tuli tänään 07;12 pappa. (Yksinkertainen). Kallis, joskin pieni konjamiiniputeli on jo avattu.
Tuntia ennen lapsenlapseni syntymää tumppasin tähän hetkeen asti viimeisen tupakkini. Toivottavasti myös oikeasti viimeisen.
Näillä tapahtumilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa; kuhan sattumalta osuivat samalle päivälle. Nicorettea on nyt huulessa, ja aina välillä välähtää jo melkein visuaalisena näkynä; notta nyt tupukille. Saas kattoo kuinka äijän käy. Tilastojen mukaan savuttomuus antaisi mulle 4-5 v. lisäaikaa lapsenlapseni kanssa.
Niin, "ne tärkeät": 3kg ja 48 cm. Pieni on, mutta eipä äitinsäkään 160 sentisenä iso ole.
Voi kilin kellit. Ensimäistä päivää pappana, hyvää konjamiinia kitalaessa, niin jopa tupakintuska tuntuu helpommalta.
Joku voi pitää tätä "löysänä vuodatuksena". Siittä vaan, pitäköön. Olen valmis keskustelemaan aiheesta ja mielestäni ahteerini kestää jopa merivettä.
50 palstalla olen toki nöösäri, mutten silti suuuremmasti edes palstan sisäpiiriä kavahtane.
Minusta
33
1261
Vastaukset
- muuta kun
onnitella ja tuo tupakkalakko toivottavasti pitää, avaa se isompi pullo:)
- mies-v57
ONNEKSI OLKOON!!!
Ei kai täällä erityistä sisäpiiriä ole.
Joukko tavallisia ihmisiä vain tavallisine murheineen,
Silti todella omasta ja varmaan kaikkien palstalaisten puolesta ONNITTELUT!
Konjakki on hyvää ja aamulla pää niiiiin kipeä! - HTZA
surkea aloitus.
Onnea kuitenkin.
Pitikö koko juhla pilata jollain Nicoretella?
Isoisä kuvitellaan useimmiten miehenä.
Pilasit senkin.
:) :)- nonnaliini
osaat noi onnittelutkin pistää miesmäiseen tyyliin :))
- HTZA
nonnaliini kirjoitti:
osaat noi onnittelutkin pistää miesmäiseen tyyliin :))
erotat minut pojista.
Luonnossa se olisi helppoa mutta näin kirjoittamalla vähän vaikeaa. - nonnaliini
HTZA kirjoitti:
erotat minut pojista.
Luonnossa se olisi helppoa mutta näin kirjoittamalla vähän vaikeaa.aina eroitaa poitsuista :))
- Kähmis
kestää merivettä. Kestääkö sinun:)
Kaksi erillistä tapahtumaa, jotka vaan sattuivat osumaan päällekäin.
Antaahan se kuitenkin tupukkiakolle uutta potkua, kun voi ajatella, että minähän en perskutaralla pappana tupakkia polttele.
"Pitikö koko juhla pilata jollain Nicoretella? "
Ei. Joudun käyttämään jopa syvällisempää lääketiedettä päästäkseni tupukista eroon. Kaksi erillistä asiaa. Onko se sinulle niin vaikeaa ymmärtää:) Oliskohan tässä joku "korkeampi taho" takana antamassa tupukkilakolle lisäpotkua. (Heh)
- uudelle papalle
kyllä konjamiinit on ihan paikallaan ja jotenkin viestittää, että tosi iso juttu sinun elämässä ja voin nakuttaa,että niin se on. 8vja viiden isoäitinä tiedän,kuinka mukavaa on lapsenlapset :)))
tuoreelle papalle! :) Lykkyä tupakkalakkoon.Jokainen lisävuosi lapsenlapsen kanssa on arvokas teille molemmille! :)
- Pirre*
Tuliko lapsi, vai poika?
:)
P.s. ja Onnea tupakki"lakolle", - sulla onkin nyt "pieni" motivaatio siellä :)- HTZA
tietysti se on poika!
Mitä noilla neideillä, paitsi pyykit ja tiskaus.
- kotikiusattu
kehottaa hillittemään tahtia ,ehtoo on pitkä,3x pappa onnittelee yksinkertaista.
- nonnaliini
papalle ja nauti pappana olosta :)) Lapsenlapset on toiseksi parasta elämässä :)) ))
- mies-v57
Sileähipiäiselle mukavaa lauantai iltaa.
- nonnaliini
mies-v57 kirjoitti:
Sileähipiäiselle mukavaa lauantai iltaa.
tässä se menee ryppyjä oikoessa :)) ja teidän kanssa seukaten :))
- Anskuliini
isovanhempien jaloon kastiin! :)
On varmasti mukava olla pappa, yksinkertainenkin on ihan saman arvoinen. :)
Itse olen kaksinkertainen mummu, "poikamulleja" molemmat. - Anskuliini
antaa potkua tupakan lopettamiseesi, varmasti pystyt siihen, minäkin pystyin toistakymmentä vuotta sitten lopettamaan, olin ketjupolttaja 30 vuotta.
Lopetin laastarin avulla, se oli mulle sopivin vaihtoehto.
Kun alkoi tekemään tupakkaa mieli, niin lasillinen vettäkin toi helpotuksen, jos oikein kovaa teki mieli, niin sitten ulos kävelemään.
Käsille piti saada tekemistä ja aloin suunnittelemaan kuviolapasia, en kuitenkaan viitsinyt tehdä kuin yhden ja ajattelin että teen sitten joskus sille parin.
Tulipalossamme tuhoutui monta paritonta lapasta. :)- Kähmis
kun urheiluminen loppui. Neljännesvuosista sitten. Työpaikan (Intti) lekuri sanoi,että kyllä se neljänkymmenen vuoden jälkeen loppuu. Emäntä ei anna polttaa ja keuhkolaajentuman tai -ahtautuman takia ei enää jaksa lähteä pihalle tupukille.
Kapiaisella on kuulemma vanhan koodin mukaan kolme tietä valittavana: "Sotahullu, Juoppohullu, tai Urheiluhullu" Itse olen kai valinnut sen urheiluhullun.
Epäilys on herännyt noin kolmenkymmenan vuoden kuokkimisen jälkeen, että myös neljäs vaihtoehto????
Minulle myöhäistä.
- Puidenhalaaja
Onpa ihana lukea kun mies on noin otettu lapsenlapsestaan! Kelpasi sen lapsen tulla tähän maailmaan, kun nuin odotettiin:D
Ja siinähän se unohtuu se tupakkakin, kun on noin iloista mietittävää. Onnea! - Kähmis
siis tyttöhän se tuli. Jäi tämä sukupuoli mainitsematta.
Voi saakeli kun oon ylpee, vaikka en itse ole kohta kahteenkymmeneen vuoteen kyseiseen tapahtuman vakuttanut.- Eeva-Leena
Kyllä pitääkin "ihka uuden" papan olla ylpee lapsenlapsestaan. Minulle ei "ainokaiseni" ole vielä moista onnea suonut, mutta ehkäpä joskus...
Pidetään peukkuja, että tupakoinnin lopetus onnistuu, kun on noin hyvä kannustekin :) - Kähmis
Eeva-Leena kirjoitti:
Kyllä pitääkin "ihka uuden" papan olla ylpee lapsenlapsestaan. Minulle ei "ainokaiseni" ole vielä moista onnea suonut, mutta ehkäpä joskus...
Pidetään peukkuja, että tupakoinnin lopetus onnistuu, kun on noin hyvä kannustekin :)"Pidetään peukkuja, että tupakoinnin lopetus onnistuu, kun on noin hyvä kannustekin :)"
On se aika kova kannuste, jos voisin tyttären-tyttärelleni parin- kolmen vuoden päästä sanoa, etten pappana ole yhtään tupukkia verellyt.
Ei vaan. Enemmin kai omaa etuani ajattelen. - Eeva-Leena
Kähmis kirjoitti:
"Pidetään peukkuja, että tupakoinnin lopetus onnistuu, kun on noin hyvä kannustekin :)"
On se aika kova kannuste, jos voisin tyttären-tyttärelleni parin- kolmen vuoden päästä sanoa, etten pappana ole yhtään tupukkia verellyt.
Ei vaan. Enemmin kai omaa etuani ajattelen.hyvä asia kummankin kannalta.
Pappa voi hyvillä mielin ottaa syliinsä pikku-prinsessan , ilman, että tämän tarvitsee haistella kitkerää tupakan savua.
:))
- täti puskasta
onnea myös pienelle tytölle alkavalle elämälle tulevaisuuteen.
Pst. joutuuko pappa nyt mummun viereen nukkumaan. :)- Kähmis
ei oo enää sitä mummuu. Kauan sitten jo pisti mut pihalle omistamastani kämpästä:)
Soitteli kyllä eilen, kun nuorimmaisemme oli lähtenyt "laitokselle".
- Goldie-.65
papaksi tulosta. :) Ja onnea myös tupakkalakolle.
Täällä mitään sisäpiiriä ole... - Mamma Mia
on parasta mitä elämässäsi voit kokea.
Siinä samassa on hienoa lopettaa tupakoiminen, eihän sitä lapsenlapsille kannata huonoa esimerkkiä näyttää. Koita pysyä päätöksessäsi. uudelle papalle sekä uudelle pienelle ihmiselle ja koko perheelle!
Nautiskele kaikista hyvistä asioista. Kohta henkikin kulkee entistä paremmin ja jotkut terveysuhat pienenevät. Merivesi voi olla kylmää, joten älä pulahtamista pitempään ryhdy ahterisi parantunutta kestokykyä testaamaan.;))
On se jännä, miten pienellä ihmisellä voi olla niin suuri valta kuin tuolla uudella tulokkaallakin.- Iäkäs äiti
En tiedä kuinka paljon yli viidenkympin rajan olet, mutta on se vaan uskomatonta, että minun ikäluokkani ihmiset saavat lapsenlapsia kun omani on vasta 3-vuotias! (Olin 49-vuotias ensisynnyttäjä). Vai pitäisikö sanoa, että uskomatonta, että minun ikäiseni saavat lapsia...
Joka tapauksessa, onnittelut. Lapsenlapsi nuorentaa myös, vaikka yksi sukupolvi omaan henkilöhistoriaan tulee mukaan ja voisi kuvitella toisin päin.
Ja tsemppiä myös tupakkalakollesi. On sinulla siinä elämänmuutosta kerrakseen.- voi olla
myös alle nelikymppinen! Kuten pari tuttuani,39 v saivat lapsenlapsen,että harvemmin näin että 49 v äiti....toivottavasti jaksat lapsen kanssa tuossa iässä,ei millään pahalla....
- tammikuun likka
Ei se ikä mitään, nuorena pysyt mieleltäsi pitkään ja "turhanpäiväiset" hötkyilyt eivät tule edes mieleen :)) Itse sain neljänteni pikkusta vaille 41 vuotiaana. Seitsemäntoista täyttää syksyllä.
mutta sitä suuremmat onnentoivotukset täältä Hämeestä tuoreelle papalle.
Onneia myös vauvalle ja hänen äidilleen/isälle.
Katteeks käyp, mutta kyllä vielä joskus minäkin hehkutan!:)))- tammikuun likka
Onnea :) Ja toivon, että pääset tupakasta eroon.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082595
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo471765Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1461367Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3351273Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3441237Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen241141Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe571103Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H13972- 55966
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S21873