Uusi S80

Käyttökokemuksia

Ostin reilu vuosi sitten tämän uuden S80 D5-koneella (automaatti). Onko teillä muilla millaisia kokemuksia uudesta S80:stä? Minusta erittäin hiljainen, mukava, tehokas, matka-auto. Kulutus riippuu ajotavasta. Pyörii 6,3-7,1 välillä. Ei paljoa isolle autolle. Kojelaudasta ja kulj. puoleisesta ovesta kuuluu joskus sirinää. Välillä häipyy. Onkohan tyypillinen Volvon ongelma? Kaiken kaikkiaan olen erittäin tyytyväinen valintaani.

19

3818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outsider66

      moitteen sijaa edes niitä sirinöitä, takana 21tkm mukavaa matkantekoa.

      • kerran ei

        toista kertaa oli niin paska auto että...........


    • hankkia hieman

      Sisältöä elämään? laita reppu selkään ja ole 2 yötä metsässä eväinesi.

      Koeta käydä jossain vanhainkodissa katsomassa kuinka siellä hoitsut tekee työtä.

      Otappa selvää lähipiirisi ihmisten heikommin menevistä ns elämä potkinut päähän yms sairautta .

      Mieti sitten volvon sirinöitä ja automaatin vaihatmisen pehmeyttä sekä 400nm väännön tarpeellisuuta . Mieti perkele.

    • Tosiaan..

      Juu, ostin 50 000 euron auton ja se tuntuu jotenkin hyvältä...!

      • outsider66

        66tuhannen ennen veromuutosta ja hintansa "väärti"!


      • polkupyörää?

        Hanki ensin ajokortti


      • Tosiaan...
        polkupyörää? kirjoitti:

        Hanki ensin ajokortti

        Menikö viestisi väärään paikkaan vai mitä yrität sanoa? Vai onko sinun mielestäsi S80 niin halpa auto, että on suoranainen ihme, js se tuntuu hyvältä?


      • Polkupyörää...
        Tosiaan... kirjoitti:

        Menikö viestisi väärään paikkaan vai mitä yrität sanoa? Vai onko sinun mielestäsi S80 niin halpa auto, että on suoranainen ihme, js se tuntuu hyvältä?

        ...taidan olla vähän tyhmä, kun en ymmärrä, kuka pelaa milläkin puolella.


    • 1.5 diesel myös

      nuo 2.4 koneet joutaa suolle . Rellussakin oleva 1.5 diesel sopii volvoon erinomaisesti. sievä kulutus voima riittää ja esim 7 vaihteinen kuiva "dsg" siihen niin olisi FIKSU!

      • outsider66

        pääsis volvo lopullisesti eroon rellusta/tekniikasta. S80 ei käsitääkseni sisällä ranskalaista insinööri "osaamista"?


    • Vulvasta:

      Omani on 2.4D aut. 2008, ajettu reilut 6000.

      Ensin vähemmän mairittelevia piirteitä:

      Kaksi kertaa ilmennyt näiden 2.4D ja D5 -mallien tyyppivika; tehot häviää yht`äkkiä. Yksi D5:n omistava kaveri sanoi laitteen kelaavan massiiviset 80km/h:n huiput vian ilmetessä. Vika katoaa kun sammuttaa virran ja starttaa uudelleen. Huollosta saa tietenkin uuden päivityksen joka vähentää ko. vian todennäköisyyttä.

      Polttoaineenkulutus uutena. Yleensä tosin kulutus putoaa huomattavasti kun autolla on ajettu noin 20-30000km.

      Minua näin uutuuttaan myös ihmetyttää moottorin jäähdytysnesteen lämpömittarin puuttuminen, mutta sillähän ei autossa sinänsä käyttöä olekaan.

      Sisätilat tuntuvat hieman edellistä mallia pienemmiltä, väittävät niiden kuitenkin kasvaneen. Tunne johtunee pääasiassa pienemmistä sivuikkunoista.

      Autoon ei voi enää jättää avainta muualle kuin konepellin alle, ed. mallissahan oli mahdollista avata repsikan ovi tai peräluukku, lukita auto kaukosäätimellä sekä laittaa avain sisään ja ovi/takaluukku kiinni.

      Takaluukun avausnappi ihmetyttää: avasi luukun kojelaudan tai luukun nappulasta niin kuraiseen luukkuun on kuitenkin pakko koskea koska luukku ei kojelaudasta avattaessa kuitenkaan nouse itsestään ylös.

      Kattolinjasta (kaartaa voimakkaasti alas takaoven takakulman kohdalla) johtuen takapenkille istuva joutuu painamaan päänsä huomattavan alas. Vähän kuin Peugeot 607:ssä.

      Takalasinlämmitin menee automaattisesti päälle käynnistettäessä. Toiminto pitäisi olla poiskytkettävissä soittimen yhteydessä olevasta valikosta, mutta jostain syystä päältäkytkentä ei toimi kuin seuraavassa käynnistyksessä.

      Lämmitettävät pissapojansuuttimet jäätyvät, samaten ajovalonpesimet, jotka eivät tässä mallissa ole enää pyyhkimillä varustetut joita hyvä puhdistustulos edellyttäisi. Painepesurit ajovaloissa myös kuluttavat huuhtelunestettä todella runsaasti.

      Takavalot eivät lisäjarruvaloa lukuunottamatta ole LEDeillä toteutetut, kuten edellisen mallin viimeisissä vuosikerroissa. Lamppujen uusimista taakse on siis tiedossa.

      Varapyörä ei ole täysikokoinen. Itseasiassa täysikokoinen varapyörä ei edes mahtuisi syvennykseen.

      Tunkki ei enää nosta auton koko toista kylkeä ilmaan, vaikeuttaen hieman taka- ja eturenkaiden vaihtoa päikseen.

      Konepellin alle siirretyn akun johdosta autoon/autosta on vaikeampi antaa/ottaa virtaa. Aikaisemminhan kaapelit sai kytkettyä kumpaan päähän autoa tahansa.

      Hyviä kokemuksia:

      Miellyttävän hiljainen jaettava. Moottori käy tyhjäkäynnilläkin todella tasaisesti ja äänettömästi.

      Tarkka ja vakaa ajettavuus.

      Kääntösädettä on saatu pienennettyä huomattavasti.

      Sivupeilit ovat todella reilun kokoiset. On huomattu ettei peileissä ole tärkeintä se, miltä ne näyttävät vaan se mitä niistä näkee. Peilit myös kääntyvät napista painamalla alaspäin kun peruutusvaihde on kytkettynä.

      Vilkut sivupeileissä.

      Istuimet ovat totuttuun tapaan erinomaiset, sekä ergonomia on muutenkin kohdallaan.

      Ohjauksen mukaan kääntyvät xenonvalot ovat ainakin näin uutena todella tehokkaan tuntuiset.

      Seisontajarru polkimella.

      Maavara on ed. malliin nähden parempi.

      Takaovet ovat aikaisempaa pitemmät, helpottaen käyntiä takapenkille.

      Työkalusarja on hyvin käsillä varapyörän päällä.

      Etuvaloihin on helppo vaihtaa polttimoita: (niitä ei xenoneilla varustetuissa malleissa tietysti montaa olekaan) umpiot ovat kahdella salvalla kiinni, joten ne on helppo irrottaa ja viedä sisätiloihin ropellettaviksi.

      Lasinpyyhkimet saa jäämään yläsentoon, mikä helpottaa sulkien vaihtoa.

      Suuri huuhtelunestesäiliö.

      Mittava säilytyslokero kyynärnojassa.

      Summa summarun: mukava auto, johon saa ainakin saksalaisiin kilpailijoihinsa verrattuna samalla rahalla enemmän varusteita ja moottoria. Eikä herätä kateutta siinä määrin kuin MB tai BMW.

      • täälläkin

        Tehojen häviämistä ei autossani ole ollut. Ritisilmasuodatin ei mielestäni toimi kunnolla. Vaikka automatiikka on päällä, niin hajut tulee selvästi sisään. Vain jos laittaa kompressorin (A/C) päälle, sitten käryt pysyvät pihalla. Tätä laitteiston ei kuitenkaan pitäisi vaatia, näin minulle vastattiin, kun asiaa kysyin. Suodatin on vaihdettu 30 tkm huollossa, muttei vaikuttanut asiaan.

        Kulutus on ollut 6,5-7,2 litran tietämissä. Hyvä lukema tämän kokoiselle autolle. Olen päässyt jopa 5,9 tasaisessa maantieajossa!

        "Takalasinlämmitin menee automaattisesti päälle käynnistettäessä. Toiminto pitäisi olla poiskytkettävissä soittimen yhteydessä olevasta valikosta, mutta jostain syystä päältäkytkentä ei toimi kuin seuraavassa käynnistyksessä." Eikö sitä saa pois tietokoneen valikoista? Ainakin muínulla onnistuu.

        "Lämmitettävät pissapojansuuttimet jäätyvät, samaten ajovalonpesimet, jotka eivät tässä mallissa ole enää pyyhkimillä varustetut joita hyvä puhdistustulos edellyttäisi. Painepesurit ajovaloissa myös kuluttavat huuhtelunestettä todella runsaasti." Erittäin epämiellyttä piirre, jota myös itse harmittelen.

        "Takavalot eivät lisäjarruvaloa lukuunottamatta ole LEDeillä toteutetut, kuten edellisen mallin viimeisissä vuosikerroissa. Lamppujen uusimista taakse on siis tiedossa." LEDien pitäisi olla vakiotavaraa tänäpäivänä tämän hintaluokan autoissa!

        Em. tyylivirheistä huolimatta olen hyvin tyytyväinen valintaani. Laitan suurta painoarvoa atuoni hiljaisuudelle, ajo-ominaisuuksille, tehoille jne., etenkin maantieajossa, jota ajelen. Premium Sound System, joka minulla on, ei kylläkään vastaa odotuksia. 2 000 eurolla pitäisi saada parempaa ääntä, ehdottomasti! Ei huono, mutta hinta/laatusuhde ei kuitenkaan kohdallaan.


      • S80-kuski
        täälläkin kirjoitti:

        Tehojen häviämistä ei autossani ole ollut. Ritisilmasuodatin ei mielestäni toimi kunnolla. Vaikka automatiikka on päällä, niin hajut tulee selvästi sisään. Vain jos laittaa kompressorin (A/C) päälle, sitten käryt pysyvät pihalla. Tätä laitteiston ei kuitenkaan pitäisi vaatia, näin minulle vastattiin, kun asiaa kysyin. Suodatin on vaihdettu 30 tkm huollossa, muttei vaikuttanut asiaan.

        Kulutus on ollut 6,5-7,2 litran tietämissä. Hyvä lukema tämän kokoiselle autolle. Olen päässyt jopa 5,9 tasaisessa maantieajossa!

        "Takalasinlämmitin menee automaattisesti päälle käynnistettäessä. Toiminto pitäisi olla poiskytkettävissä soittimen yhteydessä olevasta valikosta, mutta jostain syystä päältäkytkentä ei toimi kuin seuraavassa käynnistyksessä." Eikö sitä saa pois tietokoneen valikoista? Ainakin muínulla onnistuu.

        "Lämmitettävät pissapojansuuttimet jäätyvät, samaten ajovalonpesimet, jotka eivät tässä mallissa ole enää pyyhkimillä varustetut joita hyvä puhdistustulos edellyttäisi. Painepesurit ajovaloissa myös kuluttavat huuhtelunestettä todella runsaasti." Erittäin epämiellyttä piirre, jota myös itse harmittelen.

        "Takavalot eivät lisäjarruvaloa lukuunottamatta ole LEDeillä toteutetut, kuten edellisen mallin viimeisissä vuosikerroissa. Lamppujen uusimista taakse on siis tiedossa." LEDien pitäisi olla vakiotavaraa tänäpäivänä tämän hintaluokan autoissa!

        Em. tyylivirheistä huolimatta olen hyvin tyytyväinen valintaani. Laitan suurta painoarvoa atuoni hiljaisuudelle, ajo-ominaisuuksille, tehoille jne., etenkin maantieajossa, jota ajelen. Premium Sound System, joka minulla on, ei kylläkään vastaa odotuksia. 2 000 eurolla pitäisi saada parempaa ääntä, ehdottomasti! Ei huono, mutta hinta/laatusuhde ei kuitenkaan kohdallaan.

        Minulla on ollut 2,5T vuoden päivät ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Kulutus sillä on aika suuri eli lähemmäs 10 l, mutta vastapainoksi moottorissa on dieselin ja bensakoneen parhaat ominaisuudet yhdistettynä eli erinomainen moottori käyttöominaisuuksiltaan. Auton hiljaisuus ihastuttaa ja vakaat ajo-ominaisuudet eli suuntavakavuus on erittäin hyvä sekä kesä- että talvirenkailla ja urat tai teiden kallistelut ei kuljettele autoa. Tuo suorakulkuisuus on sitä parasta Volvoa ja S80-mallin ohjauskin on ainakin säädettävällä tehostuksella myös riittävän tunnokas. Tehostus on itselläni vakiintunut 2-tasoon.

        Käyttövalikossa on takalasinlämmittimen/peilien lämmityksen asetukset käynnistettäessä. Otin tuon automaattisen lämmityksen heti pois päältä, kun auton ostin, koska käytän kuitenkin aina sisätilan lämmitintä ja sen jälkeen olen voinut unohtaa koko asian. Tuossa automaattisessa lämmityksessä on rajana muistaakseni joku 5 astetta.

        En ole huomannut lämmitettävien pissapojan suuttimien jäätyvän. Nuo oli omassa Kinetic:ssä lisävarusteet ja tähän asti on toimineet. Pissapoika ruuttaa joka viidennellä kerralla ajovaloille. Jos valot on lähivaloasennossa, niin vain lähivalot kastellaan ja jos valot on kaukovaloasennossa, niin kastellaan sekä lähivalot että kaukovalot. Ihan ok toiminta ja pesunestettä voi säästää päiväsaikaan pitämällä valot lähivaloasennossa, vaikka parempi olisi jos olisi erillinen nappi valojen kasteluun. Xenonit on erittäin tehokkaat sekä lähi- että kaukovalojen osalta, vaikka itselläni ne ei olekaan kääntyvät.

        En ole itsekään tyytyväinen Premium Sound System:in äänentoistoon. 2000 € on liikaa tuosta ja teki mitä säätöjä tahansa, niin ääntä ei voi kovin hyväksi ylistää, vaikka eihän tuo nyt mikään huonokaan ole. Bassot on vähän ponnettomat ja lisäsubbaria kaivattaisi, mutta sellaisen saa vain V70-malliin hintaan 500 €. Harkinnassa on lisäsubbarin asennus tavaratilaan.

        Minua ärsyttää talviaikaan se, että konepellin ja tuulilasin väliin jää hirveä määrä lunta, joka on vaikea kaivaa pois ja kuskin puoleista tuulilasin pyyhkijää ei voi nostaa tuulilasista ylös pitkän konepellin reunan takia, ellei tuulilasinpyyhkijöitä ole muistanut laittaa yläasentoon autoa sammuttaessa. Samat ongelma on tosin suuressa osassa nykyautoja.

        Lisäksi tällä hetkellä ärsyttää huoltomuistutin, kun joka kerta auton käynnistäessä tulee viesti huoltamisen tarpeesta. Tiedetään jo ja ei ole aikomustakaan viedä vielä autoa huoltoon pariin kuukauteen, vaikka vuosihuollon aika ylittyykin. Hyvää noissa tekstiviestimuistutuksissakin on, kun auto muistuttaa jos ovi tai takaluukku on auki tai jos joku neste on vähissä. Tuosta oli hyötyä heti uutena, kun olivat jättäneet jäähdytinnestesäiliön kannen raolleen ja auto muistutti jäähdytinnesteen vähyydestä. Eipä olisi ilman muistutinta tullut heti katsottua uuden auton jäähdytinnesteitä.


      • Vulvasta:
        täälläkin kirjoitti:

        Tehojen häviämistä ei autossani ole ollut. Ritisilmasuodatin ei mielestäni toimi kunnolla. Vaikka automatiikka on päällä, niin hajut tulee selvästi sisään. Vain jos laittaa kompressorin (A/C) päälle, sitten käryt pysyvät pihalla. Tätä laitteiston ei kuitenkaan pitäisi vaatia, näin minulle vastattiin, kun asiaa kysyin. Suodatin on vaihdettu 30 tkm huollossa, muttei vaikuttanut asiaan.

        Kulutus on ollut 6,5-7,2 litran tietämissä. Hyvä lukema tämän kokoiselle autolle. Olen päässyt jopa 5,9 tasaisessa maantieajossa!

        "Takalasinlämmitin menee automaattisesti päälle käynnistettäessä. Toiminto pitäisi olla poiskytkettävissä soittimen yhteydessä olevasta valikosta, mutta jostain syystä päältäkytkentä ei toimi kuin seuraavassa käynnistyksessä." Eikö sitä saa pois tietokoneen valikoista? Ainakin muínulla onnistuu.

        "Lämmitettävät pissapojansuuttimet jäätyvät, samaten ajovalonpesimet, jotka eivät tässä mallissa ole enää pyyhkimillä varustetut joita hyvä puhdistustulos edellyttäisi. Painepesurit ajovaloissa myös kuluttavat huuhtelunestettä todella runsaasti." Erittäin epämiellyttä piirre, jota myös itse harmittelen.

        "Takavalot eivät lisäjarruvaloa lukuunottamatta ole LEDeillä toteutetut, kuten edellisen mallin viimeisissä vuosikerroissa. Lamppujen uusimista taakse on siis tiedossa." LEDien pitäisi olla vakiotavaraa tänäpäivänä tämän hintaluokan autoissa!

        Em. tyylivirheistä huolimatta olen hyvin tyytyväinen valintaani. Laitan suurta painoarvoa atuoni hiljaisuudelle, ajo-ominaisuuksille, tehoille jne., etenkin maantieajossa, jota ajelen. Premium Sound System, joka minulla on, ei kylläkään vastaa odotuksia. 2 000 eurolla pitäisi saada parempaa ääntä, ehdottomasti! Ei huono, mutta hinta/laatusuhde ei kuitenkaan kohdallaan.

        Tossa lämppärissä on ainakin mun autossa epäkohta: kun lämmittimen siitä valikosta käsin kytkee pois päältä, niin se seuraavalla käynnistyskerralla pysyykin pimeänä. Mutta taas sitä seuraavalla startilla se on taas käytössä.
        Kumma homma. Vaikka eihän se toki maailman suurin ongelma ole.

        Polttoaineenkulutus ihmetyttää; n. 9,5 litraa/100km, tosin pääasiassa kaupunkiajoa ja kuten mainittu, auto on uudehko. Edellisessä kulutus putosi muutaman kymmenen tuhannen kilometrin ajon jälkeen arvoon 6,3 - 7. Kone oli sama, silloinen D5. Maantiellä sillä pääsi rauhallisella ajolla alle viiteen! Sen vanhan omapaino oli muistaakseni 20 kg enemmän(merkityksetöntä), mutta siinä oli se vanha 5-vaihteinen automaatti.

        Kaiken kaikkiaan hieno auto. Olen kyllä oikein tyytyväinen.


      • Kokemuksia on kerääntynyt
        S80-kuski kirjoitti:

        Minulla on ollut 2,5T vuoden päivät ja erittäin tyytyväinen olen ollut. Kulutus sillä on aika suuri eli lähemmäs 10 l, mutta vastapainoksi moottorissa on dieselin ja bensakoneen parhaat ominaisuudet yhdistettynä eli erinomainen moottori käyttöominaisuuksiltaan. Auton hiljaisuus ihastuttaa ja vakaat ajo-ominaisuudet eli suuntavakavuus on erittäin hyvä sekä kesä- että talvirenkailla ja urat tai teiden kallistelut ei kuljettele autoa. Tuo suorakulkuisuus on sitä parasta Volvoa ja S80-mallin ohjauskin on ainakin säädettävällä tehostuksella myös riittävän tunnokas. Tehostus on itselläni vakiintunut 2-tasoon.

        Käyttövalikossa on takalasinlämmittimen/peilien lämmityksen asetukset käynnistettäessä. Otin tuon automaattisen lämmityksen heti pois päältä, kun auton ostin, koska käytän kuitenkin aina sisätilan lämmitintä ja sen jälkeen olen voinut unohtaa koko asian. Tuossa automaattisessa lämmityksessä on rajana muistaakseni joku 5 astetta.

        En ole huomannut lämmitettävien pissapojan suuttimien jäätyvän. Nuo oli omassa Kinetic:ssä lisävarusteet ja tähän asti on toimineet. Pissapoika ruuttaa joka viidennellä kerralla ajovaloille. Jos valot on lähivaloasennossa, niin vain lähivalot kastellaan ja jos valot on kaukovaloasennossa, niin kastellaan sekä lähivalot että kaukovalot. Ihan ok toiminta ja pesunestettä voi säästää päiväsaikaan pitämällä valot lähivaloasennossa, vaikka parempi olisi jos olisi erillinen nappi valojen kasteluun. Xenonit on erittäin tehokkaat sekä lähi- että kaukovalojen osalta, vaikka itselläni ne ei olekaan kääntyvät.

        En ole itsekään tyytyväinen Premium Sound System:in äänentoistoon. 2000 € on liikaa tuosta ja teki mitä säätöjä tahansa, niin ääntä ei voi kovin hyväksi ylistää, vaikka eihän tuo nyt mikään huonokaan ole. Bassot on vähän ponnettomat ja lisäsubbaria kaivattaisi, mutta sellaisen saa vain V70-malliin hintaan 500 €. Harkinnassa on lisäsubbarin asennus tavaratilaan.

        Minua ärsyttää talviaikaan se, että konepellin ja tuulilasin väliin jää hirveä määrä lunta, joka on vaikea kaivaa pois ja kuskin puoleista tuulilasin pyyhkijää ei voi nostaa tuulilasista ylös pitkän konepellin reunan takia, ellei tuulilasinpyyhkijöitä ole muistanut laittaa yläasentoon autoa sammuttaessa. Samat ongelma on tosin suuressa osassa nykyautoja.

        Lisäksi tällä hetkellä ärsyttää huoltomuistutin, kun joka kerta auton käynnistäessä tulee viesti huoltamisen tarpeesta. Tiedetään jo ja ei ole aikomustakaan viedä vielä autoa huoltoon pariin kuukauteen, vaikka vuosihuollon aika ylittyykin. Hyvää noissa tekstiviestimuistutuksissakin on, kun auto muistuttaa jos ovi tai takaluukku on auki tai jos joku neste on vähissä. Tuosta oli hyötyä heti uutena, kun olivat jättäneet jäähdytinnestesäiliön kannen raolleen ja auto muistutti jäähdytinnesteen vähyydestä. Eipä olisi ilman muistutinta tullut heti katsottua uuden auton jäähdytinnesteitä.

        Ajelin aiemmin ohjaustehostimen asetuksella, joka muuttaa tehostuksen voimakkaimmaksi. Kaupungissa kevyt käyttää. Nyt olen ajellut "jäykimmällä" asetuksella. Ajan oikeastaan vain maantieajoa, tämän takia herkkä ohjaus aiheuttaa suunnan muutoksia. Meillä on taloudessa myös uusi Golf. VW:n ohjaus pesee mennen tullen Volvon ohjauksen. Golfin ohjaus on huipputarkka ja tunnokas. Aivan loistava tuntuma.

        Olisi mielenkiintoista kuulla, miten olet ajatellut parantaa subilla bassoja? Itse myös tätä harkitsen. Kyselin taannoin esim. Infinity Reference II takakonttiin. Kuuluukohan sieltä kunnolla? Autossahan on hyvä äänieristys! Maksaisi jotain 700 € asennuksineen. Ääntä tosin vaivaa myös jonkinlainen tukkoisuus, joka ei tuolla subilla korjaannu.

        Pissapoikien suuttimet ainakin minulla jäätyy ja on ikävä piirre. Ja se info ilmaisee kaiken maailman juttua, jotka pitää sitten kuitata.

        Hyvä autohan Volvo on. Mainio maantiellä, johon tarkoitukseen sen ostin. Takakontin lastausaukko on pieni, muttei taida olla pelkästään Volvon ominaisuus. Turvallisuustekijä näemmä!


      • kokemuksia täälläkin
        Kokemuksia on kerääntynyt kirjoitti:

        Ajelin aiemmin ohjaustehostimen asetuksella, joka muuttaa tehostuksen voimakkaimmaksi. Kaupungissa kevyt käyttää. Nyt olen ajellut "jäykimmällä" asetuksella. Ajan oikeastaan vain maantieajoa, tämän takia herkkä ohjaus aiheuttaa suunnan muutoksia. Meillä on taloudessa myös uusi Golf. VW:n ohjaus pesee mennen tullen Volvon ohjauksen. Golfin ohjaus on huipputarkka ja tunnokas. Aivan loistava tuntuma.

        Olisi mielenkiintoista kuulla, miten olet ajatellut parantaa subilla bassoja? Itse myös tätä harkitsen. Kyselin taannoin esim. Infinity Reference II takakonttiin. Kuuluukohan sieltä kunnolla? Autossahan on hyvä äänieristys! Maksaisi jotain 700 € asennuksineen. Ääntä tosin vaivaa myös jonkinlainen tukkoisuus, joka ei tuolla subilla korjaannu.

        Pissapoikien suuttimet ainakin minulla jäätyy ja on ikävä piirre. Ja se info ilmaisee kaiken maailman juttua, jotka pitää sitten kuitata.

        Hyvä autohan Volvo on. Mainio maantiellä, johon tarkoitukseen sen ostin. Takakontin lastausaukko on pieni, muttei taida olla pelkästään Volvon ominaisuus. Turvallisuustekijä näemmä!

        Koska tällä kertaa keskustelu on pysynyt asiapuolella laitanpa minäkin tähän kokemuksia:

        1. Lämmitetyt pissapojan suttimet täälläkin yhden kerran jäätyneet.

        2. B-pilari pitää kylmällä säällä napsunta ääntä, kun auto lämpenee. Huolto ei toistuvista yrityksistä huolimatta saa asiaa korjattua.

        3. Radion metallipaneelin pärinä korjattu.

        4. Konepellin kiertävän tiivisteen sisään menee vesi auton pesussa, jäätyy ja kolistaa.

        5. Vakioradio ääni aika tukkoinen, USB-liitäntä onneksi helpottaa.

        6. Automaatti välillä nytkäyttää vaihdoissa.

        7. Etupäästä kuuluu korotettuun suojatiehen ajettakessa kolahdus.

        8. Ilmastointi/lämmitys alkoi haisemaan jo 20tkm kohdalla kostealla säällä.

        Tuossahan noita kokemuksia.


      • yber vulva
        Vulvasta: kirjoitti:

        Tossa lämppärissä on ainakin mun autossa epäkohta: kun lämmittimen siitä valikosta käsin kytkee pois päältä, niin se seuraavalla käynnistyskerralla pysyykin pimeänä. Mutta taas sitä seuraavalla startilla se on taas käytössä.
        Kumma homma. Vaikka eihän se toki maailman suurin ongelma ole.

        Polttoaineenkulutus ihmetyttää; n. 9,5 litraa/100km, tosin pääasiassa kaupunkiajoa ja kuten mainittu, auto on uudehko. Edellisessä kulutus putosi muutaman kymmenen tuhannen kilometrin ajon jälkeen arvoon 6,3 - 7. Kone oli sama, silloinen D5. Maantiellä sillä pääsi rauhallisella ajolla alle viiteen! Sen vanhan omapaino oli muistaakseni 20 kg enemmän(merkityksetöntä), mutta siinä oli se vanha 5-vaihteinen automaatti.

        Kaiken kaikkiaan hieno auto. Olen kyllä oikein tyytyväinen.

        ihmetyttää minuakin, koska ollut ajotietokoneen mukaan k.a 8.5 ja itse laskemalla 9 l/100 km, mielestäni aika paljon. Auto D5 automaatti, kilometrit tuskin enää tiputtavat kulutusta (155000 nyt) Ajosta 50/50 kaupunki/maantie. Luulisi menevän pienemällä, koska edellinen S60 D5 (163 hp)
        kulutus oli samoilla ajoilla n.6.5 l/100 km, toki auto hieman pienempi ja manuaali mutta silti aika iso ero. Muuten mielestäni ok peli.


      • täällä.
        yber vulva kirjoitti:

        ihmetyttää minuakin, koska ollut ajotietokoneen mukaan k.a 8.5 ja itse laskemalla 9 l/100 km, mielestäni aika paljon. Auto D5 automaatti, kilometrit tuskin enää tiputtavat kulutusta (155000 nyt) Ajosta 50/50 kaupunki/maantie. Luulisi menevän pienemällä, koska edellinen S60 D5 (163 hp)
        kulutus oli samoilla ajoilla n.6.5 l/100 km, toki auto hieman pienempi ja manuaali mutta silti aika iso ero. Muuten mielestäni ok peli.

        2.4DA, 30tkm (1v) jälkeen kirjanpito väittää keskikulutuksen pyörineen 6.5-7.2L/100km välillä. Motari ajoa, ja jonkin verran kaupunkipyörittelyä. Ja kaasupoljinta en säästele.

        Ehkä sinulla tuo suhteellisen suuri osuus kaupunkipyöritelyä näyttäisi nostavan reippaasti tuota keskikulutusta.


      • outsider66
        täällä. kirjoitti:

        2.4DA, 30tkm (1v) jälkeen kirjanpito väittää keskikulutuksen pyörineen 6.5-7.2L/100km välillä. Motari ajoa, ja jonkin verran kaupunkipyörittelyä. Ja kaasupoljinta en säästele.

        Ehkä sinulla tuo suhteellisen suuri osuus kaupunkipyöritelyä näyttäisi nostavan reippaasti tuota keskikulutusta.

        itsellä d5 a/awd, 98% matka ajoa 32tkm takana ja kulutus 7-7,8l/100km. Ja vauhti yleensä aina 20-30 yli rajoituksien.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe