No nii itse asiaan onkohan kenelläkään ollut vastaavaa vikaa moottorin vikavalo palaa kierrokset ei nouse yli 2800 ja auto sammuilee itsestää joskus jopa 10 sec päästä käynnistyksestä, puoli vuotta sitten vaihdettu korkeapainesäädin ja nyt ilmamassa mittari, voisiko mahdollisesti olla siirtopumppu rikki"tankista", se vinkuu käynnistyksen jälkeen kuuluuko mahdollisesti asiaan, ajanut autolla 120 000 km oston jälkeen olen lukenu että ne siirtopumppu on herkkä hajoamaan jos haukkaa ilmaa tai tulee 100 000 täyteen ja muutaman kerran dieseli loppu. testeri ilmoitti että viaksi polttoainepumppu(1). jos korkea painepumppu rikki ilmeisimmin auto ei käynnistyisi ollenkaan, ja mistähän vikaa voisi etsiä jos se ei ole siirtopumppu.
406 hdi 2001
4
1770
Vastaukset
- rattiukko
pysäytti minun 406 HDI:n kerralla. Ei käynnistynyt startatessa. Oireet kuin nafta olisi kaikki. Huoltoon soittaessani kaveri tunnisti heti mistä oli kysymys. Se on siis todennäköisesti tyypillisin tapaus. Autosi oireet viittaavat enemmän ilmamäärän mittauksen ongelmiin. Niissä ei arvailulla pitkälle selviä. Ei muuta kuin testerille!.
- 80 kW HDI -02
Helpoin tapa itse katsoa ilmamassa-anturin toiminta, on ottaa sähköliitin pois siitä.
Itse kokokesän ilman ao anturia.
Kaikki pelaa hyvin ilmankin. Alkaa vasta siinä 2300-2500 kierroksen jälkeen vaatimaan syötön pienennystä. Jos painauttaa kaasupolinta, savuttaa silloin herkemmin. Normaali ajossa n. 2000 kierrosta koneessa, ei mitään muutos havaistoa.
Nyt olen itselleni laittanut päähän, että starttaan vasta, kun öljyn korkeus pallukat näkyy. n. 5-10 sek, vista päällä.
ERG ollut aina pois käytöstä, sekin sotkee paikkoja ja tukkeaa imusarjaa. Sekin sitten aiheuttaa...mitä aiheuttaakaan.
Nuo yksittäiset käynnistys estot saattaa olla käynnistyksen estoistakin johtuvia.-virta päälle
-odotusta 5-10 sek, ennättää tietokone alustua kunnolla.
Itse elektroniikka miehenä, tiedän miten mm. vuotava konkka systeemissä vaatii vähän aikaa toimiakseen. Silti saattaa pelata, muuten moitteettomasti.
Menee noin vuosia...ehkä!
Voi olla jokin liitinkin, vähän riittämätön kosketus, tai virtalukon pohja, jne.
Polttoaine pumpusta tankissa, yllensä loppuu hiilet, se saattaa siinä loppuvaiheessa vähän katkoakkin.
Virta päälle, ja kuuntelu, kuuluuko 2 sekunnin pumpun ääni, takaistuimen alta, apupuolelta. Kun ollut auto ajamatta tovin.
Tai itse kokeilin kerran, otin polttoaine putken pois suodattimesta, ja laitoin virran päälle, hyvin tuli aine astiaan. ja pumppu kävi tasaisesti.
Testerillä ei näe kakkea, kuin senhetkisen tilanteen tai muistiin jäänenn vikakoodin. - auttakaa nyt
80 kW HDI -02 kirjoitti:
Helpoin tapa itse katsoa ilmamassa-anturin toiminta, on ottaa sähköliitin pois siitä.
Itse kokokesän ilman ao anturia.
Kaikki pelaa hyvin ilmankin. Alkaa vasta siinä 2300-2500 kierroksen jälkeen vaatimaan syötön pienennystä. Jos painauttaa kaasupolinta, savuttaa silloin herkemmin. Normaali ajossa n. 2000 kierrosta koneessa, ei mitään muutos havaistoa.
Nyt olen itselleni laittanut päähän, että starttaan vasta, kun öljyn korkeus pallukat näkyy. n. 5-10 sek, vista päällä.
ERG ollut aina pois käytöstä, sekin sotkee paikkoja ja tukkeaa imusarjaa. Sekin sitten aiheuttaa...mitä aiheuttaakaan.
Nuo yksittäiset käynnistys estot saattaa olla käynnistyksen estoistakin johtuvia.-virta päälle
-odotusta 5-10 sek, ennättää tietokone alustua kunnolla.
Itse elektroniikka miehenä, tiedän miten mm. vuotava konkka systeemissä vaatii vähän aikaa toimiakseen. Silti saattaa pelata, muuten moitteettomasti.
Menee noin vuosia...ehkä!
Voi olla jokin liitinkin, vähän riittämätön kosketus, tai virtalukon pohja, jne.
Polttoaine pumpusta tankissa, yllensä loppuu hiilet, se saattaa siinä loppuvaiheessa vähän katkoakkin.
Virta päälle, ja kuuntelu, kuuluuko 2 sekunnin pumpun ääni, takaistuimen alta, apupuolelta. Kun ollut auto ajamatta tovin.
Tai itse kokeilin kerran, otin polttoaine putken pois suodattimesta, ja laitoin virran päälle, hyvin tuli aine astiaan. ja pumppu kävi tasaisesti.
Testerillä ei näe kakkea, kuin senhetkisen tilanteen tai muistiin jäänenn vikakoodin.Joo vaihdoin siirtopumpun toimii vähän paremmin. mistä kannattaa alkaa johtosarjaa tutkimaan. millä tavalla korkeapaine pumppu hajoaa tai paineen säädin.
- Anonyymi
Up.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465711Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki552985- 1832625
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t102301- 272063
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k122016törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/151726- 1451305
- 131217
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu2611133