Luontokuvaajat pohtivat eettisiä pelisääntöjä

finto

5

1403

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • japexius

Hyvä että asioita pohditaan, mutta jutussa olevat asiat ovat aivan huuhaata. Esimerkiksi lapinpöllöjen pesiminen ei taatusti tuhoutunut kuvaajien takia, koska ne eivät kyseiseen vuodenaikaan edes pesi. Ja kaitpa sitä saa lemmieläinkaupasta käydä ostamassa käärmeille tarkoitettuja kuolleita hiiriä ja syöttää niitä sitten nälkiintyneille pöllöille, tuskin on lainvastaista. Olisi mukava jos nämä "skandaalijutut" perustuisivat tosiasioihin, ainiin mutta eihän ne enää sitten olisikaan skandaalijuttuja.

• telkussa

varmaan samaan asiaan liittyen k-rappu tv1 klo. 19.20.
        on ainakin yksi todellinen luontokuvauksen ammattilainen ja luonnontuntija mukana, pekka helo.

• luontofriikki

Luontokuvaaminen on nyt muoti-ilmiö, ja porukassa on myös niitä, jotka ovat vain päättäneet olla trendikkäitä, ja aloittavat luontokuvauksen. Nämä ihmiset eivät ole oikeasti kiinnostuneita luonnosta, he eivät erota horsmaa lupiinista ja kaikki hyönteiset nimetään ötököiksi. Kuvauspaikoille mennään nelivetioisilla autoilla pitkin peltoja.

Ei oikein riitä, että osaa painaa kameran laukaisinta. Ensimmäisenä kannattaisi opetetella kameran käyttö ja jotakin kuvaamisen perusniksejä, toiseksi kannattaisi ostaa jokin luontoharrastuskirja että ei ihmettelisi heinäsorsasta että mikähän se tämä lintu mahtaa olla, onkohan kovinkin harvinainen.

• jopas sattui

Jos ei pesintä niin kyllä meni ainakin lapinpöllöillä lepoaika pieleen kun sai jatkuvasti lähteä häirinnän takia lentoon!

• samaa mieltä
        luontofriikki kirjoitti:

Luontokuvaaminen on nyt muoti-ilmiö, ja porukassa on myös niitä, jotka ovat vain päättäneet olla trendikkäitä, ja aloittavat luontokuvauksen. Nämä ihmiset eivät ole oikeasti kiinnostuneita luonnosta, he eivät erota horsmaa lupiinista ja kaikki hyönteiset nimetään ötököiksi. Kuvauspaikoille mennään nelivetioisilla autoilla pitkin peltoja.

Ei oikein riitä, että osaa painaa kameran laukaisinta. Ensimmäisenä kannattaisi opetetella kameran käyttö ja jotakin kuvaamisen perusniksejä, toiseksi kannattaisi ostaa jokin luontoharrastuskirja että ei ihmettelisi heinäsorsasta että mikähän se tämä lintu mahtaa olla, onkohan kovinkin harvinainen.

mutta järjestys väärä.
        Ensin kannattaa opetella tuntemaan luontoa ja sitten vasta kuvaamaan sitä.

ps Siihen tuntemiseen liittyy sitten myöskin se etiikka eli kuvattava ja sen oikeudet, oli sitten kasvi tai eläin, on aina etusijalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      19
      4763
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      513
      2499
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      146
      2087
    4. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      18
      2009
    5. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      81
      1606
    6. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      18
      1566
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      146
      1515
    8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      110
      1086
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      126
      874
    10. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      40
      859
    Aihe