Vanhan myynti vai uuden osto ensin?

-JeSSi-

Hei, kertokaahan kannattaako ensin myydä nykyinen asunto ja sitten vasta katsella uutta vai ensin ostetaan uusi ja toivotaan että nykyinen menee kaupaksi? Mitenkäs asuntolaina tuossa tapauksessa menee?

10

3443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Titäjä

Varmaankin onhan riittävästi faktaa kuin on jouduttu 2 asunnon loukkuun on uskottu entisen asunnonkin menevän kaupaksi.Jouduttu asunto myymään pois alihintaan tai ostajaa ei edes ole löytynyt entiselle asunnolle.

• omalta pankkitililtä

No sehän riippuu ihan siitä, mihin sinulla on varaa. Jos on varaa ostaa uusi ja antaa vanhan olla myyntilistalla sen aikaa, kunnes menee kaupaksi, niin sitten sillä tavalla.

Jos ei ole varaa odotella, että saat rahat vanhasta pois, niin sitten myyt sen ensin ja katsot millaisen sopimuksen saat aikaan ostajan kanssa luovutusajankohdasta. Tai asut vuokralla sen aikaa, kunnes löydät uuden asunnon.

Laina menee sen mukaan, mitä pankkitädin kanssa sovit. Yleensä laina nostetaan, kun rahalle on tarvis ja korko alkaa juosta siitä päivästä. Mutta voihan lainaa nostaa etukäteenkin varmuuden vuoksi, jos ylimääräisten korkojen maksu ei tee tiukkaa.

• mahdollisesti..

niitä, jotka ilman omaa syytään tulevat joutumaan kahden asunnon loukkuun. Niinhän oli takavuosina, kun valtiovaltaa huudettiin apuun, kun onnettomat olivat ostaneet asunnon, mutta entinen ei mennytkään kaupaksi.

Valtakunnallisissa uutisissakin mainittiin, että ilman omaa syytään joutuneet kahden asunnon loukkuun. Voi että nauratti ja suututti samalla kertaa moinen typeryys.

• huh huh

Me ostettiin pari vuotta sitten ensin uusi. Se vapautui vasta kolmea kuukautta myöhemmin, joten oman myynnillä ei ollut kiirettä. Vanha saatiin myytyä sitten kuukaudessa, ennen muuttoa uuteen kotiin. Ei olla isotuloisia, mutta vanhasta arvio ennen uuden ostoa oli 30.000 e enemmin kuin uusi. Saatiin sitten 27.500 enemmin kuin maksettiin uudesta.

• siis...
        huh huh kirjoitti:

Me ostettiin pari vuotta sitten ensin uusi. Se vapautui vasta kolmea kuukautta myöhemmin, joten oman myynnillä ei ollut kiirettä. Vanha saatiin myytyä sitten kuukaudessa, ennen muuttoa uuteen kotiin. Ei olla isotuloisia, mutta vanhasta arvio ennen uuden ostoa oli 30.000 e enemmin kuin uusi. Saatiin sitten 27.500 enemmin kuin maksettiin uudesta.

"ilman omaa syytä" vähän aikaa kahden asunnon loukussa. Miten olisi käynyt, jos vanha ei olisi mennyt kaupaksi?

• huh huh
        siis... kirjoitti:

"ilman omaa syytä" vähän aikaa kahden asunnon loukussa. Miten olisi käynyt, jos vanha ei olisi mennyt kaupaksi?

Ei me koettu, että oltiin kahden asunnon loukussa. Asuttiin sellaisella alueella, josta asunnot sattuu menemään kaupaksi parin kuukauden sisällä. Meni ennen meitä ja on mennyt senkin jälkeen.

• joka tapauksessa
        huh huh kirjoitti:

Ei me koettu, että oltiin kahden asunnon loukussa. Asuttiin sellaisella alueella, josta asunnot sattuu menemään kaupaksi parin kuukauden sisällä. Meni ennen meitä ja on mennyt senkin jälkeen.

Jos on varaa siihen, voi tietysti ostaa uuden asunnon ennen kuin vanha on myyty. Siihen täytyy kuitenkin varautua, että se vanha ei mahdollisesti käykään kaupaksi sellaiseen hintaan mikä siitä olisi kohtuullista saada, joten järkevä ihminen ei rupea moiseen. Suhdanteet vaihtelevat ja esim. alkuvuosi on ollut tosi hiljainen asuntokaupassa (tiedän sen, kun olen seurannut muutaman tuttavan myyntiyrityksiä, kun kukaan ei käy edes katsomassa heidän asuntojaan, jotka ovat ihan ok alueelta ja ok kunnossa). Syrjäkylät ovat sitten vielä asia erikseen, niissä voi mennä vuosi/vuosiakin asunnon myymiseen...

• huh huh
        joka tapauksessa kirjoitti:

Jos on varaa siihen, voi tietysti ostaa uuden asunnon ennen kuin vanha on myyty. Siihen täytyy kuitenkin varautua, että se vanha ei mahdollisesti käykään kaupaksi sellaiseen hintaan mikä siitä olisi kohtuullista saada, joten järkevä ihminen ei rupea moiseen. Suhdanteet vaihtelevat ja esim. alkuvuosi on ollut tosi hiljainen asuntokaupassa (tiedän sen, kun olen seurannut muutaman tuttavan myyntiyrityksiä, kun kukaan ei käy edes katsomassa heidän asuntojaan, jotka ovat ihan ok alueelta ja ok kunnossa). Syrjäkylät ovat sitten vielä asia erikseen, niissä voi mennä vuosi/vuosiakin asunnon myymiseen...

Me asutaan susirajan takana, parin tunnin ajomatkan päässä Helsingistä. Ei kaupungin keskustassa, mutta kaupunkialueella

• itseasiassa
        huh huh kirjoitti:

Me asutaan susirajan takana, parin tunnin ajomatkan päässä Helsingistä. Ei kaupungin keskustassa, mutta kaupunkialueella

asun länsimäessä. Asuntojen hinnat on tosi hyvii, mut rikoksii tapahtuu joskus lähellä sijaitsevalla Mellunmäen metroasemalla.

• myyt vanhan ensin

et halua kahden asunnon loukkuun.
      Pankkikin saattaa karsastaa ajatusta että uusi ostetaan ensin.
      Tietty jos hilloa piisaa ni vanha vuokralle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe