Juopottelu on vastenmielistä

ent. alkplisti

Heips. Olen ollut 6 vuota raittiina ja korkkasin. Keskiviikkona ekan kerran, raittiina välilllä, nyt tänään seuraavan kerran. Typerää hommaa!!!!

P.S. Raitistuin AA:ssa.

11

837

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voipytty

muutut uudelleen alkoholistiksi, olet vapaa liittymään takaisin AA:han. Siitähän sinua ei voi kukaan estää. Ja entisenä jäsenenä tiedät ainoan pääsyvaatimuksen.

• terminologiaa...

ei ole entistä alkoholistia, tai no on tietysti jos on kuollut. Alkoholisteja on vain kahdenlaisia, raittiita tai juovia.

• käytti nimimerkkiä ent.
        terminologiaa... kirjoitti:

ei ole entistä alkoholistia, tai no on tietysti jos on kuollut. Alkoholisteja on vain kahdenlaisia, raittiita tai juovia.

alkplisti, jonka voi tulkita tarkoittavan ent. alkoholisti. Lyöntivirheet johtuneet ehkä korkkaamisesta.

• bascha

Niin. Mitä järkeä on juoda päänsä täyteen alkoholia, kun ei myöhemmin muista mitään mitä on tehnyt juovus päissään. Ja onhan se vastenmielistä katsella juovuksissa olevia. Tuleehan siitä seuraavana päivänä kuitenkin krapula ja morkkis, kun juo päänsä täyteen. Eikö vähempi juominen riittäisi. Itse olen alkoholin kohtuu käyttäjä. En juo sen vuoksi, että tulisin humalaan, vaan että rentoutuisin. Vähempi juominen riittää, eikä ole mitään tarvetta edes juoda nin paljon, että tulee humalaan. Eipä ole krapuloita, eikä morkkiksia seuraavana päivänä. Kohtuus kaikessa! Onneksi olkoon, raittiina olostasi! Siitä on hyvä jatkaa samaan tahtiin!

• Timo.alkoholisti

Olet oikeassa, ei ole mitään järkeä juoda liikaa.Tajusin sen jo vuosikausia ennen raitistumistani. Olen alkoholisti, jos otan vähänkin kaikki järki alkoholin suhteen häviää päästä. Ei alkoholistin on tätä vaikea ymmärtää. Jos alan juomaan mikään muu kuin juominen ei ole tärkeää. Tunnen kyllä tunnontuskia perheen, läheisten vuoksi, mutta juomisen pakko ajaa jatkamaan, eikä loppumisen päivää tiedä kukaan. Siksi minulla ei ole muuta vaihtoehtoja, kuin juoda, tai olla kokonaan ilman. Kohtuullisuutta ei enää ole. En ole katkera kohtuullisesti juomaan kykeneville, sillä raittius on avannut minulle uuden maailman, siihen eivät päihteet kuulu.

• tajuakaan

mitä järkeä siinä on, kun se ei ole järjen asia. Voisin sanoa, että se on tunne-elämän häiriö, pakkomielle. Sitä voisi verrata vaikkapa teinirakkauteen, jossa toinen osapuoli on vain "epäkelpo" kohde. Teinirakkaus vain kestää todella lyhyen aikaa verrattuna alkoholiriippuvuuteen.

• Anonyymi
        tajuakaan kirjoitti:

mitä järkeä siinä on, kun se ei ole järjen asia. Voisin sanoa, että se on tunne-elämän häiriö, pakkomielle. Sitä voisi verrata vaikkapa teinirakkauteen, jossa toinen osapuoli on vain "epäkelpo" kohde. Teinirakkaus vain kestää todella lyhyen aikaa verrattuna alkoholiriippuvuuteen.

Olen entinen alkoholisti , nykyään ryyppään vain satunnaisesti ja silloin , kun on tarve tulla juovuksiin.
        Nyt saattaa riittää jopa pullo pöytäviinaa, kun jo tuntee päihtymyksen ensiaallot. Elämäntapana raittius on tietysti rankka, mutta mitäpä sitä ei tekisi terveytensä eteen.

• ent. alkplisti

En juonut paljon ja tänään en enää ollenkaan. Jotenkin vaan se tuntui kovin, KOVIN vastenmieliseltä. Krapuloita ja morkkiksia en kokenut. Tulipahan testattua, etten todellakaan kaipaa viinaa.

Nimimerkkini ent. alkplisti oli ihan tarkoituksellinen.

P.S. En ole käynyt AA:ssa enää vuosikausiin, joten takaisinkaan en mene. Tämä oli vain testi ja se tuotti sen tiedon minkä halusinkin.

Siis mun ei tarvitse enää juoda. Kiitos kommenteista ja raitista jatkoa vaan meille kaikille!

• Timo.alkoholisti

Neuvoni olisi, että nyt sinun tulee olla erikoisen tarkkana. Alkoholi on salakavala aine. Ehkä nyt ensimmäisellä kerralla kokemus oli vastenmielinen, mutta mieleen jää helposti, että kokeileminen oli vaaratonta, voin kokeilla toistenkin. Vanhat himot palaavat sitten nopeasti ja kiihtyvään tahtiin

• ent. Alkplisti
        Timo.alkoholisti kirjoitti:

Neuvoni olisi, että nyt sinun tulee olla erikoisen tarkkana. Alkoholi on salakavala aine. Ehkä nyt ensimmäisellä kerralla kokemus oli vastenmielinen, mutta mieleen jää helposti, että kokeileminen oli vaaratonta, voin kokeilla toistenkin. Vanhat himot palaavat sitten nopeasti ja kiihtyvään tahtiin

Kyllä. Juominen ei jättänyt haluja juoda lisää. Se oli vastenmielistä! Testi tuotti juuri sellaisen tuloksen, kuin odotinkin.

• Anonyymi

Ei se mitään meinaa, kärsi kapuloita ja ryyppää välillä

Näin tekee 80% kansasta, ei se mikskään muutu että ihmettelee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5805
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      45
      5305
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      90
      3231
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57