jarrut jumissa

"kostaja"

kaksylinteristen jarrujen männät täysin jumissa, koska seisonut kauan tallinnurkissa mikä avuksi kyseessä vanha f-ryhmäläinen sunbeam avenger

8

1078

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulrikki

      Joko paineilmalla tai rasvaprässillä. Sitten ne männät pitää hioa, uusiakin tosin saa esim. motonetista. Liikkuuko muuten pääsylinteri? Se jumiutuu myös helposti, varsinkin 1-piirinen. 2-piirinen ei niin helposti. Jumiutuneen pääsylinterin saa irti vain rasvaprässillä (vaatii siihen tarkoitukseen tehdyn jarruputkiliitoksen). Siitä, että Avengereilla ajetaan yhä rallia, en oikein välttämättä pidä, mutta se taas on vain minun mielipiteeni.

      • "kostaja"

        joo on pääsylinterikki jumis niitäki o kaks etee ja taakse omat säädettävät pitää irrotella ku kerkee, tuntuu aika lujas ainaki männät olevan satuloos


      • "kostaja"
        "kostaja" kirjoitti:

        joo on pääsylinterikki jumis niitäki o kaks etee ja taakse omat säädettävät pitää irrotella ku kerkee, tuntuu aika lujas ainaki männät olevan satuloos

        eipä sillä ny olla ainakaa 15 vuotee ajettu isäntä joskus aikoonansa ajanu rallisprinttiä ja edelline omistaja f-ryhmää, tuol tallis ollu ja ny pitääs laittaa sellasee kuntoo vaa et liikkus nii pääsis vähä ajelee


      • kostajaa
        "kostaja" kirjoitti:

        eipä sillä ny olla ainakaa 15 vuotee ajettu isäntä joskus aikoonansa ajanu rallisprinttiä ja edelline omistaja f-ryhmää, tuol tallis ollu ja ny pitääs laittaa sellasee kuntoo vaa et liikkus nii pääsis vähä ajelee

        Jos sillä on kilpailuhistoria niin älä rässi sitä pellolla vaan tee siitä historic luokan kilpuri entistämälä...jos se on vielä jonkin kuntoinen ja kohtuullisella dunilla saa vielä kisapelin ja jos siinä on vielä kiinni sopivat osat. (siis ei täysin ruostunut vaan pelastettavissa eikä täysin uudela tekniikalla pilattu).


      • "kostaja"
        kostajaa kirjoitti:

        Jos sillä on kilpailuhistoria niin älä rässi sitä pellolla vaan tee siitä historic luokan kilpuri entistämälä...jos se on vielä jonkin kuntoinen ja kohtuullisella dunilla saa vielä kisapelin ja jos siinä on vielä kiinni sopivat osat. (siis ei täysin ruostunut vaan pelastettavissa eikä täysin uudela tekniikalla pilattu).

        joo no tarkotus olis kuntoo laittaa ja oha se iha vanhalla tekniikalla kiinni ettei mihinkää pellolle oo menos ja ei se ny mikää kovi mätä oo helmat vähä pehmentyny mutttei pahasti, penkit ja vyöt o vanhentuneet ja kaaria pitäs muuttaa nyky säännöölle varmaa


    • minävaaaan

      otat astiaan diiiisseliä ja laitat ne jarrut sinne ootat reilun vuorokauden ja otata pois lähtee 95% varmuudella irti.

      • RTT

        vaihtoehto on laittaa ne metanoliin. on vale jos ei aukea. vielä kun hoonaat niin taatusti paremmat kun uutena. mulla oli (on vieläkin) 1600 kuutioinen millä vedin as-vaunua. hyvin veti mutta pysähtyminen
        vaati hermoja. 1250 kuutioisia löytyy kanssa. olen hulluksikin mainittu, mutta ei haittaa. en ainuttakaan autoa ole vaihtanut, vaan aina ostanut rahalla/osamaksulla uudemman ja vanhat laittanut pukeille. tunne arvoa enemmän kun rahalla saa.


      • Ulrikki
        RTT kirjoitti:

        vaihtoehto on laittaa ne metanoliin. on vale jos ei aukea. vielä kun hoonaat niin taatusti paremmat kun uutena. mulla oli (on vieläkin) 1600 kuutioinen millä vedin as-vaunua. hyvin veti mutta pysähtyminen
        vaati hermoja. 1250 kuutioisia löytyy kanssa. olen hulluksikin mainittu, mutta ei haittaa. en ainuttakaan autoa ole vaihtanut, vaan aina ostanut rahalla/osamaksulla uudemman ja vanhat laittanut pukeille. tunne arvoa enemmän kun rahalla saa.

        Moni on aina hokemassa sitä "autolla ei ole arvoa"-hokua, ja tuhoavat sen takia hyviä autoja. Minä ainakin nakkaan auton rahalliselle arvolle paskat. Käyttöarvo ja ulkonäkö ovat ainoat ominaisuudet, jotka ovat minulle tärkeitä autossa. Hyvä myyntiarvo tarkoittaa vain sitä, että autosta saa itse maksaa liikaa, joten markkinoilla arvostettua autoa (esim.corolla) ei ikinä kannata ostaa. Myydessä ei ikinä voita mitään, minäkään en myy autojani. Ja inhoan kaupantekoa muutenkin. Ostettaessa sitä saa tehdä riittävästi. En ymmärrä niitä ihmisiä, joiden mielestä kaupanteko on mukavaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      672
      5004
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3534
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3277
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2533
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2359
    6. 257
      1933
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1477
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      99
      1373
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1369
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1140
    Aihe