Kysyisin vielä, että miten närästyksestä/limanerityksestä johtuvaa hengenahdistusta ja kurkun kuristamisen tunnetta voi hoitaa/lieventää? Hengenahdistus pahenee yleensä syödessä, enkä täten pysty syömään juuri mitään =(. Ahdistus pahenee myös iltaa kohti ja jostain syystä tuntuu, että happosalpaajalääkitys vain pahentaa sitä.
Hengenahdistus
8
5170
Vastaukset
- Hmhh
Unohdin kysyä, että voiko ruokatorventulehdus aiheuttaa tuollaista "kuristusta"?
- refluksikurkku
Minun mielstä voi. Olen ensisijaisesti ylärefluksitapaus. Minulla auttoi kouristuksiin vain tulehduksen lievittyminen
(n. 3kk). Pahimmat kouristukset ja spasmimaiset
jäykistymiset olivat kyllä elämäni pahinta aikaa.
Otin sekä särkylääkeitä ja Sirdaludia (eivät pahentaneet olotilaa). Joskus vieläkin tulee tunne kuin joku tunkisi juomalasia kurkusta (ruokatorvesta)alas.
Tämän lisäksi tein hartia/kaula/kurkkuliikkeitä ja ääniharjoituksia (yleisiä niska-hartia-selkäliikkeitä, muut fysioterapeutilta,
voice massage -hierojalta ja puheterapeutilta).
Söin vain suht nestemäisiä tai soseutettuja, koska kiinteämmän ruoan syönti (ja pureskelu)
jumitti nielun takalihaksia pahasti.
Pahoinvointia, oksentelua tai mitään mahaoireita
ei esiintynyt missään vaiheessa.
Tsemppiä!
- pelle p
Minulla ihan samat ongelmat (paitsi että pystyn kyllä syömään) enkä ole oikein keksinyt
mikään mikä auttais. Eli jos keksit jonkun keinon niin kerro mullekin! - Outo lintu
Muistakaa että vaikka sitä ei kaikissa lääkeselosteissa luekkaan että happosalpaajalääkkeen kun aamulla vetäsette kiduksiinne, pitää olla tunnin tauko ennen kuin otatte ns. aamupalan.
Ja happosalpaajalääkkeillä on eroa, sen olen todennut että mulla auttaa vain yksi merkki (montaa merkkiä olen kokeillut), tosin valitettavasti aina ei sekään.
Oliskohan niin että kun happosalpaajat otetaan aamuisin, tehot eivät riitä enää iltaan? En tiedä mutta tuo tuli vain mieleen.
Tuo on kyllä varsin yleistä että tuo hengenahdistus tulee jostain syystä enemmän iltaisin ja kurkun kuristamisen tunne on tuttu vaiva, mm. eilen minulta meni se ohi istuessa, tuolia vaihtamalla.... Painaisikohan vatsaa jotenkin nuo jotkut tuolit kun istuu....- Hmhh
Otan lääkkeen aina iltaisin, siinä 18 aikoihin, ja n. puoli tuntia lääkkeen ottamisen jälkeen tuntuu siltä kuin hengenahdistus pahenisi (mutten voi satavarmaksi sanoa, johtuuko se lääkkestä). Joskus kurkkua kuristaa niin paljon, että kasvoille nousee ihan kuumotuksen tunne, mikä katoaa muutamien sekuntien päästä, mutta kuristuksen tunne pysyy. Aika outo juttu. Pitäisi varmaan taas mennä lääkäriin.
- Outo lintu
vatsavaivoista;
http://vatsavaivaiset.phpbb.fi/index.php?sid=5ab19f3d96aa781a546f63b217a165b9
Toivoopi "Outo lintu" - kisi vaan
itsellä ei liman eritys aiheuta sitä hengenahdistusta ja kurkun kuristamista. päivän aikana ja juuri syönnin jälkeen yritän touhuilla seisten kaikenlaista. se auttaa kun ei käy istumaan tai makaamaan. syön 40mg nexiumia, lääkäri käski ottamaan sen aamuisin n. 15 min ennenkun syö mitään, mutta silloin oireet olivat illalla pahemmat. nyt otankin sen iltasella, niin se tuntuu tehoavan paremmin!
- nuha
Minulla on refluksi. Kaikki mahdolliset vaivat olivat. Leikkaus poisti suurimman osan. Köhiminen ja limaisuus ovat jäljellä. Minulle diagnosoitiin vasomotorinen nuha joskus aikoja sitten. Veto,painomuste, muutkinärsykkeet aiheuttavat kurkun köhää. Eli erilaiset ärsykkeet vaikuttavat limakalvoihin, ei ole allergiaa. Sisaruksillani on samaa, joten ajattelen että diagnoosi on oikea. Sopii myös refluksiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324631Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152618Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252435Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su642433- 321817
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321631Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731496Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?501315- 661294
- 821241