Miten tunnustaa?

Rapustunut

Miten kertoisin tunteistani rapumiehelle?

Olen korviani myöten ihastunut häneen ja haluaisin tietää hänen tunteistaan.

Mikä on oikea tapa? Osoittaa teoilla vai sanoa suoraan?

En halua säikyttää häntä, mutta en myöskään halua päästää ehkä elämäni tärkeintä ihmistä luisumaan pois.

16

2399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja tiedät että voit luottaa...

      kysy häneltä mitä mieltä hän on susta.
      En oo kovin hyvä neuvoo, mut kyll mää kertosin tai ehkä mieluummi tekisin selväksi tunteita varovaisesti vihjailemalla jollakii teolla.

      • neitokainen..

        Rapumies käyttää minua hyväkseen. Kerroin hänelle ihastumisestani, ja hän tuntuu olevan imarreltu ja pitää yhteyttä, ei kuitenkaan ole halukas seurustelemaan.


    • ja loppu hoituu

      rapu on herkkävaistoinen joten hän tietää jo sun tunteesi.
      nyt vain näytät sen vielä tälle romantikolle.
      loppu menee sitten omalla painollaan jos on mennäkseen.

    • pikkukarpalo

      Rapumies luultavasti joutuu aluksi paniikkiin, kun kerrot tunteistasi. Mutta samalla vaikka hänellä olisi tunteita sinua kohtaa hän ei niistä uskalla kertoa, kun pelkää epäonnistuvansa. Rapumiestä pitää potkia persuuksille, eli ei saa lannistua jos ei heti saa vastakaikua, hän vain tarvitsee aikaa. Mielestäni tunteet täytyy näyttää niin ettei jää mitään arvailujen varaan eli kerrot hänelle. Tsemppiä :)

      • rapustunut

        Mites nyt sitten edetään?

        Rapumies on tunnustanut itsekin, että hänellä on tunteita minua kohtaan ja viihtyy seurassani, mutta kun seurustelusta puhutaan, niin ....hän sanoo, ettei ole valmis (kipeä ero takana).

        Väittää, että meidän välillä kaikki on mahdollista. Onkohan???


      • Nimetön
        rapustunut kirjoitti:

        Mites nyt sitten edetään?

        Rapumies on tunnustanut itsekin, että hänellä on tunteita minua kohtaan ja viihtyy seurassani, mutta kun seurustelusta puhutaan, niin ....hän sanoo, ettei ole valmis (kipeä ero takana).

        Väittää, että meidän välillä kaikki on mahdollista. Onkohan???

        ... lähti kun tunteeni kerroin. Olen vesimies ja erehdyin kysymään suoraan hänen tunteistaan kun tuntui on ja off fiiliksiä ilmassa... sanoi ettei ketään tarvitse ja ei halua sitoutua... ja hän viihtyy kanssani erittäin hyvin , joten ystävyyttä tarjosi tilalle. En ihan huomannut missä kohtaa putosin matkasta tässä suhteessa...


      • suhteenne ehti edetä?
        Nimetön kirjoitti:

        ... lähti kun tunteeni kerroin. Olen vesimies ja erehdyin kysymään suoraan hänen tunteistaan kun tuntui on ja off fiiliksiä ilmassa... sanoi ettei ketään tarvitse ja ei halua sitoutua... ja hän viihtyy kanssani erittäin hyvin , joten ystävyyttä tarjosi tilalle. En ihan huomannut missä kohtaa putosin matkasta tässä suhteessa...

        Mikäli olette jo läheisiä, niin voisin kuvitella, että rapumies on epävarma ja häntä pelottaa, siksi tuo perääntyminen. Koska hän haluaa jatkaa ystävyyttänne, niin hän on kiinnostunut sinusta.

        Älä heitä kirvestä vielä kaivoon, saattaa olla, että rapumies tarvitsee miettimisaikaa.


      • rapunkunsaisin
        suhteenne ehti edetä? kirjoitti:

        Mikäli olette jo läheisiä, niin voisin kuvitella, että rapumies on epävarma ja häntä pelottaa, siksi tuo perääntyminen. Koska hän haluaa jatkaa ystävyyttänne, niin hän on kiinnostunut sinusta.

        Älä heitä kirvestä vielä kaivoon, saattaa olla, että rapumies tarvitsee miettimisaikaa.

        mulla myös samanlainen tilanne että olen ihastunut rapu mieheen. hänellä on vaan muitakin naisia joita näkee, eikä ole valmis sitoutumaan (erosi kesällä) .olen kertonut tunteistani ja hänestä en saa oikeen mitään irti, kun on lisäksi ujo.. pitäisköhän pikkuhiljaa luovuttaa.. :/


      • turhautunut!!
        rapunkunsaisin kirjoitti:

        mulla myös samanlainen tilanne että olen ihastunut rapu mieheen. hänellä on vaan muitakin naisia joita näkee, eikä ole valmis sitoutumaan (erosi kesällä) .olen kertonut tunteistani ja hänestä en saa oikeen mitään irti, kun on lisäksi ujo.. pitäisköhän pikkuhiljaa luovuttaa.. :/

        ..kannattaa olla realistinen.

        Jos mies ei halua seurustella, niin se tarkoittaa sitä, että hän ei halua seurustella.

        Jos miehellä on sellainen elämäntilanne, että seurustelu ei ole ajankohtainen, kannattaa mies unohtaa ja keskittyä omaa elämään.

        Jos mies haluaa seurustella, niin kyllä hän silloin tekee sen tiettäväksi.

        Itse aion ainakin ottaa jahkaavaan mieheen etäisyyttä.


      • Rapuxx

        Tunnet rapumiehiä. Suurin piirtein noin se menee. Teitystikkään ei voi yleistää. Mut aika hitaasti sitä asiat etenee parisuhteen luomisen suhteen. Iän karttuessa myös varautuminen lisääntyy. Kantsii varata aika paljon aikaa tutustumiseen...


      • sanotaan
        Rapuxx kirjoitti:

        Tunnet rapumiehiä. Suurin piirtein noin se menee. Teitystikkään ei voi yleistää. Mut aika hitaasti sitä asiat etenee parisuhteen luomisen suhteen. Iän karttuessa myös varautuminen lisääntyy. Kantsii varata aika paljon aikaa tutustumiseen...

        että ei saa rapumiehen kanssa luovuttaa...että kun sitkeästi jaksaa sen rapurallia ja pähkäilyä niin kyllä se siitä lämpenee ja avautuu...Mä en nyt oikein tajua että kuinka kauan sitä pitää oikein odottaa?Rapumies itsekin varmasti TIETÄÄ että satuttaa muita käytöksellään(ja KÄRSII siitä itse) mut silti vaan jatkaa samaa tahtia. Jos ei ole varma mitä haluaa ja ei pysty sillä hetkellä antamaan mitä toinen haluaa..miksi ei päästä kokonaan irti sitten?miksi ei anna toisen jatkaa elämää ja etsiä onnellisuutta jonkun muun luota jos itse ei sitä voi tarjota? Miksi pitää kiinni kun ei voi toista tehdä onnelliseksi...tai voi..mutta ei halua/pysty(ainakin omasta mielestään)..Aiheuttaa muille ja samalla itselleen pahaa oloa...mitä järkeä siinä on?taitaa olla itsensä pahin vihollinen


      • epäilen jopa, että
        sanotaan kirjoitti:

        että ei saa rapumiehen kanssa luovuttaa...että kun sitkeästi jaksaa sen rapurallia ja pähkäilyä niin kyllä se siitä lämpenee ja avautuu...Mä en nyt oikein tajua että kuinka kauan sitä pitää oikein odottaa?Rapumies itsekin varmasti TIETÄÄ että satuttaa muita käytöksellään(ja KÄRSII siitä itse) mut silti vaan jatkaa samaa tahtia. Jos ei ole varma mitä haluaa ja ei pysty sillä hetkellä antamaan mitä toinen haluaa..miksi ei päästä kokonaan irti sitten?miksi ei anna toisen jatkaa elämää ja etsiä onnellisuutta jonkun muun luota jos itse ei sitä voi tarjota? Miksi pitää kiinni kun ei voi toista tehdä onnelliseksi...tai voi..mutta ei halua/pysty(ainakin omasta mielestään)..Aiheuttaa muille ja samalla itselleen pahaa oloa...mitä järkeä siinä on?taitaa olla itsensä pahin vihollinen

        Niin, ravut on herkkävaistoisia. Kun tuota on/offia on saanut osakseen kohta parin vuoden ajan, niin alkaa miettiä, että mistä ihmeestä käytös oikein johtuu..

        ..ettei vaan rapumies satuttaisi tahallaan, saisi näin tartuttua toista heikosta kohdasta, jotta hänen omia heikkouksia ei huomattaisi.

        Siis jotenkin hiipii ajatus mieleen, että rapumies tuntee itsensä voimakkaaksi huomatessaan, miten helppoa toista on loukata tai muutenkin vaikuttaa toisen mielialaan. Eräänlaista julmuutta siis.

        Tuntemani rapumies on saanut kenkää pitkästä avioliitosta, jossa myös yhteisiä lapsia. Hän ei juo, lyö ja muutenkin hoitaa asiansa, joten.. ..nainen ei jätä hyvää miestä. Epäilenkin, että eron syyt on jossain miehen käytöksessä, siinä häikäilemättömässä.

        En tiedä, onko ravulle tyypillistä, mutta onhan noita muitakin syitä, joku narsismi tms?


      • Nimetön
        suhteenne ehti edetä? kirjoitti:

        Mikäli olette jo läheisiä, niin voisin kuvitella, että rapumies on epävarma ja häntä pelottaa, siksi tuo perääntyminen. Koska hän haluaa jatkaa ystävyyttänne, niin hän on kiinnostunut sinusta.

        Älä heitä kirvestä vielä kaivoon, saattaa olla, että rapumies tarvitsee miettimisaikaa.

        ... rapuni tuli takaisin mietittyään minua ja häntä... eikä halua suhteestamme luopua, minun tunteeni nostavat hänen tunteensa pintaan ja siitä hämmennys...


      • tälleenkin voi käydä
        Nimetön kirjoitti:

        ... rapuni tuli takaisin mietittyään minua ja häntä... eikä halua suhteestamme luopua, minun tunteeni nostavat hänen tunteensa pintaan ja siitä hämmennys...

        Niinhän minunkin rapuni tuli takaisin, mietittyään pari kuukautta meitä. Sanoi olevansa valmis ja tulleensa siihen tulokseen, että olen hänelle oikea.

        ,,no, siinä meni tovi onnen huumassa, ja sitten alkoi taas venkoilu ..en tiedä, olenko valmis, ..en tiedä mitä ajattelet, bla bla. Ja kuitenkin piti yhteyttä jatkuvasti. Oikullista.

        Väsyin siihen ja sanoin, et ..ok, koetetaan pysyä ystävinä ja rakentaa suhdettamme siten. Tokihan ymmärrän, jos toinen kokee olevansa vielä liikaa kiinni entisissä pettymyksissään ja tarvitsee aikaa..

        No, sitten rapumies lakkaakin ottamasta yhteyttä. Mutta tilaisuuden tullen flirttaa mua aina!

        Itselleni tämä on vaikeaa, koska olen niin ihastunut tähän rapumieheen. Aina tavatessamme jään pahemmin koukkuun, mutta haluaisin hänen olevan vahvempi, jotta suhteemme voisi edetä.


      • Nimetön
        tälleenkin voi käydä kirjoitti:

        Niinhän minunkin rapuni tuli takaisin, mietittyään pari kuukautta meitä. Sanoi olevansa valmis ja tulleensa siihen tulokseen, että olen hänelle oikea.

        ,,no, siinä meni tovi onnen huumassa, ja sitten alkoi taas venkoilu ..en tiedä, olenko valmis, ..en tiedä mitä ajattelet, bla bla. Ja kuitenkin piti yhteyttä jatkuvasti. Oikullista.

        Väsyin siihen ja sanoin, et ..ok, koetetaan pysyä ystävinä ja rakentaa suhdettamme siten. Tokihan ymmärrän, jos toinen kokee olevansa vielä liikaa kiinni entisissä pettymyksissään ja tarvitsee aikaa..

        No, sitten rapumies lakkaakin ottamasta yhteyttä. Mutta tilaisuuden tullen flirttaa mua aina!

        Itselleni tämä on vaikeaa, koska olen niin ihastunut tähän rapumieheen. Aina tavatessamme jään pahemmin koukkuun, mutta haluaisin hänen olevan vahvempi, jotta suhteemme voisi edetä.

        .. juuri tuota venkoilua en jaksaisi, mutta vaistoan niitä riittävän. Olen se mitä hänen elämästään puuttuu, mutta silti kuoren alle on vaikeaa ottaa sisään minuakaan. Minun tunne on ihanaa ottaa vastaan, mutta minä saan tunteenosoituksia ripauksittain kun hetki on otollinen kuoren avaamiseen... mutta, olen niin koukussa tähän flirttailevaan rapuuni, joka pitää minua saksissaan etten edes halua pois... jäisin kaipaamaan kamalan paljon...


    • raputar

      En tiedä miehestä, mutta näin naisena niin, kertokaa!
      Kertoa pitää jos tykkää, ja jos kyse enemmästä kuin tykkäämisestä niin varsinkin silloin.

      Se että panttaa tuota asiaa, varsinkin jos asia ilmiselvä, jos on tunnettu ja kamusteltu jo jonkinkin aikaa, ja sitten jos ei sitä voi SANOA.

      Eikä haittaa sekään, että osoittaa sen teoilla.
      Ravut on romantikkoja, ja arvostaa sellaista.

      En säikähdä jos mulle sanotaan asia niinku se on.
      Ja sitten taas, jos en ole itse kiinnostunut, niin osaan ja haluankin, hoitaa asian empaattisesti. Ainaskin mä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1852
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1377
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1228
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      63
      1112
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      974
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      959
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe