A6 Sähköt katoaa

2006

Mikä kumma on vikana, kun akun kapasiteetti katoaa. Näytti 10%. Auto oli parkissa viikon näillä nolla keleillä.
Juuri ja juuri lähti käyntiin. Tätä temppuilua on ollu jo pidemmän aikaa. Eikä merkkiliikekään ole saanut sitä kuntoon. APUA!

53

9490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jusu681

      Vaihda akku.

      • 2006

        Akku on kuormitus testattu audi huollossa, ja heidän mukaansa se on kunnossa.


    • töihin

      ja mittaamaan mikä sähkölaite toimii väärin purkaen akkua jatkuvalla syötöllä. Olettaen, että laturisi on kondiksessa ja akku ei ole huono.

      • 2006

        Merkkihuollossa kerran jos toisenkin väittivät, että tietokonepurkit kuluttaa sähköt. Tätä en kylläkään usko!


      • ei tyhjällä toimi
        2006 kirjoitti:

        Merkkihuollossa kerran jos toisenkin väittivät, että tietokonepurkit kuluttaa sähköt. Tätä en kylläkään usko!

        niin, kyllähän ne kaikki jotain kuluttaa, mutta ei se akkua noin vain pidä tyhjentää.Onhan autossa aina kelloja ja kaikenlaista elektroniikkaa, muisteja yms, ne ovat vain hyvin pieniä kuluttajia lepotilassa, jos kaikki kunnossa.Onhan ne muissakin autoissa ja akku ei silti tyhjene käsiin .


    • kuormaa jossain

      jotain pientä kulutusta jää päälle, ei löydy kuin hakemalla. Joskus voi etsiä sillä perusteella, että kokeilee kädellä seisoneen auton laitteita, jos läämmin, on päällä.

      Ei kovin tieteellinen lähestymistapa, mutta voi se noinkin löytyä.

    • jos on

      se pistoke on yleensä täynnä suolaa ja vettä. Kannattaa irrottaa ja katsoa sen taakse, jos on.

      • 7-napaiseen

        pistorasiaan ei tule jatkuvaa virtaa,joten vika ei todennäköisesti ole siinä. Merkkihuollossa eivät halua tunnustaa sitä etteivät osaa sitä paikallistaa,siksi syyttävät kelloa,muisteja yms. Varmaan joka kaupungista löytyy autosähköhuolto,niille on yleensä tuttua nämä mystiset sähköviat,eli lähintä firmaa netistä etsimään...


      • 2006

        Minulla on ollut useita autoja joissa on ollut vetokoukun pistorasi. Ne on ollut aina kuran peitossa, eikä ikinä ole sähköt hukkunut.


      • 2006
        7-napaiseen kirjoitti:

        pistorasiaan ei tule jatkuvaa virtaa,joten vika ei todennäköisesti ole siinä. Merkkihuollossa eivät halua tunnustaa sitä etteivät osaa sitä paikallistaa,siksi syyttävät kelloa,muisteja yms. Varmaan joka kaupungista löytyy autosähköhuolto,niille on yleensä tuttua nämä mystiset sähköviat,eli lähintä firmaa netistä etsimään...

        Autossa on takuuta vielä jäljellä. Vika olisi mun mielestäni selvitettävä merkkiliikkeessä.
        Voiko sitä edes sen takia viedä muualle kuin merkkiliikkeeseen.


      • on oikeus
        2006 kirjoitti:

        Autossa on takuuta vielä jäljellä. Vika olisi mun mielestäni selvitettävä merkkiliikkeessä.
        Voiko sitä edes sen takia viedä muualle kuin merkkiliikkeeseen.

        tehdä asiakasreklamaatio,jos eivät suostu merkkiliikkeessä vikaa selvittämään.Se menee suoraan maahantuojalle ja on kyseiselle liikkeelle niin huonoa mainosta,että silloin luulis jotain tapahtuvan.


      • 2006
        on oikeus kirjoitti:

        tehdä asiakasreklamaatio,jos eivät suostu merkkiliikkeessä vikaa selvittämään.Se menee suoraan maahantuojalle ja on kyseiselle liikkeelle niin huonoa mainosta,että silloin luulis jotain tapahtuvan.

        Mites tuo käytännössä menee? Teen sen kaiketi kirjallisena, vai sähkölostilla. Kenelle sen tarkalleen sanottuna osoitan?


      • reklamaation...
        2006 kirjoitti:

        Mites tuo käytännössä menee? Teen sen kaiketi kirjallisena, vai sähkölostilla. Kenelle sen tarkalleen sanottuna osoitan?

        voi tehdä vaikka siellä merkkiliikkeessä, niillä on valmiita kaavakkeita. Sanot vaan siellä että haluat tehdä asiasta sellaisen. Sen jälkeen alkaa palvelu parantua.


      • 2006
        reklamaation... kirjoitti:

        voi tehdä vaikka siellä merkkiliikkeessä, niillä on valmiita kaavakkeita. Sanot vaan siellä että haluat tehdä asiasta sellaisen. Sen jälkeen alkaa palvelu parantua.

        Tämän tulen tekemää! Kyseistä vikaa on "korjailtu" noin 1.5 vuotta.
        KIITOS.


      • tiedossa
        2006 kirjoitti:

        Tämän tulen tekemää! Kyseistä vikaa on "korjailtu" noin 1.5 vuotta.
        KIITOS.

        Laita tänne väliaika tietoja, miten asia etenee.

        Täällä pidetään peukkuja, että saat maahantuojan tekemään työtä vian korjaamiseksi! Todennäköisesti kaikissa väylällisissä autoissa on sama ongelma.

        Ainoa OIKEA korjaus on latausjännitteen nosto. (Mahdollisesti korjaantuu ohjainlaitteen ohjelmallisella päivityksellä.)

        Älä tyydy mihinkään höpöhöpö selityksiin purkuvirroista. Kun ongelma on yksiselitteisesti tulevan virran puolella.


      • 2006
        tiedossa kirjoitti:

        Laita tänne väliaika tietoja, miten asia etenee.

        Täällä pidetään peukkuja, että saat maahantuojan tekemään työtä vian korjaamiseksi! Todennäköisesti kaikissa väylällisissä autoissa on sama ongelma.

        Ainoa OIKEA korjaus on latausjännitteen nosto. (Mahdollisesti korjaantuu ohjainlaitteen ohjelmallisella päivityksellä.)

        Älä tyydy mihinkään höpöhöpö selityksiin purkuvirroista. Kun ongelma on yksiselitteisesti tulevan virran puolella.

        Jotain muutakin kyllä on vialla, kuin latausjännite. Auton akku purkautuu lähes tyhjäksi nollakeleillä yhdessä viikossa. Taso mittari näytti 10%. Startti jaksoi vaivoin pyöräyttää yläkuolon yli, onneksi lähti käyntiin.
        Eihän tällästä autoa voi laittaa esim. lentoaseman parkkin talvella. Milläs sieltä lähdet.


      • tiedossa
        2006 kirjoitti:

        Jotain muutakin kyllä on vialla, kuin latausjännite. Auton akku purkautuu lähes tyhjäksi nollakeleillä yhdessä viikossa. Taso mittari näytti 10%. Startti jaksoi vaivoin pyöräyttää yläkuolon yli, onneksi lähti käyntiin.
        Eihän tällästä autoa voi laittaa esim. lentoaseman parkkin talvella. Milläs sieltä lähdet.

        Ei kannata uskoa latausmittaria. Se ei tiedä yhtään mitään akun todellisesta varaustilasta. (Samaa tasoa kuin kännyköiden varaustila palkit)
        Sen se kertoo, kun virta on oikeasti lopussa. Sen huomaa muutenkin!

        Ainoa varma tapa on mitata ominaispainoa.
        (tosia Audissa suljettu akku, että saako mitattua?)

        Latausmittari oli viimeiset 3h ajossa näyttänyt täyttä akkua ja akun ominaispaino oli 1,18. Eli, Täysin punaisella, Täysin tyhjä akku.

        Siinä vaiheessa kun autossa jännitteet pääsevät putoamaan (hehku startti), niin kaikki sähkölaitteet toimivat miten sattuu... Mahdolliset viat voivat johtua sähkön puutteesta. Todennäköiseti ei ole muita vikoja.

        Samaa aihtetta:
        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=59975


      • 2006
        tiedossa kirjoitti:

        Ei kannata uskoa latausmittaria. Se ei tiedä yhtään mitään akun todellisesta varaustilasta. (Samaa tasoa kuin kännyköiden varaustila palkit)
        Sen se kertoo, kun virta on oikeasti lopussa. Sen huomaa muutenkin!

        Ainoa varma tapa on mitata ominaispainoa.
        (tosia Audissa suljettu akku, että saako mitattua?)

        Latausmittari oli viimeiset 3h ajossa näyttänyt täyttä akkua ja akun ominaispaino oli 1,18. Eli, Täysin punaisella, Täysin tyhjä akku.

        Siinä vaiheessa kun autossa jännitteet pääsevät putoamaan (hehku startti), niin kaikki sähkölaitteet toimivat miten sattuu... Mahdolliset viat voivat johtua sähkön puutteesta. Todennäköiseti ei ole muita vikoja.

        Samaa aihtetta:
        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=59975

        Kyllä mittari toimii. Niin kuin kerroin, juuri ja juuri sain auton käyntiin. Vaivoin jaksoi startti väänttää yläkuolon ylitse. Auto ei ole diisseli eikä siinä ole webastoa.


      • tiedossa
        2006 kirjoitti:

        Kyllä mittari toimii. Niin kuin kerroin, juuri ja juuri sain auton käyntiin. Vaivoin jaksoi startti väänttää yläkuolon ylitse. Auto ei ole diisseli eikä siinä ole webastoa.

        Siinä vaiheessa kun mittari näyttää 100% täyttä latausta, niin akun todellinen varaustila valistuneella arvauksella voisi olla 20-25%.

        Sitä voi haarukoida:
        Ominaispainomittauksella.
        Tai, Lataa akkua; mittaa ajan ja virran, (jännitteen) joka menee akkuun.

        Ampeeri x aika (h) = Ah
        Akun(Ah) - lataus(Ah) = puuttunut varaus

        Esim. lataus 4A x 8h = 32Ah ja 1A x 50h = 50 Ah
        (Loppulataus täyteen on hidasta)
        Täysinäiseen akkuun ei mene virtaa.
        Akkuun on mennyt noin ~80Ah.

        Sikäli mikäli on mahdollisuuksia ja aikaa tutkia.


      • 2006
        tiedossa kirjoitti:

        Siinä vaiheessa kun mittari näyttää 100% täyttä latausta, niin akun todellinen varaustila valistuneella arvauksella voisi olla 20-25%.

        Sitä voi haarukoida:
        Ominaispainomittauksella.
        Tai, Lataa akkua; mittaa ajan ja virran, (jännitteen) joka menee akkuun.

        Ampeeri x aika (h) = Ah
        Akun(Ah) - lataus(Ah) = puuttunut varaus

        Esim. lataus 4A x 8h = 32Ah ja 1A x 50h = 50 Ah
        (Loppulataus täyteen on hidasta)
        Täysinäiseen akkuun ei mene virtaa.
        Akkuun on mennyt noin ~80Ah.

        Sikäli mikäli on mahdollisuuksia ja aikaa tutkia.

        Tuohan esittämääsi menetelmään minulla ei ole mahdollisuuksi. Pidän periaatteena sitä, että auto, jossa on takaa, on toimittava! Tutkimutkset ja "huollot" saa tehdä merkkikorjaamo.

        Auto menee ensiviikolla taas kerran remonttiin.
        Keskusteltiin myös auton viemistä Hesaan, missä on kuulemma eritysosaajia ongelma tapausten tutkimiseen.
        Täytyy myös lähettää asiakas rekllamaatio.


      • tiedossa
        2006 kirjoitti:

        Tuohan esittämääsi menetelmään minulla ei ole mahdollisuuksi. Pidän periaatteena sitä, että auto, jossa on takaa, on toimittava! Tutkimutkset ja "huollot" saa tehdä merkkikorjaamo.

        Auto menee ensiviikolla taas kerran remonttiin.
        Keskusteltiin myös auton viemistä Hesaan, missä on kuulemma eritysosaajia ongelma tapausten tutkimiseen.
        Täytyy myös lähettää asiakas rekllamaatio.

        Todennäköisesti käynyt niin että;

        Alhainen latausjännite kovettaa akussa olevien lyijylevyjen pintaa, jolloin akun kunto heikkenee.

        Nyt kun jännitteet ovat pääseet kerran alas, niin auton oma latausjärjestelmä ei kykene lataamaan akkua täyteen käytännön ajossa.

        Jos meinaat käyttää autoa niin, kaksi korjausmahdollisuutta, akun lataaminen ulkopuolisella laturilla tai uuden täyteen ladatun akun vaihto.

        Ihan hirveästi en laskisi Helsingin kortin varaan, koska kelvollista korjaustapaa ei ole maahantuojan tiedossa. Ainoa mahdollisuus, millä akku voi toimia kunnolla on jännitteen nosto ja siihen tarvitaan valmistan lupa/ohje.

        Se nyt on ainakin varmaa, että tulet saamaan koottuja selityksiä.


      • 2006
        tiedossa kirjoitti:

        Todennäköisesti käynyt niin että;

        Alhainen latausjännite kovettaa akussa olevien lyijylevyjen pintaa, jolloin akun kunto heikkenee.

        Nyt kun jännitteet ovat pääseet kerran alas, niin auton oma latausjärjestelmä ei kykene lataamaan akkua täyteen käytännön ajossa.

        Jos meinaat käyttää autoa niin, kaksi korjausmahdollisuutta, akun lataaminen ulkopuolisella laturilla tai uuden täyteen ladatun akun vaihto.

        Ihan hirveästi en laskisi Helsingin kortin varaan, koska kelvollista korjaustapaa ei ole maahantuojan tiedossa. Ainoa mahdollisuus, millä akku voi toimia kunnolla on jännitteen nosto ja siihen tarvitaan valmistan lupa/ohje.

        Se nyt on ainakin varmaa, että tulet saamaan koottuja selityksiä.

        Tuntuu siltä, että akku olisi saatava uusi.
        Kävin tänään automyyjien päällikön juttusilla. Hän lupautui selvittämään tämän ongelman.


      • 2006
        tiedossa kirjoitti:

        Todennäköisesti käynyt niin että;

        Alhainen latausjännite kovettaa akussa olevien lyijylevyjen pintaa, jolloin akun kunto heikkenee.

        Nyt kun jännitteet ovat pääseet kerran alas, niin auton oma latausjärjestelmä ei kykene lataamaan akkua täyteen käytännön ajossa.

        Jos meinaat käyttää autoa niin, kaksi korjausmahdollisuutta, akun lataaminen ulkopuolisella laturilla tai uuden täyteen ladatun akun vaihto.

        Ihan hirveästi en laskisi Helsingin kortin varaan, koska kelvollista korjaustapaa ei ole maahantuojan tiedossa. Ainoa mahdollisuus, millä akku voi toimia kunnolla on jännitteen nosto ja siihen tarvitaan valmistan lupa/ohje.

        Se nyt on ainakin varmaa, että tulet saamaan koottuja selityksiä.

        Tuntuu siltä, että akku olisi saatava uusi.
        Kävin tänään automyyjien päällikön juttusilla. Hän lupautui selvittämään tämän ongelman.


      • tiedossa
        2006 kirjoitti:

        Tuntuu siltä, että akku olisi saatava uusi.
        Kävin tänään automyyjien päällikön juttusilla. Hän lupautui selvittämään tämän ongelman.

        Heikkoon lataukseen on kaksi syytä:
        1. johdotus
        - laturin ja startin väli
        - virran ottoja laturin ja akun välillä
        2. alhainen lataus jännite

        Akun vaihdolla todennäköisesti saadaan ongelmat häivytettyä (ensi talveen?), mutta todelliset häiriön aiheuttajat jäävät edelleen autoon.

        Se on hyvä, että olet saanut arvovaltaa liikkeelle. Pikkunappulat eivät osaa/pysty muuta kuin myötäilemään ja loppuun "varataan huoltoaika" meidän sähkömies(92e/h) katsoo mikä laite ei mene nukkumaan!

        Lupaan toimittaa viinipullon, kun saat autossa latausjännitteen nousemaan.


      • horsecollar
        tiedossa kirjoitti:

        Heikkoon lataukseen on kaksi syytä:
        1. johdotus
        - laturin ja startin väli
        - virran ottoja laturin ja akun välillä
        2. alhainen lataus jännite

        Akun vaihdolla todennäköisesti saadaan ongelmat häivytettyä (ensi talveen?), mutta todelliset häiriön aiheuttajat jäävät edelleen autoon.

        Se on hyvä, että olet saanut arvovaltaa liikkeelle. Pikkunappulat eivät osaa/pysty muuta kuin myötäilemään ja loppuun "varataan huoltoaika" meidän sähkömies(92e/h) katsoo mikä laite ei mene nukkumaan!

        Lupaan toimittaa viinipullon, kun saat autossa latausjännitteen nousemaan.

        latauspiiri erilliseksi ja sellaiseksi, että siinä on laturi , säätäjä ja akku, ei mitään väyliä ja liian hienoja valvontapiirejä.
        Nuo PC- miehet pilaavat kaikki autot laitteilla, jotka toimivat laboratorio olosuhteissa.


    • tiedossa
    • liian hieno

      niinkuin tuossa oli linkki audi clubin palstalle, jossa asiaa oli ihan asiantuntevasti monet asiakkaat pohtineet, lataus on yritetty tehdä älykkääksi, Sitä se varmasti onkin, mutta liian viisas suomen talvi oloihin, leutoonkin.
      Jos akun lataus menee noin tieteeksi, ulkoinen lämpötila vaikuttaa heti akun kemiaan, hidastuu,
      Samoin, akun rakenne, käytetyt materiaalit(metallit) kennoissa yms vaikkuttavat , miten herkästi ottaa pienelläkin jänniteerolla virtaa sisäänpäin.

      Samoin vaikuttaa siltä, että HW puolella, johdotuksessa, senkin on varmaan sama SW mies suunnitellut, jos kiertää ensin ohuella startin napaan ja vasta siitä takaisin akulle. Perus (mokia) asioita, ja haettu kait muutanan sentin kupari säästöjä.

      sanotaan, että suomi autoja ei tehdä, hirnutaan, kun joku selaisen edes mainitsee, Oikeastaan, vaikkei tehdä, pitäisikö kuitenkin. Ainakin "suomi akku ja lataus"paketti, onhan niitä turhempiakin paketteja, kuten "ei -tupakoitsijan paketti" jne.

      En muuten itse omista Audia, mutta haluaisin sellaisen.

      Nämä ovat kuitenkin ratkasitavia juttuja, korjaamot ja maahantuoja, kyllä siellä tiedetään, mutta salataan. Se tässä eniten harmittaa.
      Samaa se on kyllä joka merkin kanssa, Audi voisi tässä katkaista perinteen..

      • muilla

        Höpö höpö. Keskieuroopassa on talvella myös nollakelejä, joten ilmeisesti järjestelmä on sitten suunnattu johonkin pohjois-afrikkaan. En ole kyllä kuullut, että muissa automerkeissä olisi näin käsittämättömiä sähkövikoja. No ehkä, jos ne ovat 20 vuotta vanhoja, muttei todellakaan uusissa. Hämmästyttää tuo audin laadun huonous. Sähköjärjestelmät ovat nykyään rellun ja sitikan tasoa.


      • tiedossa

        "suomi akku ja lataus"paketti

        Voisi olla asetuksista valittavana, samaan tapaan kuin valoviive autolta poistuttaessa.

        Korkeampi latausjännite tarkoittaa korkeampaa kulutusta, mutta silloin se on omassa harkinnassa mitä haluaa käyttää. Antaisi mahdollisuuden sovittaa auto omaan käyttöön parhaiten sopivaksi.

        Pitkät reissut ja kesäajon voisi ajaa alhaisemmalla jännitteellä ja nurkka-ajo korkeammalla.


      • adadadada
        tiedossa kirjoitti:

        "suomi akku ja lataus"paketti

        Voisi olla asetuksista valittavana, samaan tapaan kuin valoviive autolta poistuttaessa.

        Korkeampi latausjännite tarkoittaa korkeampaa kulutusta, mutta silloin se on omassa harkinnassa mitä haluaa käyttää. Antaisi mahdollisuuden sovittaa auto omaan käyttöön parhaiten sopivaksi.

        Pitkät reissut ja kesäajon voisi ajaa alhaisemmalla jännitteellä ja nurkka-ajo korkeammalla.

        Myy epäonnistunut vikapesä ja osta japanissa tehty AUTO. Itselläkin kokemusta 80-luvun audista, sähkövehkeet siinäkin hajalla tämän tuosta. Muuten onko audissa saatu ovenkahvat toimimaan, että sinne autoon yleensä pääsee? Audi 80:ssä meinas nuo kahvat hajota vähän väliä. Silloinhan tuo akkuhomma ei haittaa, kun autoon ei pääse kun ovenkahvat hajalla.:)


      • Matti Mainio
        adadadada kirjoitti:

        Myy epäonnistunut vikapesä ja osta japanissa tehty AUTO. Itselläkin kokemusta 80-luvun audista, sähkövehkeet siinäkin hajalla tämän tuosta. Muuten onko audissa saatu ovenkahvat toimimaan, että sinne autoon yleensä pääsee? Audi 80:ssä meinas nuo kahvat hajota vähän väliä. Silloinhan tuo akkuhomma ei haittaa, kun autoon ei pääse kun ovenkahvat hajalla.:)

        Olihan taas asiantunteva viesti. Oma kokemukseni on, että jos Audista pitäisi vaihtaa takaisin japsiin, niin todennäköisesti siirtyisin joukkoliikenteen kannattajaksi. Enhän minä osta leipänikään päälle lauantaimakkaraa.


      • adadadad
        Matti Mainio kirjoitti:

        Olihan taas asiantunteva viesti. Oma kokemukseni on, että jos Audista pitäisi vaihtaa takaisin japsiin, niin todennäköisesti siirtyisin joukkoliikenteen kannattajaksi. Enhän minä osta leipänikään päälle lauantaimakkaraa.

        No ei ainakaan audi 80:n ajo-ominaisuuksissa ollut mitään parempaa kuin samanikäisen camryn.Paremmikin toisinpäin että jos olisi joutunut camryn jälkeen ajamaan 80:llä olisi mieluimmin siirtynyt bussimatkustajaksi. Ja Camryssä se mukava ominaisuus että siitä sai aina ovet auki,ei tarvinnut ryömiä takaluukusta niinkuin audissa.


      • 2006
        Matti Mainio kirjoitti:

        Olihan taas asiantunteva viesti. Oma kokemukseni on, että jos Audista pitäisi vaihtaa takaisin japsiin, niin todennäköisesti siirtyisin joukkoliikenteen kannattajaksi. Enhän minä osta leipänikään päälle lauantaimakkaraa.

        Olen samaa mieltä. Kyllä nykyiset A6 mallit ainakin ovat mukavia pelejä ajella. Tuo sähkö vika vaan on kiusallinen.
        Tänään laitoin asikas reklamaation postiin. Saa nähdä saanko palautetta ennen kuin on auton "huolto", 20pv kuluvaa kuuta.


      • h.horsecollar
        2006 kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Kyllä nykyiset A6 mallit ainakin ovat mukavia pelejä ajella. Tuo sähkö vika vaan on kiusallinen.
        Tänään laitoin asikas reklamaation postiin. Saa nähdä saanko palautetta ennen kuin on auton "huolto", 20pv kuluvaa kuuta.

        Aika kovakorvaisia yleensä ovat. Jos/kun suunnittelu virheensä viimein myöntävät, se merkitsee päivityspakettia isolle joukolle auton jo hankkineita.Tässä asiassa taas julkisuus auttaa asiakasta.

        Ei pidä alistua , kun kuitenkin on maksanut ehjästä ja toimivasta.

        Mielenkiintoista kuulla, mitä potaskaa ne yrittävät ensin asiakkaalle syöttää. Todennäköisesti jotain ohjelma virhettä joka on muualla jo korjattu.
        Se on aika vakio, ja sopivan pyöreä tarina . Tai saat heti uuden akun ja kehoituksen tarkkailla tilannetta, tehtaalta kun odotellaan korjaussarjaa...., kun tällaista ei ole koskaan ennen ollut....

        Oli miten oli , pidetään peukkuja.


      • 2006
        h.horsecollar kirjoitti:

        Aika kovakorvaisia yleensä ovat. Jos/kun suunnittelu virheensä viimein myöntävät, se merkitsee päivityspakettia isolle joukolle auton jo hankkineita.Tässä asiassa taas julkisuus auttaa asiakasta.

        Ei pidä alistua , kun kuitenkin on maksanut ehjästä ja toimivasta.

        Mielenkiintoista kuulla, mitä potaskaa ne yrittävät ensin asiakkaalle syöttää. Todennäköisesti jotain ohjelma virhettä joka on muualla jo korjattu.
        Se on aika vakio, ja sopivan pyöreä tarina . Tai saat heti uuden akun ja kehoituksen tarkkailla tilannetta, tehtaalta kun odotellaan korjaussarjaa...., kun tällaista ei ole koskaan ennen ollut....

        Oli miten oli , pidetään peukkuja.

        Aiemmin kun auto on ollut kyseisestä viasta "huollossa" (3 kert.), niin on kerrottu, että tietokonepurkit sitä sähköä vievät! Ja paskat. Kyllähän nekin jotain kuluttaa, mutta ei varmaan tyhjää täyttä akkua viikossa.
        Tän homman päätteeksi voisin kuvitella saavani edes uuden akun.


      • tiedossa
        2006 kirjoitti:

        Aiemmin kun auto on ollut kyseisestä viasta "huollossa" (3 kert.), niin on kerrottu, että tietokonepurkit sitä sähköä vievät! Ja paskat. Kyllähän nekin jotain kuluttaa, mutta ei varmaan tyhjää täyttä akkua viikossa.
        Tän homman päätteeksi voisin kuvitella saavani edes uuden akun.

        Ei sillä, saman ongelman kanssa painiskelen.

        Jotkut ovat ratkaisseet ongelman asentamalla lohkolämmitinsarjaan automaattilaturin.

        Millaisessa ajossa auto on?
        Valistunut arvaus, että 2x½h ajojakso/vrk ei riitä pitämään akkua vireessä, nykyisellä latausjännitteellä.

        Uskosin, että nyt on ainoa ja viimeinen mahdollisuus hoitaa lataus kuntoon. Takuun jälkeen sinulle myydään vain huoltoaikoja.

        Luetaan vikakoodeja ja vaihdellaan mitä mielikuvituksellisimpia osia, kun kerran vikakoodit näyttää. Hinta on sitten oma lukunsa..


      • 2006
        tiedossa kirjoitti:

        Ei sillä, saman ongelman kanssa painiskelen.

        Jotkut ovat ratkaisseet ongelman asentamalla lohkolämmitinsarjaan automaattilaturin.

        Millaisessa ajossa auto on?
        Valistunut arvaus, että 2x½h ajojakso/vrk ei riitä pitämään akkua vireessä, nykyisellä latausjännitteellä.

        Uskosin, että nyt on ainoa ja viimeinen mahdollisuus hoitaa lataus kuntoon. Takuun jälkeen sinulle myydään vain huoltoaikoja.

        Luetaan vikakoodeja ja vaihdellaan mitä mielikuvituksellisimpia osia, kun kerran vikakoodit näyttää. Hinta on sitten oma lukunsa..

        Tuollasta laturikin olen harkinnut. Ei se kylläkään auta siihen, että akku omia aikojaan tyhjenee auton ollessa muutaman päivän parkissa.
        Eikä auto aina välttämttä ole tolpalla.

        Sähkörasiassa on kellokytkin, joka on kerrallaan päällä 2h. Riittääköhän tuo aika auttamaan tilannetta?


      • tiedossa
        2006 kirjoitti:

        Tuollasta laturikin olen harkinnut. Ei se kylläkään auta siihen, että akku omia aikojaan tyhjenee auton ollessa muutaman päivän parkissa.
        Eikä auto aina välttämttä ole tolpalla.

        Sähkörasiassa on kellokytkin, joka on kerrallaan päällä 2h. Riittääköhän tuo aika auttamaan tilannetta?

        Perusongelma on, että akku on jo valmiiksi vajaa(tyhjä), kun auton jättää parkkiin. Sitten vähän purkuja, niin siihen jämähti. Täydellä akulla kestää seisoa ainakin kuukauden ja lähtee ilman mitään ongelmia.

        100Ah:n akku ja sieltä puuttuu valistuneella arvauksella 80Ah. 2h latauksella sinne voi saada 8-10Ah.

        Akkua ei kannata päästää tyhjäksi. Useita lyhyitä latauksia tai yksi pidempi lataus 2-3viikkoon. Voi hyvin riittää.

        Mutta pidetään peukkuja, että saat reklamoitua latausjännitteen ja johdot kuntoon! Niin ei tarvitse latauksen kanssa pelleillä.


      • oli sinulla 80 luvulla
        adadadada kirjoitti:

        Myy epäonnistunut vikapesä ja osta japanissa tehty AUTO. Itselläkin kokemusta 80-luvun audista, sähkövehkeet siinäkin hajalla tämän tuosta. Muuten onko audissa saatu ovenkahvat toimimaan, että sinne autoon yleensä pääsee? Audi 80:ssä meinas nuo kahvat hajota vähän väliä. Silloinhan tuo akkuhomma ei haittaa, kun autoon ei pääse kun ovenkahvat hajalla.:)

        Voi pyhä yksinkertaisuus, anna mun kaikki kestää.
        Oli minullakin 80 luvulla yksi Corolla se oli niin saatanan huono ajaa, ettei pahemmasta väliä. Se ruostui puun alla ollessaan tosipahasti ja sen takapää oli niin kevyt, ettei sillä päässyt liikkeelle, ellei ollut peräkontissa 100 kiloa kiviä. Joko ne on saaneet Corollan ilman vaihdottomuuden kuntoon, entäs pitääkö K30 koneessa vielä säätää venttiilit käsin. Mun A6 vm. 2008 on automaattisäätö venttiileillä. On se Corolla vain aikasen vanhanaikainen auto.

        Huono provoksiksikin.


      • Matti Mainio
        oli sinulla 80 luvulla kirjoitti:

        Voi pyhä yksinkertaisuus, anna mun kaikki kestää.
        Oli minullakin 80 luvulla yksi Corolla se oli niin saatanan huono ajaa, ettei pahemmasta väliä. Se ruostui puun alla ollessaan tosipahasti ja sen takapää oli niin kevyt, ettei sillä päässyt liikkeelle, ellei ollut peräkontissa 100 kiloa kiviä. Joko ne on saaneet Corollan ilman vaihdottomuuden kuntoon, entäs pitääkö K30 koneessa vielä säätää venttiilit käsin. Mun A6 vm. 2008 on automaattisäätö venttiileillä. On se Corolla vain aikasen vanhanaikainen auto.

        Huono provoksiksikin.

        Minulla oli kanssa datsun -80 luvulla ja se kesti hyvin. Ruostetta tuli, mutta ikinä ei ollut ongelmia ilmastoinnin eikä ajovakausjärjestelmien kanssa. Avaimetkin pysyi aina tallessa. Jos hukkui niin mikä tahansa tappi kävi avaimesta. Toista ovat nämä nykypäivän saksalaiset..


      • adadadad
        Matti Mainio kirjoitti:

        Minulla oli kanssa datsun -80 luvulla ja se kesti hyvin. Ruostetta tuli, mutta ikinä ei ollut ongelmia ilmastoinnin eikä ajovakausjärjestelmien kanssa. Avaimetkin pysyi aina tallessa. Jos hukkui niin mikä tahansa tappi kävi avaimesta. Toista ovat nämä nykypäivän saksalaiset..

        Eli ovenkahvaongelmat ovat nykyistenkin audien ongelma. Eihän audi koskaan ole ollut mikään hyvä ajettava, kokeilin 2006 mallin a4:sta, mutta kyllä accordi on huomattavasti parempi ajettava,jonka ostin.


    • tiedossa

      Tänään on suuri päivä, kun auto on viimein huollossa.

      Saivatko auton kuntoon?
      Löytyikö vikoja?
      Virallinen selitys?

      • 2006

        Tänä aamuna vein pajalle. Sain sijaisauton itselleni. Aikaa on varattu tutkimukseen noin 2pv. Ainakin akun lupasivat uusia. Saapa nähdä mitä muuta "puuhastelevat". Aika näyttää. Lupasivat soitella, kun on valmis.


      • 2006
        2006 kirjoitti:

        Tänä aamuna vein pajalle. Sain sijaisauton itselleni. Aikaa on varattu tutkimukseen noin 2pv. Ainakin akun lupasivat uusia. Saapa nähdä mitä muuta "puuhastelevat". Aika näyttää. Lupasivat soitella, kun on valmis.

        Hain juuri autoni huollosta. Syykin löytyi: peräkoukun viallinen ohjainlaite. Purki akkua 2,4 Ah. Kyllähän tuolla kulutuksella akku tyhjenee. Tämä tosin oli jo toinen ohjainlaite, joka tähän autoon vaihdettiin. Mikähän niitä mahtaa syödä?
        Koukku on kovilin, ja asennettu Audi kaupassa auton osto vaiheessa. Tulevaisuus näyttää miten pelaa, hiukan kyllä epäilen.


      • tiedossa
        2006 kirjoitti:

        Hain juuri autoni huollosta. Syykin löytyi: peräkoukun viallinen ohjainlaite. Purki akkua 2,4 Ah. Kyllähän tuolla kulutuksella akku tyhjenee. Tämä tosin oli jo toinen ohjainlaite, joka tähän autoon vaihdettiin. Mikähän niitä mahtaa syödä?
        Koukku on kovilin, ja asennettu Audi kaupassa auton osto vaiheessa. Tulevaisuus näyttää miten pelaa, hiukan kyllä epäilen.

        Olisi mielenkiintoista tietää miten mittasivat purkuvirran.

        Tämä on puhdasta arvailua..
        -Mikähän siellä vie sähköä, jos vetokoukun pistokkeessa ei ole mitään kuormaa? 2.4A x 12V = 30W Teoriassa rasian pitäisi lämmetä.
        (100W kuormalla huonommat ajovalot meinaa sulaa)
        - Tai voi olla, ettei vetokoukun ohjainpoksi päästä väylää sammumaan.
        - Tai kun jännitteet käy alhaalla niin se on ensimmäinen, joka jää vikatilaan ja (vaatisi nollauksen?).

        Jokatapauksessa vaikuttaa viralliselta selitykseltä.

        Jos latausjännite ja johdot olisi kunnossa, niin tulevan sähkön määrä ja lataus olisi kolminkertainen.
        Ekonomi kielellä tuloja pitää olla enemmän kuin menoja.


        Autossa voisi pitää kaikkia sähkölaitteita päällä ja katsoa montako viikkoa auto jaksaa liikkua. Lyhyellä ajolla, akku todennäköisesti tyhjenee muutamassa viikossa.


      • 2006
        tiedossa kirjoitti:

        Olisi mielenkiintoista tietää miten mittasivat purkuvirran.

        Tämä on puhdasta arvailua..
        -Mikähän siellä vie sähköä, jos vetokoukun pistokkeessa ei ole mitään kuormaa? 2.4A x 12V = 30W Teoriassa rasian pitäisi lämmetä.
        (100W kuormalla huonommat ajovalot meinaa sulaa)
        - Tai voi olla, ettei vetokoukun ohjainpoksi päästä väylää sammumaan.
        - Tai kun jännitteet käy alhaalla niin se on ensimmäinen, joka jää vikatilaan ja (vaatisi nollauksen?).

        Jokatapauksessa vaikuttaa viralliselta selitykseltä.

        Jos latausjännite ja johdot olisi kunnossa, niin tulevan sähkön määrä ja lataus olisi kolminkertainen.
        Ekonomi kielellä tuloja pitää olla enemmän kuin menoja.


        Autossa voisi pitää kaikkia sähkölaitteita päällä ja katsoa montako viikkoa auto jaksaa liikkua. Lyhyellä ajolla, akku todennäköisesti tyhjenee muutamassa viikossa.

        Tuskinpa tuo koukun pistorasia kuluttaa ja, lämpiää. Oletan että vika on nimenomaan ohjainboksissa. Vika muistista kuulemma löysivät syyllisen.
        Siis, jos jännite vähänkin putoo, niin väylä alkaa purkamaan sähköjä. Jos tää noin menee, niin tulevaisuus on aika surkee. Onko ainoo apu se, että säköö pitää aina olla riittävästi?

        Alilataus sotkee koko järjestelmän!


      • tiedossa
        2006 kirjoitti:

        Tuskinpa tuo koukun pistorasia kuluttaa ja, lämpiää. Oletan että vika on nimenomaan ohjainboksissa. Vika muistista kuulemma löysivät syyllisen.
        Siis, jos jännite vähänkin putoo, niin väylä alkaa purkamaan sähköjä. Jos tää noin menee, niin tulevaisuus on aika surkee. Onko ainoo apu se, että säköö pitää aina olla riittävästi?

        Alilataus sotkee koko järjestelmän!

        Sorri, tarkoitin just vetokoukun ohjainboksia, mutta kirjotin huonosti.

        Jotenkin niin, vähemmän on sellaisia sähkölaitteita, jotka toimivat ilman sähköä. Tietokone siellä pyörii ja kaikki virheet kirjoitetaan muistiin. Alijännite todennäköisesti aiheuttanut vikakoodin.



        Jos mahdollista, niin voisit käydä oikeassa autosähkökorjaamossa mittauttamassa latausjärjestelmän. Joku muu kuin Audi korjaamo.
        1. latausjännite, (ilman auton sähkölaitteita)
        2. latausjännite, tyhjän akun kuormalla (ulkoinen)
        3. latausjännite, tyhjän akun kuormalla (ulkoinen), auton kaikki sähkölaitteet kytkettynä.

        5 min työ ja osaavat varmasti sanoa, onko akun lataus riittävän tehokasta.


        Toinen testi, jos epäilee vetokoukun ohjainboksia:
        Niin ottaa vetokoukun sulakkeen ja ohjainboksin pistokkeen irti. Silloin ei ainakaan vie sähköä.
        (en tiedä pystyykö tekemään, sammuuko takavalot, herjaileeko jotain)

        Mulla on sama ongelma, eikä ole koko vetokoukkua.


      • 2006
        tiedossa kirjoitti:

        Sorri, tarkoitin just vetokoukun ohjainboksia, mutta kirjotin huonosti.

        Jotenkin niin, vähemmän on sellaisia sähkölaitteita, jotka toimivat ilman sähköä. Tietokone siellä pyörii ja kaikki virheet kirjoitetaan muistiin. Alijännite todennäköisesti aiheuttanut vikakoodin.



        Jos mahdollista, niin voisit käydä oikeassa autosähkökorjaamossa mittauttamassa latausjärjestelmän. Joku muu kuin Audi korjaamo.
        1. latausjännite, (ilman auton sähkölaitteita)
        2. latausjännite, tyhjän akun kuormalla (ulkoinen)
        3. latausjännite, tyhjän akun kuormalla (ulkoinen), auton kaikki sähkölaitteet kytkettynä.

        5 min työ ja osaavat varmasti sanoa, onko akun lataus riittävän tehokasta.


        Toinen testi, jos epäilee vetokoukun ohjainboksia:
        Niin ottaa vetokoukun sulakkeen ja ohjainboksin pistokkeen irti. Silloin ei ainakaan vie sähköä.
        (en tiedä pystyykö tekemään, sammuuko takavalot, herjaileeko jotain)

        Mulla on sama ongelma, eikä ole koko vetokoukkua.

        Autossa kun on takuu, niin en mielelläni menisi tekemään omia hommia. Peukalo ei ole keskellä kämmentä, mutta onhan nämä nyky autot melko kimurantteja "ruuvattavia". Jos irriotta sulakkeen, tai piuhan, niin silloin voi ilmetä nykyautoissa vaikka mitä.

        Mitenkähän on silloin takuun laita, jos joku muu, kuin merkkiliike tutkii autou sähköjä? Jos siinä tulee jokin "moka". En taida oikein uskaltaa.


      • tiedossa
        2006 kirjoitti:

        Autossa kun on takuu, niin en mielelläni menisi tekemään omia hommia. Peukalo ei ole keskellä kämmentä, mutta onhan nämä nyky autot melko kimurantteja "ruuvattavia". Jos irriotta sulakkeen, tai piuhan, niin silloin voi ilmetä nykyautoissa vaikka mitä.

        Mitenkähän on silloin takuun laita, jos joku muu, kuin merkkiliike tutkii autou sähköjä? Jos siinä tulee jokin "moka". En taida oikein uskaltaa.

        Ihan oikein oivallettu.

        Vaikka me kaikenlaisia ideoita täällä esitetään, niin vastuu on yksiselitteisesti omistajalla.


        Pidä nyt kumminkin vara akku ja kaapelit mukana, niin ei tarvitse tien päälle jäädä.


      • 2006
        tiedossa kirjoitti:

        Ihan oikein oivallettu.

        Vaikka me kaikenlaisia ideoita täällä esitetään, niin vastuu on yksiselitteisesti omistajalla.


        Pidä nyt kumminkin vara akku ja kaapelit mukana, niin ei tarvitse tien päälle jäädä.

        Audi kaupassa valistivat, että jos tulee pahempi vika, (sähkö, tai muu) niin silloin saa tilata vaikka hinurin maantielle. Tuo palvelu on nimeltään jotain..."Liikumisturva" tms. Talon pitäis tuo maksaa, ja siihen kuuluu myös sijais auto max. 5vrk.
        Tarkemmat tiedot ja puh.No on huoltokirjassa.


    • oli...

      juttua että tuohon autoon pitää opettaa akun varaosa numero että auto tajuaa kuinka säädellä latausta,voisiko olla mahdollista että väärä koodaus?

      • 2006

        Tuossa voipi olla ihan asiaa. Saatanpa tiedustella tuotakin asiaa Audi kaupasta.


    • tiedossa

      Nyt alkaa olemaan jo niin valoisaa, että ajovalot pysyvät päivänvalo asennossa melkein aamusta iltaan.

      Audissa riittää yksi kymmenesosa voltti akulle lisää ja Ah saldo taittuu plussan puolelle!

      Itsellä tämän lisäksi webasto auto asennosta Off:lle. Näillä eväillä pitäisi syksyyn mennä..

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe