140kg ja lentäminen

onnistuuko

lomasta haaveilen..
miten mahtaa käydä..
mahtuuko penkkiin?
tuleeko muuta ongelmaa..?

34

6852

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vai mitenkäkö käykö?

      Haaveena ja melko mahdollisena toteutuakin olis matka, joka suuntautuis Egyptiin ja toinen Italiaan. Koko on vain isohko, tuossa 140kg kieppeillä mullakin, ja mietityttää nuo istuinkoot, ..ja vessa...

      En oo koskaan matkustanut lentokoneella, niin en osaa yhtään ajatella miten niihin istuimiin sit mahtuu isommalla ruholla. Ja vessat taitaa olla aika pienet, niinku muissaki liikkuvissa laitteissa olevat.

      Ja sitte mietityttää noi veritulppajutut. Kun ei se ole "terveillekään" riskitöntä toi lentäminen.. Onko joku sellainen palstaa lukemassa joka on vaikka ite isokokoinen ja lentelee maailmalla? :) Onko ollu jotain ongelmia ja mitä jos on ollu?

      • Tiukkaa tekee

        Itse olen ollut reilusti yli sadan kilon painoisena koneessa. Istuimet ovat tosiaan aika ahtaat, hiukan auttaa, jos saat nostettua välissä olevan käsinojan ylös, tällöin kyllä "ajaudut" vääjäämättä naapurin puolelle, mutta jos sinulla on tuttu/kaveri siinä vieressä, se ei kai haittaa.

        Turvavyö ei yllä todennäköisesti yllesi, joten pyydä lentoemolta heti koneeseen noustessasi jatkopala. Hän tuo sen heti kun ehtii.

        Syöminen onkin sitten taas oma luku sinänsä. Kysyy aikamoista taituruutta syödä ja avata yhdellä kädellä kaikki pakkaukset, koska toisella kädellä täytyy kannatella tarjotinta polvien päällä. Minä en ainakaaa saanut tarjotinalustaa auki, jäi mahan kohdalta kiinni.

        Vessoihin mahtuu kyllä asioimaan, ahdastahan niissä on joka tapauksessa.

        Lennon aikana kannattaa tehdä, kaikkien, jalkojen pyöritys-, ojennus- ja käpristysliikkeitä. Jännittää pakaroita ja reisiä ja nousta välillä ylös, ainakin sinne vessaan. Vähintään kerran tunnissa tee jaloilla liikkeitä ja nostele kankkuja mitä pystyt tehdä siinä paikoillaan.

        Nyt kun olen laihtunut useita kymmeniä kiloja nautin todella lentämisestä, en tarvitse jatkopalaa ja tarjoitinalusta sopii auki eteeni. Elämän pikku nautintoja:)


      • ku ois ollu

        sama matkakohde niin ois voinu lähtee yhessä ahtautumaan niihin penkkeihin.. :)


      • pienenemään päin

        Hyvin mahtuu lentokoneeseen.
        Minä, persevä, reitevä ja rintava 100kg:n keijukainen mahdun mainiosti, joten kyllä mahdut sinäkin.

        Itse lennän paljon, pitkiä matkoja ja monta kertaa vuodessa. Ainoa hieman nolompi asia on, että pienissä kotimaanlentojen koneessa olen joutunut pyytämään lisävyön. Mutta itse asiassa sen kanssa oleminen lentokoneessa on paljon väljenpää ja miellyttävämpää kuin vöiden, jotka puristavat reidet tai alavatsan kuolioon.

        Rohkeasti vaan ja oikein mukavaa matkaa!!


      • sata kiloa
        pienenemään päin kirjoitti:

        Hyvin mahtuu lentokoneeseen.
        Minä, persevä, reitevä ja rintava 100kg:n keijukainen mahdun mainiosti, joten kyllä mahdut sinäkin.

        Itse lennän paljon, pitkiä matkoja ja monta kertaa vuodessa. Ainoa hieman nolompi asia on, että pienissä kotimaanlentojen koneessa olen joutunut pyytämään lisävyön. Mutta itse asiassa sen kanssa oleminen lentokoneessa on paljon väljenpää ja miellyttävämpää kuin vöiden, jotka puristavat reidet tai alavatsan kuolioon.

        Rohkeasti vaan ja oikein mukavaa matkaa!!

        on ERI ASIA kuin 140 kiloa.

        Siinä on yksi kiinalaisnainen enemmän. Eli sinun "kyllä mahdut sinäkin" on joko vitsi tai vittuilua, tai sitten olet niin vitun tyhmä. Luulen että viimeinen vaihtoehto on oikein.

        Kylllähän satakiloisia nyt on pilvin pimein varsinkin miehissä...


    • menossa?

      Jos meinaat jonkun 14 tunnin lomalennon ottaa niin tiukkaa tekee. Vyöhön saa kyllä jatkopalan mutta ahtaassa tuolissa ei ole kiva istua kovin montaa tuntia. Voit toki varausta tehdessä kertoa että olet tosi isokokoinen ympärysmitalta, jos vaikka saisit paikan esim. varauloskäynnin kohdalta tai muuten vähän väljemmän paikan.

      • että osa

        istuimista on isompia?
        tai että esim. ykkösluokassa on väljemmät olot?


      • 138 kg
        että osa kirjoitti:

        istuimista on isompia?
        tai että esim. ykkösluokassa on väljemmät olot?

        Ykkösluokassa on reippaasti leveämmät istuimet ja paremmat jalkatilat. Hintakin on sitten tietysti toista luokkaa.

        Itse olen lennellyt kymmeniä kertoja Euroopan sisällä ja myös Atlantin yli. Enimmillään painoa oli 138 kg. Olen lentänyt tavallisilla reittikoneilla turistiluokassa; en koskaan lomalennoilla.

        Taidan olla varreltani eri mallinen kuin tuo toinen yli satakiloinen vastaaja, eli ehkä minulla paino on tasaisemmin jakautunut (pituutta minulla on 174 cm), koska itse en ole koskaan tarvinnut turvavyön jatkopalaa. Olen toki saanut sen soljen siirtää ihan sinne päähän asti, mutta hyvin on kiinni mennyt, ilman kiskomista. Samoin pöytä on aina mahtunut menemään vaakatasoon normaalisti, vatsa ei ole ollut tiellä. Penkit ovat aika kapeat, kyllä, joten jos vieressä istuu joku tuntematon, niin silloin on tukala olo. Itse yritin viimeiseen asti varoa etten olisi toisen puolella, eli istuin hyvin "supussa". Nykyisin onneksi lennän huomattavasti kevyemmän aviopuolison kanssa, joten hänen kanssaan uskallan ottaa vähän hänenkin tilaansa.

        Yksi ehdotus on, että kun olet siinä check in-tiskillä, kysy tuleeko kone täyteen. Jos ei tule, niin kysy voisivatko ehkä jättää viereesi tyhjän penkin? Tein aina niin silloin kun lensin yksin, ja aina kun kone ei ollut täynnä, suostuivat mielellään ja suhtautuivat ihan ystävällisesti ja hienotunteisesti. Jos viereinen penkki on tyhjä, on matkanteko paljon mukavampaa.


    • lentotoimihenkilö

      Suosiolla ykkösluokkaan vaan, se on paras tapa kaikille.

      Amerikassa on ollut kiivaita oikeudenkäyntejä kun asiakas on vieny toisten tilan.
      Sitten kannattaa miettiä onko syytä käyttää lentokonetta ollenkaan, jos on liian lihava. 140 kg ei vielä ole mikään kauhen iso nykymaailmassa, etenkin jos oma motoriikka pelaa.

      • Tai sitten

        Voi tietysti ostaa kaksi vierekkäsitä paikkaa, mutta ykkösluokan istuin on paljon mukavampi. Äläkä missään nimessä ahtaudu jonkun pahaa aavistamattoman ventovieraan viereen. Mikään ei ole niin kamalaa kuin istua istuimesta ylitsepursuavan hikisen ihrakasan vieressä, joka kippaa ruokalautasensa syliisi, vessareissulle pääsy (myös niiden onnettomien, jotka sattuvat istumaan palleron väärällä puolella) on aina puolen tunnin äheltämisen takana ja jos sitten mammutti sattuu nukahtamaan (niin kuin yleensä sattuu) joutuu kuuntelemaan moottorien äänen ylittävää jyrisevää kuorsausta. Vähintä mitä kärsivä naapuri voi vaatia, on lentolipusta palautusta siltä osin kun tonnikeiju valloittaa toisen istuinta. Käytäväpaikalla istuva mursu on myös turvallisuusriski muille, jos pitää evakuoida kone nopeasti.

        Selvä ylipaino pitäisi myös huomioida sallittujen matkatavaroiden painossa tai ruveta laskemaan maksimipainot yhteenlaskettuna matkustajalle ja matkatavaroille. Siten kevyempi voisi kuljettaa samaan hintaan enemmän matkatavaroita kuin lihava. Se kai siinä painorajoituksessa on takana, että kilojen kuskaaminen maksaa alkuperästä riippumatta.


      • Lentelijä
        Tai sitten kirjoitti:

        Voi tietysti ostaa kaksi vierekkäsitä paikkaa, mutta ykkösluokan istuin on paljon mukavampi. Äläkä missään nimessä ahtaudu jonkun pahaa aavistamattoman ventovieraan viereen. Mikään ei ole niin kamalaa kuin istua istuimesta ylitsepursuavan hikisen ihrakasan vieressä, joka kippaa ruokalautasensa syliisi, vessareissulle pääsy (myös niiden onnettomien, jotka sattuvat istumaan palleron väärällä puolella) on aina puolen tunnin äheltämisen takana ja jos sitten mammutti sattuu nukahtamaan (niin kuin yleensä sattuu) joutuu kuuntelemaan moottorien äänen ylittävää jyrisevää kuorsausta. Vähintä mitä kärsivä naapuri voi vaatia, on lentolipusta palautusta siltä osin kun tonnikeiju valloittaa toisen istuinta. Käytäväpaikalla istuva mursu on myös turvallisuusriski muille, jos pitää evakuoida kone nopeasti.

        Selvä ylipaino pitäisi myös huomioida sallittujen matkatavaroiden painossa tai ruveta laskemaan maksimipainot yhteenlaskettuna matkustajalle ja matkatavaroille. Siten kevyempi voisi kuljettaa samaan hintaan enemmän matkatavaroita kuin lihava. Se kai siinä painorajoituksessa on takana, että kilojen kuskaaminen maksaa alkuperästä riippumatta.

        Älä hyvä ihminen jätä sen takia matkustamatta, että mietit mahdutko koneeseen. Minä olen lentänyt jopa 160 kiloisena. Kyllähän se niin on, että vyö ei mahdu, eikä se pöytäkään alas, mutta vessaan mahtuu varmasti.
        Pyydä ikkunapaikka niin voit sulloa itseäsi enemmän sinne seinän suuntaan, eikä siis tarvitse valua naapuriin päin.
        Totuus on se, että vaikka olisi kuinka laiha niin pitkät lentomatkat on aina tuskaa. Lähde matkalle ja nauti, vaikka olisit sitten minkä kokoinen!


      • Ihanko tosi?
        Lentelijä kirjoitti:

        Älä hyvä ihminen jätä sen takia matkustamatta, että mietit mahdutko koneeseen. Minä olen lentänyt jopa 160 kiloisena. Kyllähän se niin on, että vyö ei mahdu, eikä se pöytäkään alas, mutta vessaan mahtuu varmasti.
        Pyydä ikkunapaikka niin voit sulloa itseäsi enemmän sinne seinän suuntaan, eikä siis tarvitse valua naapuriin päin.
        Totuus on se, että vaikka olisi kuinka laiha niin pitkät lentomatkat on aina tuskaa. Lähde matkalle ja nauti, vaikka olisit sitten minkä kokoinen!

        Kysyhän seuraavalla kerralla viereisessä penkissä istuvalta, kuinka hyvin mahtuu. Tosiasia on, että 150-kiloinen pursuaa väistämättä rahvaan puolella yli oman istuimensa. Oli ikkunapaikalla tai sitten missä tahansa muualla. Lähde vaan matkalle, mutta älä pilaa toisten lentämistä enempää. Kuten sanoit, se on joka tapauksessa tylsää hommaa. Käytä siis ensimmäistä luokkaa tai rahtikonetta.


    • --------!

      Mitä pitempi lentomatka sitä tukalampi on penkissä istua. Turvatarkastukset tehdää nykysin myös käsikopelolla, tuntusko hyvältä vai pahalta?
      Mutta minkälaisesta lomasta haaveilet? Kehtaisitko levittää 140 kiloisen kroppas rannalle tai uima-altaalle uikkareissa tai peräti bikineissä?

      • 138 kg

        Outo ajatus että "loma" tarkoittaa automaattisesti sitä, että mennään rannalle tai uima-altaalle.

        Olen matkustellut ympäri maailmaa, tämänkin painoisena. Rannalla tai uima-altaalla en ole ollut, mutta en olisi 60-kiloisenakaan. Ei kiinnosta.

        Sen sijaan vietän kaupunkilomia suurkaupungeissa. Käyn museoissa, katselen muita nähtävyyksiä, käyn teattereissa, konserteissa, kävelen ympäri kaupunkia (pystyn aivan hyvin kävelemään pari-kolme tuntia putkeen ilman mitään ongelmia. Ei kaikilla lihavilla ole niin huono kunto että 100 metrin kävely tuottaa tuskaa).


      • vai mitenkäkö käykö?

        Pitkä matka, tukalaa istua. Sama se, minkä kokoinen on.

        Turvatarkastus käsikopelolla. Miten se liittyy kokoon ja painoon? Tuskin se "tavis-matkustajasta" tuntuu sen herkummalta kuin 140kg painavasta matkustajastakaan?!

        Lomahaaveeni eivät sinänsä kuulu sinulle, sen kummemmin kuin kokoni tai muutkaan asiat. Kehtaisin levittää kroppani rannalle tai uima-altaalle uikkareissa ja bikineissä. Mutta en tee sitä, koska haluan tehdä lomallani(kin) muutakin kuin maata koko rahan edestä (voisin maata kotona ilmaiseksi, jos se makaamisesta olisi kiinni). Ensinnäkään en ottaisi matkakohteeksi rantalomakohteeksi leimautunutta paikkaa. Mielummin kiertelemään kaupunkia, katselemaan paikallista tavallista elämää, museoita, nähtävyyksiä, maisemia ja sen sellaista.


      • naaraskoala
        vai mitenkäkö käykö? kirjoitti:

        Pitkä matka, tukalaa istua. Sama se, minkä kokoinen on.

        Turvatarkastus käsikopelolla. Miten se liittyy kokoon ja painoon? Tuskin se "tavis-matkustajasta" tuntuu sen herkummalta kuin 140kg painavasta matkustajastakaan?!

        Lomahaaveeni eivät sinänsä kuulu sinulle, sen kummemmin kuin kokoni tai muutkaan asiat. Kehtaisin levittää kroppani rannalle tai uima-altaalle uikkareissa ja bikineissä. Mutta en tee sitä, koska haluan tehdä lomallani(kin) muutakin kuin maata koko rahan edestä (voisin maata kotona ilmaiseksi, jos se makaamisesta olisi kiinni). Ensinnäkään en ottaisi matkakohteeksi rantalomakohteeksi leimautunutta paikkaa. Mielummin kiertelemään kaupunkia, katselemaan paikallista tavallista elämää, museoita, nähtävyyksiä, maisemia ja sen sellaista.

        ^^AIVAN!!(vai mitenkäkö käykö?)

        Lentämisestä ei ole kokemusta, mutta rupes ottaa tukevana ihmisenä päään joidenkin kirjottajien äänensävy.. ME OLLAAN KAIKKI IHMISIÄ!!! ollaan sitten lihavia tai laihoja..

        Uimarannalle menemisestä sen verran, miksei kehtais mennä altaalle uimapuvussa jos kehtaa liikkua muutenkin, kai sen nyt vaatteet päälläkin kaikki näkee että on ylimääräisiä kiloja...

        Ei siitä lentämisestä mun mielestä kannata ottaa stressiä.. Ja sulla voi käydä niin hyvä tuuri että koneessa on senverran tilaa ettei sun vieressä istu kuin tuttusi jonka kanssa matkustat.


      • -ole
        vai mitenkäkö käykö? kirjoitti:

        Pitkä matka, tukalaa istua. Sama se, minkä kokoinen on.

        Turvatarkastus käsikopelolla. Miten se liittyy kokoon ja painoon? Tuskin se "tavis-matkustajasta" tuntuu sen herkummalta kuin 140kg painavasta matkustajastakaan?!

        Lomahaaveeni eivät sinänsä kuulu sinulle, sen kummemmin kuin kokoni tai muutkaan asiat. Kehtaisin levittää kroppani rannalle tai uima-altaalle uikkareissa ja bikineissä. Mutta en tee sitä, koska haluan tehdä lomallani(kin) muutakin kuin maata koko rahan edestä (voisin maata kotona ilmaiseksi, jos se makaamisesta olisi kiinni). Ensinnäkään en ottaisi matkakohteeksi rantalomakohteeksi leimautunutta paikkaa. Mielummin kiertelemään kaupunkia, katselemaan paikallista tavallista elämää, museoita, nähtävyyksiä, maisemia ja sen sellaista.

        mielestäni kovin kohteliasta mennä yleiselle rannalle tuossa kunnossa.
        Lisäksi ihmettelen miten joku voi olla niin ahne että syö itsensä yli 140 kiloiseksi.


      • -nam-
        -ole kirjoitti:

        mielestäni kovin kohteliasta mennä yleiselle rannalle tuossa kunnossa.
        Lisäksi ihmettelen miten joku voi olla niin ahne että syö itsensä yli 140 kiloiseksi.

        Mun mielestä voi mennä rannalle jos on kunnon uikkari. Bikinit päällä näyttää kyllä vähän älykääpiöltä.
        Ja jotkut ne vaan syö kokoajan välipaloja joissa on sokeria ja rasvaa.


      • oma kokemus
        -nam- kirjoitti:

        Mun mielestä voi mennä rannalle jos on kunnon uikkari. Bikinit päällä näyttää kyllä vähän älykääpiöltä.
        Ja jotkut ne vaan syö kokoajan välipaloja joissa on sokeria ja rasvaa.

        Moi! Itse olen 150kg ja jännitin koneeseen mahtumista todella paljon. Ilmeisesti tilavuuseroja on koneiden välillä, tämä oli normaali lento suomesta englantiin. Ahdasta oli ja turvavyö ei mennyt kiinni mutta voin kuitenkin sanoa mahtuneeni. Istuin ikkunapaikalla, jos olisin istunut keskellä penkkiriviä olisi varmaan ollut tukalampaa kun toisten puolelle ei saa valua. Nyt pystyin olemaan puoliksi ikkunalla :) En kehdannut pyytää jatkopalaa joten pidin takkia sylissä koko matkan ja nyökyttelin vain kun lentoemot tulivat kysymään onko turvavyö varmasti kiinni. Näin kyllä heidän naamoista etteivät uskoneet mutta eivät voineet alkaa vaatimaankaan että näyttäisin


      • lentomatkailija
        oma kokemus kirjoitti:

        Moi! Itse olen 150kg ja jännitin koneeseen mahtumista todella paljon. Ilmeisesti tilavuuseroja on koneiden välillä, tämä oli normaali lento suomesta englantiin. Ahdasta oli ja turvavyö ei mennyt kiinni mutta voin kuitenkin sanoa mahtuneeni. Istuin ikkunapaikalla, jos olisin istunut keskellä penkkiriviä olisi varmaan ollut tukalampaa kun toisten puolelle ei saa valua. Nyt pystyin olemaan puoliksi ikkunalla :) En kehdannut pyytää jatkopalaa joten pidin takkia sylissä koko matkan ja nyökyttelin vain kun lentoemot tulivat kysymään onko turvavyö varmasti kiinni. Näin kyllä heidän naamoista etteivät uskoneet mutta eivät voineet alkaa vaatimaankaan että näyttäisin

        Sinun olisi ehdottomasti pitänyt pyytää jatkopala. Se on sekä määräys että oman turvallisuutesi vuoksi, vyö pitää olla kiinni. Jos kerran olet noin iso niin ei se jatkopalan pyytäminen mikään nöyryytys ole. Näkeväthän kaikki kuitenkin että olet iso.


      • vai mitenkäkö käykö?
        -ole kirjoitti:

        mielestäni kovin kohteliasta mennä yleiselle rannalle tuossa kunnossa.
        Lisäksi ihmettelen miten joku voi olla niin ahne että syö itsensä yli 140 kiloiseksi.

        Kohteliasta tai ei, mutta ei sitä vielä ainakaan missään laissa ole kielletty. Katsotaan sitten uusiksi tätä "tässä kunnossa yleisellä rannalla olemista", kun viralliset kiellot tulevat voimaan. Siihen asti muiden on vain kärsittävä, jos kerran ahdistaa. Miksi sitä pitää ylipäänsä niitä lihavia siellä rannalla edes tiirata, jos siellä kerran on sutjakampaakin katseltavaa, ja lihavat ällöttää? Katselee niitä paremman näköisiä tai rantamaisemaa ja pistää muuten vaikka silmät kiinni jos ei kärsi katsella.
        Kohteliaisuudesta jos aletaan oikein vääntämään, niin ei se ole kohteliasta käytöstä hyväkroppaiseltakaan riisua vaatteita pois päältään julkisella paikalla.

        140 /- kiloiseksi lihominen ei ole aina kiinni nimenomaan _ahneudesta_ vaan aivan muista asioista. Mutta siinähän ihmettelet =).


      • väliin
        vai mitenkäkö käykö? kirjoitti:

        Kohteliasta tai ei, mutta ei sitä vielä ainakaan missään laissa ole kielletty. Katsotaan sitten uusiksi tätä "tässä kunnossa yleisellä rannalla olemista", kun viralliset kiellot tulevat voimaan. Siihen asti muiden on vain kärsittävä, jos kerran ahdistaa. Miksi sitä pitää ylipäänsä niitä lihavia siellä rannalla edes tiirata, jos siellä kerran on sutjakampaakin katseltavaa, ja lihavat ällöttää? Katselee niitä paremman näköisiä tai rantamaisemaa ja pistää muuten vaikka silmät kiinni jos ei kärsi katsella.
        Kohteliaisuudesta jos aletaan oikein vääntämään, niin ei se ole kohteliasta käytöstä hyväkroppaiseltakaan riisua vaatteita pois päältään julkisella paikalla.

        140 /- kiloiseksi lihominen ei ole aina kiinni nimenomaan _ahneudesta_ vaan aivan muista asioista. Mutta siinähän ihmettelet =).

        Voin kertoa, että on ikävää matkustaa kahden ylipainoisen välissä (tai vaikka toinen on toisella puolella) Olen joutunut lentämään sellaisen 15h ylipainoisen vieressä (itse olen normaalin painoindeksin omaava, tosin kovalla työllä), ylipainoinen kanssamatkustaja kun "vyöryy" myös siihen minun puolelleni, lihavat kädet ei mahdu minnekään ja käsinojan alta pursuu, että omalla puolellakin alkaa olla ahdasta. Joten ajatelkaa omaa napaa kauemmaksi, jos et pysty laihduttamaan, niin ostakaa kaksi paikkaa, niin ei muut kärsi teidän kiloista turhaan.


      • se näin
        väliin kirjoitti:

        Voin kertoa, että on ikävää matkustaa kahden ylipainoisen välissä (tai vaikka toinen on toisella puolella) Olen joutunut lentämään sellaisen 15h ylipainoisen vieressä (itse olen normaalin painoindeksin omaava, tosin kovalla työllä), ylipainoinen kanssamatkustaja kun "vyöryy" myös siihen minun puolelleni, lihavat kädet ei mahdu minnekään ja käsinojan alta pursuu, että omalla puolellakin alkaa olla ahdasta. Joten ajatelkaa omaa napaa kauemmaksi, jos et pysty laihduttamaan, niin ostakaa kaksi paikkaa, niin ei muut kärsi teidän kiloista turhaan.

        on. Sika osasto pitäisi olla erikseen. Lihavat myös hikoilevat ja haisevat eritteelle. Ja tuolle yllä olevalle kyllä 140 kiloiset ovat vaan helvetinmoisia ahmatteja. Ja mitä tulee turvavyön auki pitämiseen niin se on myös riski kanssamatkustajille. Jos turbulenssi on erittäin kovaa tai kone menettää nopeasti korkeutta lntää läski kattoon kuin superpallo ja saattaa laskeutua johonkin muualle kuin omalle paikallen.


      • vai mitenkäkö käykö?
        se näin kirjoitti:

        on. Sika osasto pitäisi olla erikseen. Lihavat myös hikoilevat ja haisevat eritteelle. Ja tuolle yllä olevalle kyllä 140 kiloiset ovat vaan helvetinmoisia ahmatteja. Ja mitä tulee turvavyön auki pitämiseen niin se on myös riski kanssamatkustajille. Jos turbulenssi on erittäin kovaa tai kone menettää nopeasti korkeutta lntää läski kattoon kuin superpallo ja saattaa laskeutua johonkin muualle kuin omalle paikallen.

        siitäpä sitten addressia rustaamaan, että saisitte sen "sikaosaston".
        Ymmärrän kyllä, että lihavan vieressä on ahdasta istua. Ja että lihavan kannattaisi sekä muiden että oman lentomukavuuden vuoksi varata kaksi paikkaa.. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että lihavat eivät todellakaan ole aina ne tai aina ainoita, jotka hikoilevat ja haisevat. Jos vähän nuuhkii ympärilleen, niin "hajupommeja" kyllä löytyy muistakin. Minä ainakin olen tavannut hieltä, virtsalta, ulosteelta ja oksennukselta ja lisäksi alkoholilta, tupakalta ja joka sortin hajustesekamelskalta haisevia "hyväksytyissä mitoissakin" olevia (ei, en tarkoita "spurguja" vaan ihan "tavallisia" ihmisiä).

        Ja ahminta on eri asia kuin ahneus. Kaikki lihavat eivät ahmi ahneuttaan (osa toki tekee niinkin) vaan muista syistä.


      • jepulis
        vai mitenkäkö käykö? kirjoitti:

        siitäpä sitten addressia rustaamaan, että saisitte sen "sikaosaston".
        Ymmärrän kyllä, että lihavan vieressä on ahdasta istua. Ja että lihavan kannattaisi sekä muiden että oman lentomukavuuden vuoksi varata kaksi paikkaa.. Mutta edelleen olen sitä mieltä, että lihavat eivät todellakaan ole aina ne tai aina ainoita, jotka hikoilevat ja haisevat. Jos vähän nuuhkii ympärilleen, niin "hajupommeja" kyllä löytyy muistakin. Minä ainakin olen tavannut hieltä, virtsalta, ulosteelta ja oksennukselta ja lisäksi alkoholilta, tupakalta ja joka sortin hajustesekamelskalta haisevia "hyväksytyissä mitoissakin" olevia (ei, en tarkoita "spurguja" vaan ihan "tavallisia" ihmisiä).

        Ja ahminta on eri asia kuin ahneus. Kaikki lihavat eivät ahmi ahneuttaan (osa toki tekee niinkin) vaan muista syistä.

        juu, tupakoitsijat, sekä alkoholistit myös sikaosastoon. todella ärsyttävää haistella vieressä tupakan hajua joka lähtee vaatteista, hengityksestä... ja viinaa kittaavat narisijat ja itseään kehuvat moukat samaan osastoon vaan.


      • kirjoittaja myös
        jepulis kirjoitti:

        juu, tupakoitsijat, sekä alkoholistit myös sikaosastoon. todella ärsyttävää haistella vieressä tupakan hajua joka lähtee vaatteista, hengityksestä... ja viinaa kittaavat narisijat ja itseään kehuvat moukat samaan osastoon vaan.

        sinne sikaosastoon. Kiitos!


      • muistoja!
        oma kokemus kirjoitti:

        Moi! Itse olen 150kg ja jännitin koneeseen mahtumista todella paljon. Ilmeisesti tilavuuseroja on koneiden välillä, tämä oli normaali lento suomesta englantiin. Ahdasta oli ja turvavyö ei mennyt kiinni mutta voin kuitenkin sanoa mahtuneeni. Istuin ikkunapaikalla, jos olisin istunut keskellä penkkiriviä olisi varmaan ollut tukalampaa kun toisten puolelle ei saa valua. Nyt pystyin olemaan puoliksi ikkunalla :) En kehdannut pyytää jatkopalaa joten pidin takkia sylissä koko matkan ja nyökyttelin vain kun lentoemot tulivat kysymään onko turvavyö varmasti kiinni. Näin kyllä heidän naamoista etteivät uskoneet mutta eivät voineet alkaa vaatimaankaan että näyttäisin

        Taidamme kaikki isot ihmiset tuntea tuon "takki sylissä"-tempun. Tuli nimittäin muistoja oikein mieleen kun kerroit tuosta, että "kätkit" kiinnittämättömän turvavyön takillasi... Itse olen tehnyt AIVAN SAMOIN..!!!! Monta kertaa. :) En tosin enää kun ei oikeastaan ole syitä lennellä mihinkään, mutta 90-luvulla tämä oli tuttua kauraa.

        Noinkohan lentoemot ja stuertit vitsailevat keskenään, että "taas yksi takki sylissä istuva.." Heh.. :)


      • HUOMIO!
        muistoja! kirjoitti:

        Taidamme kaikki isot ihmiset tuntea tuon "takki sylissä"-tempun. Tuli nimittäin muistoja oikein mieleen kun kerroit tuosta, että "kätkit" kiinnittämättömän turvavyön takillasi... Itse olen tehnyt AIVAN SAMOIN..!!!! Monta kertaa. :) En tosin enää kun ei oikeastaan ole syitä lennellä mihinkään, mutta 90-luvulla tämä oli tuttua kauraa.

        Noinkohan lentoemot ja stuertit vitsailevat keskenään, että "taas yksi takki sylissä istuva.." Heh.. :)

        Nyt täytyy sen verran muistuttaa että se turvavyö lentokoneessa ei ole pelkästään oman turvallisuuden, vaan myös edessämatkustavan takia. Jos ajatellaan koneen lentävän laskeutumisessa semmoiset 300km/h, ja jos tulisi nopeampikin pysäytys niin kiihtyvyydet nousee hurjiksi. Nimittäin 100kg ihmisestä tulee niin painava ohjus, että edessä olevien selkänojat eivät millään kestä semmoisia voimia.

        Eli turvavyö ei ole ainoastaan oman, vaan myös kanssamatkustajiesi turvallisuuden vuoksi.


    • babygirl84

      Itse painan 146kg ja hyvin mahduin, lennettiin egyptiin, turvavyö meni kiinni ja hieman tilaakin vielä jäi :) ei minua ainakaan ahdistanut ja itse pidin vyön kiinni koko lennon ajan.. syöminen lentokoneessa ei koskaan ole kovin mukava kokemus, mutta tarjoitin mahtui ihan ok eteen..
      meitä lihavia on "rakenteeltaan" niin erilaisia,että riippuuhan se hieman siitäkin..

      jos joku haluaa kirjoitella tai kysyä jotain niin tässä osoite; [email protected]

    • teitä ihmiset!

      Vihaan ihmisiä! Oikeasti! Miksi teette toisten elämästä kurjaa?!

      Saa kai sitä lihavat lentää, ja olla vaikka narubikinit päällä rannalla jos haluavat! Jumalauta! Antaisitte myös toisten nauttia elämän iloista. Toisilla syöminen on _oikeasti_ ongelma. Ja teidän typerät "sikaosasto"-kommenttinne eivät paljoa lohduta. Vihaan myös ihmisiä, jotka tulevat antamaan laihdutusvinkkejä. Eipä paljoa muille kuulu, mitä toiset painaa.

      Hommatkaa elämä.

      Joudun myös yhtymään siihen kommenttiin, että jos uskot pursuvasi naapurin puolelle, ota kaksi paikkaa. Itsesi on mukavampi matkustaa, eikä ketään joudu "kärsimään" siitä, että on ahdasta istua (lentokoneessa kun muutenkin on ahdasta).

      Itselläni on kymmenen kiloa ylipainoa, joten en ole noin lihava(olen kyllä laihduttanut, ja ymmärrän hyvin, että joku voi painaa 140 kiloa, koska syöminen on minulle todella paha ongelma), mutta minulla on perheessäni lihavia ihmisiä, ja ihan heidän kantilta osaan asiaa ajatella. On idiottia estää muita elämästä ja nauttimasta.

      • paikkaa

        Jokainen kantaa omat kilonsa, mutta jos liikakilot karkaa naapurin istuimen puolella (takapuoli & hartiat, "käsiläskit") oli viisasta ottaa silloin kaksi paikkaa. Miksi muiden pitäisi kärsiä siitä myös, että joku on runsaasti liikapainoinen?


      • .-.-.-.-.
        paikkaa kirjoitti:

        Jokainen kantaa omat kilonsa, mutta jos liikakilot karkaa naapurin istuimen puolella (takapuoli & hartiat, "käsiläskit") oli viisasta ottaa silloin kaksi paikkaa. Miksi muiden pitäisi kärsiä siitä myös, että joku on runsaasti liikapainoinen?

        Sehän on tietty yksilöllistä että mihin ne kilot kenelläkin on kertyneet mutta luulisi silti että joku 140-kiloinen mahtuu vielä yhteen penkkiin. 220-kiloisella voi olla jo eri juttu.
        Ja sitä vyön jatkopalaa ei kenenkään pidä hävetä.


    • Anonyymi

      Vyön jatkopalaa ei tarvitse hävetä. Ylensyöntiä ja markkinan monenlaista palvelemista yleensäkään tarvitse hävetä. Me elämme tyhmän massan palveluplaneetalla, jonka olemme pian tuhonneet. Hyvää ruokahalua siis, lapsillenne ei jää mitään.

      • Anonyymi

        Eikös oikein lihava tarvitse kaksi paikkaa ja myös maksaa kahdesta paikasta? Koneen kapteenin pitää tietää se paino, jota kuljettaa.

        Jos vantaalainen Lihavat ry - 200 jäsentä, keskipaino 150 kiloa - pitäisi vuosittaiset karkelonsa Oulussa ja päättäisi lentää paikalle, olisi hengenvaarallista olla ilmoittamatta asiasta lentohenkilökunnalle. Kone ei varmuudella pääsisi perille, koska kone ei pääsisi kentältä ilmaan. Vaikka kone pääsisi lopulta ilmaan, kerosiini ei liittäisi perille saakka. Säädöt siipiin ja tehoihin tehdään kuljetettavan massan perusteella.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      901
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe