Alkoi askarruttaa tälläinen juttu. Jos syntyy karkausvuonna 29.2., niin onko todella niin, että synttäreitä pidetään vain joka neljäs vuosi? Eipä ole aikaisemmin moinen asia tullut mieleen.
Kuka tietää 29.2.
8
783
Vastaukset
- syntynyt.
Kysymys:
jos olen syntynyt karkauspäivänä (29.2) mikä on virallinen syntymäpäiväni(esim. ajokortissa)??? Montako tälläistä henkilöä Suomessa on??
Vastaus:
Tätä on kysytty aikaisemmin meiltä ja silloin on vastattu näin:
Karkauspäivän lapsella on mahdollisuus itse valita minä päivänä juhlii syntymäänsä. Virallinen syntymäpäivä on se mikä syntymätodistuksessa lukee: 29.2. Useimmat pitävät kiinni helmikuusta ja viettävät synttäreitään helmikuun viimeisenä, jotkut maaliskuun ensimmäisenä ja jotkut juhlivat vain joka neljäs vuosi. Nimipäiväsankaria ei karkauspäivänä ole.
http://lotta.yle.fi/rsweb2.nsf/sivut/viikon_kysymys_arkisto?opendocument&pageid=Content1715243CEE2 - Tuoksuvattu*
Harva voi valita syntymäpäivänsä,, joko edelliselle päivälle, jolloin on helmikuun lapsi, tai seuraavalle, jolloin onkin jo maaliskuussa syntynyt.
Tarkoitan niitä kolmea syntymäpäivätöntä vuotta.
Köytäntö kai on pitää syntymäpäivänä 28.2. niin muistelen joskus lukeneeni, vaikka papereissa onkin 29.8. Voin olla väärässäkin, tällainen vain muistikuva. - joka on syntynyt
karkauspäivänä. Kovasti vitsejä murjastiin, silloin kun hän viiskymppisiä vietti. Todellisuudessa paljon vähemmän, kun niin harvoin edellisiä syntymäpäiviä.
Hänellä oli ikää vain neljäsosa viidestäkymmenestä. - karmeata
syntyä tähän katalaan maailmaan juuri karkauspäivänä. Ne synttäritkin on pidettävä "matkoilla" tai ainakin niin sanottava, etteivät naiset ehdi kosimaan. Siinä hupenisi muuten kaupan kangasvarastot ja rahat lompakosta.
Onneksi ei joka vuosi.- Pirkko3
Jokainen voi valita syntymäpäivien juhlapäivän aivan mielensä mukaan, vaikka ei olisikaan karkauspäivän lapsi, minullakin jo 2 juhlaa täysiä kymmeniä juhlittu sopivassa viikon vaihteessa kun virallinen syntymäpäivä osunut arkipäivälle.
Ystävättäreni on karkauspäivän lapsi ja kyllä niitä on tullut muistettua ilman olemassa olevaa päivää,, tärkeintä että ystävät ja sukulaiset muistaa,,päivä kuin päivä voi olla juhlaa!
- lisbet
Tietysti, hassujako kyselet, siksi minun ei pitäisi täälä kirjoittaakaan, olenhan nuorempi.
Mutta miksei toi maanvetovoima ole kanssani samaa mieltä, kun katson peilistä, alan epäröidä josko sittenkin olen täyttänyt vuosia (salaa).
Hyvä havainto. (naureskelee)- CosmoS
Olen syntynyt 29.2. ja ylpeä siitä! Koskaan ei ole ollut ongelmia synttäreiden vieton suhteen, välivuosina niitä vietetään 28.2. Helmikuussa, tottakai!
Erikoisen syntymäpäiväni johdosta nimenomaan monet sen muistavatkin. Ja kuten lisbet yllä toteaakin, mehän olemme todella nuorekkaampia kuin muut.
- Anonyymi
Miksi asia tehdään näin mahdottoman vaikeaksi ja yritetään olla uniikkeja muihin verrattuna herranjumala sentään pitäkää syntymäpäivänne vaikka maaliskuun 1pv kuvitelkaa vaikka että se on 2.29pv ja lopettakaa se mussutus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1682877
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.642486- 2032189
- 711796
- 1011758
Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91611- 921373
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2121121- 811110
- 951059