Vessahätä

dp-

Moro! Olen 16 vuotias poika ongelmana on se, että tuntuu koko ajan olevan tarve päästä virtsalle.Sinne, kun menen niin ei tule mitään kyse ei ole mistään sukupuolitaudista sen voin sanoa.Vaiva alkoi n.1viikko sitten.Voisiko johtua siitä, että olen kylmännyt itseni? Vaiva on koko ajan haittanani koulussa ja varsinkin ennen nukkumaan menoa joudun koko ajan ravaamaan vessassa vaikka ei aina edes virtsaa tulisikaan.Minulla on verensokeri arvot normaalit ja ei ole jano.Mitä neuvoksi, pitäisikö ottaa yhteys lääkäriin?

4

2383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juirppiao

      Tuntuu jatkuva paineentunne virtsarakossa, mutta pidättely onnistuu mutta paineentunne on sitten hirveä jos ei käy tyhjentämässä.Sullakin tämä paineentunne näköjään on ongelmana...pystytkö pidättämään?Onko siult otettu virtsanäytteet?Jos on ja ei ollut mitään niin kyse varmasti yliaktiivisesta rakosta johon on lääkkeet joten aika lääkärille vain =) Voin itse sanoa että toi paineentunne rakossa on todella elämää rasittava, kun se tulee melkein heti takaisin kun käy tyhjentämässä...ja silloin ei voi rentoutua. :(

    • dp-

      En ole käynyt missään virtsatesteissä, mutta tuntuu sellainen paine eturauhasessa

    • myös minulla

      Minulla oli joku vuosi sitten samanlaista ongelmaa eikä se vieläkään ihan normaali ole. Itse kävin lääkärissä ja urologillakin ja ei siitä juuri mitään hyötyä ollut eivät osanneet sanoa oikeen juuta eikä jaata jotan neuvoja kuitenkin antoivat.

      Eli mikäli sinulla on usein virtsahätä, älä mene heti vessaan se vain pahentaa asiaa ja virtsaamistarve tihenee. Yritä pidätellä mahdollisimman kauan ja pidä vessakäyntien välissä vähintään 3 tuntia. Juo myös reilusti normaalia enemmän niin rakkosi tottuu että siellä on paljon nestettä. Tätä kun jaksaa tehdä tarpeeksi kauan niin ei tule se hätä niin usein ja niin pienistä määristä.

      Mikäli virtsaa ei meinaa tulla eli tuntuu kuin olisi ns. "ujopissa" niin pistä hana valumaan ja kokeile virtsata istualteen. Itseäni ainakin auttaa nimenomaan tuo istualteen virtsaaminen vaikka naisten hommaahan se on ;)...Tsemppiä

      • .

        .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe