"* Jeesus puhuu itsestään tässä kiistattomasti."---..."/> "* Jeesus puhuu itsestään tässä kiistattomasti."---..."/>

Jeesus ei ole Jumala

"* Minä olen A ja O, sanoo HERRA JUMALA,=Jeesus) joka on, joka oli ja joka on tuleva, Kaikkivaltias.>"

* Jeesus puhuu itsestään tässä kiistattomasti."

-------------------------------------------------
Siinä on lainaus Mohikaanin viestistä joka muka todistaa että Jeesus on Jumala.
Raamatusta ei löydy kyseistä kirjoitusta eikä siinä ole muutenkaan logiikkaa.

Matteus kirjoittaa Jeesuksen sanoneen olevansa ihmisen poika.

Matt.26;1 ja 2. Ja kun Jeesus oli lopettanut kaikki nämä puheet, sanoi hän opetuslapsillensa:
"Te tiedätte, että kahden päivän perästä on pääsiäinen; silloin Ihmisen Poika annetaan ristiinnaulittavaksi."

49

994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.Edgar

      kun ensin käsite "ihmisen poika" tulkittiin merkitsemään jumalaa ja myöhemmin Raamatussa esiintyvää ihmisen poika- käsitettä käytetään todisteena Jeesuksen jumallisuudesta.

      Tyypillistä uskislogiikkaa on, kun ensin määritellään jokin lähtöolettama ja sen jälkeen tutkitaan asioita ennalta määrätyn lopputuloksen valossa.

      Raamatun tulkinnat lähtevät juuri noin. Oletetaan Jeesuksen olleen jumalan pojan ja tulkitaan hänen lausuntojaan niin kuin hänellä olisi mandaatti Jumalalta.
      Jos Jeesus sanoo nousevansa ylös, joka ihmiskielessä merkitsee vaikka kapuamista vuorelle tai nousemista sängystä, niin jumalliselle olennolle tietenkin tuo merkitsee ns. taivaaseen nousemista.

      • "ihmisen poika" kirjoitetaan Raamatussa vieläpä isoilla alkukirjaimilla jotta sekä ihmistä että poikaa luultaisiin Jumalalaksi.


      • obh8
        Pe.ku kirjoitti:

        "ihmisen poika" kirjoitetaan Raamatussa vieläpä isoilla alkukirjaimilla jotta sekä ihmistä että poikaa luultaisiin Jumalalaksi.

        Saanko körmyyttää tyhmiä? No kiitos.

        Ihmisen Poika tarkoittaa että Jeesus oli nimenomaan ihmisen poika. Nimittäin Marian poika. Siitä huolimatta monessa kohtaa sanotaan myös Jeesusta Jumalan Pojaksi.

        Tässäpä hakukone niin ei tarvitse tehdä itsestään tyhmiä turhaan, vaan kyllä sekin kelpaa meille eri uskoa tunnustaville:

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

        Esimerkki siitä että samassa luvussa Jeesuksen sanotaan olevan sekä ihmisen poika että Jumala Poika.

        19. Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."
        .....
        25. Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        26. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
        27. Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.11.html


      • obh8 kirjoitti:

        Saanko körmyyttää tyhmiä? No kiitos.

        Ihmisen Poika tarkoittaa että Jeesus oli nimenomaan ihmisen poika. Nimittäin Marian poika. Siitä huolimatta monessa kohtaa sanotaan myös Jeesusta Jumalan Pojaksi.

        Tässäpä hakukone niin ei tarvitse tehdä itsestään tyhmiä turhaan, vaan kyllä sekin kelpaa meille eri uskoa tunnustaville:

        http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

        Esimerkki siitä että samassa luvussa Jeesuksen sanotaan olevan sekä ihmisen poika että Jumala Poika.

        19. Ihmisen Poika tuli, hän syö ja juo, ja he sanovat: 'Katso syömäriä ja viininjuojaa, publikaanien ja syntisten ystävää!' Ja viisaus on oikeaksi näytetty teoissansa."
        .....
        25. Siihen aikaan Jeesus johtui puhumaan sanoen: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille.
        26. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt.
        27. Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa.
        http://www.evl.fi/raamattu/1933,38/Matt.11.html

        Jeesus ja Paavali opettavat sen selvästi, mikä on ihmisen ja mikä Jumalan Poika;

        Joh. 3:6
        "Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. "
        [1. Kor. 15:50; Ef. 2:3]

        Roomalaiskirje 1
        3 "hänen Pojastansa-joka lihan puolesta on syntynyt Daavidin siemenestä
        4 ja pyhyyden hengen puolesta kuolleistanousemisen kautta asetettu Jumalan Pojaksi voimassa-Jeesuksesta Kristuksesta, meidän Herrastamme",

        Jeesus ja apostolit opettivat selvästi, ettei Jeesus ole lihallisen syntyperänsä kautta Jumalan Poika vaan lihasta syntyneen ihmisen poika.

        Pyhyyden hengen puolesta Jeesus on KUOLLEISTANOUSEMISEN KAUTTA asetettu Jumalan Pojaksi.


    • ja Omega

      Jeesus joka puolestamme kuoli ja virkosi elämään!

      Ilm 1:17,18: Ja kun minä Hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena Hänen jalkojensa juureen. Ja Hän pani oikean kätensä Minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä Olen ensimmäinen ja viimeinen, ja Minä elän; ja Minä olin kuollut, ja katso, Minä elän aina ja iankaikkisesti, ja Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet..."

      Ilm 2:8:...'Näin sanoo ensimmäinen ja viimeinen, joka kuoli ja virkosi elämään.

      Ilm 22:13: Minä Olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.

      Ei pitäisi olla mitään epäselvää kenestä puhutaan oheisissa lauseissa!


      • tutkijoiden mukaan:

        Tärkein juutalainen lähde, joka puhuu suoraan Jeesuksesta, on Josefus, juutalainen vuonna 90 kirjoittanut historioitsija.

        Hän kertoo, että Jerusalemin ylipappi erotettiin vuonna 62, koska hän kutsui laittomasti kokoon ...suuren neuvoston ja vei sen eteen Kristukseksi kutsutun Jeesuksen veljen Jaakobin ja muutamia muita; ja kun hän oli laatinut heitä vastaan syytöksen lain rikkomisesta, hän antoi heidät kivitettäviksi.

        Tässä lisää hänen kertomustaan Jeesuksesta:

        "Niihin aikoihin eli Jeesus, viisas mies, jos häntä nyt voidaan lainkaan kutsua tavalliseksi ihmiseksi. Sillä hän teki ihmeellisiä tekoja ja opetti sellaisia ihmisiä, jotka ottavat mielellään vastaan totuuden. Hän veti puolelleen runsaasti sekä juutalaisia että pakanoita. Hän oli Kristus. Ja kun Pilatus kansamme johtomiesten ehdotuksesta oli tuominnut hänet ristille, ne, jotka olivat rakastaneet häntä alusta asti, eivät luopuneet hänestä, sillä hän ilmestyi heille elävänä kolmantena päivänä."


      • Jeesuksen historiallisuudesta:
        tutkijoiden mukaan: kirjoitti:

        Tärkein juutalainen lähde, joka puhuu suoraan Jeesuksesta, on Josefus, juutalainen vuonna 90 kirjoittanut historioitsija.

        Hän kertoo, että Jerusalemin ylipappi erotettiin vuonna 62, koska hän kutsui laittomasti kokoon ...suuren neuvoston ja vei sen eteen Kristukseksi kutsutun Jeesuksen veljen Jaakobin ja muutamia muita; ja kun hän oli laatinut heitä vastaan syytöksen lain rikkomisesta, hän antoi heidät kivitettäviksi.

        Tässä lisää hänen kertomustaan Jeesuksesta:

        "Niihin aikoihin eli Jeesus, viisas mies, jos häntä nyt voidaan lainkaan kutsua tavalliseksi ihmiseksi. Sillä hän teki ihmeellisiä tekoja ja opetti sellaisia ihmisiä, jotka ottavat mielellään vastaan totuuden. Hän veti puolelleen runsaasti sekä juutalaisia että pakanoita. Hän oli Kristus. Ja kun Pilatus kansamme johtomiesten ehdotuksesta oli tuominnut hänet ristille, ne, jotka olivat rakastaneet häntä alusta asti, eivät luopuneet hänestä, sillä hän ilmestyi heille elävänä kolmantena päivänä."

        Tärkein Jeesuksesta suoraan puhuva roomalainen lähde on Tacitus, joka kirjoitti vuonna 115 seuraavasti:

        "Lopettaakseen nämä puheet Nero teki syntipukeiksi kansan kristityiksi nimittämät, rikostensa tähden vihatut henkilöt, ja rankaisi heitä valikoiduin kidutuksin. Nimitys oli saanut alkunsa Kristuksesta, jonka prokuraattori Pontius Pilatus oli teloituttanut Tiberiuksen aikana. Turmiollinen taikausko talttui hetkeksi mutta levisi sitten uudelleen, ei ainoastaan Juudeaan, jossa paha oli saanut alkunsa, vaan jopa Roomaankin. Kaikki inhottava ja hävettävä näet kerääntyy tänne ja viihtyy täällä."


      • ulkopuolisia lähteitä
        Jeesuksen historiallisuudesta: kirjoitti:

        Tärkein Jeesuksesta suoraan puhuva roomalainen lähde on Tacitus, joka kirjoitti vuonna 115 seuraavasti:

        "Lopettaakseen nämä puheet Nero teki syntipukeiksi kansan kristityiksi nimittämät, rikostensa tähden vihatut henkilöt, ja rankaisi heitä valikoiduin kidutuksin. Nimitys oli saanut alkunsa Kristuksesta, jonka prokuraattori Pontius Pilatus oli teloituttanut Tiberiuksen aikana. Turmiollinen taikausko talttui hetkeksi mutta levisi sitten uudelleen, ei ainoastaan Juudeaan, jossa paha oli saanut alkunsa, vaan jopa Roomaankin. Kaikki inhottava ja hävettävä näet kerääntyy tänne ja viihtyy täällä."

        Jeesuksen historiallisuudesta:
        (Lainaus Stefan Gustavsson)

        Mitä sitten tietäisimme Jeesuksesta, ellei meillä olisi Uutta testamenttia ja varhaiskirkon lähteitä? Josefuksen ja Tacituksen lisäksi on useita lähteitä - Thallus, Plinius nuorempi, Suetonius ja erinäisiä rabbiinilähteitä - jotka viittaavat Jeesukseen joko suorasti tai epäsuorasti. Raamatun ja kirkon ulkopuolella olevat tietolähteet antavat Jeesuksesta seuraavanlaisen kuvan:

        - Jeesus oli opettaja ja ihmeidentekijä, johon monet juutalaiset ja pakanat uskoivat (Josefus).
        - Jeesus teloitettiin Juudeassa Tiberiuksen ollessa keisarina (14-37 jKr.) ja Pontius Pilatuksen ollessa maaherrana (26-36 jKr.) (Tacitus).
        - Juutalaiset syyttivät Jeesusta, Pontius Pilatus tuomitsi hänet, ja hänet teloitettiin ristiinnaulitsemalla (Josefus).
        - Jeesuksen seuraajat nimittivät häntä Jumalaksi (Plinius nuorempi).
        - Jeesusta kutsuttiin Kristukseksi - Messiaaksi (Josefus).
        - Jeesuksella oli Jakob-niminen veli (Josefus).


      • J.Edgar
        tutkijoiden mukaan: kirjoitti:

        Tärkein juutalainen lähde, joka puhuu suoraan Jeesuksesta, on Josefus, juutalainen vuonna 90 kirjoittanut historioitsija.

        Hän kertoo, että Jerusalemin ylipappi erotettiin vuonna 62, koska hän kutsui laittomasti kokoon ...suuren neuvoston ja vei sen eteen Kristukseksi kutsutun Jeesuksen veljen Jaakobin ja muutamia muita; ja kun hän oli laatinut heitä vastaan syytöksen lain rikkomisesta, hän antoi heidät kivitettäviksi.

        Tässä lisää hänen kertomustaan Jeesuksesta:

        "Niihin aikoihin eli Jeesus, viisas mies, jos häntä nyt voidaan lainkaan kutsua tavalliseksi ihmiseksi. Sillä hän teki ihmeellisiä tekoja ja opetti sellaisia ihmisiä, jotka ottavat mielellään vastaan totuuden. Hän veti puolelleen runsaasti sekä juutalaisia että pakanoita. Hän oli Kristus. Ja kun Pilatus kansamme johtomiesten ehdotuksesta oli tuominnut hänet ristille, ne, jotka olivat rakastaneet häntä alusta asti, eivät luopuneet hänestä, sillä hän ilmestyi heille elävänä kolmantena päivänä."

        todisteista Jeesuksen jumalallisuutta ja yleensä hänen olemassaoloaan vastaan, on Roomalaisten historiankirjoitusten olematon sisältö Jeesuksen elämästä.

        Tässä yksi uskonoppineen mielipide: Robert Funk, Jeesus Seminaarin puheenjohtaja:

        “As an historian, I do not know for certain that Jesus really existed, that he is anything more than the figment of some overactive imaginations. In my view, there is
        nothing about Jesus of Nazareth that we can know beyond any possible doubt….And the Jesus that scholars have isolated in the ancient gospels, gospels that are bloated with the will to believe, may turn out to be only another image that merely reflects our deepest longings.” (The Fourth R, January-February 1995, s.9).

        http://www.argumentti.fi/jeesuksen_historiallisuus/jeesuksen_historiallisuus.php?id=72

        Tuossa linkissä on paljon lisää Jeesusta koskevaa tietoa. Kannattaa uskonvankin tutustua.


      • YHWM !
        ulkopuolisia lähteitä kirjoitti:

        Jeesuksen historiallisuudesta:
        (Lainaus Stefan Gustavsson)

        Mitä sitten tietäisimme Jeesuksesta, ellei meillä olisi Uutta testamenttia ja varhaiskirkon lähteitä? Josefuksen ja Tacituksen lisäksi on useita lähteitä - Thallus, Plinius nuorempi, Suetonius ja erinäisiä rabbiinilähteitä - jotka viittaavat Jeesukseen joko suorasti tai epäsuorasti. Raamatun ja kirkon ulkopuolella olevat tietolähteet antavat Jeesuksesta seuraavanlaisen kuvan:

        - Jeesus oli opettaja ja ihmeidentekijä, johon monet juutalaiset ja pakanat uskoivat (Josefus).
        - Jeesus teloitettiin Juudeassa Tiberiuksen ollessa keisarina (14-37 jKr.) ja Pontius Pilatuksen ollessa maaherrana (26-36 jKr.) (Tacitus).
        - Juutalaiset syyttivät Jeesusta, Pontius Pilatus tuomitsi hänet, ja hänet teloitettiin ristiinnaulitsemalla (Josefus).
        - Jeesuksen seuraajat nimittivät häntä Jumalaksi (Plinius nuorempi).
        - Jeesusta kutsuttiin Kristukseksi - Messiaaksi (Josefus).
        - Jeesuksella oli Jakob-niminen veli (Josefus).

        "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan Vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa. Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa.

        Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan:
        YHWH, tsidkenu (= Herra meidän vanhurskautemme)

        Totisesti Jeesus on Herra Jahvee!


      • kirjastoon ja
        J.Edgar kirjoitti:

        todisteista Jeesuksen jumalallisuutta ja yleensä hänen olemassaoloaan vastaan, on Roomalaisten historiankirjoitusten olematon sisältö Jeesuksen elämästä.

        Tässä yksi uskonoppineen mielipide: Robert Funk, Jeesus Seminaarin puheenjohtaja:

        “As an historian, I do not know for certain that Jesus really existed, that he is anything more than the figment of some overactive imaginations. In my view, there is
        nothing about Jesus of Nazareth that we can know beyond any possible doubt….And the Jesus that scholars have isolated in the ancient gospels, gospels that are bloated with the will to believe, may turn out to be only another image that merely reflects our deepest longings.” (The Fourth R, January-February 1995, s.9).

        http://www.argumentti.fi/jeesuksen_historiallisuus/jeesuksen_historiallisuus.php?id=72

        Tuossa linkissä on paljon lisää Jeesusta koskevaa tietoa. Kannattaa uskonvankin tutustua.

        lainaa "Pontius Pilatuksen kirjeet" kirja, jossa Pilatus kertoo Jeesuksesta omalta ajaltaan!


      • Pilatuksen kirjeistä:
        kirjastoon ja kirjoitti:

        lainaa "Pontius Pilatuksen kirjeet" kirja, jossa Pilatus kertoo Jeesuksesta omalta ajaltaan!

        "Tein (Pilatus) hänelle (Jeesukselle) kysymyksen, pitikö hän itseään vapauttajana. "Niin HE sanovat, hän vastasi osoittaen ylimmäistä pappia ja tämän lähimpiä lyhyellä ylenkatseen eleellä. Huomautin hänelle, että häntä syytettiin myös tekeytymisestä juutalaisten kuninkaaksi. Kysyin häneltä, pitikö hän itseään sinä. Hän antoi samankaltaisen vastauksen: "Niin SINÄ sanot, tarkoittaen vastauksellaan luullakseni, että kummassakaan tapauksessa ei hänen omassa käytöksessään eikä vaikuttimissaan ollut mitään tukea syytteelle, mutta että hän tiesi kyllin hyvin meidän tarkoituksenamme joka tapauksessa olevan häneen kohdistetun syytöksen vahvistamisen. Hän käsitti, että hän oli satimessa ja ettei hänellä ollut mitään pelastuksen mahdollisuutta, mutta hän oli rohkea ja päättäväinen, uhmaileva ja melkein ylimielinen. Nämä juutalaiset ovat kaikki samanlaisia, katkeria ja antautumattomia, niin meille kuin jokaiselle muullekin. Hän oli yksin, hylättynä ja joka puolelta hänen kuolemaansa tahtovien vihamiesten ympäröimänä, hänen omat maanmiehensä luovuttivat hänet roomalaisille teloittajille, mutta hän oli tyyni ja päättäväinen niin kuin ne miehet, jotka olivat järjestäneet murhayrityksen suurta Herodesta vastaan ja ennemmin kärsineet äärimmäistä kidutusta kuin taipuneet rahtuakaan. Vaarallinen rotu."


      • to...
        kirjastoon ja kirjoitti:

        lainaa "Pontius Pilatuksen kirjeet" kirja, jossa Pilatus kertoo Jeesuksesta omalta ajaltaan!

        ei ole jäänyt tekstin tekstiä, ei kijeitä eikä muutakaan.


      • tutkijoiden mukaan: kirjoitti:

        Tärkein juutalainen lähde, joka puhuu suoraan Jeesuksesta, on Josefus, juutalainen vuonna 90 kirjoittanut historioitsija.

        Hän kertoo, että Jerusalemin ylipappi erotettiin vuonna 62, koska hän kutsui laittomasti kokoon ...suuren neuvoston ja vei sen eteen Kristukseksi kutsutun Jeesuksen veljen Jaakobin ja muutamia muita; ja kun hän oli laatinut heitä vastaan syytöksen lain rikkomisesta, hän antoi heidät kivitettäviksi.

        Tässä lisää hänen kertomustaan Jeesuksesta:

        "Niihin aikoihin eli Jeesus, viisas mies, jos häntä nyt voidaan lainkaan kutsua tavalliseksi ihmiseksi. Sillä hän teki ihmeellisiä tekoja ja opetti sellaisia ihmisiä, jotka ottavat mielellään vastaan totuuden. Hän veti puolelleen runsaasti sekä juutalaisia että pakanoita. Hän oli Kristus. Ja kun Pilatus kansamme johtomiesten ehdotuksesta oli tuominnut hänet ristille, ne, jotka olivat rakastaneet häntä alusta asti, eivät luopuneet hänestä, sillä hän ilmestyi heille elävänä kolmantena päivänä."

        "Vasta 1800- ja 1900-luvun tutkimus on osoittanut Josefuksen kirjalliset puutteet, epäitsenäisyyden ja virheet historioitsijana."
        http://www.helsinki.fi/~merenlah/oppimateriaalit/text/suomi/josefus.htm

        Josefuksesta on monenlaista "tietoa" mutta yhteneväistä lähteissä on se että hän kirjoitti Keisarin suojeluksessa.
        Jotkut lähteet antaa ymmärtää hänen olleen Roomalaisesta aristokraattisuvusta ja hän itse ja sukulaisensa olisi kirjoittaneet kaikki uuden testamentin evankeliumit ja muitakin kirjoituksia siihen.

        Ylläolevan linkin Josefus on tarinaltaan kuin Paavali konsanaan.
        Paavalin kirje Filemonille on niitä harvoja Paavalin kirjeitä joita tutkijat pitävät mahdollisesti aitoina.
        Mitenpä hän sitä ainakkaan itse olisi voinut Keisarin sellissä kirjoittaa kuten sanotaan.


      • Matti Kankaanniemeltä
        Pe.ku kirjoitti:

        "Vasta 1800- ja 1900-luvun tutkimus on osoittanut Josefuksen kirjalliset puutteet, epäitsenäisyyden ja virheet historioitsijana."
        http://www.helsinki.fi/~merenlah/oppimateriaalit/text/suomi/josefus.htm

        Josefuksesta on monenlaista "tietoa" mutta yhteneväistä lähteissä on se että hän kirjoitti Keisarin suojeluksessa.
        Jotkut lähteet antaa ymmärtää hänen olleen Roomalaisesta aristokraattisuvusta ja hän itse ja sukulaisensa olisi kirjoittaneet kaikki uuden testamentin evankeliumit ja muitakin kirjoituksia siihen.

        Ylläolevan linkin Josefus on tarinaltaan kuin Paavali konsanaan.
        Paavalin kirje Filemonille on niitä harvoja Paavalin kirjeitä joita tutkijat pitävät mahdollisesti aitoina.
        Mitenpä hän sitä ainakkaan itse olisi voinut Keisarin sellissä kirjoittaa kuten sanotaan.

        pieni ote:

        "Historiallisen Jeesuksen olemassaoloa ei juuri kukaan vakavasti otettava tutkija epäile. Ajoittain joku tutkijaksi luokiteltava radikaali on väläytellyt mahdollisuutta, että tämä maailmanhistorian merkkihenkilö olisikin ainoastaan mielikuvituksen tuote, mutta nämä radikaalit on varsin pian vaiennettu.

        Syy siihen, että tällainen käsitys edelleenkin elää "kansan keskuudessa", juontaa juurensa mitä ilmeisimmin kommunismin seitsemänkymmenen vuoden kulta-ajalta. Marx ja Engels nimittäin liittivät kehittelemäänsä sosialistiseen ideologiaan teorian, jonka mukaan Jeesus Nasaretilaista ei ole koskaan ollutkaan ja tästä tuli marxilaisuuden virallinen oppi."


      • "Minä olen"
        YHWM ! kirjoitti:

        "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan Vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa. Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa.

        Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan:
        YHWH, tsidkenu (= Herra meidän vanhurskautemme)

        Totisesti Jeesus on Herra Jahvee!

        MINÄ OLEN

        YHWH:
        2Moos 3:14: Jumala vastasi Moosekselle: "Minä Olen se, joka Minä Olen." Ja Hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä Olen' lähetti minut teidän luoksenne."

        5Moos 32:39: Katsokaa nyt, että Minä, Minä Olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja Minä teen eläväksi, Minä lyön ja Minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi Minun käsistäni.

        Jes 43:10,11: Te olette Minun todistajani, sanoo YHWH, Minun palvelijani, jonka Minä olen valinnut, jotta te tuntisitte Minut ja uskoisitte Minuun ja ymmärtäisitte, että Minä se Olen. Ennen Minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa,
        eikä Minun jälkeeni toista tule. Minä, Minä olen YHWH, eikä ole muuta pelastajaa, kuin Minä.



        JEESUS:
        Joh 8:24-28: Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko Minua siksi, joka Minä Olen, niin te kuolette synteihinne."


        Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että Minä Olen se, joka Minä Olen, ja etten Minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin Minun Isäni on minulle opettanut.

        Joh 8:58: Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti Minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, Olen Minä ollut."

        Joh 18:5-8: He vastasivat Hänelle: "Jeesusta, Nasaretilaista."

        Jeesus sanoi heille: "Minä se Olen." Ja Juudas, joka hänet kavalsi, seisoi myös heidän kanssaan. Kun Hän siis sanoi heille: "Minä se Olen", peräytyivät he ja kaatuivat maahan.

        Niin Hän taas kysyi heiltä: "Ketä te etsitte?" He sanoivat:

        "Jeesusta, Nasaretilaista." Jeesus vastasi: "Minähän sanoin teille, että Minä se Olen. Jos te siis Minua etsitte, niin antakaa näiden mennä".

        Ilm 1:17,18: Ja kun minä Hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena Hänen jalkojensa juureen. Ja Hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä Olen ensimmäinen ja viimeinen, ja Minä elän; ja Minä olin kuollut, ja katso, Minä elän aina ja iankaikkisesti, ja
        Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.


      • on fiktiota.
        Pilatuksen kirjeistä: kirjoitti:

        "Tein (Pilatus) hänelle (Jeesukselle) kysymyksen, pitikö hän itseään vapauttajana. "Niin HE sanovat, hän vastasi osoittaen ylimmäistä pappia ja tämän lähimpiä lyhyellä ylenkatseen eleellä. Huomautin hänelle, että häntä syytettiin myös tekeytymisestä juutalaisten kuninkaaksi. Kysyin häneltä, pitikö hän itseään sinä. Hän antoi samankaltaisen vastauksen: "Niin SINÄ sanot, tarkoittaen vastauksellaan luullakseni, että kummassakaan tapauksessa ei hänen omassa käytöksessään eikä vaikuttimissaan ollut mitään tukea syytteelle, mutta että hän tiesi kyllin hyvin meidän tarkoituksenamme joka tapauksessa olevan häneen kohdistetun syytöksen vahvistamisen. Hän käsitti, että hän oli satimessa ja ettei hänellä ollut mitään pelastuksen mahdollisuutta, mutta hän oli rohkea ja päättäväinen, uhmaileva ja melkein ylimielinen. Nämä juutalaiset ovat kaikki samanlaisia, katkeria ja antautumattomia, niin meille kuin jokaiselle muullekin. Hän oli yksin, hylättynä ja joka puolelta hänen kuolemaansa tahtovien vihamiesten ympäröimänä, hänen omat maanmiehensä luovuttivat hänet roomalaisille teloittajille, mutta hän oli tyyni ja päättäväinen niin kuin ne miehet, jotka olivat järjestäneet murhayrityksen suurta Herodesta vastaan ja ennemmin kärsineet äärimmäistä kidutusta kuin taipuneet rahtuakaan. Vaarallinen rotu."

        Roomalaisten historioitsioiden Jeesusta koskevat teksit on lainattu Raamatun kirjoittajilta lähes 1:1. Näin niillä ei ole mitään todistusvoimaa.


      • yhtäläisyyttä!
        on fiktiota. kirjoitti:

        Roomalaisten historioitsioiden Jeesusta koskevat teksit on lainattu Raamatun kirjoittajilta lähes 1:1. Näin niillä ei ole mitään todistusvoimaa.

        Osaan UT:n melkein ulkoa. Voin sanoa ei juurikaan yhtäläisyytta!


      • Matti Kankaanniemeltä kirjoitti:

        pieni ote:

        "Historiallisen Jeesuksen olemassaoloa ei juuri kukaan vakavasti otettava tutkija epäile. Ajoittain joku tutkijaksi luokiteltava radikaali on väläytellyt mahdollisuutta, että tämä maailmanhistorian merkkihenkilö olisikin ainoastaan mielikuvituksen tuote, mutta nämä radikaalit on varsin pian vaiennettu.

        Syy siihen, että tällainen käsitys edelleenkin elää "kansan keskuudessa", juontaa juurensa mitä ilmeisimmin kommunismin seitsemänkymmenen vuoden kulta-ajalta. Marx ja Engels nimittäin liittivät kehittelemäänsä sosialistiseen ideologiaan teorian, jonka mukaan Jeesus Nasaretilaista ei ole koskaan ollutkaan ja tästä tuli marxilaisuuden virallinen oppi."

        ole juurikaan yhteyttä keskustelun aiheeseen.

        Jokainen on tutkija ja ei kannata kovin paljon noteerata jonkin yksittäisen papin henkilökohtaisia mielipiteitä ja helluntailaisten näkökulmasta tehtyjä kirjoituksia.
        http://www.nic.fi/~vlahsrk/tekstit/vieraatus.htm

        Tieteelliset tutkijat on asia erikseen ja Kankaanniemi ei kelpaa sellaiseksi tutkijaksi puolueellisilla mielipiteillään.


      • YHWM ! kirjoitti:

        "Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä herätän Daavidille vanhurskaan Vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa. Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa.

        Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan:
        YHWH, tsidkenu (= Herra meidän vanhurskautemme)

        Totisesti Jeesus on Herra Jahvee!

        ei tarvitse anoa ja rukoilla joka päivä Jumalaansa ja Isäänsä, niin kuin Jeesus vieläkin tekee;

        Room. 8:34
        "Kuka voi tuomita kadotukseen? Kristus Jeesus on se, joka on kuollut, onpa vielä herätettykin, ja hän on Jumalan oikealla puolella, ja HÄN MYÖS RUKOILEE meidän edestämme."

        Hepr. 7:25
        jonka tähden hän myös voi täydellisesti pelastaa ne, jotka hänen kauttaan Jumalan tykö tulevat, koska hän aina elää RUKOILLAKSEEN HEIDÄN PUOLESTANSA.

        Joten;

        2. Kor. 1:3
        "Kiitetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, laupeuden Isä ja kaiken lohdutuksen Jumala",

        2. Kor. 11:31
        "Herran JEESUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on ylistetty iankaikkisesti, tietää, etten valhettele."

        Ef. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa",

        1. Piet. 1:3
        "Ylistetty olkoon meidän Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JUMALA JA ISÄ,, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemisen kautta",


      • Aameen
        "Minä olen" kirjoitti:

        MINÄ OLEN

        YHWH:
        2Moos 3:14: Jumala vastasi Moosekselle: "Minä Olen se, joka Minä Olen." Ja Hän sanoi vielä: "Sano israelilaisille näin: 'Minä Olen' lähetti minut teidän luoksenne."

        5Moos 32:39: Katsokaa nyt, että Minä, Minä Olen, eikä yhtäkään jumalaa ole minun rinnallani. Minä kuoletan ja Minä teen eläväksi, Minä lyön ja Minä parannan; eikä ole sitä, joka pelastaisi Minun käsistäni.

        Jes 43:10,11: Te olette Minun todistajani, sanoo YHWH, Minun palvelijani, jonka Minä olen valinnut, jotta te tuntisitte Minut ja uskoisitte Minuun ja ymmärtäisitte, että Minä se Olen. Ennen Minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa,
        eikä Minun jälkeeni toista tule. Minä, Minä olen YHWH, eikä ole muuta pelastajaa, kuin Minä.



        JEESUS:
        Joh 8:24-28: Sentähden minä sanoin teille, että te kuolette synteihinne; sillä ellette usko Minua siksi, joka Minä Olen, niin te kuolette synteihinne."


        Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että Minä Olen se, joka Minä Olen, ja etten Minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin Minun Isäni on minulle opettanut.

        Joh 8:58: Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti Minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, Olen Minä ollut."

        Joh 18:5-8: He vastasivat Hänelle: "Jeesusta, Nasaretilaista."

        Jeesus sanoi heille: "Minä se Olen." Ja Juudas, joka hänet kavalsi, seisoi myös heidän kanssaan. Kun Hän siis sanoi heille: "Minä se Olen", peräytyivät he ja kaatuivat maahan.

        Niin Hän taas kysyi heiltä: "Ketä te etsitte?" He sanoivat:

        "Jeesusta, Nasaretilaista." Jeesus vastasi: "Minähän sanoin teille, että Minä se Olen. Jos te siis Minua etsitte, niin antakaa näiden mennä".

        Ilm 1:17,18: Ja kun minä Hänet näin, kaaduin minä kuin kuolleena Hänen jalkojensa juureen. Ja Hän pani oikean kätensä minun päälleni sanoen: "Älä pelkää! Minä Olen ensimmäinen ja viimeinen, ja Minä elän; ja Minä olin kuollut, ja katso, Minä elän aina ja iankaikkisesti, ja
        Minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

        Olet oikeassa. Isä Poika ja Pyhä Henki on yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala. Luoja, Lunastaja ja Pyhittäjä.

        Antikristus kieltää Jumalan lihaksitulemisen.
        Antikristus on tälläkin sivulla riehumassa, samoin muillakin kristittyjen palstoilla.


      • Aameen kirjoitti:

        Olet oikeassa. Isä Poika ja Pyhä Henki on yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala. Luoja, Lunastaja ja Pyhittäjä.

        Antikristus kieltää Jumalan lihaksitulemisen.
        Antikristus on tälläkin sivulla riehumassa, samoin muillakin kristittyjen palstoilla.

        opetti, että

        Joh. 17:3
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, ISÄ, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

        1. Timoteuskirje 6
        3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, JOTKA OVAT TURMELTUNEET MIELELTÄÄN ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."


      • Aameen
        ekivaari kirjoitti:

        opetti, että

        Joh. 17:3
        "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, ISÄ, JOKA YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."

        1. Timoteuskirje 6
        3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
        4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja,
        5 alituisia kinastuksia niiden ihmisten kesken, JOTKA OVAT TURMELTUNEET MIELELTÄÄN ja totuuden menettäneet ja jotka pitävät jumalisuutta keinona voiton saamiseen."

        Oikea vastaus on kyllä. Miksi sinä sanot ei, vaikka näytät tunnustavan Jeesuksen Jumalan Poijaksi?


      • sillä ei ole Isääkään
        Aameen kirjoitti:

        Olet oikeassa. Isä Poika ja Pyhä Henki on yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala. Luoja, Lunastaja ja Pyhittäjä.

        Antikristus kieltää Jumalan lihaksitulemisen.
        Antikristus on tälläkin sivulla riehumassa, samoin muillakin kristittyjen palstoilla.

        Eikö se niin ole?
        Katso 2 Joh. kirje.
        Ja katso tästä selitys jumaluudesta:
        http://www.Jeesus-on-Herra.com/kirjoitukset/ajatuksiajumalasta.htm


      • ?????
        sillä ei ole Isääkään kirjoitti:

        Eikö se niin ole?
        Katso 2 Joh. kirje.
        Ja katso tästä selitys jumaluudesta:
        http://www.Jeesus-on-Herra.com/kirjoitukset/ajatuksiajumalasta.htm

        Mark.10:18 "Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu."

        Mark.12:29 Jeesus vastasi: "Tärkein on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, on ainoa Herra.


      • Aameen kirjoitti:

        Oikea vastaus on kyllä. Miksi sinä sanot ei, vaikka näytät tunnustavan Jeesuksen Jumalan Poijaksi?

        jota ei pitäisi rajoittaa, ositella eikä verrata mihinkään inhimillisesti olevaan, kaikkein vähiten johonkin persoonaan!:

        Jesaja 40
        18 "Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?
        25 Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä."


      • Aameen
        sillä ei ole Isääkään kirjoitti:

        Eikö se niin ole?
        Katso 2 Joh. kirje.
        Ja katso tästä selitys jumaluudesta:
        http://www.Jeesus-on-Herra.com/kirjoitukset/ajatuksiajumalasta.htm

        1. Joh. 5:10   Joka uskoo Jumalan Poikaan, hänellä on todistus itsessänsä;

        joka ei usko Jumalaa, tekee hänet valhettelijaksi, koska hän ei usko sitä todistusta, jonka Jumala on todistanut Pojastansa.

        1. Joh. 5:11   Ja tämä on se todistus:

        Jumala on antanut meille iankaikkisen elämän, ja tämä elämä on hänen Pojassansa.
        1. Joh. 5:12   Jolla Poika on, sillä on elämä;

        jolla Jumalan Poikaa ei ole, sillä ei ole elämää.


      • Aameen
        ekivaari kirjoitti:

        jota ei pitäisi rajoittaa, ositella eikä verrata mihinkään inhimillisesti olevaan, kaikkein vähiten johonkin persoonaan!:

        Jesaja 40
        18 "Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?
        25 Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä."

        Älä viisastele, Jumala on Raamatun sanan mukaisesti kolmiyhteinen, Isä, Poika ja Pyhä Henki.


      • Aameen
        ekivaari kirjoitti:

        jota ei pitäisi rajoittaa, ositella eikä verrata mihinkään inhimillisesti olevaan, kaikkein vähiten johonkin persoonaan!:

        Jesaja 40
        18 "Keneenkä siis te vertaatte Jumalan, ja minkä muotoiseksi te hänet teette?
        25 Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä."

        Turha on vaarien yrittää potkia tutkainta vastaan.

        1. Moos. 1:26   Ja Jumala sanoi:

        "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

        1. Moos. 1:27   Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.


      • Aameen kirjoitti:

        Turha on vaarien yrittää potkia tutkainta vastaan.

        1. Moos. 1:26   Ja Jumala sanoi:

        "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat."

        1. Moos. 1:27   Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.

        Jumalan kuvien lukumäärän kolmeen? Kuka tietää, oliko tässä sanassa "tehkäämme", kolme persoonaa vai kolme miljardia persoonaa korotettuna potenssiin kolme miljardia persoonaa?

        Efesolaiskirje 1. luku
        10 "siitä armotaloudesta, minkä hän aikojen täyttyessä aikoi toteuttaa, - OLI YHDISTÄVÄ KRISTUKSESSA YHDEKSI KAIKKI, MITÄ ON TAIVAISSA ja MITÄ ON MAAN PÄÄLLÄ."

        KOLMINAISUUSOPPI ON TEHTY TÄMÄN JUMALAN SANAN KUMOAMISEKSI JA KIELTÄMISEKSI!

        Ilman jumalallista armoa ja laupeutta on luonnollinen ihminen verrattava eläimiin, jotka hukkuvat, [Ps.49:13,21, Room.1:23, 2.Piet.2:12].


    • liikuttaa??

      Sinä et ole opettajamme, ja tuskin uskovat sinun neuvojasi kysyy, vielä vähemmän uskovat.
      Sinä olet riesa, noiden mielipiteitesi kanssa, minä ainakin olen jo suivaantunut sinun ainaiseen jankutukseen, milloin mistäkin Raamattuun ja uskoon liittyvään.
      Yks hailee, mikä on sinun mielipiteesi Jeesuksesta, minulle hän on Jumala, ja sillä hyvä.

      • ole edes mielipidettä asiasta kun en juurikaan Raamatun juttuja usko.

        Kirjoitin vaan sen mitä Raamatussa lukee ja selityksen siihen.


      • juksata
        Pe.ku kirjoitti:

        ole edes mielipidettä asiasta kun en juurikaan Raamatun juttuja usko.

        Kirjoitin vaan sen mitä Raamatussa lukee ja selityksen siihen.

        Sinulla on selkeä mielipide ja tavoite, muuten et olisi vetämässä mattoa uskovien jalkojen alta joka aloituksellasi.
        Se, että et usko koko Raamattuun, on jo yksistään mielipide, ja yhdistettynä pilkkujahalkovaan Raamatuntutkimiseesi, todistaa sinun asenteesi uskovaa maailmaa kohtaan.
        Siis, haluat tehdä Raamatun kirjoitukset tyhjiksi tieteellisen tarkalla tekstin analyysillä ja hakemalla tukea tieteellistä maailmankatsomusta tukevista opuksista.
        Kuule Pe,ku, ota huomioon, että joukossamme on satoja, tuhansia, miljoonia ihmisiä, joilla ei todellakaan ole muuta syytä elää, tai muuta voimaa, ja turvaa tähän elämän myllerryksissä, kuin usko Jeesukseen, elävänä Jumalana ja lihaksi tulleena Jumalan Poikana.
        Sinäkö olet Pe.ku niin kova kaveri, että haluat riistää ihmisiltä sen ainoan toivon, jonka Pyhä Raamattu hädässä oleville, sorretuille, alaspainetuille ihmisille tarjoaa.


      • juksata kirjoitti:

        Sinulla on selkeä mielipide ja tavoite, muuten et olisi vetämässä mattoa uskovien jalkojen alta joka aloituksellasi.
        Se, että et usko koko Raamattuun, on jo yksistään mielipide, ja yhdistettynä pilkkujahalkovaan Raamatuntutkimiseesi, todistaa sinun asenteesi uskovaa maailmaa kohtaan.
        Siis, haluat tehdä Raamatun kirjoitukset tyhjiksi tieteellisen tarkalla tekstin analyysillä ja hakemalla tukea tieteellistä maailmankatsomusta tukevista opuksista.
        Kuule Pe,ku, ota huomioon, että joukossamme on satoja, tuhansia, miljoonia ihmisiä, joilla ei todellakaan ole muuta syytä elää, tai muuta voimaa, ja turvaa tähän elämän myllerryksissä, kuin usko Jeesukseen, elävänä Jumalana ja lihaksi tulleena Jumalan Poikana.
        Sinäkö olet Pe.ku niin kova kaveri, että haluat riistää ihmisiltä sen ainoan toivon, jonka Pyhä Raamattu hädässä oleville, sorretuille, alaspainetuille ihmisille tarjoaa.

        "haluat riistää ihmisiltä sen ainoan toivon, jonka Pyhä Raamattu hädässä oleville, sorretuille, alaspainetuille ihmisille tarjoaa".

        Kannattaa opetella elämään totuudessa eikä valheessa.
        Se kasvattaa ja opettaa kestämään.

        Ei kukaan koskaan joka Jumalaa on apuun huutanut ole vastausta kuullut, jos kaiku vastaa niin sekin voi tulla mielikuvituksesta.

        Jos odottaa Jumalan ruokkivan, kuolee nälkään.

        Baruch Spinoza sanoi jo aikoinaan että "Jumala on tietämättömyyden turvapaikka".
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Baruch_Spinoza


      • Ilonanne
        Pe.ku kirjoitti:

        ole edes mielipidettä asiasta kun en juurikaan Raamatun juttuja usko.

        Kirjoitin vaan sen mitä Raamatussa lukee ja selityksen siihen.

        Kirjoittelet mahtipontisesti:
        "Kirjoitin vaan sen mitä Raamatussa lukee ja selityksen siihen."

        Pidät itseesi noin viisaana että voit tulla selitteleen Raamattua! Kuule, minä kerron sulle salaisuuden: kaikkien uskovien silmissä sinä olet tyhmääkin tyhmempi! Ehkä muiden ateistien silmissä sun raamatun "tulkintasi" on mahtavia ja huippuälykkäitä, mutta totuus on että uskova ei tiedä itkisikö vai nauraisi...

        Yhtä hyvin sä voisit mennä selittään jollekin ydinfyysikolle jotain atomeista!


      • Jeesusta
        Pe.ku kirjoitti:

        "haluat riistää ihmisiltä sen ainoan toivon, jonka Pyhä Raamattu hädässä oleville, sorretuille, alaspainetuille ihmisille tarjoaa".

        Kannattaa opetella elämään totuudessa eikä valheessa.
        Se kasvattaa ja opettaa kestämään.

        Ei kukaan koskaan joka Jumalaa on apuun huutanut ole vastausta kuullut, jos kaiku vastaa niin sekin voi tulla mielikuvituksesta.

        Jos odottaa Jumalan ruokkivan, kuolee nälkään.

        Baruch Spinoza sanoi jo aikoinaan että "Jumala on tietämättömyyden turvapaikka".
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Baruch_Spinoza

        Eipä sillä, en minäkään ole häntä henkilökohtaisesti tavannut, mutta minulla, monen muun tavoin on hänestä henkilökohtainen todistus, jota ei voi tehdä tyhjäksi millään ilveellä.
        Sinä puhut totuudesta, joo, niin minäkin. Jeesus on minulle totuus, enkä voi tehdä tyhjäksi Hänen armoaan omassa elämässäni. Minulla on useampia esimerkkejä omassa elämässäni, jolloin olen äärimmisessä kuolemanhädässä huutanut Jeesusta avukseni, ja olen avun saanut Häneltä. Ja voin vakuuttaa, ettei se apu tullut sinun totuudestasi.


      • Ilonanne kirjoitti:

        Kirjoittelet mahtipontisesti:
        "Kirjoitin vaan sen mitä Raamatussa lukee ja selityksen siihen."

        Pidät itseesi noin viisaana että voit tulla selitteleen Raamattua! Kuule, minä kerron sulle salaisuuden: kaikkien uskovien silmissä sinä olet tyhmääkin tyhmempi! Ehkä muiden ateistien silmissä sun raamatun "tulkintasi" on mahtavia ja huippuälykkäitä, mutta totuus on että uskova ei tiedä itkisikö vai nauraisi...

        Yhtä hyvin sä voisit mennä selittään jollekin ydinfyysikolle jotain atomeista!

        Et ole kai lukenut aloitusta.
        Siellä ei ole Raamatusta mielipiteitä.

        Alituksessa on yksinkertainen selitys tai pikemminkin toteamus:
        "Matteus kirjoittaa Jeesuksen sanoneen olevansa ihmisen poika"

        Ja sitten perässä on kyseinen Raamatunkohta:
        Matt.26;1 ja 2. Ja kun Jeesus oli lopettanut kaikki nämä puheet, sanoi hän opetuslapsillensa:
        "Te tiedätte, että kahden päivän perästä on pääsiäinen; silloin Ihmisen Poika annetaan ristiinnaulittavaksi."

        Kerropas mitä mahtipontista siinä on ja mikä siinä on vastoin oppejanne tai Raamatun tekstejä ?    


      • oot
        Pe.ku kirjoitti:

        "haluat riistää ihmisiltä sen ainoan toivon, jonka Pyhä Raamattu hädässä oleville, sorretuille, alaspainetuille ihmisille tarjoaa".

        Kannattaa opetella elämään totuudessa eikä valheessa.
        Se kasvattaa ja opettaa kestämään.

        Ei kukaan koskaan joka Jumalaa on apuun huutanut ole vastausta kuullut, jos kaiku vastaa niin sekin voi tulla mielikuvituksesta.

        Jos odottaa Jumalan ruokkivan, kuolee nälkään.

        Baruch Spinoza sanoi jo aikoinaan että "Jumala on tietämättömyyden turvapaikka".
        http://fi.wikipedia.org/wiki/Baruch_Spinoza

        Pe.ku!! Minä henkilökohtaisesti olen saanut avun Jeesukselta. Tuskin enää olisin elossakaan ellei Jeesus olisi auttanut. Jeesus on auttanut minua lukuisia eri kertoja, eri asioissa. Tiedän myöskin tuttavissani paljon sellaisia henkilöitä jotka ovat avun saaneet Jeesukselta. Eli pahasti olet väärässä mielipiteinesi. Toivottavasti sinäkin tulet löytämään Jeesuksen elämääsi ja tulet tuntemaan totuuden Jeesuksesta pelastajanasi. " Joten kannattaa opetella elämään totuudessa" JEESUKSEEN USKOEN!!!!!!!!!!!!!


      • ilonanne
        Pe.ku kirjoitti:

        Et ole kai lukenut aloitusta.
        Siellä ei ole Raamatusta mielipiteitä.

        Alituksessa on yksinkertainen selitys tai pikemminkin toteamus:
        "Matteus kirjoittaa Jeesuksen sanoneen olevansa ihmisen poika"

        Ja sitten perässä on kyseinen Raamatunkohta:
        Matt.26;1 ja 2. Ja kun Jeesus oli lopettanut kaikki nämä puheet, sanoi hän opetuslapsillensa:
        "Te tiedätte, että kahden päivän perästä on pääsiäinen; silloin Ihmisen Poika annetaan ristiinnaulittavaksi."

        Kerropas mitä mahtipontista siinä on ja mikä siinä on vastoin oppejanne tai Raamatun tekstejä ?    

        Ensinnäkin et osaa määritellä käsitettä "Ihmisen Poika". Sen selitys on vähän moniuloitteisempi kuin pystyt ikinä aavistamaankaan.

        Vähän sama kuin yritätte selittää evoluutioketjun molekyylitasolta!


      • mielipidettä?
        Pe.ku kirjoitti:

        Et ole kai lukenut aloitusta.
        Siellä ei ole Raamatusta mielipiteitä.

        Alituksessa on yksinkertainen selitys tai pikemminkin toteamus:
        "Matteus kirjoittaa Jeesuksen sanoneen olevansa ihmisen poika"

        Ja sitten perässä on kyseinen Raamatunkohta:
        Matt.26;1 ja 2. Ja kun Jeesus oli lopettanut kaikki nämä puheet, sanoi hän opetuslapsillensa:
        "Te tiedätte, että kahden päivän perästä on pääsiäinen; silloin Ihmisen Poika annetaan ristiinnaulittavaksi."

        Kerropas mitä mahtipontista siinä on ja mikä siinä on vastoin oppejanne tai Raamatun tekstejä ?    

        Pidätkö sinä meitä ihan pöljinä, ja kuvitteletko tosissasi, että uskomme väitettäsi" Minulla ei ole Raamatusta mielipidettä, kun en siihen usko."
        Jokainen kommenttisi tällä palstalla on mielipide, ja kannanotto, Raamattua ja uskovia vastaan, sitä sinun on turha kiistääkään.
        Mutta aivan sama, mielipiteesi ei kanna uskovien keskuudessa, meillä on näkemyksemme, ja vakaumuksemme, joita ei muutamat nettikommentit muuta miksikään.
        Se, että sinä pelaat raamatunlauseilla, ei vapauta sinua ateistisesta agiteeraajan tittelistä, eikä tee teksteistäsi pätkääkään neutraalimpia. Olet kaiketi samanlainen kätyri ja uskovien vainoaja, kuin Saul Tarsolainen aikoinaan, Hyi sinua, häpeä mokomakin kukon poika.


      • mielipidettä? kirjoitti:

        Pidätkö sinä meitä ihan pöljinä, ja kuvitteletko tosissasi, että uskomme väitettäsi" Minulla ei ole Raamatusta mielipidettä, kun en siihen usko."
        Jokainen kommenttisi tällä palstalla on mielipide, ja kannanotto, Raamattua ja uskovia vastaan, sitä sinun on turha kiistääkään.
        Mutta aivan sama, mielipiteesi ei kanna uskovien keskuudessa, meillä on näkemyksemme, ja vakaumuksemme, joita ei muutamat nettikommentit muuta miksikään.
        Se, että sinä pelaat raamatunlauseilla, ei vapauta sinua ateistisesta agiteeraajan tittelistä, eikä tee teksteistäsi pätkääkään neutraalimpia. Olet kaiketi samanlainen kätyri ja uskovien vainoaja, kuin Saul Tarsolainen aikoinaan, Hyi sinua, häpeä mokomakin kukon poika.

        " Minulla ei ole Raamatusta mielipidettä, kun en siihen usko."

        Tollaista en ole edes sanonut.


      • to...
        Pe.ku kirjoitti:

        Et ole kai lukenut aloitusta.
        Siellä ei ole Raamatusta mielipiteitä.

        Alituksessa on yksinkertainen selitys tai pikemminkin toteamus:
        "Matteus kirjoittaa Jeesuksen sanoneen olevansa ihmisen poika"

        Ja sitten perässä on kyseinen Raamatunkohta:
        Matt.26;1 ja 2. Ja kun Jeesus oli lopettanut kaikki nämä puheet, sanoi hän opetuslapsillensa:
        "Te tiedätte, että kahden päivän perästä on pääsiäinen; silloin Ihmisen Poika annetaan ristiinnaulittavaksi."

        Kerropas mitä mahtipontista siinä on ja mikä siinä on vastoin oppejanne tai Raamatun tekstejä ?    

        tarkoittaa ihmistä sekä hepreassa että arameassa. 3.Moos.23.19 sanoo nimenomaan että "Jumala ei ole ihmisen poika" eli siis ihminen.


      • to...
        to... kirjoitti:

        tarkoittaa ihmistä sekä hepreassa että arameassa. 3.Moos.23.19 sanoo nimenomaan että "Jumala ei ole ihmisen poika" eli siis ihminen.

        piti olla 4.Moos. 23:19.


      • to... kirjoitti:

        piti olla 4.Moos. 23:19.

        1933-käännös
        Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?

        1992-käännös
        Jumala ei ole ihminen: hän ei valehtele, hän ei muuta mieltään. Hänkö ei tekisi, mitä sanoo? Hänkö ei pitäisi, mitä lupaa?

        Aika paljon on uudessa käännöksessä asiaa lyhennelty.


      • tarkistan
        Pe.ku kirjoitti:

        " Minulla ei ole Raamatusta mielipidettä, kun en siihen usko."

        Tollaista en ole edes sanonut.

        Näinhän se olikin. "Eihän mulla ole edes mielipidettä asiasta kun en juurikaan Raamatun juttuja usko."
        Mutta tuo lause on minun mielestäni parempi, kuin se muistin varassa siteeraamani.
        Pyydän myös anteksi hyökkäävää käytöstäni sinua kohtaan.


      • Aameen
        tarkistan kirjoitti:

        Näinhän se olikin. "Eihän mulla ole edes mielipidettä asiasta kun en juurikaan Raamatun juttuja usko."
        Mutta tuo lause on minun mielestäni parempi, kuin se muistin varassa siteeraamani.
        Pyydän myös anteksi hyökkäävää käytöstäni sinua kohtaan.

        Epäuskoinen henkilö saivartelee aivan suotta. Kummassakin oli sama viesti vaikka eri sanoin.

        Hänen tiensä epäuskoisena ihmisenä on vaivaan vievä, sen verran kristityn tulee olla rohkea että sen sanoo suoraan ja kiertelemättä epäuskoiselle.


    • Faktio

      Joten eipä aiheuta enempää kommentoitavaa.

      • ympiö

        miksi sitten kirjoitit!
        tekosi ja sanasi eivät taaskaan vastaa toisiaan.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1101
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      993
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe