Onko kellään kokemuksia Vuokralukaalin toiminnasta?? Minulla on...Ajattelin vaan kuinka paljon "He" käyttävät hyväkseen nuorten aikuisten tietämättömyyttä,,esim.vuokratakuissa ja esim.muuton jälkeisissä asunnon korvausvaatimuksissa....kokemuksia!!!
Vuokralukaali
103
23173
Vastaukset
- asiakaskas
Jos ei tiedä,kannattaa kysyä ennenkuin nimensä kirjoittaa mihin sattuu.
yhdessä paikassa mut koitettiin pistää allekirjoittamaan toimeksiantosopimus vaikka itse olivat kämpän ilmoittaneet lehdessä.Oho oh anteeks tuli vahingossa toi lappu sulle sanottiin kun ilmoitin että en todellakaan tätä lappua täytä.Allekirjoitus = kuukauden vuokra olemattomasta työstä firmalle.
Toisen firman kanssa sovittiin aika koska avain palautetaan.Kun oli palautuksen aika, ja ovella venattu noin 20min, tuli tekstiviesti että tiputa kuule se avain postiluukusta en pääsekkään tulemaan.Soitin sitte, ei vastannut luuriin.
Lähdin kotiin ja parin tunnin päästä vihainen soitto että missä avain.Ilmoitin että ilman kuittia palautetuista avaimista niitä ei tipu.Vihaista marmatusta kuului.Sanoin että ensi kerralla herra sitten pitää sopimasta ajastamme kiinni jos haluaa avaimet kouraansa.
Oli seuraavana päivänä ajoissa ja kuittikin tuli,joskin vaivalloisesti.
Tästä on kyllä aikaa helvetisti,mut kaikenlaisia apinoita sitä päästetään asuntoja vuokraamaan..
Ilman kuittia olisin voinut joutua maksamaan helvetisti rahaa "kadonneista" avaimista.
Olkaa tarkkana mitä allekirjoitatte ja ottakaa selvää oikeuksistanne etukäteen.- huijattu
Tais olla vuokraporin peter kouvo kyseessä?
Huijas muakin samal taval ja kuukauden vuokra men, ku en saanu kuittausta avaimista ja vuokrasuhteen irtisanimisesta ajoissa. - Vuokrapori LVV
huijattu kirjoitti:
Huijas muakin samal taval ja kuukauden vuokra men, ku en saanu kuittausta avaimista ja vuokrasuhteen irtisanimisesta ajoissa.Kirjoituksessa esitetty vuokravälittäjän menettelytapa ei vastaa Vuokraporin käytäntöä. Kyseessä täytyy olla joku muu vuokravälittäjä ja yritys.Vuokravälitykseen liittyvissä asioissa muuten voit ottaa mielihyvin yhteyttä toimistoomme.
Ystävällisin terveisin Vuokrapori LVV - Anonyymi
huijattu kirjoitti:
Huijas muakin samal taval ja kuukauden vuokra men, ku en saanu kuittausta avaimista ja vuokrasuhteen irtisanimisesta ajoissa.Vuosia sitten vuokrasin asunnon Vuokraporin kautta. Ei välittäjä (viitisinyt?) kertoa näyttötilaisuudessa, että asunto vuokrataan ensin vuoden mittaisella määräaikaisella sopimuksella, jonka jälkeen sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana. Kertoi asian vasta sitten, kun saavuin paikkakunnalle muuttokuorman kanssa.. Koska välittäjä varmasti tiesi sopimuskäytännön, miksei hän voinut kertoa sitä jo heti alkuvaiheessa.? Vuokrasuhteen päättyessä avaimen palautuksen kanssa oli pientä säätöä, mutta loppujen lopuksi se onnistui pienen neuvottelun jälkeen. Olkaapa tarkkoja asuntoa vuokratessa. Itse olen kokenut, että suoravuokraus ilman välittäjää on paras tapa vuokrata asunto. Kannattaa myös pitää hyvät välit vuokranantajaan ja kertoa heti rehellisesti, jos ongelmia ilmaantuu.
- jaapa-jaa
Vuokralukaalista sen verran, kun tässä muutama vuosi sitten tarvitsin asuntoa ( huomasivat, että mulla on kiire ), niin heti tehtiin minun osaltani toimeksiantosopimus. En ymmärtänyt koko asiaa oikein kunnolla.
Kun he olivat saaneet nimeni sopimukseen, niin siinä silmänräpäyksessä löytyikin plakkarista juuri minulle sopiva asunto. Heti oltiin kovin auliita lähtemään näyttämään asuntoa ja kehuttiin, että kuinka tämä olisi juuri minulle sopiva, aivan kompakti asunto. Lupailtiin yhdeksän hyvää tapetoinneista sun muista, jaadi, jaadi, jaadi.Ja kas kummaa ilmenikin, että kyseinen asunto olikin heidän tuttunsa tai kaverinsa asunto.
Tässä saatiinkin minut maksumieheksi, ei tarvinnut laittaa lehteen, eikä kaverin maksaa välityspalkkiota, koska minä jouduin sen maksamaan.Kaveria ei jätetty.Koin jotenkin melkoista närkästymistä.Yhden kuukauden vuokraa vastaava summa mokomasta kehumisesta oli minusta liikaa
Pitää silti muistaa, että noilla välityspalkkioillahan nämä vuokravälitysfirmat tulevat toimeen ja kyseisessä firmassa on aika paljon työntekijöitä. Mutta tarkkana saa olla ja kyllä minäkin seuraavalla kerralla osaan jo toimia toisin. - Kuultu
Olen myös kuullut että ko.paikassa vastaillaan miten sattuu,lyödään puhelin korvaan, ei vatata puhelimeen ym.ja yleisesti heillä on asiakkaana juuri nuoret ihmiset.
- vuokralainen111
asuntomme on vuokralukaalin kautta. soitin firmaan noin 10 kertaa ennen kuin pääsimme katsomaan JOKA KERTA sanottiin "joo..soitamme myöhemmin teille" eikä mitään kuulunu! tän jälkeen meni taas 10 puhelua ennen kun saimme kirjoittaa vuokrasopimuksen. huh huh! kyseli kaikkee ihan ihme juttuja ennen kun suostuivat vuokraamaan. sitten kysyin asuntoon liittyvän kysymyksen ja taas lupasivat ottaa selvää ja soittaa. no, soitin muutaman päivän päästä itse niin "ai..olinkin just soittamassa sulle!" joojoo.. ihme touhua.
- kirjoittaja
Tyttäreni asui eräässä asunnossa laitan kyllä osoitteenkin ellei pian ala vuokratakuita kuulumaan takaisin...asunto on jo uudelleen vuokrattu toiselle mutta vuokratakuita ei vain kuulu tyttäreni tilille..kukaan ei vastaa kun tyttäreni soittaa vuokralukaaliin...kyllä on ihmeläävä....Ps. jos heiltä vuokraatte ottakaa hyvät ihmiset eritoten nuoret ihmiset valokuvat joka paikasta kun muutatte...ettei tule ikäviä yllä'tyksiä vuokrauksen jälkeen...keplottelua nuorten kustannuksella...
- pettynyt lyyli
kirjoittaja kirjoitti:
Tyttäreni asui eräässä asunnossa laitan kyllä osoitteenkin ellei pian ala vuokratakuita kuulumaan takaisin...asunto on jo uudelleen vuokrattu toiselle mutta vuokratakuita ei vain kuulu tyttäreni tilille..kukaan ei vastaa kun tyttäreni soittaa vuokralukaaliin...kyllä on ihmeläävä....Ps. jos heiltä vuokraatte ottakaa hyvät ihmiset eritoten nuoret ihmiset valokuvat joka paikasta kun muutatte...ettei tule ikäviä yllä'tyksiä vuokrauksen jälkeen...keplottelua nuorten kustannuksella...
3 vuotta sitten erehdyin vuokraamaan kyseisen lafkan kautta kämpän ja ilmoitin heille heti alussa että vessan katto on hilseilevä ja mädäntynyt, eli 20 vuoden hilseilyt yms yms...ihan vaan sen takia, ettei sitten sillä varjolla keksi viedä minulta vuokratakuita. Juu juu sanottiin vaan ja luulinkin parin vuoden päästä, että asia olikin ihan selvä. Kun olin irtisanomassa kämppääni ni minua syytettiin kämpän vessan katon rapistumisesta ja normaali REHELLINEN ihminen tajuaa, ettei katto pääse höyrystymään ja mätänemään sellaiseen kuntoon vajaassa kahdessa vuodessa. Kaikkeni yritin ja oikeuedella uhkailin, mutta takuut menetin. Kyllä niin oltiin alussa mielin kielin voi vittu niin että sentäs. Jos meinaatte mennä kyseisen lafkan kämppiin niin kuvatkaa asunnot läpikotaisin ja antakaa vuokralukaaliin kuvat ja toiset kopiot itsellenne ja vielä tutuillenne vielä todistajan allekirjoituksilla. Veljelleni tulee maksettavaksi haljennut tuuletusikkuna vaikka ikkuna oli jo halki siihen kämppään muuttaessa.Satuin olemaan paikalla kun häntä muutettiin ko asuntoon.Varmaan edellinenkin asiakas menetti takuunsa kyseisen ikkunan perusteella. P.S. Olemme myös nuoria ihmisiä..opiskelijoita..näin meitä kusetettiin. Kusen lämmin kiitos 'ihanille' ihmisille lukaaliin..voi että niin. No ystäväni kyllä varoittivat minua vuosia sitten, mutten taaskaan kuunnellut. Voi miten oli kiva menettää iso summa tyhjän takia..kiitos oikein vitusti ja kiva kun omatunto ei soimaa!!!!
- Vuokralukaali
pettynyt lyyli kirjoitti:
3 vuotta sitten erehdyin vuokraamaan kyseisen lafkan kautta kämpän ja ilmoitin heille heti alussa että vessan katto on hilseilevä ja mädäntynyt, eli 20 vuoden hilseilyt yms yms...ihan vaan sen takia, ettei sitten sillä varjolla keksi viedä minulta vuokratakuita. Juu juu sanottiin vaan ja luulinkin parin vuoden päästä, että asia olikin ihan selvä. Kun olin irtisanomassa kämppääni ni minua syytettiin kämpän vessan katon rapistumisesta ja normaali REHELLINEN ihminen tajuaa, ettei katto pääse höyrystymään ja mätänemään sellaiseen kuntoon vajaassa kahdessa vuodessa. Kaikkeni yritin ja oikeuedella uhkailin, mutta takuut menetin. Kyllä niin oltiin alussa mielin kielin voi vittu niin että sentäs. Jos meinaatte mennä kyseisen lafkan kämppiin niin kuvatkaa asunnot läpikotaisin ja antakaa vuokralukaaliin kuvat ja toiset kopiot itsellenne ja vielä tutuillenne vielä todistajan allekirjoituksilla. Veljelleni tulee maksettavaksi haljennut tuuletusikkuna vaikka ikkuna oli jo halki siihen kämppään muuttaessa.Satuin olemaan paikalla kun häntä muutettiin ko asuntoon.Varmaan edellinenkin asiakas menetti takuunsa kyseisen ikkunan perusteella. P.S. Olemme myös nuoria ihmisiä..opiskelijoita..näin meitä kusetettiin. Kusen lämmin kiitos 'ihanille' ihmisille lukaaliin..voi että niin. No ystäväni kyllä varoittivat minua vuosia sitten, mutten taaskaan kuunnellut. Voi miten oli kiva menettää iso summa tyhjän takia..kiitos oikein vitusti ja kiva kun omatunto ei soimaa!!!!
HEI! Juuri näin kävi meidän tyttärellemmekin,mutta aion pitää huolen että ko.vuokraisäntä yllättyy vielä...Samoin jotkut muutkin..Kiitos paljon kommenteistanne....
- ella888
Vuokralukaali kirjoitti:
HEI! Juuri näin kävi meidän tyttärellemmekin,mutta aion pitää huolen että ko.vuokraisäntä yllättyy vielä...Samoin jotkut muutkin..Kiitos paljon kommenteistanne....
olen kaksi asuntoa lukaalin kautta vuokrannut mieheni kanssa, tosin kämpät on olleet vain mun nimissä. luottotietoni on mennyt vuosia sitten. tämä ei vaikuttanut mitenkään asiaan. takuuna on ollut molemmissa asunnoissa henkilötakaus. kaikki palvelut ym.on ollut tosi hyvää,ei mitään valittamista. toimeksiantosopimuksesta sen verran että toiseen asuntoon teimme sellaisen kun ei sopivaa kämppää löytynyt, mutta ei tosiaan huijattu sitä tekemään tai muutakaan. olen sen verran valistunut ilmeisesti tässä ketjussa että tiedän asioita joita te muut ette näköjään tiedä.omasta tyhmyydestä ei voi syyttää muita!!!
asuntoja on esitelty ja soitettu aina kun luvattu, eli kaikin puolin hyvää palvelua! viimeisestä vuokrakämpästä kun lähdettiin kun ostettiin oma, alko vuokranantaja marmattamaan jotain sontaa, ja itse asiassa vuokranantajat ( korkeastikoulutetut hesalaiset) luulivat että meillä on vuokratakuu vaikka henkilötakaus lukee ihan selvästi paperissa. tässä kohtaa lukaali puolusti meitä ja sanoi, että vuokranantajat on todellakin väärässä eikä tarvi kuunnella niitten haukkuja. ei tunneta mitenkään lukaalin työntekijöitä eikä ole muutakaan suhdetta heihin kuin asunnonhaku.Että ainakin minun terveiseni kyseiselle firmalle on kiitettävää! ehkä metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan... - aloittaja..
ella888 kirjoitti:
olen kaksi asuntoa lukaalin kautta vuokrannut mieheni kanssa, tosin kämpät on olleet vain mun nimissä. luottotietoni on mennyt vuosia sitten. tämä ei vaikuttanut mitenkään asiaan. takuuna on ollut molemmissa asunnoissa henkilötakaus. kaikki palvelut ym.on ollut tosi hyvää,ei mitään valittamista. toimeksiantosopimuksesta sen verran että toiseen asuntoon teimme sellaisen kun ei sopivaa kämppää löytynyt, mutta ei tosiaan huijattu sitä tekemään tai muutakaan. olen sen verran valistunut ilmeisesti tässä ketjussa että tiedän asioita joita te muut ette näköjään tiedä.omasta tyhmyydestä ei voi syyttää muita!!!
asuntoja on esitelty ja soitettu aina kun luvattu, eli kaikin puolin hyvää palvelua! viimeisestä vuokrakämpästä kun lähdettiin kun ostettiin oma, alko vuokranantaja marmattamaan jotain sontaa, ja itse asiassa vuokranantajat ( korkeastikoulutetut hesalaiset) luulivat että meillä on vuokratakuu vaikka henkilötakaus lukee ihan selvästi paperissa. tässä kohtaa lukaali puolusti meitä ja sanoi, että vuokranantajat on todellakin väärässä eikä tarvi kuunnella niitten haukkuja. ei tunneta mitenkään lukaalin työntekijöitä eikä ole muutakaan suhdetta heihin kuin asunnonhaku.Että ainakin minun terveiseni kyseiselle firmalle on kiitettävää! ehkä metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan...Hei! ed.kirjoittajalle...No hyvä juttu et sulle on käynyt tuuri ko.firman kanssa..Ja niin heidän kuuluisikin olla Vuokralaisen puolella....Ettei nämä ahneet vuokran antajat mitkä melkein ns.ilman nimeään vuokraavat huoneistoja...vuokratakuut kun pitäisi palauttaa keksitään ties mitä tekosyitä...Pelkäänpä ettei monellakaan nuorella ole käynyt yhtä hyvä tuuti kun sinulla...
- kirjoittaja..
aloittaja.. kirjoitti:
Hei! ed.kirjoittajalle...No hyvä juttu et sulle on käynyt tuuri ko.firman kanssa..Ja niin heidän kuuluisikin olla Vuokralaisen puolella....Ettei nämä ahneet vuokran antajat mitkä melkein ns.ilman nimeään vuokraavat huoneistoja...vuokratakuut kun pitäisi palauttaa keksitään ties mitä tekosyitä...Pelkäänpä ettei monellakaan nuorella ole käynyt yhtä hyvä tuuti kun sinulla...
Siis TUURI !
- kgjfvpgjp
kirjoittaja.. kirjoitti:
Siis TUURI !
Muuttaessani ilmoitin vuokran-antajalle kaikista asunnon vioista ja ed. asukkaan rikkomista. Siinä vuokranantaja päivitteli mukana ja firmastakin tultiin kuvaamaan. Mutta annas olla, kun muutin pois parin vuoden kuluttua, vuokranantaja vaati ko. firman välityksellä vuokratakuuta itselleen juuri muuttaessani läpikäydyistä virheistä... Kuvat tosiaan siis kannattaa ottaa! Ahneudesta (rahapulasta) kun tahtoo muisti alkaa pätkiä...
- ##
aloittaja.. kirjoitti:
Hei! ed.kirjoittajalle...No hyvä juttu et sulle on käynyt tuuri ko.firman kanssa..Ja niin heidän kuuluisikin olla Vuokralaisen puolella....Ettei nämä ahneet vuokran antajat mitkä melkein ns.ilman nimeään vuokraavat huoneistoja...vuokratakuut kun pitäisi palauttaa keksitään ties mitä tekosyitä...Pelkäänpä ettei monellakaan nuorella ole käynyt yhtä hyvä tuuti kun sinulla...
ei niiden kuulu olla kenenkään puolella vaan toimia niinkuin on oikein!
- piennar
kirjoittaja kirjoitti:
Minä otin yhteyttä Kuluttajasuoja-asiamieheen niin asiat hoitu."
- Anonyymi
kirjoittaja kirjoitti:
Ei kannata vuokralukaalista vuokrata, jos aikoo lemmikin ottaa. siellä lukee joka ilmoituksessa EI LEMMIKKEJÄ. se on ainoo välittäjä, jolla lukee huonossakin kämpässä, EI LEMMIKKEJÄ, se on jostain syystä, heidän tyyli. Kilpailijoilla on monessa sallittu, lemmikit.
onneksi on neljä muuta välitystoimistoa.
- muistettava
Mulla on Vuokralukaalista ihan hyviä kokemuksia. Aina on homma toiminut hyvin ja kämppiäkin on kuskattu firman autolla katsomaan. Joten ei valittamista...
Oli sitten vuokranantaja/välittäjä kuka tahansa niin aina perusjutut tehtävä:
- Valokuvat kämpästä tyhjänä!!
- Asunnon tarkastus yhdessä vuokranantajan kanssa ennen muuttoa!! Vaikka vuokrattu firman kautta, on hyvä tilaisuus samalla tutustua vuokranantajaan, kun tekee yhdessä tarkastuksen.
- Jos ilmenee jotain korjattavaa, heti yhteys vuokranantajaan!! Esim. nykyisessä kämpässä tapetoitu,vessanpytty vaihdettu,kaakeleita lisätty yms pikkuremppaa tehty pelkästään sen ansiosta että asuntoa tarkastettaessa vuokraisännän kanssa sain suuni auki.Vaikka asuu vuokralla, ei tartte asua missään läävässä...
- Vuokratakuut aina omalle erilliselle tilille pankkiin,ei ikinä vuokranantajan tilille!! Tilille on vuokranantajalla nosto-oikeus mutta siitä tulee aina tilin omistajalle tieto...
Noi nyt tuli nopeesti mieleen. Kun muistaa edes noi niin aika paljon on itsellä pelivaraa jos tulee ongelmia myöhemmin- BuffetWarre
Itse olen vuokralukaalissa asioinut vuokranantajan roolissa, ja joskua aiemmin ollut kavereiden mukana vuokralaisen roolissa. Kiireisiä tuntuvat nykypäivänä olevan, ja ilmeisesti se asiakaspalvelu tuntuu unohtuvan, ei tosiaan keritä vastailemaan puhelimeen yms. -Ja usein saa myös oikoa vuokrasopimustakin.
Porissa Vuokralukaali tuntuu iskeneen hyvään markkinarakoon. Asunnot halpoja, vuokra-asuntoja tarjolla paljon. Lisäksi on helvetin mukavaa, että asunnoista on kuvat netissä, ts. vuokra-asunnon etsiminen on helppoa kun ei tarvitse lukea montaa sanomalehteä ja soittaa kaikkia kylän välittäjiä läpi. Oman kokemuksen mukaan Porissa on todella vaikeata saada asunto vuokrattua itse esim. lehti-ilmoituksen perusteella. (kokemusta parilta kerralta tänä vuonna, asunnot tasokkaita keskustan kupeessa olevia kaksioita).
AHVL sanoo vakuudesta max. 3kk. Itse (ja aika moni muukin vuokranantaja) arvostaa rahatalletusta. Se, onko ko. talletus tehty vuokranantajan tilille, vaiko onko kyseessä pantattu tili joka on vuokralaisen nimellä, on vuokranantajan päätettävissä. Itse, ja aika moni muukin vuokranantaja haluaa vakuuden omalle tililleen..
Se, että kuvaa asunnon on hyvä idea. Vakuushan tulee palauttaa / jättää palauttamatta / palauttaa osittain pikimmiten vuokrasuhteen päätyttyä. Itse pitäisin kohtuullisena aikana päivää paria, ja mielellään niin että molemmat osapuolet tsekkaavat asunnon kunnon. Normaalia kulumista (kohtuulliset naulat seinissä etc) ei vakuudesta saa vähentää. Samoin asiaan vaikuttaa myös se, oletko asunut asunnossa 2kk vai 5vuotta.
Muistakaa myös että Vuokralukaali vain VÄLITTÄÄ asuntoja vuokranantajalta vuokralaiselle. Riitatilanteissa heillä ei ole asiassa mitään velvoitetta. - .,.,.,
BuffetWarre kirjoitti:
Itse olen vuokralukaalissa asioinut vuokranantajan roolissa, ja joskua aiemmin ollut kavereiden mukana vuokralaisen roolissa. Kiireisiä tuntuvat nykypäivänä olevan, ja ilmeisesti se asiakaspalvelu tuntuu unohtuvan, ei tosiaan keritä vastailemaan puhelimeen yms. -Ja usein saa myös oikoa vuokrasopimustakin.
Porissa Vuokralukaali tuntuu iskeneen hyvään markkinarakoon. Asunnot halpoja, vuokra-asuntoja tarjolla paljon. Lisäksi on helvetin mukavaa, että asunnoista on kuvat netissä, ts. vuokra-asunnon etsiminen on helppoa kun ei tarvitse lukea montaa sanomalehteä ja soittaa kaikkia kylän välittäjiä läpi. Oman kokemuksen mukaan Porissa on todella vaikeata saada asunto vuokrattua itse esim. lehti-ilmoituksen perusteella. (kokemusta parilta kerralta tänä vuonna, asunnot tasokkaita keskustan kupeessa olevia kaksioita).
AHVL sanoo vakuudesta max. 3kk. Itse (ja aika moni muukin vuokranantaja) arvostaa rahatalletusta. Se, onko ko. talletus tehty vuokranantajan tilille, vaiko onko kyseessä pantattu tili joka on vuokralaisen nimellä, on vuokranantajan päätettävissä. Itse, ja aika moni muukin vuokranantaja haluaa vakuuden omalle tililleen..
Se, että kuvaa asunnon on hyvä idea. Vakuushan tulee palauttaa / jättää palauttamatta / palauttaa osittain pikimmiten vuokrasuhteen päätyttyä. Itse pitäisin kohtuullisena aikana päivää paria, ja mielellään niin että molemmat osapuolet tsekkaavat asunnon kunnon. Normaalia kulumista (kohtuulliset naulat seinissä etc) ei vakuudesta saa vähentää. Samoin asiaan vaikuttaa myös se, oletko asunut asunnossa 2kk vai 5vuotta.
Muistakaa myös että Vuokralukaali vain VÄLITTÄÄ asuntoja vuokranantajalta vuokralaiselle. Riitatilanteissa heillä ei ole asiassa mitään velvoitetta.Ei ole suurempaa valittamista vuokralukaalista, mutta palvelu on joskus kiireistä. Itse olin joskus heidän toimistossa allekirjoittamassa vuokrasopimusta. Piti olla nopea homma, mutta kun täti vastasi kesken kaiken puhelimeen ja puhui siinä puolisen tuntia, alkoi tuskastuttaa istua siinä, kun olisi muutakin tekemistä ollut.
Joskus erehdyin asumaan hetken kämppiksen kanssa, joka ei hoitanut vuokria ajallaan ym. Kun sitten kämpästä lähdimme, niin lukaalin ihmiset olivat todella töykeitä minulle, joka olin kuitenkin kaikki hoitanut hyvin ja osan kämppiksenkin hommista. Ymärrän, että yhteinen sopimus on yhteinen, mutta turha minulle on huutaa, jos kämppis ei hoida asioita, minä en sille mitään voi. - nnkdgm
.,.,., kirjoitti:
Ei ole suurempaa valittamista vuokralukaalista, mutta palvelu on joskus kiireistä. Itse olin joskus heidän toimistossa allekirjoittamassa vuokrasopimusta. Piti olla nopea homma, mutta kun täti vastasi kesken kaiken puhelimeen ja puhui siinä puolisen tuntia, alkoi tuskastuttaa istua siinä, kun olisi muutakin tekemistä ollut.
Joskus erehdyin asumaan hetken kämppiksen kanssa, joka ei hoitanut vuokria ajallaan ym. Kun sitten kämpästä lähdimme, niin lukaalin ihmiset olivat todella töykeitä minulle, joka olin kuitenkin kaikki hoitanut hyvin ja osan kämppiksenkin hommista. Ymärrän, että yhteinen sopimus on yhteinen, mutta turha minulle on huutaa, jos kämppis ei hoida asioita, minä en sille mitään voi.itse en sieltä aio enään yhtään asuntoa hommata ! irtisanottii itsemme huhtikuun lopulla ja nyt meiltä pyydetään toukokuun vuokraa vaikka sanottiin et pelkkäsopimussakko riittää.. Kyllä on ihme touhua siellä, ja sitte sanotaan et joo saa sinne lemmikeitä ottaa ja sit siit tulee kauhee haloo ku ei saakkaan. Jollei tuo toukukuun vuokraa saa sovittua niin kyllä uhkaan oikeusjutulla jos meille on sanottu et pelkkä sopimussakko riittää..
- ....
nnkdgm kirjoitti:
itse en sieltä aio enään yhtään asuntoa hommata ! irtisanottii itsemme huhtikuun lopulla ja nyt meiltä pyydetään toukokuun vuokraa vaikka sanottiin et pelkkäsopimussakko riittää.. Kyllä on ihme touhua siellä, ja sitte sanotaan et joo saa sinne lemmikeitä ottaa ja sit siit tulee kauhee haloo ku ei saakkaan. Jollei tuo toukukuun vuokraa saa sovittua niin kyllä uhkaan oikeusjutulla jos meille on sanottu et pelkkä sopimussakko riittää..
Entä jos sopimussakko on saman suuruinen kuin vuokra? Yleistähän on että on kuukauden irtisanomisaika ja jos niin lukee vuokrasopimuksessa niin silloin olette velvollisia maksamaan myös toukokuun vuokran.
- Marjolie
BuffetWarre kirjoitti:
Muistakaa myös että Vuokralukaali vain VÄLITTÄÄ asuntoja vuokranantajalta vuokralaiselle. Riitatilanteissa heillä ei ole asiassa mitään velvoitetta."Lisäksi on helvetin mukavaa, että asunnoista on kuvat netissä"
Lisäisin tuohon kommenttiin vielä, että ne kuvat jotka netissä on
ovat IANKAIKKISEN VANHOJA!!
Olemme käyneet katsomassa useamman kerran asuntoja
ja verranneet kuvia niihin ja täytyy kyllä sanoa ettei asunnot
TODELLAKAAN ole ENÄÄ siinä kunnossa mitä kuvat väittää.
ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET USKOKO KUVIIN!!!
Tämä asunto minkä me vuokrasimme...katsoimme kuvat ja pääteltiin että se on hyvä. Sitten kun tultiin tänne katsomaan asuntoa, niin ei se ollut lähellekkään sellainen niin kuin kuvissa oli.
Tapetit riekaleina ja muovimatoissa pinttynyttä koiran/kissan paskaa
ja väli ovi oli melkein puoliksi irti...juu kivaa palvelua.
Vittuun noi sopimussakotkin! - Tarpeekseen saanut
Marjolie kirjoitti:
"Lisäksi on helvetin mukavaa, että asunnoista on kuvat netissä"
Tämä asunto minkä me vuokrasimme...katsoimme kuvat ja pääteltiin että se on hyvä. Sitten kun tultiin tänne katsomaan asuntoa, niin ei se ollut lähellekkään sellainen niin kuin kuvissa oli.
Vittuun noi sopimussakotkin!Joo-o, käytiin kanssa katsomassa asuntoa kyseisestä firmasta. Netissä olleet kuvat antoivat hyvän kuvan koko asunnosta. Kun päästiin paikan päälle, huomattiin että kuvat oli ihan jostain muusta asunnosta- eivät voineet edes olla vanhoja, koska esimerkiksi keittiössä oli ihan erilaiset, vanhat laatat kuin kuvassa. Lisäksi vessa, joka oli kuvien mukaan siisti, osottautui aivan kamalaksi. Vessapöntössä ei edes ollut vettä.
Olen myös huomannut, että nettisivuilla saatetaan kehua jotakin asuntoa hyväkuntoiseksi tai siistiksi, mutta kun sitä menee katsomaan, ovat tapetit lattialla ja koko huoneisto on hyvin epäsiisti ja huonokuntoinen.
Näyttöaikoja vaihdeltiin aivan mielivaltaisesti. Etenkin kun toinen asunnon vuokraajista tuli toisesta kaupungista, oli aikataulujen uudelleen suunnittelu päivän varoitusajalla hyvin hankalaa. - JM
nnkdgm kirjoitti:
itse en sieltä aio enään yhtään asuntoa hommata ! irtisanottii itsemme huhtikuun lopulla ja nyt meiltä pyydetään toukokuun vuokraa vaikka sanottiin et pelkkäsopimussakko riittää.. Kyllä on ihme touhua siellä, ja sitte sanotaan et joo saa sinne lemmikeitä ottaa ja sit siit tulee kauhee haloo ku ei saakkaan. Jollei tuo toukukuun vuokraa saa sovittua niin kyllä uhkaan oikeusjutulla jos meille on sanottu et pelkkä sopimussakko riittää..
Sopimussakko helvetin aliälyinen apina on yhden kk vuokra!!!
- mämä
BuffetWarre kirjoitti:
Muistakaa myös että Vuokralukaali vain VÄLITTÄÄ asuntoja vuokranantajalta vuokralaiselle. Riitatilanteissa heillä ei ole asiassa mitään velvoitetta.Minulla on porissa useita asuntoja, joista ei mikään keskustassa. Saan asuntoihin itse helposti vuokralaiset kun ilmoitan mikko.fi:ssä ja se näkyy samaan rahaan myös satakunnan kansassa.
En halua asuntoihin opiskelijoita, kosa ne eivät yleensä asu kauaa. Parhaat vuokralaiset asuneet kymmenisen vuotta, kiitos heille. - huh huh...
nnkdgm kirjoitti:
Varmasti luki että kk irtisanomisaika? hmm... jos irtisanot ittes huhtikuun lopulla, siitä kk etee päin tulee irtisanominen voimaan. PLUS se sopimus-sakko, ne ei oo sama asia... Eli lain mukaan toukokuun vuokra ja se sopimus sakko joka on yleensä sama kuin kk vuokra. Tälläsestä asiasta on turha marmattaa, lukisit sopimuksen enne ku allekirjotat
- TervetuloaPoriin
Marjolie kirjoitti:
"Lisäksi on helvetin mukavaa, että asunnoista on kuvat netissä"
Vittuun noi sopimussakotkin!Samanlainen kokemus vuodelta 2011. Asunnossa oli kylppäri homeessa, keittiön taso hakattu jollain (kirveellä?) ja asunnossa tupakoitu vuosia. En voinut sinne muuttaa, mutta jouduin maksamaan kuukauden vuokran 2kk:n takuun = yli tuhat euroa tyhjästä. Törkeetä touhua! Kuluttaja-asiamiehelle olis kuulunu, mutta sillon oli niin paljon muuta murhetta, etten jaksanut.
- valentine3
Sekä opiskelijapoikani että -tyttäreni opiskelijayksiö hoitunut kyseisen firman kautta asiallisesti. Ei valittamista.
- löytyyyy
Itse kävin monet asunnot katsomassa Vuokralukaalin kautta, mutta koskaan ei päästy vuokrasopimuksen allekirjoittamiseen asti. Milloin asunnon vuokrasi asunnon omistajan sukulainen tai milloin mitäkin tuli esteeksi, yleensä ei kuulunut soittoa heiltä päin vaikka lupailivat soitella. Kaikkein huonon kokemus oli, kun ehdin irtisanoa vanhan asuntoni, kun löysin lukaalin kautta sopivan ja sovittiin seuraavaksi päiväksi että ne tekevät paperit kuntoon ja menen käymäään siellä allekirjoittamassa ne. No seuraavana päivänä menin käymään, sanottiin ettei paperit ole kunnossa vielä, että soittele iltapäivällä. No, sitten soitin ja sanottiin taas ettei ole vieläkään kerennyt tekemään, ne lupasivat soitella vielä samana päivänä. Mutta tähän päivään mennessä ei ole soittoa kuulunut.. Onneksi sain aivan viihtyisan asunnon ja kunnon palvelun toisesta välitystoimistosta.
Itse en voisi suositella kyseistä paikkaa kellekkään..- Salsamekko
Mulle ainakin alkoi soittelemaan joku vanha äijä joka sanoi että hänellä on monta vuokrakämppää porissa. Hänelle kelpaa maksajaksi vaikka sossu jos muista ehdoista sovitaan. Hän käy silloin tällöin tarkastamassa asunnon kunnon ja vuokrasta voidaan hyvittää jos olen hameenhelma hampaissa odottamassa hänen käyntiään. Sai kuulemma minun tietoni ja puhelinnumeroni joltain ämmältä siellä v-luukussa. Eli sinne en enää koskaan ota yhteyttä asuntoasioissa. Kaikkia perverssejä tuntuu olevan sekä luukussa että omistajissa.
- jcvbjcjblckjb
Itse olen vuosien aikana käynyt katsomassa lukaalin asuntoja monen monta kertaa,koskaan ei ole tärpännyt. Jos jostain asunnosta olen ollut kiinnostunut niin esim.yhteydenotot vuokran.ant ovat olleet hyvin vaikeita tai sitten niitä ei edes koskaan tehty.Ja se mitä itse henk.koht olen kys.firman työntekijöitten kuullut puhuvan asiakkaistaan ei ole kovinkaan mairittelevaa..Asunnon saa jos miellyttää pärstäkerroin..Yleisesti ei ole hyvä kuva firmasta mutta asuntoja on ja ne ovat helposti löydettävissä:)
- Näin on
Olen itse vuokranantaja.Olen saanut aina hyvät vuokralaiset.Olen asettanut tiukat kriteerit,millaisen vuoralaisen haluan.Luottotiedot ja vakuudet täytyy olla kunnossa.Kotieläimiä ei saa olla.Työ-tai opiskelupaikka pitää olla ym.Kun ainakin 2 sopivaa ehdokasta on löytynyt,ovat ottaneet
yhteyttä.Olen saanut itse niistä valita.Vuokrasuhteet ovat olleet usean vuoden mittaisia.Tyytyväisyys on ollut molemminpuolista. - vuokranantaja...
Näin on kirjoitti:
Olen itse vuokranantaja.Olen saanut aina hyvät vuokralaiset.Olen asettanut tiukat kriteerit,millaisen vuoralaisen haluan.Luottotiedot ja vakuudet täytyy olla kunnossa.Kotieläimiä ei saa olla.Työ-tai opiskelupaikka pitää olla ym.Kun ainakin 2 sopivaa ehdokasta on löytynyt,ovat ottaneet
yhteyttä.Olen saanut itse niistä valita.Vuokrasuhteet ovat olleet usean vuoden mittaisia.Tyytyväisyys on ollut molemminpuolista.päinvastoin, sain luuserin vuokralaisen, nyt oikeusteitse haen vuokriani, ja tuskin ikinä saan kaikkia vuokriani pois.
- Ihan tyytyväinen
Näin on kirjoitti:
yhteyttä.Olen saanut itse niistä valita.Vuokrasuhteet ovat olleet usean vuoden mittaisia.Tyytyväisyys on ollut molemminpuolista.luottotietoja? Itse menetin konkurssissa talon ja melkein kaiken muunkin. Töitä en ole saanut sen jälkeen ja hieman hanttihommia tehnyt.
Olen nyt viidettä vuotta YH-asuntojen kämpässä ja yhtään vuokraa en ole jättänyt maksamatta ja asun mielestäni siististi.
Ei se mielestäni noista tiedoista ja työpaikasta kiinni ole jos vuokrat jää maksamatta. Kyllä se riippuu ihmisestä itsestään.
Kaveri vuokrasi työssäkäyvälle miehelle kämppänsä ja luottotiedot olivat kunnossa. Ekan vuokran jälkeen kaikki jäi maksamatta mutta millään hän ei saanut kaveria sieltä pois. Aikanaan kun homma hoitui jäi kämppä aivan siivvottomaan kuntoon ja joka paikka rikki.
Eli kyllä meitä fiksuja työttömiäkin on millä tiedot on mennyt.
Itse vuokraisin tulevaisuudessakin YH-asunnoilta. - 25.
Ihan tyytyväinen kirjoitti:
luottotietoja? Itse menetin konkurssissa talon ja melkein kaiken muunkin. Töitä en ole saanut sen jälkeen ja hieman hanttihommia tehnyt.
Olen nyt viidettä vuotta YH-asuntojen kämpässä ja yhtään vuokraa en ole jättänyt maksamatta ja asun mielestäni siististi.
Ei se mielestäni noista tiedoista ja työpaikasta kiinni ole jos vuokrat jää maksamatta. Kyllä se riippuu ihmisestä itsestään.
Kaveri vuokrasi työssäkäyvälle miehelle kämppänsä ja luottotiedot olivat kunnossa. Ekan vuokran jälkeen kaikki jäi maksamatta mutta millään hän ei saanut kaveria sieltä pois. Aikanaan kun homma hoitui jäi kämppä aivan siivvottomaan kuntoon ja joka paikka rikki.
Eli kyllä meitä fiksuja työttömiäkin on millä tiedot on mennyt.
Itse vuokraisin tulevaisuudessakin YH-asunnoilta.Paitti että Yh-asuntoihin taitaa olla hirveät jonot ja kipeimmin asuntoa tarvitsevat ovat etusijalla?
- biuviu
Todella omituinen välitysfirma. Minulle luvattiin asunto, mutta hups he unohtivat ilmoittaa vuokranantajalle, että otan sen asunnon, vuokranantaja sitten antoikin sen toiselle. No sitten he oman virheen myönsivät ja etsivät minulle toisen kämpän. Lähettävät postissa vuokrasopimuksen, mutta kaupanpäälle tuli kirjekuoressa myös kahden muun asunnon vuokrasopimukset, eli näin neljän ihmisen henkilötunnukset tilinumerot jne. He vaan käskivät heittää ne "ylimääräiset" roskiin... Takuut tulivat hienosti takaisin, siinä ei valittamista.
- Kämpisti!
Kun vuokraatte asuntoa vaatikaa vuokranantaja paikalle ja kuvatkaa kaikki mielestänne vialliset kohdat, kuten halkeamat, tapettien tahrat, repeytymät jne. Laatikaa havaituista vioista luettelo, liittäkää oheeen kuvat ja allekirjoittakaa selostus yhdessä vuokranantajan kanssa päivämäärää unohtamatta.
Ainoa varmasti toimiva keino ettei joudu maksumieheksi pois lähtiessä, sillä voitte osoittaa vikojen olleen olemassa jo muuttaessanne ko. asuntoon. - Asunnon omistaja
Kämpisti! kirjoitti:
Kun vuokraatte asuntoa vaatikaa vuokranantaja paikalle ja kuvatkaa kaikki mielestänne vialliset kohdat, kuten halkeamat, tapettien tahrat, repeytymät jne. Laatikaa havaituista vioista luettelo, liittäkää oheeen kuvat ja allekirjoittakaa selostus yhdessä vuokranantajan kanssa päivämäärää unohtamatta.
Ainoa varmasti toimiva keino ettei joudu maksumieheksi pois lähtiessä, sillä voitte osoittaa vikojen olleen olemassa jo muuttaessanne ko. asuntoon.Kyllä on. Valitettavasti ihan liikaakin mutta se on varmaa että lisää ei tule.
- älyhoiiii
ei ole tullut mieleesi että ei niitä asuntoja niin vaan "oteta", vuokranantaja valitsee kenet ottaa, oman ehdokkaansa tai jonkun muun.
- Vuokralainen09
Jos haluatte parempia kämppiä käykää kysymässä suomen asuntotoimistosta =) Se on siinä missä makuuni ja kela on. Sinne mekin mentiin. Oli aika kiva asunnon välittäjä. Suosittelen.
- Miksmääaina
Sammaa mieltä... On vain todella huonoja kokemuksia lukaalista... Itese nykyisen vuokrasin suoraan omistajalta, ei mitään vakuusmaksuja tms. hienosti on toiminut...
- Ihmeelistä!
Miksmääaina kirjoitti:
Sammaa mieltä... On vain todella huonoja kokemuksia lukaalista... Itese nykyisen vuokrasin suoraan omistajalta, ei mitään vakuusmaksuja tms. hienosti on toiminut...
Niin aihe oli Vuokralukaalista.
Mielestäni heillä homma toimii.
Luottotiedot tarkastetaan aina ja vakuudet vaaditaan.
Edellä kirjoittanut kertoi, "ettei mitään vakuusmaksuja"???
Kyllä täytyy olla luottavainen vuokranantaja tai sitten tuttu.
Itsellä on kokemusta monista vuoralaisista.
Kehenkään en ole vielä niin paljoa luottanut, ettei vakuutta ole tarvinnut maksaa.
Uskonpa, että em.asuntoa on ollut vaikea vuokrata, joko kunnon tai sijainin puolesta, jos
vakuuksiakaan ei ole tarvinnut maksaa.
Mutta hienosti homma pelaa Lukaalissa ja ystävällistä porukkaa.
ps.kannattaa muuten aina välillä katsoa peiliin - vanha tuttu
Kaveri on oikea alan ammattilainen,reilu tyyppi ja asiansa osaava.suosittelen myös.
- Marko.S.
Poikamme asui vuokraluukaalilta vuokratussa asunnossa,pojan muutettua pois tuli tuli korvausvaatimus jo vuokratessa rikki olleista parvekkeen oven sälekaihtimesta ,ikkunan pidikkeestä,teipin jäljistä makuuhuoneen ikkunanpokissa. Muuton jälkeen omistaja teeti vessaremontin ja laskutti siivouksen pojaltamme ja syytti vielä kahden vesihanan varastamisesta.Eipä löytynyt vuokraluukalilta dokumenttia vioista vaikka vuokratessa teimme niistä ilmoituksen.sanottiin että kyllä meidän nyt täytyy ne maksaa kun olette ne itse aiheuttaneet,hintakin oli tuulesta temmattu 500 euroa!!!
- vaan jatkuu
jos asia tosiaan on näin niin vaikka oikeuteen, luulenpa että nää firmat luottaa siihen että kukaan ei uskalla pistää hanttiin.
- että semmosii
Asun itse 4 vuotta vuokralukaalin kautta vuokraamassa asunnossa. Tällä hetkellä asunto on minulle ihan liian kallis. Ja haen halvempaa. Vuokralukaalista lupasivat hoitaa...eipä tapahdu mitään. Luottotietoni ovat menneet, mutta hoidan velkojani koko ajan, eivät ole menneet vuokrien takia. Tästä asunnosta takuita lukaalissa melkein 2000e. Saisin henkilötakaajan siksi aikaa kunnes saisin takuut tästä. Käyn töissä, kohtuupalkkaisessa ja vakituisessa. Ei lemmikeitä ja jo aikuinen. siis lapset maailmalla.
Tiedän vaan, että lukaalin kautta on vuokrattu monelle luottotiedottomalle nuorelle asunto. jotka on jättäneet vuokrat maksamatta ja asunnot todella siivottomaan kuntoon. Itse aijon laittaa lehteen ilmoituksen. Kun lukaalin kautta en asuntoa saa. - hyvin pettynyt
ihan peestä koko firma.ennen vanhaan olivat aivan inhimillisiä,nykyään euron kuvat silmissä kulkee.eivä tee mitään vuokralaisen hyväksi vaikka asia olisi mikä,vuokranantajia pokkuroidaan,poikottiin koko firma.
- se bisnis=)
aivan, ja..
ei saa rahallakaan kämppää, mutta nuoret sossun asiakkaat ovat suosikkeja, onhan vuokranmaksu varma. luottotiedoista viis.
vuokraisäntäkin ottaa mieluummin sellasia jokka vähän pistää kämppää 'remonttiin' sillointällöin.
ja nuoret muuttavat usein, se tietää niitä euroja.
- infoa vuokraajille
Tiedoksi vuokratakuu tallennetaan pankkiin omalle erilliselle tilille ja on ei ole vuokrafirmalla mitään osuutta asiaan. Kuin vuokran jäädessä rästiin vapautuu vuokrausfirmalle... Ottakaa selvää ja kyselkää pankeista paremmin.
Sekä kasvaa tilillä korkoa omaa vauhtia.- tarkennus
ei jää IKINÄ vuokrausfirmalle vaan vuokranantajalle se talletettu raha..
- joopaaaa
asun täl hetkel lukaalist hankitusta asunnos poikakaverin kanssa ja aluksi oli kyllä hassua, kun lupasivat soittaa ja sitten eivät soittaneetkaan, haluttu asuntoki meni. ei mitään, tilanteesta oppineina menimme aina paikan päälle juttelemaan asioita ja kyllä homma pelasi, kuhan osaa vaa pyytää!
melkei vuosi ollaa täs jo asuttu ja vuokranantaja on mitä kivoin tyyppi!
en sitten tiedä mitä melkein 1000€ vuokratakuille tapahtuu, mut me pidetään kämppä kunnos ja kunto kun tähän muutettiin laitettiin ylös paperille ja lukaaliin kopio.
jos ongelmia alkaa ilmetä, ni mä ainaki taistelen loppuu asti!
kaikekaikkiiaa lukaali o iha ok paikka hankkia asunto ja kyllä ne kuvat netissä vastaa ihan oikeeta elämää.
sen oon päättänyt, et mahdollisimma nopeest kyl pitää osake silti hankkia. ei tää vuokralaisen olo ol mitää rahallisesti kannatettavaa, mutta sitte vasta ku elämä antaa osakkee ostol myöte, sitä ootelles.- Vuokratakuut
saat takaisin,kun muutat pois,jos olet maksanut vuokrat ja pitänyt asunnon kunnossa.Itse olen vuokranantaja.Vuokralukaali hankkii vuokralaisehdokkaat,joista yhdessä valitsemme sopivimman.Yleensä itse en ole valintaan kovin paljon osallistunut,koska olen jo toimeksiannon tehdessäni ilmoittanut valintakriteerit.Hyvin on homma toiminut.Nykyisin täytetään kuntotarkastuslomake asuntoon muutettaessa.Ei tule vuokralaiselle sitten hankaluuksia pois muuttaessa.Vuokratakuut on aina palautettu täysimääräisenä.Vuokralukaalissa ei olla kummankaan puolella,vaan kumpikin osapuoli voi koko vuokrasuhteen ajan kääntyä heidän puoleen,jos ongelmia tulee.Itse olen ollut vuokralaisiini tyytyväinen,pisin vuokrasuhde on kestänyt 5 vuotta.Sitten he osti oman asunnon.
Siinä olet oikeassa,että oma asunto on pidemmän päälle edullisin vaihtoehto.Aina ei vaan ole siihen mahdollisuuksia,esim.opiskelijat ja nuoret yleensä.Vuokra-asuntoja ja vuokranantajia tarvitaan.Suosittelen vuokralukaalia!
- talojamansikka
ostakaa oma asunto, niin ei tarvitse vuokrata
- hlo
Jos jollakin sattuu tyhjillään virumaan kolmio keskustan alueella ni olisin kiinnostunut vuokraamaan sen!
- ...yksi petetyistä..
....kyllä on minustakin ihme touhua tuolla vuokralukaalissa. olen käynyt katsomassa ja hakenut ties montaako asuntoa heidän kauttaa mutta ei....viimeisin oli kaiken huippu.....hakijoita ei ollut kuin minä...ja vuokralukaalista ilmoitettiin että, tällä kertaa ette saanut asuntoa.....!!!! meinaan asioida vielä yhden kerran tässä firmassa ja sen tulevat siellä kaikki kuulemaan....
- housu paikka
itsellä ollut yksi kämppä vuokralukaalista ja se jäi viimeiseksi. Ei kiinnostanut vesivaurio keittiön katossa,puolen kämpän sähköttömyys ja makuuhuoneen käyttökelvottomuus kylmyyden takia (maanpinnan alapuolella). Nämä viat ilmestyivät siis vuokrasuhteen puolenvälin paikkeilla.Vuokraisäntä asui joo samassa talossa kuin me,mutta kehotti kääntymään vuokralukaalin puoleen...siinä sitten leikitiin oravanpyörää,kunnes vuosi tuli täyteen ja irtisanoimme sopimuksemme. Yritti jostain olemattomista tapetin naarmuista meidän koiraakin syyttää,kun kerta heillä oli todisteena kuvatkin siitä..Pyysin lähettää ennen ja jälkeen kuvat minullekin,mutta kuvia ei ikinä kuulunut ja vuokratakuukin maksettiin kokonaisena takaisin. Kyllä siinä siihen touhuun joo vähän pinna paloi,kun vielä kämpän irtisanomisilmoitustakin allekirjoitettaessa mainitsimme kämpän vioista ja se ohitettiin olankohauksella. No,ehkä jotain hyvääkin.Olimme jo hyvissä ajoin olleet varmoja kämpästä lähtöön,joten olimme katselleet omistusasuntoja ja heti tärppäsi. toivottavasti en joudu enää ikinä tekemisiin ainakaan saman vuokrafirman kanssa.
- Ymmärtävä Ykä
Joo, kyllä se on juuri välitysfirman vika, jos asunto on paska!
Kyllä niitten välittäjien olisi tietenkin pitänyt laittaa haalarit päälle ja korjata kosteusvaurio, vetää huoneiston sähköt uusiksi ja korjata makuuhuoneen heikkotehoinen patteri. Kyllä on ihme etteivät sitä tehneet, olisi kyllä pitänyt!
Ja sitten vielä, olisihan heidän nyt ihan ilman muuta pitänyt antaa vuokranantajalle määräys olla nipottamatta siitä tapetista. Olisivat vaikka uhanneet sitä jollain, ettei olisi moisia puhunut.
Olet kärsinyt ihan hirvittävän vääryyden tämän yrityksen osalta. Onneksi toit nyt asian julki, että muutkin tietävät, että välitysfirman henkilökunta ei ole innostunut tekemään remontti- sähkö- ja putkitöitä, vaikka olet niistä kertonut!- välistävetäjä
olet oikeassa, mutta voisitko vielä kertoa, miksi välitysfirmaa tarvitaan
- Linday Gohan
Välittävät todella ahkerasti "sossun" kautta sijoitettavia asukkeja.....
- Asuntoa etsin
Pakko laitella tänne, vaikka vanha ketjuviesti onkin.
Vuokralukaalin kautta asunnonnäyttö viikko sitten ja asunto oli lupaavan oloinen, mutta järkyttävässä kunnossa.
Erikseen en ala luettelemaan, mutta järkyttävintä minusta, parvekkeen ulompi ovi ja parvekkeen lattia TÄYNNÄ pulun p*skaa ja sitä oli paljon. Parveke ei ollut lasitettu, mutta sillä oli vuorattu parveke umpeen.
Miten tässä kunnossa asuntoa edes esitellään? Tiedän ettei ole kyseisen firman tehtävä, mutta silti.
En todellakaan laittanut hakemusta. - VArma vuokra
Olin kerran tekemisissä sen vuokralukaalin paksun välittäjän kanssa. Ostin kompassin että en koskaan edes kuse sinnepäinkään.
- 2w446314
Melko huonokuntoisia asuntoja vuokraavat. Monissa taloissa on kosteusvaurioita, mutta se lienee koko kerrostalon ongelma. Kosteusmittauksen voisi silti suorittaa ennen uuden asukkaan muuttamista. Köyhillä opiskelijoilla/työttömillä ei ole paljon varaa mistä valita.
- jettyz
Vuokralukaalin hakemukset ovat sitovia, mutta kuitenkaan paikasta ei IKINÄ soiteta kuinka hakeman asunnon kanssa on käynyt, aina joutuu soittamaan itse ja vaikka soittaisikin niin siellä on joku juuri valmistunut tytteli luomassa uraa puhelimen vastaajana eikä ikinä tiedä mistään mitään :P Samoin asuntoesittelijät, asuntoesittelyssä, jossa kohteena oli asunto johon oli tulossa putkiremontti, niin esittelijä ei osannut vastata yhteenkään kysymykseen putkiremonttia koskien, kertooko enemmän ammattiteidosta vai siitä että sekin muija oli palkattu firmaan naaman perusteella?
Niin huonoa asiakaspalveluakin kyseiseltä firmalta saa että huhhuh.. erityisesti miehiltä. Valitettavaa vain että erityisesti porin vuokramarkkinat ovat tämänP****firman hallussa, suosittelen kaikille yksityisiä vuokranvälittäjiä (mm. mikko.fi hyvä paikka) sitä kautta löysin omalle perheelleni aivan loistavan asunnon, eikä ikinä toivottavasti tarvitse nöyrtyä vuokralukaalin asiakkaaksi...Just miehilt saa parhaimma palvelu ja kyl muikkeleiltaki. tai no, viimeks asioinu lukaalis puolt toist vuot sit, et toi, voinu muuttuu meininki!
Mut kyl se nii o, niiko kaikis asiakaspalvelu tilanteis, et käyttäydy nii mite itteäs tahdot käyttäytyvän... ei tainnu men soomekieli iha oikee, mut anyway!
tuli vastattua ainaki!
- Rahal saa
Useita kertoja juoksutettiin turhaan toimistossa ja asuntojen näytöillä. Asunnot törkeässä kunnossa, mm tupakan polttojälkiä lattiamatoissa, viinapulloja, tapetit revitty, paskavaippoja pitkin lattioita, vessaa ei ikinä siivottu, ihan musta törkystä, keittiön kaapit puukotettu kamalaksi ja kosteus/homevaurioiset. Ei muka oltu tupakoitu ja kauhea käry haisi kämpäs lattioilla olevien tumppien lisäksi. Kaiken huipuksi asunto oli heidän mielestään tyhjä ja luovutettavassa kunnossa. Olohuonees viilletty sohvanraato yms.
Paperiasiat hakemusasiassa ja asuntojen tiedoissa retuperällä ja kukaan ei ottanut asiakasta vakavasti. Kyllästyin euronkuvat silmissään olevaan vuokralukaaliin ja ostin 90 000e asunnon vapailta markkinoilta vuokraamisen sijasta, vaikka vanha luottohäiriömerkintä tiedoissani kummitteli. On se kumma, ettei raha kelpaa vuokrausasioissa.
Yhtä paskat kokemukset heidän toimistostaan yli 12 vuoden ajalta. Paskan kun saa pyytämättäkin, mutta heillä joutuu virlä maksamaan siitä. Ei wittu mitä toimintaa! - Kippurahännän veli
On kyllä omakohtaista kokemusta. Kaksi kertaa. Ensimmäinen ja samalla viimeinen. Se kundi jolla on puolijoukkueteltta "pikkutakkina" yritti kusettaa. On sitä paljon paremmatkin yrittänyt.
- kommentini
Jos tarkoitat sitä ylimielistä ,,,,,ei niin kovin hoikkaa miestä,,,,
Niin en suosittele.....
Olisko noussut tutkinnot hattuun? - Pluttoniumi
Vuokralukaali irtisanoi vuokrasopimuksen ja uhkasi oikeudella mikäli asukas ei muuta välittömästi. Kumminkin asukkaalla oli irtisanomissuoja päällä joten Lukaalin uhkaus oikeudella oli laiton. Asukas huomautti tästä Lukaalia ja sai asua siihen saakka jonka laki salli. Kumminkin muutettaesssa Lukaali otti "vahingon" takaisin pimittämällä vuokratakuun olemattomista asumisen jäljistä...
- tuttua huuttua
Ihan vaan yleisesti, että onko oikein joku tutkinto siihen että osaa kirjoittaa vuokrasopimuksen ja vedättää yleensä nuorehkoa asiakasta 6-0. Luulen että joidenkin vuokranantajien kanssa on sopimus että välitysfirmat hoitavat asunnon vuokrattavaan kuntoon edellisen asukkaan jäljiltä, mutta selvää on että eipä juuri kiinnosta. Rahat pois ja kiitos ja hyvästi. Vuokrasopimuksen voi printata netistä ja sen osaa raumalainenkin kirjoittaa, ja näistä sitten veloitetaan tyhmiltä 80-100 euroa.
- mä*
Vuokra Lukaalista itellä kokemusta useemman kämpän osalta ja ihan perseestä koko lafka. Odottelin uuden asunnon avaimia viimeiseen mahdolliseen muutto päivään asti, vaikka kaikki osapuolet lupaisivat avaimet ajoissa. Soitin ja kävin Lukaalissa useita kertoja päivässä. Loppujen lopuksi oli pakko soittaa tulevalle vuokra isännälle henk. kohtaisesti. Hän kertoi että avaimet oli palautettu firmaan 2 päivää sitten. Joka puhelussa luvattiin että heti ilmoitetaan kun avaimet siellä. Ja siellähän ne oli maannut useamman päivän. Tehtiin sitten muutto ja 2 asunnon siivous yhdessä illassa. Kahden naisen toimesta. Ja kaiken kukkuraksi vanha asuntoni, joka oli myös Lukaalin kautta, oli liian huonosti siivottu. Kas kummaa. Jouduin siellä sitten vielä kaiken kukkuraksi joka nurkan nyppimään. Johon ei yksinkertaisesti ollut aikaa aijemmin vaikka niin etukäteen luvattiin. Joten ihan vaan terkkuja kyseiseen paska firmaan: KIITOS! On ilo että löytyy tuollaisia asiakaspalvelun kukkasia!
- ällikällä kaaliin
Aika outoa meininkiä ko. firmalla. Vaativat kuulemma jopa henkilön, joka takaa kahden kuukauden vuokran. Pois ei saa muuttaa ennen kuin vuosi on kulunut tai joutuu maksamaan kuukauden sakkovuokran. Asunnoista ei saa tietoja sähköisesti ja palvelu ylimielistä.
Eikä mikään laki puutu tuollaiseen menoon? - entinen asiakas
Paska firma, ei voi muuta sanoa! Tyttöystäväni muutti toiselta paikkakunnalta Poriin töiden perässä, jotenka tarvitsi siis nopeasti asunnon. Oli sitten vuokralukaalin asiakkaaksi päätynyt.
Lukaali sitten sysäsi hänet (silloin 17v) VIIKKARIIN, säveltäjänkadun pulsu/narkki mestaan (kaikki porilaiset tietää eiksje?) Lukaali vaan vakuutellut tälle tyttöselleni, että kovin on rauhallista ja mukavaa aluetta, huh huh!
No, meinasi käydä vielä niin että olisi joutunut maksamaan sen sopimussakon, kun ei siinä todellakaan vuotta kuvitellut majailevansa. Vuokralukaali ei noteerannut mitenkään tyttöystäväni valituksiin. (Naapurin narkkarit kävivät öisin ovella vetämässä turpaan, milloin tehtiin kaiken nä. ilkivaltaa, 50 miehet tulivat ovelle vaatimaan seksiä yms.)
Minäpä sitten tartuin puhelimeen ja 'nätisti' ilmaisin ettei tänne jää ja mitään sopimussakoja ei tule. Ei muuten tullut ;) - exasiakas
Ei ikinä enää vuokralukaalilta asuntoa! Ensimmäisen asunnon kanssa oli ongelmia heti alusta asti kun eivät ilmoittaneet mitään, vaan jouduin itse soittamaan useaan otteeseen viikkokausia ja kysellä että sainko asuntoa vai en. Kun sitten muutin pois meinasivat pitää takuurahat, koska seinissä oli edellisen asukkaan ruuvin jälkiä ja minun jäljiltäni naulan reikiä. Sanoin ettivät voi siitä sakottaa. Sitten keksivät että on siivottu liian huonosti (mm.lavuaarin alareunassa oli saippuan jäämä), lattialla hiekkaa (sen jälkeen kun olivat itse jo esitelleet asuntoa useamman kerran). Kuukauden päivät taistelin rahoistani ja sain ne takaisin kun uhkasin viedä asian eteenpäin. Joten neuvoni on, että jos sieltä on pakko vuokrata niin OTTAKAA KUVAT joka ikisestä epäkohdasta!!!
En aio enää koskaan käyttää tätä firmaa enkä voi kenellekään sitä suositella! - myyjän markkinat
Vuokratakuiden kanssa vedättämistä voidaan kutsua myös toisella nimellä,nimittäin LIIKETOIMINTA.. Tilanne on porissakin vuokramarkkinoilla valitettavasti niin että myyjän ehdoilla mennään ja välittäjät sanelevat säännöt, mutta onhan noita firmoja myös muita kuin yllämainittu, kokekaa ja yllättykää.
- Vuokramarkkinoilla
ei ole tarpeeksi hyvää kilpailijaa.Lukaali on saanut kohtuuttoman suuren suosion ja käyttää sitä hyväkseen.Vuokranantajana vaihtaisin välittäjää,jos varteenotettava vaihtoehto olisi.Ne muut on niin pieniä.Hyvien vuokralaisten etsiminen kestää pidempään.Lukaalin kautta vuokralaisen saa nopeasti ja saa valita useammasta hakijasta mieluisensa.
- kokemusta on
vuokrapori on huijannut minuakin,porin paskin vuokravälittäjä! Älkää menkö!
- Vuokrapori LVV
Kirjoituksessanne mainitsema yritys Vuokrapori on virheellinen. Vuokrapori ei liity asiaan. Kyseessä on joku muu yritys.
Voitte ottaa yhteyttä toimistoomme kaikissa vuokrausasioihin liittyvissä kysymyksissä, vastaamme mielellämme.
Ystävllisin terveisin Vuokrapori LVV
- Hapankorppu
En mihinkään yritykseen ota kantaa, mutta lukiessani huomasin tuon "ällikällä kaaliin" nimimerkin tekstin. Tuo sakko tulee vuokrasopimuksen rikkomisesta, joka on yleensä yhden kuukauden verran. Se suojaa sekä Vuokralaista että Vuokranantajaa. Mikäli vuokralainen lähtee muutaman kuukauden kuluttua, tarvitsee vuokranantajan taas etsiä uusi vuokralainen. Ja jos vaikka vuokranantaja myy asunnon, saa vuokralainen tuon summan joutuessaan muuttamaan yllättäen pois.
Ja nimimerkki "yksi petetyistä": Minulle on käynyt sama erään toisen välitysfirman kanssa, mutta vuokranantaja kuitenkin voi halutessaan päättää ettei halua ketään asunnonhakijoista, jos ei ole tyytyväinen vaihtoehtoihin. Edes siihen yhteen.- ahneuteen kyllästyny
Vuokra-asuntojen välittäjät ovat liikkeellä asenteella, jonka perusteella voisi oikeastaan kysyä miksi he yleensä vuokraavat asuntoaan. Ei keinottelu ole pakollista.
Ja mitä sanoo laki asiasta?
"Voiko vuokranantaja irtisanoa vuokrasopimukseni?
Irtisanomisperusteista on säädetty laissa asuinhuoneiston vuokrauksesta. Määräaikaisissa vuokrasopimuksissa irtisanominen on mahdollista vain lain tarkoittamissa erityistilanteissa. Toistaiseksi voimassa oleva vuokrasopimus päättyy irtisanomisajan kuluttua.
Vuokranantajan irtisanoessa vuokrasopimuksen irtisanomisaika on 6 kk, jos vuokrasuhde on kestänyt yhtäjaksoisesti vähintään yhden vuoden. Muussa tapauksessa aika on 3 kk. Vuokralaisen irtisanoessa sopimuksen irtisanomisaika on aina yksi kuukausi."
Ymmärrettävästi keinottelijat haluavat vain rahastaa ihmisiä asuntojen avulla ja maksattaa näillä kaiken mahdollisen. Asukas on tällaisille "ihmisille" pelkkä hyödyke. Näin ollen hyödykkeellä ei heidän mielestään tule olla mitään oikeuksia vaikka hyödyke maksaa maltaita vuokranantajalle ja voisi jotenkin odottaa saavansa jotain vastineeksi.
- Totta,hapankorppu
Näin se menee.Peli on raakaa,mutta rehellistä.Vuokranantajana olen kerran hyötynyt tästä sopimussakosta,kun vuokralaisen olosuhteet muuttuivat jo kuukauden kuluttua ja irtisanoi sopimuksen.Asunnonhakijoita on aina ollut niin monta,että sopiva on löytynyt.Voisi sanoa,että kuudesta hakijasta kaksi on sellaisia,
joista voi sitten toisen valita.Luottotiedoissa ei saa olla hämminkiä,työ-,tai opiskelupaikka pitää olla,vuokravakuus pitää järjestyä jne. - mites näissä tehdään
Hakevatko nämä tietyt vähemmistöt kuinka useasti asuntoa yksityisiltä markkinoilta? Ja onko koskaan otettu rasismia puheeksi jos asunnon omistaja ei luonnollisestikaan ole uskaltanut/halunnut vuokrata kämppäänsä "seuruelaisille".
- Penttibullero
Porissa _vähemmistöt_ ovat usein yksityisten riesoina, mikäli asuntoa yrittää markkinoida lehtien palstoilla ilman välittäjää. - Tästä syystä, olenkin itse siirtynyt käyttämään välittäjää.
Rasismista toki voi jäädä _kiinni_, jos kieltäytyy vuokraamasta esimerkiksi romanille. Mulla joskus on käynyt niin, että asunto onkin sitten mennyt sopivasti toiselle ehdokkaalle, kun on selvinnyt että langan päässä on tälläinen kansallispukuun pukeutunut henkilö.
- neiti_porin
Mulla on ollu yksi asunto lukaalin kautta, eikä suurepia valittamisia. Palvelu on ehkä välillä aika kiireistä ja avaintenpalautusta vaadittiin lakisääteistä virallista muuttopäivää ennen (vissiin seuraava arkipäivä vuokrasuhteen päättymisestä), mutta muuten mielestäni ko. lafka ihan jees... :) Kokemusta tosiaan todella paljon huonommista välitysfirmoista, joissa oikeesti pelkkiä rahanahneita mulkkuja puuhastelemassa, mutta lukaali siis ei niihin kuulu.
- haiskahtaapi...
Asuntoon ei ole mahdollista saada tukia tai kotivakuutusta.
http://www.vuokralukaali.com/fi/vuokrattavat-asunnot?asunto_id=17596
Niin, mitäpä sitä nyt kotivakuutuksella. Lienee aivan normaalia että tuota ei ihan jokaluukkuun myönnetä..- Bulleropena
Tämä kohde ei taida yhtiöjärjestyksessä / rakennusvalvonnassa olla "asuinhuoneisto", niin ei siihen tietenkään saa kotivakuutustakaan. - Eikä tukiakaan myönnetä muihin kuin asuntoihin.
Kummallisia itkijöitä täällä. - Jos vuokranantaja päätyy toiseen hakijaan, niin voi vain joskus käydä. Vuokralukaalin kanssa on tullut asioitua kymmeniä kertoja, eikä pahemmin mitään valittamisen aihetta ole. Kiireitä tuntuu usein heillä olevan, ja usein takaisin soittelut unohtuvat / venahtavat.. (okei, silloin kannattaisikin jättää lupailematta takaisin soittelusta..)
- kysymysmerkki 9999
Lueskelin nyt tämän koko viestiketjun, sillä olen pistänyt hakemuksen vuokralukaalin kautta vuokrattavaan asuntoon. Tiedän jo entuudestaan, että kunto ei ole hyvä, kuten heidän sivuilla esitetään. Asunnon entinen vuokralainen on mm. maalannut seiniä ja jalkalistoilla on valkoisen maalin pisaroita ja taisi lattiallakin olla joitain maalauksen jälkiä. Ikkunan pielistä maali rapistuu ja muutenkin kyseessä on vanhahko rakennus.
Nyt haluaisin hieman tarkennusta teidän mainitsemaan valokuvauksee.. Olisiko parasta, että "kutsuisin" vuokraisännän asunnolle ja yhdessä katsoisimme sen tilaa ennen vuokrasopimuksen laatimista. Mitä jos allekirjoitankin vuokrasopimuksen ja otan kuvat vasta sen jälkeen, auttaako se millään tavalla minun muuttaessani pois. En siis todellakaan halua maksaa tai antaa vuokratakuitani asunnon tämän hetkisen tilan vuoksi, mihin en ole millään tavalla vaikuttanut.
Kuinka usein vuokranantaja maksaa maalit yms. jos vuokralainen haluaisi tehdä pientä remppaa. Asunnon arvo/kunto ei heikkenisi, mutta suoranaisesta arvonkohotuksesta ei olisi kyse - lähinnä esteettinen kohennus. - Sam the Sportman
Ehdottomasti kuvat ennen sopimusta. Nyt vaan saattaa käydä niin että tämä reipas urheilijanuorukainen Sami ei sen jälkeen haluakaan mitään sopimusta kanssasi. Eihän se ole kivaa ellei voi vuokralaista kyykyttää ja kusetta eri paikkoihin.
- Kot-Kooooot
http://www.google.fi/url?sa=t&rct=j&q=sami nordman&source=web&cd=1&ved=0CC8QFjAA&url=http://fi-fi.facebook.com/nordman82&ei=Q0qET9n9GMbO4QSs5ai1Bw&usg=AFQjCNFkGAdTbLSCuNOPhHKphveLdU7hJg&cad=rja
- Vuokranantajana
maksan yleensä mielelläni maalit ja tapetit,jonkin verran myös työstä,jos se tehdään kunnolla.Aika harvoin vaan vuokralainen haluaa remontoida.Yritän tehdä vuokralaisen vaihtuessa itse aina hiukan remppaa.Vuokralukaali on näistä välitysfirmoista sieltä parhaimmasta päästä.
- hyvä vuokralainen
"maksan yleensä mielelläni maalit ja tapetit,jonkin verran myös työstä,jos se tehdään kunnolla."
No tämä on aivan reilua ja asiallista tämä, ei siinä sen kummempaa. - elisa.ö
täällä myös yksi erittäin pettynyt lukaalin asiakas.. haemme tälläkin hetkellä uutta asuntoa avioimieheni kanssa mutta emme enää lukaalin kautta.
Asumme valitettavasti tälläkin hetkellä lukaalin kautta vuokratussa asunnossa ja yhtä säätämistä ollut alusta asti. hakiessamme lukaalista soitettiin ja kerrottii että meille on löytynyt asunto, kuitekin meidät yritettiin saada maksamaan toimeksiantosopimusta vaikka me olimme hakemuksen tehneet asunnosta ja loppujen lopuksi emme saaneetkaan tätä asuntoa vaan lukaalista ilmoitettiinki vuokranantajan valinneen sittenkin toiset asukkaat. ja mitä näitä aiempia viestejä luin niin ei ilmeisesti kovinkaan harvinainen temppu lukaalilta.
Muutamien kuukausien päästä kuitenkin saimme asuntomme jossa nyt asumme, ja täältä olemme nyt hieman yli vuoden jälkeen olemme muuttamassa pois. Olemme katsoneet mm. vuokralukaalin asuntoja, esimerkiksi muutama viikko sitten olimme menossa näyttöön itsenäisyydenkadulle ja siellä muutaman muun hakijan kanssa odottelimme näyttäjää jota ei kuulunut eikä näkynyt. lukaalista tulleen tekstiviestin perusteella olimme oikeaan aikaan oikeassa paikassa ja lukaaliin soittaessa kukaan ei vastannut. asuntoa näkemättä lähdimme pois ja seuraavana päivänä meidät tavoitti tekstiviesti että näyttö on peruttu.
lukaalissa asiakkaita ei arvosteta niin eipä siellä kannata asioida. mielenkiinnolla odotan näiden kommenttien jälkeen millaisia korvausvaatimuksia tulee perässä ja saammeko vakuitamme koskaan takaisin kun muutamme pois. - videokuvaa vaan
ottakaa vuokralaiset VIDEOKUVAA siitä hetkestä kun olette asunnossa esittelyssä.videolla on hyvä näkyä paikan esittelijä ja päivämäärä sekä kellonaika on hyvä mainita, kun koko mesta videokuvataan nopeasti läpi.näin ei todellakaan jää epäselvyyksiä oliko joku paikka rikki vai ei kun asunnosta aikanaan lähdetään.
- hattuun siis
Olisko torikauppiaalla noussut jotain päähän...
- rakennusreiska
"Tämä kohde ei taida yhtiöjärjestyksessä / rakennusvalvonnassa olla "asuinhuoneisto", niin ei siihen tietenkään saa kotivakuutustakaan. - Eikä tukiakaan myönnetä muihin kuin asuntoihin."
Niin, mikseiköhän ole? Tiedän kyllä lukuisia mahdollisia syitä, ja suurin osa ovat sellaisia että melkoisen vastuutonta on vuokrata asuinhuoneistona. Tiilimäellä on kanssa niitä pommeja rivitaloja, joissa ei enää uskalleta myydä laittomasti tehtyjä tiloja asuinhuoneena, vaan nyt on oivallinen tilaisuus hankkia 40 neliön "askartelutila" :-) luonnollisesti asuinneliöiden hinnalla. - Luottotiedot OK
Lukaalista.....olen kolmesti laittanut netistä pyynnön asunnon esittelyyn. Soittanut jopa seuraavana päivänä perään kiinnostukseni, sanoivat että laittavat viestiä kun esittelyaika on mahdollinen asunnossa.
Koskaan näissä asunnoissa ei ole ollut esittelyjä, viestit ovat kuitenkin tulleet että ASUNTO ...... jota kyselitte on VUOKRATTU ! Miksi laittavat nettiin jos vuokraavat asuntoja toisille ilman julkista esittelyä mutta kuitenkaan eivät puhelimessa ole kiinnostuneita asuntoja vuokraamaan. - Kaikille ei
asuntoja haluta esitellä.Siihen on kohdallasi ehkä jokin syy.
- myyjän markkinat
Tilanne vaan on tällähetkellä sellainen, että vuokralukaali voi vapaasti valita asiakkaansa, ja voihan olla että asunnon omistajalta on tullut sellaiset kriteerit siitä kenelle vuokrataan, että ne eivät kaikkien kohdalla täyty.Siinä se.
- Ei hyvä!
Eipä jäänyt minullekaan hyvä kuva toiminnasta.
Kyseessä ei asunnon vuokraus, mutta olin käynyt katsomassa erästä kohdetta ja sovittiin vuokraamisesta. No, parin päivän päästä mies soittaa, että ei se kohde ollutkaan heillä vuorkattavana, heillä oli sekaannus omissa tiedoissaan. Ei siinä mitään virheitä sattuu ja löytyi toinen kohde, jonka vuokrasin.
Ärsyttävintä on vain asiakkaan juoksutus heidän liikkeessään, eikä kukaan pahoitellut sähläystä. Kokemusta löytyy tilojen vuokrauksista, mutta ikinä ei ole ollut näin kankeaa toimintaa. - raakeli
miksi yh asunnot ottaa kaiken karvaisia juppoja ja jätää lapsi perheen ilman asuntoa ?esim tarviiko olla joku sossun deeku että naama miellyttää tai tulla laitos oloista ,,miksi yh asunnot toimii näin nuori pari jää ilman asuntoa kun luotto asiat ei kunnossa . onko niin iso perse sillä ämmällä että voi sanoa ei tuu älä tuu hakee meiltä voi saatana mikä firma .
- Yh-AsunnotPori
Porissa nytkin vapaita vuokra-asuntoja.Takuuvuokra 500€.
Jos ei ole varaa maksaa takuuvuokraa niin sossu maksaa sen.
-YH-Asunnot-Soita heti.- telttaanvaan
Sossu eli veronmaksajat maksaa kaikenlaisten loisten takuuvuokrat, voi vittu sentään saatana.Tällaista kun lukee tulee mieleen että muutama kuukausi telttamajoituksessa tekisi loisille ihan hyvää.Ehkä alkaisi työt maistumaan ja aikuistuttaisiin sen verran että alettaisiin hoitamaan omat asiat kuntoon.
- Anonyymi
Vuokrattavan asunnon omistaminen ei näköjään tee ihmisestä fiksua eikä siitä omistamisesta saa lisää aivosoluja :D
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1096953- 954451
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista493945- 513538
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1913502
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242979- 672684
- 482542
- 131924