Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tuli kutsu kertaamaan

arvatkaas lähdenkö?

No en todellakaan lähde leikkimään isojen poikien vanhanaikaisia pyssyleikkejä veronmaksajien varoin ja ala olemaan töistäpois ja menettämään tuloja! On siis parempaakin tekemistä. Mitä sanktioita tulee jos lykkäys ei mene läpi ja jätän menemättä? Paljonko tulee lovea tilipussiin? Tuleehan sitä joka tapauksessa muutama satanen, eli ennemmin jätän menemättä.
Eri asia jos kutsuisivat uudistettiin sotilaskoulutukseen jossa tehtävääni olisi päivitetty. Leikit ei kiinnosta!

88

14810

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomen sotilas

      tuollaisien kannattaakin pysyä kotona

      • arvatkaas l...

        Pysyn kotona mielelläni:) On parempaakin tekemistä kuin lähteä suomalaisten mielipiteettömien urpojen tollojen kanssa leikkimään pyssyleikkejä. Käyttäkää aivojanne, onko kertauksissa mitään järkeä ja hyötyö kenellekään? Sitten kun nato tulee ja rekrytoivat oikeita sotilaita oikeiin tilanteisiin, sitten laitan paprut vetämään:)
        Rauhanturvajoukot voisi myös kinnostaa tässä jossakin vaiheessa. Asenteesta ei ole kiinni, vaan siitä että käytän järkeeni ja en mene ns. lauman mukana joka asiassa.


      • SurkeaSuomi

        Mitä puolustettavaa suomessa muka on?Vokit vai?Paska maa ja paskemmat ihmiset.


      • ÄitinReppana

        Niin kannattaakin siellä kun ei ole äitiä joka auttais poloista!


    • Spol-alik

      Sulla vissiin on homma satasista kiinni. Eipä kannata mennä. Sinun budjettiisi / elämääsi aiheuttanee sellaisen loven, että sitä ei yhden miehen elinikänä paikata - perikato - konkurssi - avioero / rekisteröidyn parisuhteen purkautuminen.

      Voi myös olla, että siellä huudetaan sinulle ja komennetaan. Ainakin varmuudella korottavat ääntä takariviläisiä ( jossa sinä epäilemättä luimistelet ) varten.

      Tuolla asenteella ei kannattaisi lähteä edes kalaan saati sitten vaikka naisiin. Vai taitaakin olla niin, että juuri ne muut miespuolisen siellä ahdistusta / jomotusta aiheuttavat?

      • arvatkaas l...

        Tunge sinä ne alikin jämät perseeseesi ja rankaise seuraavan kerran itseäsi hirttosilmukassa kun noin näyttää elämä vaikeaa olevan. Mua ei katsos tittelit kiinnosta ja turha pyssyjen kanssa juoksu. Kyllä minä pyssyjen kanssa itsekin juoksen metsällä ja ampumaradoilla aivan terpeeksi ja valtion tasokokeet on voimassa.
        Nainenkin minulla on ollut jo niin kauan että sinua ei silloin edes vielä ollut ajateltukaan kun olin jo pillun päällä. Mene sinä hintti vain vapaaehtoisesti ekrtaamaan ja poikien kanssa sinne homo tuhisemaan ja huutamaan "laukaus laukaus, sarrrrrrja".
        Ihme tollo, käytä aivojasi ja kyseenalaista muutakin asiaa kuin omaa homouttasi..

        Tuollanen tyyppi saa multa sapen kiehumaan. Just tuollanen saayanan titteleitä metsästelevä isän perseesennnussima itsetunnoton tollo, joka aina on joka kissanristiäisissä mukana snobbailemassa ja pätemiskyvyttömänä yrittää päteä..Missä asut? Tuu jonnekki ni otan sulta senkan nokasta!!


      • arvatkaas l...
        arvatkaas l... kirjoitti:

        Tunge sinä ne alikin jämät perseeseesi ja rankaise seuraavan kerran itseäsi hirttosilmukassa kun noin näyttää elämä vaikeaa olevan. Mua ei katsos tittelit kiinnosta ja turha pyssyjen kanssa juoksu. Kyllä minä pyssyjen kanssa itsekin juoksen metsällä ja ampumaradoilla aivan terpeeksi ja valtion tasokokeet on voimassa.
        Nainenkin minulla on ollut jo niin kauan että sinua ei silloin edes vielä ollut ajateltukaan kun olin jo pillun päällä. Mene sinä hintti vain vapaaehtoisesti ekrtaamaan ja poikien kanssa sinne homo tuhisemaan ja huutamaan "laukaus laukaus, sarrrrrrja".
        Ihme tollo, käytä aivojasi ja kyseenalaista muutakin asiaa kuin omaa homouttasi..

        Tuollanen tyyppi saa multa sapen kiehumaan. Just tuollanen saayanan titteleitä metsästelevä isän perseesennnussima itsetunnoton tollo, joka aina on joka kissanristiäisissä mukana snobbailemassa ja pätemiskyvyttömänä yrittää päteä..Missä asut? Tuu jonnekki ni otan sulta senkan nokasta!!

        luuletko saatana että annan munattomalle armeijalle omaa aikaani ja vielä muutaman satasen tilispussistani?? No en todellakaan! En periaatteestakaan maksa tyhjälle lafkalle!!


      • Pentti Hilkuri
        arvatkaas l... kirjoitti:

        luuletko saatana että annan munattomalle armeijalle omaa aikaani ja vielä muutaman satasen tilispussistani?? No en todellakaan! En periaatteestakaan maksa tyhjälle lafkalle!!

        Tosikko!


      • homopoikanen
        arvatkaas l... kirjoitti:

        Tunge sinä ne alikin jämät perseeseesi ja rankaise seuraavan kerran itseäsi hirttosilmukassa kun noin näyttää elämä vaikeaa olevan. Mua ei katsos tittelit kiinnosta ja turha pyssyjen kanssa juoksu. Kyllä minä pyssyjen kanssa itsekin juoksen metsällä ja ampumaradoilla aivan terpeeksi ja valtion tasokokeet on voimassa.
        Nainenkin minulla on ollut jo niin kauan että sinua ei silloin edes vielä ollut ajateltukaan kun olin jo pillun päällä. Mene sinä hintti vain vapaaehtoisesti ekrtaamaan ja poikien kanssa sinne homo tuhisemaan ja huutamaan "laukaus laukaus, sarrrrrrja".
        Ihme tollo, käytä aivojasi ja kyseenalaista muutakin asiaa kuin omaa homouttasi..

        Tuollanen tyyppi saa multa sapen kiehumaan. Just tuollanen saayanan titteleitä metsästelevä isän perseesennnussima itsetunnoton tollo, joka aina on joka kissanristiäisissä mukana snobbailemassa ja pätemiskyvyttömänä yrittää päteä..Missä asut? Tuu jonnekki ni otan sulta senkan nokasta!!

