jotain varastettiin, kun ei ollut varaa oikein mihinkään. Kyllä meistä kuitenkin kunnon ihmisiä tuli ja oikeuden mukaisia ainakin.

    • Anonyymi

      Tubeless-rengas yleensä vuotaa vanteen laidasta. Syynä on että vanteen laita on ruosteeessa ja/tai siihen on tarttunut edellisestä renkaasta kumia. Rengasliikkeessä tämä ei kiinnosta vaan kehotetaan ostamaan uusi vanne. Vanteen laidan kun hio puhtaaaksi ja maalaa uudelleen on ongelma korjattu. Aina renkaan vaihdon yhteydessä uusi ventiili runkoineen. Eikä mitäään halpoja kiinalaisia. Eivät kestä edes renkaan ikää murtumatta.
      Olen vaihtanut ja tasapainottanut itse renkaat kun siihen on mahdollisuus niin eipä ole koskaan renkaat vuotaneet.

      • Anonyymi

        Eipä niitä vuotavia tubeleseja muillakaan paitti fillareissa välillä. Litkut tuppaa tulemaan välillä ties mistä ulos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      352
      3211
    2. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      4
      2359
    3. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      131
      2100
    4. Kohuttu Iida Vainio mursi hiljaisuuden -Näin raskaus vaikutti Farmi-kuvauksissa: "Saattoi ruveta..."

      Ihanaa odotusta, tsemppiä ja voimia Iida! Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen asuvat yhdessä Helsingissä ja o
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1977
    5. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      69
      1669
    6. Minkä ikäinen

      Kaivattusi on?.
      Ikävä
      95
      1664
    7. Minkä näköinen

      Kaivattunne on?
      Ikävä
      70
      1457
    8. Avoin kirje sinulle

      Rakas, Kirjoitan sinulle nyt, vaikka sanat tuntuvat niin vaatimattomilta siihen, mitä sydämeni on kantanut sisällään ni
      Ikävä
      41
      1442
    9. Mitä haluaisit sanoa

      kaivatullesi juuri nyt?
      Ikävä
      60
      1118
    10. Miten sulla meni niin tunteisiin yksi mies?

      Hyvässä ja pahassa? Tähän voit tilittää, jos aavistat kuka minä olen.
      Ikävä
      90
      1093
    Aihe