Olen vakavasti harkinnut lvi alan opiskelua oppisopimuksella, mutta minkälaista palkkaa siitä saa alkuaikoina.Kannattaisiko kysyä oppisopimusta mieluummin isommista firmoista ja miten naiset yleensä otetaan vastaaan alalla?
Oppisopimuspalkka LVI
7
8575
Vastaukset
- koska yleensä
oppisopimus asiat menevät sen kautta, yrityksellä on mahdollisuus hakea tukea työvoimahallinolta sinusta opiskelun aikana, myös teoriapuoli/osuus käydään jossain aikuiskoulutuskeskuksessa jossa on kyseisen lvi-alan opetusta,teoria osuus on noin 20-30%:a koko jaksosta, palkaa ne maksaa yleensä sen tuen verran minkä yritys saa opiskeluaikana olisiko noin 600-800€/kuukaudessa.
Uskoisin että firmat suhtautuu hyvin naistyöntekijöihin, jos et pelkää raskasta ja paskasta työtä jota yleensä tulee eteen, etkä pelkää avata viemäreitä josta voi tulla silmille sitä itseään.
Olen itse aikoinaan käynyt aikuiskoulutuskeskuksessa lvi-asentaja kurssin, jos sinulla ikä riittää kannatta pian yrittää aikuiskoulutusta, sieltä pääsee harjoittelemaan eri firmoihin, ja siten tutustumaan myös niihin joihin voi opiskelun jälkeen päästä töihin.
Terveisin.Lvi-Late.- Kiinnostynut tyttö
Olen kyllä kattellu tuolta työkkärin sivuilta aikuiskoulutusvaihtoehtoa ja se taitais tulla rahallisesti kannattavammaksi kun tuo oppisopimus jos siitä nuin vähän rahaa saa. Aikuiskoulutuksessa ollessa sais sitten sen liitonrahan..täytyy mennä työkkäriin kyselemään =)
- tiviimpää
Kiinnostynut tyttö kirjoitti:
Olen kyllä kattellu tuolta työkkärin sivuilta aikuiskoulutusvaihtoehtoa ja se taitais tulla rahallisesti kannattavammaksi kun tuo oppisopimus jos siitä nuin vähän rahaa saa. Aikuiskoulutuksessa ollessa sais sitten sen liitonrahan..täytyy mennä työkkäriin kyselemään =)
opiskelu, kun voisit suoraan firmassa joutua jotain lattioita lakaisemaan tai siivomaan työmaita suurimmaksi osaksi.Late.
- muurariopiskelija
Kiinnostynut tyttö kirjoitti:
Moi!
Oon hakeutumassa muurarin aikuiskoulutukseen. Mitä tarkoitat tuolla "liitonrahalla"? En ole kuullutkaan.
Kiitos jos jaksat vastata! - mukaan hän
muurariopiskelija kirjoitti:
Moi!
Oon hakeutumassa muurarin aikuiskoulutukseen. Mitä tarkoitat tuolla "liitonrahalla"? En ole kuullutkaan.
Kiitos jos jaksat vastata!tarkoittaa liiton päivärahaa, jos on ollut töissä noin vähintään vuoden ja sen ajan liiton jäsenenä, kävin tässä lisäkurssin 3 vuotta sitten akk:ssa, ja sain liiton päivärahan lisäksi nykyisin 14€:a/päivässä asuntoon ja ruokaan, käsittäkseni hän tarkoitti tätä mutta ehkä hän vastaa tarkentaen itse.
- kiinnostunut tyttö
mukaan hän kirjoitti:
tarkoittaa liiton päivärahaa, jos on ollut töissä noin vähintään vuoden ja sen ajan liiton jäsenenä, kävin tässä lisäkurssin 3 vuotta sitten akk:ssa, ja sain liiton päivärahan lisäksi nykyisin 14€:a/päivässä asuntoon ja ruokaan, käsittäkseni hän tarkoitti tätä mutta ehkä hän vastaa tarkentaen itse.
Eli liiton päivärahaa saa kun on ollut töissä ja kuulunut liittoon sen vaaditun ajan. Onkos se nyt 48 viikkoa??Nyt en sitä ihan tarkkaan muista. Aikuiskoulutuksessa saa ylläpitokorvausta 8€/pv jos työssäkäyntialueella opiskelee ja sitten tuon isomman summan jos työssäkäyntialueen ulkopuolella koulutuksessa.Ja tuo ylläpitokorvaus on verotonta.
- pärtzi
kiinnostunut tyttö kirjoitti:
Eli liiton päivärahaa saa kun on ollut töissä ja kuulunut liittoon sen vaaditun ajan. Onkos se nyt 48 viikkoa??Nyt en sitä ihan tarkkaan muista. Aikuiskoulutuksessa saa ylläpitokorvausta 8€/pv jos työssäkäyntialueella opiskelee ja sitten tuon isomman summan jos työssäkäyntialueen ulkopuolella koulutuksessa.Ja tuo ylläpitokorvaus on verotonta.
moi! olen ajatellut mennä lvi-asentajan peruskoulutuksen, niin haluaisin tietää että onko JÄRVENPÄÄSSÄ mitään koulua missä tutkonnon voisi suorittaa. kiitos jo etukäteen!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733