Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Navigaattorin telineen kiinnitys

Marpu75

Moi

itselläni on tomtom go 520 navigaattori. Ajattelin kiinnittää telineen kojelautaan. En haluaisi porailla mitään reikiä yms...kysyisinkin että onko saatavilla sellaista ns. supertarraa (joka esim. sonyn navigaattoreissa tulee mukana) jolla varmasti teline pysyisi kojelaudan päällä. Kiitos tiedosta jo etukäteen.

13

10056

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jos vaan omaan ajoneuvoosi sopiva löytyy:

      http://www.servcat.com/document.asp?id=proclip-fi

      Lisäksi omaan Tomppaan sopiva teline jonka voi ruuvata tuohon Proclipiin.
      Ei halvin mahdollinen, mutta loistava.

      Ei reikiä kojelautaan ja asennus autoon kesti alle 5 sekuntia.

    • niitä saa myös erikseen

      Garminin nuvin mukana tuli sellainen musta pyöreä metallilätkä, johon saa imukupin kiinni, lätkässä on tarra toisella puolella ja se tarttui koelautaan kuin tauti. Lätkiä myydään myös erikseen, hinta oli kyllä kohtalaisen kova, melkein 20€/2kpl.

      Jollain hyvällä liimalla se varmaan myös pysyisi hyvin kiinni.

      • KEH

        Missä niitä lätkiä myydään???


      • mailim

        Garminin nuvin lätkä pysy pösössä (307) jonka koelauta on varsin rypyläinen. Mikä siis neuvoksi? Äkäsiä liimoja ei, ko ne pillaa kuitenkin pinnan.


      • kunhan pysyy kiinni
        mailim kirjoitti:

        Garminin nuvin lätkä pysy pösössä (307) jonka koelauta on varsin rypyläinen. Mikä siis neuvoksi? Äkäsiä liimoja ei, ko ne pillaa kuitenkin pinnan.

        Itse vedin lätkän kiinni uretaaniliimalla kun oma teippi väsyi. Ei haittaa vaikka pintaan jäisi minkälainen jälki, sillä en aio poistaa tuota lätkää enään koskaan.


      • garmee

    • tdffhsdf

      CELLY:ltä löytyy pyöreä "tarralätkä" joka liimataan kojelautaan ja siihen kiinnitetään navigaattorin teline myyjä sanoi ettei pitäisi jättä jäleä jos joskus haluaa irroittaa. Hinta tuli 9.90eur.tomtom:ilta lötytt myös vastaava.

      • sateliitit?

        Itse olen myös ajatellut laittaa navigaattorin kojelautaan, mitta olen epäillyt satelliittien löytymistä, koska auton katto estää satelliitti yhteyden aika laajalti. Navigaattorin tarkkuushan kärsii kun joutuu tulemaan pienemmällä satelliittimäärällä toimeen, vai olenko täysin väärässä tässä asiassa?


      • liimautin

        tuota cellyn lätkää. Liimasin sen apukuskin ja kuskin väliin, kojeauluun ja siihen tuo tomtomin pyöreä imukuppikiinnitys. Tuo tomtomin läpyskä van ei meinannut pysyä siinnä, joten heitin sen alle pari tippaa pikaliimaa ja kiinnitin sen sitten pysyvästi siihen cellyn lätkään.
        Nyt se gps-on sitten ihan käden ulotuvilla, ei tarvitse kurkotella tuulilasiin ja ei ole näkökenän edessäkään. Latauspiuhankin saa paremmin kiinni.


      • ei ongelmia
        sateliitit? kirjoitti:

        Itse olen myös ajatellut laittaa navigaattorin kojelautaan, mitta olen epäillyt satelliittien löytymistä, koska auton katto estää satelliitti yhteyden aika laajalti. Navigaattorin tarkkuushan kärsii kun joutuu tulemaan pienemmällä satelliittimäärällä toimeen, vai olenko täysin väärässä tässä asiassa?

        Hyvinhän tuo huutelee ohjeita silloinkin kun on unohtunut penkkien välissä olevaan säilytyskoteloon jossa sitä yleensä pidän. Navigaattorini toimii jopa marketin parkkihallissa jossa on sivut auki.


      • hyvin pysyy
        liimautin kirjoitti:

        tuota cellyn lätkää. Liimasin sen apukuskin ja kuskin väliin, kojeauluun ja siihen tuo tomtomin pyöreä imukuppikiinnitys. Tuo tomtomin läpyskä van ei meinannut pysyä siinnä, joten heitin sen alle pari tippaa pikaliimaa ja kiinnitin sen sitten pysyvästi siihen cellyn lätkään.
        Nyt se gps-on sitten ihan käden ulotuvilla, ei tarvitse kurkotella tuulilasiin ja ei ole näkökenän edessäkään. Latauspiuhankin saa paremmin kiinni.

        Minua alkoi ärsyttää kun imukuppi irtoili siitä lätkästä, ilmeisesti lämpötilavaihtelun vuoksi. Pistin imukuppiin vähän uretaaniliimaa ja narautin kiinni, siinä se on jököttäny pari vuotta.


    • sulamislämpö?

      Itsellä meni Garminin alkuperäinen kiinnitysalusta auton mukana, kun en viitsinyt repiä irti. Löysin Motonetista sopivan kokoisen metallisen tupakointikielto kyltin, jonka liimasin koelautaan kaksipulisella teipillä. Pysyy aika hyvin, mutta kesällä sitä joutuu joskus vähän painamaan paremmin kiinni kun teippi pehmenee kuumassa. Tuli vaan mieleen että kuumaliimalla varmaan tarttuisi hyvin kiinni, mutta mahtaako se sulaa kesällä?!?

    • tomtommen

      tom tom.kasetin päähän puupala kiinni kaksikompomentti liimalla.puupalaan navijalka kiinni ruuvilla ja navikoimaan.puupalaan kannattaa tehdä ura kasetille ja siihen liimaa.samoin cd puupalaan sirkkelillä cd paksuinen ura siihen komponentti liimaa ja cd levy uraan.ruuvilla tomin jalka kiinni ja navikoimaan.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2268
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1964
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      83
      1743
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1608
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      37
      1347
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    Aihe