Alfa Romeo tekee auttamatta maailman kauniimpia tavallisia henkilöautoja ja käsittääkseni niiden ajettavuuskin kuuluu parhaimmistoon, mutta mikä on Alfan laatutaso nykyään?
Vielä 15 vuotta sitten eräs tuttu Vehon myyjä (silloin Veho möi Alfoja...) haukkuin Alfat lyttyyn vikaherkkyytensä takia. Aina kuulemma paljoi jokin varoitusvalo mittaristossa.
Minkälaisia kokemuksia teillä on uusista Alfa Romeosta? Viiden vuoden takuu on tietysti mukava asia, mutta ei sitä kuitenkaan viitsisi autoa jatkuvasti korjaamolla käyttää...
Alfan laatu nykyään?
38
7208
Vastaukset
- entusiasti
Alfaan täytyy olla himo, lumous. Silloin hyväksyy pikkuviat ja isommatkin, ja kovan arvon alenemisen. Vakuutuskulut myös korkeat.
Alfaa suosittelen em. "vaivaan" sairastuneelle jos
-palkka/muu tulo on hyvää luokkaa
-ostaa uutena ja vaihtaa max 3 v vanhana uuteen
-tai on mahdollisuus hankkia uutena työsuhdeautoksi vapaalla autoedulla (polttoaineenkin maksaa firma)
Tarkan euron nuukurille ei voi suositella, ei kertakaikkiaan. Uusimmissakin Alfoissa on pikkuvikaa, kasauksen laatu ei ole piiruntarkkaa, se on koottu tulisella italialaisella temperamentilla. :) Mutta, jos Alfa on intohimo, sen voi hyväksyä jos pätäkkä riittää.- Rikas ja Komea
käski sun lopettaa tällä erää verkossa sekoilu. Isää tulee kohta kotiin Cedricillä Kelareissultaan.
- jarnoxx
itse huommannut oli esinne mikä tahansa niin käsiin hajoaa jos on italiassa väsätty. kuin siitä maasta jotain hyvää voi tulla?? paavin valintakin ilmoitetaan savumerkein.
- J..
jarnoxx kirjoitti:
itse huommannut oli esinne mikä tahansa niin käsiin hajoaa jos on italiassa väsätty. kuin siitä maasta jotain hyvää voi tulla?? paavin valintakin ilmoitetaan savumerkein.
...ja sekin tehdään naapurimaassa. Eihän sillä tavalla saa kuin saksalaisen.
- prodotti
jarnoxx kirjoitti:
itse huommannut oli esinne mikä tahansa niin käsiin hajoaa jos on italiassa väsätty. kuin siitä maasta jotain hyvää voi tulla?? paavin valintakin ilmoitetaan savumerkein.
...mutta siellä sentään vielä valmistetaan jotakin, toisin kuin meillä ja miksipä meillä mitään enää tarvitsee tehdäkkään, kun kaiken tarvittavan voi hakea hongkongista ja halpahallista......
- amorooso
Niinkuin sanoit, alfa kasataan. Esim. saksalaiset autot vaan tulee hihnalta.
No, sähkövikoja on kaikissa autoissa. Mitä vehon myyjän sanoihin tulee, mersussa ei palanu vikavalot tohon aikaan, koska niitä ei ollu!
(ei ainakaan halvemmissa). muistakaa myös se, että myyjän mielestä, kallein auto on paras auto! - missäs hänet valittiinkaan ...
jarnoxx kirjoitti:
itse huommannut oli esinne mikä tahansa niin käsiin hajoaa jos on italiassa väsätty. kuin siitä maasta jotain hyvää voi tulla?? paavin valintakin ilmoitetaan savumerkein.
Mistäs lähtien paavi on Italiassa valittu? Hänethän valitaan VATIKAANISSA, mikä on oma valtionsa... Idiootti.
Itselläni on 2007 Vespa 250 cc ja hyvin pelaa. Alfa Romeon 156 kiinnostaisi; ei taatusti mikään järkivalinta mutta kerranhan täällä vaan eletään - nautinto on tärkeää ja Alfassa se olisi varmastikin kohdallaan. - wi.ley
jarnoxx kirjoitti:
itse huommannut oli esinne mikä tahansa niin käsiin hajoaa jos on italiassa väsätty. kuin siitä maasta jotain hyvää voi tulla?? paavin valintakin ilmoitetaan savumerkein.
Et taida poika tietää kuin kauan on Alfoja valmistettu?
Nykylaadusta en tiedä, enkä haluakaan koska minullakin on epäilyksiä siitä.
Mutta ainakin 1960 puolivälillä tehtiin kunnon Alfoja!
(ps tiäkkö mikä on kuparikytkin ;) - Knööli
jarnoxx kirjoitti:
itse huommannut oli esinne mikä tahansa niin käsiin hajoaa jos on italiassa väsätty. kuin siitä maasta jotain hyvää voi tulla?? paavin valintakin ilmoitetaan savumerkein.
Joillain vaan on sellaiset kädet.
- grfsj
laatu on jo pitkään ollut ihan keski/normitasoa
Samaa tasoa kaikki autot ovat.Kyllä niissä tojotoissa ja volkkareissa on vikoja jo uusina.
- on nykyään hyvä
Uusien alfojen kanssahan peuhaa entinen/sama mies, Rolls-Roycelta, joten laatu pitäisi olla hyvää niin sähkössä kuin muussakin tekniikassa.
Todiste: http://www.youtube.com/watch?v=uNZpo1spaQs
Top Gearissa sanottiin... - rolls royce
on nykyään hyvä kirjoitti:
Uusien alfojen kanssahan peuhaa entinen/sama mies, Rolls-Roycelta, joten laatu pitäisi olla hyvää niin sähkössä kuin muussakin tekniikassa.
Todiste: http://www.youtube.com/watch?v=uNZpo1spaQs
Top Gearissa sanottiin...ollut kuuluisa juuri sähkövioista,en tiedä onko enää.
- Aina oppii uutta
rolls royce kirjoitti:
ollut kuuluisa juuri sähkövioista,en tiedä onko enää.
Minä kun luulin sen olevan kuuluisa ihan muista asioista: hinnasta, tyylistä, arvostuksesta, "riittävästä" tehosta, kuninkaallisista omistajista... En tiedä, onko enää.
- ei laatu
on nykyään hyvä kirjoitti:
Uusien alfojen kanssahan peuhaa entinen/sama mies, Rolls-Roycelta, joten laatu pitäisi olla hyvää niin sähkössä kuin muussakin tekniikassa.
Todiste: http://www.youtube.com/watch?v=uNZpo1spaQs
Top Gearissa sanottiin...Alfa on maineltaan sporttinen auto, mutta valitettavasti huono laatuinen. Mul pari kaverii Deltta-Autossa ja ne nauraa laadulle. Joten jos haluatte hyvän ja laadukkaan auton niin ostakaa Subaru, Honda, Mazda tai Audi jos on fyrkaa. Mutta älkää tuhlatko rahojanne halpaan Fiiuun, Alfan tai Kiiaan, menkää busilla tai taksilla muuten. Halpa ei ole hyvää.
- Tekniikan taso
Jotakin ehkä voi maallikkokin päätellä mediassa julkaistusta tiedosta, että Napolin tehdas, josta Alfat nykyään poikkeuksetta tulevat pistettiin jäähylle joksikin aikaa laatu- ym. ongelmien korjaamiseksi. 166 poistumisen myötä ei Alfoja pohjoisessa Italiassa enää tehdä, Aresen (Milano) tehdas on ollut jo pitkään historiaa, valitettavasti.
- Tekniikan taso
Niin, olisi tietenkin pitänyt tuo surullisen kuuluisan Pomigliano d'Arcon tehtaan mukaan nimetty vastaus otsikoida nimellä "Napolin jäteongelma", vaan enpä heti hoksannut. Sama pää kesät talvet...
- fdfdfdf
Tekniikan taso kirjoitti:
Niin, olisi tietenkin pitänyt tuo surullisen kuuluisan Pomigliano d'Arcon tehtaan mukaan nimetty vastaus otsikoida nimellä "Napolin jäteongelma", vaan enpä heti hoksannut. Sama pää kesät talvet...
lopeta ryyppääminen.
- fdjjj
ei se minkään ongelmien vuoksi ole kiinni vaan tehdasta uusitaan ja henkilöstöä koulutetaan..
- kuin muutkin
autot eli ihan yksilöstä riippuu.
Jos otetaan muutama auto joita ollut ajossa Nissan laakerit meni n.70tkm(kyyti oli mitä...)? Toyota 100tkm kytkin, Audi ohjainyksikkö simahti niveliä, Alfa jokin stefa vuosi niveliä.
Että näin, muuten normi huollot kaikissa. - J..
On siinä miettimistä, että jos auto maksaa 25% enemmän kuin useimmat saman kokoiset autot ja saa 5 tähteä törmäystestissä, menestyy hyvin AMS:n vertailussa ja TM:n talvitestissä, näyttää hyvältä, tuntuu hyvältä, ei kitise eikä nitise ja sille myönnetään 5 vuoden takuu, niin kai se laatu sitten on kertakaikkisen surkea - huh, hei.
20 vuotta sitten Alfan kojelaudassa paloi tai vilokkui aina jokin merkkivalo, koska siinä sattui niitä merkkivbaloja olemaan: moottorin alilämmön valo, öljyn määrän valo, lasinpesunesteen määrän valo, vaihtamistarpeen valo, jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo, takasumuvalon merkkivalo, avonaisten ovien varoitusvalo... ihan vain näin muutamia mainitakseni niistä merkkivaloista, jotka olivat tavallisia vuoden 1988 Alfa Romeossa.
Sen vehon heppulin ei olisi tarvinnut ehkä kuin ottaa käsijarru päältä, niin johan olisi ainakin yksi valo sammunut. Lopuistakin olisi selvitty lähes yhtä vaivattomasti.- agew
"että jos auto maksaa 25% enemmän" tai 10% vähemmän kuin vastaavat audit ja bemut ym
- aeiouyäö.
agew kirjoitti:
"että jos auto maksaa 25% enemmän" tai 10% vähemmän kuin vastaavat audit ja bemut ym
"... tai 10% vähemmän kuin vastaavat audit ja bemut ym", tai vain 20 % Maseratin hinnasta...
- Keen
Ei kai merkkivalojen olemassaolo ole mikään perustelu sille, että niistä koko ajan joku palaa??
Kaikenkaikkiaan lienee turhaa väittää etteikö Alfalaa ainakin ennen ole ollut laatuongelmia. Se vaikuttaisi olevan yleistietoa. En myöskään epäilä TUTTUA Vehomyyjää, sillä hän ei yrittänyt myydä minulle mitään, kunhan vaan totesi faktoja.
Kyselin nimeomaan UUSISTA Alfoista. Tuo viiden vuoden takuu ei ole tainnut vielä mennä kenelläkään umpeen joten jää nähtäväksi paljonko sitä loppupelissä joudutaan hyödyntämään.
Viiden vuoden takuu ei myöskään välttämättä kerro niin paljoa tuotteen laadusta, ainakaan alkuun kun sellainen myönnetään. Aluksi se kertoo enemmän se kertoo autotehtaan aikeista PARANTAA laatuaan. - J..
Keen kirjoitti:
Ei kai merkkivalojen olemassaolo ole mikään perustelu sille, että niistä koko ajan joku palaa??
Kaikenkaikkiaan lienee turhaa väittää etteikö Alfalaa ainakin ennen ole ollut laatuongelmia. Se vaikuttaisi olevan yleistietoa. En myöskään epäilä TUTTUA Vehomyyjää, sillä hän ei yrittänyt myydä minulle mitään, kunhan vaan totesi faktoja.
Kyselin nimeomaan UUSISTA Alfoista. Tuo viiden vuoden takuu ei ole tainnut vielä mennä kenelläkään umpeen joten jää nähtäväksi paljonko sitä loppupelissä joudutaan hyödyntämään.
Viiden vuoden takuu ei myöskään välttämättä kerro niin paljoa tuotteen laadusta, ainakaan alkuun kun sellainen myönnetään. Aluksi se kertoo enemmän se kertoo autotehtaan aikeista PARANTAA laatuaan....merkkivalojen olemassaolemattomuus on kyllä hyväkin perustelu sille, että yhtään merkkivaloa ei pala. Ja jos vaikkapa 70- tai 80-luvun Alfa Romeota vertaa muihin sen ikäisiin länsiautoihin, niin palavia ja palamattomia merkkivaloja on Alfassa enemmän kuin Mersussa, Volvossa ja Bemarissa yhteensä.
Laatuongelmia on varmaan ollut olemassa ja on vieläkin, sillä sehän "vaikuttaisi olevan yleistietoa". Kummallista vain, että niinkin harvinaisesta autosta sitä yleistietoa on siunaantunut vähän jokaiselle. - zione!
"20 vuotta sitten Alfan kojelaudassa paloi tai vilokkui aina jokin merkkivalo, koska siinä sattui niitä merkkivbaloja olemaan: moottorin alilämmön valo, öljyn määrän valo, lasinpesunesteen määrän valo, vaihtamistarpeen valo, jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo, takasumuvalon merkkivalo, avonaisten ovien varoitusvalo..."
Kyllä siinä varmaan melkoinen loimotus käy mittaritaulussa kun paatunut Alfista painaa maantietä menemään kylmällä koneella, vähillä öljyillä, pissapoika tyhjänä, 8 000 kierrosta koneessa, sileillä jarrupaloilla, takasumari loimottaen ja ovi auki. - Juntti
zione! kirjoitti:
"20 vuotta sitten Alfan kojelaudassa paloi tai vilokkui aina jokin merkkivalo, koska siinä sattui niitä merkkivbaloja olemaan: moottorin alilämmön valo, öljyn määrän valo, lasinpesunesteen määrän valo, vaihtamistarpeen valo, jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo, takasumuvalon merkkivalo, avonaisten ovien varoitusvalo..."
Kyllä siinä varmaan melkoinen loimotus käy mittaritaulussa kun paatunut Alfista painaa maantietä menemään kylmällä koneella, vähillä öljyillä, pissapoika tyhjänä, 8 000 kierrosta koneessa, sileillä jarrupaloilla, takasumari loimottaen ja ovi auki.Lisää viinaa juntti!
- J..
zione! kirjoitti:
"20 vuotta sitten Alfan kojelaudassa paloi tai vilokkui aina jokin merkkivalo, koska siinä sattui niitä merkkivbaloja olemaan: moottorin alilämmön valo, öljyn määrän valo, lasinpesunesteen määrän valo, vaihtamistarpeen valo, jarrupalojen kuluneisuuden merkkivalo, takasumuvalon merkkivalo, avonaisten ovien varoitusvalo..."
Kyllä siinä varmaan melkoinen loimotus käy mittaritaulussa kun paatunut Alfista painaa maantietä menemään kylmällä koneella, vähillä öljyillä, pissapoika tyhjänä, 8 000 kierrosta koneessa, sileillä jarrupaloilla, takasumari loimottaen ja ovi auki.Tuon ajan Mersussa ja Bemarissa oli tosiaan se hyvä puoli, että yksikään valo ei loimottanut, vaikka edellä mainittujen lisäksi olisi vielä tankkikin huuhdellut viimeisiään. Kyllä siinä Vehon poikaa Alfan ratissa kylmäsi - pitääkö näillä oikein opetella ajamaankin?
- FIAT,.,
Pandan maanantaikappaleet!
- olen m i n ä
katso edellinen viesti
- = laatua?
Laadullisesti kirjoitti:
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?subarea=kestotestit&article=141501
Ihmetyttää hieman jos kestotestissä ajetaan autolla 30 000 kilometriä ja samaan hengenvetoon mainitaan tuossa artikkelissa "nousu laatuautoksi".
Mitähän faktaa auton todellisesta laadusta kertoo tuollainen ajomäärä? Itse en ainakaan kovin pitkälle vietyjä päätelmiä tekisi moisen testipätkän pohjalta.
Eiköhän auton todellinen laatu ala tulla esiin vasta kun sillä kihnutetaan 100 000 - 150 000 kilometriä pikkuhiljaa monen vuoden aikana Suomenmaan ilmastossa.
Tämä teksti ei ole meinattu mitenkään tuota Fiat Cromaa mollaamaan, kunhan vain sattui olemaan tuossa artikkelin aiheena. Ihan samanlaisia "kestotestejä" ajetaan muidenkin merkkien autoilla.
Ok, kyllähän tuolaisesta raportista tietoa saa auton varustelusta yms käyttöominaisuuksista, ei siinä mitään. Laadusta tuollainen testiajo ei kyllä suuremmin mitään kerro.
Ottakaa mieluusti kantaa. - Mie vuan
= laatua? kirjoitti:
Ihmetyttää hieman jos kestotestissä ajetaan autolla 30 000 kilometriä ja samaan hengenvetoon mainitaan tuossa artikkelissa "nousu laatuautoksi".
Mitähän faktaa auton todellisesta laadusta kertoo tuollainen ajomäärä? Itse en ainakaan kovin pitkälle vietyjä päätelmiä tekisi moisen testipätkän pohjalta.
Eiköhän auton todellinen laatu ala tulla esiin vasta kun sillä kihnutetaan 100 000 - 150 000 kilometriä pikkuhiljaa monen vuoden aikana Suomenmaan ilmastossa.
Tämä teksti ei ole meinattu mitenkään tuota Fiat Cromaa mollaamaan, kunhan vain sattui olemaan tuossa artikkelin aiheena. Ihan samanlaisia "kestotestejä" ajetaan muidenkin merkkien autoilla.
Ok, kyllähän tuolaisesta raportista tietoa saa auton varustelusta yms käyttöominaisuuksista, ei siinä mitään. Laadusta tuollainen testiajo ei kyllä suuremmin mitään kerro.
Ottakaa mieluusti kantaa.Kyllä 30 000 km riittää erottamaan laatuautot kaikenmaailman kiuluista. Siinä käy ilmi, toimivatko hallintalaitteet täsmällisesti, millainen on melutaso erilaisilla alustoilla, tuntuuko, että osat ovat irtoamassa, onko ylimääräisiä hälyääniä, miten ovet ja muut luukut toimivat, jaksaako autolla ajaa pitempää matkaa...
Tokikaan se ei kerro vielä kestävyydestä paljonkaan, paitsi jos jotkut kilpailijat ovat jo siinä vaiheessa rikkoutuneet, maalit himmenneet ja alustat ruosteessa. Mutta yleensä toki ei.
- en osta...
laadutonta paskaa. en osta.
ihan kivoja ajaa kyllä.- en osta...
Sniff.
- Knööli
Sä puhut ihan kun oisit joskus saanut ajaa Alfalla.
- Alfa-naaras;)
Itselläni on tällä hetkellä autona Alfa Romeo Sportwagon 2.0. Voin sanoa, että olen ollut todella tyytyväinen tähän automerkkiin ja minusta on aivan sataprosenttisesti tullut merkki-uskollinen! :)
Mitään poikkeavia ongelmia ei ole ollut, ja hyvin on toiminut. :)- alfisti naaras II
Enpä minäkään tuota pois vaihtaisi. Luotettavuus ajossa maantiellä ja kaupungissa on sataprosenttista. Merkkiuskollinen tulen olemaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut romahti Haapaveellä, kiitos Ilkka!
Persut saivat historiallisen tappion haapaveellä! Kiitos Ilkka!1082294- 842010
- 541590
Nyt tiedän
Että joku on lahjonut jonkun tai olemme idiootteja. Nuo kokkareiden päsmärit tuli valituksi valtuustoon. Onnea vaan kai511517- 1541498
Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I461396Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1441314Kepun hegemonia jatkumassa vankkana Puolangalla
Tuuliviirien vallankumous jäi pahasti piippuun!261166- 1111135
Paraneeko ilmapiiri nyt?
Paraneeko kunnallispolitiikan ilmapiiri nyt kun persuilla meni vaalit päin pers3ttä ja änkyräpersut tipahtivat vilttiket251094