        Olet juuri sitä pahinta pohjasakkaa mitä Suomi päällään kantaa. Sinulla ei ole mitään arvoja ja ajattelet vain itseäsi. Et kykene empatiaan, ja olet niin totaalisen surkea ihminen, että ne pari saturaa jotka menetät saavat koko elämäsi ihan sekaisin.

        Kun olet sängyssä naisesi kanssa, et laukea. Yrität laueta ajattelemalla naapurin Jorman jormaa. Kuitenkin, kun olet laukeamaisillasi tulee mieleesi kuva itsestäsi, ja sen jälkeen vehje on täysin löysä.

        Toivottavasti kukaan ei laita sinua ikinä mihinkään tehtävään, jossa vaadittu vastuullisuus on enemmän kuin mihinkä 5 kk:nen vauva kykenee, koska et tule siitä selviämään.


      • VitunLuuseriSuvakki
        arvatkaas l... kirjoitti:

        Tunge sinä ne alikin jämät perseeseesi ja rankaise seuraavan kerran itseäsi hirttosilmukassa kun noin näyttää elämä vaikeaa olevan. Mua ei katsos tittelit kiinnosta ja turha pyssyjen kanssa juoksu. Kyllä minä pyssyjen kanssa itsekin juoksen metsällä ja ampumaradoilla aivan terpeeksi ja valtion tasokokeet on voimassa.
        Nainenkin minulla on ollut jo niin kauan että sinua ei silloin edes vielä ollut ajateltukaan kun olin jo pillun päällä. Mene sinä hintti vain vapaaehtoisesti ekrtaamaan ja poikien kanssa sinne homo tuhisemaan ja huutamaan "laukaus laukaus, sarrrrrrja".
        Ihme tollo, käytä aivojasi ja kyseenalaista muutakin asiaa kuin omaa homouttasi..

        Tuollanen tyyppi saa multa sapen kiehumaan. Just tuollanen saayanan titteleitä metsästelevä isän perseesennnussima itsetunnoton tollo, joka aina on joka kissanristiäisissä mukana snobbailemassa ja pätemiskyvyttömänä yrittää päteä..Missä asut? Tuu jonnekki ni otan sulta senkan nokasta!!

        Jos tuun otanko 9mm mukaan?Minä meinaan lähden kun sinä jäät....


    • daklkjsadlajdlökjflöeui

      Sanktioista en tiedä sakkoja taitaa saada... Turhaa pelleilyähän tuo koko touhu oli jo varusmiesaikana joten toivotan onnea että vältyt moiselta reissulta!

      • arvatkaas l...

        Samaa toivon minäkin ettei tarvii sakkoja ottaa turhan asian takia..


    • vankeutta.

      "Mitä sanktioita tulee jos lykkäys ei mene läpi ja jätän menemättä?"

      Riippuu kertausharjoituksen pituudesta. Saat syytteen joko luvattomasta poissaolosta tai karkuruudesta. Rangaistukseksi tulee mitä ilmeisemmin sakkoa. Mahdollista on myös saada vankeutta ehdollisena.

      • arvatkaas lähdenkö?

        Vittu että hieno homma:)!! Eipä tarvitse lähteä pelleilemään saatana!


      • YEAHYEAH!
        arvatkaas lähdenkö? kirjoitti:

        Vittu että hieno homma:)!! Eipä tarvitse lähteä pelleilemään saatana!

        Onneksi olkoon! pitää toivoa ettei itselle koskaan tule tornikirjettä laatikkoon...


      • arvatkaas l...
        YEAHYEAH! kirjoitti:

        Onneksi olkoon! pitää toivoa ettei itselle koskaan tule tornikirjettä laatikkoon...

        On kait nuita saatanan identiteettiongelmaisia jämien metsästeljöitä vapaehtoisena ni ei tarvoii meijjän oikeiden miesten lähtee leikkimään. Metästellään me vaan ja kalastellaan. Se on hyvää treeniä sotaankin:)


      • Vaginasta
        YEAHYEAH! kirjoitti:

        Onneksi olkoon! pitää toivoa ettei itselle koskaan tule tornikirjettä laatikkoon...

        Se kirje kulkee nimellä:AnusKuori


    • joopa joo

      En rupea ottamaan kantaa mennäkkö vaiko ei mennä kertaamaan- juttuihin, mutta tuohon tilipussiin tulevasta lovesta et ainakaan perillä ole. Työn antajasi maksaa sinulle aivan normaalisti kertausharjoitus ajalta palkkaa (pois lukien ylityö korvaus, ruokarahat yms.) etuudet. Kertausharjoituksen päätyttyä Puolustusvoimat antaa sulle A4 lapun jonka annat työnantajalle joka saa sillä lapulla valtiolta sinulle maksamat rahat kertausharjoituksen ajalta. Ja saat vielä extrana puolustus voimilta verottomana päivärahan. Eli sinun ja sinunlaistesi rahan perässä juoksijoiden kannattaa mennä kertausharjoituksiin. heh! vähän vanha juttu, mut tiedättepähän muutkin sitte.

    • Sivarimajuri

      Kannattaa ottaa selvää mitä tarkoittaa reservikieltäytyminen. Turha lähteä kertaamaan.

      • kertailija

        ymmärrän kyllä hyvin näitä joita ei kertaus kiinnosta. Jos armeija-aikainen koulutus on jääkäritasolla niin kokemukset armeijasta ja kapiaisista ovat varmasti negatiiviset.

        Jos on kuitenkin hiukan erikoiskoulutusta ja natsoja niin kertaukset voivat olla hyvinkin mielekkäitä tapahtumia. Kapiaiset kohtelevat nykyään ressuja kuin arvovieraita eikä viikon poissaolo töistä ketään kaada. Päinvastoin, se voi olla mukavaa vaihtelua. Omassa sijoituksessani ressukaverit ovat jo tulleet tutuiksi ja kaikilla on suunnilleen sama menttaliteetti. Intoilemaan ei ruveta, mutta kun homma on annettu se kyllä pyritään mahdollisimman hyvin hoitamaan.

        Yleensä työelämässä, ja elämässäkin hyvin pärjäävät fiksut kaverit osaavat ottaa myös kertauksen oikealla asenteella.

        Eli asialliset hommat hoidetaan ja muuten ollaan kuin ellun kanat.

        Suurin osa kai näistä vouhkaajista on niitä samoja jotka aina kertovat juttua siitä että heitä suorastaan anottiin menemään aukkiin tai rukkiin mutteivät menneet. Ja näitä tuntuu olevan aikas paljon ainakin juttujen perusteella....


      • helmenkalastaja voipi kalas...
        kertailija kirjoitti:

        ymmärrän kyllä hyvin näitä joita ei kertaus kiinnosta. Jos armeija-aikainen koulutus on jääkäritasolla niin kokemukset armeijasta ja kapiaisista ovat varmasti negatiiviset.

        Jos on kuitenkin hiukan erikoiskoulutusta ja natsoja niin kertaukset voivat olla hyvinkin mielekkäitä tapahtumia. Kapiaiset kohtelevat nykyään ressuja kuin arvovieraita eikä viikon poissaolo töistä ketään kaada. Päinvastoin, se voi olla mukavaa vaihtelua. Omassa sijoituksessani ressukaverit ovat jo tulleet tutuiksi ja kaikilla on suunnilleen sama menttaliteetti. Intoilemaan ei ruveta, mutta kun homma on annettu se kyllä pyritään mahdollisimman hyvin hoitamaan.

        Yleensä työelämässä, ja elämässäkin hyvin pärjäävät fiksut kaverit osaavat ottaa myös kertauksen oikealla asenteella.

        Eli asialliset hommat hoidetaan ja muuten ollaan kuin ellun kanat.

        Suurin osa kai näistä vouhkaajista on niitä samoja jotka aina kertovat juttua siitä että heitä suorastaan anottiin menemään aukkiin tai rukkiin mutteivät menneet. Ja näitä tuntuu olevan aikas paljon ainakin juttujen perusteella....

        PISTE.


      • Mies42
        kertailija kirjoitti:

        ymmärrän kyllä hyvin näitä joita ei kertaus kiinnosta. Jos armeija-aikainen koulutus on jääkäritasolla niin kokemukset armeijasta ja kapiaisista ovat varmasti negatiiviset.

        Jos on kuitenkin hiukan erikoiskoulutusta ja natsoja niin kertaukset voivat olla hyvinkin mielekkäitä tapahtumia. Kapiaiset kohtelevat nykyään ressuja kuin arvovieraita eikä viikon poissaolo töistä ketään kaada. Päinvastoin, se voi olla mukavaa vaihtelua. Omassa sijoituksessani ressukaverit ovat jo tulleet tutuiksi ja kaikilla on suunnilleen sama menttaliteetti. Intoilemaan ei ruveta, mutta kun homma on annettu se kyllä pyritään mahdollisimman hyvin hoitamaan.

        Yleensä työelämässä, ja elämässäkin hyvin pärjäävät fiksut kaverit osaavat ottaa myös kertauksen oikealla asenteella.

        Eli asialliset hommat hoidetaan ja muuten ollaan kuin ellun kanat.

        Suurin osa kai näistä vouhkaajista on niitä samoja jotka aina kertovat juttua siitä että heitä suorastaan anottiin menemään aukkiin tai rukkiin mutteivät menneet. Ja näitä tuntuu olevan aikas paljon ainakin juttujen perusteella....

        "Jos on kuitenkin hiukan erikoiskoulutusta ja natsoja niin kertaukset voivat olla hyvinkin mielekkäitä tapahtumia."
        Kertaaminen on varmasti mielekästä tuossa tapauksessa. Ja vastaavasti epämielekästä jos ei erikoiskoulutusta ja natsoja ei ole. Metsässä kykkiminen ja "sarrrrrjjojen" ampuminen ei hirveästi innosta.


      • arvatkaas lähdenkö?
        Mies42 kirjoitti:

        "Jos on kuitenkin hiukan erikoiskoulutusta ja natsoja niin kertaukset voivat olla hyvinkin mielekkäitä tapahtumia."
        Kertaaminen on varmasti mielekästä tuossa tapauksessa. Ja vastaavasti epämielekästä jos ei erikoiskoulutusta ja natsoja ei ole. Metsässä kykkiminen ja "sarrrrrjjojen" ampuminen ei hirveästi innosta.

        Joo taas olis kertaukset, vaan en muuten tule menemään sinne, kun on parempaakin tekemistä ja minua tarvitaan muualla enemmän kuin suomen paskatasoisessa leikkikoulua vastaavasa armeijassa.

        Sanoisin teille "erikoiskoulutetut identiteettivammaiset natsojenmetsästelijät" sen, että voitte tunkea ne natsanne ja erikoiskoulutuksenne perseeseen puolestani ja hankkia elämän jos noin ajattelette! Työelämässä ja elämässä menestyvä itsensä kanssa sinut oleva ihminen kun ei lähde kertaamaan, koska tuntee itsensä tarpeelliseksi muutenkin. - Ja toisekseen, ei kaikki voi olla erikoiskoulutettuja ja johtajia, vaikka ainesta olisi ja kinuttu on. En jaksa nyt jauhaa paskaa, kun niinkin paskasta asiasta kuin suomen armeijasta on kyse!

        Itse olen rauhanturvaajana ollut ihan kokemuksen ja rahan perässä ja intissä 8kk mies, tosellakin kieltäytynyt aukista sun muista höpinöistä ja antanut paikat niitä kinuaville ihan sen takia kun oli muut asiat mielessä ja intin taso niin perseestä!

        Ihme homma kun tällainen tykkimies halutaan kertaamaan, mutta teitä erikoiskoulutettuja natsojenmetsästäjiä ei haluta, vaikka itse olisitte kieli pitkällä menossa kun sitä identiteettiä haette ja tarve pätemiseen on kova. Tulee vain mieleen, että onko tykkimies niin tärkee sitten verrattuna teihin "speciaalimiehiin" jotka haluatte tuntea itsenne niin paskan tärkeeksi?

        Mutta kertaamaan en mene, se on fakta!!


      • kova mies myöskin
        arvatkaas lähdenkö? kirjoitti:

        Joo taas olis kertaukset, vaan en muuten tule menemään sinne, kun on parempaakin tekemistä ja minua tarvitaan muualla enemmän kuin suomen paskatasoisessa leikkikoulua vastaavasa armeijassa.

        Sanoisin teille "erikoiskoulutetut identiteettivammaiset natsojenmetsästelijät" sen, että voitte tunkea ne natsanne ja erikoiskoulutuksenne perseeseen puolestani ja hankkia elämän jos noin ajattelette! Työelämässä ja elämässä menestyvä itsensä kanssa sinut oleva ihminen kun ei lähde kertaamaan, koska tuntee itsensä tarpeelliseksi muutenkin. - Ja toisekseen, ei kaikki voi olla erikoiskoulutettuja ja johtajia, vaikka ainesta olisi ja kinuttu on. En jaksa nyt jauhaa paskaa, kun niinkin paskasta asiasta kuin suomen armeijasta on kyse!

        Itse olen rauhanturvaajana ollut ihan kokemuksen ja rahan perässä ja intissä 8kk mies, tosellakin kieltäytynyt aukista sun muista höpinöistä ja antanut paikat niitä kinuaville ihan sen takia kun oli muut asiat mielessä ja intin taso niin perseestä!

        Ihme homma kun tällainen tykkimies halutaan kertaamaan, mutta teitä erikoiskoulutettuja natsojenmetsästäjiä ei haluta, vaikka itse olisitte kieli pitkällä menossa kun sitä identiteettiä haette ja tarve pätemiseen on kova. Tulee vain mieleen, että onko tykkimies niin tärkee sitten verrattuna teihin "speciaalimiehiin" jotka haluatte tuntea itsenne niin paskan tärkeeksi?

        Mutta kertaamaan en mene, se on fakta!!

        pidä toi!!


      • Vilerarrar
        Mies42 kirjoitti:

        "Jos on kuitenkin hiukan erikoiskoulutusta ja natsoja niin kertaukset voivat olla hyvinkin mielekkäitä tapahtumia."
        Kertaaminen on varmasti mielekästä tuossa tapauksessa. Ja vastaavasti epämielekästä jos ei erikoiskoulutusta ja natsoja ei ole. Metsässä kykkiminen ja "sarrrrrjjojen" ampuminen ei hirveästi innosta.

        Et tiedä paljon kertaamisesta. Kertaaminen on vähän erilaista kuin varusmieskoulutus. Moni tykkää ilman natsojakin. Mukava päästä akasta eroon vähäksi aikaa. Jos joku apina on pelännyt varusmieskoulutuksessa, niin ei se tarkoita että kertauksia tarvitsee noin paljon pelätä. Siellä kyllä tehdään hommia, mutta meno on paljon mukavempaa aikuisten ihmisten kesken.


      • OikeetaSotaaKiitos
        Mies42 kirjoitti:

        "Jos on kuitenkin hiukan erikoiskoulutusta ja natsoja niin kertaukset voivat olla hyvinkin mielekkäitä tapahtumia."
        Kertaaminen on varmasti mielekästä tuossa tapauksessa. Ja vastaavasti epämielekästä jos ei erikoiskoulutusta ja natsoja ei ole. Metsässä kykkiminen ja "sarrrrrjjojen" ampuminen ei hirveästi innosta.

        Vittu mitä leikkimistä........eikös meiile ole tullut oikeitakin maaleja tänne mihin voisi harjoitella....


    • Hävettää!

      Vittu mikä pelle. Ihan itteäki hävettää sun puolesta ku oot noin selkärangaton jätkä.

      • arvatkaas lähdenkö?

        miks sua hävettää pallinaama? kurkkasikko peiliin vai?


      • matelija oot sinä!!

        mitä vittua selkärangatomuudesta höpötät? sehän oli kieltäytymässä kertauksista, eli eiköhän siinä oo selkärankaa perkele!!


    • Kertauksiin

      Kertausharjoitukseen ei ole mikään pakko mennä. Sanot vaan, että ammut jokaisen tyypin, niin ei ole pakko käydä.

      • harkinta meneillään

        kerran kahteenkytävuoteen joku metsänistutus talkoo liito-oraville. Paljon hyödyllisempää kuin kertaaminen munattomassa armeijassa.


      • Asennepmmii
        harkinta meneillään kirjoitti:

        kerran kahteenkytävuoteen joku metsänistutus talkoo liito-oraville. Paljon hyödyllisempää kuin kertaaminen munattomassa armeijassa.

        Oot asenteella liikkeellä, joka vuosi laittaa suomi24.fi keskustelupalstalle

        -Arvatkaa uskallanko mennä sinne paskaan inttii?

        Vastaukseni sinulle: PELKURI! olet syntynyt luuseriksi, tunnet olosi paskaksi ja arkesi on suoraa sumopainia helvetistä. Et pysty edes kusella käymään kun aikanaan synnyit ja kadut sitä.

        Inttiajastasi: Olit se huono, epäkypsä ja kuriton sotilas joka jatkaa samalla pelkurilinjalla nykyäänkin..

        Se kertaus on mukavaa harjoitusta ja ei kestä kovin kauaa, oletko siis saatanan tyhmä?


      • arvatkaas lähdenkö?
        Asennepmmii kirjoitti:

        Oot asenteella liikkeellä, joka vuosi laittaa suomi24.fi keskustelupalstalle

        -Arvatkaa uskallanko mennä sinne paskaan inttii?

        Vastaukseni sinulle: PELKURI! olet syntynyt luuseriksi, tunnet olosi paskaksi ja arkesi on suoraa sumopainia helvetistä. Et pysty edes kusella käymään kun aikanaan synnyit ja kadut sitä.

        Inttiajastasi: Olit se huono, epäkypsä ja kuriton sotilas joka jatkaa samalla pelkurilinjalla nykyäänkin..

        Se kertaus on mukavaa harjoitusta ja ei kestä kovin kauaa, oletko siis saatanan tyhmä?

        vai paskalla asenteella? Asenne oli intissä hyvä, mutta se intin taso ja anti on paskaa jos joku. Taidan alkaa sivariksi itsekin!


    • metsänpoika85

      Jengi kitisee täällä jostain kertauskutsuista, tulisikin moinen! Maalit naamaan, reppu pykälään ja korpikuusen alle viikoksi - kelpaisi tälle city-pojalle. Firmasta ei ole kuin lämpimiä muistoja, 362 vuorokautta valtion tukemaa retkeilyaikaa.

      • kertaamaan useinjoutunut

        että teitä turhakkeita ei oteta edes kertaamaan. Tykkimiehet kertaa, vaikka "tyhmä saa olla muttei tykkimies". Tuntuu että suomessa on upseeristoa niin paljon omastakin takaa, niin vätykset koulutetaan intissä varaupseereiksi ja spollareiksi ja miehet hoitavat sen sotimisen.
        Jos siis haluatte kerrata kovasti, niin it-tykistö ja joku muu rooli kuin ammusmies tai lataaja!


      • mennään
        kertaamaan useinjoutunut kirjoitti:

        että teitä turhakkeita ei oteta edes kertaamaan. Tykkimiehet kertaa, vaikka "tyhmä saa olla muttei tykkimies". Tuntuu että suomessa on upseeristoa niin paljon omastakin takaa, niin vätykset koulutetaan intissä varaupseereiksi ja spollareiksi ja miehet hoitavat sen sotimisen.
        Jos siis haluatte kerrata kovasti, niin it-tykistö ja joku muu rooli kuin ammusmies tai lataaja!

        Joo, IT:ssä. Pari päivää sitten oli tipahtanut kutsu kertaamaan mutta täysin toiseen joukko-osastoon kuin missä palvelin... Aivan sama sille, onhan se hauska päästä mehtään noin ilman haulikkoakin...


      • sluibbari
        mennään kirjoitti:

        Joo, IT:ssä. Pari päivää sitten oli tipahtanut kutsu kertaamaan mutta täysin toiseen joukko-osastoon kuin missä palvelin... Aivan sama sille, onhan se hauska päästä mehtään noin ilman haulikkoakin...

        hanki elämä!


      • selevä
        mennään kirjoitti:

        Joo, IT:ssä. Pari päivää sitten oli tipahtanut kutsu kertaamaan mutta täysin toiseen joukko-osastoon kuin missä palvelin... Aivan sama sille, onhan se hauska päästä mehtään noin ilman haulikkoakin...

        joo niin nasahti kutsu rovajärvelle ja keskellä talvee ,kyllä kun helmikuussakin viikon on kunnon pakkases ni voipi olla ettei tartte enää sen jälkeen kans kertailla mut käydään nyt kerran.tulee kyl niin vanhat ajat mieleen kun lähtee pohjoseen matkustaa ni pitää edellisenä iltana lähtee pohjanmaalta puksuttelee et on kasarmil sodankyläs 10.30... kyl täälkin parempaakin tekemistä olis mut lähetään vaik muitten kiusaks... tuo PIRUN MATKA ON KAUHEE.. huumoril huumoril. olin intis 1993 ja ny tuli eka kutsu.. huh huh..


      • myös 1993
        selevä kirjoitti:

        joo niin nasahti kutsu rovajärvelle ja keskellä talvee ,kyllä kun helmikuussakin viikon on kunnon pakkases ni voipi olla ettei tartte enää sen jälkeen kans kertailla mut käydään nyt kerran.tulee kyl niin vanhat ajat mieleen kun lähtee pohjoseen matkustaa ni pitää edellisenä iltana lähtee pohjanmaalta puksuttelee et on kasarmil sodankyläs 10.30... kyl täälkin parempaakin tekemistä olis mut lähetään vaik muitten kiusaks... tuo PIRUN MATKA ON KAUHEE.. huumoril huumoril. olin intis 1993 ja ny tuli eka kutsu.. huh huh..

        Itse myös I/1993 pohjoisessa. Tämä on nyt toinen kertaus.
        Ensimmäinen oli n. 10 vuotta sitten. Kyllä siellä metsässä aina pärjää kun ei tarvisi vain kasarmilla notkua.


      • the true soldier
        myös 1993 kirjoitti:

        Itse myös I/1993 pohjoisessa. Tämä on nyt toinen kertaus.
        Ensimmäinen oli n. 10 vuotta sitten. Kyllä siellä metsässä aina pärjää kun ei tarvisi vain kasarmilla notkua.

        teen jotain järkevää ennemmin kuin menen kertaamaan.


      • aamukasa pasifisti
        the true soldier kirjoitti:

        teen jotain järkevää ennemmin kuin menen kertaamaan.

        Homma on ihan selvä, kysymys on omasta valinnasta. Vielä meillä on yleinen asevelvollisuus - toisin kuin Ruotsissa enää. Jokainen Suomen mies on tuon periaatteen mukaan asevelvollinen: velvollinen käymään sen asepalveluksen ja kuulumaan sen jälkeen reserviin, josta saatetaan kutsua kertaamaan. Molemmista voi kieltäytyä. Siinä ei ole mitään hyvää/pahaa/hävettävää/kehuttavaa. Se on persoonakohtainen ratkaisu niin kuin kaikki muukin täällä. Siitä vain, jos siltä tuntuu.
        Itse suoritin aikanaan 11 kk asepalveluksen. Ensi syksynä menen 11. kertaa kertaamaan, kertausharjoitusvuorokausia on päälle 60:n. Ilman noita juttuja en varmastikaan olisi konsanaan niin paljon noita sota-, kriisi- ja rauhan ajan juttuja tullut edes funtsineeksi. Rauhan asialle minut tuo ahkera "sotiminen" on kasvattanut.


      • tykkijulli
        aamukasa pasifisti kirjoitti:

        Homma on ihan selvä, kysymys on omasta valinnasta. Vielä meillä on yleinen asevelvollisuus - toisin kuin Ruotsissa enää. Jokainen Suomen mies on tuon periaatteen mukaan asevelvollinen: velvollinen käymään sen asepalveluksen ja kuulumaan sen jälkeen reserviin, josta saatetaan kutsua kertaamaan. Molemmista voi kieltäytyä. Siinä ei ole mitään hyvää/pahaa/hävettävää/kehuttavaa. Se on persoonakohtainen ratkaisu niin kuin kaikki muukin täällä. Siitä vain, jos siltä tuntuu.
        Itse suoritin aikanaan 11 kk asepalveluksen. Ensi syksynä menen 11. kertaa kertaamaan, kertausharjoitusvuorokausia on päälle 60:n. Ilman noita juttuja en varmastikaan olisi konsanaan niin paljon noita sota-, kriisi- ja rauhan ajan juttuja tullut edes funtsineeksi. Rauhan asialle minut tuo ahkera "sotiminen" on kasvattanut.

        No joku jaksaa vetää herneen nenuun pikku metsäkeikasta niin saahan tota lykkäystä ja vaikka vapautuksenkin niin turha sitä on marista.Ite lähden parinviikon päästä kertaukseen ja hauskaltahan tuo viikon loma kaikkien työkiireiden keskellä tuntuu.Tuskin sitä nyt maailma kaatuu jos viikon on poissa töistä ja kotoa.En siis pidä itseäni korvaamattomana ja jos sattuis joku tuttu naama vastaan vaikka epäilen kun tuli tuolta intistä päästyä jo -91 veke ja kerran olen käyny aiemmin yli 10v. sitten kertaamassa.


      • arvatkaas lähdenkö?
        tykkijulli kirjoitti:

        No joku jaksaa vetää herneen nenuun pikku metsäkeikasta niin saahan tota lykkäystä ja vaikka vapautuksenkin niin turha sitä on marista.Ite lähden parinviikon päästä kertaukseen ja hauskaltahan tuo viikon loma kaikkien työkiireiden keskellä tuntuu.Tuskin sitä nyt maailma kaatuu jos viikon on poissa töistä ja kotoa.En siis pidä itseäni korvaamattomana ja jos sattuis joku tuttu naama vastaan vaikka epäilen kun tuli tuolta intistä päästyä jo -91 veke ja kerran olen käyny aiemmin yli 10v. sitten kertaamassa.

        mene kertaamaan jos siltä tuntuu että olet korvaamaton pellearmeijalle ja yksi pelle pellejen joukossa. Ei maailma varmaan kaadu siellä metsässä, mutta ennemmin menen sinne hyvien kavereiden kanssa patikoimaan kuin jollakin vässykkäporukalla.
        Ei vaan vittu kiinnosta pätkääkään lähteä kappareiden pätemistä ja kaikenlaisten natsojenmetsästäjien esitystä ja nuoleskelua kattselemaan. Jos palkka-armeija tulee, olen käytettävissä tositilanteisiin. oletko sinä kertaaja käytettävissä?


      • aamukasa pasifisti
        arvatkaas lähdenkö? kirjoitti:

        mene kertaamaan jos siltä tuntuu että olet korvaamaton pellearmeijalle ja yksi pelle pellejen joukossa. Ei maailma varmaan kaadu siellä metsässä, mutta ennemmin menen sinne hyvien kavereiden kanssa patikoimaan kuin jollakin vässykkäporukalla.
        Ei vaan vittu kiinnosta pätkääkään lähteä kappareiden pätemistä ja kaikenlaisten natsojenmetsästäjien esitystä ja nuoleskelua kattselemaan. Jos palkka-armeija tulee, olen käytettävissä tositilanteisiin. oletko sinä kertaaja käytettävissä?

        Siihen se just perustuu, se kertaaminen, että sinustakin saisi sitten tosipaikan tulklen tehoja irti (palkka- taikka muussa) armeijassa. Varusmiesaikaisella oppimisellasi ei vain silloin ole enää paljoakaan käyttöä. kertaus on opintojen äiti tässäkin.
        Tiedoksesi, että vaikka palkka-armeijaan joskus siirrtyttäisiin, se ei ole Suomen turva tositilanteissa.


      • löpölöpö
        aamukasa pasifisti kirjoitti:

        Siihen se just perustuu, se kertaaminen, että sinustakin saisi sitten tosipaikan tulklen tehoja irti (palkka- taikka muussa) armeijassa. Varusmiesaikaisella oppimisellasi ei vain silloin ole enää paljoakaan käyttöä. kertaus on opintojen äiti tässäkin.
        Tiedoksesi, että vaikka palkka-armeijaan joskus siirrtyttäisiin, se ei ole Suomen turva tositilanteissa.

        minä en kertaa!


      • että semmosta
        löpölöpö kirjoitti:

        minä en kertaa!

        taakse pinoon vaan kaikki jotka ei lähe kertaamaan piste


      • Ööverluutnantti
        että semmosta kirjoitti:

        taakse pinoon vaan kaikki jotka ei lähe kertaamaan piste

        Psykopaatti lahtarisika murhamies!

        Suomessa on valinnanvapaus: ei ole pakko mennä kertaamaan, jos ei halua.

        Asiallahan ei ole kuin epämääräistä tunteellista merkitystä, sillä nämä rauhanajan kertausharjoitukset eivät ole kovinkaan hyödyllisiä ja toisaalta, Suomea ei uhkaa mikään näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa, siis muutamaan vuosikymmeneen.

        Siihen mennessä olemme siirtyneet jo ammattiarmeijaan, niin että kerratkoot, ketkä lystäävät.

        Itse olen aina käynyt, kun on käsketty, ja aika monta kertaa vapaaehtoisenakin. Ulkoilu on mukavaa.


      • Kapteeni ,
        arvatkaas lähdenkö? kirjoitti:

        mene kertaamaan jos siltä tuntuu että olet korvaamaton pellearmeijalle ja yksi pelle pellejen joukossa. Ei maailma varmaan kaadu siellä metsässä, mutta ennemmin menen sinne hyvien kavereiden kanssa patikoimaan kuin jollakin vässykkäporukalla.
        Ei vaan vittu kiinnosta pätkääkään lähteä kappareiden pätemistä ja kaikenlaisten natsojenmetsästäjien esitystä ja nuoleskelua kattselemaan. Jos palkka-armeija tulee, olen käytettävissä tositilanteisiin. oletko sinä kertaaja käytettävissä?

        Tää on kovin outoa, miksi tollasta pitää edes kysyä? Kertaushan on osoitus maanpuolustusinnosta, pitäisi todennäköisempänä että se joka ei lähde kertaamaan, ei olisi käytettävissä. Ei varmaan kaikki kertailijatkaan - tietenkään -, mutta kyllä sieltä luulisi suuremman osan olevan valmis.


      • Kuvatusällö
        sluibbari kirjoitti:

        hanki elämä!

        Joo! Hanki pleikkari!


      • Eversti56
        Kapteeni , kirjoitti:

        Tää on kovin outoa, miksi tollasta pitää edes kysyä? Kertaushan on osoitus maanpuolustusinnosta, pitäisi todennäköisempänä että se joka ei lähde kertaamaan, ei olisi käytettävissä. Ei varmaan kaikki kertailijatkaan - tietenkään -, mutta kyllä sieltä luulisi suuremman osan olevan valmis.

        Onko jo eläviä maaleja joita saa tappaa?Siis aitoja ihmisiä?


    • trololoo

      Kertaajat on homoja. Partiopoikia,jotka tykkää haistella miesten hikeä.
      Ja läskejä,hitaita ketjupolttajia. Trolololo

    • Pekonpakko

      Pleikkari laulaa kuumana kun räkänokka pakoilee kertausta.

    • taitaa käydä,kun

      70-vuotta sitten S merkien kantajille tositilanteen tulle on vellit saappaanvarressa.

      • Sivarit sivuun

        Kertaaminen kannattaa. Sinuakin auttaisi kieliopin kertaaminen. Pleikkaritasolta ei akatemia kutsu.


    • petsari_

      Vaikka varusmiesaika oli yli 90% melkosta shaissea niin kyllä kertauskutsua odotan innolla. Pääsee hermoja lepuuttamaan ja vähän poikien kanssa ammuskelemaan ja valtio maksaa hyvät rahat. Mikäs sen parempaa? Asenteesta se kaikki on kiinni.

    • fiifsfopkfoekf

      Tykkäät pojista varmaan kovin?

      • StondariBoitsu

        Joo se saa katella mulkkuja suihkussa...


    • khkhfkodk

      "Pleikkari laulaa kuumana, kun räkänokka pakoilee kertauskutsua."

      Pleikkari? Hmm.. olet jo 40- kympin korvilla, puhut tiukkaan sävyyn,mutta suht. asiallisesti, huolimatta provoilusta. "Pleikkari"- sanaa eivät alle 30-kymppiset käytä luodessaan metaforaa laiskoista nykynuorista.Voi myös päätellä halveksunnan nuorempaa ikäluokkaa kohtaan hyvin selkeästi, toisin kuin kohteen ikätovereilla vastaavassa tilanteessa.

      Olet skappari? Otan osaa.
      Tai ehkä sekatyömies, joka on pettynyt vähäisiin ylennyksiin, huolimatta lukuisista metsäaamuista. Tai mikä ammattiryhmä vain.

      Pelkäät venäläisiä tai muuten vain koet patriotismin kerta kaikkiaan oikeutetuksi juuri Sinulle. Ikäänkuin muistona "vanhasta hyvästä Suomesta".

      Ihan ok, mutta pohjimmiltasi tiedät armeijan paskaksi paikaksi. Joten; jos kerta sinun pitää/piti ne metsäaamut nauttia pj:ssä, kaikkien muidenkin miesten pitää. Nyt ja aina,eikö?

    • Himmelit kettuun

      Ei kannata juuttua dildon nimeen. Sitä voi hinkata vaikka minkälaista vehjettä, mutta ei tule sen onnellisemmaksi sillä. Kannattaisi vaan kantaa oma osuutensa vastuusta ja pysyä aikuisten porukassa, niin ei tarvitse turvautua hankaussähköön muummin helmoissa. Kertausharjoitus ei ole sen kummenpi juttu eikä rasite, jos on astunut aikuisten maailmaan. Aikuisten oikeasti!

    • yuytjhte

      Heh, sitä sanoinkuvaamatonta kitkattomuutta hankaussähkötarinoillesi tuottaa se varma tieto,etten ole sinun porukoissa.
      Ei ole muuten eturauhasseulantakaan iso rasite, kokeilehan!

    • Res yyberhumpf

      Niinkö on, että otat pleikkarin kiillottamisen todesta. Että se ei ole leikkimistä, mutta kertsarit on?

    • fhfdh

      Olet aika sekaisin, juu. Jatkoja mielikuvitusleikki-metsäharjoituksiisi, heippa!

      Koita nyt olla tarkka, että rupisessa sotilaspassissasi on ne raapustukset oikein.
      Muista; nuoleskelemalla pääset arvoasteikossa eteenpäin!

      • Kesloo P.

        Mistä ihmeestä tuo nuoleminen tuli? Aikuinen kun ei pleikkareiden kanssa melskaa, niin ei ole käyttö aivan tuttua. Mutta arvelen, että ainakaan u s e i m m a t eivät sentään n u o l e pleikkareitaan!


    • Littera vie

      Minä ainakin menen kertaamaan, jos kutsu tulee. Ja olen mennyt tähänkin asti. Kysymys on siitä, että päivitän taitoja, ettei pahana päivänä käy niin, että vastapuoli on parempi kuin minä. Huuda siinä sitten pistimen kärjelle, että en ole kerrannut, enkä kertaa!

    • Reservin kieltäytyjä

      Hae täydennyspalveluun, lomakkeen saat sotilasläänin esikunnasta. Postita hakemus ja pistä sotilaspassi mukaan ja enää koskaan ei tule kertausharjoituskäskyä postissa.

    • r45r4y4ry

      Suomen "armeija" on täysin kulliton ja palliton. Sopii erinomaisesti kuumemittarileikkejä harrastaville homoseksuaaleille.

      Adjektiivi "suomiminen" tarkoittaa jonkin asian rankaisemista tai hivuttamista, eikö totta?

      Asumme kaikki jossain paskatunkiolla, nimeltä Suomi.

      Heterona pidän siitä, että ympärillä on myös naisia.

    • d4e3wwwwwwwwwwwwwwww

      Juu, loppuu se sohlon räplääminen herra Niinistön liitettyä maamme Islantiin eli Natoon.

      Passi palautetaan. Pitäkää saatananne,.

    • 2000 luvun suomessa

      Sotilaspassin palauttaminen on isänmaallinen teko!

    • terve perse ja sille

      Sanoo kalle häkälunttu alias vaippaihottuma kenraali :))))

    • tolloe

      Aloittajalle:

      Olitko siellä kertaamassa???

      Mitä tapahtui???

    • 8,trmytym,

      Erotkaa reservistä ennen vuotta 2015!

      Paskavoimat aloittavat silloin uudelleen kertausharjoituskäskyjen postituksen.

    • tollojen_maa

      Luulen että eniten sotaa haaveilevat ja pum-pum-leikeistä messuavat ovat ensimmäisinä lääkintäteltassa. Yhtä kovaäänisinä. Luulen että juuri heistä on eniten haittaa maanpuolustuksessa. Kokemuksestani kentältä juuri kovaäänisimmät ovat ylipäänsä epäilyttävimpiä kaikkialla muuallakin.

      Samaten, luulen että on käytännössä "isänmaallisempaa" pyörittää sadan pintaan työllistävää pk-yritystä kuin huudella jotain sarrja-sarrjahommaa. Sarrja-sarjja-hommat eivät paljoa kai kilise valtion kassassakaan (toisin kuin päinvastainen)? Ja jos tuotanto liittyy huoltovarmuuteen on motiivikin kai "isänmaallinen" jonkun mielestä (oma motiivini on kyllä taloudellinen, ikävä kyllä). Ja juu, viikko voi olla kivaa kirjoitella nettiin ilman sähköä ja lämpöä. Niin että asiat eivät ole niin kiveen hakattuja aina ja kaikkialla jos YKSI on sitä mieltä.

      Ja jos palkkaamillani kavereilla pysyy työpaikka alla kiittelevät he varmaan sitä enemmän kuin natsoja tai sarrja-sarrja-leikkeihin pääsyä. Näet joillakin on asuntolainaa ja itsensä ja perheen elättäminen velvollisuuksissaan. Joku veroäyrikin saattaa jonnekin kilahtaa.

      "Isänmaallisuuteen" vetoaminen viittaa kai jotenkin johonkin isäni maahan. Voin sanoa ettei isäni maata omistanut ketään muutakaan enempää. Lisäksi isäni oli sen verran mulkvisti etten halua mitään krediittiä motiiveistani tai mielipiteistäni yhdellekään mulkvistille (tai muunlaisille messuajille) millään soveltumattomalla argumentilla. Muun muassa sanat "rasisti" ja "isänmaallinen" ovat perseilyn ansiosta nykyään soveltumattomia argumentteja yhtään mihinkään niin että kiitos vaan.

      Yritän hoitaa itse omat asiani ja varsinkaan isääni tai muuhunkaan mulkvistiin ripustautumatta. Edelleen luulen että sellainen asenne voi olla jopa yhteinen etu päinvastaiseen verrattuna. Enkä kyllä ajatellut että näitä asioita pitäisi jollekulle selostaa, ja jos pitää niin on aika huolestuttavaa ja maanpuolustamista puoltavaa.

    • pakolainentilalle

      Kuka hullu haluaa puolustaa tätä maata?
      maa on poliittisen korruption vallassa.
      sananvapaus on vain helinää.
      kirkko on täynä hulluja maailmanhalaajia, jotka vihaavat omaa seurakuntaa.
      rahat jaetaan ulkomaille ja loput käytetään elättien hyysäämiseen.
      Puolustakaa liberaalihomot ja femakot ihan keskenään tätä sontalajää.

      tv. res. alik. ja pienyrittäjä

    • Mosatramppare

      Kertauksilla ei saada mainitavia tuloksia aikaan, jos ei kyseessä ole erityisen tekninen ja kehittyvä aselaji. Vastentahtoinen kertaaja ei takuulla opi mitään hyödyllistä.
      Torrakkoa oppii yhä uudeleen ja uudelleen käyttämään kenttäolosuhteissa, jos peruskurssi on joskus suoritetu ja tarve niin vaati.
      Kyllä luonteikas vainolainen opettaa tikanpojat pitämään päät alhaalla ja kaivamaan poterot riittävän syviksi.

    • Missäs_on_MASI

      Vapaaehtoisissa kertauksissa näkee maanpuolustusinnokkuuden normijakauman.
      RUK:n käyneet ovat harjoituksissa yli-edustettuja, seuraavana mainittavana joukkona tietysti AUK:n käyneet. Kaikilla on ylennys ja kiiltävät natsat mielessä. Ei kuitenkaan mainitavia vartiointi, tai kipinä innokuutta.
      Sitten tulee tuo puolustuksemme selkäranka, MIEHISTÖ, mutta se loistaa poissa olollaan.
      Ei oikein korpisoturia nappaa rauhan aikana. Vap. eht. kertaajien joukossa saattaa olla muutama (alle 5) korppia, mutta vain yksi, tai yleensä ei yhtään natsatonta.
      koko organisaatio on kuin kärjelleen seisomaan käännetty pyramidi.
      Sodanajan kokoonpanot toki seisovat perinteisesti ja normaalisti leveä perse alaspäin, mutta missä rauhan aikana piileskelee se ylimainostettu - jumalattoman sitkeä ja umpi isänmaallinen maanpuolustustahto? Sitä ei todellisuudessa ole!

      Koko kertaus perustuu "piällysmies" ylennyksille sen sijaan, että se pitäisi perustua motivoituneen ja yhteenhitsautuneen porukan kehittäväksi tilaisuudeksi.

      Kuka sitä nyt vartiossa ja kipinässä viitsisi seisoskella, kaulus täynnä raskasta rautaa?

      • ex_tykinruoka

        Suomella tosiaan hieno paperiarmeija, tositilanteessa vain miehistö puuttuu. Itsekin jätin menemättä nk. pakollisiin, aika voimattomia nuo olivat kun en vaan ollut tavoitettavissa.


    • painekattila

      Suomi ei ole enää itsenäinen maa, mitäs tätä puolustamaan, puolustakoot mamut kun ovat kohta valloittaneet tämän maan omaksi islamilaiseksi paratiisikseen.

      • 77777777777777

        näinhän se valitettavasti näyttää maan tila olevan, rannikkojääkärit laittaa jurmoon tankin täyteen ja suuntaan sodan syttyessä kohti saaristoa. piiloon sotaa.
        2000-luvulla Suomi ja Suomalaiset ajaa vain homojen hommia ja islamisoitumisia eduskunnassa, mediassa ja nauraa pilkkaavat tavallisia ihmisiä, jotka vielä ehkä hetki sitten uskoivat Suomen tulevaisuuteen tai turvallisuuten mutta kyllä se nyt tän perkuleen mamu tulvan jälkeen näyttää siltä että Suomen valtio on kuollut ja kuopattu.
        Tai valtion eliitti voi paksusti mutta kansan leipä kapenee ja elintila vähenee päivä päivältä .
        Kuka haluaa maksaa veroja tämmösee paska maahan joka kiroa syntyjään suomalaisia?
        YLEkin on semmone kansan narutus organisaatio että jos sitä vastarintaa olisi niin sen YLEn pitäis hävitä ensimmäisenä pois valehtelemasta Pihtiputtaan mummoille ja papoille.


    • TulikoAjateltua

      Tuliko mieleesi että eivät välttämättä sinua ajatellutkaan siellä kovasti kouluttaa. Sillä sinuthan on jo kertaalleen koulutettu ja perusasiat pitäisi olla hallussa. Kertausharjotus on koulutukseltaan enemmän niitä varten, jolla niitä natsoja on hieman enemmän kun sinulla koskaan tulee olemaan. Sinä olet siellä vain sitä varten että tietävät kuinka nopeasti vielä saavat sun läskiperseesi siellä metsässä liikkumaan, että voivat arvioida hitautesi vaikutuksen muuhun joukkoon. Sillä kaikkia miehiä pitää pystyä liikuttamaan samaan aikaan ja samaan tahtiin tarvittaessa. Meinaatko että sähköpostilla sen selvittäisivät :) Samalla arvioidaan oletko enää sopiva tehtävääsi vai siirretäänkö sut eturiviin maalitauluksi tai playstation osastolle. Ja siihen viimeiseen kommenttiisi vielä. Suunnaton intosi parempaan sotilaskoulutkseen oikeen huokuu kun sanot että eri asiasia jos pyytäisivät uudistettuun koulutukseen jossa tehtäväsi olisi päivitetty. Voi hyvää päivää. Miksi ne pyytäisi jotain nykyistä nettinörttiä johonkin kalliiseen koulutukseen jos kaveri ei jaksa nostaa kun tietokoneen hiirtä ? Se aloite pitää tulla sulta itseltäsi, että tahdot parempaa koulutusta ja näytät että sinusta yleensäkin on siihen. Muutenhan sä olet sitä perus kauraa, joita juoksutetaan siellä metsässä näiden parempaa koulutusta haluavien takia. Pohdippa tätä.

    • urpoainaurpo

      Wittu mä ammun teitä mun ysimillisellä wittu mä oon ollu rauhanpellenä wittu mä saan päteä töissä wittu mä olin rauhanpellenä auton takia kun pilini on pieni mä en wittu kertaa kun metsästelen wittu kalastelen wittu hanki elämä wittu mä saan päiwärahaaki sibbosskytteniltä ku metsästän ja kalastan jne...

    • erqwrqw

      itse viisi kertaa kertauksissa käyneenä en kaipaa yhtään kertausharjoituksia niin kauan
      kun se on mitäänsanomatonta oleilua jossa kantahenkilökunta viettää aikaa keskenään.

      Oma kokemukseni kertoo että kysymyksessä on mitäänsanomaton oleilu, ei mitään uutta , eikö kertausten tarkoituksena ole että kaikki saavat siitä höydyllisen kokemuksen ja taitoijen kehittäminen.

      näin ei missään nimessä ole!!

      • erqwrqw

        Tosin venäläisenä lipsahti vale. En minä Suomessa pääse mihinkään kertaamaan. Täällä kertaavat miehet.


    • Senkinvastarannankiiski

      Aloittaja lienee kohta eläkkeelle siirtyvä eronnut alkoholisti jolla ei ole kavereita. Ei sua enään kertaamaan otettaiskaan.

    • siinäpätehtäväoivasulle

      Ja kohta sitä ei kysytäkkään sinulta....Sitä lupaa! Tullaan sekä viedään ja laitetaan puupökkelöksi portinpieleen!

    • Katkera_skappari

      Kiinnostaisi itseäkin kuulla mitä sanktioita tuosta tulee. Koskaan ei ole tullut mietittyä. Ei nimittäin enää pulju nimeltä Puolustusvoimat kiinnosta. Aikanaan työsuhde kyseisessä firmassa loppui, eivätkä takaisin vuosien jatkuvan hakemisen jälkeen ottaneet, joten ei sitten. Tappoivat sillä tämän miehen sotilaallisuuden ja nyt pyytävät kertaamaan. Ei kiitos, elämässä on tällä hetkellä paljon tärkeämpääkin. Mikään reservissä sivariksi itsensä muuttaminen ei kuitenkaan tule kysymykseen. Rintamalle kyllä lähen jos pilliin vihelletään, mutta vain siksi koska arvostan isänmaatani, mutta en arvosta puolustusvoimia enää pätkääkään.

    • EiArmyaAnna

      Menis huumehörhöilyksi ja saikun hakemiseen, ei sydän, ei hermot eikä kunto enää kestä x.x

    • HiekkapakalleMars

      Eiköhän nuo sanktiot ole jo selvinnyt sinulle.Liekkö edes varusmiespalvelusta suorittanut laisinkaan kun pikkupoikain pyssyleikeistä puhut?

      • Sama_miäs

        Enkai minä muuten kertausharjotuskutsuista poisjäämis sanktioita kyselisi jos sivarin oisin käynyt.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2485
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2173
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1829
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1621
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1565
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 60
      1396
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      89
      1319
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe