Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miksi aina halpaa...

riganieki

Mistähän johtuu, että Suomalaisilla näyttäisi olevan tarve aina löytää halpa matka, halpa hotelli, halpaa ruokaa, edullisia ostoksia....
Laatu ja makuelämykset pitäisi olla maksimaalisia, mutta mikään ei saisi oikein mitään maksaa. Ei Suomalaiset kuitenkaan niin köyhiä ole loppujen lopuksi. Itse asun ja työskentelen "köyhässä" maassa ja olen huomannut yllä mainitsemani asian Suomalaismatkailijoiden kohdalla. No, Saksalaiset ovat hieman samanlaisia. Mistähän se johtuu ?
Eihän tietenkään tarvi rahaa hullun lailla syytää ties mihin hölmöyksiin, mutta eikö siinä jo lomamatkan ideakin vähän kärsi, jos tuollainen juutalaisuus (anteeksi, jos joku otti nokkiinsa) on päätöksenteossa aina ensimmäisenä.

17

1945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiakaspalvelija

      Joillain henkilöillä halpuus on itseisarvo. Ja ulkomaanmatkoilla paljon ja halvalla on mitä odotetaan. On kyse piheydestä ja ahneudesta samaan aikaan.
      Minulle hinta ei ole se tärkein, vaan valitsen oman tarpeen ja mukavuuden mukaan. Mukavuus ja helppous on mulle tärkeää matkoilla siksi maksan mielelläni siitä että loma on just sellanen kun haluan!

    • tuhlari on tuhlari

      Kyllä tämä juutalaisuus on monelle kristityllekin kansalle aika tyypillistä Turistien kanssa Suomessa 20 vuotta työskennelleenä olen sen huomannut. Toisaalta kaikissa kansoissa on niitä, jotka arvostavat palvelua ja maksavat siitä - myös suomalaisissa.

      Aloittaja taitaa olla niitä huonon itsetunnon omaavia suomalaisia, jotka luulee, että kaikki ikävät inhimilliset piirteet on suomalaisia piirtetä.

      • riganieki

        ...tuota itsetunto-osastoa ollenkaan. Itse myös työskentelen turistien parissa, ja siksi kirjoittamani asia on hyvin tuttu. Ja onhan suomalaisissa hyviäkin puolia, ei pelkkää pahaa.


    • Woody

      Kukapa ei haluaisi hyvää halvalla. Juuri Riikasta palanneena voin sanoa, että kyllä saa maksaa hunajaa jos haluaa - toisaalta kohtuuhyvää saa järkeväänkin hintaan. Vaimon kanssa syötiin Steiku houssissa - loppusumma viinin kanssa 55 Latia eli noin 79 euroa, jäykkä hymytön palvelu kaupan päälle. Paddy Whelan irlantilainen pubi: Intialainen Tandoori ateria kaksi tuoppia 18,5 latia (26 ekee) ja palvelu ystävällistä.

      • Väärinkäsitys???

        Oletkohan Woody nyt ymmärtänyt kurssit väärin vai minäkö olen, sillä latihan on mielestäni tällähetkellä jotain 0,70 euroa ja ruokalaskusi olisivat siis mainittua pienempiä, mitenköhän on?


      • Expat
        Väärinkäsitys??? kirjoitti:

        Oletkohan Woody nyt ymmärtänyt kurssit väärin vai minäkö olen, sillä latihan on mielestäni tällähetkellä jotain 0,70 euroa ja ruokalaskusi olisivat siis mainittua pienempiä, mitenköhän on?

        Latvian lati (LVL) on ankkuroitu euroon kiinteällä kurssilla 1 EUR = 0.702804 LVL, eli ts. 1 LVL on n. 1.4 EUR.


      • Väärinkäsitys
        Expat kirjoitti:

        Latvian lati (LVL) on ankkuroitu euroon kiinteällä kurssilla 1 EUR = 0.702804 LVL, eli ts. 1 LVL on n. 1.4 EUR.

        Eli olinkin käsittänyt kurssin vähän väärinpäin, hyvä et selvisi. Onko tietoa siitä et maksetaanko hotellikin lateissa vai voiko euroillakin maksaa niinkuin Tallinnassa voi tehdä?


      • riganieki
        Väärinkäsitys kirjoitti:

        Eli olinkin käsittänyt kurssin vähän väärinpäin, hyvä et selvisi. Onko tietoa siitä et maksetaanko hotellikin lateissa vai voiko euroillakin maksaa niinkuin Tallinnassa voi tehdä?

        Kansainvälisellä kortillaa kun maksat, niin ei ole valuutalla väliä.
        Muuten on kyllä hyvin harvassa ne hotellit, joissa voit euroilla maksaa. Varmuudella en mene sanomaan, mutta EHKÄ joissakin suurimmissa hoelleissa.
        Ota ennen matkaasi yhteyttä ko. hotelliisi ja kysy.


      • riganieki
        Expat kirjoitti:

        Latvian lati (LVL) on ankkuroitu euroon kiinteällä kurssilla 1 EUR = 0.702804 LVL, eli ts. 1 LVL on n. 1.4 EUR.

        Expat on oikeassa kurssin suhteen. Lati on ERM:llä
        kytketty euroon. Sallittu vaihteluäli suhteessa euroon on /- 15% eli siinä 1.43 nurkilla se on aikaa tasaisesti.


      • PUNKTUS
        Expat kirjoitti:

        Latvian lati (LVL) on ankkuroitu euroon kiinteällä kurssilla 1 EUR = 0.702804 LVL, eli ts. 1 LVL on n. 1.4 EUR.

        Yli miljoona suomalaista asuu ulkomailla


        Ensimmäisen ja toisen sukupolven ulkosuomalaisia on reilusti yli miljoona. Suomalaisia on muuttanut eri puolille maailmaa satojen vuosien aikana, mutta valtaosa on lähtenyt 1900-luvulla.
        Uudisraivaajat lähtivät etsimään leveämpää leipää jo 1600-luvulla Ruotsin ja Norjan lisäksi Pohjois-Amerikasta asti. Amerikan siirtolaisuuden huippu ajoittui vuosille 1899-1913. Australiaan, Kanadaan ja Ruotsiin sekä Keski-Eurooppaan lähdettiin sotien jälkeen 1950-luvulta alkaen suurin joukoin.

        Siirtolaisuuden luonne on muuttunut 1980-luvulta lähtien. Enää ei lähdetä merten taa loppuelämäksi, vaan kyse on useimmiten lyhytaikaisemmasta siirtolaisuudesta. Hyvin koulutetut suomalaiset muuttavat nyt modernin teollisuuden, liike- ja tiede-elämän keskuksiin. Tällä hetkellä muutto kasvaa Keski-Eurooppaan, Pohjois-Amerikkaan ja Aasiaan.

        suomalaiset käyttäytyvät keskimäärin hyvin ulkomailla lukuunottamatta viinan kanssa sekoilua...
        olemme nuukia johtuen kalliista kotimaasta. opittuja tapoja on vaikea muuttaa.... emme muutu kroisoksiksi yhdessä yössä....

        olemme myös hintatietoisia toisin kuin monet muut kansat.... pärjäämme vähemmällä ja ostamme
        laatua paitsi vaatteissa...


    • köyhä matkustaja

      Tässä muutama syy, miksi ainakin meidän 2 hengen perhe koettaa matkustaa halvalla:
      - molemmilla pieni palkka
      - velkaa
      - molemmilla jatkuva lääkitys, moni lääke aika kalliskin
      - jouduimme pihistelemään myös kotimaassa, mutta sen tekee siitä ilosta että pääsee joskus matkalle

      Kyllä edullisillakin matkoilla on hauskaa, ei ilo ole kiinni siitä että maksaa itsensä kipeäksi.

      • Rigalina

        Onhan se inhimillistä, että tulee hyvä mieli, jos saa jotain kivaa edullisesti. Mutta olen kyllä samaa mieltä, että liika piheily on rasittavaa. Kun lukee näitä matkailupalstoja, niin halpa hinta tosiaan tuntuu olevan keskeinen sisältö. Pätee myös Kanarian saarten keskusteluissa.

        Itse noudatan enemmän sitä periaatetta, että jotkut jutut ovat edullisia ja sitten taas jotkut voivat olla luksustakin. Riiassa se tarkoittaa että välillä syö pelmejä, ihania ja edullisia, tai Lido-ketjun seisovissa pöydissä ja sitten taas vanhan kaupungin kalliimmissa ravintoloissa.

        Jos rahat ovat tiukalla, niin piheilyn ymmärtää, mutta luulen, että joillekin se on pikemmin pakkomielle.


    • vato retro

      1. Suomen verotus. Suomi on riistokommunistinen valtio, jossa keskituloisen palkasta viedään 70% tuloveroina, alv:ina sekä energian ja asumisen hintoihin ympättyinä piiloveroina.
      2. Vanhemmat ihmiset ovat nuukia. Suomessa ei ole tippikulttuuria ja muutenkin ollaan vaatimattomia ja vielä maalaisia.
      3. Matkakohteiden valinta elintason mukaan: pakettimatkoille ja Baltiaan lähtevät köyhät ja eläkeläiset, tavikset lähtevät Thaimaahan ja Fortalezaan, yritysjohtajat ja formulakuskit lähtevät Andeille, Meksikoon ja Intian valtameren saarille. Jos siis pörrää itse Baltiassa, törmää todennäköisesti pienituloisiin suomalaisiin.

      Jossainhan sitä on köyhänkin, vato mukaanlukien, lomailtava.

      • bagatnieks

        Hyvä että syntyi keskustelua tästä suomalaisten köyhäilytyylistä. Köyhyys ei ole synti, vaan pihi-saita-ahne köyhäily. Annan Baltiassa aina kunnon tipit, vaikkei olisi niin aihettakaan.

        Mikähän siinä on, että suomalainen tarvii omakotitalon, kaksi autoa ja kalliin grillin pihaan, eikä pidä sitä pröystäilynä, mutta vaatteisiin ja ravintolaan tippeineen ei voi sijoittaa?

        Mielikuvituksen puutetta, luulisin.

        No, tämä maailma on nuuan helvetti.


      • punktus

        1. Suomen kokonaisveroaste on 46 %:n luokkaa eli
        bruttotuloistasi menee erilaisiin veroihin ja maksuihin tämä määrä. korkein marginaalitulovero

        on 54 %

        2. Suomessa ei ole tippikultturia koska serviisi sisältyy kokonaishintaan ja tarjoilijoilla on yleensä kuukausipalkka tai tuntipalkka, ei lähtöpalkkaa tippejä kuten muissa maissa
        suomalaiseen kultturiin kuuluu yleensä vaatimattomuus ja nöyryys, lukuunottamatta kännissä sekoilua....
        olemme tottuneet siihen että meitä kyykytetään
        3. Baltiaan lähden sen vuoksi että on mukavaa ja ei tarvitse kehuskella naapureille ökymatkailusta


      • Rigalina
        punktus kirjoitti:

        1. Suomen kokonaisveroaste on 46 %:n luokkaa eli
        bruttotuloistasi menee erilaisiin veroihin ja maksuihin tämä määrä. korkein marginaalitulovero

        on 54 %

        2. Suomessa ei ole tippikultturia koska serviisi sisältyy kokonaishintaan ja tarjoilijoilla on yleensä kuukausipalkka tai tuntipalkka, ei lähtöpalkkaa tippejä kuten muissa maissa
        suomalaiseen kultturiin kuuluu yleensä vaatimattomuus ja nöyryys, lukuunottamatta kännissä sekoilua....
        olemme tottuneet siihen että meitä kyykytetään
        3. Baltiaan lähden sen vuoksi että on mukavaa ja ei tarvitse kehuskella naapureille ökymatkailusta

        Onhan veroaste aika korkea, mutta väittäisin kuitenkin, ettei kokoaikatyötä tekevä suomalainen ole köyhä. Minun mielestäni myöskään tällaisiin kohteisiin kuin Riika, ei hakeuduta kukkaron paksuuden perusteella, vaan kaupunkilomalle mennään paikan kiinnostavuuden takia. Luulisin että räyhäturistit, joille alkoholin halpuus on tärkein asia, eivät jaksa useinkaan Viroa edemmäs. En muuten ole erityisiin suomalaissikailijoihin Riiassa törmännyt. Siinä mielessä piheily on pienempi pahe.


      • Riganieki
        Rigalina kirjoitti:

        Onhan veroaste aika korkea, mutta väittäisin kuitenkin, ettei kokoaikatyötä tekevä suomalainen ole köyhä. Minun mielestäni myöskään tällaisiin kohteisiin kuin Riika, ei hakeuduta kukkaron paksuuden perusteella, vaan kaupunkilomalle mennään paikan kiinnostavuuden takia. Luulisin että räyhäturistit, joille alkoholin halpuus on tärkein asia, eivät jaksa useinkaan Viroa edemmäs. En muuten ole erityisiin suomalaissikailijoihin Riiassa törmännyt. Siinä mielessä piheily on pienempi pahe.

        Olen samaa mieltä, että täällä Riiassa Suomalaisturistit pääasiassa käyttäytyvät tosi fiksusti. Nuoret britit ovatkin toinen ääripää.
        Jopa heidän suurlähetystönsä on joutunut puuttumaan asiaan. Juuri muutama päivä sitten yksi brittituristi sakotettiin kuseskelusta vapaudenpatsaalla. Meni vähän aiheen sivusta tällä kertaa, mutta kuitenkin


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2277
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1698
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1516
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1510
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1384
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe