kulutus bensa vs diesel

opelisti

Olen hankkimassa zafiraa mutta en ole vielä päättänyt että kumpi bensa vai diesel.

millainen on kulutus "normaali käytössä" ?

itse olen ajatellu että diesel n. 6,5 l/100 ja bensa 7,5 l/100 olenko kaukana oikeasta.

jos kilometrejä vuodessa noin 20 000 niin kumpi kannattaa ostaa

8

3812

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miki

      Viimeisessä Autobild lehdessä tätä kyseistä asiaa pomiloitiin ja jos oikein muistan , niin uuri kyseisen auton kohdalla maaginen kilometrilukema taisi olla jotakin 14000 tuhatta ,
      eli siis yllättävän vähän . Juttuun kannattaa kyllä tutustua tarkemminkin .

      • ecotech 140 bhp

        taisi olla 2,2 litran bensa versus 1,9 cdti jolloin ero oli 12700 km.

        Mutta jos otetan esim 1,8 ecotec jossa on 140hv kone niin ero onkin paljon isompi km ainakin tuohon 150hv CDTI koneeseen. Mutta luulisi että halvemmalla pääsisi kun valitsee 120 hv CDTI koneen.

        Minua hiukan ahdistaa tämä ajatus että pitää ajaa niin ja niin paljon että tulee kannattavammaksi. Itseasiassahan homma on niin että reaalikustannukset nousee mitä enemmän ajaa ylipäätänsä. Minusta vaakakupissa pitää olla muitakin kriteereitä, esim Co2 päästöt, mukavuus jne


    • jaakko 22

      Mulla on 47tkm ajettu zafira tällä hetkellä, keskikulutus 7.5l/100km ajot 50%kaupunki50%maantie.Ennen mulla oli 1.8 vectra sen kulutus samanlaisessa ajossa oli 8.5l/100km. Kyllähän se tehdas antaa dieselille pienet arvot mut en ole ikinä päässyt niihin? Zafira on 1.9ctdi 120hv.

      • miki

        Ajan C-korimallin 2.2 DTI:llä ja rekisteriotteessa on merkittynä " Vähäpäästöinen
        yhdistetty kulutus 5.8 l/100 km " .
        Kuitenkin omassa ajossani jota oli viime vuonna
        39500 km koko vuoden keskikulutukseksi tuli 5.47
        l/100 km ja siinä on kaikki ajot maantie/kaupunki
        65/35% mutta myös kärryn vedot joita niitäkin varmasti löytyy joku 10 %


      • Aikaansa edellä
        miki kirjoitti:

        Ajan C-korimallin 2.2 DTI:llä ja rekisteriotteessa on merkittynä " Vähäpäästöinen
        yhdistetty kulutus 5.8 l/100 km " .
        Kuitenkin omassa ajossani jota oli viime vuonna
        39500 km koko vuoden keskikulutukseksi tuli 5.47
        l/100 km ja siinä on kaikki ajot maantie/kaupunki
        65/35% mutta myös kärryn vedot joita niitäkin varmasti löytyy joku 10 %

        Suomeenkin saatin vasta v 2005 lopulla B malli josten mikä se C malli on?


      • miki
        Aikaansa edellä kirjoitti:

        Suomeenkin saatin vasta v 2005 lopulla B malli josten mikä se C malli on?

        Sorry ! Lipsahti pois tuosta tekstistä , että kyseessä oli tietysti vectra


      • pihistelijä

        Itsellä kulutus ollut minimissään 5,1 l/100km matka-ajossa. Yleensä 5,4-5,7 l/100 km. Talvella kaupungissa kulutus yli 7 l/100 km.


    • hinnoissa

      Autoveron lasku ei käytännössä muuttanut kannattavuussuhdetta bensa- ja dieselmoottoreiden välillä. Käyttövoimaverohan säilyy entisellään. Sinun kannattaa laskea kustannukset myyjän ilmoittamien kulutustietojen perusteella, ne lienevät verrannolliset keskenään, vaikka eivät sinänsä pidä paikkaansa kenenkään omissa ajoissa.
      Oma näppituntuma minulla on, että tuossa 20 000 km:ssä puntit ovat suunnilleen tasan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2742
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      241
      2668
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2366
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      201
      1857
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1328
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      22
      1266
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1234
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1132
    Aihe