Öisin kakkiminen

mä vaan

Mulla on 14-viikkoinen narttupentu, jonka kanssa käyn ulkona yhdessä toisen koirani kanssa viidesti päivässä. Se aika usein kakkii noin kolmella lenkillä ulos, vääntää jonkun pienen papanan ja pötkön. Ja tästä tietenkin kehutaan runsaasti. Päivisin se ei kaki sisälle ollenkaan. Mutta odotahan kun yö koittaa... joka aamu kerään olkkarista rikkalapiollisen p*skaa!
Koirat käyvät viimeisen kerran pissityksellä puolenyön aikaan, joten pennun täytyy kakkia sisälle aamuyöstä.
Pentu syö kolmesti päivässä turvotettua Jahti&Vahtia jollain aterialla lisänä lihaa, sisäelimiä tms. Viimeisen kerran se syö noin klo. 20.
Miten tämmöisen kakkarytmin saisi käännettyä? Pitäisikö minun sulkeutua koirineni yöksi makkariin, jotta kuulen kun pentu käy tarpeilleen ja viedä sitten kakara ulos? Mutta ei se silti ratkaise sitä, että se hätä iskee juuri aamuyöllä!
En ymmärrä miksi ne ulos, päivisin tulevat pökäleet eivät voi olla näitä isoja ja mahtavia, kuten ne yöllä ovat! :D
Okei, hullulta kuullostaa. Enkä tiedä onko tämä nyt niin suuri ongelma, ehkä ohimenevä vaihe vain.

8

3666

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Scarlet.

Meillä kanssa ollut samaa ongelmaa, koira kyllä kakkii muutenkin siälle kuin vain yöllä, koska ei aina älyä pyytää ulos. Mutta yöllä enää harvemmin tulee kakkaa, kun rupesin tekemään niin, että jaotan koiran saaman ruokamäärän siten, että aamulla ja päivällä annan vähän enemmän ja illalla vähän vähemmän. Käydään myös illalla sellainen pidempi lenkki, että rupeaa sopivasti väsyttämään ja tavallisesti koira sitten nukkuukin koko yön ihan rauhallisesti ja kakkii vasta aamulla pihalle.

Meidän pentu on siis 12 viikkoinen

• öinen pimeys

pelon ja jännityksen aiheuttama stressihormonin nousu saa koiran suolen toimimaan yli-aktiivisesti, ja hätä yllättää väkisin.jospa kokeilisit tuota makuuhuoneeseen koirinesi sulkeutumista öiksi. nimittäin, jos öinen pimeys, ja yht'äkkiä kovin suurelta ja varjoineen pelottavalta tuntuva asunto ahdistaa koiraa, niin ongelma ratkeaa, kun tila makuuhuoneessa on pienempi ja sinäkin lähellä. sitäpaitsi, jo noin hyvin päivisin pidättelevä pentu tuskin sotkee pesää, eli makuuhuonetta kakalla. vaihe on taatusti ohimenevä, voimia siitä yli pääsemiseen sinulle.

• piti sanoa...

itselläni ei ole kokemusta jahti & vahti -koiranruuista,mutta olen lukenut, että jotkin koirat ulostavat aivan tolkuttomasti tuosta ruuasta. ruoka menee ikäänkuin "läpi". itse ruokin koiriani nurto choice'lla tai eagle pack'illä, ulosteen määrä on mukavan pieni ja koira saa sen mitä kasvuunsa tarvitsee, eikä liiaksi hehkutusjäämiä ja viljoja.

• kokeilla

jospa kokeilisit siirtää viimeisen ruokailun myöhemmäksi. Kakkahätäkin siirtyisi aamuun...ehkä

• 4kk vanha narttupentu, joka myös kakkaa yöllä sisälle, aamulla ja päivällä ei, viimeisen kerran pihalle 21:00, viimeisen ruoan saa 18:00 Mikähän lie, olisko uhmaa tai jotain. No ajan kanssa kaikki tulee. :) välillä/kahteen viimeiseen yöhön, ei ole tehnyt sisälle ollenkaan! jes! Mutta tänä aamuna oli taas kakka lattialla. :(

• mys

Pitipä rekisteröidä nimimerkki ihan kun tulee keskusteltua täällä näköjään enemmänkin.:)
      Niin, olen siis aiheen aloittaja, hyvää päivää!

Aloin antamaan pennulle vähemmän ruokaa iltaisin ja aamulla ja päivällä enemmän. Kakkamäärä yöllä putosi heti radikaalisti, selkeästi yksiin kakkoihin. Pötköjä siis ei ole enää ympäri olkkaria useissa paikoissa. Jihuu!
      Oltiin lisäksi viikonloppu äitini luona, jossa nukuttiin koirien kanssa suljettujen ovien takana yhdessä huoneessa. Pentu nukkui klo. 23-06 täysin rauhallisena pissaamaatta ja kakkaamatta, mutta kello 6 (kellontarkkaan) sillä tulee se kakkahätä. Olin kyllä vähän ilahtunut siitä, että se hätä iskee niin aamulla, eikä ihan yöllä! Voisin siis ehkä kokeilla myöhäistää sitä iltaruokintaa vaikka parillakin tunnilla ja kokeilla onko sillä vaikutusta asiaan. :)
      Luuletteko, että kuivilla/turvotetuilla nappuloilla voi tämmöseen asiaan olla vaikutusta? Yksi tuttava meinaan kehoitti kokeilemaan nappulan antamista täysin kuivana. Enpä tiedä, sama lopputuloshan se varmaan on, onko nappulat turvotettu tai että koira juo veden itse kuivien nappuloiden päälle, eikö? Vai...?

• välttämättä

tarvitsee pienentää tuota ruokamäärä. Juuri tuo paikan rajaaminen saa koiran tuntemaan olonsa turvalliseksi. Meillä oma pentu saa viimeisen ruuan klo 22 ja ei ole ikinä kakannut yöllä. tila on rajattu makkariin, tosin nykyään jo pääse muuallekkin, muttei edes halua. eli ruuan vähentäminen, ei ole mikään ratkaisu, vaan enneminki tuo tilan rajaaminen. vaavia pelottaa ;o

ps. eikö tuon ikäisen pitäisi syödä vielä 4krt päivässä ?

• vien sen
        välttämättä kirjoitti:

tarvitsee pienentää tuota ruokamäärä. Juuri tuo paikan rajaaminen saa koiran tuntemaan olonsa turvalliseksi. Meillä oma pentu saa viimeisen ruuan klo 22 ja ei ole ikinä kakannut yöllä. tila on rajattu makkariin, tosin nykyään jo pääse muuallekkin, muttei edes halua. eli ruuan vähentäminen, ei ole mikään ratkaisu, vaan enneminki tuo tilan rajaaminen. vaavia pelottaa ;o

ps. eikö tuon ikäisen pitäisi syödä vielä 4krt päivässä ?

heti ulos, kun se herää.. oli kello 02-07. ei enää yleensä onneksi tarvitse kun vasta 6 aikaa :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sanoisit

juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      192
      2010
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      129
      1104
    3. Mitä hyvää

Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      700
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe