Kirjoitin tämän tuonne "parisuhde" puolelle mutta koska olen todella vinkin tarpeessa lisäsin sen myös tänne:
Puolisoni teki eilen tietokoneellapelaamisen ennätyksen. Hän pelasti yli 12 tuntia/vrk. Aloitti n. klo 12 ja lopetti n. klo 04.
Viikonloppuisin käy juuri näin. Arkena mies pelaa töidensä jälkeen n. klo 17-02. Hakee nopeasti syötävää ja jos käy veskissä, minun pitää painaa jotain nappia "uhalla että hän ei auta siivoamisessa/ei tee sitä tai tätä/suuttuu ihan sikana". Jos minulla on asiaa tai meidät on kutsuttu johonkin niin pitää odottaa (väh 30min) että pelissä tulee tauko. Eli esim. kotityöt ei ota onnistuakseen häneltä.
Mieletön tilanne - mies ei näe kavereitaan, hänellä ei ole enää harrastuksia, hän myöhästelee töistään (kun valvoo niin myöhään, ettei pääse aamulla sängystä) ylös eikä hän vie koiraamme ollenkaan ulos. hänen elämässään ei ole mitään muuta sisältöä. Tilanne on salakavalasti tullut tähän pisteeseen, ei hän suhteemme alussa pelannut näin. Nyt tilanne on alkanut fyysisesti vaivata myös minua, sillä pelissä hän puhuu netin kautta muille pelaajille ja kailottaa puhelimeen vielä aamuyölläkin (asumme kaksiossa, joten oven sulkeminen ei auta, ja minä heräilen kesken yötä). Mies sanoo pelaavansa siksi ettei saa nukuttua. Olen vastannut tähän että "helvetti sentään ala käyttää unilääkkeitä, tästä ei tule mitään".
Peli on siis sellainen Internet-peli, kyse ei ole edes rahalla pelaamisesta. Peliin osallistuu samalla muita ihmisiä. Nyt mieheni on joukkueensa jonkinlainen "johtaja" ja hänen on päivystettävä koneella koko ajan - tälläkin hetkellä jo aamu 11 asti.
Mitä helvettiä tekisin? Mielestäni mieheni käytös on sairaanlloista, mutta tätä hän ei (itse terveydenhuollon ammattihenkilönä) tunnusta. Kumppanin rinnalla pitäisi käydä myötä- ja vastoinkäymiset, nyt ollaan vastoinkäymisissä. Sanomattakin on selvää, että riitelemme asiasta ja tämä kiristää välejämme muutenkin eli riitelemme jo muistakin asioista.
mieheni pelaa ja pelaa
43
5357
Vastaukset
- tuota nuin
ensinnäkin klo 12 - 04 = 16h.
Mutta, asiaan. Koita ehdottaa säännöllisiä peliaikoja. Eli saa pelata klo x - y:n asti z kertaa viikossa. Eikä kannata koittaa mitään 1h kerran viikossa juttua vaan sillä tavalla, että hän saa pari tuntia pelata jos häntä haluttaa päivittäin ja viikonloppuisin sitten enemmän. Se vaan on niin, että toiset tykkää tuijottaa kielipitkällä töllöä, toiset ei.
Jos tämäkään järjestely ei toimi, tai ei ole hyvä niin sitten ei auta kuin odottaa, että joko miehesi kyllästyy pelaamaan ko. peliä tai vaihtaa miestä.
Yhteiset harrastukset on aina hyvä homma parisuhteessa, mutta yksilöt tarvitsevat myös huomattavasti omaa aikaa. Jossain ahtaassa kaksiossa se vielä korostuu. Pitäkää vaikka kerran viikossa yksi ilta toisillenne. Se on aika hyvä tapa. Älkää katsoko tv:tä silloin. Itse asiassa sen koko laitoksen saisi heittää pois, mutta monille se on vähän liian kova paikka. Töllöllä on paha tapa viedä pareilta sen viimeisenkin yhteinen aika.
...ja viimeiseksi, hanki omia harrastuksia. Ole esim. kolme iltaa viikossa omilla jutuilla niin eipä häiritse ukon pelaaminen. - mutku lena
pelaaminen on kivaa ja parempi vaihtoehto kun jos vetäisin esim viinaa joka päivä.
- ex-addikti
Moi
Luin tarinasi ja se on kyllä tuttua tekstiä. Nettipelit voivat olla todella addiktoivia, ja miehesi on sairaalloisesti koukussa. Olin itsekin, eikä siitä ollut helppoa päästä irti. Tein kaikenlaisia hyviä päätöksiä (2 tuntia päivässä 17 ja 21 välissä, ei koskaan työaikana, ei ikinä yöllä). Lopulta ainoa mikä auttoi oli, että lopultakin tunnustin, että olen addikti, puhuin siitä vaimolleni ja pyysin tukemaan hommassa ja sitten sovimme periaatteeksi, että en pelaa koskaan yksin vaan aina seurassa. Minulle se toimi, toiselle ehkä ei. Mutta pointsi on, että kyseessä on erittäin pahasti addiktoiva asia ja sitä vastaan pitää taistella kovilla keinoilla. - Peliukko2
Eiks miehesi ole edes "piparista" kiinostunut? Miltä tuntuu kun peli voittaa innostuksen "pipariisi"? Aika sick MoFo toi sun ukkos! Jätä se tai tyydy osaasi.
- Nimetön
Jaa,a, tuossa tilanteessa on vieraan vaikea mennä mitenkään neuvomaan, mutta... Jos minä tulisin noin "nettiriippuvaiseksi", niin toivon että minulla olisi vielä senverran järkeä jäljellä, että tajuaisin hakeutua hoitoon. Näin ulkopuolisena sanoisin, että on vain pari vaihtoehtoa. Joko toimitat miehesi vieroitushoitoon (vaikka pakkokeinoin!), taikka koetat kestää ja toivot että hän paranisi. Kolmas vaihtoehto onkin kaikkein rajuin. Nimittäinkin avioero. Mutta ennen sitä kehottaisin ainakin kokeilemaan kahta ensimmäistä.
Toivon Sinulle voimia, päätätpä toimia miten tahansa! - jos on pojalla yhtaan jarke...
"Nyt mieheni on joukkueensa jonkinlainen "johtaja" ja hänen on päivystettävä koneella koko ajan - tälläkin hetkellä jo aamu 11 asti."
Saako arvata etta tyopaikallaan han ei ole johtotehtavissa, ellei alempaa keskijohtoa lueta...
Jos mikaan muu ei tehoa:
Voisit vihjata etta han on 'johtaja' juuri siksi etta paivystaa kuin apina koneella ja ei saa siita edes palkkaa. Kerro etta naapurin viisivuotias on myos siita pelista innostunut. Lahde bilettamaan silla valin kun mies pelaa ja jata kaikki rempalleen. Jos tulee valituksia, sano etta mita muuten itse teit silla valin - leikit netissa amispoikien kanssa? Kun tulet bilettamasta, muista jattaa vaatteet ja tukka hiukan huonoon kondikseen, ja mutise vain "on kiva olla valilla aikuisten miesten seurassa"
Jos mikaan muu ei auta kutsu vieraita joka ilta. Sanot vain vieraille "XXX ei ole ollut ihan kunnossa viime aikoina". Ja jos XXX kysyy miksi vieraita on niin usein, sano etta ne on sellaisia aikuisten juttuja.
Psykologinen vakivalta tehoaa, usko pois.- afsafsfafasf
ei jumalauta mikä pelle olet.
- Tosi outua
Sarjamurhaaja Pekka Auvinen oli kanssa addikti.
http://www.youtube.com/watch?v=K8hfK3RQs2g
http://www.youtube.com/watch?v=Aw6IIz1RSTo
http://www.wowrecovery.com/
http://pop.youtube.com/watch?v=mb8NeSw0RAU&feature=related
http://news.filefront.com/finnish-gunman-shown-to-be-an-avid-fan-of-video-game-movie-tv-music-book-and-gun-violence/ - Senseii
Mitä pahaa siinä on että miehesi on kerrankin löytänyt jotain mielekästä puuhaa?? Itsekkin pelailen paljon ja en voi kuin ihmetellä että miten on edes pystynyt elämään ilman pelejä. On elämä ollut todella kurjaa kyllä.. Ja voin kyllä sen verran kertoa kokemuksesta että se pelaaminen kyllä vähenee kun alkuhuuma on menny ohi ja skillit alkaa olee tapissa. Sitten varmasti muutama tunti päivässä riittää. Kattoohan jotkut ihmiset telkkariakin päivästä toiseen tai toiset istuu kahviossa 12tuntia päivässä tai tekee jotain muuta yhtä naurettavaa. Kyllä pelaaminen on todella hyvää ajankulua ja se on sitä todellista elämää.. Ja täällä joku idiootti selitti johtajuudesta jotain että sillä ois jotain tekemistä sen kanssa että ei ole töissä pomo hahaha sallikaa mun nauraa kuka vittu edes haluaa olla joku pomo jossain duunissa hahaah!!! Ehkä hän on perustanut oman porukan ja on siinä sen takia liideri tai jos hän vaikka on hyvä pelaaja ja on päässyt liideriksi??? veikkaan silti että on perustanut jonkun nettikaverinsa kanssa oman klaanin ;) kerro miehellesi terveisiä ja kerro että amattipelaajat tienaavat satojatuhansia vuodessa ja kannusta pelaamaan! T.Progamer
- JKT xxx
Vitun idiootti. Vaimo huolissaan pahasti peliongelmaisen miehensä vuoksi ja sitä väheksyt ja mollaat näitä (vielä) rakastavan naisen ajatuksia. Peliongelmaiset tarvitsevat hoitoa, niin sinä kuin muutkin. Tosi elämä on aina parempi kuin virtuaalinen mutta siitähän sinä et mitään tiedä.
- puuha joo
"Päivin ja öin koneidensa äärellä istuvat pojat ja nuoret miehet voivat nukkua 12-15 tuntia ja sen jälkeen naputella konetta päivän jos kaksikin. Heillä on jo aikaa sitten mennyt ohi luonnolliset elimistön biologisen kellon signaalit unentarpeesta.
Unitutkija Jan Hedner sanoo, että nämä nuoret ihmiset riskeeraavat koko tulevaisuuttaan. Hänen mukaansa he eivät tule selviämään opiskelusta, työstä eikä ihmissuhteistaan kunnollisesti. "
http://www.tohtori.fi/?page=6771267&id=5067208 - Ulpo8
Idiootti. Jos et ole osannut itse elää ja hankkia elämää, niin voi voi. Normaalein arvoin ja älynlahjoin ja tunne-elämin varustetuilla ihmisillä on kuitenkin oikeus päästä kaltaisistasi eroon, Progamer. Että joku viittiikin asettaa pelit ja koneet henkisen kehityksensä ja ihmissuhteittensa, vuorovaikutuksen edelle, ja vielä kutsua itteään ihmiseksi. SÄÄLITTÄVÄÄ.
- näitä..
hoidetaan tähän tapaan:
"Tietokonepeleistä riippuvainen 17-vuotias pakkohoitoon
Harvinaisesta ratkaisusta kertoi Hallands Nyheter -lehti. Vastaavia tapauksia on ollut Ruotsissa vain kolme. Oikeus perusteli pakkohoitopäätöstä sillä, että 17-vuotias oli eristäytynyt riippuvuutensa vuoksi ulkomaailmasta. Poika muuttui myös aggressiiviseksi, kun hän ei voinut pelata...."
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1456600 - - - -
"Mutta entä sitten, jos pelaaminen tuntuu niin voimakkaalta riippuvuusongelmalta, että siitä ei tunnu pääsevän eroon yksin?
Tällöin kannattaa hakea rohkeasti apua. Ammatillista apua saa mm. A-klinikoilla ja mielenterveystoimistoista. Molemmissa on totuttu kohtaamaan erilaisia riippuvuusongelmia. Tämän hetkisen tiedon mukaan ainakin Helsingissä, Turussa, Tampereella, Joensuussa, Lahdessa, Hämeenlinnassa ja Kuopiossa toimii myös ns. GA-ryhmiä (Nimettömät pelurit). Helsingissä tämä peliongelmista kärsivien keskinäisen avun ryhmä kokoontuu keskiviikkoisin klo 18.00 Kampin palvelukeskuksessa. Turun GA-ryhmä kokoontuu maanantaisin klo 16.00 A-klinikan tiloissa, Kauppiaskatu 1."
Lähde: Päihdelinkki.
http://www.a-klinikka.fi/yhteystiedot/kaikki.html - avopuoliso...
Onko peli Ogame?
Se on riippuvuutta aiheuttava peli, koska siinä on ulkoiset paineet todella kovat. Varsinkin jos on "johtaja". Niin kauan kun mies pelaa kyseistä peliä hänen on pelattava sitä joko täysillä tai ei ollenkaan. Pelissä ei ole järkeä jos ei voi "päivystää" koko ajan. Siksi ensimmäinen askel olisi päästä pelistä eroon. Eli miehesi on se tajuttava itse ja sinä voit siinä auttaa häntä.
Kokemusta on.- Ei oo totta!!!
Ääliö... o.O
- I feel your pain
Tee niin et vedät modeemin johdot irti. Se on täys isku kurkkuun noissa tilanteissa. Tai sit kun miehes on töis, piilotat koneen johdot. Lisäks voisit puhua vakasti miehes kans. Meillä on ollut tota ongelmaa. Olen niin tempperamenttinen ihminen et isken heti takaisin tällaisissa tilanteissa. Peliaikojen rajoittaminen auttaa myös hyvin paljon! Kokeile näitä muutamia kikkoja. Meillä nämä on auttanut. Jos tilanne vaa pahenee, ota ammattilaisiin yhteyttä, jos ei sekään auta...hmn...heitä ukko ulos?
- progamer986896896968
Hei jos sun miehes o päässyy proffaks siel pelis, miki ikinä onki, ni sä et voi riistää silt oikeutta olla pomo siel. Se omistaa jengii siel ja sil o vastuutehtävät siel, hei kamoon ei se voi jättää pulaa sen frendei ku kaikki riippuu sun miehest. Mä olisin ylpee mun elämänkumppanista jos sil oikeesti ois tommone harrastus mikä o sille kaikki kaikessa ja viel ammattilaine asiassa. Oikeesti jengi tarttee sun miestäs siel ja sillo se ei voi tehä mitää muuta. Se o tälle jätkälle elämä ja kuolema, et voi riistää siltä sen intohimoa. Äläkä vaa mee häiritsee sitä, se ois paha virhe jos sen statsit kaatuis sun takii, kelaa sen koko peliuran aikana ansaitsemat proffan statsit kaatuis sun takii. Ei hyvä. Ehdoittaisin sulle et yrittäisit sopeutuu tilanteesee esim joinaamal sen servulle ja pitämäl tiivistä voip chattii miehes ja sen pelikavereitten kans. Koita selviytyy tilanteestas...peaceY
- asd
Itselläni oli peliriippuvuus joka oli vähintäänkin yhtä paha. Nainen olisi mut siitä suosta varmasti pelastanut. Työttömyys myös vain pahensi asiaa. Ihme että mies jolla on näinkin ymmärtäväinen ja välittävä nainen ja töitäkin, haluaa mieluummin virtuaalimaailmaan kuin tähän tavalliseen. Kenties kyse on siitä kun nuori astuu tähän maailmaan eikä ymmärrä miten tätä pitäisi elää, miksi sitä vastuuta sysätään yhtäkkiä ihan hirveästi ja miksi maailma on täynnä vääryyttä. Virtuaalimaailmassa huijarit paljastuvat heti ja virtuaalimaailma on paljon yksinkertaisempaa mitä "normaalielämä".
- asd
ai se olikin hieman vanha viesti
- pelaajan_waimo
Miehesi on kunnioitettu klaani-johtaja. Mitäkö teet ?
Vaikka voileipiä, ja hierot tänen pelatessa rasittuneita hartioita..- ArcaneMage
Tulipa itsekin wowitettua jokunen vuosi ja siinä tosiaan helposti menee lähes kaikki vapaa-aika, ei kuitenkaan 24/7, työt tuli hoidettua mallikelpoisesti jokseenkin aina (muutamaa "sairaspäivää" lukuun ottamatta).
Vaimokaan ei koskaan suuremmin protestoinut peliharrastusta vastaan, vaan oli lähinnä mielissään siitä että olen kotona". Olisinhan voinut viettää viikonloppuni pelaamisen sijaan vaikkapa dokailemalla kavereideni kanssa ja syytää rahat viinaan, huoriin ja korttipeleihin.
Lopulta vanha tuttu peliporukka harveni harvenemistaan, oivalsin että pelasin peliä lähinnä pelissä tapaamieni kavereiden ja tuttavien vuoksi. Ventovieraiden kanssa pelaaminen ja uusien pelituttavuuksien solmiminen kiinnostanut, joten pelaaminen sitten sai lopulta jäädä minultakin.
Jälkeenpäin kun ajattelee, sen kaiken ajan sadat ja jopa tuhannet tunnit olisi voinut käyttää paljon hyödyllisemminkin, mutta a) hauskaa oli ja; b) pelimaailmassa tapasin monia hienoja ihmisiä, joiden kanssa on tullut pidettyä yhteyttä aina tähän päivään asti.
Nyt sitten paremman tekemisen puutteessa syydän rahani viinaan, huoriin ja korttipeleihin.... (lol. just kidding...)
- Ongelma Ratkaistu!!
Hanki geelidildo ja korvatulpat.
- ----
Heitä se mies pois kotoo!! ja tietokone ikkunasta ulos sen eteen kun se kävelee kadulla!! Tollasii miehii kukaa kaipaa!! -.-
- Eräs vaimo
"Todellista elämää"? Pelaaminen siis, sanoi tuolla joku. Just joo. Tässä olisi miehelle(ni) ihan lihaa ja verta oleva todellinen vaimo, joka kaipaisi yhteistä tekemistä, puhumista, asioiden jakamista, koiran ulkoilutuslenkkejä yhdessä, hellyyttä, seksiäkin. Emme tappele, olen kantani esittänyt, toiveeni ja sen, että kun kaikki yhteinen suhteesta kuolee ja toinen elää kuin poikamies istuen kaiken valveillaoloaikansa netissä/puhelimen äärellä pelaten ja pelifoorumeja lukien, on suhteessa aika pahasti jokin vinossa. Olen ilmaa, eikä mikään muutu. En yritä enää. Jos ei välitä, ei välitä, jos ei ymmärrä, ei ymmärrä. Vaihdamme päivittäin nykyään ehkä kaksi lausetta "säästä". Olisi ikävä häntä, mutta kun ei. Hän on valovuoden päässä vieressä ollessaankin. Olkoon. Järjestelen elämäni uusiksi piakkoin, ellei ihmettä tapahdu. Tiedän ettei tapahdu. Jumaliste, ihminen on ihminen, pelit pelejä. Ei sinänsä mitään pelaamista vastaan, vaan koko tyyliä: ei mitään asiaa, ei mitään eloa, liikettä, intoa yhtään mihinkään. Kysyttäessä on kuitenkin kaikki aina hyvin eikä ole mitään hätää. Muka. Ha. Riittää.
- Täälläkin sama juttu
Meilläkin ongelma... tapasin mieheni muutama kuukausi sitten ja hän on ihana, kiltti jne... mutta näinä kuukausina on minulle selvinnyt, että ainut mikä on hänelle mieluista tekemistä on nettipelit ja netti. Luonani ollessaan hän viettää koko ajan aikansa sohvallani netissä ja pelaillen, puhuu peleistään (juuri niitä joukkuepelejä) ja jos netti varattu niin siirtyy älypuhelimen peleihin..Omassa kodissaan pääsee töistä esim. klo 16.00 ja siirtyy sieltä tietokoneelle ollakseen siellä aamu kolmeen..
Muutenhan jokaisella on omat kiinnostuksen kohteet..MUTTA häntäpä ei huvita koskaan mennä esim. ulos vaikka ulkona kesä tai tehdä mitään muuta ja vaikkakin lähteekin mukaani niin valittaa koko ajan siihen asti kunnes olemme takaisin kotona ja pääsee takaisin koneelle... huumorikin on aika lailla netin varassa (huutelee koko ajan minua katsomaan netin hauskoja kuvia ja nauraa niille). Hän ei siivoa oma-aloitteisesti tai ylipäätään liiku koneelta kuin vessaan ja syömään (söisikin mieluiten koneen ääressä naputellen ruokansakin).
Ok - ei ole alkoholisti, ei naisten mies, ei väkivaltainen...kiltti on. Ja rakas. Mutta....hyppäänkö minä hänen mukaansa tähän maailmaan, jotta hän on hyvällä tuulella ja saan olla hänen seurassaan vai jatkanko itse ulkoilua, ystävien kanssa olemista jne. ja hän on aina kotona ja sitten luovun siitä että voisin tehdä kumppanini kanssa yhdessä vai...yritänkö etsiä vielä kerran..
Matkustaminenkin taitaa olla turhaa - siihen kuulemma menee rahaa ja maisemia voi katsella joka kolkasta netistäkin...
Ymmärrän kirjoittajaa...ei hän pahaa tarkoita...ei tässä kukaan täydellinen ole itsekään. Mutta on se vaikeaa - yrittää istua esim. iltaa seurassa kun toinen ei pysty tekemään sitä ilman konetta tai älypuhelinta. - Roolit_toisinpäin
Onkohan sellaista pariskuntaa olemassa, jossa nainen olisi peliaddikti ja mies siivoaisi ja laittaisi ruokaa yrittäisi saada naisen lopettamaan pelaamisen?
- Roolit_toisinpäin
Onkohan sellaista pariskuntaa olemassa, jossa nainen olisi peliaddikti ja mies siivoaisi ja laittaisi ruokaa yrittäisi saada naisen lopettamaan pelaamisen?
- Battlefieldismypussy
Kai se pelaa Battlefield 3:sta? Sitten kaikki on vielä kunnossa. Jos peli on worlf of warcraft tai league og legends, niin jätä se.
- Hohhoijakkaahuoh21
Kun yllätyksekseen huomaa avioituneensa selän kanssa, jota saa nettituoliin sijoittuneena ihailla aamusta iltaan ja kuunnella hiljaisuutta, syntyy myös ahdistus siitä että alkaa itse kärsiä nettiriippuvuudesta. Jos minä joudun olemaan huomiotta kaiket päivät, vuorovaikutusta ei ole, pelit ja netti saavat miehen kaiken, kaiken, kaiken huonion... Millä tyhjyyteni täytän? Enenevissä määrin netillä, huomaan. Onnekseni surffailuni on toistaiseksi keskittynyt asiahakuun. Mutta on se vain niin äärettömän järkyttävää huomata ettei toisella ole elämän todella tärkeistä asioista mitään hajua. Viis ihmisistä, kommunikaatiosta, yhdessä tekemisestä ja touhuamisesta, vain netti ja pelitmerkitsevät. Nalkuttamaan en ala. Jos ei aikuinen itse tajua, helvetti vieköön, olkoon tajuamatta. Aikansa kutakin, kokemus tämäkin. Nähdä että noinkin voi elämänsä elää ja läheisiään kohdella. Tänäänkin ukko istunut koneella nyt 11 tuntia. Haloo.? Mutta joo. Oma valintansa ja valinta se oli minunkin kun hänen kanssaan yksiin muutin. Mutten ikinä olisi osannut tällaista odottaa, koska en aiemmassa elämässäni ollut minkäänlaiseen nettiriippuvuuteen törmännyt. Nytpä tiedän mitä tämäkin on.
- plaspemi
Hyvissä peleissä on juuri se ongelma, että ne on niin hyviä. Vaikka tiedostaisikin että siihen käyttää ihan liikaa aikaa, niin silti sen tekee mielellään. Parisuhteessa asia tietenkin on vielä ongelmallisempi.
- timo80
hyviä pelejä? no mitä mä oon nähny, niin aikamiehet juoksee ja räiskii, sotii ja tuhoovat rakennuksia ja elämää ja kaikkea. tooooooosi kyspää.
- särkynyt
Minullakin on mies joka on kokoajan netissä. Siellä on milloin mitäkin tärkeää. Meillä on kaksi lasta, joista huolehdin lähes täysin siitä syystä, koska mieheni on aina netissä.
Jotenkin tunnen olevani puun ja kuoren välissä. Liian paljon särkyisi omallakin kohdalla jos jättäisin hänet. Varmaa on, että avioerotilanteessa hänelle tulisi muitakin riippuvuuksia ja ajaisin hänet tuhoon.
Se ei auta yhtään, jos siitä asiasta mainitsee. Se vain pahentaa tilannetta. Joku helpotus tilanteeseen täytyy kuitenkin tulla. Se on mielettömän turhauttavaa, kun arjessa on joku, joka ei ole yhtään kiinnostunut meistä. Olen päättänyt, että yritän olla sanomatta hänelle asiasta mitään, jättää hänet tyystin vaille huomiota kun hän on netissä. Täytyisi vain olla jokin pakopaikka minne mennä, kun toisen netissänotkuminen alkaa ärsyttää. Sellaista ei vain ole.- Täh????
Mitä vittua sä tommosessa suhteessa roikut? Haluat antaa lapsillesi tommosen mallin miehestä, isästä, parisuhteesta? Jos, on sussa yhtä paljon vikaa kuin miehessäsikin.
- Äly hoi, sydän hoi..
Täh???? kirjoitti:
Mitä vittua sä tommosessa suhteessa roikut? Haluat antaa lapsillesi tommosen mallin miehestä, isästä, parisuhteesta? Jos, on sussa yhtä paljon vikaa kuin miehessäsikin.
Taitaa pelottaa ja oma pelko ja haluttomuus ottaa vastuuta estämässä sen tekemistä, mikä oikein olisi? samanlainen olet kuin miehesikin. Pelkäämistä, pakoa, mihin ikinä. Lapsiparat!
- Timo80
Täh???? kirjoitti:
Samaa mieltä. Kyllä puolisoa ja perhettä pitäs osata aikuisen ihmisen arvostaa ohi minkä vaan harrastuksen. Harrastaminen kyllä jees, mutta jos menee aikaa enemmän kun ihmisiin, joku mättää pahasti. Jos ei onnaa, eikä ole tajua mikä se merkkaa oikeesti elämässä, potkut persuksille vaan.
- Vittuuntunut vaimo
Niin pelaa munkin mieheni, ja on sen vuoksi kohta entinen mies. Vittu jos joiku saatanan idioottipeli ja ruudun tuijottaminen ajaa joka helvatin päivä tärkeysjärjestyksissä läheisten ohi, niin se kertoo, ettei kantsi ees panostaa. Olispa maailmassa vain ihmisiä, eikä tommosia ääliöitä, ihmisen irvikuvia. Heikkoja paskoja, jotka ei tajua mistään mitään. Oksettaa!
- Vittuuntunut vaimo
Peliriippuvaisiin, muodin orjiin, miellyttämisenhaluisiin, arkajalkoihin, aivottomiin tolloihin ei ihmisen kantsi energioitaan tuhlata. Tulispa ebola, mikä lie, mikä ikinä, ja riisuis ääliöt tältä pallolta.
- Läheisyys auttaa
Aina ne naiset jostain saa valituksen aihetta. Houkuttele pitämällä joskus vaikka lähellä! :-)
- Muija1
Perjantai-ilta...mies käy alkossa,rupee ottaan ja vajoaa sohvatuolin uumeniin nettinsä kans.käy välillä veskissä ja ryypyllä,ei muista syödä.ei lähde saunaan...kello käy jo puolta yötä,pää nuokahtelee,ei tahdo nähdä enää tunnuslukuja,jatkaa kuitenkin sitkeästi pelaamista.OlI jo iltapäivällä mukavasti voitolla,pystyi maksamaan oman osuutensa viime kuun menoista.No tein lopun pelaamisesta kun kaveri sammui viimein.Kaikki voitot oli hävitty,eli palautui takaisin raylle...aamulla kaveria harmitti,yritti lainata illalla antamiaan rahoja,mutta en suostunut.Lähti peliriippuvaisten ,ymmärtäväisten alkoholistivanhempiensa luokse viettämään kaunista kevätpäivää.Olen helpottunut,minäkin pääsin jopa koneelle kirjoittamaan tämän vuodatuksen.
- ex-puoliso.....
netti- ja peliriippuvaiset tunnevammaset autisteiksi ryhtyneet pitäs lailla kieltää. jäis monilta ihmisiltä moni turha ongelma kohtaamatta. pelurit on pipipäitä.
- Muija1
Käyttäisivätpä saman ajan puolisoonsa,niin oispa tyytyväistä sakkia...
- white-oops
Minua masentaa jo tuollainen sikailu. miehellesi pitäisi antaa kunnon opetus.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1363895- 851915
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151781Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541422Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi511363Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1311327VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu981282- 701166
- 691043
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1131022