ALA-ASTEEN MATEMATIIKKAA

f***

My Chemical Romance ei ole emoa.

32

2454

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyyyyyy

      olet oikeassa.

      • Että on tajuttu, ettei MCR ole emoa... :)


      • sila96

        Aivan 100% totta, kuten pojat itsekin sanovat he eiväs soita emoa.


    • Jouni_88

      Kaikki asiantuntijat listaavat MCR:n kategoriaan alternative rock/punk rock/EMO, eli siis se on EMO-bändi, niinkuin lähes kaikki muutkin 2000-luvun alternative-yhtyeet.

      Tässä muutama esimerkki, ja turha väittää jotain että "wikipedia ei ole luotettava" sillä wikipediassa on lähteet aina kaikelle tiedolle.

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Emo_(nuorisokulttuuri)

      http://en.wikipedia.org/wiki/Emo

      http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=11:jzfpxqw0ldfe


      MCR = Emoa, vaikka monet asiasta mitään tietämättömät väittävätkin muuta. Aivan samalla lailla, kuin esim. Panic! At the Disco, 30 Seconds to Mars tai Fall Out Boy, on MCR:kin emoa. Tuntuu siltä että monet yhtyeen fanit eivät suostu myöntämään bändin olevan emoa, sillä eivät halua tulla itse pilkatuksi emoiksi. Ja niinpä he tietämättöminä julistavat "MCR ei oo mitään emoo hei". Tämä ei kuitenkaan ole mielipideasia vaan silkka fakta. Aivan samanlainen fakta kuin se, että rock on musiikkia.

      • r0manc3

        Mielestäni väärä paikka tälläiselle keskustelulle...Mutta :)
        Jep, nykyisin alternative-rock (ja indie rock) on automaattisesti emoa. Valitettavaa.
        Mutta jos hyppäämme termin syviin uumeniin eli emo=emotional. Nyt mietitään mikä musiikki on tunteellista, missä musiikissa puhutaan tunteista,olosta tai joka koskettaa ja vetoaa omiin tunteisiin. No ekana tuli mieleen räp ja jotkin hevi bändit, sitten monet HITAAT rakkaus balladit. Oikeastaan kaikki musiikki on tunteellista, vai? Monet rock- muusikot sanovat että rock ei ole rockkia jos se ei ole jollain tapaa tunteellista, eli siis emoa?
        Termi on mielestäni kääntynyt päälaelleen. Ennen Jimmy Eat the World oli emo bändi number 1 ja joku The Get Up Kids (kuka edes enää tietää noita bändejä!).
        Nyt MCR ja FOB ja AFI:a lasketaan emoksi. Ihan perus rock bändejä ovat minun mielestä, FOB vähän popimpi (etenkin nykytuotanto) mutta kuitenkin. Monet tuntemani ihmiset näkevät emon sellaisena masennus musiikkina,jota kuunnellaan ja viilleellään ranteita yhdessä itkien. MCR ei todellakaan ole tuota..

        Emo kuten muutkin genret jakautuvat alagenreihin. On sitä emo-punkkia, emo- rockkia, indie-emoa ja ihan vain emoa. Jos MCR:n haluaa emoksi luokitella (vihaan ihmisten,musiikin ja kaiken luokittelua..) niin siitä vaan, evvvk. Jos joku haluaa minut luokitella MCR:n, P!ATTD:n (mikä kyllä ei todellakaan ole emoa)), TAI:n ja FOB:n takia emoksi, niin siitä vaan, ei se minua haittaa. Mitä vikaa emoissa on? mitä vikaa on olla olematta emo?
        Mitä väliä sillä on luokitellaanko mikäkin miksi? Jos siitä bändin musasta tykkää niin ei kai sillä ole väliä mitä se on, jos siitä tykkää :) Tärkeintä on itse tietää kuka ja millainen on,ja oh my bob ei kai joku musiikkimaku sitä määrää? hei oikeasti...

        Ja jos nyt minut olet luokitellut emoksi niin mieti vielä kerran, musiikkimakuuni kuuluu MCR:n,TAI:n ja FOB:n lisäksi mm: Paramore,Boys like girls, Bad Religion, Anti-Flag, Kaija Koo, Christina Aguilera, Mika ja Miljoonasade Elastisen kera :) Jos olen yhä emo, niin taidan mennä viiltelemään itseäni lusikalla ja kuuntelemaan MCR:ä ;)
        I must be emo ;)
        http://lirama.net/song/168293


      • mcrlover<3
        r0manc3 kirjoitti:

        Mielestäni väärä paikka tälläiselle keskustelulle...Mutta :)
        Jep, nykyisin alternative-rock (ja indie rock) on automaattisesti emoa. Valitettavaa.
        Mutta jos hyppäämme termin syviin uumeniin eli emo=emotional. Nyt mietitään mikä musiikki on tunteellista, missä musiikissa puhutaan tunteista,olosta tai joka koskettaa ja vetoaa omiin tunteisiin. No ekana tuli mieleen räp ja jotkin hevi bändit, sitten monet HITAAT rakkaus balladit. Oikeastaan kaikki musiikki on tunteellista, vai? Monet rock- muusikot sanovat että rock ei ole rockkia jos se ei ole jollain tapaa tunteellista, eli siis emoa?
        Termi on mielestäni kääntynyt päälaelleen. Ennen Jimmy Eat the World oli emo bändi number 1 ja joku The Get Up Kids (kuka edes enää tietää noita bändejä!).
        Nyt MCR ja FOB ja AFI:a lasketaan emoksi. Ihan perus rock bändejä ovat minun mielestä, FOB vähän popimpi (etenkin nykytuotanto) mutta kuitenkin. Monet tuntemani ihmiset näkevät emon sellaisena masennus musiikkina,jota kuunnellaan ja viilleellään ranteita yhdessä itkien. MCR ei todellakaan ole tuota..

        Emo kuten muutkin genret jakautuvat alagenreihin. On sitä emo-punkkia, emo- rockkia, indie-emoa ja ihan vain emoa. Jos MCR:n haluaa emoksi luokitella (vihaan ihmisten,musiikin ja kaiken luokittelua..) niin siitä vaan, evvvk. Jos joku haluaa minut luokitella MCR:n, P!ATTD:n (mikä kyllä ei todellakaan ole emoa)), TAI:n ja FOB:n takia emoksi, niin siitä vaan, ei se minua haittaa. Mitä vikaa emoissa on? mitä vikaa on olla olematta emo?
        Mitä väliä sillä on luokitellaanko mikäkin miksi? Jos siitä bändin musasta tykkää niin ei kai sillä ole väliä mitä se on, jos siitä tykkää :) Tärkeintä on itse tietää kuka ja millainen on,ja oh my bob ei kai joku musiikkimaku sitä määrää? hei oikeasti...

        Ja jos nyt minut olet luokitellut emoksi niin mieti vielä kerran, musiikkimakuuni kuuluu MCR:n,TAI:n ja FOB:n lisäksi mm: Paramore,Boys like girls, Bad Religion, Anti-Flag, Kaija Koo, Christina Aguilera, Mika ja Miljoonasade Elastisen kera :) Jos olen yhä emo, niin taidan mennä viiltelemään itseäni lusikalla ja kuuntelemaan MCR:ä ;)
        I must be emo ;)
        http://lirama.net/song/168293

        Minusta MCR ei ole emoa. Tai oikeastaan en edes tiedä millaista emo on, mutta jos MCR sitä on, niin sitten emo on sellaista. Sitten se ainakin on mielestäni hyvää musiikkia. Mutta minä en ole emo, vaikka sitten "kuuntelen emoa". Minulla on kavereita, en viiltele itseäni tai mitään sellaista.. Ei minua ainakaan kutsuta emoksi tai edes mainita sanaa emo, kun kaverini puhuvat MCR:stä. Ja mikä siinä emossa on niin kauheaa, sitä haukutaan paskamusiikiksi ja sellaista? Jotkut nimittäin hehkuttavat, että emomusiikki on sontaa. En ymmärrä. Mutta ei haittaa, kuuntelen sitten sitä emoa. Jos tykkäsin siitä ennenkin, tykkään siitä vastedeskin.


      • r0manc3
        r0manc3 kirjoitti:

        Mielestäni väärä paikka tälläiselle keskustelulle...Mutta :)
        Jep, nykyisin alternative-rock (ja indie rock) on automaattisesti emoa. Valitettavaa.
        Mutta jos hyppäämme termin syviin uumeniin eli emo=emotional. Nyt mietitään mikä musiikki on tunteellista, missä musiikissa puhutaan tunteista,olosta tai joka koskettaa ja vetoaa omiin tunteisiin. No ekana tuli mieleen räp ja jotkin hevi bändit, sitten monet HITAAT rakkaus balladit. Oikeastaan kaikki musiikki on tunteellista, vai? Monet rock- muusikot sanovat että rock ei ole rockkia jos se ei ole jollain tapaa tunteellista, eli siis emoa?
        Termi on mielestäni kääntynyt päälaelleen. Ennen Jimmy Eat the World oli emo bändi number 1 ja joku The Get Up Kids (kuka edes enää tietää noita bändejä!).
        Nyt MCR ja FOB ja AFI:a lasketaan emoksi. Ihan perus rock bändejä ovat minun mielestä, FOB vähän popimpi (etenkin nykytuotanto) mutta kuitenkin. Monet tuntemani ihmiset näkevät emon sellaisena masennus musiikkina,jota kuunnellaan ja viilleellään ranteita yhdessä itkien. MCR ei todellakaan ole tuota..

        Emo kuten muutkin genret jakautuvat alagenreihin. On sitä emo-punkkia, emo- rockkia, indie-emoa ja ihan vain emoa. Jos MCR:n haluaa emoksi luokitella (vihaan ihmisten,musiikin ja kaiken luokittelua..) niin siitä vaan, evvvk. Jos joku haluaa minut luokitella MCR:n, P!ATTD:n (mikä kyllä ei todellakaan ole emoa)), TAI:n ja FOB:n takia emoksi, niin siitä vaan, ei se minua haittaa. Mitä vikaa emoissa on? mitä vikaa on olla olematta emo?
        Mitä väliä sillä on luokitellaanko mikäkin miksi? Jos siitä bändin musasta tykkää niin ei kai sillä ole väliä mitä se on, jos siitä tykkää :) Tärkeintä on itse tietää kuka ja millainen on,ja oh my bob ei kai joku musiikkimaku sitä määrää? hei oikeasti...

        Ja jos nyt minut olet luokitellut emoksi niin mieti vielä kerran, musiikkimakuuni kuuluu MCR:n,TAI:n ja FOB:n lisäksi mm: Paramore,Boys like girls, Bad Religion, Anti-Flag, Kaija Koo, Christina Aguilera, Mika ja Miljoonasade Elastisen kera :) Jos olen yhä emo, niin taidan mennä viiltelemään itseäni lusikalla ja kuuntelemaan MCR:ä ;)
        I must be emo ;)
        http://lirama.net/song/168293

        Kaiken ihanan lisäksi, onko ihminen silloin punk kun hän pukeutuu punk tyylisesti? Noup. Punk on elämäntapa ja asenne. Onko ihminen emo kun hän pukeutuu emosti tai kuuntelee emo musaa? Noup. Emokin oli ALUKSI punkin kaltainen asenne/elämäntapa tyyli, johon myöhemmin tuli mukaan tämä pukeutumis kulttuuri (josta et puhunut mitään, mutta mainitsin jotta asia tulisi selväksi), onhan emo lähtöisin punkista.

        Ketkä niitä asiantuntijoita on, kriitikot jotka kuuntelee levyjä ja arvostelee niitä vai fanit, jotka tuntevat bändin läpikotaisin (puhun yleisesti faneista)? Riippuu mistä vinkkelistä asiaa katsoo :)

        Sinä, miksi sinä tänne tulet pätemään? Oikeasti, perustele.


      • Jouni_88
        r0manc3 kirjoitti:

        Kaiken ihanan lisäksi, onko ihminen silloin punk kun hän pukeutuu punk tyylisesti? Noup. Punk on elämäntapa ja asenne. Onko ihminen emo kun hän pukeutuu emosti tai kuuntelee emo musaa? Noup. Emokin oli ALUKSI punkin kaltainen asenne/elämäntapa tyyli, johon myöhemmin tuli mukaan tämä pukeutumis kulttuuri (josta et puhunut mitään, mutta mainitsin jotta asia tulisi selväksi), onhan emo lähtöisin punkista.

        Ketkä niitä asiantuntijoita on, kriitikot jotka kuuntelee levyjä ja arvostelee niitä vai fanit, jotka tuntevat bändin läpikotaisin (puhun yleisesti faneista)? Riippuu mistä vinkkelistä asiaa katsoo :)

        Sinä, miksi sinä tänne tulet pätemään? Oikeasti, perustele.

        Tiesin, että joku teini vetää herneen nokkaan. MCR on emoa ja se on fakta. Mutta mitä sitten. Olkoon mitä tyyliä tahansa. Ilmeisesti kaikki täällä luulitte, että haukun yhtyettä. Sitä en nimittäin tee. Tulin vain selventämään asioita kun täällä näytti olevan kinaa siitä onko tämä pumppu emoa vai ei. Kerroin nyt vain niinkuin asiat ovat ja heti tulee porua. Paljastatte sillä oman tietämättömyytenne kun alatte väitellä fakta-tietojen kanssa.

        Ja jos joku on saanut käsityksen, että vihaan MCR:ää, niin se ei ole totta. Hyllystä löytyy bändin ensimmäinen levy ja se on mielestäni ihan OK albumi, muttei kuitenkaan mitään maailmaa mullistavaa kamaa.

        Ootte erittäin herkkää väkee...


      • r0manc3
        Jouni_88 kirjoitti:

        Tiesin, että joku teini vetää herneen nokkaan. MCR on emoa ja se on fakta. Mutta mitä sitten. Olkoon mitä tyyliä tahansa. Ilmeisesti kaikki täällä luulitte, että haukun yhtyettä. Sitä en nimittäin tee. Tulin vain selventämään asioita kun täällä näytti olevan kinaa siitä onko tämä pumppu emoa vai ei. Kerroin nyt vain niinkuin asiat ovat ja heti tulee porua. Paljastatte sillä oman tietämättömyytenne kun alatte väitellä fakta-tietojen kanssa.

        Ja jos joku on saanut käsityksen, että vihaan MCR:ää, niin se ei ole totta. Hyllystä löytyy bändin ensimmäinen levy ja se on mielestäni ihan OK albumi, muttei kuitenkaan mitään maailmaa mullistavaa kamaa.

        Ootte erittäin herkkää väkee...

        Asia selvä :)
        Kiitos mielipiteestäsi ja rohkeudesta sanoa se, vaikka tiesit sen aiheuttavan kohua. Mutta kuten sanoit "olkoon mitä tyyliä tahansa" niin onko sillä väliä. Miksi siitä pitää keskustella/väitellä, mitä se muuttaa, kohottaako se jonkun(sinun?) egoa kun tiedät noita faktojasi (jotka kyllä itsekin tiedän,eri asia vain että muodostanko omat mielipiteeni vai nielenkö jonkun toisen valmiit) ja kerrot niitä meille "tietämättömille"?

        Selvennyksesi oli oma mielipiteesi, annathan muille omat :) Minäkin kerroin omani, anteeksi, tarkoitan "otin herneen nenään" (eikä se ole sieltä tulossa pois, eli pysyn kannassani) ;)
        Ei sinun kaikkia tarvitse yrittää vakuttaa faktoista ja omasta mielipiteestäsi. En minäkään yritä saada kaikkia "inhoamaan" Madonnaa, koska minusta se nainen ei vain osaa laulaa tai esiintyä ja on muutenkin todella kammottava :) Eikä Madonna ole minusta mitään maailmaa mullistavaa kamaa, mutta varmasti jollekin on. Kuten jollekin on MCR:n musa.
        ("alatte väitellä fakta-tietojen kanssa" uskon vakaasti että maapallo on litteä, mikki hiirikin sen tietää! ja vampyyreja on ihan varmasti olemassa kuten myös ihmissusia, samoin haamuja mutta Jeesus oli feikki.)

        Emot on herkkiä (you know) ;) yritä ymmärtää meitä, sähän ne faktat tiedät niin luulen sinun ymmärtävän emoja ja että et ala liian ilkeäksi ;)
        Peace and love xxx


      • Jouni_88
        r0manc3 kirjoitti:

        Asia selvä :)
        Kiitos mielipiteestäsi ja rohkeudesta sanoa se, vaikka tiesit sen aiheuttavan kohua. Mutta kuten sanoit "olkoon mitä tyyliä tahansa" niin onko sillä väliä. Miksi siitä pitää keskustella/väitellä, mitä se muuttaa, kohottaako se jonkun(sinun?) egoa kun tiedät noita faktojasi (jotka kyllä itsekin tiedän,eri asia vain että muodostanko omat mielipiteeni vai nielenkö jonkun toisen valmiit) ja kerrot niitä meille "tietämättömille"?

        Selvennyksesi oli oma mielipiteesi, annathan muille omat :) Minäkin kerroin omani, anteeksi, tarkoitan "otin herneen nenään" (eikä se ole sieltä tulossa pois, eli pysyn kannassani) ;)
        Ei sinun kaikkia tarvitse yrittää vakuttaa faktoista ja omasta mielipiteestäsi. En minäkään yritä saada kaikkia "inhoamaan" Madonnaa, koska minusta se nainen ei vain osaa laulaa tai esiintyä ja on muutenkin todella kammottava :) Eikä Madonna ole minusta mitään maailmaa mullistavaa kamaa, mutta varmasti jollekin on. Kuten jollekin on MCR:n musa.
        ("alatte väitellä fakta-tietojen kanssa" uskon vakaasti että maapallo on litteä, mikki hiirikin sen tietää! ja vampyyreja on ihan varmasti olemassa kuten myös ihmissusia, samoin haamuja mutta Jeesus oli feikki.)

        Emot on herkkiä (you know) ;) yritä ymmärtää meitä, sähän ne faktat tiedät niin luulen sinun ymmärtävän emoja ja että et ala liian ilkeäksi ;)
        Peace and love xxx

        "kohottaako se jonkun(sinun?) egoa kun tiedät noita faktojasi (jotka kyllä itsekin tiedän,eri asia vain että muodostanko omat mielipiteeni vai nielenkö jonkun toisen valmiit) ja kerrot niitä meille "tietämättömille"?"

        Mutta kun tässä ei ole kyse mistään minun eikä sinun mielipiteistä eikä omista päätelmistä vaan siitä miten asiat ovat, eli siis tosiasioista ja faktoista.

        Toki jokainen saa pitää esim. Madonnaa huonona, tai MCR:ää huonona. Se on mielipide ja jokaisella on oikeus siihen. Mutta fakta on fakta ja sitä ei voi muuttaa. Madonna on yksi suosituimmista naisartisteista ja pop-muusikoista. Se on fakta. MCR:n musiikki on emoa. Se on myös fakta. Asiat ovat niinkuin ne ovat. :)


      • hate-life

        ihan vaan tiedoks MCR on ite sanonu ettei ne oon emo bändi!! eikä emous oo mikään kauhee asia!! ite myönnän että oon emo ja ylpeä siitä... kannattaa ottaa asiasta selvää enneku tulee muille kertomaan mitä luulee tietävänsä...
        kiitos ja kumarrus!!


      • Iimouh
        hate-life kirjoitti:

        ihan vaan tiedoks MCR on ite sanonu ettei ne oon emo bändi!! eikä emous oo mikään kauhee asia!! ite myönnän että oon emo ja ylpeä siitä... kannattaa ottaa asiasta selvää enneku tulee muille kertomaan mitä luulee tietävänsä...
        kiitos ja kumarrus!!

        ... ole emoa, koska he ovat juuri niin sanoneet. Piste. Ja olen itsekin emo, mutta kuuntelen Mcr'ää, koska en ole niin genrerajoitteinen. Mutta kuuntelen myös "oikeaa" emoa, jos nyt noin voi sanoa..


      • viisiplusyksitoista

        heips.

        miksi ihmiset pelkäisivät tulla haukutuiksi emoiksi, emoissa ei ole mitään vikaa :-) My Chemical Romance painottaa itsekkin että he eivät ole emobändi, miksi siis uskoisimme ketään muita kuin heitä? eikö heillä ole oikeus sanella itse mitä ja ketä he ovat? ''kaikki asiantuntijat listaavat...'' niin, he ovatkin katsoneet monia MCR'rän ja/tai bändin jäsenten haastatteluja ja perehtyneet asiaan.


    • Gerard_Way

      Tavallaan MCR on emoa, tavallaan ei.

      • påå¨ä

        Jos mcr itse kiistää olevansa emoa, niin sitten se ei ole.


      • V_Emppuli
        påå¨ä kirjoitti:

        Jos mcr itse kiistää olevansa emoa, niin sitten se ei ole.

        Se ei todellakaan mene noin. Eivät he sitä itse todellakaan päätä että mitä tyyliä ovat. MCR:n soittama musiikki, biisien sanoma ja yhtyeen tyyli sopivat kaikinpuolin emo-rockin määritelmään.

        Ja mikä helvetin vika siinä emossa on?!?!? Sehän on vain yksi alternative rockin alalajeista!!!

        Aivan samanlailla kuin Iron Maiden on heavy metallia, The Cure on gootti rockia, Britney Spears on poppia niin aivan samalla tavalla MCR on emoa. Se ei ole mikään mielipidekysymys vaan tosiasia ja kaikki, jotka muuta väittävät nolaavat vain itsensä omalla tietämättömyydellään.

        Mutta kysyn vielä kerran. Mikä vika siinä emossa on kun kukaan ns. "fani" ei kehtaa myöntää että tämä yhtye kuuluu sen musiikkityylin esittäjiin? Emo on vain yksi alternative rockin alalajeista! Mikä siinä on niin inhottavaa?


      • r0manc3
        V_Emppuli kirjoitti:

        Se ei todellakaan mene noin. Eivät he sitä itse todellakaan päätä että mitä tyyliä ovat. MCR:n soittama musiikki, biisien sanoma ja yhtyeen tyyli sopivat kaikinpuolin emo-rockin määritelmään.

        Ja mikä helvetin vika siinä emossa on?!?!? Sehän on vain yksi alternative rockin alalajeista!!!

        Aivan samanlailla kuin Iron Maiden on heavy metallia, The Cure on gootti rockia, Britney Spears on poppia niin aivan samalla tavalla MCR on emoa. Se ei ole mikään mielipidekysymys vaan tosiasia ja kaikki, jotka muuta väittävät nolaavat vain itsensä omalla tietämättömyydellään.

        Mutta kysyn vielä kerran. Mikä vika siinä emossa on kun kukaan ns. "fani" ei kehtaa myöntää että tämä yhtye kuuluu sen musiikkityylin esittäjiin? Emo on vain yksi alternative rockin alalajeista! Mikä siinä on niin inhottavaa?

        Kuten joku jo edellä sanoi, että bändi ei itse sano olevansa emoa. Se siinä kiikastaa. Ei itse emossa ole mitään inhottavaa vaan siinä, että bändiä yritetään laittaa gategoriaan johon hei eivtä A)halua ja B) ole omasta mielestään. Suuttuisin minäkin jos minua sanottaisiin joksikin mitä en ole. Ystävänikin ärsyyntyisivät ja yrittäisivät jankata totuutta.
        Emossa ei ole vikaa vaan siinä, että kun bändi ei ole sitä :)

        (offtopic: keskustellaankohan minkään muun bändin kohdalla näin paljon jostain hemmetin emo- termistä...ja miksiköhän täällä näin paljon...)


      • Guukkeli
        r0manc3 kirjoitti:

        Kuten joku jo edellä sanoi, että bändi ei itse sano olevansa emoa. Se siinä kiikastaa. Ei itse emossa ole mitään inhottavaa vaan siinä, että bändiä yritetään laittaa gategoriaan johon hei eivtä A)halua ja B) ole omasta mielestään. Suuttuisin minäkin jos minua sanottaisiin joksikin mitä en ole. Ystävänikin ärsyyntyisivät ja yrittäisivät jankata totuutta.
        Emossa ei ole vikaa vaan siinä, että kun bändi ei ole sitä :)

        (offtopic: keskustellaankohan minkään muun bändin kohdalla näin paljon jostain hemmetin emo- termistä...ja miksiköhän täällä näin paljon...)

        Nolaat itsesi väittämällä vastaan, sillä tässä asiassa on vain yksi oikea vastaus ja sen pitäisi olla kaikille rockin historiaan perehtyneille täysin selvä. MCR on emo-bändi. Emotionaalisen rock-musiikin määritelmä sopii täydellisesti tähän yhtyeeseen. Ei sille mitään voi.

        Kyllähän minäkin voin väittää, että black metal-yhtye Gorgoroth soittaa emo-rockia. Ei se silti vaikuta heidän soittamaansa musiikkiin. Se on yhä black metallia eikä minun väärä mielipiteeni siihen vaikuta mitenkään. Tässä tapauksessa My Chemical Romance soittaa emo-rockia, mutta jos vaikka minä sanoisin että he soittavat black metallia, niin ei se silti heidän musiikkityyliään muuta emosta muuksi. Omilla mielipiteillä ei siis ole väliä.


      • r0manc3
        Guukkeli kirjoitti:

        Nolaat itsesi väittämällä vastaan, sillä tässä asiassa on vain yksi oikea vastaus ja sen pitäisi olla kaikille rockin historiaan perehtyneille täysin selvä. MCR on emo-bändi. Emotionaalisen rock-musiikin määritelmä sopii täydellisesti tähän yhtyeeseen. Ei sille mitään voi.

        Kyllähän minäkin voin väittää, että black metal-yhtye Gorgoroth soittaa emo-rockia. Ei se silti vaikuta heidän soittamaansa musiikkiin. Se on yhä black metallia eikä minun väärä mielipiteeni siihen vaikuta mitenkään. Tässä tapauksessa My Chemical Romance soittaa emo-rockia, mutta jos vaikka minä sanoisin että he soittavat black metallia, niin ei se silti heidän musiikkityyliään muuta emosta muuksi. Omilla mielipiteillä ei siis ole väliä.

        Jep, OMG niinpä taidan nolata ja nyt täytyykin mennä angstaamaan ja viiltelemään lusikalla ranteitani kun nolasin itseni niiiiin pahasti ja olen niiiiin väärässä ja niiiiin rasittava :)
        Kyllä vain.... :)

        Mutta nyt kun minä nolasin itseni ja muuta niin häivythän pois? Että elä tule enää tänne "nolaamaan" itseäsi myöskään ja saamaan tälläistä henkistä tuhoa aikaan jonkun elämään :S (Kun tämä on mielestäni väärä foorumi tälläiseen keskusteluun,vai? voin toki keskustella kanssasi tästä lisää jossain muualla kuin täällä, jos on niikseen [etenkin kiinnostaisi tuo mielipide juttu, filosofisemmin ajateltuna]. Mutta en halua kiduttaa enää muita)

        Peace and love and kisses to u


      • GerardWay
        Guukkeli kirjoitti:

        Nolaat itsesi väittämällä vastaan, sillä tässä asiassa on vain yksi oikea vastaus ja sen pitäisi olla kaikille rockin historiaan perehtyneille täysin selvä. MCR on emo-bändi. Emotionaalisen rock-musiikin määritelmä sopii täydellisesti tähän yhtyeeseen. Ei sille mitään voi.

        Kyllähän minäkin voin väittää, että black metal-yhtye Gorgoroth soittaa emo-rockia. Ei se silti vaikuta heidän soittamaansa musiikkiin. Se on yhä black metallia eikä minun väärä mielipiteeni siihen vaikuta mitenkään. Tässä tapauksessa My Chemical Romance soittaa emo-rockia, mutta jos vaikka minä sanoisin että he soittavat black metallia, niin ei se silti heidän musiikkityyliään muuta emosta muuksi. Omilla mielipiteillä ei siis ole väliä.

        TOI JOS MIKÄ OLI ASIAA ! Ihmiset mcr on EMOA !!!!! Ja mksi tälläsestä pitää jankata ihmiset ! Eiköhän tuokin olli päiväselvää jo ! :)


    • Disenchanteddd

      2000-luvulla emo-termin käyttö kasvoi räjähdysmäisesti, ja voidaankin puhua suoranaisesta emo-trendistä. Samalla emo-termin määritelmä on hämärtynyt vielä entisestäänkin, ja useat valtamediassa sen alle luokitellut yhtyeet, kuten 30 Seconds to Mars, My Chemical Romance, AFI, Coheed and Cambria, Fall Out Boy, Funeral for a Friend, Lostprophets, Panic! at the Disco, Something Corporate, Taking Back Sunday, Thursday, The Used, Underoath, ja Disco Ensemble edustavat kuitenkin enemmänkin joko alternative rockia tai punkin ja hardcoren muita alagenrejä kuten pop punk tai metalcore, kuin emon alkuperäistä määritelmää. Näitä niin sanottuja uuden aallon emo-yhtyeitä kritisoidaan usein myös oletetusta pinnallisuudesta ja yliampuvasta muodista.


      Näin sanoo wikipedia. Ja näinhän se on. EMO-termihän on syntynyt jo kauan aikaa sitten ja esim juuri MCR ei varsinaisesti ole perinteistä emoa vaan niin sanottua uuden aallon emoa.

      Eli siis tässä oikea vastaus:

      My Chemical Romance EI OLE EMOA!
      My Chemical Romance ON uuden aallon emoa!

      • my chemical romance on itse kuvaillut musiikkinsa olevan rockia, ei sen kummempaa. Tietenkin jokainen saa sanoa mitä huvittaa ja luokitella sen mihin huvittaa mutta yhtye on vain itse kertonut mitä omasta mielestään on.
        Ja ihan totta, mitä joku aikaisemmin sanoi, että emo on tunteellista rockia ja tunnetta tästä yhtyeestä löytyy. kaksipiippuinen juttu.


      • Räppi-Ride
        punkchild kirjoitti:

        my chemical romance on itse kuvaillut musiikkinsa olevan rockia, ei sen kummempaa. Tietenkin jokainen saa sanoa mitä huvittaa ja luokitella sen mihin huvittaa mutta yhtye on vain itse kertonut mitä omasta mielestään on.
        Ja ihan totta, mitä joku aikaisemmin sanoi, että emo on tunteellista rockia ja tunnetta tästä yhtyeestä löytyy. kaksipiippuinen juttu.

        Sanotaanko nyt että niiden omalla mielipiteellä ei ole väliä. Kyllähän esim. Motörheadin Lemmy kutsuu musiikkiaan vain rock and rolliksi, vaikka se on heavy metallia ja paikoitellen jopa speed metallia. Omalla mielipiteellä ei tässäkään siis ole väliä. Yhtye on metallia sanoo Lemmy mitä sanoo. Ei sitä voi kieltää.

        Sama juttu pätee My Chemical Romancen kanssa. Se on emoa, vaikka itse kutsuvatkin musiikkiaan vain rockiksi. Emo on alternative rockin alalaji ja MCR nyt vain sattuu olemaan sitä. Ei sille mitään voi. Sitten kun yhtye alkaa tekemään toisenlaista musiikkia, niin sitten he eivät enää ole emo-bändi. Tällä hetkellä kuitenkin ovat.


      • r0manc3
        Räppi-Ride kirjoitti:

        Sanotaanko nyt että niiden omalla mielipiteellä ei ole väliä. Kyllähän esim. Motörheadin Lemmy kutsuu musiikkiaan vain rock and rolliksi, vaikka se on heavy metallia ja paikoitellen jopa speed metallia. Omalla mielipiteellä ei tässäkään siis ole väliä. Yhtye on metallia sanoo Lemmy mitä sanoo. Ei sitä voi kieltää.

        Sama juttu pätee My Chemical Romancen kanssa. Se on emoa, vaikka itse kutsuvatkin musiikkiaan vain rockiksi. Emo on alternative rockin alalaji ja MCR nyt vain sattuu olemaan sitä. Ei sille mitään voi. Sitten kun yhtye alkaa tekemään toisenlaista musiikkia, niin sitten he eivät enää ole emo-bändi. Tällä hetkellä kuitenkin ovat.

        (btw-offtopic: jos Motörhead on metallia niin minä olen Gerard Way, tästäkin voidaan "tapella")

        Olisihan se hyvä jos artistin/yhtyeen mielipidettä arvostettaisiin (enemmän) siitä mitä he ovat,kuin tyhmien kriitikoiden/tms. jotka ei kuitenkaan kyseisessä yhtyeessä soita. Luulisi, että bändi itse tietää parhaiten mitä ovat (muissakin asioissa kuin musiikillisesti). Mutta ei ilmeisesti. Eikä ihmisillä ole edes kunnioitusta kuunnella bändiä ja kunnioittaa heidän mielipidettään asiassa. Törkeää. Vähän niinkuin haluaisit suklaa jäätelöä mutta muut väittävät että haluat mansikka jäätelöä ("haluat" sitä mansikka jäätelöä erinäisistä syistä,kuten muoti-ilmiö). Et siis tiedä mitä haluat eikä mielipiteelläsi ole väliäkään (meni vähän offtopiciin) :)


      • Tietäjä943
        r0manc3 kirjoitti:

        (btw-offtopic: jos Motörhead on metallia niin minä olen Gerard Way, tästäkin voidaan "tapella")

        Olisihan se hyvä jos artistin/yhtyeen mielipidettä arvostettaisiin (enemmän) siitä mitä he ovat,kuin tyhmien kriitikoiden/tms. jotka ei kuitenkaan kyseisessä yhtyeessä soita. Luulisi, että bändi itse tietää parhaiten mitä ovat (muissakin asioissa kuin musiikillisesti). Mutta ei ilmeisesti. Eikä ihmisillä ole edes kunnioitusta kuunnella bändiä ja kunnioittaa heidän mielipidettään asiassa. Törkeää. Vähän niinkuin haluaisit suklaa jäätelöä mutta muut väittävät että haluat mansikka jäätelöä ("haluat" sitä mansikka jäätelöä erinäisistä syistä,kuten muoti-ilmiö). Et siis tiedä mitä haluat eikä mielipiteelläsi ole väliäkään (meni vähän offtopiciin) :)

        No vastaushan on nyt ilmisevä, kiitos tämän rakentavan keskustelun. Kaikessa musiikissa on tunteita, eli KAIKKI MUSIIKKI ON EMOA!


      • r!c€
        Tietäjä943 kirjoitti:

        No vastaushan on nyt ilmisevä, kiitos tämän rakentavan keskustelun. Kaikessa musiikissa on tunteita, eli KAIKKI MUSIIKKI ON EMOA!

        Ite tykkään mcrstä ,enkä haluais sanoo sitä emoks. Mutta kyllä sen helposti sellaseks ymmärtää, siis jos puhutaan nykykäsityksestä sanasta emo. Emo on minusta vähän nykyään haukkumanimi. Joillekki. Loppujen lopuks koko emo-homma on musta huuhaata ja humpuukkia, mittään emoja oo olemassa. Teinit nyt vaan on aina luokitellu ittensä eri humpuukki tyylilajeihi, ja tämä on yks niistä sadoista päähänpistoista. Loppujen lopuks kaiken musiikin vois laittaa yhteen myttyyn ja sanoo sitä vaan MUSIIKIKSI.


      • Truth hurts ( waa waa waa)
        Tietäjä943 kirjoitti:

        No vastaushan on nyt ilmisevä, kiitos tämän rakentavan keskustelun. Kaikessa musiikissa on tunteita, eli KAIKKI MUSIIKKI ON EMOA!

        Minusta tämä orkesteri on erittäin homoa. Emo-homoa.


      • Mcr fan
        r!c€ kirjoitti:

        Ite tykkään mcrstä ,enkä haluais sanoo sitä emoks. Mutta kyllä sen helposti sellaseks ymmärtää, siis jos puhutaan nykykäsityksestä sanasta emo. Emo on minusta vähän nykyään haukkumanimi. Joillekki. Loppujen lopuks koko emo-homma on musta huuhaata ja humpuukkia, mittään emoja oo olemassa. Teinit nyt vaan on aina luokitellu ittensä eri humpuukki tyylilajeihi, ja tämä on yks niistä sadoista päähänpistoista. Loppujen lopuks kaiken musiikin vois laittaa yhteen myttyyn ja sanoo sitä vaan MUSIIKIKSI.

        Sori,must toi oli aik tyhmää sanoa """ite tykkään mcrstä ,enkä haluais sanoa sitä emoks???? mcr on luokiteltu emo bändiks. Vaikka jätkät sanoiski et"""eheiii ei me mitään emoo soiteta.? Ja miks et haluis sanoa sitä emoks kun se on emoa? Ja tämäkin oli taas ihan tutkittu asia !. Itse olen fani eikä se ole mitenkään pahaa jos se on emoa , ja voisin huuta keskellä kapunkia vaikka et se on emoa ? No ok... Liioteltu mut fakta. Ja jos teil on vähänkää korvaa ni kyl sen emoksi tunnistaa. Tämäkin aihe taas ihan turha
        . ! :D


      • Mcr fan
        r!c€ kirjoitti:

        Ite tykkään mcrstä ,enkä haluais sanoo sitä emoks. Mutta kyllä sen helposti sellaseks ymmärtää, siis jos puhutaan nykykäsityksestä sanasta emo. Emo on minusta vähän nykyään haukkumanimi. Joillekki. Loppujen lopuks koko emo-homma on musta huuhaata ja humpuukkia, mittään emoja oo olemassa. Teinit nyt vaan on aina luokitellu ittensä eri humpuukki tyylilajeihi, ja tämä on yks niistä sadoista päähänpistoista. Loppujen lopuks kaiken musiikin vois laittaa yhteen myttyyn ja sanoo sitä vaan MUSIIKIKSI.

        Sori,must toi oli aik tyhmää sanoa """ite tykkään mcrstä ,enkä haluais sanoa sitä emoks???? mcr on luokiteltu emo bändiks. Vaikka jätkät sanoiski et"""eheiii ei me mitään emoo soiteta.? Ja miks et haluis sanoa sitä emoks kun se on emoa? Ja tämäkin oli taas ihan tutkittu asia !. Itse olen fani eikä se ole mitenkään pahaa jos se on emoa , ja voisin huuta keskellä kapunkia vaikka et se on emoa ? No ok... Liioteltu mut fakta. Ja jos teil on vähänkää korvaa ni kyl sen emoksi tunnistaa. Tämäkin aihe taas ihan turha
        . ! :D


      • Mcr fan
        r!c€ kirjoitti:

        Ite tykkään mcrstä ,enkä haluais sanoo sitä emoks. Mutta kyllä sen helposti sellaseks ymmärtää, siis jos puhutaan nykykäsityksestä sanasta emo. Emo on minusta vähän nykyään haukkumanimi. Joillekki. Loppujen lopuks koko emo-homma on musta huuhaata ja humpuukkia, mittään emoja oo olemassa. Teinit nyt vaan on aina luokitellu ittensä eri humpuukki tyylilajeihi, ja tämä on yks niistä sadoista päähänpistoista. Loppujen lopuks kaiken musiikin vois laittaa yhteen myttyyn ja sanoo sitä vaan MUSIIKIKSI.

        Sori,must toi oli aik tyhmää sanoa """ite tykkään mcrstä ,enkä haluais sanoa sitä emoks???? mcr on luokiteltu emo bändiks. Vaikka jätkät sanoiski et"""eheiii ei me mitään emoo soiteta.? Ja miks et haluis sanoa sitä emoks kun se on emoa? Ja tämäkin oli taas ihan tutkittu asia !. Itse olen fani eikä se ole mitenkään pahaa jos se on emoa , ja voisin huuta keskellä kapunkia vaikka et se on emoa ? No ok... Liioteltu mut fakta. Ja jos teil on vähänkää korvaa ni kyl sen emoksi tunnistaa. Tämäkin aihe taas ihan turha
        . ! :D


      • Whattsername
        r!c€ kirjoitti:

        Ite tykkään mcrstä ,enkä haluais sanoo sitä emoks. Mutta kyllä sen helposti sellaseks ymmärtää, siis jos puhutaan nykykäsityksestä sanasta emo. Emo on minusta vähän nykyään haukkumanimi. Joillekki. Loppujen lopuks koko emo-homma on musta huuhaata ja humpuukkia, mittään emoja oo olemassa. Teinit nyt vaan on aina luokitellu ittensä eri humpuukki tyylilajeihi, ja tämä on yks niistä sadoista päähänpistoista. Loppujen lopuks kaiken musiikin vois laittaa yhteen myttyyn ja sanoo sitä vaan MUSIIKIKSI.

        Sori,must toi oli aik tyhmää sanoa """ite tykkään mcrstä ,enkä haluais sanoa sitä emoks???? mcr on luokiteltu emo bändiks. Vaikka jätkät sanoiski et"""eheiii ei me mitään emoo soiteta.? Ja miks et haluis sanoa sitä emoks kun se on emoa? Ja tämäkin oli taas ihan tutkittu asia !. Itse olen fani eikä se ole mitenkään pahaa jos se on emoa , ja voisin huuta keskellä kapunkia vaikka et se on emoa ? No ok... Liioteltu mut fakta. Ja jos teil on vähänkää korvaa ni kyl sen emoksi tunnistaa. Tämäkin aihe taas ihan turha
        . ! :D


    • eiemoieiemoa

      jos mcr itse sanoo että ei ole emoa niin se ei sillon ole! ymmärtäkää ihmiset! ottakaapa selvää mitä se emo OIKEASTI on, meinaan sitä oikeaa emoa enkä sitä mikä nykymaailmalla on kuva emosta, sitähän ei nimittäin keksitty muutama vuosi sitten -.-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe