inkivääri

kalsi

Onko kellään kokemusta onnistuuko inkiväärin kasvattaminen ? Siis tuosta juurakosta, saako sen kasvamaan.

9

4214

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvaa

Kyllä saa kasvamaan,olen kerran yrittänyt ja aika nopeaan siihen tulee idut.Vein sen kesällä ulos ja siitä kasvoi aivan bambun näköinen.

• kalsi

saitko siitä inkiväärin juuresta uutta kasvua. Vai jäikö pelkäksi kasviksi. Paleltuiko, vai kuinka kävi?

• kävi
        kalsi kirjoitti:

saitko siitä inkiväärin juuresta uutta kasvua. Vai jäikö pelkäksi kasviksi. Paleltuiko, vai kuinka kävi?

No en ottanut talteen,enkä edes katsonut olisiko juuressa ollut jotain.
        Pakkanen kävi aikaisin vierailemassa ja vei varret ;)

• kahjoppi

Jo ties monennenko kerran olen kasvattanut. Inkivääri lähtee todella helposti, nytkin oli unohtunut multapurkin päälle lepoon ja kohta puolimetrisenä heiluu. Sitä voi aina joskus"uudistaa". Antaa naattien nahistua ja ottaa purkista ylös. Osan kasvaneesta juurakosta voi käyttää ja loput istuttaa levon jälkeen takaisin. Ulos en ole tohtinut istuttaa. Ensi kesänä voisi kokeilla. Kiitos vinkistä.
      Lehtiä heilutelemalla saa aikaan ihanan tuoksun. Kokeilkaapas joskus kardemumma istuttaa. Omaani en saanut kukkimaan, mutta rehevästi rehotti

• kalsi

Heti pitää lähteä ostamaan inkivääriä. Tuo kardemumma oli uutta. Ihanko vain maustehyllyltä?

• samalla
        kalsi kirjoitti:

Heti pitää lähteä ostamaan inkivääriä. Tuo kardemumma oli uutta. Ihanko vain maustehyllyltä?

Ostappa samalla bataatti ja laita multaan,siitä tulee kesäksi komea köynnös ja kukkakin on nätti.Syksyllä saat herkutella uusilla bataateilla,joita kasvaa sinne juureen,tosin mulla oli aika pieniä,mutta ruukkukin oli pieni. Olivat todella hyviä ;)

• kalsi
        samalla kirjoitti:

Ostappa samalla bataatti ja laita multaan,siitä tulee kesäksi komea köynnös ja kukkakin on nätti.Syksyllä saat herkutella uusilla bataateilla,joita kasvaa sinne juureen,tosin mulla oli aika pieniä,mutta ruukkukin oli pieni. Olivat todella hyviä ;)

varmasti kokeilen myös tuota bataattia.

• sosteri

siis wau..mun täytyy myös kokeilla. Voiko myös kasvanneesta kasvista syödö/käyttää lehdet?

• Piritta

Minulla sattuu juuri olemaan kirjastosta lainassa kirja "Kasvitarha ikkunalla". Sen on kirjoittanut Eva Rönnblom.
      Kirjassa on hyvät ohjeet mm inkiväärin kasvattamisesta.

Kirjassa on ohjeita kolmenkymmenen kaupoistamme ostettavien hedelmien siemenistä kasvattamiseen.
      Innostuin niin että kirjoitan niistä ohjeet vihkoon. Ensimmäiset siemenet ovat jo itämässä.
      Kunhan en hurahtaisi vaan liiaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      308
      11862
    2. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      144
      11034
    3. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      245
      6368
    4. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      224
      5199
    5. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      165
      3662
    6. Pystyisitkö olla

Kanssani kaiken sotkun jälkeen? Ainakaan tunteet ei ole loppuneet
      Ikävä
      174
      3538
    7. L/OVER ikuisesti minun

Aivan järkyttävä sarja. Ei voi olla katsomatta, mutta tuo omat muistot mieleen. Näyttelijät näyttelevät turhankin hyvin
      Ikävä
      50
      2493
    8. Mitä voisit miehenä tehdä?

Suojellaksesi kaikkia naisia ja että heillä olisi juuri sinun käytöksen takia edes vähän turvallisempaa. Mitä miehenä
      Ikävä
      329
      1980
    9. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      11
      1817
    10. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      17
      1705
    Aihe