Värinän tunne ?

-.-.-.

MIstähän sellainen toisinaan tuleva värinän tunne rinnassa (sydämen kohdalla) mahtaa johtua? Minulla on diagnosoitu rytmihäiriöitä joihin syön emconcoria, mutta rytmi ei tähän värinän sattuessa ole merkittävästi epätasainen. Onko muilla ollut vastaavia tuntemuksia ?

26

15822

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Värisijä

      Joskus on ollut myös omituista tuntemusta, ihan tuntunut siltä kuin sydän ottaisi laitoihin kiinni. :) Ajattelin ensin, että sepelvaltimotauti tai sydämmenlaajentuma, mutta ei.

      Joskus värisee, yksi lääkäri sanoi sen olevan psyykkistä jännitystä, toinen sanoi lihasten olevan jumissa. Totuus on varmaan molemmat.

      Kiva kuulla, että jollain muullakin on samaa!

      • -.-.-.

        Mustakin on kiva kuulla etten oo yksin tän erikoisen "ongelman" kanssa. Kiitos kun vastasit :)! Oon kans joskus kuullu tuota samaa selitystä psyykkisestä jännityksestä. Ja tosiaan on mulla tota lihaskireyttäkin..


      • Minlla myös

        Joskus sitä värinää tuntuu , vaikka ranteessa pulssi on esim. 70. Olen järkeillyt, että se häiriintynyt eteinen värisee ja lepattaa, mutta kammio sykkii pontevasti hiljempaa.


      • kyllä tuosta
        Minlla myös kirjoitti:

        Joskus sitä värinää tuntuu , vaikka ranteessa pulssi on esim. 70. Olen järkeillyt, että se häiriintynyt eteinen värisee ja lepattaa, mutta kammio sykkii pontevasti hiljempaa.

        voi johtua. Koska sinussolmuke, joka tahdistaa koko sydäntä, sijaitsee eteisessä, ei voi olla niin, että eteiset värisevät ja kammiot lyövät tasaiseen tahtiin. Se on mahdottomuus! Luultavasti kyse on lihasvärinästä, kuten tuossa ylempänäkin kerrottiin.


      • Oili O
        kyllä tuosta kirjoitti:

        voi johtua. Koska sinussolmuke, joka tahdistaa koko sydäntä, sijaitsee eteisessä, ei voi olla niin, että eteiset värisevät ja kammiot lyövät tasaiseen tahtiin. Se on mahdottomuus! Luultavasti kyse on lihasvärinästä, kuten tuossa ylempänäkin kerrottiin.

        Viime elokuussa laitettu tahdistin (2 piuhaa). On liian usein sellainen olo rintakehässä, että en löydä sille sanoja - huono! Verenpaine (ala-) on silloin yli sadan. Vajaa viikko sitten paha verenpurkaus silmässä. Kyllä tämä tuntuu rajoittavan esim. autoilua. Jos itse ajan, on parempi, mutta kyydissä "tärisee" rintakehässä.


      • proisku
        Oili O kirjoitti:

        Viime elokuussa laitettu tahdistin (2 piuhaa). On liian usein sellainen olo rintakehässä, että en löydä sille sanoja - huono! Verenpaine (ala-) on silloin yli sadan. Vajaa viikko sitten paha verenpurkaus silmässä. Kyllä tämä tuntuu rajoittavan esim. autoilua. Jos itse ajan, on parempi, mutta kyydissä "tärisee" rintakehässä.

        Onko unihäiriötä esiintynyt eli epämiellyttäviä heräämisiä unesta? Tärinä on yksi oire, itsellänikin tuota on, tuntuu eräänlaisena kepeänä värinänä yläkropassa ja käsissä heräämisen yhteydessä. Välillä tuntuu jo nukkumaan mennessä, varsinkin väsyneenä.


      • sakurano
        proisku kirjoitti:

        Onko unihäiriötä esiintynyt eli epämiellyttäviä heräämisiä unesta? Tärinä on yksi oire, itsellänikin tuota on, tuntuu eräänlaisena kepeänä värinänä yläkropassa ja käsissä heräämisen yhteydessä. Välillä tuntuu jo nukkumaan mennessä, varsinkin väsyneenä.

        Mulla esiintyy flimmeriä, lisäksi on nyt tullut värinää melkein koko kroppaan ja voi sanoa että kokoajan. Se on alkanu häitsemään tosissaan, varsinkin levossa, liikkellä ollessa sitä ei huomaa.
        Kahvia en enää juo, se aiheuttaa saman tunteen.


      • fakta on näin
        kyllä tuosta kirjoitti:

        voi johtua. Koska sinussolmuke, joka tahdistaa koko sydäntä, sijaitsee eteisessä, ei voi olla niin, että eteiset värisevät ja kammiot lyövät tasaiseen tahtiin. Se on mahdottomuus! Luultavasti kyse on lihasvärinästä, kuten tuossa ylempänäkin kerrottiin.

        Kyllä tuo eteisten värinä ja kammioiden normi lyönti on mahdollista. Kyse on flimmeristä. Joillakin ihmisillä flimmeri voi tulla krooniseksikin eli heillä on flimmeri päällä koko ajan. kammiot toimivat normalisti tällöinkin.


      • minäääää
        fakta on näin kirjoitti:

        Kyllä tuo eteisten värinä ja kammioiden normi lyönti on mahdollista. Kyse on flimmeristä. Joillakin ihmisillä flimmeri voi tulla krooniseksikin eli heillä on flimmeri päällä koko ajan. kammiot toimivat normalisti tällöinkin.

        Eiköhän se mieluummin ole flutteri, eli eteislepatus, jolloin kyllä kammio lyö tasaisesti.


    • m55,5

      Minäkin olen ihmetellyt nyt jonkun aikaa, useita kertoja päivässä ilmennyttä väreilyä rinnan alueella vasemmalla puolella. Tunne iholla on samanlainen kuin minkä matkapuhelimen värinähälytys aiheuttaa. Ei siis mitenkään epämiellyttävä tai muita oireita aiheuttava ilmiö.

      • mulla kans

        Selvisikö syy m55,5:llä tai jollakulla muulla tohon värinään?

        Vai vieläkö värisee?


      • tykyllinen
        mulla kans kirjoitti:

        Selvisikö syy m55,5:llä tai jollakulla muulla tohon värinään?

        Vai vieläkö värisee?

        Joku aikanaan väitti ettei sydämen värinää voi tuntea kun se on niin pieni lihas..

        Itselläni on rytmihäiriöitä, kammioperäisiä, eteiperäisiä yms. Etenkin kammiotakykardia tekee kauhean värisevän tunteen rintaan. 10-kunta lyhyttä kohtausta vuoden aikan tullut. ja diaknoosi/ekg voi asian todistaa. Kuulemma eteisperäisetkin takykardiat voivat tämän tunteen aiheuttaa, Ja tätä ei kuulemma tunnista ilman ekg tulosta.


    • Monivaiva

      Tätä samaa minulla, mutta en tiedä syytä. Ei tunnu EKG:ssä koskaan näkyvän. Milläköhän tuon varmistaisi "vain" lihasperäiseksi? Ja voiko se viitata johonkin sairauteen? Tulee nimenomaan aamuyöllä herätessä, ja joskus illallakin nukkumaan mennessä, varsinkin väsyneenä.

    • tiheälyöntisyyttä

      Mulla tiheälyöntisyys tuntuu värinänä,varsinkin levossa aistin sen värinän tunteena.Jos on kovin väsynyt,tulee herkemmin tuntemuksia.Säännöllinen päivärytmi,päiväunet,ei alkoholia yhtä lasillista enempää,liikuntaa säännöllisesti,näillä eväillä mennään täälläpäin!

    • Sama täällä

      Onko kellekään ilmaantunut uutta tietoa aiheeseen?

      • Värivärinää

        Mulla aiheuttaa ainakin ahdistus tuota värinää sydämmen kohdalla, mutta syke on normaali 70-80. Muistan kun vierottsuduin uni lääkkeistä niin sillon tuli kanssa tuota värinää, mutta syke oli normaali. Ahdistus sen aiheuttaa.


      • Kukkuja
        Värivärinää kirjoitti:

        Mulla aiheuttaa ainakin ahdistus tuota värinää sydämmen kohdalla, mutta syke on normaali 70-80. Muistan kun vierottsuduin uni lääkkeistä niin sillon tuli kanssa tuota värinää, mutta syke oli normaali. Ahdistus sen aiheuttaa.

        Miten sait vieroittauduttua unilääkkeistä? Pystytkö nyt nukahtamaan ja nukkumaan ilman lääkkeitä?


      • Vieroitush
        Kukkuja kirjoitti:

        Miten sait vieroittauduttua unilääkkeistä? Pystytkö nyt nukahtamaan ja nukkumaan ilman lääkkeitä?

        2 viikon ajan pienensin annosta. Nyt käytän triptyliä 5-10mg. Ennen käytin stilnoctia 10-20mg. Stilnoctista alkoi tulla vieroitusoireita jo iltapäivällä joten ei ollut järkeä jatkaa käyttämistä. Nykyään nukun ihan normaalit 7-9 tuntia. Unilääkkeet ovat tosiaan vain tarkoitettu lyhyeen käyttöön, sen opin kantapäänkautta.


      • Kukkuja
        Vieroitush kirjoitti:

        2 viikon ajan pienensin annosta. Nyt käytän triptyliä 5-10mg. Ennen käytin stilnoctia 10-20mg. Stilnoctista alkoi tulla vieroitusoireita jo iltapäivällä joten ei ollut järkeä jatkaa käyttämistä. Nykyään nukun ihan normaalit 7-9 tuntia. Unilääkkeet ovat tosiaan vain tarkoitettu lyhyeen käyttöön, sen opin kantapäänkautta.

        Hieno juttu, että olet onnistunut! Vaihdoitko "lennossa" lääkkeen toiseksi, vai oliko sulla tuota Triptyliä käytössä jo ennestään? Mulla on käytössä Tenox, josta toivon pääseväni eroon.


      • Vieroitush
        Kukkuja kirjoitti:

        Hieno juttu, että olet onnistunut! Vaihdoitko "lennossa" lääkkeen toiseksi, vai oliko sulla tuota Triptyliä käytössä jo ennestään? Mulla on käytössä Tenox, josta toivon pääseväni eroon.

        Otin triptylin käyttöön heti kun aloin vähentämään stilnoctia. Triptyl antaa todella syvän unen mitä uni lääkkeet ei tee.


      • Kukkuja
        Vieroitush kirjoitti:

        Otin triptylin käyttöön heti kun aloin vähentämään stilnoctia. Triptyl antaa todella syvän unen mitä uni lääkkeet ei tee.

        Kiitos vinkistä. Pitääpä tiedustella lääkäriltä, voisiko määrätä tuota Triptyliä? Nämä lääkeasiat kun on niin monitahoisia... Tutkailin tietoja tuosta lääkkeestä, siitä saattais saada apua näihin kipuihinkin...?


      • Vieroitush
        Kukkuja kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. Pitääpä tiedustella lääkäriltä, voisiko määrätä tuota Triptyliä? Nämä lääkeasiat kun on niin monitahoisia... Tutkailin tietoja tuosta lääkkeestä, siitä saattais saada apua näihin kipuihinkin...?

        Joo ihan hyvä lääke, mutta eihän se kivun tai unettomuuden syitä paranna.


    • Taavetti-

      Vähähiilihydraattinen ruokavalio todennäköisesti auttaa. Jos on tukkeutumia, niin oikea ruokavalio, jossa on paljon maitorasvoja saattaa liottaa plakit pois. Ei ainakaan pahenna.
      Kannattaa tutustua eri lähteistä asiaan.

    • Anonyymi

      Itsellä myös vasemman rintalihaksen kohdalla omistuista värinää.. Sydäntä tutkittiin, rasitustesti ym. eli värinä ei johtunut sydämestä. Tuttu kiropraktikko totesi hiljan, että koko vasen puoli kropasta on jumissa. Eli on ihan vaaratonta lihasjumin aiheuttamaa värinää..

    • Anonyymi

      Rintalihaksen värinästä. Lääkärinkin epäili että rytmihäiriöitä, ei koskaan tullut lääkäri tutkimuksessa esille eikä myöskään ekg:ssä. Kerran tajusin mitata samanaikaisesti pulssin kun rintalihas väpätti, pulssi on tasainen ja syke normaali. Eli jos on värinää ja epäilet sydänperäistä, niin kuulostele pulssiasi. Jos rytmi on tasainen, niin värinä johtuu lihasten jumiutumisesta. Googleta miten avata rintalihaksia.. Esim pieni rintalihas on kuulemma usein jumissa, vaikea edes löytää sitä. Itsellä oli tosi kosketusarka ja hieromalla tätä lihasta värinä hävisi.. No nyt on taas samaa eikä lihas ole kovinkaan kosketusarka. Tossa ylempänä mainitsinkin, että kiropraktikko totesi hiljan, että koko vasen puoli kropasta on ihan kirjeenä.. Eli sieltä jostain lihaksesta se syy löytyy, näin uskon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      74
      2250
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1761
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      160
      1620
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1382
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1378
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1109
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1052
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe