olen 16 vuotta vanha, kun tänään olin terkkarilla tarkastuksessa oli verenpaine aluksi 150/79 ja toisella mittauksella 139/72 viime vuonna se oli 120/70. Pitäisikö huolestua mistä moinen muutos? Liikun paljon ja syön ihan terveellisesti. paino indeksi on ihanteellinen.
Voiko tuo johtua vain väsymyksestä ja sressistä vai pitäisiköhän mennä lääkärille.
jotain pahasti vialla?
3
900
Vastaukset
- sanoi, neuvoiko
menemään lekurille. Mutta stressi on yksi, joka nostaa painetta. Myös tuo, että toisella mittauksella laski on ihan OK. Olit ehkä vain huilannut liian lyhyen ajan ennen ensimmäistä mittausta.
Yläpaineet ovat ehkä kuitenkin turhan korkeita noin nuorelle. Käsittääkseni 120 on korkeahko 16-vuotiaalle. Onko suvussasi korkeita paineita, voi olla perinnöllinen jutska? - käsittämätöntä
Nuo arvothan ovat aivan loistavia alapaineetkin alkavat 7:lla. Yläpainearvot tietysti heiluvat varsinkin nuorilla miten sattuu.
Keskity ihmeessä muihin asioihin verenpaineessasi ei ole yhtään mitään vikaa. - hätää
Murrosikäisellä yläpaine 140 on ihan normaali, niin olen lukenut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo räyhää: kansan on muututtava
Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san2372668- 1011124
Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion
Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu1221088Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta1531002Oikea kaste on syntisten kaste
Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka58995Upotuskaste on raamatullisin kaste
Jokainen raamattua lukenut tietää sen. Päivänselvä asia. Vauvalle annettu kaste ei löydy raamatusta.717897- 63831
Perussuomalaisten kansanedustajalta erittäin raju puheenvuoro eduskunnassa massamaahanmuuttoa vastaa
https://www.is.fi/politiikka/art-2000012019924.html Hyvä, että perussuomalaiset tuo Suomen kansalle tätä vihervasemmisto237790- 38768
- 120743