Keliakiaako?

jokuvaan...

Moi. Minulla on ollut keliakiaan liittyviä oireita, noin kuukausi sitten ehkä, se alkoi jos muistan oikein niin välillä aina sormet turposivat. Olen myös huomannut, että maha menee sekaisin, tai no ainakin ilmavaivoja tulee kun juon maitoa. Minulla on ollut ihokeliakiaan liittyviä oireita muitakin kuin sormien turpoaminen, eli kutittavaa ihottumaa kädessä ja selässä.
Olen menossa tässä kuussa allergia testeihin ja veri -ja virtsakokeeseen. Alunperin olin vähän aika sitten lääkärissä toistuvan päänsäryn takia.Lääkäri ei päänsärystä ollut huolissaan,vaan ehkä enemmän painokäyrän alasmenosta.Kävin juuri koulun terveydenhoitajalla jossa katottiin kuulo,näkö,paino,ja pituus niin painokäyrä oli kyllä noussut vähäsen. Kerrottiin samalla tuosta ihottumasta ja maito ongelmista, niin varasi ajan allergia testeihin ja noihin muihin testeihin. Sanoi,että voitaisiin sitten testejen jälkeen nähdä onko minulla esim. keliakiaa, kun kerroimme noista iho-ongelmista. En ole kovin tarkkaillut noita viljoja yms että tuleeko niistä oireita. Mutta tässä nyt on aika monta päivää oltu ilmavaivojen kanssa ja maha ehkä vähän sekaisin, ei paljoa.

Toivottavasti saat selvää tästä tekstistä. Koitin kirjottaa melko selvästi vaikka olenkin 6 luokalla ala-asteella.kiitos.

5

867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokuvaan..

      korjaan lauseen oikein kirjotettuna: "Minulla on ollut ihokeliakiaan liittyviä oireita muitakin kuin sormien turpoaminen, JA kutittavaa ihottumaa kädessä ja selässä. "

    • Keliaakikkonainen

      Laktoosi-intoleranssi sulla ainakin noiden oireiden perusteella taitaa olla, kai nyt terveydenhoitaja laittoi siihenkin testiin? Kannattaahan verikoe ottaa keliakiankin alustavaksi testaamiseksi. Kutiava ihottuma voi kyllä johtua mistä vain allergiasta, joten mahdoton sanoa mistä se just sulla voisi johtua. Toivottavasti pääset pian allergiatestiin jotta asia selviää, inhottavaa kärsiä oireista pitkään!
      Jos oikeasti olet 6-luokkalainen niin harvinaisen kypsää ja hyvin kirjoitettua tekstiä!

      • jokuvaan.

        Kiitos pikaisesta vastauksesta =) .Jollen muista väärin, niin verikokeesta saa selville(?) laktoosi-intoleranssin.. vai meneekö mönkään? Sinne allergia testeihin mennään vaan ja testataillaan, mikä sen vois aiheuttaa.


      • keliaakikkonainen
        jokuvaan. kirjoitti:

        Kiitos pikaisesta vastauksesta =) .Jollen muista väärin, niin verikokeesta saa selville(?) laktoosi-intoleranssin.. vai meneekö mönkään? Sinne allergia testeihin mennään vaan ja testataillaan, mikä sen vois aiheuttaa.

        Laktoosi-intoleranssi testataan eri tavalla, verikokeesta sitä ei saa näkyviin. Älä murehdi, kyllä ne siellä testissä sulle kertovat mitä tehdä ja mitä testataan ja koska tulokset saa.


      • !!!
        keliaakikkonainen kirjoitti:

        Laktoosi-intoleranssi testataan eri tavalla, verikokeesta sitä ei saa näkyviin. Älä murehdi, kyllä ne siellä testissä sulle kertovat mitä tehdä ja mitä testataan ja koska tulokset saa.

        nykyään myös verikokeella, joka näyttää myös sen, onko sinulla mahdollista sairastua laktoosi-intoleranssiin myöhemmin elämäsi aikana, jos et ole vielä sairastunut.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe