minulla vm-81 petro-Saab 99. Mistä siihen saa polttainetta, mittarissa vähän alle 30 tuhatta, ja auto kuin uusi? Auto on ollut lämpimässä tallissa ikänsä.
Polttoainetta Saabiini?
7
1740
Vastaukset
- Tiiseli
Suomesta ei saa enää moottoripetrolia: sen valmistus/maahantuonti on lopetettu jo kymmenen vuotta sitten.
Virosta voisi löytyä?- 9-5T
200 l astioissa tai omaan isompaan tankkiin. Paikkaa en tiedä mutta kysyn kun seuraavaksi osun petromiehen kanssa huoltamolle(käynnistys bensalla)
- Ossi
Mikä on petro saab?
- Mertmi
Sehän on semmonen saappi, jossa on petroolille ja bensiinille tankki. Idea on siinä, että ajetaan petroolilla, joka oli aikoinaan halvempaa kuin bensiini. Bensapuoli tarvitaan siihen, että saa moottorin käyntiin. Kun se lämpeni tarpeeksi, voitiin vaihtaa petroolille. Onkohan vielä niin, että vaihto tapahtuu automaattisesti? Petrooli Talbotissa vaihto tapahtui napista. Taisi tulla tuohonkin joku dieselvero, niinkuin sähköautoissa ja kaasuautoissa...
Alkuperäisen kysymyksen esittäjälle ehdotan puristussuhteen nostamista(petro mallissa matalammat puristukset, onkohan tehty paksulla kannentiivisteellä?) ja tankaamista bensiinillä. - olla
Mertmi kirjoitti:
Sehän on semmonen saappi, jossa on petroolille ja bensiinille tankki. Idea on siinä, että ajetaan petroolilla, joka oli aikoinaan halvempaa kuin bensiini. Bensapuoli tarvitaan siihen, että saa moottorin käyntiin. Kun se lämpeni tarpeeksi, voitiin vaihtaa petroolille. Onkohan vielä niin, että vaihto tapahtuu automaattisesti? Petrooli Talbotissa vaihto tapahtui napista. Taisi tulla tuohonkin joku dieselvero, niinkuin sähköautoissa ja kaasuautoissa...
Alkuperäisen kysymyksen esittäjälle ehdotan puristussuhteen nostamista(petro mallissa matalammat puristukset, onkohan tehty paksulla kannentiivisteellä?) ja tankaamista bensiinillä.Veron osalta taisi olla niin, että tehdasvalmisteisista (SAAB ja TALBOT) ei tarvinnut maksaa dieselveroa, mutta jälkiasenteisista kylläkin. Pahimman Petro-huuman aikaan autoja muutti Petrolille vähän yks´ sun toinen.
Petro-Saabissa oli turbon takomännät. Sillä puristussuhde saatiin petrolille sopivaksi, ei siis kansipahvin avulla. - 900T Holset
olla kirjoitti:
Veron osalta taisi olla niin, että tehdasvalmisteisista (SAAB ja TALBOT) ei tarvinnut maksaa dieselveroa, mutta jälkiasenteisista kylläkin. Pahimman Petro-huuman aikaan autoja muutti Petrolille vähän yks´ sun toinen.
Petro-Saabissa oli turbon takomännät. Sillä puristussuhde saatiin petrolille sopivaksi, ei siis kansipahvin avulla.>Petro-Saabissa oli turbon takomännät. Sillä puristussuhde saatiin petrolille sopivaksi, ei siis kansipahvin avulla.
Petrossa on kyllä Turbon männät, mutta turbon männät eivät ole taotut vaan tavalliset valetut.
Mielestäni 30tkm ajetulle Petrolle ainoa oikea kohtelu on säilyttäminen alkuperäisenä ja museoautoksi katsastaminen kunhan vaadittava ikä tulee täyteen.
- ....
....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659