kaikki ulos

dafdf

Miten saa oksennettua kaikki ulos? Tai ainakin mahdollisimman paljon. Kun jossain sanottiin että oksentaessa tulee ulos vain 30-40% syödystä ruuasta, niin miten ne sais kaikki ulos? Kuinka nopeasti ruoka imeytyy? Tai milloin se alkaa imeytymään?

kiitos vastauksista

15

7004

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki ulos

      kaloreita ehtii imeytyä n. 30-40%, siksikään bulimokot ei aina laihoja ole..

      • yli 4 vuotta miana

        Joo no mä ainakin oon laiha (bmi 14.0) ja en tod usko et mul ainakaa imeytyy 30-40% koska enhän mä muuten pysyis näin laihana koska oksennan kuitenkin joka päivä ihan mielettömästi.Tai siis oon tosin oppinu oksentaa ilman käsii,et mun ei ainakaan tarvii työntää mitään sormii kurkkuun ku tulee muutenki:P


      • buliimikko -25kg
        yli 4 vuotta miana kirjoitti:

        Joo no mä ainakin oon laiha (bmi 14.0) ja en tod usko et mul ainakaa imeytyy 30-40% koska enhän mä muuten pysyis näin laihana koska oksennan kuitenkin joka päivä ihan mielettömästi.Tai siis oon tosin oppinu oksentaa ilman käsii,et mun ei ainakaan tarvii työntää mitään sormii kurkkuun ku tulee muutenki:P

        On täällä joku muukin onneksi samaa mieltä ja tietää, että buliimikotkin ovat kyllä laihoja, jos niin haluavat ja että 30-40% ruoasta ei imeydy. Siis niin DAA kun jotkut väittä niin. Itsekin olen alipainoinen (bmi 16,7) ja koko ajan laihdutan lisää.


    • Spiah

      Ruoka alkaa imeytyä jo suussa.
      Se 30-40% tarkottaa sitä, että sen verran ehtii suhun imeytyä, vaikka heti syötyäs rynnistäisit vessaan. Et sä sitä millään pois saa vaikka kuinka kakoisit. :)

      • buliimikko -25 kg

        En usko että pitää tuo aivan paikkaansa.
        Itse olen siis laihtunut ylipainosta alipainoon bulimian avulla. Ja olen kyllä ahminut kaikenlaisia herkkuja ja ruokia ja rasvaa ja ihan kaikkea niin paljon, että jos niistä kaikista olisi imeytynyt muka 30%kin niin en olisi kyllä laihtunut niin paljon. Oksennan joka päivä vähintään 4 kertaa ja parhaimmillaan yli 10 tai jopa 15-20. Ja niistä seuraava energiamäärä on huikea. Siis ihan useita useita tuhansia kaloreita päivässä, jos kolmas osakin vaan imeytyisi. Sitä stressittömämpää ja helpompaa oksentamisesta tulee mitä mielummin ja vapaaehtoisesti sitä teet, sillon kun siihen ei liity pakotteita. Kannattaa juoda tarpeeksi syönnin aikana ja välttää hyvin nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja, kuten leipä tai joku muu selainen. Suklaa ja glukoosi-fruktoosisiirappiset karkit ennen ja jälkeen ruokailun ja oksentamisen saa pahan olon aikan ja oksennusta tulee ''enemmän'' ja ne laihduttaa ainakin minua. Mutta on kumminkin tärkeää löytää omat hyvät tuotteet, jotka johtaa juuri sinut laihtumiseen. Menestystä oksentamisen tiellä. Mulla on urakka ihanassa vaiheessa.
        En usko siis siihen että imeytyy ainakana noin paljon energiaa. Usko laihtumiseesi ja yritä opetella oksentamaan vatsalihaksien avulla niin kuin minä. Sillon se oksentaminen vasta helppoa onkin. Yllättävän nopeasti senkin oppii.


      • mävaaaa

        http://www.finfood.fi/finfood/ffom.nsf/0c0aa8187130c1d24225685f0075031b/8ec316268140a560c22565710026b9e8?OpenDocument
        "Suussa ruokaan sekoittuu sylkeä, joka helpottaa ruuan nielemistä ja pilkkoo osan hiilihydraateista."

        http://www.tuuli.net/ravinto/3.htm
        "Suu
        Ruuansulatus alkaa jo suussa, jossa hampaat jauhavat ruuan kielen avustuksella pieniksi palasiksi. Perusteellinen pureskelu tehostaa myös syljen sisältämän amylaasin eritystä, joka aloittaa hiilihydraattien pilkkomisen."

        ruoka siis alkaa sulaa ja imeytyä JO SUUSSA (--> myös purkasta saa muutaman kalorin, vaikka itse purkkaa ei niele) Se suussa tapahtuva imeytyminen on kuitenkin huomattavasti vähäisempää kuin mitä se on muissa ruuansulatuskanavan osissa ja suussa alkavat imeytyä vasta tietyt hiilihydraatit. Lukekaa vaikka lukion bilsankirjoja jos haluatte tietää enemmän ihmisen ruuansulatuksesta


      • imeytymisestä
        mävaaaa kirjoitti:

        http://www.finfood.fi/finfood/ffom.nsf/0c0aa8187130c1d24225685f0075031b/8ec316268140a560c22565710026b9e8?OpenDocument
        "Suussa ruokaan sekoittuu sylkeä, joka helpottaa ruuan nielemistä ja pilkkoo osan hiilihydraateista."

        http://www.tuuli.net/ravinto/3.htm
        "Suu
        Ruuansulatus alkaa jo suussa, jossa hampaat jauhavat ruuan kielen avustuksella pieniksi palasiksi. Perusteellinen pureskelu tehostaa myös syljen sisältämän amylaasin eritystä, joka aloittaa hiilihydraattien pilkkomisen."

        ruoka siis alkaa sulaa ja imeytyä JO SUUSSA (--> myös purkasta saa muutaman kalorin, vaikka itse purkkaa ei niele) Se suussa tapahtuva imeytyminen on kuitenkin huomattavasti vähäisempää kuin mitä se on muissa ruuansulatuskanavan osissa ja suussa alkavat imeytyä vasta tietyt hiilihydraatit. Lukekaa vaikka lukion bilsankirjoja jos haluatte tietää enemmän ihmisen ruuansulatuksesta

        se ruuan määrä tai osa joka alkaa imeytymään jo suussa niin on ihan sairaan minimaalista. Ei kai kukaan nyt kaiken järjen mukaan (jos sitä meillä edes on..) luule että jos syö vaik yhen suklaapalan jossa on, 50kcal(?) että se vaan sormia napsauttamalla imeytyis suoraan jenkkakahvoiks yms...
        haloo...! Mutta tietty kannattaa alle puoltuntia ahmimisen jälkeen oksentaa..
        Itse oon laihduttanut 6kg tähän mennessä oksulla ja alaspäin mennään..


      • buliimikko
        imeytymisestä kirjoitti:

        se ruuan määrä tai osa joka alkaa imeytymään jo suussa niin on ihan sairaan minimaalista. Ei kai kukaan nyt kaiken järjen mukaan (jos sitä meillä edes on..) luule että jos syö vaik yhen suklaapalan jossa on, 50kcal(?) että se vaan sormia napsauttamalla imeytyis suoraan jenkkakahvoiks yms...
        haloo...! Mutta tietty kannattaa alle puoltuntia ahmimisen jälkeen oksentaa..
        Itse oon laihduttanut 6kg tähän mennessä oksulla ja alaspäin mennään..

        Ainakaan minun kohdalla ei pidä paikkaansa, että 30-40% imeytyisi, koska silloin olisin yhtä ylipainoinen kuin ennen. Se kalorimäärä nimittäin, joka kertyisi tuosta prosenttimäärästä pitäisi minut yhtä lihavana kuin olinkin, enkä olisi laihtunut 25kg. En harrasta mitään liikuntaa ja vain oksentamalla laihdun. Ja ei todellakaan kerkeä mitään imeytyä jos juo esim. maitolasin ja heti kun on juonut sen loppuun, kumartuu alas ja oksentaa sen samaan kuppiin, josta sen joi ja jossa näkyy desilitrat ja millilitrat tarkalleen ja oksentaa vielä enemmän, kuin sitä maitoa alun perin oli. Se on teoreettisestikin lähes mahdotonta. Ja sen jälkeen vielä tekee saman asian vedellä, tavallaan niin kuin maidon huuhtelun!


      • oksentaminen
        buliimikko -25 kg kirjoitti:

        En usko että pitää tuo aivan paikkaansa.
        Itse olen siis laihtunut ylipainosta alipainoon bulimian avulla. Ja olen kyllä ahminut kaikenlaisia herkkuja ja ruokia ja rasvaa ja ihan kaikkea niin paljon, että jos niistä kaikista olisi imeytynyt muka 30%kin niin en olisi kyllä laihtunut niin paljon. Oksennan joka päivä vähintään 4 kertaa ja parhaimmillaan yli 10 tai jopa 15-20. Ja niistä seuraava energiamäärä on huikea. Siis ihan useita useita tuhansia kaloreita päivässä, jos kolmas osakin vaan imeytyisi. Sitä stressittömämpää ja helpompaa oksentamisesta tulee mitä mielummin ja vapaaehtoisesti sitä teet, sillon kun siihen ei liity pakotteita. Kannattaa juoda tarpeeksi syönnin aikana ja välttää hyvin nopeasti imeytyviä hiilihydraatteja, kuten leipä tai joku muu selainen. Suklaa ja glukoosi-fruktoosisiirappiset karkit ennen ja jälkeen ruokailun ja oksentamisen saa pahan olon aikan ja oksennusta tulee ''enemmän'' ja ne laihduttaa ainakin minua. Mutta on kumminkin tärkeää löytää omat hyvät tuotteet, jotka johtaa juuri sinut laihtumiseen. Menestystä oksentamisen tiellä. Mulla on urakka ihanassa vaiheessa.
        En usko siis siihen että imeytyy ainakana noin paljon energiaa. Usko laihtumiseesi ja yritä opetella oksentamaan vatsalihaksien avulla niin kuin minä. Sillon se oksentaminen vasta helppoa onkin. Yllättävän nopeasti senkin oppii.

        Miten toi ilman käsiä ts. pelkillä vatsalihaksilla oksentaminen onnistuu?
        Nykyään munkin on helpompi oksentaa ko alussa..jännitän mahaa eikä välil tarvi ko laittaa sormia kurkkuun ni saa tavaraa ulos..välil pitää auttaa enemmän sormilla..

        Toinen kysymys: Ollaan lähdössä isovanhemmille&sukulaisille hiihtolomaks ja oon aivan kauhuissani..Tiedän että "joudun syömään" ja tuun varmasti repsahtaan ahmimiseen useista eri syistä..
        Siis miten onnistutte oksentamaan muilta salaa?Koton yleensä käyn suihkussa,mutta enmä sukulaisilla voi kesken päivän suihkussa rampata..Onko neuvoja?
        Ajattelin kyl myös ottaa laksatiivit avuksi..Mutta nehän ei tosin oo kovin tehokkaita..Ainakaan tabletit?


      • mut itää oksata!
        oksentaminen kirjoitti:

        Miten toi ilman käsiä ts. pelkillä vatsalihaksilla oksentaminen onnistuu?
        Nykyään munkin on helpompi oksentaa ko alussa..jännitän mahaa eikä välil tarvi ko laittaa sormia kurkkuun ni saa tavaraa ulos..välil pitää auttaa enemmän sormilla..

        Toinen kysymys: Ollaan lähdössä isovanhemmille&sukulaisille hiihtolomaks ja oon aivan kauhuissani..Tiedän että "joudun syömään" ja tuun varmasti repsahtaan ahmimiseen useista eri syistä..
        Siis miten onnistutte oksentamaan muilta salaa?Koton yleensä käyn suihkussa,mutta enmä sukulaisilla voi kesken päivän suihkussa rampata..Onko neuvoja?
        Ajattelin kyl myös ottaa laksatiivit avuksi..Mutta nehän ei tosin oo kovin tehokkaita..Ainakaan tabletit?

        ota mukaan muovipusseja,paperia (että voit sitte pyyhkästä kädet, kasvot ym.) ja väitä että oot ruvennu lenkkeilemään ja että ''ohhoh nyt kyllä pitää ottaa pikku lenkki ku näin paljon hyväskää tuli syötyy''

        sitte jossain mettässä oksutat siihen pussiin ja heität sen sit jonnekki.. tai sitte ihan ilman pussia johoki puskaan, kunhan kukaan ei sitä sit huomaa :D

        mummolassa tein niin et mä oksensin johonki pussiin toisessa huoneessa (niillä on huono kuulo onneks.) ja sit mä kipitin yöllä vessalle, leikkasin pussin kärjen irti ja puristin oksut vessanpönttöön (näin ei tuu nii kovia ääniä, jos puristaa vessanreunaan!) ja sitte vaan pussi roskikseen :)


        kirjotit tän kauan sitte, mut ehkä tää autaa joku muu kerta,,, (jouluahmimiset pian tulossa!)


    • minäminävaan25

      kantsii pitää muutaman minuutin tauko oksentamisesta ja vähän kävellä ympäriinsä, ja sitten yrittää uudelleen. mulla ainakin toimii. varmaan tavarat mahassa liikkuu...

      • ...

        Laihduin alussa oksentelemalla yli 10kg. Tietyssä pisteessä tätä sairautta keho alkaa sitten kerätä sitä vararavintoa kaikesta niin paljon kuin mahdollista, Ts. jos syöt "normaalissa" mittakaavassa todella vähän, ihan vain hengissä pysyäksesi, lihot takaisin. Tai näin ainakin mulle kävi. Pienimmillään 44kg, nyt 52 ja oksentelen yhtä paljon ja välillä enemmän ku ennenki.


    • mä oon vast alottanu oksentamisen tai koska oon ylipainone... huomattavasti olen laihtunut mutta en tarkkoja kiloja tiiä.. mä ökään joku kerran päiväs ku asun aika tiheel kerrostalo alueel ja mutsi aina himas..
      oisko mitenkää vinkkei miten mä voisin oksentaa monta kertaa enemmä päiväs pystyiskö koulus mitenkäää sillee ettei kukaa oikee kuulis tai huomais?
      ja miten voi oksennella ilma et mutsi huomais ku se on aina himas?

    • Räkijä

      En taida jaksaa enää oksennella ihan heti. Mä äsken syljin keksit ja suklaan suusta suoraan roskikseen ja lähti makeenhimo ja tuli semmonen fiilis et on makeeta syöny. :D Ei se ihan niin nautinnollista ole, mutta helpompaa ainakin mulle tällä hetkel. Ärsyttää oksentelu, kun tuntuu aina et jää älyttömästi oksentamatta, vaikka ei oikeesti jää, mut tällee ei taida paljoo imeytyy. :D, eikä myöskään jäädä ulos tulematta. :D Niin ja kukaan ei ainakaan huomaa, ellei ihan tumpelo oo. :P Oon mies, eli voin olla aika tumpelo kyllä. :D

      Voi syödystä kaloriamäärästä imeytyy paljonkin kaloreita, mutta sit on oksennus epäonnistunut tavalla, tai toisella. Näin ainakin itse ymmärrän asian.
      Joskus vaan pitäis niin älyttömän monta kertaa oksentaa yhtä satsii, ettei vaan jaksa, eikä pääkään tykkäää siitä paineesta hyvää. Mul tulee pilkkui siitä oksennuksen tuottamasta paineesta, joka päähän kohdistuu jos oikein joutuu rykii...

      Kantsii lopettaa ajoissa jos mahdolllista, ei tää kyl hyväks oo pitkäsjuoksus ja elämänhän toivottavasti olis tarkotus aikamoinen maratoni olla.

    • pro mia

      ei oo todellista miten tyhmiä voi olla ihmiset näillä palstoilla....huoh.
      siis ihmettelen nyt miksi ikinä vaivaidun tämän kirjottaan mutta:

      ruoka alkaa pilkkoutua jo suussa, totta. Mutta IMEYTYMINEN, kaiken, hiilareiden, aminohappojen, suolojen, rasvojen, tapahtuu OHUTSUOLESSA. Jotenka ei ole mahdollista että kaloreita kertyy mikäli ruoka on vielä mahalaukun puolella.

      Lisäyksenä vielä et bulimikkojakin on monenlaisia: niitä jotkaa on lihavia, oksuu koko ajan eivätkä syö muuta kun mättöö ja eivät osaa oksentaa tarpeeksi huolellisesti....ja sit niitä jotka oksuu vaan tietyt ruuat tai kaikki ruuat ja on hiton laihoja koska osaavat huolellisesti oksentaa. Plus liikunnat. eli voi laihduttaa tai lihottaa, riippuu vähän

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2057
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      113
      1512
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1184
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      482
      1111
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      62
      1087
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      912
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe