inkivääri

kalsi

Onko kellään kokemusta onnistuuko inkiväärin kasvattaminen ? Siis tuosta juurakosta, saako sen kasvamaan.

9

4129

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvaa

Kyllä saa kasvamaan,olen kerran yrittänyt ja aika nopeaan siihen tulee idut.Vein sen kesällä ulos ja siitä kasvoi aivan bambun näköinen.

• kalsi

saitko siitä inkiväärin juuresta uutta kasvua. Vai jäikö pelkäksi kasviksi. Paleltuiko, vai kuinka kävi?

• kävi
        kalsi kirjoitti:

saitko siitä inkiväärin juuresta uutta kasvua. Vai jäikö pelkäksi kasviksi. Paleltuiko, vai kuinka kävi?

No en ottanut talteen,enkä edes katsonut olisiko juuressa ollut jotain.
        Pakkanen kävi aikaisin vierailemassa ja vei varret ;)

• kahjoppi

Jo ties monennenko kerran olen kasvattanut. Inkivääri lähtee todella helposti, nytkin oli unohtunut multapurkin päälle lepoon ja kohta puolimetrisenä heiluu. Sitä voi aina joskus"uudistaa". Antaa naattien nahistua ja ottaa purkista ylös. Osan kasvaneesta juurakosta voi käyttää ja loput istuttaa levon jälkeen takaisin. Ulos en ole tohtinut istuttaa. Ensi kesänä voisi kokeilla. Kiitos vinkistä.
      Lehtiä heilutelemalla saa aikaan ihanan tuoksun. Kokeilkaapas joskus kardemumma istuttaa. Omaani en saanut kukkimaan, mutta rehevästi rehotti

• kalsi

Heti pitää lähteä ostamaan inkivääriä. Tuo kardemumma oli uutta. Ihanko vain maustehyllyltä?

• samalla
        kalsi kirjoitti:

Heti pitää lähteä ostamaan inkivääriä. Tuo kardemumma oli uutta. Ihanko vain maustehyllyltä?

Ostappa samalla bataatti ja laita multaan,siitä tulee kesäksi komea köynnös ja kukkakin on nätti.Syksyllä saat herkutella uusilla bataateilla,joita kasvaa sinne juureen,tosin mulla oli aika pieniä,mutta ruukkukin oli pieni. Olivat todella hyviä ;)

• kalsi
        samalla kirjoitti:

Ostappa samalla bataatti ja laita multaan,siitä tulee kesäksi komea köynnös ja kukkakin on nätti.Syksyllä saat herkutella uusilla bataateilla,joita kasvaa sinne juureen,tosin mulla oli aika pieniä,mutta ruukkukin oli pieni. Olivat todella hyviä ;)

varmasti kokeilen myös tuota bataattia.

• sosteri

siis wau..mun täytyy myös kokeilla. Voiko myös kasvanneesta kasvista syödö/käyttää lehdet?

• Piritta

Minulla sattuu juuri olemaan kirjastosta lainassa kirja "Kasvitarha ikkunalla". Sen on kirjoittanut Eva Rönnblom.
      Kirjassa on hyvät ohjeet mm inkiväärin kasvattamisesta.

Kirjassa on ohjeita kolmenkymmenen kaupoistamme ostettavien hedelmien siemenistä kasvattamiseen.
      Innostuin niin että kirjoitan niistä ohjeet vihkoon. Ensimmäiset siemenet ovat jo itämässä.
      Kunhan en hurahtaisi vaan liiaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      186
      8563
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4658
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4198
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3742
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3186
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2960
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2656
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2461
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2163
    10. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      36
      2087
    Aihe