Onko kellään kokemusta onnistuuko inkiväärin kasvattaminen ? Siis tuosta juurakosta, saako sen kasvamaan.
inkivääri
9
4006
Vastaukset
- kasvaa
Kyllä saa kasvamaan,olen kerran yrittänyt ja aika nopeaan siihen tulee idut.Vein sen kesällä ulos ja siitä kasvoi aivan bambun näköinen.
- kalsi
saitko siitä inkiväärin juuresta uutta kasvua. Vai jäikö pelkäksi kasviksi. Paleltuiko, vai kuinka kävi?
- kävi
kalsi kirjoitti:
saitko siitä inkiväärin juuresta uutta kasvua. Vai jäikö pelkäksi kasviksi. Paleltuiko, vai kuinka kävi?
No en ottanut talteen,enkä edes katsonut olisiko juuressa ollut jotain.
Pakkanen kävi aikaisin vierailemassa ja vei varret ;)
- kahjoppi
Jo ties monennenko kerran olen kasvattanut. Inkivääri lähtee todella helposti, nytkin oli unohtunut multapurkin päälle lepoon ja kohta puolimetrisenä heiluu. Sitä voi aina joskus"uudistaa". Antaa naattien nahistua ja ottaa purkista ylös. Osan kasvaneesta juurakosta voi käyttää ja loput istuttaa levon jälkeen takaisin. Ulos en ole tohtinut istuttaa. Ensi kesänä voisi kokeilla. Kiitos vinkistä.
Lehtiä heilutelemalla saa aikaan ihanan tuoksun. Kokeilkaapas joskus kardemumma istuttaa. Omaani en saanut kukkimaan, mutta rehevästi rehotti- kalsi
Heti pitää lähteä ostamaan inkivääriä. Tuo kardemumma oli uutta. Ihanko vain maustehyllyltä?
- samalla
kalsi kirjoitti:
Heti pitää lähteä ostamaan inkivääriä. Tuo kardemumma oli uutta. Ihanko vain maustehyllyltä?
Ostappa samalla bataatti ja laita multaan,siitä tulee kesäksi komea köynnös ja kukkakin on nätti.Syksyllä saat herkutella uusilla bataateilla,joita kasvaa sinne juureen,tosin mulla oli aika pieniä,mutta ruukkukin oli pieni. Olivat todella hyviä ;)
- kalsi
samalla kirjoitti:
Ostappa samalla bataatti ja laita multaan,siitä tulee kesäksi komea köynnös ja kukkakin on nätti.Syksyllä saat herkutella uusilla bataateilla,joita kasvaa sinne juureen,tosin mulla oli aika pieniä,mutta ruukkukin oli pieni. Olivat todella hyviä ;)
varmasti kokeilen myös tuota bataattia.
- sosteri
siis wau..mun täytyy myös kokeilla. Voiko myös kasvanneesta kasvista syödö/käyttää lehdet?
- Piritta
Minulla sattuu juuri olemaan kirjastosta lainassa kirja "Kasvitarha ikkunalla". Sen on kirjoittanut Eva Rönnblom.
Kirjassa on hyvät ohjeet mm inkiväärin kasvattamisesta.
Kirjassa on ohjeita kolmenkymmenen kaupoistamme ostettavien hedelmien siemenistä kasvattamiseen.
Innostuin niin että kirjoitan niistä ohjeet vihkoon. Ensimmäiset siemenet ovat jo itämässä.
Kunhan en hurahtaisi vaan liiaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42447- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882