Punainen vaate?

Reilu peli!

Jo toisen kerran poistui viestiketju, jossa kerrottiin konkreettinen esimerkki siitä, miten homeopatiaa voidaan kaupata eettisesti ja juridisesti kestävällä pohjalla, eli markkinapuheissa otetaan huomioon mitä homeopatiasta todella tiedetään. Ilmeisesti homeopatian uskottavuus on todella löyhissä kantimissa jopa ns. omien joukossa, kun tällaiset esimerkit sensuroidaan pikapikaa bittiavaruuteen.

Tässäpä muutama esimerkki homeopatiauskolle vaarallisista lauseista:

"Unlike many homeopathic companies and practitioners, we won't lie to you either."

"Homeopathy can be used to treat any self-limiting condition."

Kysymys:
"I'm actually ill - can Homeopathy help me?"

Vastaus:
"Go to your doctor immediately. Homeopathy will not be able to cure you. However, the placebo effect generated by taking Homeopathic products may reduce the unpleasantness of some of the symptoms. Homeopathy of any sort is not a substitute for evidence-based medicine and proper medical opinion."

Kysymys:
"Why do you say you don't lie?"

Vastaus:
"Homeopathy works through a complicated interaction with the human body and mind known as the "placebo effect". Many homeopaths will try and explain any health improvements through made-up science such as "memory of water", "nano-particles" or other non-existant molecular interaction. The truth is that the human mind and body is a remarkable combination, and is perfectly capable of healing itself. If you think a remedy is helping you, it may well actually do so, especially in the case of self-limiting illnesses (ones that, if left alone will get better anyway). For some reason, many homeopaths feel they have to tell their patients lies and fairy stories, and try to baffle them with pseudo-science. We treat you like adults, and only tell you the truth."

Kysymys:
"What side effects can I expect?"

Vastaus:
"None. That's one of the great things about homeopathy - there are no side effects (unless you're allergic to sugar, or water) as there are neither actual medical effects, nor active ingredients in the remedies!"

Kysymys:
"Can I get homeopathic vaccines from you guys?"

Vastaus:
"NO!! If you're travelling to parts of the world where you run the risk of picking up a disease, make sure you get vaccinations as recommended by your doctor. In addition, make sure your children are vaccinated properly. Homeopathy is not capable of protecting you or your family from any future medical condition or disease. You're more than welcome to take our products alongside proper vaccination programmes if you like though"

Käyttäjien kokemuksia:

Mr. S. Scott: "I ordered your product to help treat a mild cold I was experiencing and that evening I began to feel much better. By the time your product arrived I was nearly fully cured!"

6

582

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poistoille!!!

      Kyse ei ollut mainoksesta.

      Sitäpaitsi täällä on jaettu välillä linkkejä eri valmistajien tai muuten vain homeopaattien sivuille, eikä niitä viestejä ole poistettu. Joten mikä nyt on syynä?

      Mielipiteetkään eivät voi olla syynä, eivätkä edes saa olla syynä, sillä samanlaisia mielipiteitä kuin mitä tuolla sivustolla on, viljelevät myös kritiikillä homeopatiaan suhtautuvat keskustelijat.

      Linkki ei myöskään loukkaa ketään, se ei ole häiriköintiä, eikä se ole keskustelun sääntöjen vastainen.

      Linkin aihe ei myöskään ole mikään palstan aiheesta poikkeava, vaan täysin homeopatiaa koskeva!

      Sen lisäksi linkin mukana tuli kuvaus kyseisestä sivustosta, joten tyhjästä viestistä ei voi myöskään syyttää!

      Joten mikä on se syy siihen poistoon? Jos nämä poistot jatkuvat, me voimme ottaa yhteyttä ylläpitoon tuollaisen häiriköinnin vuoksi jolloin he saavat ratkaista tämän ongelman!

      • Aurum

        "Sitäpaitsi täällä on jaettu välillä linkkejä eri valmistajien tai muuten vain homeopaattien sivuille, eikä niitä viestejä ole poistettu. Joten mikä nyt on syynä?"

        Olen suht monta markkinointiviestiä tältäkin palstalta poistanut (niitä vain et ole kerennyt noteerata) ja tulen jatkossakin ysittäisten firmojen mainosviestit ja linkitykset firmojen myyntisivuille poistamaan, jos ne vain havaitsen. Joskus joku on saattanut mennä seulan läpikin, mutta siitä sopii minulle huomauttaa, niin tulen ne kyllä poistamaan. Olen pahoillani, että viestiesi poistaminen on harmittanut sinua, mutta tämä on linjani enkä käy asiasta kanssasi tämän enempää kiistelemään.


      • ei ole kyse mistään
        Aurum kirjoitti:

        "Sitäpaitsi täällä on jaettu välillä linkkejä eri valmistajien tai muuten vain homeopaattien sivuille, eikä niitä viestejä ole poistettu. Joten mikä nyt on syynä?"

        Olen suht monta markkinointiviestiä tältäkin palstalta poistanut (niitä vain et ole kerennyt noteerata) ja tulen jatkossakin ysittäisten firmojen mainosviestit ja linkitykset firmojen myyntisivuille poistamaan, jos ne vain havaitsen. Joskus joku on saattanut mennä seulan läpikin, mutta siitä sopii minulle huomauttaa, niin tulen ne kyllä poistamaan. Olen pahoillani, että viestiesi poistaminen on harmittanut sinua, mutta tämä on linjani enkä käy asiasta kanssasi tämän enempää kiistelemään.

        mainosviestistä, vaan selvästä huumorista?


      • Keksi parempi
        Aurum kirjoitti:

        "Sitäpaitsi täällä on jaettu välillä linkkejä eri valmistajien tai muuten vain homeopaattien sivuille, eikä niitä viestejä ole poistettu. Joten mikä nyt on syynä?"

        Olen suht monta markkinointiviestiä tältäkin palstalta poistanut (niitä vain et ole kerennyt noteerata) ja tulen jatkossakin ysittäisten firmojen mainosviestit ja linkitykset firmojen myyntisivuille poistamaan, jos ne vain havaitsen. Joskus joku on saattanut mennä seulan läpikin, mutta siitä sopii minulle huomauttaa, niin tulen ne kyllä poistamaan. Olen pahoillani, että viestiesi poistaminen on harmittanut sinua, mutta tämä on linjani enkä käy asiasta kanssasi tämän enempää kiistelemään.

        Naurettava selittely. Täytyy olla aika yksinkertainen, jos tuon tulkitsee mainosviestiksi. Siinähän annetaan vain konkreettinen esimerkki, miten vastuunsa tunteva kertoo tuotteistaan. Lisäksi kyse on Brittien saaria koskeva sivustosta.

        Sitäpaitsi jos sheriffi Aurumia närästää markkinointi, niin siirrähän katseesi seitsemän riviä alemmaksi, jossa lukee jopa isoilla kirjaimilla kirjoitettuna, lihavoituna ja alleviivattuna HOMEOPATIKESKUS ARNICA. Sieltä löytyy jopa itse firman omistajan kommentti. Siinä se on kököttänyt yli kuukauden. Jos se ei ole Aurumin mielestä markkinointia ja Fair Deal-jutut olivat, niin kyllä jotkut katselevat näitä juttuja todella värittyneiden lasien läpi. Tämä ei tarkoita sitä, että haluaisin Arnica- juttuja poistettavaksi. Onpahan tosi hyvä esimerkki sheriffin omituisista käsityksistä ja sopii hyvin entiseen linjaa, jossa Aurum riensi saksineen hätiin, kun joku reppana homeopatiaan hurahtanut oli puhunut itsensa tarpeeksi syvälle pussiin.


      • heikko selitys
        Aurum kirjoitti:

        "Sitäpaitsi täällä on jaettu välillä linkkejä eri valmistajien tai muuten vain homeopaattien sivuille, eikä niitä viestejä ole poistettu. Joten mikä nyt on syynä?"

        Olen suht monta markkinointiviestiä tältäkin palstalta poistanut (niitä vain et ole kerennyt noteerata) ja tulen jatkossakin ysittäisten firmojen mainosviestit ja linkitykset firmojen myyntisivuille poistamaan, jos ne vain havaitsen. Joskus joku on saattanut mennä seulan läpikin, mutta siitä sopii minulle huomauttaa, niin tulen ne kyllä poistamaan. Olen pahoillani, että viestiesi poistaminen on harmittanut sinua, mutta tämä on linjani enkä käy asiasta kanssasi tämän enempää kiistelemään.

        Fair Deal -nimistä homeopatiakauppaa ei ole oikeasti olemassa. Tuo on mainoksen muotoon puettu kannanotto homeopatian vaikuttavuuteen ja tapoihin joilla sitä markkinoidaan. Tarkempi lukeminen paljastaa kyllä asian. En usko, että olisi olemassa riskiä, että joku luulisi sitä oikeaksi mainokseksi.

        Minun mielestäni tuossa tekstissä esitetyistä asioista voi ja saa keskustella avoimesti ja aikuismaisesti.


    • hpaatti

      Minusta Fair Dealin markkinointiviestintä on realistista ja vastuullista. Siinä ei luvata liikoja ja välitetään oikeasti asiakkaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2742
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      241
      2668
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2366
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      201
      1857
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1328
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      22
      1266
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1132
    Aihe